Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Arlo brengt slimme videodeurbel met beeldhoek van 180 graden uit voor 199 euro

Arlo brengt zijn slimme videodeurbel uit in Nederland. De bel, die simpelweg 'Videodeurbel' heet, kost 199 euro. Gebruikers moeten een abonnement hebben om hun beelden online op te kunnen slaan.

De videodeurbel van het bedrijf heeft een beeldhoek van 180 graden en een beeldverhouding van 1:1. Daardoor is het volgens het bedrijf mogelijk een persoon volledig in beeld te brengen. De resolutie van de bel is 1536x1536 pixels.

De bel heeft onder andere een nachtmodus met een infraroodlens en een 'always-on-functie'. Daarbij neemt de bel altijd 3 of 4 seconden op voordat er beweging gedetecteerd wordt. Die functie is alleen beschikbaar met een abonnement.

De bel kost 199 euro. Daarbij zit nog geen abonnement. Zonder een Arlo Premier-abonnement kunnen gebruikers geen beelden terugkijken. Met een abonnement van 2,79 euro per maand per camera kan dat wel, tot 30 dagen terug. Met een abonnement kunnen gebruikers ook uitgebreidere meldingen zien, personen of dieren herkennen en activiteitszones instellen. Gebruikers kunnen beelden ook offline opslaan als ze het Arlo-basisstation hebben.

Arlo, dat ooit onderdeel was van Netgear, kondigde de bel vorig jaar al aan. Het was toen nog niet bekend of de bel ook naar Nederland zou komen en voor welke prijs. Arlo zegt nu in een persbericht dat de deurbel te koop is via verkopers. De bel is op het moment van schrijven nog niet op de website te vinden.

Update: toegevoegd dat beelden ook op het basisstation kunnen worden opgeslagen.

Door Tijs Hofmans

Redacteur privacy & security

02-06-2020 • 15:04

138 Linkedin

Reacties (138)

Wijzig sortering
een abonnement moeten hebben om je eigen video op te mogen slaan. De waanzin.
Wat is er mis om je eigen NAS te gebruiken?

-edit-
Deze comment lees ik nu anders dan ik het bedoelt had.
Wat ik eigenlijk probeerde te stellen was :waarom kan deze niet lokaal de videos opslaan?
Waarom niet naar een NAS of wat anders?

[Reactie gewijzigd door The_Greater op 2 juni 2020 16:07]

staat nergens dat dat kan.

"Zonder een Arlo Premier-abonnement kunnen gebruikers geen beelden terugkijken."
En over twee jaar servers down( omdat het toch niet echt goed liep met de verkoop ) , en je hebt een normale deurbel van 199 euro
Als ik nu naar nest aware kijk 100 euro per jaar tot 10 cameras (10 dagen continous en 60 dagen voor events) dan vind ik die arlo subscriptions veel te duur om te investeren in hun hardware.

Edit: Een ander nadeel van subscriptions is dat je internet en wifi altijd moet werken anders heb je geen opnames maar weet je ook neit dat er iemand op je deurbel gedrukt heeft (heb ik al een paar keer voorgehad)
En nog een ander probleem is dat elke camera een deel van je internet upload bandwidht opgebruikt en dat is meestal veel lager dan de download snelheid.

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 3 juni 2020 08:50]

regel 1 .....zorg altijd dat je het beheer in eigen hand hebt! ALTIJD!
nooit iets op abonnement basis nemen. Als over 3 jaar de servers er uit vliegen heb je niks.
Je kunt het ook combineren. Lokale back-up plus het gemak van bijvoorbeeld Icloud photo. Daarbij is het ene bedrijf het andere niet. Ik zie Apple, Google en Microsoft niet meteen offline gaan zeg maar
Wel een interessant prijsverschil bij die security camera's. Arlo, Ring en Nest zitten wel in elkaars buurt.

Ik heb ergens een Xiaomi 360 camera hangen. Die kostte €40. De beelden worden opgeslagen op SD-kaart (fifo), op de NAS (samba), en bij beweging in de Xiaomi-cloud en krijg je een notificatie op je telefoon. Zonder abonnementskosten.

offtopic:
Richt sowieso nooit een camera op een privacy-gevoelig gebied, want ik beschouw alle merken als onveilig.
En voor de mensen die dat beheer niet zelf kunnen uitvoeren?
Een fabrikant kan ook een gebruiksvriendelijke server meeleveren, zoals de Hue bridge. Hoef je niks op een abonnement server te zetten met de kans dat het EOL gaat zonder support. Je zou wel een abonnement kunnen verkopen voor online access. Dat is voor een leek een stuk moeilijker op te zetten.

