Sennheiser kondigt Momentum True Wireless 2 aan met actieve noisecancelling

Sennheiser heeft de draadloze in-ear oordoppen Momentum True Wireless 2 aangekondigd. In tegenstelling tot hun voorgangers hebben de oortjes actieve noisecancelling. Daarnaast hebben ze een langere accuduur: 7 uur. De meegeleverde case kan daar 21 uur aan toevoegen.

Naast noisecancelling krijgen de nieuwe oortjes een Transparant Hearing-functie. Hiermee zijn de geluiden uit de directe omgeving juist hoorbaar. Zo kunnen gebruikers een gesprek voeren met mensen in de omgeving zonder de oordoppen te verwijderen, schrijft Sennheiser.

De fabrikant zegt dat de Momentum True Wireless 2 daarnaast ergonomisch is verbeterd om het langdurig dragen van de oordoppen comfortabeler te maken. Deze oortjes zijn twee millimeter kleiner dan hun directe voorgangers. In deze oortjes zitten 7mm-drivers, net als in de eerste versie.

Sennheiser Momentum True Wireless 2Sennheiser Momentum True Wireless 2

Het apparaat heeft ondersteuning voor de Sennheiser Smart Control App, waarmee gebruikers onder meer de Transparant Hearing-functie kunnen inschakelen. Besturing gaat ook via de aanraakgevoelige knoppen die aan de oortjes zitten. Deze knoppen zijn instelbaar door de gebruiker. Als de gebruiker de oordoppen uit zijn of haar oren haalt, pauzeert het apparaat meteen de muziek.

De Sennheiser Momentum True Wireless 2 is vanaf april verkrijgbaar voor 299 euro. Dan is er alleen een zwarte versie beschikbaar. Later moet er ook een witte variant op de markt komen.

Sennheiser Momentum True Wireless 2

Door Hayte Hugo

Redacteur

13-03-2020 • 10:18

62

Submitter: Jerie

Reacties (62)

62
60
31
5
0
20
Wijzig sortering
Zo kunnen gebruikers een gesprek voeren met mensen in de omgeving zonder de oordoppen te verwijderen, schrijft Sennheiser.
Want eventjes de oortjes uit doen om deel te nemen aan een gesprek is blijkbaar teveel moeite tegenwoordig :X

Misschien dat het aan mij ligt maar ik vind het juist super asociaal staan wanneer iemand zijn oortje(s) in houdt tijdens een gesprek. Net alsof het diegene niet kan boeien en liever luistert naar de oortjes, ga dan gewoon weg denk ik dan.
Helemaal mee eens. Ik heb hier op kantoor een koptelefoon met deze functie en dat is vooral fijn zodat ik het meteen hoor als iemand tegen me praat. Daarna doe ik het ding wel zsm van m'n hoofd. Is gewoon een kwestie van fatsoen, maar eentje waar de meningen helaas over verdeeld zijn.
Er zijn tientallen sociale interacties te bedenken van enkele seconden waarbij je ze prima in je oor kan laten. Sportschool, OV, kleine vragen tussendoor het studieren.
Klopt, heel goed... Lijkt me aardig vanzelfsprekend dat het niet om die situaties gaat, maar om personen die ze hele gesprekken lang in laten zitten.
Het probleem is dat dat totaal NIET blijkt uit de eerste reacties en ik ook sterk betwijfel of het ook als zodoende is bedoeld? Uit persoonlijke ervaring merk ik namelijk dat heel veel mensen zo reageren, zodra ik een koptelefoon op heb met omgevingsgeluid-functie (omdat ik ondertussen gewoon met mensen in gesprek ben over werk bijvoorbeeld), kunnen deze mensen gewoon niet meer tegen mij praten, dan mag ik met mijn handen vol boodschappen proberen mijn koptelefoon af te zetten om te horen dat ze onzin tegen me praten die ik hoe dan ook niet hoefde te horen,

nog erger wordt het dat 'ik' met headset bij de slager totaal wordt genegeerd terwijl poehah keihard in d'r telefoon loopt te schreeuwen maar wel gewoon aan de beurt komt.

zoals hieronder ook al is gezegd, ik heb in de eerste plaats een headset op om me af te sluiten van een teveel aan omgevingsgeluid (kinderen die hele winkels bijeen schreeuwen en moeders die tegen deze kinderen schreeuwen) mensen die naar landen als india, turkije, suriname of andere landen met slechte telefoonnetwerken bellen om vervolgens zo hard te roepen dat die mensen het zelfs zonder telefoontoestel prima kunnen horen. en tal van mensen die anno nu nog steeds niet doorhebben dat ghettoblasters niet voor niets die naam hebben!

