Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Renders tonen goedkopere Samsung Galaxy S20 'Fan Edition'

Er zijn renders verschenen van de Samsung Galaxy S20 FE. Deze zogenaamde Fan Edition zou een goedkopere variant van de S20 zijn. De hardware zou grotendeels gelijk zijn aan die van de reguliere Galaxy S20.

De renders zijn gemaakt door @OnLeaks, die ze in samenwerking met pricebaba heeft gepubliceerd. OnLeaks staat bekend om het maken van nauwkeurige renders op basis van cad-bestanden die bijvoorbeeld afkomstig zijn van accessoiremakers.

Op de renders is een toestel te zien dat er hetzelfde uitziet als de reguliere Galaxy S20, met een gat in het scherm voor de frontcamera en een camera-eiland met drie camera's aan de achterkant. De behuizing zou afmetingen hebben van ongeveer 161x73x8mm en bestaan uit een metalen frame met een plastic achterkant.

Het scherm zou een diagonaal van 6,4" of 6,5" hebben en de soc is een Snapdragon 865, of mogelijk een Exynos-variant. Samsung maakt mogelijk alleen 4g-varianten om kosten te besparen. Een versie met 6GB ram en Android 10 is volgens pricebaba verschenen bij GeekBench; mogelijk komt er ook een variant met meer ram.

Twitter-gebruiker IceUniverse zei eind juli al dat de Galaxy S20 FE een IMX555-sensor krijgt voor de primaire camera. Die 12-megapixelsensor zit ook in de gewone Galaxy S20. Verder wordt verwacht dat de Fan Edition een ultragroothoekcamera met 12-megapixelsensor krijgt en een telelens met 3x 'zoom' en een 8-megapixelsensor.

Volgens de Zuid-Koreaanse website The Elec brengt Samsung de Galaxy S20 FE in oktober uit en kost het toestel 900.000 Koreaanse won. Dat is ongeveer 640 euro en daarmee zou de prijs vergelijkbaar zijn met die van de Galaxy S10 Lite, die bij de release begin dit jaar 649 euro kostte.

Samsung Galaxy S20 FE - Renders van @OnLeaks

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-08-2020 • 15:37

101 Linkedin

Reacties (101)

Wijzig sortering
Ze hadden in de titel beter "Goedkopere" tussen quotes kunnen plaatsen..... Ik vind €640,- nog steeds een flinke bak met geld voor een telefoon....
Ik zal wel minnetjes krijgen, maar dat moet dan maar.....
Dat jij het nog steeds veel geld vind, maakt voor dat woord niet uit. Het is minder geld dan de S20 kost, en dat maakt hem dus goedkoper.
Ik hoop alleen niet dat ze telefoons met dit soort prijzen niet als budget versie gaan verkondigen.

Ik hoor nog dagelijks van ongeinformeerde kopers dat ze zich rot schrikken van de prijzen.
Grote voordeel van deze variant is toch wel het vlakke scherm. Het scherm is toch iets dat bij een hoop gebruikers stuk gaat.

Gebogen scherm vervangen voor de S10 kwam op ongeveer 380 euro terecht, waarvan de buiten de deur verzekering maar een klein gedeelte wilde vergoeden.

Terwijl dit voor de S10e maar 110 euro was.

Persoonlijk vind ik de bediening ook een stuk beter op een vlak scherm.
De s10e heb ik zelf ook, ik vindt het vlakke scherm juist een voordeel in gebruik.
Met name als ik youtube video's probeer te kijken is de reflectie van de edge randen irritant.
Ze zijn ook erg makkelijk met je palm aan te raken.

Daarnaast is het formaat ook fijn, dit is natuurlijk wel persoonlijk.
Ik heb zelf nu een s10e met vlak scherm en het feit dat de s20 alleen gebogen schermen had was voor mij reden om deze (voor het eerst in 10 jaar) een jaar langer te houden ik wil helemaal geen gebogen scherm meer, het heeft wat mij betreft enkel nadelen
Dat zou nooit gebeuren dat opeens een 400 Euro telefoon als budget word bestempelt tenzij de inflatie zo erg is geworden met de euro :p. Genoeg fabrikanten dat een prima telefoon verkopen voor 175-250 Euro. Samsung, Xiaomi, Motorola etc hebben voor elke doelgroep wel een telefoon.
Mijn S20 kostte, inclusief 100 euro cashback, anders 645, dus dan is ie gewoon identiek. Nu is die actie straks wel weer voorbij maar een maand later gaat er dan ook ineens 100 vanaf.

