Gerucht: Apple denkt na over uitstel iPhones met 5g

Apple zou volgens een nieuw gerucht nadenken over het uitstellen van de release van de komende generatie iPhones. Door de uitbraak van het nieuwe coronavirus zou de telefoon bij de geplande release in september wellicht niet zo'n groot verkoopsucces zijn als Apple hoopt.

Apple zou in mei een beslissing willen nemen over het mogelijk uitstellen van de 5g-modellen, meldt Nikkei Asian Review op basis van drie bronnen. Toeleveranciers zouden nog geen bericht hebben gehad over mogelijk uitstel van de 'iPhone 12'-telefoons. Apple zou meerdere redenen hebben voor het uitstel. Zo zou de ontwikkeling lastiger zijn, omdat veel Apple-medewerkers vanuit huis werken. Ook hebben toeleveranciers in onder meer China vertraging opgelopen door de uitbraak van het coronavirus. Daarnaast zouden de iPhones mogelijk in september minder aandacht krijgen als de uitbraak in de VS en Europa dan nog volop bezig is.

Alle opties zouden nog open liggen. Zo zouden ze nog steeds in september kunnen uitkomen, maar ook pas in 2021 op de markt kunnen komen. Het is eerder gebeurd dat Apple iPhone-modellen later uitbracht dan de gebruikelijke release in september. Zo kwam de iPhone X in 2017 begin november uit, terwijl de XR in 2018 eind oktober op de markt kwam.

Er gaan al maanden geruchten over de komende iPhones. Het zou gaan om minimaal drie verschillende modellen met 5g, met schermen variërend van 5,42" tot 6,67". Apple heeft niet gereageerd op de geruchten over mogelijk uitstel van de iPhones met 5g.

iPhones volgens geruchten 2019 2020
iPhone 11 Pro 5,8"-scherm
Geen 5g
Oled
144x71,4mm
5,42"-scherm
5g
Oled
Ong 129x62mm*
iPhone 11 6,06"-scherm
Geen 5g
Lcd
150,9x75,7mm
6,06"-scherm
5g
Oled
Ong 144x69mm*
iPhone 11 Pro Max 6,46"-scherm
Geen 5g
Oled
158x77,8mm
6,67"-scherm
5g
Oled
Ong 159x75,5mm*

* berekend op basis van schermdiagonaal, schermverhouding van huidige iPhones en info van Macokatara

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

26-03-2020 • 09:32

89

Reacties (89)

89
85
28
1
0
48
Wijzig sortering
Tja.. logisch eigenlijk.

Met deze crisis heeft het bedrijf het zwaar, en is het dus des te meer van belang dat het eerstvolgende product een succes wordt.
Mensen hebben nu meer aan hun hoofd door de Corona crisis. De vraag of je een nieuwe iPhone moet kopen is toch minder relevant als je je zorgen maakt over de gezondheid van jezelf, of naasten of je inkomen...
Sommige bedrijven hebben het misschien zwaar maar Apple heeft zo allejezus veel geld achter de hand dat je moeilijk kan zeggen dat ze het zwaar hebben.
Het gaat vooral om de aandeelhouders natuurlijk. Die zien hun winsten verdampen.
Apple kan het makkelijk opvangen maar ze zijn niet zo ver gekomen door laks te zijn en niet altijd op safe te spelen.
Ze willen ook in dit soort tijden winst blijven maken.
Die berg cash is ook maar relatief, volgens de cijfers uit januari 205.9 miljard. Echter hun market cap was 1.3 biljoen, dat is op dit moment al gereduceerd naar 1.1 biljoen.

Als de beurs inzakt zal Apple zich mogelijks genoodzaakt zien aandelen over te kopen om te verhinderen dat het aandeel te diep gaat, Apple mag dan wel een berg geld hebben en daarmee tal van bedrijven kunnen overkopen, Apple heeft niet genoeg geld om zichzelf te kopen.

