Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bose introduceert eerste gamingheadset onder QC 35-naam

Fabrikant Bose heeft zijn eerste gamingheadset aangekondigd. Het gaat om een variant van de QC 35 II, een reguliere hoofdtelefoon van Bose. Zonder de microfoon kan de hoofdtelefoon ook gebruikt worden voor muziek luisteren onderweg, zegt de fabrikant.

Omdat de headset voor gaming en muziek gebruikt kan worden, heeft Bose het op de productpagina over een 2-in-1-headset. De QC 35 II Gaming Headset heeft net als de reguliere versie actieve ruisonderdrukking. De module met de microfoon is aan te sluiten via een 3,5mm-poort. In de module zit een boom mic die achtergrondgeluid moet onderdrukken.

De accu gaat met bedraad gamen volgens Bose 40 uur mee, terwijl daar met draadloos gebruik 20 uur van over zou blijven. Met een kwartier laden zit de accu weer voor een achtste vol, goed voor 2,5 uur draadloos en 5 uur bedraad gebruik.

Bose doet de nieuwe headset vooralsnog alleen in de verkoop in de Verenigde Staten en Canada, terwijl een release in China snel moet volgen. Wanneer en of de headset in de Benelux verschijnt, is onbekend. De headset kost in de VS 330 dollar, ongeveer dezelfde prijs als een reguliere QC 35 II.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

16-09-2020 • 18:26

61 Linkedin

Submitter: rammes

Reacties (61)

Wijzig sortering
Wait a minute... is het dus mogelijk om ANC aan te zetten tijdens het gamen? Want ik ken zover ik weet geen enkele hoofdtelefoon die ANC en gamen tegelijk kan. En gaat het hier om stereo audio, 5.1 of 7.1? Ik denk dat de mic niet zal tegenvallen.

Edit: Blijkt dus dat er ANC Gaming headsets bestaan, nooit geweten, omdat de onderstaande genoemde hoofdtelefoon meer focus leggen op muziek dan gamen. Maar dan weet ik het nu, ANC & Gamen is dus mogelijk.

[Reactie gewijzigd door W_Chris op 16 september 2020 20:25]

Waarom zou dat niet kunnen?

Wat is het verschil tussen gamen en muziek luisteren voor een koptelefoon? Het zijn allebei digitale signalen die door die koptelefoon omgezet worden naar luchttrillingen die jij hoort in je oren. Of dat signaal nou van een liedje, een film of een game is, maakt volgens mij niks uit.

Als je met gamen bedoelt praten via de microfoon en geluid van de game horen, dan lijkt me dat ook geen probleem aangezien de geluidsignalen (mic en game) gewoon over de kabel gaan en de ANC op de koptelefoon zelf geregeld wordt
Wat ik merk met mijn sony 1000MX2 en jabra 75 is dat zodra je wireless geconnect bent je audio kwaliteit drastisch minder wordt als je in headset modus staat. Reden is dat je de helft van je bandbreedte verliest aan spraak.
Kan me voorstellen dat je hier niet zo vrolijk van wordt tijdens het gamen want goed geluid is onderdeel van de ervaring. Ik vraag me af hoe bose dit heeft opgelost, aparte verbinding voor de mic misschien? Zodat beide kanalen de volle bandbreedte kunnen gebruiken
Dat hebben ze opgelost met een kabel :) Je hebt inderdaad gelijk dat de geluidskwaliteit draadloos in headset mode naar beneden gaat, maar deze headset heeft gewoon een draadje
Aah ok goed om te weten. Het komt niet heel duidelijk naar voren uit het artikel. Ik zou zoiets prima voor mijn werk kunnen gebruiken, nu mort ik namelijk switchen tussen comfort en kwaliteit van mijn sony naar goede mic voor bellen van mijn jabra.
Dat het dan niet helemaal wireless is met bellen neem ik op de koop toe, die jabra is namelijk ook 50% van de wired aangezien ik hem altijd vergeet uit te zetten
Wait a minute... is het dus mogelijk om ANC aan te zetten tijdens het gamen? Want ik ken zover ik weet geen enkele hoofdtelefoon die ANC en gamen tegelijk kan.
Wat bedoel je daarmee? De noise cancelling van mijn Bose QC35II werkt prima terwijl ik Call of Duty Warzone speel. Ik gebruik daarbij wel een aparte microfoon.
Maar stond er wel gaming op de verpakking? En hoeveel RGB's heeft jouw QC35II?
Hier ook bij de QC35 (versie 1). Alleen vind ik het persoonlijk dan veel lastiger om te horen waar het geluid vandaan komt in-game (voetstappen etc.) als ik de NC aan zet. Ervaar jij dit ook zo?