Ik vind het op zich nog wel meevallen voor wat voor hardware erin zit. Veel goedkoper ga je high-end toestellen niet krijgen.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 17 augustus 2020 16:33]

OnePlus Nord says hi

[Reactie gewijzigd door brigada op 17 augustus 2020 17:27]

Sorry, maar een Oneplus Nord is echt mid-range at best.
Samsung S20 met een Samsung sock ook
Ooh die verkopen ze in Europa als S20 .....
Alleen de VS en reviewers krijgen een Snapdragon versie.
Alleen een soc bepaald de positionering van een smartphone niet.
Waarom niét? Als er een S20 met een snap 600 of 700 op de markt komt kun je dAn nog spreken van een High end phone? Bij bepaalde S10 modellen ging er op een gegeven moment een 2 jaar oude sock in... Als we niet naar de sock kijken waar kijken we dan wel naar? Usbc? Wireless charging? De hoeveelheid camera's? Batterij grote?
De pixel 4A heeft er een geweldige camera op zitten maar een midrange sock .. iPhone SE 2 heeft er een A13 bionic sock in liggen 1 van de snelste in oude high end behuizing. Dus wie of wat bepaalt high end ? Prijs? Het is veel te simpel om te zeggen dat is niet high end .. zonder rede op te geven waarom die niet voldoet
https://www.herbtechnolog...-differences-compromises/

Met een hypothetische voorbeeld komen we ook niet verder. Er is nooit een S20 met een SD 600/700 geleverd.
Nou;
Als er een S20 met een snap 600 of 700 op de markt komt kun je dAn nog spreken van een High end phone?
Nee, maar je maakt een onrealistische hypothese.
Bij bepaalde S10 modellen ging er op een gegeven moment een 2 jaar oude sock in...
Welk S10 model is volgens jou gelanceerd met een 2 jaar oude SoC?
Als we niet naar de sock kijken waar kijken we dan wel naar?
De schoenen? ;) (SoC, een sock is wat anders)
De pixel 4A heeft er een geweldige camera op zitten maar een midrange sock .. iPhone SE 2 heeft er een A13 bionic sock in liggen 1 van de snelste in oude high end behuizing.
Dus? High-end toestellen maken (vrijwel) geen concessies en dat definieert volgens mij welke toestellen daar aan voldoen. Beide toestellen die je noemt hebben aardig wat concessies, waardoor het echt mid-range toestellen zijn in mijn ogen.
Dus wie of wat bepaalt high end ? Prijs? Het is veel te simpel om te zeggen dat is niet high end .. zonder rede op te geven waarom die niet voldoet
Veel fabrikanten zijn toch echt afhankelijk van de producten/oplossingen van hun leveranciers. Het is een lastige markt om relevant in te blijven en fabrikanten moeten haast wel elk jaar met nieuwe "parade paardjes" komen, omdat de concurrenten dat ook doen. Dus je zou kunnen zeggen dat uiteindelijk de fabrikanten bepalen wat hun high-end segment is en dan is het aan jou en mij om te bepalen wat wij daarvan vinden.

En daarnaast is de markt enorm dynamisch, wat vandaag het nieuwste van het nieuwste is, kan na half jaar alweer achterhaald zijn en een opvolger hebben. Ikzelf heb bijv. een Snapdragon 855 in m'n telefoon, slechts vorig jaar geïntroduceerd, in mijn ogen nu alweer mid-range.

Kortom, het is allemaal relatief. (Maar dit blijft altijd een leuke discussie in mijn ogen ;) )
Ondanks dat de exynos 990 slechter presteert dan een snapdragon 865, is dat zeker alsnog een high-end SoC.

