Microsoft heeft meer dan 15 miljoen Xbox Game Pass-abonnees

Er zijn meer dan 15 miljoen Xbox Game Pass-abonnees, meldt Microsoft. De teller stond een halfjaar geleden nog op 10 miljoen gebruikers. Dat betekent dat de gameabonnementsdienst van Microsoft dit jaar een flinke groei heeft doorgemaakt.

Microsoft maakte het aantal van meer dan vijftien miljoen abonnees bekend in de aankondiging van de overname van Bethesda, waar een bedrag van 7,5 miljard dollar mee gemoeid is. Aangezien Microsoft al zijn eigen games beschikbaar maakt via de Game Pass voor Xbox en Windows, zullen hoogstwaarschijnlijk ook alle nieuwe games uit de stal van Bethesda onderdeel worden van de abonnementen. Het gaat dan onder meer om games uit franchies als The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, Doom en Quake. Of ook de bestaande games uit deze gamereeksen onderdeel worden van de Game Pass, is niet bekend. In ieder geval zijn en waren al de nodige Bethesda-games onderdeel van de Game Pass.

Eind april bleek tijdens de presentatie van de toenmalige Microsoft-kwartaalcijfers dat er tien miljoen Xbox Game Pass-abonnees waren. Het huidige aantal van meer dan vijftien miljoen betekent dat er in ongeveer een halfjaar vijf miljoen abonnees zijn bijgekomen. Deze abonnementsdienst voor games bestaat sinds de zomer van 2017.

Met de dienst krijgen leden toegang krijgen tot een selectie van meer dan honderd Xbox-games voor 10 euro per maand. Voor 13 euro per maand is er de variant Xbox Game Pass Ultimate, waar ook het Xbox Live-abonnement om online te spelen bij is inbegrepen. Het Game Pass-abonnement voor pc is inmiddels uit de bètafase, waardoor dit abonnement niet langer 4 maar 10 euro per maand kost. Deze prijsverhoging volgde nadat Microsoft onlangs bekendmaakte dat EA Play wordt geïntegreerd met het Game Pass-abonnement voor pc.

Door Joris Jansen

Redacteur

21-09-2020 • 18:48

97

Reacties (97)

97
92
29
1
0
39
Wijzig sortering

Sorteer op:

Weergave:

Vraag me af hoeveel van deze abonnees tijdelijk zijn. Bij mijn AMD CPU kreeg ik ook een 3 maanden gamepass code.
Helaas zijn ook veel third party games tijdelijk aanwezig, met name die van Rockstar. Daardoor heb ik bijvoorbeeld Red Dead Redemption 2 en GTA 5 alsnog zelf aangeschaft.
Vaak kan je die na de maanden dat ze op GamePass hebben gestaan met een mooie korting kopen. Niet ideaal, maar wel een tegemoetkoming.
Klopt en gezien het feit dat het vaak om al wat oudere games gaat, zijn deze via de reguliere verkoopkanalen meestal ook met een flinke korting te verkrijgen. Maar het strookt niet met hoe Game Pass door Microsoft in de markt werd en wordt gezet.
Dat is jouw mening.
Volgens mij wordt GamePass als de Netflix voor games in de markt gezet. Bij Netflix wordt er net zoals bij GamePass vaak wat toegevoegd en soms wat verwijderd.
elke game die verdwijnt uit gamepass wordt ruim op tijd aangekondigd en zal ook elke keer met een korting te koop staan voor wie hem alsnog wil aanschaffen

ik vind persoonlijk net dat third party games redelijk lang blijven staan, in die tijd heb je zeker kans gezien deze te proberen of uit te spelen.
De truc is om het spel te accepteren en zodra de download begint weer te annuleren.
Mocht het spel uit de gamepass verdwijnen dan laat deze het altijd weer toe om te downloaden omdat deze al eerder toegelaten is tot je account 😉
Dat zullen er zeker veel zijn, maar de vraag is hoeveel mensen blijven er nog en hoeveel komen er nog bij. Op dit moment is de PC (heb geen console) die ik heb niet snel genoeg om optimaal te genieten van de meeste titels, maar ik ga zodra ik een Series X heb zeker Gamepass erbij aanschaffen. Zelfs voor de volle prijs van €10 krijg je enorm veel waar voor je geld, zeker nu ook Bethesda onder de Xbox paraplu komt te hangen. Voor een jaar gamepass koop je anderhalve PS5 titel...