Helaas kan je bijna geen funding meer krijgen in Silicon Valley als je geen recurring revenue strategie hebt.

Ik hoop dat de EU iets gaat doen aan de hardware waste van alle producten die bakstenen worden als de fabrikanten de stekker eruit trekken. Bijvoorbeeld verplicht de source vrijgeven als de support eindigde, zodat je altijd toegang tot je hardware kan krijgen.
Zo lang je de EU geen mail stuurt, weten ze niet dat dit probleem bestaat. We kunnen dus allemaal jammeren, maar als er niet voldoende klachten binnenkomen dan is dit probleem niet gekend of niet prioriteir omdat maar 1 persoon klaagt.
dat is dan de keuze van de klant... maar er zijn te weinig die toelaten om ook lokaal te houden.

in dit geval is 199 + maandelijkse subscriptie veel te duur zou ik zeggen
Het is altijd een kosten/baten afweging. Kan je aanschafkosten + maandelijkse abo kosten 'leiden', zo ja, dan kan je het doen. Zo nee, dan overwegen om het gewoon bij een oude deurbel te houden...

Uberhaupt dergelijke hardware is een risico, niet alleen qua servers die niet meer werken, maar ook support. Die dingen werken tegenwoordig op netwerken, als na x periode support ophoud en er blijken toch beveiligingslekken te zitten in de hardware/software die ermee werkt, dan ben je alsnog het haasje.
Een simpele NAS is voor iedereen op te zetten. Als de deurbelfabrikanten gewoon simpele software maken voor de veelgebruikte NAS os'en (QNAP, Synology enz.), of nog liever een standaard die met elke camera en NAS werkt, dan moet het voor iedereen mogelijk om zelf zijn camerabeelden te hosten.
Het woordje als is heel belangrijk in je verhaal.

Dat iedereen wat je 2 x gebruikt, daar geloof ik niet zo in.
Als een server er volledig uit vliegt werkt de app van een smarthome product ook niet meer natuurlijk. Dan maakt het imo bar weinig uit of data lokaal staat of niet, je kan er met de smartphone app niet meer bij en dan is je smarthome product waardeloos geworden. Bij enkel cloudopslag kan je belangrijke data altijd downloaden om lokaal te bewaren.

Ik kies steeds vaker voor cloudopslag, juist omdat ik dat wél veiliger vind dan lokaal opslaan, omdat ik (a) niet voldoende kennis heb van een goed beveiligd lokaal netwerk en (b) als de lokale opslag niet meer werkt (brand, kortsluiting, diefstal etc..) je net zo goed data kwijt bent.

[Reactie gewijzigd door Justinn1988 op 2 juni 2020 18:24]

Een systeem dat met de NAS communiceert doet dat met een standaard protocol wat door meer security cam software ondersteund wordt. En dit soort software wat op de NAS draait heeft dan ook ondersteuning voor een app.
Zeg dat ff tegen je netbeheerder waar je te veel aan afdraagt ;)
Het argument van 'servers down' geldt natuurlijk ergens wel voor ALLE smarthome apps en apparatuur.

Ondanks dat een vergelijkbaar product als de Eufy deurbel beelden lokaal op slaat, dient de smartphone app nog steeds met een server te 'pingen' om bij je lokaal opgeslagen beelden te komen.
Server down > app werkt niet meer.
Lokale wifi down > beelden worden niet meer opgeslagen.

Er is geen volledig betrouwbare deurbel die te allen tijden goed werkt of blijft werken.