En zoals @Diablo_GT ook al aangeeft, het is niet alleen de SoC die de Nord mid-range maakt.
Zie reactie boven
Niettemin zou "minder duur" de lading toch beter dekken ~_~
"goedkopere" is toch precies hetzelfde als "minder duur", er staat niet "goedkope", wat wel fout zou zijn :)
Niet helemaal precies hetzelfde; "minder duur" is, per definitie,nog steeds duur terwijl "goedkoper" zowel duur als goedkoop kan zijn. Beiden zijn idd correct bij iedere lagere prijs, maar ze geven toch net een iets ander accent op de informatie die wordt overgedragen ^_^.

[Reactie gewijzigd door emphy op 17 augustus 2020 16:17]

wat een onzin. het zijn gewoon synoniemen
Dat is, per definitie, niet waar. Een zak Albert Heijn winegums is minder duur dan een zak Red band winegums, en een Fiat is goedkoper dan een Ferrari. Goedkoper dan of minder duur dan is niet gekoppeld aan een waarde. Het kan beide aan elk bedrag gekoppeld worden.
Huismerk melk is ook goedkopere melk. Dan mogen we geen enkele telefoon meer goedkopere noemen, het is immers nog steeds veel geld...
idd - want stiekem is een kop-text altijd iets wat je zonder al te veel context moet interpreteren. Mijn 1e (interne) reactie was ook; "och, weer een budget-model" - en toen las ik de prijs.... :o
Dat zou een synoniem zijn, gezien het exact hetzelfde betekend.
Niet helemaal. De richting is bij beide uitdrukkingen wel hetzelfde, maar "minder duur" is nog steeds duur alleen niet net zoveel. Goedkoper is de overtreffende trap van goedkoop.
Dit impliceert dat goedkoop wel degelijk minder geld is dan 'minder duur'.

Dat gezegd hebbende is het hele verhaal sowieso relatief; als je €100.000,= per maand verdient, zal je veel in de wereld als makkelijk betaalbaar beleven en dus als "goedkoop"....

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door sKweezr op 17 augustus 2020 16:58]

Het is inderdaad relatief. De TS vindt misschien dat alleen een telefoon van €150 "goedkoop/goedkoper" genoemd mag worden, maar ook dat is nog een bak geld voor sommige mensen, dus waar trek je de grens?
Ik vind in de categorie tot €250,- goedkoop, maar ook daar kun je al heel wat leuke telefoons mee kopen met hele prima specs.....
En begrijp mij niet verkeerd hoor..... Ik vind het prima dat mensen €800 of zelfs €1000 uitgeven voor een telefoon.... Ieder z'n eigen ding natuurlijk....
€0,50 is minder duur dan €1.
€1,50 is goedkoper dan €3.

Het klopt beide.
In principe klopt het allebei. Goedkoop kan laag van prijs betekenen maar ook niet duur. Wat je echter laag van prijs/niet duur vindt is echter weer subjectief.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/goedkoop

[Reactie gewijzigd door Odious Trident op 17 augustus 2020 22:45]

Dat is wel zo en dat ben ik ook wel met je eens, maar de titel suggereerde in mijn ogen net iets anders.... Daarom klikte ik er ook meteen op, aangezien ik laatst overvallen ben mijn telefoon daarbij is gestolen.... Maar toen ik de prijs zag, dacht ik: "die sla ik toch maar ff over, voor mij veul te duur, of ik het geld er wel of niet voor heb"
Niet goedkoper maar minder schreeuwend duur bedoel je zeker.
Helemaal met je eens, prijzen zijn helaas in rap tempo gestegen.
Ik koop anders steeds een flink betere telefoon voor minder geld dan de vorige :)
Technologie staat ook zeker niet stil, ik vindt alleen de toename in prijs kwa verhouding harder stijgen. ;)
Helemaal met je eens..... High end vroeger is geen high end nu qua prijs..... Eigenlijk zou je dit soort toestellen tegenwoordig "superend" of "hyperend" kunnen noemen in verhouding met een paar jaar geleden.... Maarja, wat de gek ervoor geeft....
Die kant wandel ik ook op tegenwoordig.... ;)
Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Ik zoek persoonlijk voor ongeveer de helft.
Maar ik denk dat best veel mensen een duurdere telefoon als laptop/desktop hebben, puur om het feit dat ze die veel vaker gebruiken.
Ik heb liever een duurdere computer (laptop/desktop) dan een duurdere telefoon..... Die duurdere telefoon wordt over het algemeen ook sneller vervangen door vaak een nog duurder model..... Zo van: "ach de vorige was €600 dus €700 is niet zo gek veel duurder ;)
Kwestie van vraag en aanbod

zolang de vraag niet te veel daalt, zal de extra winst per unit winnen van de gedaalde vraag.