Bovendien wordt er van mij verwacht dat ik bereikbaar ben en ik dus niet hoef te zeggen, opt*fen ik ben aan het shoppen... dus als ik bij de kassa kom gooi ik heel even mijn headset op ambiant en praat vriendelijke met de kassamedewerker ÓF als ik mijn handen vrij heb leg ik hem in mijn nek.... maar dat gaat alleen maar omdat die een headset is een geen in-ear. in dat geval zou je dus in de rij voor de kassa dat ding al uit je oor moeten halen, om last te hebben van al de bovengenoemde paupermensen zodat de kassabediende even goed tegen je kan praten als wanneer je gewoon ambiant mode even aan zou hebben gezet....
Een heel lang betoog, welke ik in delen wel snap, echter sla je volgens mij de plank volledig mis. Dit is net zoiets als in een winkel je zonnebril ophouden. Ik snap wel dat je daarmee een afstand creëert waarbij mensen je iets minder snel zullen benaderen.

Zeker ook omdat je aangeeft dat jij die dingen gebruikt om jezelf af te sluiten betekent dit daadwerkelijk ook dat anderen je die ruimte geven, maar dan moet je niet moeilijk doen als zij niet kunnen ruiken dat je deze keer je koptelefoon op ambient mode hebt staan.

Ik ben het trouwens wel volledig met je eens over het feit dat mensen die met hun telefoon lopen te bellen wel geholpen worden, die moeten ze ook gewoon negeren totdat ze het fatsoen op kunnen brengen om even dat gesprek te laten wachten.
Volledig mee eens.

Ik heb ook een NC paar met die functie.
Ik vind het handig voor meldingen te kunnen horen bij de trein of bij het vliegtuig.
Verder perfect om mee te luisteren met mensen. :D
Want eventjes de oortjes uit doen om deel te nemen aan een gesprek is blijkbaar teveel moeite tegenwoordig
Het geluid uit doen of fysiek uit doen? Als je ze fysiek uit doet, moet je ze ook weer fysiek in doen. Het geluid kun je uit doen via een drukknop op de zijkant (iets dat ik wel doe als ik met iemand praat, ja, want twee dingen tegelijk, liever niet). Je zou ook kunnen stellen dat dit de drempel tot een gesprek met mensen met oordopjes verlaagd.
Misschien dat het aan mij ligt maar ik vind het juist super asociaal staan wanneer iemand zijn oortje(s) in houdt tijdens een gesprek. Net alsof het diegene niet kan boeien en liever luistert naar de oortjes, ga dan gewoon weg denk ik dan.
Komt omdat je op bent gegroeid zonder deze feature. Vroeger had je enkel wired in-ears, en als je die in je oren houdt sluiten ze nog steeds af. Tegenwoordig hebben ze noise cancelling en ambient sound. Je kunt ze dus in houden en je af sluiten voor omgevingsgeluid, maar ook deelnemen.

