Fortnite krijgt Crew-abonnement van 12 euro per maand met exclusieve skins

Epic Games introduceert voor Fortnite het Fortnite Crew-abonnement. Abonnees krijgen daarbij toegang tot de nieuwste Battle Pass, duizend V-Bucks per maand en iedere maand een exclusieve Outfit Bundle. Het abonnement kost twaalf euro per maand.

Het Crew-abonnement start op 2 december evenals Chapter 2: Season 5, schrijft Epic Games. Abonnees krijgen dan Galaxia, de eerste exclusieve outfit. In de Outfit Bundle zit daarnaast minimaal één accessoire, voor december is dat de Cosmic Llamacorn Pickaxe en de Fractured World Back Bling. Epic benadrukt dat deze outfits en accessoires ook nooit beschikbaar zullen komen voor niet Crew-leden. Crew-outfits en -accessoires uit voorgaande maanden komen 'mogelijk' beschikbaar voor spelers die op een later moment een Crew-abonnement nemen. Wie het abonnement stopzet, behoudt de eerder toegekende Battle Passes, V-Bucks en Crew Packs.

Gebruikers kunnen het abonnement vanaf 2 december aanschaffen via de in-game Item Shop of bij het Battle Pass-koopscherm. Epic benadrukt dat het abonnement wordt gekoppeld aan het primaire platform van de abonnee. Wie het abonnement aanschaft op een PlayStation-console, heeft bijvoorbeeld 'mogelijk' geen toegang tot de V-Bucks op een andere console. De unieke skins en accessoires zijn wel op andere platforms te gebruiken. De gebruiker moet maandelijks inloggen op het primaire platform om deze skins en accessoires te kunnen vrijspelen. Wie overigens de Battle Pass van het huidige seizoen koopt en daarna een Crew-abonnement afneemt, krijgt 950 V-Bucks als vergoeding.

Door Hayte Hugo

Redacteur

24-11-2020 • 20:15

97

Reacties (97)

97
95
39
6
0
47
Wijzig sortering
Ik heb wel eens op Tweakers gelezen dat skins de nieuwe Pokiemon? Joe-gi-oh? Knikkers en flippos zijn... Ik ben het hiermee eens.

Zelf woon ik in een mega kinderwijkje (3 basisscholen tegen 2 duzend) leerlingen.

Ik kan je nu al vertellen dat die kinderen niet vaak buiten staan te spelen met plastiek pistooltjes, flippos of knikkers.

Nee, tijdens de schoolvakanties zie ik ze ook niet op bouwplaatsen stiekem de uitgezette piketpaaltjes verplaatsen..

Andere tijden zullen we maar zeggen. Ze fietsen langs met van die boxjes, telefoontjes, flitsende hip house muziek en maken dan 20 fotos terwijl ze langs mijn balkon lopen en schreeuwen, OH MIJN GOD, OVERNIEUW, dit kan zo NIET OP TOK TOK. Ze spreken dan ook met een accent alsof ze opgegroeid zijn in Rotterdam Zuid, Pendrecht, waar ik ben gegroeid, terwijl ze gewoon blond haar en blauwe ogen hebben en papa met mama vier keer modaal verdient in de dikke Tesla.

Wat kunnen we hieruit aannemen, neen, ze spenderen hun zakcentjes niet aan dingen die wij 15/20 jaar geleden deden maar aan dingen ingame.

Voor mij is het same shit, different package.

[Reactie gewijzigd door dindr op 22 juli 2024 20:48]

Daar is toch niks mis mee? De jeugd veranderd, en ze hebben hun eigen hypes die jij zonder twijfel vroeger ook had.

Zouden jouw ouders ook niet eenzelfde iets hebben gedacht toen jullie generatie idolaat was van de pokemonkaarten, flippo's of andere hypes?

Ik kan mij nog een aantal artikelen lezen dat dit precies hetzelfde was ten tijde van de Beatles. Ander haar, ander accent, andere smaak. Het is de jeugd. Die zijn er om verandering te brengen.