[Reactie gewijzigd door Justinn1988 op 2 juni 2020 18:09]

Ik heb onlangs een Ezviz DB1 gekocht en ga er morgen een microSD kaart inzetten, dan zou deze gewoon prima door moeten werken wanneer wifi uitvalt en de bel zit ook aan netstroom dus geen accu. Wanneer de software niet meer ondersteunt wordt kan je dan altijd nog je sd uitlezen maar ik hoop er wel een tijdje mee te kunnen doen.
Erg fijne deurbel ja. Had wat problemen dat hij steeds offline ging maar bleek een firmware update nodig te zijn. Hierna nooit problemen gehad. Gebruik deze zelf met een synology om de beelden op te slaan :)
En over twee jaar servers down( omdat het toch niet echt goed liep met de verkoop ) , en je hebt een normale héle dure deurbel van 199 euro
Nee een hoopje electronica die niet meer bruikbaar is want de server ligt er uit werkt de bel ook niet meer.
Ik dacht eerst: haha, dat zal toch niet waar zijn he? Maar een beetje zoeken op de site van Arlo maakt me er inderdaad niet gerust op.
Nou... normale deurbel?
Ik wacht nog op de eerste deurbel waarmee alleen aangebeld kan worden na een ander abonnement... en mensen die dat hier op Tweakers gaan verdedigen.
En dat vinden wij Tweakers nou eenmaal niet sportief. :(

Als het netwerk heeft, takken we dat gewoon zelf af, ja!? ( aan Fabrikant x,y,z...)
Ik snap het verdienmodel wel, net als de inkt-cartridges, en dat ze er servers en opslag voor plaatsen/huren/leasen, maar eindgebruikers willen zelf óók iets met hun aankoop mogen doen.
Ik gebruik een doorbird waar je een abonnement kunt nemen maar ook gewoon je beelden kunt opslaan op de nas.
Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken.
Ik heb gekozen voor de D2101v deze heeft een 720p camera en een rfid badgelezer ingebouwd.
De bedoeling is om deze te koppelen aan mijn slot.
Hij is gekoppeld aan Home assistant en voor video aan mijn synology.
Hij neemt automatisch een foto als er iemand aanbelt of als er beweging is.
Video opnemen is niet gratis tenzij je deze dus koppelt aan je nas.
Is het dan een ONVIV camera of is het een dump van de files van de deurbel op een fileshare?

Als het als camera gezien wordt heb je nog kans dat de NAS fabrikant je nog een licentie hiervoor wil aansmeren....
Het is een constante stream of je stelt deze in dat deze alleen bij beweging opneemt op de nas.
Dit zit mee in de software van de nas.
Er zit 1 camera licentie bij de nas inbegrepen.
Volgens mij is het onmogelijk dat je alleen via hun abonnement de beelden op kunt slaan. Een beetje techneut moet dat zelf kunnen fiksen. :)
Daar verkijk je je op. Denk dat het een leuker idee is om dan maar zelf iets te bouwen dan proberen dit systeem te hacken.
Eens, een SD kaart slotje zou enorm helpen om die 200,- te rectificeren. Maar dat is anno 2020 normaal. De winst ligt niet bij de aankoopprijs maar de abonnementen.

[Reactie gewijzigd door Torac op 2 juni 2020 15:08]

Dat zou je wel denken, maar met een prijs van €199 voor een deurbel, kan ik me moeilijk voorstellen dat ze op de verkoopprijs niet ook een aardige duit verdienen. Een camera en wifi module, met wellicht wat software voor gezichtsherkenning e.d. lijken me niet €199 kosten namelijk. Een IP camera die hetzelfde kan heb je al voor een paar tientjes namelijk.
marketing / positionering; kost het meer, zal het ook wel beter zijn - zo denken veel consumenten.
marketing / positionering; kost het meer, zal het ook wel beter zijn - zo denken veel consumenten.
Nee: die denken: hey - 200 piek! Dat is 9 euro goedkoper dan die Nest van Google! En hij ziet er praktisch hetzelfde uit! Deal! En die 2 euro nog-wat per maand is een fractie ten opzichte van de 10 piek die je bij Nest neerlegt (per camera!).

Of volgens een drie-sterren review elders op tweakers:
In Europa betalen we dezelfde bedragen in euro’s, dus 10 euro per maand of 100 euro per jaar voor je eerste Nest Cam, met 5/50 euro voor elke extra camera wanneer je genoegen neemt met 10 dagen; iets wat veelal wel zal voldoen. Voor 30 dagen opslag mag je 300 euro per jaar voor je eerste camera aftikken, of 1350 euro in de komende drie jaar met twee cameras.
https://tweakers.net/prod...09/nest-cam-indoor.html#f

Zoiets... Hoge prijs omdat het kan...

