Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vr-headset HP Reverb G2 verschijnt halverwege september voor 699 euro

HP's virtual-realityheadset Reverb G2, die in samenwerking met Microsoft en Valve is ontwikkeld, is vanaf september verkrijgbaar in Nederland. De headset heeft lcd's met een resolutie van 2160x2160 pixels en dezelfde luidsprekers als de Valve Index.

De HP Reverb G2 is honderd euro duurder dan zijn voorganger. Die vr-headset staat in de Pricewatch voor 599 euro. Het nieuwe model heeft dezelfde lcd's. Ook de beeldhoek van 114 graden is gelijk, maar de G2-versie heeft diverse vernieuwingen, waaronder een schuif om de afstand tussen de lenzen aan te passen aan de interpupillary distance, de afstand tussen het middelpunt van de pupillen.

De vr-headset werkt met het Windows Mixed Reality-platform en met SteamVR. Er zijn vier camera's verwerkt in de headset voor inside-out tracking van de meegeleverde bluetoothcontrollers. In de Reverb G2 zitten dezelfde luidsprekers als in de Valve Index; die zijn gepositioneerd op 10mm afstand van de oren van de drager en moeten ruimtelijk geluid bieden.

HP maakte de details over zijn Reverb G2-headset eind mei bekend. Het bedrijf laat nu via een persbericht weten dat de bril in september uitkomt voor 699 euro. Leveringen zouden halverwege september plaatsvinden.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

13-07-2020 • 15:08

128 Linkedin

Reacties (128)

Wijzig sortering
Een goede preview is te vinden op: https://youtu.be/8HGxh_K5jMM

Deze YT'er claimt onafhankelijk te zijn en obv het verleden ben ik geneigd hem te geloven. Kort samengevat een fantastische headset, die qua scherm en lenzen beduidend beter is dan de Valve Index (uiteraard niet qua FOV, maar met 114 graden zit deze er qua horizontale FOV niet ver vandaan en pixels-per-degrees is ongeëvenaard).

Tracking en controllers zijn t enige puntje waar ikzelf nog aan twijfel, maar er is maar een goede manier om daar achter te komen en dat is zelf uitproberen (daarom maar gepreorderd). Das zeker bij VR-tech in mijn ervaring altijd de beste optie, want het blijft iets heel persoonlijks (ook qua comfort... de Quest vind ik bv niet uit te houden, ook niet met VR covers en tegengewicht, maar dat terzijde).

[Reactie gewijzigd door mrboeien op 13 juli 2020 15:33]

Heb je tracking en controllers ook nodig als je de bril wil gebruiken voor VR race games?
Met wat jij bedoelt: Nee. Controllers heb je niet nodig voor race game. Tracking wel, maar met tracking wordt normaal gesproken de controller tracking bedoelt. Simpelweg omdat op een enkele situatie na (eg een kamer met een hoop spiegels) elke setup feilloos headset tracking kan doen, terwijl controller tracking meer beperkingen heeft: Dode zones, occlusion (ene controller achter de andere), etc.

Algemeen genomen heb je voor sim games altijd al de beste prijs/kwaliteit gehad met WMR headsets.
Zonder tracking heb je niks aan een VR-bril, want hij weet niet welke kant je hoofd op gedraaid is. Dan kan je net zo goed op een monitor kijken.

Controllers zijn niet verplicht voor een spel, maar dat is de keuze van de developers.
Dank. Dat klinkt logisch. Maar zit de tracking dan in de bril of heb je daar nog losse apparaatjes voor nodig? Ik had mijn vraag beter moeten formuleren

@pliskin reactie hieronder. Nogmaals dank. Voor mijn doel, een goede race ervaring, PS4 niet vervangen voor PS5 maar beter doorsparen voor stevige PC + goede headset. Ik begin nu te twijfelen over aanschaf PS5.

[Reactie gewijzigd door vdr01 op 13 juli 2020 16:13]

Je bedoelt of de VR headset 'inside out tracking' ondersteunt en ja: dat doet hij. Net zoals de Rift S geen externe sensoren nodig, dus ideaal voor racing games en andere zittende spelen.