Wat ik asocialer vind, is in het openbaar rondom andere mensen een telefoongesprek voeren. Wat 1 van de redenen is dat ik graag noise cancelling gebruik. Maar dat wordt dan weer als "normaal" gezien...
Tjah wat maakt nou uiteindelijk het verschil nog of dat het geluid bij een telefoongesprek via oortjes of via het speakertje in je telefoon verloopt? in beide gevallen sta je luidkeels in het openbaar tegen je telefoon te praten. Dus het is in beide gevallen net zo asociaal. Met oortjes in tegen iemand lopen praten ziet er echter toch asocialer uit, alsof deze persoon niet eventjes de moeite kan doen zijn/haar oortjes uit te nemen om een gesprek te voeren.
Tjah wat maakt nou uiteindelijk het verschil nog of dat het geluid bij een telefoongesprek via oortjes of via het speakertje in je telefoon verloopt? in beide gevallen sta je luidkeels in het openbaar tegen je telefoon te praten. Dus het is in beide gevallen net zo asociaal.
Eens, dat is ook mijn punt.
Met oortjes in tegen iemand lopen praten ziet er echter toch asocialer uit, alsof deze persoon niet eventjes de moeite kan doen zijn/haar oortjes uit te nemen om een gesprek te voeren.
Met ambient sound aan en geluid uit is het niet asociaal; integendeel, de persoon hoort jou prima, en alleen jou. Met ambient sound en geluid aan is het asocialer dan zonder geluid, en zonder ambient sound is het ook asocialer want dan ben je minder goed te verstaan.
Het is gewoon wennen. Wandelend bellen was ook raar.
Het fatsoen om ze af te doen, is geboren op het moment dat dit soort functie nog niet bestonden en je de persoon gewoon moeilijker kon verstaan. Nu deze functies bestaan, zou dit fatsoen misschien kunnen verdwijnen. Ik vind zelf als het duidelijk is dat je de andere persoon je goed hoort er geen probleem zou moeten zijn als het een kort gesprekje betreft.
Ik heb een koptelefoon met een soort gelijke functie en ik gebruik dit regelmatig.

Als ik een overstap heb op de trein bijvoorbeeld. Ik kan dan horen wat de meldingen zijn of wat mede reizigers toevallig zeggen. Ook op straat als voetganger gebruik ik deze functie.

Als ik bijvoorbeeld de bus in stap zet ik mijn koptelefoon wel altijd af. Puur omdat ik dit ook netter vindt.
Wat je ervaart is culturele lag, iemand kan je gewoon horen met die moderne earbuds, het is niet asociaal. Die earbuds zijn draadloos, het is dus niet zo eenvoudig om even uit je oor te halen als een koptelefoon of oordopjes met een draadje. Dan zit je er weer mee in je handen. Het kan prima in je oor blijven.

[Reactie gewijzigd door UPPERKEES op 23 juli 2024 20:21]

Die dingen uit je oren vriemelen bij elke interactie is superirritant en zorgt er voor dat het risico op laten vallen en kwijt raken groter wordt. Ik heb zelf de Galaxy Buds en k merk dat zelfs ik nog weleens die dingen (bijna) laat vallen als ik ze eruit haal.

Je kan een koptelefoon niet vergelijken met deze dingen vanwege hoe ze op je hoofd/in je oren zitten. Tenzij je een langer gesprek gaat voeren, moet je ze ook lekker laten zitten want anders zitten ze de hele tijd los in je handen te rollen tot je ze laat vallen of ze helemaal in het hoesje doet.
Het apparaat heeft ondersteuning voor de Sennheiser Smart Control App, waarmee gebruikers onder meer de Transparant Hearing-functie kunnen inschakelen. Besturing gaat ook via de aanraakgevoelige knoppen die aan de oortjes zitten.
Kunnen we via de oortjes ook de Transparant Hearing functie in en uitschakelen? Want dat is niet helemaal duidelijk in het artikel.

--edit-- Op de pagina van Sennheiser staat het duidelijker vermeld:
And, when greater situational awareness is needed, the Transparent Hearing feature lets you blend in outside ambient sound at a touch, so you can have natural conversations in comfort without even needing to remove the earbuds.

[Reactie gewijzigd door PdeBie op 23 juli 2024 20:21]

Nou ben ik nog steeds geinteresseerd hoe de implementatie is, want op mijn pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart) (die die functie ook heeft) moet je schijnbaar je hand tegen je koptelefoon houden zolang je de functie aan het gebruiken bent (zelf nog niet geprobeerd, maar súper onhandig lijkt me, wil het gewoon aan en uit kunnen zetten).