En dat is misschien ook maar een mooi iets ook
Dindr zegt ook precies hetzelfde als jij.
Voor mij is het same shit, different package.
Wolfos was me al voor maar ja, inderdaad. Het is een sfeerschets. Andere zelfde dingetjes!
€12 per maand voor wat cosmetische troep en een 'Battle Pass', die eigenlijk bijna alleen maar cosmetische troep geeft
En die normaal iedere twee maanden voor €10 te koop is (dus €60 per jaar)
Dit abonnement kost je dus €120 €144 per jaar (was weer eens niet helemaal wakker, oeps)
Dat is het dubbele van de meeste normale games, die eenmalig €60 kosten
Sorry, maar dit is echt je klanten uitmelken
Zeker als je bedenkt dat het voornamelijk jonge kinderen zijn die dit spelen

[Reactie gewijzigd door Stijnvi op 22 juli 2024 20:48]

Dit is toch geen klanten uitmelken? Spel is gratis. Geen Battle Pass of Fortnite Crew abonnement voor nodig.

Dat men ervoor betaald, tja, is hun eigen keuze, maar wordt niet door Epic afgedwongen zoals bij sommige andere partijen.
Op de schoolpleinen worden kinderen uitgesloten voor het niet hebben van "coole" skins.
Het probleem is de sociale druk.
Toen ik jong was, werd ik uitgelachen omdat ik ik niet de coole Nikes had waar een paar andere mee liepen.

Groepsdruk is van alle tijden.
Betalen is zelfs niet nodig voor de Battle Pass ! Gewoon rustig de gratis Vbucks vrij spelen en dat is 300 per season. Na 4 seizoenen heb je een gratis Battle Pass om daarna de 1500 Vbucks van de Battle Pass te pakken en zo kan je oneindig doorgaan met elke season een Battle Pass + 550 extra om te sparen voor een extra skin.
Noem één uitgever die mensen dwingt om voor iets te betalen.
_/-\o_ _/-\o_ :D you made my day hahaha
Is de regering een uitgever?
Zekers. Neem alleen de vergunningen als voorbeeld. Ze zijn de enige die ze uitgeven.
Dit is toch geen klanten uitmelken? Spel is gratis. Geen Battle Pass of Fortnite Crew abonnement voor nodig.

Dat men ervoor betaald, tja, is hun eigen keuze, maar wordt niet door Epic afgedwongen zoals bij sommige andere partijen.
Dat is wel heel erg simplistisch bekeken, dit soort spellen zijn er voor opgezet om kinderen binnen te halen (/Free2Play) om daarna vanwege meeloopgedrag ingame betalingen af te dwingen.

Dit zijn gewoon psychologische manipulatie spelletjes hoor...
Noem je kinderen nu bewust? Of alleen omdat er veel kinderen toevallig fortnite spelen?

Want CoD warzone hanteert het zelfde principe als Fortnite. Maar legt de focus niet op kinderen. En ook daar verdienen ze genoeg mee.

En ook volwassenen kunnen daar in mee gaan.
Heb je wel eens CoD gespeeld met voice? Ik denk van niet :P
Dat er veel kinderen in zitten zal best. Maar het is 18+ dat is niet bewust op kinderen binnenharken.
18+ is de makkelijkste rating om te krijgen, voor Activision niet belangrijk om lagere leeftijden te hoeven halen. ze halen hun klanten toch wel binnen. Het zegt verder niet zoveel over predatory ingame purchases. Sterker nog, het wordt waarschijnlijk sneller door de vingers gezien omdat de leeftijdsrating 18+ is
Daar heb je gelijk in, maar op deze manier kan er wel veel groepsdruk ontstaan
Want dadelijk hebben alle kleine kinderen het spel, en ook dit abonnement en dan is er één iemand die het niet heeft en dan wordt het waarschijnlijk meteen 'ow hij is arm' of 'ow hij koopt de Crew-pass niet' of dat soort dingen
En hoevaak gaan we dadelijk in het nieuws lezen 'kind koopt "per ongeluk" Fortnite abonnement met bankpas/creditcard ouders'