Houd wel rekening met de belachelijk hoge resolutie, als je hiermee racing games met wat leuke grafische opties wilt spelen zul je een stevige GPU nodig hebben...

[Reactie gewijzigd door Pliskin op 13 juli 2020 16:05]

let wel dat de tracking ook deels afhankelijk is van de verlichting in je kamer (is geloof ik wel makkelijk te fixen met een extra IR flood-lamp zodat het zelfs in het pikke donker nog werkt, in iedergeval bij de rift)..

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 13 juli 2020 17:37]

Tracking vd headset is uitstekend voor sim toepassingen. Controller tracking is een ander verhaal (die goed zou zijn, maar hoe goed precies, dat is nog even de vraag), evenals de controllers zelf (al zijn de Index controllers ook niet zaligmakend, als je t hebt over ergonomie of built quality).
nee, alleen een muis
Ik zou wel een beetje oppassen met preorders die zo'n lange loopduur hebben: Dit is niet echt een heel stabiele tijd voor bedrijven en bij een faillissement ben je je geld kwijt.

Jammer dat Amazon geen preorders doet hiervoor :-( Ik heb pas wat kadobonnen gekregen van mijn werk en die hadden hier heel goed uitgekomen.
Ik heb hem met AfterPay bij derekenwinkel.nl kunnen bestellen. En wat betreft stabiele tijd voor bedrijven... Nagenoeg álle webshops gaan als een raket de afgelopen maanden.
Late reactie, maar houdt AfterPay wel rekening met het feit dat het een pre order is?
Terechte vraag. Normaal gesproken verstuurt de verkoper de vordering pas door naar AfterPay zodra het product is verzonden. Nu kreeg ik na 2 dagen al van AfterPay het verzoek te betalen. Echter was een telefoontje met AfterPay voldoende om de betaaldatum op te schuiven naar eind september.
Goed om te weten, bedankt. Misschien dat ik het dan ook op deze manier bestel.
Ik kreeg met hetzelfde incident te maken:
Goedemorgen xxx,
Nee, AfterPay accepteert dit soort hoge orders niet bij een eerste order. Ik heb nu een order voor je aangemaakt me een betaallink. Die is geldig t/m 30-09 en moet betaald worden voor aflevering. Bedankt voor je bestelling!
Ik ben nog in afwachting op een antwoord en heb DeRekenwinkel voor de zekerheid nog eens kennis laten maken met de betalingsvoorwaarden van AfterPay ;)

[Reactie gewijzigd door born4trance op 29 juli 2020 23:19]

Daarom dit soort dingen altijd met CC betalen ;)
Niet geleverd, dan aanspraak op verzekering via CC maatschappij
0Anoniem: 776095
@mrboeien13 juli 2020 17:05
De rift s is in principe een stuk goedkoper (449 was ooit normaal 8)7 ) en de extra camera bovenop vind ik persoonlijk een leuke bonus voor schietspellen.

Als het prijsverschil klein is echter, is die reverb g2 misschien een serieus goed optie.

Edit: 449 was een langdurige aanbieding, 499 is de adviesprijs vgm en ik zie hem weer bij coolblue voor die prijs. Scheelt dus 200 euro.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 776095 op 13 juli 2020 22:09]

Prijsverschil is op dit moment dan dus zo'n 150 euro. Maar de controllers van de rift zijn dus wel beter en de tracking daarvan is bij de rift ook een stuk beter, oa dus door die camera boven op.
0Anoniem: 776095
@SuperDre13 juli 2020 22:10
reverb g2 wordt 699 euro, is anders dan de reverb. 200 euro verschil is nog best veel.
Nee, nu kun je em kopen met preorderkorting voor 599..
0Anoniem: 776095
@SuperDre14 juli 2020 09:28
Als de reviews positief zijn, je een sterke pc hebt, een sterk afwijkende ipd hebt en de camera bovenop niet denkt te zullen missen, lijkt dit een zeer goede vr headset voor die prijs.