Mensen zijn dus bereid zoveel te betalen, en dat is hun goedrecht
Nee hoor zeuren op Samsung's prijzen is hier bijna altijd +1 dus minnetjes zal je niet snel krijgen :Y)

Het is ook maar een prijs waarmee die geïntroduceerd wordt, ja misschien in het begin wat aan de prijs (of niet), maar dat zakt eigenlijk altijd wel naar een 'redelijk in lijn met de rest'-prijs in een acceptabele periode, afgeven op de prijs moet je zelf weten maar als je bovenstaande eenmaal door heb dan is het eigenlijk zeuren om niks...

Het eerste artikel waar ik dat eens niet hoef te benadrukken gaat ook niet komen denk ik, weet helaas nooit of mensen zich van de domme houden, of dat ze hier voor het eerst te maken hebben met de prijsstelling van Samsung.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 augustus 2020 16:01]

Ik zeurde niet op Samsung hoor..... IK had hetzelfde gezegd als het over Nokia, One Plus of wel ander merk dan ook met dezelfde titel :)
640 is waarschijnlijk een introductieprijs. Vaak zakken telefoons 15% a 20% in prijs na 1 a 2 maanden. Zelfs bij 604 is het goedkoper dan de standaard S20 dat nu 700 euro kost.
De S20 (5G) was 999 bij introductie (899 voor de 4G) en die is nu ook een stuk minder. Dat moet je wel in het achterhoofd houden, want dat gaat bij dit model natuurlijk ook gebeuren.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 17 augustus 2020 16:41]

Deze variant is, hoe je het ook bekijkt, goedkoper (of minder duur, of minder euro's, of een lagere prijs, etc.) dan de gewone variant. Dat maakt de titel gewoon kloppend en je opmerking nog al irrelevant.

Dat jij het een flinke bak geld vind, heeft niets met de titel te maken. Dat ligt puur aan wat jij voor een telefoon uit geeft :)
Goedkoop is het niet maar de Galaxy S is wel het flagship model van Samsung.
Wil je een goedkopere Samsung telefoon dan kom je al snel uit bij een Galaxy A serie en die zijn een stuk goedkoper.

Zelf loop ik meestal 1 serie achter op het topmodel, nu de S10 dus, die is dan betaalbaarder geworden.
Over 2 jaar maar eens kijken of die dan al aan vervanging toe is.
De S8 was duidelijk een flink stuk trager dan de S10.
de S is niet flagship, dat is de Note serie. ik snap dat mensen die de note niet kunnen betalen of in dit geval niet willen betalen het graag als flagship willen neerzetten. de duurdere ultra(s20 bijv) modellen komen vrij dicht in de buurt van de note20 ten opzichte van een s8 en note8 bijv. of een s10 en note10+. schermafmetingen liggen steeds dichterbij elkaar. voor heen had je echt dik 0,6 inch groter nu is het maar 0,2 groter.

[Reactie gewijzigd door FireSheep op 17 augustus 2020 19:32]

Ik ben het ook met je eens! Zoals @joerisc al zij de prijzen zijn met een rap tempo gestegen. Er zijn tegenwoordig telefoons waar je bijna een game pc van kan kopen. De prijzen zijn inderdaad soms bizar duur. En dan is deze telefoon al goedkoper dan de S20...
Laat staan dat ik de S20 Ultra niet duur vond bij aanschaf 1.349,- euro. Dat is achteraf een flinke bak met geld voor een telefoon en koop daarvan mijn computer. Maar het is een wereld van alles wat mogelijk is. Als nog vind ik de prijs van de nieuwe S20 Fan Edition niet slecht, want vaker komen we voor deze prijsklassen midrange tegen.
Goedkoper klopt dan toch? Is heel wat anders dan goedkoop.
Als de prijsontwikkeling net zo snel gaat als die van de S10 Lite dan is dit vrij snel een relatief goedkope telefoon voor de specs :) (er vanuit gaande dat deze daadwerkelijk de SD 865 krijgt)
De galaxy line-up wordt wel verzadigd op die manier. Ik dacht eindelijk een beetje duidelijkheid te hebben maar in mijn ogen wordt het niet duidelijker zo.
Mee eens!