En aangezien men niet van de tevoren weet welke outfits ze precies krijgen, kan je dit toch ook aanmerken als 'kansspel'...
Vind ik een smal argument hoor. Dat heb je ook bij de telefoons van de kinderen, tablets, schoolgerief etc.
Want dadelijk hebben alle kleine kinderen het spel, en ook dit abonnement en dan is er één iemand die het niet heeft en dan wordt het waarschijnlijk meteen 'ow hij is arm' of 'ow hij koopt de Crew-pass niet' of dat soort dingen
Tja, er is in de wereld nu eenmaal ongelijkheid, daar kun je kinderen voor afschermen, maar eens lopen ze er toch tegen aan.
En hoevaak gaan we dadelijk in het nieuws lezen 'kind koopt "per ongeluk" Fortnite abonnement met bankpas/creditcard ouders'
Wellicht moeten die ouders dan eens goed bij zichzelf nagaan hoe hun kinderen aan die gegevens zijn gekomen...
En aangezien men niet van de tevoren weet welke outfits ze precies krijgen, kan je dit toch ook aanmerken als 'kansspel'...
Dus een abonnement op een krant is ook een kansspel? Ik weet namelijk niet wat er morgen in staat..
Iedere abonnementshouders zal dezelfde skins krijgen, dus niet echt een kansspel.
Tja, ik vind groepsdruk dus een kulreden om iets te verbieden of niet te doen.
Groepsdruk heb je letterlijk met alles.

Kleding, telefoon, welke wijk je woont, wat je koopt in de pauze. etc etc.

Het is niet dat de kinderen buitengesloten worden van het spel zelf. integendeel zelfs. Het is gratis.
Ik verwacht wel dat er een bepaalde "druk" kan komen. Als al je klasgenoten wel de crew-abonnement hebben en jij niet voelt dit niet fijn. Dan zal die dus wel misschien minder waardig voelen tegenover de rest waardoor de "noodzaak" groter wordt om toch ook te kopen. Of het kind zal dan bijvoorbeeld dingen zeggen als dat de andere ouders wel van hun kinderen houden omdat hun wel mochten kopen. Dan komt de druk ook nog eens op de ouders.

Nu verwacht ik niet echt dat het zal gebeuren maar het zou zelfs wel kunnen dat die kind buiten gesloten wordt en dus niet met de personen kan spelen waar die mee wil spelen. Dan maakt het niet uit dat het spel gratis is.
Maar die groeps druk heb je ook als ouders niet direct de nieuwste console kunnen kopen. Of het nieuwste spel wat er gespeeld wordt. En dit had je vroeger ook met tassen broeken jassen en telefoons. Kinderen zullen er altijd soms buiten vallen. Maar ik denk dat mijn ouders maar al te graag 12 euro p/m betaalde om van de hele groepsdruk af te zijn.
Die groepsdruk is inderdaad een factor, maar die factor is van alle tijden. Je kan je kinderen ook leren om daarmee om te gaan. Daar zitten nuttige lessen in:
- voel ik groepsdruk en kan ik daar tegen?
- oefen ik zelf groepsdruk uit en hoe komt dat aan bij andere kinderen?
- waarom is groepsdruk vervelender voor het ene kind dan voor het andere kind?

Geld stelen van hun ouders hoeven veel kinderen niet hoor. Ouders geven hun kinderen graag de cadeaus waar ze om vragen. Of de kinderen kopen ze van hun zakgeld. En is dat erg? Niet als je ze leert om ermee om te gaan en te beseffen wat voor waar ze voor hun geld krijgen.

Het begint allemaal met weten wat je kind speelt, hoe het dat speelt en daarover te praten. Niet meteen met oordeel, maar met interesse. Dan moet je wel even je gezicht losscheuren van je mobiel, dat dan weer wel.
Dat men ervoor betaald, tja, is hun eigen keuze, maar wordt niet door Epic afgedwongen zoals bij sommige andere partijen.
Je moet wel onderscheid maken tussen volwassenen en kinderen, waarbij kinderen duidelijk de doelgroep is van Fortnite. Het introduceren van een abbonement van €12 per maand op deze doelgroep is merkwaardig, zeker omdat die €12 écht niet in verhouding staat tot wat je ervoor terug krijgt, maar wél zeer aanlokkelijk is voor kinderen.

Ik vind dit soort praktijken net zo slecht als lootboxes / Pay-2-Win of andere rommel in games, al helemaal wanneer de doelgroep kinderen / jeugd is.
Waaruit blijkt dan dat Fortnite duidelijk op kinderen is gericht? Want er zijn genoeg cartoonisch games die niet op kinderen gericht zijn. En ook zo flashy mogelijk er uit wil laten zien.
Genoeg gekkies die het doen.
Oeh! Je geeft geld uit aan games! Je bent een gekkie!
Dan ligt het nog steeds bij papa en mama die gewoon kunnen uitleggen dat het gewoon geld kost en dat geld niet aan bomen groeit.