Alles is relatief, ook de berg geld waar Apple op zit. En als Apple begint met een IPhone uit te stellen vanwege Corona, dan mag Trump nog roepen wat hij wilt, hij zal toch moeten slikken. Net zoals Putin al heeft moeten slikken. Nog Rusland, nog Amerika lijken te beseffen waar ze inlopen en geen van beide heeft het sociaal vangnet of gezondheidzorg om het op te vangen.

Het ziet er naar uit dat die grote berg cash nodig zal zijn.
Dan kunnen zo zich op een gegeven moment toch wel kopen met die berg cash? :? Als het aandeel maar diep genoeg zakt
Ja en nee, als je al u aandelen terugkoopt, waarom zit je dan op de beurs? Je zit daar omdat je ooit aandelen verkocht hebt. Apple heeft nu iets meer dan de helft van de aandelen en de rest zijn verkocht geweest. Als het aandeel stijgt dan word de waarde van de aandelen die Apple in zijn handen heeft meer waard en krijgt dit een hogere boekwaarde, die waarde kan je gebruiken. Het is handig om als bedrijf cash te hebben en aandelen met hoge waarde maar als je minder dan 50% aandelen hebt, dan loop je het risico dat iemand meer aandelen heeft en dus dat je controle verliest over je bedrijf.

Dat wilt zeggen dat Apple al redelijk wat waarde heeft zien verdampen want als die aandelen zakken op de beurs dan zakt de waarde van Apple hun aandelen die ze in handen hebben, als Apple zou besluiten die waarde vermindering tegen te gaan dan kunnen ze aandelen terug kopen, dit moeten ze echter officieel melden. Stel dat Apple aan de huidige koers 10% van zijn aandelen terug koopt om te verhinderen dat die verder zakt, dan zijn ze de helft van hun cash kwijt.

Je zou inderdaad kunnen wachten tot je genoeg cash hebt om al je aandelen terug te kopen in welk geval je normaal terug trekt van de beurs. Echter dan mag de marketcap slechts 0.4 biljoen zijn om met 0.2 biljoen 50% van de aandelen terug te kopen. Maar dan heb je wel 3 problemen, probleem 1, al je cash geld is op, probleem 2, u waarde als bedrijf is gekelderd en probleem 3, je hebt geen beurs meer die u aandelen een waarde geeft. Dat wilt niet zeggen dat u aandelen waardeloos zijn maar je kan ze niet meer als waarde gebruiken op u balans, je kan ze dan enkel verkopen en de prijs vragen die je zelf wilt zoals bij ieder niet beurs genoteerd bedrijf. Zonder dan nog cash geld te hebben, ik denk niet dat Apple dit scenario overleeft.

Slimmer zou zijn om slechts een stuk van de aandelen over te kopen aan een hogere prijs. Dat kalmeert de aandeelhouders/beleggers zonder u volledig terug te trekken van de beurs. Als je gewoon op je berg cash blijft zitten, dat kan ook, maar als dat aandeel -75% gaat dan verdampt er meer waarde doordat je aandelen minder waard zijn geworden dan je cash in handen hebt.

Apple heeft net zoals ieder beursgenoteerd bedrijf best slimme mensen die hier veel beter in zijn als ik, maar het punt is dat als dat aandeel crasht, dan zal die grote berg cash gebruikt worden om dat te temperen, en als die grote berg cash niet genoeg is, dan zou het wel eens kunnen zijn dat Apple plots de riem moet aantrekken en moet beginnen afslanken. Want dat is de andere keerzijde, Apple heeft ook uitgaven, grote uitgaven die momenteel geen probleem zijn, maar de scenario's die we hier beschrijven, als hun inkomsten halveren, hun beurswaarde keldert, dan gaan ze toch moeten snoeien.

En dan moet je nog rekening houden dat Apple niet daadwerkelijk 205 miljard cash heeft, de helft daarvan zit in lange termijn investeringen. Cash on hand is maar een 100 miljard. Gezien alle investeringen momenteel waarde aan het verliezen zijn, er is al een stuk van die berg verdampt. En dan zit je nog met 100 miljard schuld en 150 miljard overige verplichtingen.