Alleen de S20-lijn al:
S20, S20 5G, S20+. S20+ 5G, S20 Ultra en nu dus de S20 Fan Edition.
Wat is er mis met de S20 lijn? De Galaxy S-series is altijd juist ontzettend duidelijk geweest.
De Sx is de basis er daarop dan varianten waar de naam duidelijk aangeeft waar het om gaat: Edge voor curved screen (6 en 7), plus voor groter scherm (6, 8, 9, 10, 20), Active voor wat stevigere modellen (6, 7), 5G voor... nou je raad het al (10, 20), Ultra als maximaal model (20).

Waar het een zooitje is, is juist alle voorzetsels. S? A? M? J? Geen idee wat er verder allemaal is/was. Overlap tussen series is juist wat het probleem is.
Ze zouden er bij Samsung eens goed aan doen hun naamgeving en aantal modellen op de schop te gooien. Zeker het verminderen van het aantal modellen lijkt mij een positieve invloed te hebben op de snelheid waarmee men software-updates naar buiten brengt. :)

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 17 augustus 2020 16:41]

Het gekke is dus dat de A, M en J series best duidelijk waren.
A, M, J is volgorde van duur naar goedkoop, cijfer erachter was grootte van het toestel. Dus A3, A5 en A7. Dan had je elk jaar een release, dus bijvoorbeeld A5 (2017). Weet niet goed waarom ze dit veranderd hebben, maar volgens mij hebben ze vooral en cijfer hier achter geplakt voor het jaar, dus A3 wordt A30/A31, maar weet niet of het nog helemaal klopt met hoe het was.
Dan vergeet je de S serie en er is ook een C serie. En dan heb je ook nog de Samsung Note telefoon. Dus met al die verschillende telefoons vind ik het ook niet duidelijk. Ook vind ik de letter nogal vreemd doordat het zo willekeurig voelt. Voor mij gevoel had het beter geweest om minder versies te maken en te zeggen de telefoons die dit jaat uitkomen zijn de topmodellen. De telefoons die dan vorig jaar topmodellen waren zijn nu gemiddelde telefoons. En de telefoons van 2 jaar geleden budget telefoons. Maar ja of dit ook beter is voor de sales ga ik niet zeggen.
Samsung heeft een hele bijzondere strategie imo. Ik werk in een telefoonzaak en we hebben vaak wel 15 verschillende modellen liggen van Samsung en ze liggen allemaal verdraaid dicht bij elkaar qua specs en prijs.

En dat is geen aanval richting Samsung ik wil alleen maar benadrukken dat Samsung het zichzelf nogal moeilijk maakt.
Of niet. Je hebt liever dat een klant kiest tussen Optie A, B of C van je eigen merk, dan dat je alleen maar optie A bent en Optie B en C een model van een concurrent zijn.
Is iets voor te zeggen maar het ontwikkelen van al deze modellen kost natuurlijk ook geld. Als Samsung nu een duidelijke propositie zou kiezen maken ze het zichzelf en de consument makkelijker in mijn ogen. Apple heeft nu ook ongelofelijk veel succes met de iPhone SE, ze zijn niet om aan te slepen en je kunt nu niet zeggen dat dat een spannende telefoon is.

Samsung had een S20e oid moeten maken, klein toestel met een plat scherm, dat zou een verkooptopper geweest zijn dat garandeer ik je.
Ik heb het idee dat dit vooral een ander kleurtje is, dan dat het echt een andere S20 is. Ik zit de specs te kijken, maar de verschillen zijn echt minimaal.
6GB RAM vs 12GB is toch wel een flink verschil vind ik!
Mja ach, ik vond 6GB in mn vorige toestel al wel prima. Had niet het idee dat me dat tegen hieldt. Misschien als je een mobile gamer bent en veel wisselt tussen apps of zo, maar verder heeft het weinig verschil in performance imo
Nouja voor mij draait de S-serie om DeX en dan heb je het absoluut wel nodig.

Maar dat geldt niet voor iedereen inderdaad.