De jongste van mij die is nu 6 en die speelt ook fortnite maar die heeft 1 malig zijn battle pass gekocht van zijn verjaardags geld en speelt nu inmiddels al maanden met zijn bij elkaar geharkte vbucks elk season de battle pass
Sorry, maar dit is echt je klanten uitmelken
Welke "klanten" worden uitgemolken? Niemand hoeft te betalen voor het spel en de items die je koopt zijn alleen cosmetics en dragen niets bij aan je skill.

Dit is mijns inziens een van de beste manieren om geld te verdienen aan je game: maak het immens populair en verdien geld aan de merchandise, customization opties etc. Kan (bijvoorbeeld) EA nog iets van leren.
[...]
Dit is mijns inziens een van de beste manieren om geld te verdienen aan je game: maak het immens populair en verdien geld aan de merchandise, customization opties etc. Kan (bijvoorbeeld) EA nog iets van leren.
Dit is gewoon het voorbeeld wat drugsdealers hanteren... Geef het eerst gratis weg, en zorg dan voor een afhankelijkheid (en bij kinderen is dat perfect om in skins etc te stoppen, je hoort er niet bij als je niet de nieuwste skin hebt)
EA’s lootboxes bij een 60+ euro spel. DAT is een klant uitmelken. Geld vragen om KANS te maken op goede items uit lootboxes terwijl je al betaald hebt voor de game.

Gebruikers van een gratis game zijn geen klanten dus die kun je dan per definitie niet uitmelken.

Cosmetics aanbieden is een slimme manier om geld te verdienen aan populariteit van de game die je gratis aanbied en doorontwikkeld. Hoe populairder de game hoe groter de vraag naar custom skins om jezelf te onderscheiden.

Je kunt nog steeds prima een gratis spel spelen zonder blootgesteld te worden aan verslavende gok mechanismen.
Je kunt nog steeds prima een gratis spel spelen zonder blootgesteld te worden aan verslavende gok mechanismen.
Dat kan dus niet, je kan de verslavende gok mechanismen etc negeren en er niet/minder gevoelig voor zijn, alleen ze zitten zo compleet in elk onderdeel van het spel vervlochten dat je er altijd aan blootgesteld wordt.

Aan de blootstelling kun je niets veranderen, alleen aan hoe je op die blootstelling reageert.

En die blootstelling houdt ook expliciet niet in dat je elke euro eraan uitgeeft (want dan is het spel zo dood), het is net als een goede drugsdealer, geeft die een klant een te goede deal, dan krijgt de klant een overdosis en zie je hem nooit meer terug. Geef je hem niet een goede deal, dan gaat hij naar de andere dealer op de volgende hoek. Maar weet je de perfecte balans te vinden, dan blijft hij terugkomen en heeft hij zelf niet in de gaten dat hij alles kwijtraakt.
Wat voor verslavende gok elementen zitten er dan in Fortnite volgens jou? En hoe zitten die in het spel vervlochten?

Bij een Rocket League moest je voorheen 1 euro betalen om een kistje te openen wat een soort slot machine effect had (ze verbloemden dit niet, het leek er zelfs echt op). Vervolgens een minimale kans dat je iets leuks kreeg.

Soortgelijke mechanismen zitten ook in grote betaalde games als Fifa en Call of Duty. Aantoonbaar verslavend/gokspel en in sommige landen om die reden verboden.

Fortnite start je op, je gaat Battle Royale of Save the World spelen en je speelt t spel. In die context wordt niet een product of gok item gepusht naar de speler.

Als je in het menu navigeert naar de item shop kan je in game producten kopen als skins, pickaxes en dansjes. Je ziet wat er is, wat het kost en wat je daarvoor krijgt. Je kan zelfs beperkte tijd geld terug krijgen en item terug inwisselen na de koop.

