Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Niantic voegt maandabonnement van 5 euro toe aan Ingress

Niantic, de maker van Pokémon Go, voegt een optioneel maandabonnement toe aan zijn AR-game Ingress. Spelers krijgen voor 5 euro per maand een aantal extra's, waaronder opslagruimte voor items en een maandelijks budget aan in-gamemunten.

Abonnees krijgen maandelijks 2500 CMU om uit te geven aan items in de game. Normaal kost die hoeveelheid van de in-gamemunten 2 euro. Het abonnement biedt verder onder meer een uitbreiding van 500 items voor het inventory en een maandelijkse Loadout Kit met items.

Niantic noemt het abonnement C.O.R.E. en dat staat voor Community, Offers, Recognition and Expansion. Spelers kunnen het betaalde abonnement afsluiten als een in-gameaankoop bij Android en iOS. Het is voor het eerst dat Niantic een van zijn games van een abonnement voorziet.

Ingress bestaat sinds 2013 en is de voorloper van Pokémon Go. Of de ontwikkelaar ook plannen heeft voor een abonnement in die game, is niet bekend. Ingress is veel minder populair dan Pokémon Go. De nieuwste versie, Ingress Prime, staat volgens de Google Play Store op meer dan 10 miljoen apparaten. Bij Pokémon Go is dat meer dan 100 miljoen apparaten.

ingress prime
Ingress Prime

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

08-02-2021 • 17:18

36 Linkedin

Reacties (36)

Wijzig sortering
Op zich vind ik het prima om te moeten betalen voor een spel.
Echter, voor Ingress heb ik wel heel veel betaald ondertussen, al is het indirect:
Alle portals (points of interest) in het spel zijn door de spelers gemaakt, getest, beschreven, gefotografeerd en up to date gehouden. Deze points of interest worden door niantic nu gretig gebruikt voor alle andere AR spellen die ze uitbrengen (Pokémon go, Harry Potter, ...) en waarmee ze vele miljoenen $$$ binnenharken.
Ook worden deze gegevens in Google apps gebruikt.
Onlangs hebben ze een nieuwe medaille toegevoegd, waarvoor je van alle kanten foto's van de points of interest moet nemen, dit wordt dan weer gebruikt om 3d objecten te maken voor hun database (en Google).
Als ze daarvoor personeel en apparatuur voor hadden moeten betalen dan had ze dat miljoenen gekost, de ingress slaafjes spelers doen het gratis.
Dus dat ze nu geld durven te vragen voor het spel vind ik ronduit schandalig.
Pay to win is op zich al niet cool overigens.
Na 9 jaar spelen ondertussen lvl 24 maar steeds minder gemotiveerd.
ondertussen laten ze ook de pokemon-spelers dat werk voor hen doen, dus echt belangrijk zijn de ingress-spelers niet meer. In ingress zitten momenteel nogal weinig interessante dingen om je geld aan op te doen, en dat zullen ze ook wel merken aan hun te beperkte opbrengsten. Ik begrijp dan ook volledig dat ze op de één of andere manier proberen wat winst uit het spel te halen.

Ik had echter wel liever gehad dat de voordelen, en de prijs dus ook, wat minder waren. De voordelen zijn me momenteel wat groot om het echt een eerlijk speelveld te houden voor de niet-betalende spelers.
Level 24? Heb je er zelf 8 bij verzonnen?
Hij zal wel bedoelen: Recursed op lvl16 en dan terug naar lvl 8
Inderdaad. Vond dat iets te ingewikkeld voor de lambda reactie lezer.
Zelf ben (was) ik speler van het redelijk eerste uur. Sinds Prime ben ik echter afgehaakt.
Zo jammer, ik maakte beste wandelingen.
ik ben nog altijd een speler van het eerste uur.
de overschakeling naar prime was niet makkelijk maar uiteindelijk ben ik het zo gewoon dat ik niet terug zou willen naar de originele.
Alles speelt erg vloeiend, inventory is overzichtelijker en veel handelingen kan je nu veel sneller uitvoeren zoals power cubes gebruiken
Ik heb het idee dat de spelers van het eerste uur, de introductie van Prime toch vooral als excuus hebben gebruikt. Om er een punt achter te zetten. :P

Want het spel is niet wezenlijk veranderd.
Klopt. Na de introductie van Prime heb ik de game bijna een jaar niet gespeeld. De interface was irritant en op mijn toenmalige telefoon was het zo traag, dat het niet echt speelbaar was. Inmiddels de draad al weer een klein jaar opgepakt. Het speelt nu weer goed, dankzij de nodige updates en een snellere telefoon.
klopt, er speelden mensen op telefoons uit de prehistorie... en ja dat gaat op ten duur niet meer.. speel het nog dagelijks heerlijk spel...
Ook ik ben afgehaakt na Prime! Erg jammer! Ingress was een top spel, wandelde super veel. Maar dit is echt geen feest.
Ja, verdorrie, kom terug! het wordt een beetje eentonig aan de overkant van de plas ;)
Een abonnement, alles gaat achter abonnementen lijkt wel. Het is natuurlijk een keuze om het wel of niet te doen maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij. €60,-- per jaar voor wat extra's vind ik behoorlijk wat geld voor een spel als dit.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Zo heb ik ooit €60 uitgegeven voor een game die ik uiteindelijk maar 5 uur gespeeld heb, maar ook €60 aan een spel waarvan de teller al op 1000+ uur staat.