699 vind ik persoonlijk te veel, want dan kom je aardig in de buurt van de high-end brillen zoals de index, duurdere pimax brillen, vive cosmos (elite) en de vive pro.

Ik zou dan eerlijk gezegd serieus kijken naar de cosmos elite voor de versatiliteit en de index voor de kwaliteit en prestaties.

Ben ook benieuwd hoeveel de cosmos play gaat kosten. Heb 599 gezien, maar dat was ook maar speculatie. Bezitters van vive games zullen die headset veel liever kopen dan een hp.
Nou, heb zelf de Vive Pro en ben daar redelijk tevreden mee, maar gezien de lenzen schijnbaar niet veel beter zijn, de tracking daar niet zo denderend is in lowlight (omdat die met 'normale' camera's de tracking doet) blijf ik mooi weg bij de Cosmos. De Cosmos Play is dan nog eens een uitgeklede versie waarbij ik dan al helemaal al betwijfel of de tracking wel voldoende is.
En op dit moment kun je de G2 dus krijgen voor 599, niet 699..

Grootste punt voor mij met de G2 zijn de controllers en de headband die dus niet met knop strak te zetten is maar handmatig met klitteband aan de zijkant van de headset, erg dom van HP om juist op die punt dan net niet een stapje beter te gaan.
Denk als de controllers op dezelfde manier tracking zouden hebben als die van de Neo Pico 2 (die dus zelfs achter de rug nog goed getracked worden) en ook fingertracking als de touch, EN dan dus een net wat betere headband, dat zou deze headset echt DE headset hebben kunnen doen zijn waar men op dit moment op zit te wachten..

Maargoed, ik kan voorlopig nog wel even vooruit met mn Vive Pro hoewel ik me steeds meer begin te ergeren aan de kabel en de (fresnel)lenzen.. Ik kijk even aan waar Oculus nog mee komt begin volgend jaar (wat eigenlijk eind dit jaar had moeten zijn) of waar Samsung mee komt, want ook die zouden eigenlijk vorig jaar al iets bekend maken over nieuwe producten, maar helaas nog steeds niets.
Nadeel heb ik begrepen van die klittenband als je bv iemand anders (bv je partner) het wat meer tijd kost. Voordeel als je het eenmaal goed hebt staan en je speelt vrijwel alleen dan hoef je er niet meer aan te komen. Voor mij persoonlijk maakt dat weinig uit. Gebeurt vrij sporadisch in mijn geval dat iemand anders mijn VR bril gebruikt.

Controllers lijken mij vrij vergelijkbaar met de Rift S en die zijn gewoon goed (heb ik momenteel). Die van HP zijn iets groter. Heb zelf grote handen dus dan fijner voor mij. Heb geen problemen met mijn Rift S controllers met tracking. Maar goed die van de Rift S qua tracking oppervlak zijn wel iets beter helemaal bovenaan (als je je armen helemaal strekt naar boven of naar beneden (zonder te bukken zeg maar) maar die situaties zijn er niet veel mijn ervaring). Althans als ik de preview mag geloven...

Maar heb er wel vertrouwen in dat de controllers & de tracking goed genoeg zijn voor mij.

Wellicht is het beter om te wachten en wie weet komt oculus nog met wat moois inderdaad.

Vooral die €100 korting momenteel en nog langer wachten eventueel heeft mij er toe gezet om toch maar te pre-orderen.

[Reactie gewijzigd door Plugin op 14 juli 2020 14:58]