Geen verplichtingen, geen kansspelen. Gewoon een “eerlijke” in-game winkel voor optionele digitale spulletjes.
Wil je weten hoeveel ik inmiddels heb uitgegeven in jaren en jaren van World of Warcraft spelen?
De manier waarop je de vraag stelt doet vermoeden dat het veel is. Hoeveel ben ik nu toch wel nieuwsgierig naar eigenlijk :P

[Reactie gewijzigd door Donstil op 22 juli 2024 20:48]

Alles bijmekaar opgeteld (dus niet alleen gametime maar ook expansion packs, store mounts, name en faction changes, etc.) kom ik op 1337,37,- uit. Verder ging de transactie historie niet (December 2009) dus daar komt nog een niet meer te achterhalen bedrag bij. Nog wat verdere onverklaarbare uitgaven: 149,37 en dan tikken we de 1500 aan.

Met de nieuwe expansion zal ik weer regelmatig gametime kopen, de tijd die ik nu heb loopt eind december alweer af.

[Reactie gewijzigd door Armselig op 22 juli 2024 20:48]

als niet WoW speler: "Game Time" ?
(vermoed een nieuw dieptepunt in online game verdien modellen)

-*Googled*-

(en is niet teleurgesteld: vermoeden bevestigd!)

11 euro per maand, ruwweg. Ik vind het fors. Voor toegang tot 1 game.
Dat mag je vinden. Maar voor velen is WoW het enige spel dat ze spelen. 11 euro per maand is 132 euro per jaar. Koop je 2 spellen op release, dan geef je hetzelfde uit. Een Netflix abonnement is vergelijkbaar qua prijs. Valt dus wel mee wat het kost.
Ik heb van release tot eind cata WoW gespeelt. En dat was de enige game die ik speelde. Dag in dag uit. 11 euro p/m met eens per x tijd een expension. Is goedkoper als wat ik vandaag de dag uitgeef aan games. Dus ik vind het nog mee vallen. Er zijn zelden games die ik dag in dag kan spelen voor omgerekend dan 12 euro p/m. Zeker niet de nieuwste games.
Is het ook, maar de meeste andere MMO's hebben een micro-transactie model, waarbij je al snel het gevoel krijgt niet "het volledige spel" te spelen. Bij WoW betaal je die €11 en dan ben je gewoon klaar. Dat heeft ook waarde naar mijn mening.
Een nieuw dieptepunt? Het is een vrij normaal gegeven dat je voor (sommige) MMO's een subscription of gametime koopt... Microtransacties, lootboxes, ik denk dat je dat bedoelde.

Het is als je alles bij elkaar optelt wel een aardig bedrag ja, maar dat zijn kleine uitgaven per keer he. En daar speel ik de game dus al zo'n 15 jaar mee. Hoeveel games speel jij 15 jaar lang? Ga maar eens berekenen wat dat ene dingetje kost wat je elke dag of regelmatig koopt, elke dag een broodje bij de Subway, een flesje cola bij de supermarkt... en bereken dan hoeveel je daar in een jaar aan kwijt bent 8-)

Sinds Corona ga ik niet meer naar fastfood ketens (McDonalds, KFC, etc.) Gemiddeld gaf ik daar per week 10 euro aan uit. Dat is in een jaar 480,- (!) euro, voor één jaar. Dat is een derde van wat ik in 15 jaar aan WoW heb uitgegeven...

(*Edit: Een derde van het bedrag wat ik dus nog kon uitrekenen)

[Reactie gewijzigd door Armselig op 22 juli 2024 20:48]

Precies, en nog steeds bij mij, Shadowlands is weer volledig aangekocht hoor. Ik koop wel Game time, dat wel, dus als ik even een maandje geen zin heb zit ik nergens aan vast.

Maar inderdaad aardig wat geld versleten al aan World of Warcraft.

Maar met Fortnite is dat toch iets anders, want bij Fortnite kan je echt gratis door blijven spelen als je wilt, bij WoW gaat dat gewoonweg niet na level 20.
Ik heb vrienden die inmiddels meer dan 4.000,- hebben uitgegeven aan happy wars, ik sta nergens meer van te kijken wat dit betreft.
Dit abonnement kost je dus €120 per jaar
12 x 12 = 144? ;)

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 22 juli 2024 20:48]

🤦‍♂️
Ben echt heerlijk wakker weer haha
Wat denk je dat het personeel kost, de hosting etc? Het spel is gratis man
Ik vind het fortnite verdien model eerlijker naar de consumenten toe dan het traditionele model. het spel is gratis. en blijft gratis zolang je maar wilt. wat je wilt kopen is volledig aan jezelf.

het gevolg is dat fortnite technisch en creatief een hoogwaardige productie is. qua content aanbod heeft het ook een ongekend hoge output.