En welke audio mix gebruik je in warzone?
Ehm kan dat? Wil je me eens uitleggen hoe?
Ik gebruik mijn Bose Noise Cancelling Headphones 700 gewoon voor het gamen, verbinden via Bluetooth en gaan!
Werkt dat fijn met ANC? Heb de headset ook maar gebruik deze enkel voor muziek en bellen tijdens het werk. Zou wel fijn zijn als ik de aanschafprijs pijn nog kunnen wegdrukken als het ook een goede headset is voor gaming.
Ik had een Steelseries Arctic headset van 100 euro, voor reizen de QC 35 aangeschaft. Die werkt ook uitstekend op mijn pc en heeft véél beter geluid, dus die gebruik ik alleen nog maar. Heb wel een losse microfoon moeten installeren voor voice chat. Als je de mic van de headset gebruitk wordt het geluid namelijk mono en een stuk slechter. Daarom is de hier aangekondigde headset een mooie toevoeging aan het assortiment.

Kortom, de QC 35 werkt voor mij ideaal met gamen. Geluidskwaliteit en dus immersion in games zijn echt fenomenaal (voor mijn oren). Bij snelle games wel bekabeld gebruiken ivm latency als je bluetooth gebruikt.

Voor conference call werkt gewoon met bluetooth ideaal
Nouja ik gebruik hem met een losse mic, maar sws comfortabel genoeg voor gamezz
Ik heb zelf een V-moda boom mic voor mijn Sony MDR-WH1000XM3 gehaald om te gamen op de ps4. Persoonlijk vind ik de ANC een hele goede meerwaarde.

5.1 of 7.1 is sowieso een virtueel/binaural effect in koptelefoons (je hebt immers twee oren). Dus dat gebeurt doordat de DAC in de USB-kabel van je gameheadset de surround sound simuleert. Een console/PC (dmv dolby of dts plugins) kan dat ook software matig. Uiteraard zal een DAC die bij je headset zit wat specifieker gemaakt zijn voor je koptelefoon, maar je hebt nog steeds model nodig die je hoofd en oor vorm simuleert.

Bij BF5 met de virtuele surround sound modus op de console werkt het best wel goed om met mijn "stereo" koptelefoon via 3,5mm jack om de richting van de geluidsbron te herkennen.

[Reactie gewijzigd door KoningSlakkie op 16 september 2020 18:54]