Allemaal geen probleem als je 63 miljard winst maakt op een jaar maar iets zegt mij dat de komende tijd de IPhone verkoop richting 0 gaat en iets zegt mij dat als we wakker worden van de financiële kater we heel voorzichtig om gaan met ons geld en dure uitgaven gaan uitstellen. Je raad zelf ook wel dat aan de andere kant van die 63 miljard winst er wel wat uitgaven staan ook.

Punt waar ik op terug kom, Apple heeft veel cash, ja dat is waar maar het is geen garantie dat Apple nog bestaat binnen 3 jaar. Maar als Apple klapt, dan is waarschijnlijk heel de beurs geklapt in welk geval Apple wel het laatste van ons zorgen zal zijn.
Of juist niet. Genoeg mensen die hun telefoon meer dan 3 uur per dag gebruiken. Wellicht ga je meer geld uitgeven aan TV, internet, content incl nieuws en (goede) voeding i.p.v. kleding, horeca, mobiliteit etc
Vele mensen vallen ook terug in tijdelijke werkloosheid door het Corona virus. Minder inkomsten dus ook minder uitgaven. Dan vallen bij de meeste mensen eerst de luxeproducten af om te kopen. Ze doen wel een jaar langer met hun telefoon.
Denk het ook, je hebt niet de nieuwste iPhone 5G nodig om te kunnen internetten.
De hele 5G netwerkbouw kan uitstel krijgen. Iedereen zit voorlopig thuis. Er is even geen groei van mobiele data.
Volgens de ergste berekeningen gaat de Nederlandse economie met 7% krimpen dus ja die badkamer verbouwing, bankstel of nieuwe smartphone moet nog even wachten.
Ik denk dat je hard vergist, Amazon heeft juist door de Corona zoveel miljarden opgedoekt.
Dus ik snap je punt niet zo zeer. Waarom zouden bedrijven het zwaar hebben?
Dat is natuurlijk afhankelijk van het soort bedrijf... Amazon heeft het vast goed gedaan door hamstergedrag. De horecaman op de hoek heeft daar geen goede zaken mee gedaan en staat nu voor een uitdaging.
Aan de andere kant: de noodmaatregelen in veel landen houden (voorlopig) het inkomen voor een hoop mensen aardig op peil. Tegelijkertijd eet men gedwongen thuis en zijn ook andere vormen van uitgaan onmogelijk. Dat levert, bij gelijk inkomen, best wat extra spaargeld op.
En welk bedrijf heeft het niet zwaar? Elk bedrijf heeft het op z’n minst “lastig”
Het grote probleem is dat niemand weet hoe de VS zal reageren op het coronavirus. Sommige virologen voorspellen rampen met gigantische sterfte. Gevoed door Trump die niet van een lockdown wil weten. Niemand weet naar waar de balans zal doorslaan en of ze het evengoed gaan afhandelen als China of de Europese toer zullen opgaan.

De vraag naar Iphones zal sowieso afnemen omdat de koopkracht sterk is afgenomen en onzekerheid sterk is toegenomen. Dat wil zeggen dat de R&D van apple op minder aantallen afgeschreven moet worden = dure zaak voor apple.

Ze kunnen de kosten laten zakken door de Iphone 11 en 12 langer op de markt te houden of kosten besparen door de 5g-chip uit te stellen. Maar je wil natuurlijk niet voorbijgestoken worden door de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 23 juli 2024 21:09]

Elk jaar je telefoon vervangen door een nieuw model was 10 jaar geleden misschien nodig, maar nu al lang niet meer. Een iPhone 8 kan alles wat je met een telefoon zou moeten kunnen. De 11 heeft meer scherm en een (veel) snellere processor, maar voor "typisch telefoongebruik" (en ja, ik weet dat dat per persoon verschilt, maar laat ik het even voor de gemiddelde mens nemen) volstaat een telefoon (iPhone of een goede van de concurrentie) van een paar jaar oud nog steeds.