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 00:06]

Maar de titels zijn nooit echt in je bezit
Wat voor de meeste mensen geen probleem is. De meeste mensen spelen een game een keer door en kijken er verder nooit meer naar om (een aantal games met veel replay value daar gelaten). Dan heeft het spel echt bezitten totaal geen meerwaarde.
Het is ook zeker geen probleem, maar het moet wel benoemd worden vind ik
ja en ?

de films op netflix zijn toch ook niet van jou ?
ik kijk ook geen 100x naar dezelfde film net zoals ik ook niet hoef te kijken naar een stoffig doosje op mijn kast.
Ik speel het spel gekocht of via gamepass en als het klaar is uninstall

en als ik het ooit nog eens wil spelen en het zit niet meer in gamepass dan koop ik het wel in een van de mega sales tegen een appel en een ei
Voor een jaar gamepass koop je anderhalve PS5 titel...
Of Xbox titel...
Je moet natuurlijk appels met appels vergelijken anders komt het nogal fanboy over. Je moet dan ook Game Pass gaan vergelijken met PS+ en PS Now. En dan pas zie je hoe Microsoft hiermee wel een gouden troef in handen heeft. Bewijs is ook Sony’s reactie met hun PS+ Collection.
Die opties van PlayStation zijn geen alternatief zolang niet alle first party titels bij launch beschikbaar zijn. Daarnaast zijn de PlayStation games ook niet beschikbaar op de PC. Dus ik vergelijk inderdaad niet met PS+ en Now, want ze bieden niet hetzelfde.
Appels met appels vergelijken, inderdaad. PS+ is enkel te vergelijken met Xbox Live; online gamen en een paar games per maand gratis. PS Now is enkel met xCloud te vergelijken; streamen van games. Sony heeft helemaal geen vergelijkbaar alternatief voor Game Pass, want het ziet geen heil in een games-abonnement - dat heeft hier onlangs nog op de voorpagina gestaan.
uhm PS Now kun je games gewoon downloaden niet alleen streamen en je kan ze ook streamen naar pc. best vergelijkbaar met gamepass in mijn ogen?
Via PS Now zijn de ps4 games gewoon te downloaden. Dit hoeft niet via streaming, dat is voor de ps3 titels.

Wat dat betreft dus gewoon vergelijkbaar met Gamepass. Alleen dus minder interessant aangezien Sony hun titels niet direct er op zet.

Sony gaf aan dat ze er niets in zien om de nieuwe titels direct bij een abonnement aan te bieden. Niet dat ze niets in een game abonnement zien. Die hebben ze op zich nu al.

[Reactie gewijzigd door Menno91 op 23 juli 2024 00:06]

Er zit een enorm verschil tussen Xbox U en PS+/Now. Genoeg om ook appels en pindakaas te zijn, het is niet eens allebei fruit. Uiteindelijk vergelijk je dus wel o.a. losse titelprijs ten opzichte van ultimate, of eigenlijk consoleprijs + abbo kosten + de gewenste collectie games waarbij je bij ps5 een hogere kans hebt je portemonee voor losse titels te moeten trekken. Gewoon puur gemiddeld genomen lijkt me dat realistisch.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23 juli 2024 00:06]

Wat dacht je van Flight Simulator 2020 voor €1/maand
Nou ja.. €1 voor de eerste maand. €10 voor alle maanden daarna.
Die 1 euro heeft wel voor veel abbonementen gezorgd door het Xbox Live Gold trucje
Inderdaad! hier een xbox live gold abbo van 36 maanden omgezet naar gamepass voor 1,-

3 jaar lang gamepass voor 1 euro extra. zo gaat het wel erg hard met gamepass :+
Ik heb deze maand een game pass abo genomen omdat het 1 euro is/was voor de eerste maand en ik wilde Halo MCC nog een keer uitspelen voor Halo 6 uitkomt. Dat was het plan. Ik zal wel een uitzondering zijn, maar Game Pass is eigenlijk de enige die een heel divers en breed aanbod heeft. Een paar AAA games en je hebt het er al uit, alles daarnaast aan Indie etc. is dan mooi meegenomen.
Niet veel want die promo abbo's.. Zijn promo abbo's en lopen af tenzij je bij lapt
Hier ook. AMD 3 maanden + geactiveerd om te verlengen waardoor ik 4 maanden gratis had. Ik liet vervolgens game pass een paar maanden langer voor 4 euro per maand maar speelde nauwelijks de games waardoor ik het maar weer heb geannuleerd. Was het eigenlijk niet waard.