Niettemin is het wel wat je ook had in de S10e (de gewone S10 had al 8GB) dus 6 vind ik wel heel weinig.
en dan wetend dat de note10+ al 12gb ram heeft van vorig jaar. is de komende s20 fan edition toch wel een flinke downgrade ala windowshop edition( https://www.urbandictiona...php?term=Window%20Shopper )(1,5 jaar verder en dan nog de helft qua ram). beetje wat mercedes destijds heeft gedaan met de SLS ten opzichte van de SLR, 8 jaar later en dan nog minder vermogen 8)7 8)7 8)7 Dat een merk als Samsung zich zo te grabbel gooit ach ja welk merk is nog echt premium tegenwoordig

[Reactie gewijzigd door FireSheep op 17 augustus 2020 19:40]

De duidelijkheid was altijd al ver te zoeken. Helemaal als je de Galaxy A en M's ook gaat meerekenen. Afgelopen 12 maanden https://www.kimovil.com/e...eddate.4,i_b+slug.samsung (ja er zitten wat dubbelen tussen)
Ik dacht aan een telefoon met actieve koeling toen ik de titel zag. Wat is hier 'fan' aan? Hebben mensen gevraagd om een S20 die 6 tientjes goedkoper is dan het huidige model?
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de titel las, en het lijkt mij juist dat de echte fan wat meer geld over heeft voor een telefoon?
Toch wel denk ik, daarom niet een fan edition maar gewoon een "lite" editie die betaalbaar is.
Toch wel denk ik, daarom niet een fan edition maar gewoon een "lite" editie die betaalbaar is.
Betaalbaar is hier relatief. Als je een telefoon van 640,- kan betalen, dan is 700,- ook niet direct het probleem gok ik. Zou je een betaalbare variant willen, dan mag die prijs gerust nog een stuk verder naar beneden, dan spreek je daadwerkelijk een ander marktsegment aan; 640-700 zijn dezelfde kopers, het segment er onder kijkt naar telefoons die een paar honderd euro minder kosten, niet een paar tientjes.
Als je naar de afmetingen kijkt, is het eerder vergelijkbaar met de S20+. Het feit dat het scherm niet gekromd is, zorgt er dan voor dat de diagonaal iets kleiner is dan de 6,7" van de S20+. Vergeleken met de € 885 die de + nog moet kosten nu, is € 650 wel een flinke stap goedkoper.
Ik ben wel benieuwd naar de resolutie en het type scherm. Als dat gewoon een hoge resolutie OLED scherm is, is het zeker wel een interessant toestel voor een bepaalde doelgroep. Hij is ongeveer even duur als een S10+, maar wel anderhalf jaar nieuwer met een snellere SoC.
Persoonlijk dacht ik aan een model met ingebouwd ventilatortje, dat zou pas goedkoop zijn...
Voor de frisse lucht die men nodig heeft na het vernemen van de prijs?
Ik denk dat het woord "fan",
hier vertaald moet worden naar:
"popular aanhanger / volger".

"fan" betekent niet alleen ventilator in het Engels
Tjah, niches vullen heet dat dan. Ik heb vorige week een nieuwe S20+ 5G op de kop kunnen tikken voor ong. 750 EUR en ben er zeker van dat als je wat uitkijkt deze uiteindelijk ook wel voor een schappelijke prijs kan verkrijgen.
Dat is nog eens prijzen voor een Galaxy S20+ 5G. Terwijl de S20 Ultra bij de goedkoopste aanbieder nog altijd 1.089,- euro kost voor de 128GB Black. Dat is een groot verschil
Ah moet er wel nog bijzeggen dat ik via werkgever bol.com coupons kan verkrijgen aan 5% korting. Dat helpt ook :+ Maar het maakt het meer dan schappelijk, zeker als je weet dat het nieuw rond de 1K zit. Ik verwacht dat de je FE ook wel goedkoper zal kunnen verkrijgen na een paar maand.