Ik heb al een QC35 II, maar kan ik dit als een aparte module aanschaffen? Is mij niet duidelijk.
Zou wel geweldig zijn voor al mijn conf calls :)
hier ben ik ook benieuwd naar. de koptelefoon zelf ziet er exact hetzelfde uit. en op mijn QC35II zit de 3,5mm poort ook precies op die plek waar op de afbeelding de microfoon gekoppeld zit.
firmware update en klaar zou ik zeggen?
Daar lijkt het wel op he? Vooral omdat het ook specifiek de QC35 II is, lijkt het mij dat deze module gewoon moet passen.
Aangezien de QC35 en QC35 II qua vormfactor alleen verschillen door de assisstant knop, hoop ik dat ik dan op mijn QC35 ook die module kan gebruiken. Want op dit moment moet je om de QC35 te kunnen gebruiken met bijvoorbeeld een PS4, de kabel van de QC25 kopen/gebruiken en dan koop ik liever een goede mic module.
Ik ben niet bekend met de II, maar de originele QC35 heeft geen 3,5mm aansluiting, maar 2,5 (?). Iets kleiner tenminste, alleen het meegeleverde snoertje past er in, geen reguliere 3,5.
Bose kan dan toch wel een proprietary microfoon verkopen? Heb immers goed geld betaald voor de koptelefoon.
Jawel. Maar in het artikel gaat het specifiek om een 3,5mm adapter, die op de originele QC35 dus sowieso niet zal passen.
Op de product pagina staat gewoon 2,5mm voor in de headset en dan zit er een 3,5mm kabel aan. Dus dan zou het zowel op QC35 als QC35II passen.

[Reactie gewijzigd door Pompi op 17 september 2020 09:21]

De QC35 II heeft ook een 2,5 mm aansluiting
Ik vraag me af of deze ook gewoon werkt met andere headsets met een losse kabel á la boompro.
Volgens mij is het kleiner dan 3,5mm eerder 2,5 weet niet of dit bestaat. (Zo is het tenminste bij die van mij)
Op hun site staat deze foto:
https://assets.bose.com/c...s/cq5dam.web.600.600.jpeg

product pagina met de foto:
https://www.bose.com/en_u...ml#v=qc35_ii_gaming_black

Het lijkt dus inderdaad een microfoon die ze toevoegen aan de standaard QC35 II. Hoop alvast ook dat ze hem afzonderlijk aanbieden.

[Reactie gewijzigd door Mschamp op 17 september 2020 10:18]

Ik hoop wel dat ze het apart gaan aanbieden, al zou dat waarschijnlijk zijn voor een kleine meerprijs ten opzichte van de volledige bundel. Ik ben ontzettend blij met mijn QC35 II , en deze upgrade zou volledig afmaken.
Nee de 2,5mm plug is alleen voor audio niet voor microfoon, dus als de module fysiek al past en de firmware is te vervangen dan werkt het waarschijnlijk nog niet (voor de eerste versie van de QC35, de II weet ik niet).
Om die reden wordt ook de QC25 android kabel aangeraden als je perse bedraad wilt werken.
Waarom zou je dit trouwens willen de QC35 bevat een veel betere microfoon dan de bedrade QC25 variant.
En daarnaast waarom zou je zo'n boom in je gezicht willen hebben ?
ik heb de QC35 juist gekocht om dat de noise cancelling goed is maar ook omdat er niet zo'n belachelijke boom aan zit.
Ga je bedraad gamen, moet je alsnog opladen... 8)7
Ja dat dus. Ik vind het ook maar raar.
Voor ruisonderdrukking heeft de headset energie nodig. Deze energie komt uit de accu. Dus zelfs als je bekabeld gamed heeft de headset extra energie nodig.
Dan was een USB aansluiting een veel beter oplossing nietwaar?
Dan moet je ook een USB geluidskaart inbouwen zover ik weet. Deze kan simpelweg op elk audioapparaat aangesloten worden.
ze hadden ook gewoon de usb laadkabel en minijack kunnen bundelen zodat je kan gamen en laden tegelijk
Dit is toch ook de standaard modus operandi bij USB gaming headsets tegenwoordig? Al mijn USB headsets hebben de DAC ingebouwd zitten. Wel zo handig want de standaard geluidskaarten op veel moederboards zijn niet geweldig.