Heb sowieso al weinig tijd dus snel games checken zit er niet in. Verder zowat alle types doorheen de jaren gespeeld waardoor er vaak weinig echt de moeite is. Als ik 4 uur tijd heb in een week om te gaan gamen dan moet het spel van goede kwaliteit zijn of echt leuk met bijv. vrienden. Dat zijn momenteel Don't Starve Together en Ghosts of Tsushima.

Ik zie wel in dat het met 8 - 10 euro per maand wel een goede deal kan zijn als je geen grote library hebt en relatief weinig te besteden / veel tijd hebt hiervoor.
Vraag me af hoeveel van die abonnees de 'truuk' toegepast hebben van eerst XBox Live Gold te kopen tot 3 jaar ver, om het dan om te zetten naar Game Pass Ultimate. Daardoor bespaar je immers gigantisch veel (tot meer dan €100 per jaar), en dan is het de vraag hoeveel van die abonnees op het einde van hun periode bereid gaan zijn om ineens €13 per maand neer te leggen.
Dat maakt voor de aandeelhouders minder uit, eerst de mensen dan de prijs.
Ik heb inderdaad die truuk gebruikt. Maar dan maar voor een jaar (en 4 maanden zonder 1 op 1 conversie). Maar ik heb ook ps now en als de library van xbox zo blijft groeien zeg ik ps now op en neem ik gamepass voor die 13 euro per maand.
Vanaf dag 1 van Ultimate gedaan vorig jaar. En uiteraard een 24 maanden (2 jaar) game pass via een key gekocht voor 91 euro. En toen voor 1 euro geupgrade naar ultimate. Nog 2 jaar tegoed. Geen enkele minuut spijt van gehad. :)
Weet jij of je dat cloud gaming via Ultimate ook op PC kan gebruiken? Of is dat alleen Android? En als alleen Android, kan het dan met een VM zoals Genymotion?

Ik heb geen geld voor een console, dus het zou een ideale manier zijn om dan toch onder andere Kingdom Hearts te spelen. Ik zit er alleen niet op te wachten om het op mijn telefoon te spelen. Liever op mijn computer.
Ik heb echt geen idee. :X
Cloud gaming werkt alleen op Android apparaten, maar de meeste xCloud games zijn ook speelbaar op PC.

Kingdom Hearts staat overigens niet in de lijst met beschikbare spellen in de Game Pass catalogus. Zie onderstaande link:
https://www.windowscentral.com/xbox-game-pass-pc-list
Ik zag Kingdom Hearts wel op een van de officiele Microsoft pagina's staan toen ik info zocht over de Ultimate pass.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Lijst met meer spellen: https://www.microsoft.com...xbox?s=store&skipitems=90

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 23 juli 2024 00:06]

Aha, jij hebt gelijk. Ik heb net in de Game Pass app gekeken en ik zie dat de 3 Kingdom Hearts er inderdaad tussen staan. In de app staat dat ze alleen op Console beschikbaar zijn helaas.
Wellicht dat dit in toekomst kan veranderen.

Thanks voor de link ;)

[Reactie gewijzigd door Guerilla op 23 juli 2024 00:06]

Vreemd, aangezien op de pagina staat dat het is inbegrepen bij een Game Pass Ultimate. Nou ja, in ieder geval bedankt voo rhet checken, dan weet ik dat ik ook geen Game Pass hoef te nemen.
Nevermind

[Reactie gewijzigd door Tibo_Stans op 23 juli 2024 00:06]

Werkt dat truucje nog steeds? Ik twijfel steeds meer om voor de Xbox S te gaan icm die game pass ultimate

[Reactie gewijzigd door Christiano007 op 23 juli 2024 00:06]

Ik ging ‘ja’ antwoorden aangezien ik het zelf vorige maand deed, en het in de GPU FAQ ook letterlijk stond. Ik merk nu echter dat de FAQ geüpdatet is, en ze niet langer expliciet zeggen dat de pre-paid maanden 1:1 omgezet worden. Integendeel zelfs, nu staat er :

https://support.xbox.com/...ox-game-pass-ultimate-faq
Wanneer je je abonneert op Xbox Game Pass Ultimate wordt eventuele vooruitbetaalde tijd voor Xbox Live Gold en/of Xbox Game Pass toegepast op het Xbox Game Pass Ultimate-abonnement, met een maximum van 36 maanden. De conversieverhoudingen voor vooraf betaalde tijd kunnen worden gewijzigd.
En...
Op Xbox One kun je Xbox Game Pass Ultimate kopen via Store > Lidmaatschappen. Online ga je naar Xbox Game Pass. Na aankoop van Game Pass Ultimate wordt de openstaande tijd voor je abonnement op Xbox Game Pass en Xbox Live Gold automatisch omgezet in tijd voor Xbox Game Pass Ultimate tegen een vooraf bepaalde conversieverhouding.
Dit lijkt heel erg te suggereren dat ze nu de conversie doen volgens de kost/waarde van je periode en niet de duur.