Het belangrijkste wat Apple de laatste jaren op mobiel gebied heeft bereikt, is dat de mobiele SoC zo goed en snel is geworden, dat hij de meeste Intel processoren in laptops en desktops zou kunnen vervangen.
Een 6S zelfs ook als je niet teveel waarde aan je foto's hecht :)
Precies, een 6s of SE (zelfde processor, andere form factor) zijn ook nog steeds op to date qua iOS en support, en volstaan voor de wat minder veeleisende gebruikers.
Precies. Het enige wat ik heb moeten laten vervangen (nu al 2x) is de batterij. En nooit heb ik het idee dat de telefoon te langzaam is voor de dingen die ik doe met een telefoon. Nou ja betere foto,s in het donker zou top zijn.
De foto's van je social distance en je woonkamer...
Ik heb ook nog een iphone 8 en zit nu op 2,5 jaar, maar die accu's lijken wel echt bagger te zijn.
Ik heb na 1 jaar (niet afgelopen kerst, amar het jaar ervoor) de accu vervangen voor een nieuwe, omdat de accu op 86% zat. En nu zit hij weer op 86%. JE merkt dan echt dat je veel korter met een lading doet
Ik heb ook een iPhone 8, de accu is nog prima, maar je kunt 'm "voor weinig" (€30 als ik me niet vergis) door Apple laten vervangen.

Edit:
Kost niks (binnen de garantie) of €55 (buiten de garantie):
Apple accu vervang prijzen

Of je laat het doen bij je lokale telefoonboer.

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 23 juli 2024 21:09]

Tip, laad de accu niet tot 100%
Laptop kunnen vervangen wel maar wat kan je nou echt met al die power doen ???
Netflix kijken ? Comments plaatsen ? Email ?

Echte powertricks doet vrijwel niemand want wie zit er nou echt 4K content te editen op zijn iPhone ?
Als je nou eens echt kon multitasken dan kon je er wat mee.
Echt fatsoenlijk file beheer kan ook al niet en je eigen workspace maken (customizen) al helemaal niet. Het ziet er bij iedereen hetzelfde uit.
Je kunt niet eens mappen in mappen maken voor bijv. Je foto's . Alles zit in 1 grote fotorol met daarin albums (die verwijzen naar de bestanden uit de fotorol). Met veel foto's is er nauwelijks overzicht.

Nee, de power wel maar het gemak en diversiteit nog lang niet.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 21:09]

Je hebt mijn reactie niet goed gelezen.

In iets andere bewoordingen wat ik eerder heb gezegd:
- telefoons veranderen tegenwoordig niet meer zoveel;
- de grootste verbeteringen die Apple heeft doorgevoerd is dat z'n Axx processoren steeds beter zijn geworden, sneller dan je voor gewoon telefoongebruik nodig hebt;;
- Apple's Axx SoC's zijn zo snel, dat ze de Intel Core ix processoren in laptops en desktops zouden kunnen vervangen.

Ik heb dus nergens gezegd dat je video's of foto's gaat organiseren en/of editen op een iPhone.

Als je een beetje tussen de regels door hebt gelezen, dan zou je de conclusie kunnen trekken dat ik heb gezegd dat en een MacBook of iMac uit zou kunnen komen met daarin een Apple Axx processor. En op die niet-Intel iMac en MacBook kun je dan alles doen wat je ook op de huidige Intel versies kunt, waaronder 4K video editen.
De soc is idd erg snel en zeker te gebruiken in andere apparaten.
MAAR als hij goed genoeg was dan zou Apple nooit Intell betalen voor hun I5 en I7 serie cpus terwijl ze hun eigen A serie zouden kunnen gebruiken.

Er zal dus een reden zijn dat het niet ideaal is.
Apple's Axx processoren zijn van de ARM architectuur.
Intel's Core i processoren zijn van de x64 architectuur.

Apple heeft al verschillende keren de architectuur van z'n Mac's veranderd, en er komt waarschijnlijk weer zo'n verandering aan. Intern hebben ze macOS al in een ARM variant, maar er moet oa een nieuw moederbord ontwerp komen met ook alle ondersteunende chips voor video en communicatie.