Juist, dat is dus een groot nadeel van die klitteband die dus simpel opgelost was door die knop te blijven gebruiken. Blijf het vreemd vinden waarom ze niet gewoon naar andere headsets kijken en wat daar nu de goede punten zijn wat betreft headband. Maargoed bij de G1 hadden ze een vergelijkbaar systeem.
De controllers van de G2 missen dus oa 'fingertracking', maar de tracking houdt dus op zodra je je armen recht naar boven of ander doet, en zeker boven je kop wordt bij de Rift S dus netjes nog getracked door die camera bovenop.
Vermoedelijk omdat die knop een drama is voor simracers. Je hoofd kan niet meer fijn steunen tegen het stoeltje. Dit is de perfecte headset voor simracers, een relatief grote markt voor VR
Volgensmij overdrijf je, die knop merk je weinig van, en als het echt een klacht zou zijn, dan is die jnop nog altijd in de headband zelf te verwerken waardoor die niet uitsteekt. Een stukje elastiek zoals hier houd de headset niet lang goed op zijn plek, is dan ook de grootste klacht van de huidige Quest bv.
Dat is jouw mening. Zie de reacties van veel simracers, die zijn blij dat de knop ontbreekt. Ik snap dat jij hem er liever bij had gehad. Ik heb er zelf ook geen last van, van de knop.
Bedankt!! Hm... wilde op de PS5 + PSVR2 wachten.... choices choices!
Me too, maar ik verwacht psvr2 pas ergens laat in 2021 en in de tussentijd vermaak ik me dan hier wel mee (overigens een Quest pro wordt ook verwacht, maar dat zijn slechts geruchten op dit moment en ik vind Oculus persoonlijk niet meer wat t geweest is, qua software en support).
Hij is voor veel minder te bestellen: https://bestware.com/en/hp-reverb-g2.html

Gratis verzonden, en officiële partner van HP.
Wou het net aangeven, was alleen de naam van de winkel kwijt.

In Nederland hebben ze gekozen voor De rekenwinkel die er even een dikke marge overheen gegooid hebben om nu een 'korting' te geven van €100 met een kortingscode in de omschrijving.

EDIT: zo gauw ik was ingelogd op mijn account bij Bestware werd hij in eens €609,07 terwijl ik hem zelf enige tijd geleden had besteld voor 583.90 (toen hij er net op stond). mogelijk heb ik dan te weinig BTW betaald ofzo.

[Reactie gewijzigd door mozoa op 13 juli 2020 15:23]

Die ‘dikke marge’ valt mee hoor. ;) De Europese prijs zou €699 moeten zijn volgens HP, maar werd in Duitsland niet gerespecteerd. De reden daarachter horen we niet, maar ook wij (en sommige andere landen) mochten de prijs daarop aanpassen. Vanuit HP Nederland kwam wel het verzoek het dan op deze manier te doen. Zo is het duidelijk dat het om een pre-order korting gaat en de prijs na die periode weer naar het ‘normale’ niveau gaat. Alle klanten die al eerder bestelden (in het begin was het €725!) krijgen het teveel betaalde bedrag terug trouwens. Hoop dat het zo iets duidelijker is. :)
Dan bied ik mijn excuses aan, ik zie het natuurlijk alleen van de consumentenkant. Moet wel zeggen dat ik door die kortingscode (die er in de eerste paar uur nog niet op stond denk ik) mijn order bij jullie heb geplaatst inplaats van de duitse winkel. Voelt toch wat handiger bij een nederlandse winkel, zeker nu het prijsverschil nihil uit is.

De duitse zaak noemt het wel ook een pre-order deal trouwens, jullie hebben alleen de extra stap met de kortingscode toegevoegd ipv deze automatisch toe te passen.
Klopt! Dat wilde HP graag zo zien. Maakt het ook wat duidelijker. :)
Die van de rekenwinkel met code is wel interessant (efectief 599 opt het einde inclusief levering aan belgië.

dat van bestware is logisch, duidsland heeft zijn hoogste tarief door corona verlaagt van 19% naar 16%
https://www.avalara.com/v...s/european-vat-rates.html

583.90 / 1.16 * 1.21 = 609.07 dus dat klopt wel redelijk.

nog langer terug mocht ook gewoon het tarief van het land waar besteld worden gebruikt, nu moet dit het btw percentage van het facturatie adres zijn, en dacht voor particulieren zelfs ook het lever adres.
Let wel er komt nog NL btw bovenop de Duitse btw (verschil dan).

En waarom is dit nu weer off-topic?