[Reactie gewijzigd door Twixie op 23 juli 2024 00:06]

Gister nog gedaan, dus het werkt nog steeds ja.
Ik heb die truc toegepast. Voor een jaar. Nu gewoon betalende klant.
Marketshare is veel belangrijker. MS heeft een tijdje gekeken of er animo voor was, nog ff aangekeken of PC ook een vergelijkbare response kreeg. Beide bleek het geval, dus nu is het een paar jaar keihard pushen.

Cashen komt later.
Ik in ieder geval niet. Heb ook die truc toegepast. Voor slechts € 68,- 3 jaar Ultimate Game Pass en toen via een Duitse webshop de xbox all digital voor € 80. Wacht nu op de Series X dan ruil ik mijn sad in met € 100,- korting dus voor € 399,- nieuwste xbox met nog 2 jaar Ultimate Game Pass te gaan. Beste deal imo. _/-\o_
Maar denk je niet dat als je er een paar jaar vol gebruik van gemaakt hebt dat je het wil houden en je het wellicht wel het reguliere abonnementsgeld waard gaat vinden? Ik vind het vreemd om nu al te stellen dat je dat zeker niet gaat doen, terwijl je wel positief klinkt over de dienst.
Zelf heb ik ook tot halverwege 2023 nog ultimate staan, maar ik denk dus wel dat ik daarna gewoon ga betalen. Ik ben het nu al zo gewend dat ik het niet meer kwijt zou willen. En dat is de grote truc natuurlijk, mensen binnenhalen en hooken zodat ze straks niet meer zonder willen.
Ja ik wel. Zelfde truc maar ik ben overtuigd. Ik koop geen games meer verder, dus ook voor 13 euro per maand ga ik door (zeker met alles wat eraan zit te komen)
Dan doe je het truukje toch opnieuw met een nieuw account? GamePass geldt voor de hele Xbox en kan je dus op je oude account gewoon doorspelen.
Op dit moment hoeft dat niet eens met een nieuw account. Ik heb het een tweede keer kunnen doen met hetzelfde account. Enige wat van belang is is dat je geen actief gamepass ultimate abonnement meer hebt (en voor het omzetten betaal je eenmalig 13 euro ipv 1).
Maar... Ik betwijfel ten zeerste dat deze regeling nog jaren zo blijft bestaan. Ik verwacht dat deze ergens dit jaar of begin volgend jaar stop gezet gaat worden.
voor de liefhebbers: Je kan momenteel met gamepass 3 maanden discord Nitro Krijgen tot mid oktober!
https://nl.pepper.com/aan...o-3-maanden-eur094-158826
https://support.discord.c...h-Xbox-Game-Pass-Ultimate
Zelfs de allergrootste PS YouTubers beginnen al aan te geven dat xbox goede deals heeft, mocht ook wel na 7 jaar lang te blaten "xbox heeft geen games" :+
MS Xbox baas Phil Spencer heeft al eens aangegeven dat het MS niks uitmaakt waar je je game nuttigt. Op de PC, XBOX, telefoon/tablet, AndroidTV. Liefst ook bij Sony (ook PlayStation) en Apple maar die blaffen nog terug. De Xbox X verkopen ze om niet iedereen wil streamen of een dure PC wil aanschaffen.

De Bethesda koop past perfect in die strategie, GamePass wordt zo aantrekkelijk met eigen content zodat veel gamers de abbo prijs het waard gaan vinden. Dit is het Netflix model, deze hebben ook tijdig ingezien dat een eigen content met kwaliteit label "Netflix Original" strategisch onoverkoombaar is om niet afhankelijk te worden van derden en hun hoogste bieder mentaliteit.

xCloud gaat hier in de toekomst nog veel hier in betekenen, als bandbreedte wereldwijd toeneemt en latency afneemt dan is streaming op 4K (like Stadia) naar alle apparaten mogelijk. Zelfs de Xbox series S en Xbox one S/X zouden dan gedeeltelijk kunnen gaan streamen voor de nieuwste heavy duty games.