Overigens zit die DAC wel in die optionele volumecontroller die ze ook aanbieden want die heeft alleen een USB aansluiting. Maar dan nog lost dat het oplaadprobleem niet op, tenzij ze iets slims doen met een bias voltage over de 3.5mm connector.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 16 september 2020 19:43]

Deze ziet eruit als de normale QC35 maar dan met een microfoon. Dus als ze dat zouden doen, moesten ze een compleet nieuwe koptelefoon ontwikkelen.
Ben je verplicht van de ruisonderdrukking aan te zetten? Of überhaupt de headset aan te zetten? Ik heb momenteel de Sony MDR ZX770BN en ik kan deze gewoon aansluiten aan mijn desktop via de meegeleverde 3.5mm audio kabel. Ik moet de headset niet aanzetten om iets te kunnen horen. Enkel voor ruisonderdrukking moet ik em dan nog aanzetten, maar dit doe ik 99% van de tijd toch niet. Waar ik zit is het namelijk stil genoeg om geen ruisonderdrukking te hoeven aan te zetten.

[Reactie gewijzigd door MattiVM op 16 september 2020 21:48]

Do I have to turn on noise cancellation when gaming?

No, you don’t have to, but it is strongly recommended as it heightens the experience. For most gamers, noise cancellation is a new feature and our tests have shown that they were blown away by how much more they could hear from their game
Maar zal mijn huidige Quietcomfort 35 II dan ook te upgraden zijn met een mic en andere firmware?
Zit er een 3.5mm aansluiting op? Ik ken hem zelf niet (heb de QC25). Zo ja, lijkt het erop dat de microfoon module los er op kan: https://assets.bose.com/c...cq5dam.web.1000.1000.jpeg
Yess, er zit een 3,5mm aansluiting op :)
Okee dan denk ik dat die clip-on mic wel zal werken, tenzij ze die niet apart verkopen of hij om een of andere mechanische reden niet past.
Is het niet een 2.5mm in de Headset?
Neen zit niet op de QC of QCII. Dit is een 2.5mm jack.
Er was een tijd terug een gerucht over deze mic specifiek, maar als ik dit nieuwsbericht lees zou je denken van niet :'(
Ben ook al een tijdje opzoek naar een nieuwe Gaming Headset. Maar die van Bose. Wat is dat? 5.1, 7.1? Uit dit artikel worden we niet veel wijzer.
op de site is hier in de specs ook niks over te vinden,
even als het aantal speakers en de diameter er van
Bij mijn weten is de QC 35 II gewoon een stereo hoofdtelefoon. Het origineel is ook niet ontworpen als gaming headset en voor zover dat te zien is lijkt het te gaan om het origineel met een boom microfoon.
Dus een Bose quietcomfort met een 3,5mm poort ipv het onbruikbare formaat gecombineerd met een vmoda boom mic.

Slim

Sennheiser had er al 1. Grote markt. Goed gezien.

De omgekeerde richting was populairder aant worden. Goede hoofdtelefoon (open back is populair tegenwoordig) met dan een microfoon extern.
Audio technica athm50x of een Sennheiser pc550x met een aparte microfoon is ook mijn setup.
Hij heeft geen 3,5mm, maar nog steeds de 2,5mm zoals het origineel. Zie de user manual (er zit een 2,5mm--3,5mm draad bij de set).
Ook handig voor bellen en videovergaderen met omgevingsgeluid. De ingebouwde mic van de gewone QC35 II pikt heel veel omgevingsgeluid op, meer dan andere headsets heb ik het idee.
Hoe zit het met de latency bij draadloos gebruik? De standaard QC35 II heeft een latency van om en rond de 200 ms met ANC / Bluetooth aan. Dit is erbarmelijk voor bijna elke gamer.

[Reactie gewijzigd door Waarez op 16 september 2020 19:17]

- nog steeds micro usb
- de site spreekt over "wired gaming mode, wireless lifestyle mode". Dus ik neem aan dat als je wilt gamen, je het met de kabel moet doen ivm latency.
- geen accu wissel zoals bij de steelseries wireless pro

Ik werd excited toen ik dit artikel las omdat ik een qc 35 ii heb, maar dit word m niet.
De accu gaat met bedraad gamen volgens Bose 40 uur mee,
????
Als noise cancelling aanstaat. En bij Bluetooth + ANC is het 20 uur.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True