Als iemand minimaal een half uurtje per dag speelt (wat best aannemelijk is voor een game als deze) dan zitten we op 150-200 uur per jaar die aan deze game besteed zullen worden (en dan zijn er nog echt fans die het nog meer zullen spelen)
Dan is €5 nog wel te overzien, echte fans ondersteunen een ontwikkelaar ook graag.

Er zijn in mijn ogen genoeg games geweest die van mij best in mijn actieve periodes €5 per maand hadden kunnen krijgen.
Ik heb laatst nog eens op SteamDB gekeken wat mijn €/uur per spel nou eigenlijk is. Bij een spel als Factorio dat ik ooit voor 10 euro gekocht heb zit ik na 1100 uur op €0,009/uur (dat is exclusief de nog eens ~500 uur voordat ze Steam keys hadden). Daartegenover staan dan weer spellen van een paar euro die ik slechts een minuut of 10 gespeeld heb, of spellen van inderdaad rond de €60 waar ik na een uurtje of 5-10 doorheen was voor een vrij dure €6/uur.

Nu ook met Ubisoft+ betaal ik twee tientjes ofzo voor een vrijwel onbeperkt aanbod aan spellen, en daar heb ik geen problemen mee. De vraag is alleen hoeveel je krijgt bij Ingress voor je 5 euro per maand. Maar 5 euro is zo weinig (voor iemand die überhaupt geld aan mobiele spelletjes uitgeeft/kan uitgeven) dat dat eigenlijk ook niet eens meer uit maakt.
Dan klopt je berekening niet helemaal, als je per jaar rekent dan moet dat ook voor de abonnements gelden.
€60,-
Ik ben het wel deels met je eens, maar 1 ding is superbelangrijk voor de echte fans: anti cheating en daar heeft NIA het nog nooit over gehad.
Daar zou ik nou wèl voor willen betalen. De UI zoals die was vóór prime was heel smooth, speelde als een zonnetje, maar moest en zou als een soort prestige object worden "verbeterd". Het is zelfs zo goed dat terwijl we dit schrijven Ingress wereldwijd down is en dat is niet omdat deze feature is aangezet.
Nu hebben ze 100M pokemon spelers en nog willen ze geld harken.
Zonder Ingress was er geen pokemon geweest; al die points of interest zijn aangebracht door Ingressers en NIA zegt dankuwel.
Het meest belabberde is nog dat de meeste spelers niet doorzien hoe de politiek werkt achter het spel. Als er weer een golf van cheaters is, worden de accounts gebanned en de cheaters maken gewoon een nieuwe. Spelers die klagen bij NIA over de cheaters totdat het ze te gortig wordt en dan komen ze met een nieuwe feature in de game, alsof je een ezel een wortel voor houdt. De spelers juichen zich het ongans en ze vergeten alles alsof ze allemaal aan de drugs zitten ofzo....
Recognition...Wie dan? De spelers of NIA...
Het voordeel is dan weer dat het optioneel is. Dus je hoeft het niet te doen
Nog wel. Maar het is een kwestie van tijd voordat cruciale items of handelingen achter de paywall komen. Daar kun je gewoon op wachten.
De game is al 8 jaar uit. Niet elke ontwikkelaar heeft de neiging om het op die manier te doen.
Worden er nog anomalies gehouden (los van het hele Covid-verhaal)? Zo ja, dan is de grotere inventory een enorm voordeel, zo groot dat het niet eens meer leuk is om mee te doen als je geen abonnement meer hebt. Dat vind ik wel behoorlijk kwalijk. 500 extra items is een aanzienlijk voordeel, aangezien je arsenaal ineens de helft groter is.

Maar goed, medals moet je tegenwoordig ook gewoon kopen in plaats van er echt wat voor te bereiken, dus ik denk dat we met enige zekerheid kunnen zeggen dat Niantic meer om de pegels geeft dat een community en game-ervaring :)
Je arsenaal is dan een kwart groter. Standaard is het 2000, met extra dus 2500. Los van alle capsules waar je sleutels in kan bewaren tegen 0 ruimte.
Ik heb sinds 2014 aan alle Anomalies deelgenomen. Waar ik zelden mijn hele inventory heb weggeschoten. Dus dat voordeel valt wel mee.