[Reactie gewijzigd door Yzord op 13 juli 2020 16:05]

Waarom? Als het uit Duitsland komt, dan is er vrij verkeer van goederen zonder dat je hier lokaal nog eens extra BTW over hoeft te betalen.
En toch is het zo. Hij staat er voor 584 euro en als je afrekent moet je 609 betalen.
Blijft vreemd. Als ik een camera bestel in Duitsland is de prijs gewoon de prijs. Enige manier waarop dat geldig is, is dat ze zogenaamd rechtstreeks in NL verkopen als NL bedrijf. Dan is die 21% inderdaad de juiste. Dit zouden ze trouwens wel eens duidelijk op de site mogen zetten, dit zijn van die Wish praktijken, waarbij de prijs in het mandje ineens anders is dan op de website zelf.
Als je inlogt/adres voor de eerste keer invoert verandert de prijs naar de prijs met Nederlandse btw

[Reactie gewijzigd door DrBreakalot op 13 juli 2020 15:34]

Hangt ervan af hoeveel zo'n webshop verkoopt aan een bepaald land (binnen EU). Zodra het boven de ton loopt (dacht ik), moeten ze de BTW uit het land van de klant doorberekenen.
Amazon.nl is ook duurder dan Amamzon.de voor hetzelfde goed. 1% BTW verschil. ;)
Nouja, nu dus wel even wat meer door de verlaging van de duitse BTW..
het verschil tussen de Duitse 16% btw en het tarief wat u moet afrekenen onze NL 21% btw (EUR 503.50 ex btw)
Ik heb toch echt gewoon 584 euro afgerekend en gezien t feit dat het een aankoop binnen de EU betreft, zou dat vlg mij ook moeten kloppen.

Nb. Ik denk persoonlijk dat t aankooprisico beperkt is, daar de online ICT verkopen vlg mij erg goed gaan in deze tijden.
Dat vrij verkeer van goederen is als u hem zelf in Duitsland gaat kopen en meeneemt naar Nederland voor eigen gebruik. Wanneer de winkel hem aan u verkoopt vanuit Duitsland is het levering in Nederland en dus 21%
Bedankt! Hier in Spanje is er ook een lokale reseller maar die rekent 50 euro meer :P (En ook geen kortingscodes enzo).

Wel vraag ik me af of ze de order dan niet intrekken na een tijdje. Neem aan dat het de bedoeling is om bij de lokale HP partner te bestellen. Er staat wel gratis geleverd door de hele EU maar dat is gewoon een standaard melding van die webshop, en dit is een redelijk speciaal geval natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 13 juli 2020 16:34]

Maak er maar 622 € van met Nederlandse belasting en verzendkosten
Dat was 2 weken geleden niet het geval. Toen was er gratis verzending en duitse btw.
Kan iemand uitleggen waarom ik voor deze headset zou gaan in plaats van 200 euro goedkopere rift s?

Allen hieronder, bedankt voor uitleg.

[Reactie gewijzigd door shadow4thedark op 13 juli 2020 15:38]

Veel hogere resolutie scherm. Schijnbaar ook stuk betere kleuren. Veel beter geluid. Geen Facebook is voor sommige relevant. Iets hogere refresh rate.

Minpunten zijn iets minder tracking volume en een controller die het toch nog niet helemaal haalt bij de Rift S controller.

Overigens is deze voor €600 te pre-orderen, wat het prijsverschil al weer significant stuk kleiner maakt.
Er zijn voor zover ik weet nog geen reviews geweest wat betreft de controllers, tot nu toe waren de reviews nog gebaseerd op wel de nieuwe headset, maar nog wel de oude controllers.
De kleuren waren juist vrij flets op de de Reverb G1 t.o.v. de Rift S dus ik zou dit voor de G2 nog maar even afwachten op de reviews.. Aangezien hij dezelfde panelen lijkt te gebruiken.
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=8HGxh_K5jMM, de eerste preview. Die is behoorlijk positief over de kleuren.
Ah okee, gelukkig! Die review had ik nog niet gezien. Ik zit hier ook een beetje op te wachten.

Ik heb nu een CV1 en een Quest maar voor simming zijn beiden gewoon te slecht qua resolutie.