En het helpt als een groot deel van de softwareleveranciers z'n software voor ARM heeft gecompileerd.
Geen telefoon uitbrengen is geen optie denk ik. Voor die reden is er natuurlijk een Pixel 3a, Iphone Xr, Iphone 11, Galaxy 10e enz op de markt gekomen. Het klinkt als een flagship maar is het net niet in ruil voor een paar honderd euro minder. Tegelijk zijn de merken nog in staat om de echte flagships veel duurder te verkopen. Iphone 11 pro, Galaxy S10, S20, PIxel 3 enz. Echt kenners willen wel die betere sensor, extra lens, Snellere Face-id, of beter Oled scherm.

De Socs zijn snel maar er zijn ook wel toepassing. Zoals on the fly video edits maken in 4K en renderen, snel Face-ID unlocken en games. De evolutie gaat gestaag zonder grote bumps of revoluties. Bedrijven moeten blijven itereren met kleine verbeteringen anders dan komen mensen geen nieuwe telefoons meer, ook niet in goed tijden.

Nu we in een recessie gaan belanden en de wereldeconomie een serieuze stoot krijgt zullen er sowieso heel wat minder smartphones gekocht worden. Dus de vraag is hoe Apple hier gaat op inspelen. Zich focussen op een flagship is misschien geen goed idee omdat mensen nu vooral graag een 'slimme' koop doen ipv top notch flagship van €1000+. Dus een Iphone SE2/9 dringt zich eerder op dan bijvoorbeeld een nieuwe Iphone 12 pro. Dus geen telefoon uitbrengen lijkt geen optie, wel een andere telefoon. Een slimmere telefoon die je kan verantwoorden bij jezelf, je baas enz.
Of geruisloos (zonder event, normaal in coronatijd) een iPhone 11s uitbrengen met minimale wijzigingen. En de 11 voor een lagere prijs aanbieden.
Okay. Het formaat van de 12 pro in de tabel maakt mij erg enthousiast. Mocht dat echt zo zijn, dan ligt het formaat van de 12 pro dichter bij de iPhone SE dan bij de iPhone 8. Lijkt mij een beetje onwerkelijk, maar ik laat mij graag verrassen. (Gebruik hier nog een SE).
Dat nieuwe formaat is nog steeds 0,7 inch groter dan de iPhone 8.
129x62mm (kleine iPhone 12 pro volgens gerucht) is toch echt kleiner dan 138.4x67.3mm van de iPhone 8. Bedenk wel dat de X en hoger praktisch geen schermranden meer hebben.
Formaat van het toestel. Niet het scherm.
Er staat in de kleine letters dat dit formaat is gebaseerd op de grootte van het scherm. Het is dus een speculatie. Hij zal dus ongeveer net zo groot zijn als de iPhone 8.
* berekend op basis van schermdiagonaal, schermverhouding van huidige iPhones en info van Macokatara
Daarnaast gaat het om een daling van 6% in het scherm, dus die formaten kunnen bijna niet kloppen.

[Reactie gewijzigd door StannemanNL op 23 juli 2024 21:09]

Het is inderdaad speculatie. Toch staat er een formaat bij, en dat formaat is zeker niet de grootte van een iPhone 8.
Maar zoals ik al eerder zei: lijkt me sterk, maar ik laat me graag verrassen.
Ik laat me graag met u verassen, mijn iPhone 6 is wel aan het einde van zijn latijn en zo’n formaat iPhone zou echt top zijn.

Edit: grammatica

[Reactie gewijzigd door StannemanNL op 23 juli 2024 21:09]

Whut??


Iphone se 4"
Iphone 8 4,7"
Iphone 12 pro 5,4"
Formaat van het toestel. Niet het scherm.

Groter scherm in kleiner pakketje.
5g biedt weinig meerwaarde als iedereen binnen op de wifi zit
Buiten 4G en binnen wifi volstaat voor grote groepen mensen, 5G biedt voor velen geen meerwaarde. Plus 5G levert weerstand en discussie op. Het zal nog wel even duren voordat we een landelijk dekkend 5G netwerk hebben. Laten ze (de mobiele providers) eerst maar eens overal 4G goed dekkend te krijgen, zodat er niet meer terug hoeft te worden geschakeld naar 3G en 2G/Edge.
De case voor 5G is voor mij niet om youtube filmpjes in 2ms naar binnen te zuigen...
Ik heb Netflix op m'n telefoon gekeken via 4G...
Wat maakt 5G voor jou onmisbaar?
Dat zeiden de mensen ook toen 4G eraan kwam. Was niet zo nodig, 3G was prima, wat een onzin, etc etc etc.
Als je vandaag het 4G netwerk eruit gooit dan heb je meer paniek in NL dan het hele Corona verhaal !