Gamepass kan dan voor sommige niet ideaal zijn, maar dat geldt voor elke dienst. Het zegt ook niks als een persoonlijke mening anders is, in de breedte wordt GamePass een gigant als concurrentie van anderen niet optreedt.
Juist, Netflix ontwikkelt die content omdat het op de langere termijn goedkoper is om zelf die content te hebben gemaakt dan telkens licenties te moeten afnemen voor beperkte tijd (wat ze ook wel blijven doen).
Dit is ook waar Microsoft dus zijn pijlen op aan het richten zijn, ze kijken verder naar de toekomst waar dedicated consoles niet meer van toepassing zijn. Zoals ik al in een andere bericht aangaf, denk dat de komende nextgen misschien wel de laatste is, misschien nog 1 generatie daarna, maar dan denk ik dat het wel klaar is, en zullen alle nieuwe games alleen nog via streaming komen (en oude games zullen dan ook opgenomen gaan worden in dit soort services)..
Juist, ik zie dat ook zo. Heel veel hier denken lokaal in welvarend NL, maar MS is globaal en kan voor andere landen een enorm potentiaal zijn. Zoals de Xbox verkoop op afbetaling in combinatie met Gamepass.

Hoewel we in NL gewend zijn om te betalen voor onze spullen (en tweakers nog meer dan overige NLers), is dit voor grote overige groeperingen anders. Alles op afbetaling dus maandelijkse betalingen. En zelfs in NL is dit gedrag zichtbaar kijk maar naar mobiele telefoons met abbo's t.o.v. SIM only.

Als je een discussie wil voeren over de kansen van Gamepass kun je niet ontkomen om voorbij NL te kijken. Het aantal PC spelers is wereldwijd ook veel groter dan console spelers en gamepass bedient beide met extra's naar andere platformen.

Epic ziet zijn kansen ook op een dergelijke wijze. Geef maar eens antwoord op de vraag: Waarom geeft Epic game store zoveel gratis games weg? SuperDre snapt waarschijnlijk wat ik bedoel maar zien anderen dat ook. Succesvolle business modellen zijn voor iedereen o zo logisch achteraf, in het heden treffen ze onbegrip en weerstand.
Aub niet nu alle ps5 preorders cancelen. Want ik wil graag een series x met launch. Fingers crossed
Dacht precies hetzelfde. Neeee straks heb ik morgen geen preorder.
Ik verwacht dat Xbox Series X ruimschoots in de schappen zal liggen op release.
Lijkt me sterk. Hij is behoorlijk gewild en zal morgen vlug uitverkocht zijn.
Inderdaad. Ik neem mijn woorden terug. Had het eerlijk gezegd niet verwacht. Erg netjes van Microsoft! ze doen goeie dingen.
ja je had bijna gelijk, 5 minuten had bol hem..
9.01 besteld bij bol.com. Ging rap. Alleen jammer dat ik niet achterap kon betalen. Gelukkig wel 1 van de eerste.

Bij media markt nog steeds te preorderen. Maar denk dat je het dan niet op 10 november krijgt.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 23 juli 2024 00:06]

Op ene of andere manier heb ik het gevoel dat GamePass de ouderwetse manier van games kopen de das om zal doen. Op zich wel goed ik denk want 60,- tot 80,- voor een spel dat misschien 6-12u speeltijd heeft is gewoon absurd. De strategie van Microsoft is nogal interesant, nu nog Square-Enix & Sega opkopen!

Hoe dan ook ze zijn goed bezig all-around, of je een fan van Xbox ben of niet en dat zeg ik als iemand dat nooit een Xbox heeft gehad.
Voor mij niet hoor, ik heb eigenlijk een hekel aan allerlei abonnementen. Stiekem heb ik inmiddels Netflix, office 365 home en Spotify. Vind het wel prima zo, kost al aardig wat naast alle andere abonnementen. Ik koop gewoon af en toe een aaa game in de uitverkoop en daar vermaak ik mij prima mee.
Qua abonnement heb ik alleen Netflix wat ik wel tegenwoordig heel fijn vind want er zijn zoveel goeie series.

En voor gaming, nope, geen abonnement voor mij. Blijf liever ouderwets en ben meer een casuale gamer dat echt alleen GTA en The Crew 2 speelt op de PC.
Geen huur? Hypotheek? OV Abonnement? Verzekering?