Ook maak ik me altijd een beetje zorgen of deze dingen niet uit zulen vallen, mijn normale in-ears aan een draadje vallen om de haverklap uit (de standaard Apple Iphone 8 earpads), en dat zou ik een beetje zonde vinden met een setje van € 299,-

@LxxFxx Zo, en het staat er ook niet een heel klein beetje duidelijk bij ook nog eens, ik heb daar dus de vorige keer glashard overheen gekeken omdat ik overtuigd was dat dat knopje ergens anders voor was.... *schaam*

[Reactie gewijzigd door zion op 23 juli 2024 20:21]

Ik heb deze sony ook al een tijdje. Maar om een gesprek te voeren, hoe kort ook, doe ik ze toch altijd even af. Het formaat van de koptelefoon doet vermoeden dat je sowieso niks hoort.
Bovendien is het wel zo netjes tegenover je gesprekspartner.
Ik heb die koptelefoon ook en je kunt die "ambient sound" modus ook gewoon aanzetten met een knopje hoor.
De Sony heeft twee mogelijkheden voor transparant modus:
even aanraken en vasthouden van het toch pad op het oortje om tijdelijk even te luisteren? Bv bij een omroep bericht o.i.d.
Schakelen tussen de drie modi (waaronder transparantie) middels een tikje op het touchpad.

Beide werken als een zonnetje kan ik uit ervaring zeggen.
Je moet je vinger/hand op het midden van de rechter schelp leggen en houden, en dat is erg handig. Je wilt dat omgevingsgeluid maar even horen, bijv. om het omroepen in de trein te horen. Wil je een conversatie dan doe je dat ding wel uit/af.
Ik wil het voornamelijk voor op de fiets, ik fiets hobbymatig veel op veelal afgelegen gebieden, met een lekker muziekje erbij, maar de noise-cancellation van de WX is zo goed dat je gewoon géén omgevingsgeluid meer hoort, en dat vind ik gevaarlijk voor mijzelf en anderen dus heb ik nu noodgedwongen geen/slecht geluid op, wat me dan weer minder snel motiveert om even een stuk te gaan fietsen.

Maar goed, dit begint nogal offtopic te gaan, ik ben blij dat LxxFxx me op het (overduidelijke :+) knopje gewezen heeft :)
Ik heb hiervan de qua vorm identieke eerste versie, meer dan een jaar nu. Er is er nog nooit eentje uitgevallen. Transparante mode is 2x op rechts tikken, weer uit 1x..
Anoniem: 486069 @PdeBie13 maart 2020 10:47
Al kan ik hier niet uit opmaken of dit een touch op je smartphone of een touch op je earbuds is :?
Op de pagina van Sennheiser wordt niet vermeld over een app in die paragraaf. Dus ik vermoed op de earbuds zelf.
De voorganger was werkelijk geplaagd door connectiviteits en accu problemen, een werkelijk onbruikbaar set Earbuds door de problemen. Je moet maar eens op plekken als headfi kijken, de failure rate was abnormaal hoog.

Dus allemaal leuk en wel al die nieuwe features maar hebben jullie iets gedaan aan de kwaliteit en het design? Gezien ze de issues niet acknowledged hebben van de vorige generatie verwacht ik dus van niet.
Battery drain zou verholpen zijn met nieuwe BT chip

Quote van The Verge;
The improvements in battery life are, on paper, at least, pretty impressive. You’ll now get up to seven hours of playback from the earbuds themselves (up from four hours last time around), and using the case gets you 28 hours in total (up from 12). Sennheiser also claims to have fixed the battery drain problems that some users reported with the first-generation earbuds. It says it’s switch to a new Bluetooth chip that “counteracts any power drain possibilities.”
Ik heb ze ruim een jaar en nog nooit problemen gehad. Je kunt doorgaans sowieso weinig met online reviews omdat tevreden klanten minder snel de moeite zullen nemen om zich te laten horen.
Het enige minpunt is wat mij betreft dat het doosje haar lading verliest na 3-4 dagen niet opladen.
Ben benieuwd of ze afzonderlijk van elkaar gebruikt kunnen worden wat bij de 1e niet mogelijk was.
Alleen de rechter blijkbaar;

Quote van The Verge
Rounding out the specs, the Sennheiser Momentum True Wireless 2 come with support for the Bluetooth 5.1, AAC, and AptX standards, an IPX4 water resistance rating, and have an audio passthrough mode alongside their noise-canceling mode. You can listen to just one earbud at a time, but the functionality only works with the right earbud, unfortunately. They’ll retail for $299.99 (£279.99 / €299.99), the same as their predecessors.
Dat anno 2020b 8)7