Alles is onzin tot men het heeft:
- wireless Charging
- phablets
- IP ratings
- dual/tripple/quad camera's
- dual speakers

En zo kan ik wel doorgaan.
Dat zeiden de mensen ook toen 4G eraan kwam. Was niet zo nodig, 3G was prima, wat een onzin, etc etc etc.
Je lijkt die kerel van de Ziggo reclame wel!
Als je vandaag het 4G netwerk eruit gooit dan heb je meer paniek in NL dan het hele Corona verhaal !
Veel fouter dan dit kunnen je opmerkingen niet worden!
Alles is onzin tot men het heeft:
- wireless Charging
Is ook onzin. "Leg je telefoon exact hier neer, dan laadt hij op". Wat een onzin, met draadje laadt-ie 10 keer zo snel op, gaat er minder energie verloren, en kan ik mijn telefoon tijdens het laden nog gebruiken.
- phablets
Zijn een compromis. Helaas kun je (buiten Apple) nauwelijks meer goede compacte telefoons krijgen! Dus bijna alles is "gephabletteerd", ik had liever keuze gezien.
- IP ratings
Erg nuttig voor een incidentele plons water, maar telefoons zijn niet echt waterdicht, IP rating of niet.
- dual/tripple/quad camera's
Zijn niet nodig, tenzij je iets wilt hebben dat op zoom lijkt. Op vakantie neem ik een DSLR mee, anders volstaat mijn telefoon met enkele camera. Mijn volgende camera zal ongetwijfeld meer camera's hebben, en ik heb daar niks op tegen, maar het is geen selectiecriterium voor mij.
- dual speakers
Meer speakers en microfoons zijn een must voor goed geluid en goede akoestiek. Maar als je stereo geluid via de speakers bedoelt: totaal zinloos! Wil je stereo op je telefoon, dan gebruik je een koptelefoon of oortjes.
En zo kan ik wel doorgaan.
Dit vind jij misschien belangrijk, maar ik niet. Wie het grootste kamp medestanders heeft weet ik niet, maar dat boeit ook niet. Ik wilde alleen jouw stellige bewering aan het wankelen brengen. Jouw mening wordt niet door de gehele wereldbevolking gedeeld.
Mijn mening wordt wel gedeeld door velen want de smartphones beginnen allemaal op elkaar te lijken en verkopen nog steeds massaal. Iets waar niemand op zit te wachten wordt niet verkocht namelijk. Zie Windows phone, zie BlackBerry.
1000+ euro is geen issue voor velen, en 700 euro is tegenwoordig een koopje (zie de verkoopcijfers eens van de iPhone 11).

Je kan de punten onderuit halen maar steeds meer merken gaat niet voor niks mee met bepaalde technieken. Apple, One Plus, etc gaan/gingen ook over op draadloos laden dus onzin is het niet.
Dat via kabel sneller is snapt iedereen maar het is puur gemak. Koop eens een moderne auto en mischien snap je het dan.

Hetzelfde geld voor stereo speakers, vind jij onzin maar de meesten niet want anders werd het niet verkocht en gingen de merken niet massaal over.
Kortom, de punten die ik noem zijn wel degelijk belangrijk want anders doen merken dat niet en worden ze ook niet verkocht. De cijfers en dus feiten bevestigen dat.

Jij hebt het over een kleinere telefoon en ik snap niet waar je het over hebt.
Ook op het Android platform zijn er genoeg handzame telefoons te vinden. Dat je op bepaalde specs concessies moet doen is een feit maar dat is een keuze.
Maar wat let je om een iPhone SE te kopen ?