Maar je zou natuurlijk enkel voor de maand van de Anomaly kunnen subscriben.
Dat ligt er natuurlijk heel erg aan wat voor speler jij bent. Open je de app 1x per week, dan kan het het niet waard zijn voor jou. Maar mensen die dit echt dagelijks doen, wat is dan die 60 euro per jaar voor entertainment. Waar jij 4x voor naar de bios gaat kan iemand misschien een jaar extra plezier uit het spel halen.
Voor de populairiteit van ingress zou het mooi zijn als het abonnement ook zo komt als dat ik het in eerste instantie las: 1 abonnement voor beide spellen. En dat dan de opslag en 'in game munten' over de spellen verdeeld kunnen worden en zo.

Maar misschien sla ik de plank wel volledig mis, ik ben niet zo'n spelletjesdier.
Dat zou best gaaf zijn lijkt mij, maar denk helaas dat ze dit nooit zullen doen. :(
Ik ga mij nog goed beraden of ik nu nog langer speler wil blijven.
Sowieso speel ik al best een tijd, sinds 2015 om precies te zijn. Echter, door de omstandigheden in mijn bestaan ben ik nog steeds L14. En ik vind dat prima. Het meeste loop ik toch de missies die spelers hebben uitgezet in de game.
Het werd al een beetje minder leuk toen er zoveel pay-to-play features erbij kwamen. Want daarmee gaat op den duur toch een beetje gelden dat de rijkste spelers het verst komen. Maar goed, er was wel aan de game balans gedacht en heel lang vond ik het geen bezwaar.
Sinds de introductie van het APEX-punt begin ik me wel serieus af te vragen of het nu niet heel erg op Pay-to-Win begint te lijken. Ik bedoel, ik dacht dat de team effort bij Ingress voorop stond. Ja, nu zal je daar afgelopen jaar weinig van meegekregen hebben, want Corona. Maar door dit soort betaalopties wordt het steeds meer een individueel spel. En steeds meer het L16 halen het doel op zich.
En zelf speel ik dus zeg maar ongeveer 4-5 van de 12 maanden actief, en de rest van het jaar heb ik geen zin, is het minder leuk, etc. Dus daar ga ik dan zelf zeker geen 60 euro voor neerleggen, per jaar.
Wat ik zeg, ik moet het even aankijken hoe het spel zich ontwikkelt, maar kan best zijn dat ik hierdoor gewoon afhaak.
"Het meeste loop ik toch de missies die spelers hebben uitgezet in de game."
Waar je bij Ingress voor betaald (en met dit abonnement voor gaat betalen) zijn geen Pay-to-play items maar extra's - zonder die betaling kan je nog steeds je missies lopen dus om dan gelijk te roepen "Ik ga mij nog goed beraden of ik nu nog langer speler wil blijven." is een beetje raar en klinkt onterecht zuur van jou kant - deze wijziging heeft geen invloed op jouw spelervaring.

"En zelf speel ik dus zeg maar ongeveer 4-5 van de 12 maanden actief, [...] Dus daar ga ik dan zelf zeker geen 60 euro voor neerleggen, per jaar."
Zoals ik al aangaf - dat hoef je ook niet / ben je ook niet verplicht. Maar stel je voelt die verplichting / noodzaak wel - bijvoorbeeld omdat je de ontwikkelaar van een spel waar je al 6 jaar van geniet te ondersteunen - dan is 5 (maand) * 5 (euro) dus nog altijd 25 euro per jaar, geen 60 zoals jij stelt (je kan je abonnement natuurlijk stopzetten als je niet speelt - dus dan betaal je ook niet).

Volgens mij overdrijf je het geheel gewoon een beetje en is dit gewoon een logische stap van Niantic. WIl je niet betalen? Kan ook en kan je gewoon blijven spelen.
Helemaal mee eens.
Het abonnement is geen moeten.
Het is meer als support voor de game, en je krijgt er nog iets voor terug ook.
Nog voor covid-19 kocht ik op de anomalies ook de supporters packs. En ik kocht daarom ook de badges.

Ingress is nooit P2W geweest, en de community zorgt er ook wel voor dat zodra dat die kant op gaat, er grote protesten komen en bijna iedere keer heeft Niantic dan die itempacks terug genomen.
(bijvoorbeeld de VR en AXA shields)
En natuurlijk wordt dit als getest gebruikt om straks met Pokemon Go te cashen. Overduidelijk, want daar zit het meeste geld.
Als het ook voor Pokemon Go gaat gelden dan ben ik benieuwd ze verdienen nu al ongelooflijk veelmgeld met de game.
Pokémon GO heeft optionele betaalde content bij events, dat je een event-ticket kan kopen om toegang te krijgen tot meer quests. Kan me best voorstellen dat ze een Pokémon GO+ abonnement de wereld in slingeren, zodat je automatisch toegang krijgt tot al die betaalde events. En dat ze nu eerst bij Ingress testen of een abonnement werkt.
Blij dat ik daar mee gestopt ben...
Apk miners hebben in pokemon go al verwijzingen gevonden naar subscriptions in versie 0.197.0. (Laatste live update is 0.199.0)
Dit wilt natuurlijk nooit met zekerheid iets zeggen. Maar na het lezen van dit artikel
denk ik dat het niet lang zal duren vooraleer dit in pokemon go ook word geïntroduceerd.

Source:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True