[Reactie gewijzigd door Tukkertje-RaH op 2 juni 2020 15:27]

Dus als je jezelf in de nesten werkt, moet je meer betalen? Op zich logisch toch.
Als je zo'n deurbel koopt verdien je ook niet beter...
Je informatie is achterhaalt, Nest heeft sinds kort compleet andere abonnementen, die niet meer per camera gelden.
Ehm Nest/Google heeft nieuwe abbos, is per huishouden nu, ik betaal 100€ per jaar voor 5 cams en een deurbel nu
Normaal ga ik het nooit vinden, hoe veel die verkopers ook lullen.
Nee, het abonnement is om de opslag te gebruiken. Misschien gek in deze wereld met gratis email ed. Maar opslag en dataverkeer kost geld.
ik regel zelf mijn opslag, in eigen beheer op Mijn server.
Ik wil niet dat Mijn beelden ergens op de server van een bedrijf staan.

[Reactie gewijzigd door bilbob op 2 juni 2020 15:11]

Dan is dit dus niets voor jou (en ook niet voor mij trouwens).

Ik vind het vervelender dat als ik bij iemand anders aanbel beelden van mij worden gemaakt en ergens worden opgeslagen.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 2 juni 2020 15:15]

Volgens mij ben je verplicht een sticker/bordje bij je videodeurbel te plaatsen.
Ik zie steeds meer deurbellen met camera, maar ik heb nog geen bordje gezien.
Dat kan; maar als je het leest dan sta je er al op.

En dan? Ga jij niet meer bij je familie op bezoek omdat ze een videodeurbel hebben? Of maak je voor 'die ene persoon' toch maar een uitzondering.
Inderdaad, heel vervelend en ik heb ook geen flauw idee hoe dit op te lossen.
En als je gaat collecteren? Of pakketjes bezorgt?
Want vandalisme is wel legaal?
Tja, dat betwijfel ik ook. Maar tegenwoordig is het al lastig zat om je eigen recht te halen en dit gaat ongetwijfeld een keer bij iemand gebeuren als mensen zo licht blijven denken over privacy.
Ik weet niet in wat voor buurt je woont :) maar ik zie de buurman niet zo snel met een bivakmuts en spuitbus lopen 🤣
Het zijn niet jouw beelden het zijn beelden van andere mensen die jij toevallig opslaat. En dan heb ik meer vertrouwen in een groot bedrijf die alles geencrypt en met 2FA en failovers beveiligd dan jij op je 2 bay NAS die waarschijnlijk gewoon mee gejat wordt als je je deurbel zien :)
Probleem is vaak zelfs als je je eigen opslag wilt regelen kan dat niet. Dus als dit bedrijf de pijp uit gaat dan kan je ook nooit beelden meer terug kijken.
En daar kun je op wachten met een dergelijk "business model".
dit dus. Abonnementen zijn het business model waar alles en iedereen op springt nu. Gruwelijk irritant.

En in dit geval inderdaad een business model tussen aanhalingstekens, het heeft geen nut behalve geld verdienen. Abonnementen denk je vaak niet meer aan. Zie Netflix die nu uit coulance ongebruikte betalende accounts gaat opheffen.

Ik heb jaren geleden besloten zou weinig mogelijk abonnementen te nemen, en van dat principe pluk ik nog steeds de vruchten. Laat me niet verleiden. Adobe kan de pot op, heb nu Affinity photo voor €30.
Mail is niet gratis, het verdienmodel is alleen niet gebaseerd op het feit dat jij direct geld neertelt.

Als het feit dat je hiervoor betaalt wil zeggen dat ze verder met hun fikken van je data afblijven dan is het geen verkeerde dienst.

Alsnog zou een optie om het zelf te hosten (al dan niet in een cloud) fijner zijn.
Is gek hè om een externe HDD of een nas of een mybook voor 150,- aan te schaffen eenmalig om zo altijd terug te kunnen kijken.