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 21:09]

Mijn mening wordt wel gedeeld door velen want de smartphones beginnen allemaal op elkaar te lijken en verkopen nog steeds massaal.
Jouw mening wordt inderdaad gedeeld door velen. Net zoals mijn mening. Alleen jouw onderbouwing, jouw "bewijs"... Man man man, wat een ...!
Iets waar niemand op zit te wachten wordt niet verkocht namelijk. Zie Windows phone, zie BlackBerry.
1000+ euro is geen issue voor velen, en 700 euro is tegenwoordig een koopje (zie de verkoopcijfers eens van de iPhone 11).
Een telefoon is een hebbeding, geeft status. Een Ferrari is voor vrijwel niemand te betalen, maar een €700+ telefoon is voor grote groepen mensen bereikbaar.Iedereen wil de nieuwste iPhone of Samsung hebben, dus kopen ze die.

De "noodzaak" ervan is een ander verhaal. Net zoiets als vroeger de compact cameraatjes met 20MP sensor, 8K tv's, allemaal zinloos, alleen verkopers willen je doen geloven dat dat "the next big thing" is waar je niet zonder kunt. Dus men koopt het.
Je kan de punten onderuit halen maar steeds meer merken gaat niet voor niks mee met bepaalde technieken. Apple, One Plus, etc gaan/gingen ook over op draadloos laden dus onzin is het niet.
De klant vraagt (omdat de vraag door een pionier gecreëerd is), de producent levert.

Draadloos internet, wifi, ja, dat werkt, je hebt internet zonder kabels. Ondertussen kun je je vrij bewegen met je telefoon, tablet of laptop, en je houdt internet! En geen draad voor je netwerk op je bureau!

Dan draadloos laden... Er is geen draad tussen je telefoon en je lader. Je telefoon moet op je lader liggen, de exacte plaatsing is belangrijk. En er loopt een kabel naar je laadmat.
Dat via kabel sneller is snapt iedereen maar het is puur gemak. Koop eens een moderne auto en mischien snap je het dan.
Niet iedereen kan zich een Tesla veroorloven, maar, inderdaad, als je je telefoon op exact de juiste plek neerlegt, dan wordt-ie opgeladen.
Hetzelfde geld voor stereo speakers, vind jij onzin maar de meesten niet want anders werd het niet verkocht en gingen de merken niet massaal over.
Je bent (weer) erg overtuigd van je eigen gelijk! Wil je misschien mijn nickname kopen? ;)
Kortom, de punten die ik noem zijn wel degelijk belangrijk want anders doen merken dat niet en worden ze ook niet verkocht. De cijfers en dus feiten bevestigen dat.
Het is dat je zo'n aardige kerel bent, anders had dit best wel eigenwijs geklonken. Maar ik snap het, het is jouw ongeremde enthousiasme!
Jij hebt het over een kleinere telefoon en ik snap niet waar je het over hebt.
Ik heb het niet noodzakelijk over kleinere telefoons. Ik pleit voor keuze. Als je tegenwoordig een telefoon uit de topklasse neemt, dan is het een phablet. Wil je geen phablet (dus zeg maar: wil je een handzame telefoon, schermdiagonaal < 5", die met gemak in je broekzak past), dan kun je bij de meeste fabrikanten kiezen uit 0 modellen, of het is een instapmodel voor basisschoolleerlingen. De enige uitzondering is Apple, daar kun je de iPhone SE of 8 kopen. Niet helemaal up to date (want 2,5 jaar oud), wel prima in staat om alle moderne apps te draaien.
Ook op het Android platform zijn er genoeg handzame telefoons te vinden. Dat je op bepaalde specs concessies moet doen is een feit maar dat is een keuze.
Maar wat let je om een iPhone SE te kopen ?
Helemaal niks. Sterker, ik heb een SE gehad, die was erg goed, en nu heb ik een iPhone 8, die is nog beter.
Voornamelijk connected devices die continu datastromen naar cloud analytics tools en naar elkaar gaan sturen en op basis daarvan gaan beslissen wat ze doen.

ik denk aan connected cars, maar ook aan onbemande delivery drones etc...