Over je punt dat de skins duur zijn; ja ben ik het mee eens. Maar ik denk dat dat mij meer deert dan de meeste mensen. Ik ben nogal een collector en completionist, en heb dat bij Fortnite moeten opgeven (zou dan bijna 12 tot 20 euro per dag moeten uitgeven). Nu ik me beperk tot skins waar ik mee wil spelen laat ik de meeste links liggen.
Je ziet de maandelijkse V-Bucks over het hoofd. 1000 V-Bucks kost €8 (en bij Google/Apple zelfs €10) dus je mag eigenlijk maar €48 rekenen voor de dingen die je opsomt, en dan is het best een ok deal als je nu sowieso al wat geld uitgeeft aan Battle Passes, cosmetics etc.
Uitmelken? Er is niks verplicht aan dit abonnement, je kunt Fortnite nog steeds gratis spelen (met of zonder Battle Pass) en ik denk dat het voor veel mensen die geld uitgeven aan skins (geen cosmetische "troep" dus) best een goede deal is.
Dat is het dubbele van de meeste normale games, die eenmalig €60 kosten
"Normale" games speel je een week en dan ben je er klaar mee. Ik speel Fortnite nu 2 jaar en heb er nog steeds erg veel plezier van; juist vanwege de constante toevoeging van nieuwe content. Daar is geld voor nodig, en dus zijn er (vrijwillige!) Battle Passes en dit soort abonnementen. Briljant!
Ik denk dat fortnite uiteindelijk op zoek moet gaan naar een andere bron van inkomsten. Op een gegeven moment is je kledingkast wel vol genoeg met skins. Ik weet alleen niet of dit de oplossing is.
neen zo werkt dat niet helaas :P

Net als in WoW, mensen sparen paardjes en pets, en zodra iemand daar aan begint zal hij ze ook allemaal willen hebben. ze voeden een verslaving van het verzamelen.

Dus die nieuwe mount en pet in de winkel elke 3 maanden voor 20 euro, KA CHING!

Zo werkt dit ook met skins, helaas :( zeker voor de mensen die echt een verzameldrang hebben en die zijn er meer dan u beseft. Anders is de tijd die je er instopt toch zonde als je het niet compleet kunt krijgen etc etc, je verzint allemaal drog redenen om toch die eene skin te nemen.
Zolang ze creatief genoeg zijn met hun skins zal dat nog wel even duren. Het is net als mode, mensen willen het nieuwste van het nieuwste en wat andere nog niet hebben. Het thema veranderd en de jeugd willen dan de skins die daar bij passen.
Over een paar jaar ben je juist hip als je zonder skin gaat spelen.
Jij bent duidelijk geen Fortnite speler. Er wordt genoeg verdiend en dat zal zo blijven als Epic creatief genoeg blijft met nieuwe seizoenen en content. Elke skin is uniek en trekt een bepaald publiek aan; als jij een skin tof vindt koop je hem of koop je de Battle Pass waar de skin in zit.
Ik speel vanaf seizoen 3 elke keer tot minimaal lvl 100. En ik speel save the world. Ik voel alleen geen persoonlijke of groepsdruk om Skins te kopen. Ik heb een paar die ik leuk vind de jonesey, duivel en Apple skin. Meer hoef ik niet te hebben.
Dan ben je redelijk uniek :) Als je Marvel fan bent bijvoorbeeld, dan was afgelopen seizoen smullen en had je sowieso skins gekocht ookal hangt je kast vol met skins. Zo is er altijd wel een reden waarom mensen skins of items blijven kopen.
Klinkt interessant voor als je elke maand een Battlepass zelf koopt. Wij verdienen hem elke maand met vbucks en save the world en betalen dus eigenlijk niets voor de battlepass behalve de tijd die je besteed aan het halen van dit natuurlijk
Maar ik geloof niet dat er elke maand een nieuwe Battle Pass komt? Die komt nu namelijk om de zoveel maanden.
Inderdaad, dat zijn er 3 of 4 per jaar en je kan het volgende seizoen vrij makkelijk gratis unlocken. Dat fortnite abonnement is gewoon duurder dan een jaar PS+ en Xbox Live opgeteld. Precies iets voor de rijke pubers.
Mensen die WoW spelen betalen al jaren 15 euro. Dus niet helemaal waar.
Ware het niet dat WoW wel even een heel ander caliber mmo is dan Fortnite.
Pfoh. Daar gaat de discussie weer hoor. Ik snap het nog steeds niet, je betaald voor cosmetische "troep". Dat is toch juist alleen maar mooi? Stel je voor dat je, zoals veel andere spelen voor die €12,- per maand verhoogd X of verhoogd Y krijgt, meer HP of andere (P2W) bonussen. (Kuch.. Fifa)