Wel jammer dat er nog steeds zo'n dikke worstenkabel aan zit :P Daar was de G1 ook al niet echt goed in. Maargoed, voor mijn beoogde gebruik (zittend simmen), niet zo'n bezwaar.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 13 juli 2020 16:17]

Ik hoop zelf dat tov mijn CV1 ik al behoorlijk wat voordeel haal doordat de kabel niet voorlangs moet gaan, maar gewoon naar achter kan steken. Ik heb een twee-sensor setup, dus ik moet standaard naar mijn PC kijken voor goede coverage. Met inside-out tracking kan ik standaard de andere kant op kijken, en dus netjes kabel naar achter hebben lopen.

Tegelijk zou ik ook wel echt een Quest-2 achtig iets willen, soms draadloos, soms bedraad, en soms standalone. Als hij wordt gemaakt met dat direct als doel, ipv achteraf erbij geknutseld, zou dat ook interessant zijn. Vraag is alleen hoe lang dat nog wachten is, en hoe de specs daarvan zouden zijn. Ik kijk het dus nog even aan, en misschien pre-order ik deze wel over een maand ofzo :).
Als de Quest 2 snel komt, dan zal hij wel bekend gemaakt worden eind September op Oculus Connect denk ik. Helaas is dat net slechte timing om de Reverb G2 te preorderen :'(

Ik heb trouwens 4 sensoren hier voor de CV1 :P De sensor/controller kit werd een tijdje geleden heel goedkoop op de markt gedumpt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 13 juli 2020 16:30]

Nouja, hier through the lens van de G2.. https://www.youtube.com/watch?v=vWhOA-PJAek
Had er zelf al wel een kanttekening bij gezegd, zonder directe comparision met bv de index of een andere headset is het een beetje nietszeggende video.

Oh, hier nog twee anderen met een flightsim:
DCS worlds: https://www.youtube.com/watch?v=pf37s2HWu3k
XPlane: https://www.youtube.com/watch?v=mfp8vt6JMPA

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 13 juli 2020 18:10]

Dat is echt verrekte mooi ja...

Toch maar preorderen dan denk ik. Met de Rift CV1 en Quest zie ik echt niks zonder steeds in te moeten zoomen (en die inzoomfunctie van X-Plane maakt je duizelig omdat hij tijdens het inzoomen het perspectief vasthoudt op je originele hoofdstand)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 13 juli 2020 19:34]

De review met het preview model gaf aan dat die met de huidige drivers al gelijk was als de index, maar dat er nog verbeteringen moesten worden doorgevoerd om het nog beter te maken, zag dat de godrays vele malen minder zijn dan op de index en de sweetspot schijnt zeeeer ruim te zijn.
Huh? waarom je -1 krijgt is voor mij een grote vraag, immers klopt het, de G1 had een slechtere kleurafstelling dan de Rift S, en het is ook wel degelijk een punt waar de reviewers van de preview versie van de G2 gelukkig aangeven dat deze weergave enorm verbeterd is bij de G2 tenopzichte van de G1.
Het moderatiesysteem wordt hier echt gewoon zwaar misbruikt en kan eigenlijk gewoon beter aangepast worden naar Like en Dislike, want zo gebruikt de gemiddelde tweaker de +1 en -1..
Hopelijk heeft de G2 ook veel betere support qua updates, in de rift s zitten nog veel problemen die maar niet opgelost worden van wat ik heb gezien op de oculus subreddit
De vraag is dan, wat voor problemen, want genoeg mensen hebben helemaal geen problemen met de Rift S, meestal zitten de problemen in de support van de game-developers zelf.
Er zijn nog geen reviews, maar over het algemeen: Beter geluid, Hogere Resolutie, Hogere refresh rate, Betere FOV.

O ja, de Rift S is zeer moeilijk verkrijgbaar (telkens uitverkocht).

Prijs verschil is maar 149,- :). That said, je hebt waarschijnlijk een hele flinke GPU nodig voor de Reverb G2.
Wel een preview van iemand die heel enthousiast is. Maar let op, hij heeft wel innige banden met HP. Toch klinkt het verhaal goed.: https://www.youtube.com/watch?v=8HGxh_K5jMM&t=1785s
1080Ti/2070S is snel genoeg zei die vent van MRTV (wat hij zelf gebruikt(e)).
Half-Life Alyx bijv op ultra settings en 90 fps met zijn 2070S.