[Reactie gewijzigd door reaper_unique op 17 augustus 2020 16:59]

Een maandje geleden €500 (na cashback van €100) betaald voor een s20 5G. :)
Geen afgeronde schermranden meer? Finally!
Over de rpijs: Je telefoon heeft nu 3 camera's... daar worden ze niet goedkoper van nee. Als je 1 camera wil, koop een Pixel 4a....
Bij de Galaxy S20 Plus en Ultra uit mijn eigen ervaring met de Ultra dan is het scherm niet zo gebogen, zoals dit het geval was bij de S6 en S7. Het is nu veel minder gebogen en je ziet het veel minder.
Het is iet alleen het zien, ook de vrij hoge kosten van vervangen van het display, en het feit dat screenprotects slecht blijven zitten. Daarom heb ik nu een S9 zónder screenprotector, met dus krasjes op het scherm.

Gewoon een vlak scherm. Veel mooier en strakker. En als een budget-telefoon als de Xiaomi Mi 9T dat kan.... een full-screen display zonder ronde hoeken...

Maar Samsung nu dus ook.
Ik gebruik bij mijn S20 Ultra een hoesje van Otterbox Symmetry. Ik had een screenprotector van glas na 3 maanden komt deze los wegens het hoesje. Ik heb uiteindelijk geen nieuwe gekocht omdat ik het steeds uit eigen ervaring los komt te zitten na een aantal maanden gebruik. Het hoesje biedt en is gecertificeerd tegenvallen en daarom gebruik ik het.

Ik kan je zeggen dat het minpuntjes zijn, maar het is echt enorm verbeterd met het gebogen scherm. Samsung heeft het slim gedaan door het niet te veel laten buigen. Ik kan je vertellen dat ik bij de Galaxy S6 Edge Plus en S7 Edge enorm last/vervelend vond van de gebogen schermranden.
Het is iet alleen het zien, ook de vrij hoge kosten van vervangen van het display, en het feit dat screenprotects slecht blijven zitten. Daarom heb ik nu een S9 zónder screenprotector, met dus krasjes op het scherm.
Uhm, ik heb zelf ook een S9 en ik heb echt geen probleem met dat de screen protector slecht blijft zitten. Ja hij is er twee keer afgevallen omdat ik de telefoon liet vallen, maar gewoon weer erop plakken en geen enkel probleem gehad dat hij niet blijft zitten.

Misschien dat er wat aan hebt; ik heb deze: https://www.smartphonehoe...enprotector-63553358.html

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 17 augustus 2020 16:46]

Zoiets heb ik gehad. Werkt niet in combinatie met mijn hoesje. Hoesje drukt hem er makkelijk af....

Platte schermen FTW _/-\o_
Geinig, maar ik vraag me af of ze ook weer DeX hebben weggelaten net zoals bij de S10 Lite vorig jaar.

In dat geval is het geen goede deal voor mij. Ook het mindere RAM maakt het wat matig. En de afgeronde randen zou ik persoonlijk wel missen. Ik vind dat op mijn S8 toch wel fijn in de hand liggen. Plastic achterkant vind ik wel weer een voordeel. En deze kleur vind ik een stuk mooier dan het 'baby blauw/roze' en 'saai grijs' van de S20. Dus al met al ben ik wel benieuwd mits hij DeX heeft en er ook een 8GB (minstens!) variant komt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 17 augustus 2020 16:40]

Gezien het feit dat de glazen achterkant van een telefoon (in mijn geval) het eerste is wat scheurt, vind ik een achterkant van plastic een voordeel. Daardoor hoeft er geen lelijk hoesje meer omheen en behoort draadloos laden nog steeds tot de mogelijkheden. Wel vraag ik mij af wat het bestaansrecht is van een goedkopere variant van een bestaand topmodel, dat al enige tijd op de markt is. Door snel dalende prijzen kan de situatie ontstaan dat de prijsverschillen (te) klein worden en ze elkaar gaan kanabaliseren.
Lijkt op de renders alsof hij iets dikkere bezels heeft dan de reguliere S20, en het scherm lijkt ook vrij plat.
Plastic achterkant
Vlak scherm
SD ipv Exynos(?)

Ik zie alleen maar voordelen eigenlijk. Zouden we dan zonder hoesjes weer een telefoon kunnen gebruiken? Want iedereen heeft op zijn minst een case om de achterkant toonbaar te houden.
Een fan is zeker een goede toevoeging. Zeker met die hitte op het dashboard met Google Maps en een dashcam app loopt de temperatuur hard op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True