Als je eenmaal een paar leuke skins hebt hoef je niet meer "meer" skins te verzamelen. Wij "volwassenere" gamers geven ook (maandelijks) ladingen geld uit aan games.
FFXIV abonnement, WoW abonnement, PoE cosmetica, GW2 cosmetica. Ga maar door.
Pfoh. Daar gaat de discussie weer hoor. Ik snap het nog steeds niet,
Het blijkt dat je het niet snapt...
Als je eenmaal een paar leuke skins hebt hoef je niet meer "meer" skins te verzamelen.
Dat zou zo zijn als je een vaste verzameling skins hebt. Alleen door elke maand nieuwe skins te activeren creeert Epic heel bewust dat de kinderen niet meer bij de groep horen als ze niet de nieuwste skins hebben.
En kinderen zijn hier extreem gevoelig voor...
Dat is gewoon ouderwetse groepsdruk en daar heb je normaal ouders voor om daar een beetje opvoeding voor bij te brengen. 20 jaar geleden hoorde je er ook niet bij zonder flippo's, pokemon kaarten, een playstation/nintendo/sega. Tegenwoordig is het een smartphone en skins. Net als dat je er voor mijn ouders niet bij hoorde als je niet met een stok een hoepel over straat kon duwen.

Elke generatie heeft zijn verzameling tierelantijntjes die kinderen nodig hebben om "erbij te horen".
Elke generatie heeft zijn verzameling tierelantijntjes die kinderen nodig hebben om "erbij te horen".
Klopt alleen elke generatie verder worden ze steeds professioneler etc. Bij de stok met hoepel ontwikkeling waren er nog geen kinderpsychologen bij betrokken etc.

Terwijl Epic en co. nu gewoon standaard al kinderpsychologen en verslavingsdeskundigen aannemen om het maar zo verslavend mogelijk te krijgen.
EPIC introduceert zo verschrikkelijk veel skins per seizoen, dit kan geen enkel kind bijbenen. M.a.w. als kinderen hierom gepest worden, heb je een andere discussie, dan helpt het niet om dan maar die skin te kopen.

Los daarvan, dit is toch juist een prachtige opvoed mogelijkheid om je kinderen de waarde van dingen in te laten zien? Zoals EPIC zijn er honderden andere games met in app aankopen en als je dat allemaal wilt, moet je een extra hypotheek. Dat kan dus niet en dus moet je keuzes maken. Mij lijkt de discussie dus ook een beetje overtrokken.
EPIC introduceert zo verschrikkelijk veel skins per seizoen, dit kan geen enkel kind bijbenen.
Ik voorspel dat je geen kinderen hebt, want ieder kind dat ik ken kent wel iemand in de klas of op sport of ... die rijke ouders heeft en die de bink is want hij heeft altijd de nieuwste skins.
Los daarvan, dit is toch juist een prachtige opvoed mogelijkheid om je kinderen de waarde van dingen in te laten zien?
Je moet wel goed begrijpen wat het is, het is 2 ouders vs een miljarden bedrijf met psychologen en verslavingsdeskundigen.
Die opvoed mogelijkheid verliest het gemiddelde ouder-paar.

Het is net zoiets als zeggen dat reclame geen invloed op jou zou hebben. Dat is simpelweg een illusie.
Maar dat is toch precies wat ik bedoel? Voor EPIC 1000 andere bedrijven die precies hetzelfde doen! En dan vind ik dit nog een milde variant, 1 skin per maand bij deze abbo? EPIC released er 15 - 20 per maand. Het wordt eenheidsworst, de skin van gisteren is morgen al niet meer hip.