Je praat alsof het normaal is zoveel neer te leggen voor iets wat niet eens in eigen beheer is.
Ik zeg niet dat het normaal is en doe al helemaal geen uitspraak over de prijs, zou juist mooi zijn dat je alternatieven had. En wat betreft eigen beheer is juist veel in de cloud plaatsen wel van deze tijd. Zijn genoeg mensen die (betaalde) storage hebben bij Google, Apple, Samsung, Microsoft (al dan niet in combinatie met office 365) etc.
Eens! Mensen trap er niet in. Ook de ring niet.
Koop de eufy doorcam. Ik ben over van de Ring2 naar deze. Perfect. Locale opslag op een homebase station.

Perfect!! En scherper beeld trouwens :)
Aantal jaren geleden de Doorsafe gekocht. Op stroom en aan een netwerkkabel (kan ook WiFi) en slechts 110 euro destijds. Zit een SD card in, dus lokale opslag.
Werkt al jaren zonder problemen.
Bedraadde of accu variant?

Waar gekocht en hoe bevalt de accu duur indien je deze versie hebt?
Er zit een accu in maar ik had het geluk dat ik al een digitale deurbel had. Dus de standaard aanwezige draden gaven al voldoende stroom om de deurbel altijd bij te laden.

Als je de accu moet gebruiken moet dat maanden meegaan (wel bewegingsdetectie een tandje lager zetten). Maar dat heb ik gelezen, geen ervaring mee.

16Gb opslag on het basis station is voldoende voor een maand retentie als je alle mensen wil filmen die langs lopen. Daarna gaat ie oude opnames overschrijven.

Er zit ook wat AI in die huisdieren en auto's negeert. Alleen mensen worden opgenomen als je dat wil.

[Reactie gewijzigd door procyon op 2 juni 2020 15:40]

Bedankt voor je bericht!

Ik ga ook liever voor de non-accu variant aangezien het opladen van deze accu's altijd op het verkeerde moment is :P

Zal me even moeten verdiepen in het (laten) vervangen van de trafo dan...
Als je al een trafo hebt, dan werkt ie waarschijnlijk al. Die van mij gaf een vrij laag voltage (6volt, terwijl hij eigenlijk meer nodig heeft) en dit bleek al voldoende. De batterij is altijd vol.
Ik heb hem net een paar dagen hangen. Ze zeggen 6 maanden met een gemiddeld gebruik dat hoger ligt dan wat ik zal hebben. Accu is in 6u vol, dus letterlijk een nachtje. Volgens mij kan deze op je oude trafo, itt de Ring.
Enig idee waar ik deze kan bestellen?
Ik kocht hem bij de koele blauwe heren en dames.
Ah, die heb ik inderdaad ook gezien met base station. Ben aan het zoeken naar deze versie:
https://www.amazon.com/Se...me-Response/dp/B07R3WY95C

Helaas nog nergens leverbaar in Nederland zo te zien.
Deze heeft wel local storage in de deurbel zelf. Dus deze 'kan' dus -als iemand dat heel graag wil- gestolen worden waarbij je je opnames ook verliest.

Dat basis station kan je later ook koppelen aan de security camera's. Mocht dat interessant zijn voor je.

Het basis station functioneert trouwens ook als speaker voor de deurbel.

Dus als één van deze redenen interessant zijn voor je zou je misschien toch even de versie met basis station moeten overwegen :)

[Reactie gewijzigd door procyon op 2 juni 2020 16:15]

In de avond ook duidelijk? Kan nergens teruglezen op de site hoe dit ding presteert in de avond.
Perfect! Gelijk aan of beter dan de Ring.
Ik kan met het oog op privacy geen voorbeelden delen hier maar check even wat reviews op YouTube ;)

[Reactie gewijzigd door procyon op 2 juni 2020 16:00]

Goed! ik was al een lange tijd op zoek naar een alternatief voor de Ring/Nest... maar deze ziet er echt goed uit + lokale opslag.
Kan je hem koppelen aan je NAS/FTP? om de beelden daar op te slaan? En ook weten te koppelen met IFTTT ? (als iemand bij mij de de deurbel indrukt, mag me smartlamp (bij de voordeur) wat feller worden...)
Ik ga ervan uit dat dat puur is om de beelden tijdelijk op te slaan op hun cloud omgeving?