Had deze best willen switchen met de Airpods Pro helaas.
Vanwaar de wens voor een switch? Geluidskwaliteit?
Qua geluid is deze toch anders in vergelijking met Airpods Pro maar de Pro zijn overigens top hoor 😁
Erratum!
Zojuist heb ik de review van Flossy Carter gekeken en je kunt wel degelijk een dopje tegelijk gebruiken, zowel links als rechts.

https://youtu.be/PjyTP4CEDvY&t=16m39s
Als ik naar de foto kijk, dan vraag ik me toch af hoe stabiel die oortjes zitten? De Bose QuietComfort oortjes die ik nu heb, hebben zo'n plastiek lipje die je in je oorschelp moet klemmen. Je voelt ze niet, en de oortjes zitten vast in je oor. Je moet al behoorlijk aan de draad trekken om ze eruit te "floepen".
Deze oortjes zullen waarschijnlijk heel goed zitten bij velem. Airpods pro etc vallen bij de meesten er ook niet uit omdat ze zo licht zijn en in je oor zitten.
Net viel m'n WF-1000XM3 nog uit bij een windtunnel. Kwestie van pech hebben. Normaal gesproken zitten ze prima. Ook het op en afzetten van een capuchon kan voor problemen zorgen.
Ik heb nooit WFXM3 gehad dus daarvoor kan ik niet spreken maar ik vermoed dat ze dan niet echt goed zitten zoals ze gemodeleerd zijn. Veel verschil tussen oren dus misschien zitten ze minder stevig bij jou.
Capuchon is ook vrij logisch, dat is best wel veel kracht voor zo een klein licht dingetje dat half in je oor zit.
Door capuchon (het regende) drukte deze eerder op de ambient sound knop, dus ik deed hem toen al opnieuw in. Daardoor is het misschien los komen te zitten. Windtunnel, heb je soms in Noord-Holland, en in dit geval pech hebben (of geluk dat-ie niet in de goot belandde). Verder zitten ze prima. Als zoiets met een wired gebeurd is er niets aan de hand. Nu met een wireless valt het op.

Je hoort over de Airpods ook heel wisselende geluiden (Airpods Pro specifiek weet ik niet). Hoe dan ook ga ik niet rondlopen met witte oortjes.
meeste bedraden oordoppen zitten meestal wel vast. maar ik heb een paar weken een paar draadloze gekocht goedkope sony 500 of zo iets, maar die blijven dus echt niet in mijn oren zitten en vallen er uit terwijl ik stil zit in de bus, ze zijn eigelijk voor sporten bedoeld. Soms ligt het gewoon aan dobben maar ook aan het soort oor denk ik.
Weet iemand als deze oortjes goeie bas weergave hebben? Persoonlijk hou ik van een goeie bas zoals de oortjes van bose of beats .
Ook al is dit vaak niet hoe het oorspronkelijk moet klinken vind ik het wel leuk.
Ik heb de eerste versie nu ruim een jaar en ik kan zonder meer zeggen dat het geluid geweldig is. Er zit ook een degelijke equalizer in de app waardoor je extra nadruk op bijvoorbeeld bas kunt leggen als dat je voorkeur heeft.
Goede bas en overdreven bas zijn niet hetzelfde. Jij houdt kennelijk van een bassy signatuur. De Momentum serie heeft dat meestal wel en sowieso wordt in in-ears bas vaak kunstmatig overdreven omdat dit soort opties daar moeite mee hebben door het concept. Of het naar jouw voorkeuren is is iets dat je uit reviews moet halen, of door ze zelf te testen natuurlijk. Evt. icm een equalizer app.
Leuk en aardig allemaal maar gaan ze een keer wat doen aan de latency? Ik zie daar ook zelden berichten of reviews over.