Je hoeft ook geen supersampling te gebruiken wat ik wel gebruik met mijn Rift S (130% in mijn geval 1876 x 2024) en dat komt al aardig in de buurt qua resolutie van de G2 en ik gebruik momenteel slechts een vega 56 wat prima gaat.

[Reactie gewijzigd door Plugin op 13 juli 2020 16:52]

Onder andere: Hogere resolutie, ingebouwde hoge kwaliteit speakers, instelbare IPD.
Na een preview gezien te hebben lijkt vooral de resolutie en het paneel wel indrukwekkend.

Blijkbaar waren al mensen me voor :)

[Reactie gewijzigd door Vengeance404 op 13 juli 2020 15:36]

Iemand enig idee hoe deze zich verhoudt tot een Valve Index? Die is duurder met een lagere resolutie. Wat zou de hogere prijs van de Index rechtvaardigen?

edit: thanks, @Lord_indigo en @Sissors.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op 13 juli 2020 19:21]

Index heeft hogere refreshrate, betere controllers (die dan ook een klein fortuin los kosten) en in principe superieure (controller) tracking. Echter bij dat laatste moet wel genoemd worden dat dit op basis van basestations is. Heb je daarvoor ruimte in je kamer, geen enkel probleem. Staat je PC in je woonkamer dan zijn die niet echt goed voor de WAF en ben je beter af met een inside-out tracking systeem zoals deze headset.

Als je dan ook kijkt puur naar de prijs van de Index, dan valt die mee. Die basestations en controllers maken hem zo duur.
Niet goed voor de WAF? dat is natuurlijk nogal onzin, bij mij zijn ze ook redelijk weggewerkt, en enige wat ik hoef te doen is ze aan zetten, en zeker met wat creativiteit kun je heel mooi wegwerken. Heb zelf nog de 1.0 versie, enige wanneer ik ze opmerk is als ik film ga kijken en vergeten ben ze uit te zetten, want dan zie ik de leds oplichten, maar met v2 is dat misschien zelfs nog een stuk minder.

Ben met je eens dat de basestations en controllers hem zo duur maken, want de headset los valt wel mee. En dan te bedenken dat Valve indertijd zo trots aankondigde dat de v2 hardware voor de basestations veel goedkoper zouden zijn omdat er veel minder onderdelen in zaten, maar uiteindelijk is v2 dus vele malen duurder..
Valve heeft een tijdje geleden deze aangeraden aan mensen die momenteel geen Index vast krijgen.
Zij vernoemen hem als zeer goed alternatief.
Er zijn wat verschillen wel: Betere resolutie, maar lagere refresh rate.
Er is een verschil in fov ook, maar niet zo groot.
Je hebt natuurlijk niet de Index Controllers en de base stations.
Op Youtube staan er goede compares...
Lijkt me sterk dat er al echte reviews zijn want de headset wordt nog steeds niet geleverd. En wat er tot nu toe geleverd is waren test-exemplaren waarbij bij sommige zelfs nog de oude controllers.
Dus het lijkt mij sterk dat er al goede compares zijn die gebaseerd zijn op de uiteindelijke productie versies.
Bovenop alle verschillen die anderen al genoemd hebben is de HP Reverb ook veel lichter dan de Index. Ik heb mijn Index weg moeten doen omdat ik veel teveel last van nek kreeg. Ik heb dat met mijn huidige Rift S niet. De Reverb ligt in dezelfde range qua gewicht maar dan met veel betere helderheid en audio. Preordered en hopelijk is dit het beste van 2 werelden. Zoniet kan je hem natuurlijk altijd binnen 2 weken retourneren.
Hmmm.. ben eigenlijk benieuwd of het mogelijk zou zijn om de Touch controllers te combineren met de G2, mits de camera's van de G2 ook IR based zijn. Zal wel niet zonder enige driver support vanuit HP (of community)