Precies hetzelfde als bij Honeywell zijn Lyric beveiliging camera's, wat wel gratis is voor een periode.
Het is jammer dat de deurbel niet samenwerkt met de Arlo hub van hun camera's. Daar kan je 7 dagen opslaan zonder abonnement. Kan je beter de deurbel zonder camera nemen en een Arlo Pro camera er naast.
Daarom zijn wij overgestapt naar eufy. Dik tevreden over en geen abbo.
Maar dan heb je wel een apparaat wat in de toekomst kan kijken :+
Daarbij neemt de bel altijd 3 of 4 seconden op voordat er beweging gedetecteerd wordt.
De videodeurbel van het bedrijf heeft een beeldhoek van 180 graden, en een verhouding van 1:1
Niemand bakt 1:1 sensoren, dus dit is een standaard 3MP camera (oftewel 2048 x 1536) met crop. Nou valt daar met een fisheye wat voor te zeggen, maar gezien het vorige voorbeeld, mis je gewoon een hoop extra horizontaal beeld wat er eigenlijk wel is.
Dit kan gedaan zijn om rekenkracht te besparen.
Ik zie veel liever een camera/deurbel waarvan de beelden naar lokale opslag kunnen worden geschreven i.p.v. naar de cloud. Dat de cloud een optie is prima maar het moet een 2e optie zijn naast lokale opslag in mijn ogen.

Alle bedrijven willen het Netflix/Spotify verdienmodel achterna met recurring revenue/income.
En blijkbaar is daar een markt voor. Kijk maar eens naar hoeveel mensen de Toon van eneco thuis hebben hangen. Betaal je ook 4.50 per maand voor.
dat komt voornamelijk omdat mensen de weg niet kennen en denken dat het zo moet/hoort/gaat.
Ja maar dan kan je slimmer besparen, dat is handig! Je kan nooit 4.50 besparen per maand met Toon of je gezondverstand stond al op uit. 8)7 Je wilt ook niet weten hoeveel stroom dat Toon kastje zelf gebruikt die word gewoon warm..
4,50 per maand voor extra voordelen. toon != kost 4,50 per maand.
deze bel doet het ook zonder abonnement.

Hetzelfde met de toon, zonder abonnement kun je net zo goed een klok thermostaat van 80euro aan de muur hangen.
Merk op hoeveel mensen een tegenwoordig een abonnementje nemen op muziek, films - als dat abonnement na 5 jaar afloopt, dan heb je niks... Nergens recht op, alles weg.

En dat lijkt dus de trend te worden: niet meer eenmalig aanschaffen, maar een klant voor langere tijd laten betalen. Apple doet het, met haar iCloud opslag. De eerste 5GB is gratis, daarna elke maand een euro. Nest en andere bewakingscamera's doen het ook - vaak voor meer. Private lease voor auto's is populair, je hebt onder studenten lease-fietsen.

[Reactie gewijzigd door Tukkertje-RaH op 2 juni 2020 15:20]

Dat moet iedereen zelf weten. Als je het ervoor over hebt moet je het vooral niet laten. Wat betreft dat abonnement op muziek/films. Dat is toch prima zolang je betaald gebruik je het, als je niet betaald kun je niets kijken. Hetzelfde met een lease auto.

Ik vind het vervelender voor postbodes en andere mensen die zo ongewild opgenomen worden. Volgens mij is filmen van de openbare weg met een beveilingscamera verboden dus lijkt me juridisch ook wel een dingetje.
Ik vind het vervelender voor postbodes en andere mensen die zo ongewild opgenomen worden. Volgens mij is filmen van de openbare weg met een beveilingscamera verboden dus lijkt me juridisch ook wel een dingetje.
"Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur."