Er zijn hele veel zaken waar je maandelijks voor betaald. ik verbaas me altijd dat mensen voor veel zaken wel maandelijks willen betalen en voor andere dingen niet. Een goede vriend wil absoluut niet betalen voor Spotify/Tidal maar betaald meer dan 1500 euro per maand aan andere 'services'. Dus in plaats van 10 euro per maand voor vrijwel alles, koopt hij 15 CD's per maand.
Ik heb ook liever de Cd's, al koop ik er geen 15 per maand.
Met als verschil dat die 'services' in de basis gewoon gaan om verplichte kosten, die je op deze manier kan spreiden over bijv. maandelijkse betalingen, of dat het gaat om dermate grote bedragen, dat zo'n service als een hypotheek voor de meeste mensen de enige manier is om een woning te betalen.

Abo op media is een alternatief voor een aantal andere opties, zoals digitaal kopen / huren, of een fysieke media. Het excuus bij een abo op Netflix is dat je voor 10 euro 'alles' hebt, maar er wordt nooit gevraagd of je wel alles wilt. Je hebt daarbij ook geen enkele zekerheid dat je altijd 'alles' houdt, want het aanbod is zo wisselend als het weer :). Als je enorm veel consumeert is het aan het einde van de streep moeilijk te beargumenteren dat Netflix meer zou kosten dan het fysieke alternatief, maar het fysieke alternatief heeft hoe dan ook een aantal voordelen (over het algemeen hogere kwaliteit, bij goede zorgen nagenoeg permanent in je bezit etc).

Ik snap je vergelijking, maar vind het niet helemaal eerlijk.
Op ene of andere manier heb ik het gevoel dat GamePass de ouderwetse manier van games kopen de das om zal doen.
Gamepass heeft mij behoed voor een persoonlijke miskoop; Red dead redemption II ;(
Ik denk het niet. Ik heb zelf een half jaar game pass ultimate gebruikt maar het uiteindelijk toch maar weer opgezegd.

Alhoewel de collectie games behoorlijk groot is had ik toch weinig interesse in 85% van het aanbod, gewoon een kwestie van smaak.

Ook staan veel games er in de basisuitvoering op, zonder dlc of season pass. In dat geval wordt een platform als Steam vaak weer interessanter omdat je daar vaak betere deals voor kunt krijgen.

Ten slotte missen en er gewoon een aantal distributeurs op het platform waardoor je games als Assassins Creed mist.

10 euro voor een dienst is relatief goedkoop maar van de andere kant besteed ik doorgaans niet meer dan 120 euro per jaar aan games (dmv aanbiedingen). Dit plaatst het wel in perspectief.
Kunstmatig cijfers beïnvloeden werkt blijkbaar voor de aandeelhouders en investeerders. Iedereen houd elkaar voor de gek. Als de prijs niet zakt voor de dienst, haak ik ook af in de toekomst.
Ze zullen de prijs niet laten zakken, daar zit geen verdienmodel in. Ze zullen de GamePass moeten vetmesten met inhoud, dan blijven de meest Gamers wel hangen. Ook zul je zien dat er knipper aan/uit abbo gedrag zal plaatsvinden. Soms een gedeelte van het jaar maar een abbonement, totdat je het moe wordt en het ok vindt dat je het opzeggen vergeet. Fitness clubs leven van dit gedrag (sleepers).
"Aangezien Microsoft al zijn eigen games beschikbaar maakt via de Game Pass voor Xbox en Windows, zullen hoogstwaarschijnlijk ook alle nieuwe games uit de stal van Bethesda onderdeel worden van de abonnementen. Het gaat dan onder meer om games uit franchies als The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, Doom en Quake. Of ook de bestaande games uit deze gamereeksen onderdeel worden van de Game Pass, is niet bekend. In ieder geval zijn en waren al de nodige Bethesda-games onderdeel van de Game Pass."

Tuurlijk komt alles naar GamePass, de vraag is alleen wanneer.
Dishonered 2 van bethesda die nu nog in de gamepass beschikbaar is gaat 30 september gamepass verlaten.
Voor hoe lang? En waarom. Wat is het nu om games weg te halen..
Deze deal wordt pas boekjaar 2021 actief tot die tijd is het nog gewoon Bethesda zonder Microsoft controle. Al zullen ze hier en daar elkaar wel paaien verwacht ik.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.