Leuk en aardig allemaal dat Samsung en Apple de headjacks verwijderen maar de latency in shooter games is erg vervelend. Verder ook bij video's kijken merk je gewoon vertraging in de Bluetooth.
als het nu ook maar eens hd is, en een khz heb van 5hz-40khz o.i.d, meeste mensen zeggen je hoort het niet, mar op een bepaald moments is het hoor baar bij mijn terwijl ik hardhorend ben hoor ik bepaalde tonen en ferquencies beter, bij mp3 , zelfs op 320 hoor ik de hoge tone zweven alsof het in het water zit, gebruik ik flac dan is het weg, , zelfde als bij noice canceling, veel mensen horen het niet als je de noice canceling aanzet dat her geluid anders is, maar ik hoor het
Het zullen ongetwijfeld goede dopjes zijn; Sennheiser heeft zeker in de momentum serie een naam hoog te houden. Maar ik kan al van het plaatje zien dat de case gewoon slecht ontworpen is. Te hoekig. Het idee van dergelijke dopjes is toch dat je ze makkelijk meeneemt. Deze case ga je niet in je broekzak stoppen. Niet alleen te hoekig, maar ook de stoffen buitenkant is gewoon niet handig. Stof zorgt voor weerstand en zal bovendien niet heel lang mooi blijven. Apple heeft nog steeds de beste case: klein, rond en glad; glijd dus zo in je broekzak.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 23 juli 2024 20:21]

Al deze hoeken zijn ook afgerond , iets minder dan de airpods maar nogsteeds meer dan genoeg.
Ik heb de vorige versie hiervan gehad maar dat stof blijft mooi, gebeurt niet zoveel mee.
Wat vond je van het draagcomfort van de huidige versie? Ik heb een tijdje gewacht met kopen omdat ik wilde wachten tot een versie 2 uitkwam waar een hoop van de problemen van de oude zouden worden opgelost. Na de reviews zal moeten blijken in hoeverre dat gelukt is.

In de tussentijd heb ik een paar Jabra Elite 56t dopjes gekregen van mijn werkgever maar welke siliconentipjes ik ook gebruik, met een beetje bewegen glijden ze al uit mijn oren. Het lijkt wel of het dopje zelf te glad is en dus geen grip heeft. Ik heb trouwens ook bedrade Sennheiser Momentum IE dopjes en die zitten perfect in mijn oren met de medium tipjes dus daar ligt het niet aan.

De keren dat de Jabra's wel lang blijven zitten (omdat ik niet beweeg) gaat de rand van de dopjes tegen miijn oren aan irriteren en zitten ze dus niet meer lekker. Ben benieuwd hoe dat bij de Sennheisers is. Ik snap dat ieder oor anders is maar je kunt ze natuurlijk nergens even passen.
Ik heb al mijn in-ears terug gestuurd en airpods pro gekocht omdat die minder ver je oren in gaan en ze irriteren bij mij altijd na een tijd. Ik heb deze sennheiser gehad, b&o E8, 65T. Ze zaten allemaal wel prima met die foam tipjes die ze meeleveren, en dan is de geluidsisolatie ongehoord maar ik heb nogal wat oorsmeer en dan worden die foam dingen heel snel vies.
Airpods pro zijn veel makkelijker schoon temaken ook omdat de drivers een stuk dieper zitten.
Wat je kan doen is custom tips nemen die gemaakt zijn van memory foam. Die worden sinds een tijd gemaakt voor allerlei soorten oortjes. Van Comply bijv.

[Reactie gewijzigd door LNDN op 23 juli 2024 20:21]

Ontwerpers van gehoortoestellen hebben al zestig jaar ervaring, met miljoenen gebruikers die gehoortoestellen zo'n achttien uur per dag in hebben. Toch lijken hun ontwerpen voor AHO's niet overgenomen te worden.
glijd dus zo in je broekzak.
Dus glijd-ie ook zo uit je broekzak, of dat dan weer niet?

Het lijkt van stof te zijn aan de buitenkant. Ik vind dat mooier dan bij de WF-1000XM3, om de volgende redenen:

1) De "gouden" (of chrome) bovenkant hoeft van mij niet.

2) Deze is krasgevoelig.

3) Zwarte gedeelte heeft vliegensvlug last van vingerafdrukken.