Ik begrijp helemaal je punt, het is niet fijn en niet leuk om iets niet te krijgen wat je graag wilt en al helemaal om je kinderen iets te ontzeggen. Maar dat is nu eenmaal hoe de wereld werkt. Ik heb overigens drie kinderen, dus ik ben niet zonder ervaring hier, maar ik merk dat nu ik mijn kinderen vaker nee verkoop dan ja, ze inmiddels steeds beter begrijpen wat ze echt leuk vinden en graag willen hebben. Misschien heb ik daarin makkelijke kinderen, dat zou kunnen, maar ik geloof echt dat je je kinderen zo rijker kan achterlaten. Maar goed, ik ben geen psycholoog of erkend opvoeddeskundige, daar heb ik mijn vrouw gelukkig in mee :P
Gok dat ze dit introduceren omdat je in principe, na 1x een Battle Pass aanschaffen, voor de rest nooit meer hoeft te betalen als je geen skins etc. koopt.

Bij elke battle pass krijg je +1000 V-Bucks, welke je weer voor een nieuwe Battle Pass kan gebruiken.

Bij dat soort spelers lopen ze dus inkomsten mis.

Verder ziet het er niet verkeerd uit voor 12 euro. Je krijgt de Battle Pass, wat rond de 7,60 euro (950 V-Bucks) kost. Maandelijks 1000 V-bucks + maandelijks een skin en item + per seizoen x-aantal V-Bucks.
Dus eerste maand krijg je 1950 Vbucks aan content. Als je hem daarna gewoon stopzet kom je wel goed uit. maar als je blijft doorbetalen is het slechts 1000 aan Vbucks + skins.
Snap niet waar iedereen moeilijk over doet. Is geheel vrij blijvend en geeft geen ingame voordelen. En is niet gokken want zoals ik lees weet je welke skin je krijgt. Zeker als je toch elke maand al een battle pass koopt dan heb je voor een paar euro meer meteen vbucks en een skin dus een goedkopere deal.

Hoor ook niemand klagen dat je bijvoorbeeld bij netflix moet betalen voor betere kwaliteit streamen. Is ook geheel vrijblijvend namelijk. Hoeft niet maar je maakt zelf de afweging of je dit waard vind.
Hoor ook niemand klagen dat je bijvoorbeeld bij netflix moet betalen voor betere kwaliteit streamen. Is ook geheel vrijblijvend namelijk. Hoeft niet maar je maakt zelf de afweging of je dit waard vind.
Netflix is niet opgezet uit het psychologiche aspect dat kinderen mee willen lopen en niet achter willen lopen.
Netflix is meer opgezet dat het voor een groot gedeelte draait op gemakzucht / luiheid ( het kost de meeste mensen meer moeite om het op te zeggen en opnieuw aan te melden ipv dat je het gewoon laat doorlopen ook al kijk je maanden niet)

Het zijn 2 verschillende verdienmodellen en tja, degene die zich op kinderen richt vind ik sneller verachtelijk...
Het grote deel dat veel geld aan ingame skins en items spendeert is volgens mij de middenmoot van 20 jarige die ook daadwerkelijk geld te spenderen hebben en niet kinderen. Mochten toch kinderen veel geld er aan spenderen en een abbo op willen zullen hun ouders het hier mee eens moeten zijn of hun toegang hebben verleend om dit te mogen. Je kan moeilijk gaan bepalen voor andere ouders of wat ze doen voor hun kind goed is of niet.
Dus,. een soort season pass.
Slechte zaak.

Dit soort schijn "abonnementen" melken de fans.
Tuurlijk is het optioneel,. maar je zal toch zien die kids willen dat voor hun verjaardag, etc.
Fortnite is vooral jeugdige spelers, en epic weet dat heel goed te bespelen.
Wat is er erg aan dat kinderen dit voor hun verjaardag willen als je ze daar blij mee maakt? Wilde jij vroeger nooit een spelletje voor je Game Boy (als je die al had!) of Saturn?
Ik zou zeggen, welkom in de wereld van verleiding. Hoe lastig ook, dit hoort bij opvoeden.
(Fout gepost)

[Reactie gewijzigd door Putwater op 22 juli 2024 20:48]

EA is zo jaloers als ze dit zien

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.