Bron: https://www.politie.nl/th...maken-van-de-openbare-weg

Kortom juridisch geen "dingetje", maar in de meeste gevallen gewoon toegestaan.
Eufy is een merk waar dat kan, zie de video van Bright voor meer info: https://www.youtube.com/watch?v=pCiJmpAWHvY
Je kan als bedrijf ook niet overleven zonder Recurring revenue. Er zullen toch cloud services nodig zijn om de notificaties af te handelen en mensen willen geen 400€ voor een bel betalen. Dus wordt de hardware goedkoper en inkomsten uit cloud services. Zeker met een deurbel. Die zal je niet om de zoveel jaar vervangen.
Sterker nog, ik kan me niet herinneren ooit een deurbel te hebben vervangen. Waarschijnlijk gaan slimmedeurbelbedrijven daar zelf wel voor zorgen door de functionaliteit van de deurbel na een aantal jaar uit te schakelen waardoor je weer een nieuwe mag kopen a €200. Dus zal er bij mij hooguit een Alideurbel komen die alleen lokaal werkt of gewoon dingdong met een losse camera erbij.
Ergens heb je natuurlijk gelijk, maar als je dan toch een abo moet nemen, dan is de prijs van €200,- voor een deurbel weer veel te hoog. In dit geval pakken ze je 2 keer een hele mooie marge. Ter vergelijking: Je koopt tegenwoordig voor €200,- een goede telefoon.
Ik denk dat die 200€ mobiel het niet lang uithoud tegen jouw deurgevel. Wellicht is 200 iets te hoog maar vergeet niet dat de meeste “slimme” deurbellen basis functionaliteit en soms zelfs beperkte cloud opslag bieden zonder abbo dat kost ook gewoon geld.
UniFi heeft een deurbel die gekoppeld kan worden aan eigen opslag in beta staan: https://store.ui.com/coll...ucts/uvc-g4-doorbell-beta. Ik kijk toch uit naar deze.

Een andere, minder bekende, aanbieder is https://www.doorbird.com/.
UniFi is inderdaad bezig met een mooie, wacht ik met smart op.
Dit komt vooral doordat er een app bij nodig is. Want een deurbel met een wifi camera lijkt me niet zo lastig te maken. Maar wat doet die bel dan als er iemand aanbelt? En hoe gaat de eigenaar van die bel dan zien dat er iemand voor zijn deur staat? Dat wordt al een stuk lastiger te regelen als je dat zelf via je eigen NAS wilt gaan doen. Grote kans dat het je niet eens lukt. En die mensen die dit wel zelf kunnen organiseren vormen zo'n kleine groep dat er amper een markt is voor dat type deurbel. Wat je hier dus ziet is een kwestie van vraag en aanbod.
Het Netflix/Spotify verdienmodel? Ik heb geen flauw idee wat dit er mee te maken heeft. Dat zijn 2 media diensten waarbij je betaal, zodat zij deals kunnen afsluiten voor content.

Dit is gewoon een security dienst, daar bestaan er zoveel van, en voor opslag moet je betalen. Niets nieuws.
Het verdienmodel om een product waarbij je normaal 1 keer voor een product betaald aan te passen naar een abonnementsvorm waar je elke maand voor moet betalen.

- Van 1 keer een film kopen naar een model waar je meerdere films voor 1 bedrag kan kijken maar ze niet in beheer/bezit hebt

- Van een camera's kopen en aansluiten op je NAS/DVR recorder naar een model waar de hardware goedkoper is en en bijna verplicht bent om voor het volledig functioneren een abonnement af te sluiten,
Leuk en aardig, maar je doet hier gewoon een populistische uitspraak, door 2 hele andere diensten te betrekken.

Netflix is gewoon een alternatief op kabel televisie.

Je kan dit dan ook vergelijken met de ANWB oid.

Dit zijn gewoon normale praktijken (of je het waard vind of niet) en het slaat nergens op om hierbij Netflix en Spotify te noemen.
Nee zeker niet, ben het niet met je verwijt eens.

De precies de reden dat ANWB ook zo populair is, mensen de beschikbaarheid geven over bepaalde diensten zonder 1 keer een groot bedrag te moeten uitgeven. (reparaties daargelaten, die moet je nog steeds aftikken als autobezitter)

De markt veranderd, je ziet dat slimme (camera) deurbellen de nieuwe focus is van fabrikanten. Elke 3 a 4 jaar je deurbel moeten vervangen omdat de toegang tot de cloud is ontzegd omdat de veiligheid niet meer gewaarborgd kan worden van je deurbel. Wie had dat gedacht? Ik niet.... met een domme deurbel die het al 14 jaar probleemloos doet.

Ben zelf groot voorstander van slimme deurbellen met camera, echter moeten ze dan wel de mogelijkheid hebben om mij vrij te laten in het soort opslag.
Gratis tip, wanneer je niet een abbo wilt. Neem een Eken v-serie deurbel. MicroSD-kaartje er in en je bent klaar. Bijkomend voordeel is dat deze deurbellen rond de 60 euro kosten.
Nu weet ik uit ervaring dat het constant schrijven naar een MicroSD-kaartje niet heel erg goed is voor de levensduur van het opslag medium. Denk bijvoorbeeld aan de corrupte SD kaartjes in de Raspberry PI's.