Zoals je zelf zegt Netflix doet het prima met wat we hebben...
Voornamelijk connected devices die continu datastromen naar cloud analytics tools en naar elkaar gaan sturen en op basis daarvan gaan beslissen wat ze doen.
Hier is ultra low power belangrijk. Daarvoor is een zeer fijnmazig goed dekkend netwerk belangrijk. Dat is er nu niet, dus als je toch je netwerk gaat uitbreiden, dan inderdaad maar 5G (ready)!
ik denk aan connected cars, maar ook aan onbemande delivery drones etc...
Bij auto's is low power geen issue, hier is capaciteit en latency mogelijk een bottleneck. Maar 4G is nog niet eens landelijk dekkend, ik zou 5G niet als randvoorwaarde hiervoor willen zien, want dan gaat dat nooit werken.
Zoals je zelf zegt Netflix doet het prima met wat we hebben...
En als dat kan, dan heeft het gros van de wereldbevolking voldoende mobiel internet.
Bloomberg heeft voorspeld dat de massaproductie in het tweede kwartaal weer normaal zou zijn.
Dat kwartaal begint in April dus meer dan genoeg op voorhand voor de massaproductie van iPhones
Als je kijkt naar China daar komen ze ook terug op gang.
Ga het wel zien. Heb momenteel nog een iPhone 7 Plus die het goed doet, maar sla de 11 momenteel over vanwege het ontbreken van 5G. Niet dat er eind dit jaar een landelijk werkend 5G netwerk is, maar aangezien ik normaal gesproken 3-4 jaar met een telefoon doe, vind ik het wel fijn dat ik toekomst bestendiger ben met de nieuwe telefoon. En een overstap naar usb-c zou ik ook toejuichen. :)
Er zijn nu veel belangrijkere zaken dan die 5G iphone. Hoop dat veel mensen hun ogen nu wel open doen en zien dat materialisme niet alles is. Laat die fabrikanten dat maar ook eens voelen
Tja de iphone is zo'n model dat tientallen miljoenen keren per kwartaal verkocht wordt, en voornamelijk geassembleerd wordt in China. Ik zie dit als een realistisch scenario, dat september dit jaar niet gehaald gaat worden, of met zeer beperkte oplage. Maar heeft het zin om de iphone uit te brengen als er bijvoorbeeld maar 25% van de normale stock beschikbaar is. Een paar maanden uitstellen is voor iedereen te begrijpen toch.
Bloomberg heeft voorspeld dat de massaproductie in het tweede kwartaal weer normaal zou zijn.
Dat kwartaal begint in April dus meer dan genoeg op voorhand voor de massaproductie van iPhones
Als je kijkt naar China daar komen ze ook terug op gang.
Wellicht kan men wel produceren, maar WIL men niet produceren. Op dit moment ligt productie vrijwel stil, maar hoe zit dat met de verkopen? Hoeveel is er nog op voorraad en nog niet verkocht? En daarmee dus: ga je een nieuw model uitbrengen als je magazijnen nog vol oude voorraad ligt, of stel je de introductie van een nieuw model uit met als doel de magazijnen leeg te krijgen? En als je dan Corona de schuld kunt geven, dan verlies je zelf geen gezicht.
Ik hoop zoo dat de formaten kloppen! Eindelijk een kleinere telefoon. Heb nu een xperia xz1c en zou dit formaat weer terug willen. Android valt af omdat support, zoals ik nu gemerkt heb, precies 2 jaar na de eerste verkoopdatum wegvalt. De oude iPhone 6s van mijn broer heeft zojuist de update gehad naar 13.4 en in dat perspectief is een iPone zo duur nog niet als je ervoor kan sparen. Ik ben uiterst voorzichtig op mijn spullen en verwacht dat een telefoon met mijn gebruik makkelijk een jaar of 5 mee kan gaan.

Ik wacht nog even de geruchten over een SE2 van eind deze maand af. Mocht dat waar zijn dan is dat ook een optie.
Wordt de nieuwe iPhone ook 11 genoemd maar dan met andere specs? Ik dacht dat dit, logischerwijs, iPhone 12 genoemd zou worden. Of staat het een beetje krom in de tabel? Maar dus kleinere schermen, minder resolutie maar met 5G? Vreemde vooruitgang.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.