Wat als de dief/inbreker de deurbel meeneemt? lastig aantonen bij de politie wie deze dan meenam en inbrak.

Ken het product wat je aankaart verder niet maar dit lijkt me niet de beste oplossing voor thuis security.
De Eken die ik hier heb hangen maak je vast met een schroefje aan de onderkant. Niet diefstal-proof, maar alleen met wat geweld en het los schroeven kun je 'm dus meenemen. Er zit ook een motion-sensor op, die opneemt wanneer er beweging wordt geregistreerd. De bel neemt alleen op wanneer er wordt aangebeld of wanneer er beweging wordt geregistreerd, dus het schrijven naar de MicroSD-kaart is niet continu. Verder is een deurbel niet geschikt voor security; daar bestaan andere mogelijkheden voor.

[Reactie gewijzigd door PeterM007 op 2 juni 2020 15:38]

Er zijn speciale series SD-kaarten die beter tegen het continu schrijven van data zouden moeten kunnen. Onder andere de SanDisk High Samsung en Transcend hebben "High Endurance" modellen bedoeld voor beveiligingscamera's en dashcams.

Ben hier zelf ook overgestapt naar een Samsung Pro Endurance nadat mijn dashcam al 2 gewone SD kaarten had gesloopt. nu al 2 jaar zonder problemen in gebruik.
Bij mijn deurbel gaat alarm af als ze m proberen te stelen. (Doorsafe). En die doet echt zeer aan je oren!!
Eufy biedt nu ook hun bel aan in NL, lokale opslag op het station. Kost echter wel gewoon 200 euro.
Ze hebben een abbo voor cloud opslag, maar alles werkt gewoon zonder.
Een camera met beeldhoek 180° en een resolutie van 1536px betekent dat een gezicht van ongeveer 20cm op een meter afstand zo'n 96px beslaat. Het is handig dat je veel ziet, maar je mist ook behoorlijk wat definitie waar je dat met een gewone camera wel hebt. Al is 96px zeker genoeg om iemand te herkennen.
Staan jouw bezoekers 20cm van je deurbel af?? Dat lijkt me erg dicht bij.

Lijkt me dat ze doorgaans op 'ontspannen armlengte' af staan, wat eerder iets van 50cm zal zijn.

Ah, een gezicht met een doorsnee van 20cm en dan inderdaad op lange afstand :P
[/goed lezen]

[Reactie gewijzigd door ACM op 2 juni 2020 15:28]

Leuk, maar hier hebben de meeste mensen niets aan. Filmen van de openbare weg mag niet zomaar, en gezien deze 180 graden camera onnodig veel zal filmen, zal die niet snel toegestaan worden.

Leuk voor mensen die een flinke oprit hebben (denk richting villa), anders kan je hier flink gezeur mee krijgen.
In België moet je dan in theorie een grote sticker ernaast hangen om te melden dat er gefilmd wordt. de sticker is in grootte een veelvoud van de camera.
Dat geldt niet als er niet wordt opgenomen denk ik.

En bij een villa met lange oprit wil je gewoon filmen wie er op je oprit komt zou ik denken. Met een 180° camera zie je pas iets op een bruikbare grootte wanneer de persoon/wagen/zwerfkat/... dicht genoeg is.

[Reactie gewijzigd door Herr_Boogie op 2 juni 2020 15:52]

Allemaal mooi!
Geef mij maar een FullHD/ Nacht deurbel die ik gewoon op mijn eigen netwerk kan plaatsen met een lokale SD card of HDD mogelijkheid. geen gedoe met abbo's echt klinkklare onzin! zoals hierboven word genoemd betalen voor je eigen beeld materiaal toch te...
In België is dit in principe illegaal, daar het niet conform de camerawetgeving is.
Een abonnement op je deurbel. Gefeliciteerd jongens, we hebben het laatste stadium van kapitalisme bereikt :P
Als je er vanuit gaat dat een high tech bel na 3 jaar niet ondersteund wordt, betaal je 300 euro voor een deurbel.

Een doorsnee deurbel kost nog geen 20 euro.

https://www.gamma.nl/asso...eurbeveiliging/deurbellen