Ben er verder super over te spreken, ook gezien de prijs (rekening houdende met de features). Batterij gaat lang mee, USB-C, hoesje is ook mooi rond, en de noise cancelling plus ambient sound werkt voor in-ears goed genoeg. Vraag me wel af welke codecs er eigenlijk worden ondersteunt.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 23 juli 2024 20:21]

Die van mij heb ik nu een jaar, stop ik altijd in mijn jas of broekzak en hij ziet eruit als nieuw.
Het zullen ongetwijfeld goede dopjes zijn; Sennheiser heeft zeker in de momentum serie een naam hoog te houden.
Dat lukt ze goed, ik ben erg tevreden over mijn Momentum 2 koptelefoon. Vorig jaar gekocht voor een lange vliegreis, maar ik merk dat ik ze ook steeds meer draag bij het stofzuigen :)
Apple heeft nog steeds de beste case: klein, rond en glad; glijd dus zo in je broekzak.
Maar is dat echt wat je zoekt in dit soort dopjes? Een lekkere case?
De Momentums hebben bijvoorbeeld fenomenaal geluid. Misschien is het weird dat ik hier meer waarde aan hecht.

Ik heb zelf naar de vorige Momentums gekeken (vorige versie), maar uiteindelijk Jaybird Vista's genomen. De case heb ik echt geen seconden bij stilgestaan en wellicht is dit onterecht. Echter ik doe deze nauwelijks in mijn broekzak. Case ligt hoofdzakellijk op het bureau en van locatie naar locatie in mn jas.
Ik moet zeggen: ja. Ik heb een €100 set WF-1000x met enorme case, en een setje xiaomi airdots van €40 die veel kleiner is. Raden welke ik vaker meeneem :)

Buiten is de geluidskwaliteit toch niet zo van belang omdat je toch ook het verkeer moet kunnen horen. Echte kwaliteit is er toch niet bij.
Buiten is de geluidskwaliteit toch niet zo van belang omdat je toch ook het verkeer moet kunnen horen. Echte kwaliteit is er toch niet bij.
Naja...
Het zal wisselen per persoon en de manier waarop je het gebruikt.
Ik heb geen active NC op mijn Jaybirds, maar hoor vrijwel niks van de omgeving en vind geluidskwaliteit zeer belangrijk. Die is op de Vista's ook erg goed. Ik vind het heerlijk om tijdens het hardlopen gewoon te kunnen genieten van geluid. En binnen gebruik ik mijn Sony koptelefoon wel weer.

Maar dit is niet voor iedereen even belangrijk. En misschien zelfs wel afhankelijk van wat je luistert.
Als je de hele dag podcasts op hebt staan en dus voornamelijk spraak, dan is dat al heel iets anders dan muziek. Al vind ik ook bij spraak de warmere klanken erg prettig, maar bij muziek ook gedetailleerd geluid.

En met nieuwe Active NC technologie wordt het zelfs mogelijk bepaalde geluiden door te laten en anderen niet. Dus dan zou je zowel het comfort en geluidsgenot hebben en nog steeds veiligheid in het verkeer. Je kunt ook gewoon opletten uiteraard. De boerenverstand oplossing.
Ik luister wel muziek maar ik vind de geluidskwaliteit goed genoeg. Ik had de WF-1000X vooral gekocht voor de ANC maar die bleek erg tegen te vallen (schijnt beter te zijn op de nieuwe WF-1000MH3 maar ik ga niet nog een keer zoveel geld uitgeven :) ). Ik heb zelfs een setje nog goedkopere €30 Redmi Airdots en die vind ik ook gewoon prima qua geluidskwaliteit voor dit doel. Maar de Xiaomi airdots vind ik prettiger qua bediening (touch ipv knopje) en zitten net wat lekkerder in het oor. Als ik echt naar muziek luister voor de kwaliteit dan heb ik liever een over-ear.

Ik gebruik ze vooral bij het wandelen door de bergen. Maar ook daar rijden auto's en bij een bocht is het belangrijk ze aan te horen komen.

Hier in Barcelona in de stad is het sowieso te gevaarlijk om met muziek op te lopen vind ik. Met name omdat er niet alleen auto's zijn maar ook mensen op van die electrische steps, van die grote enkel-wielen (1 zo'n wiel met voetsteunen aan beide zijden), skateboards en nog veel meer.

Maar inderdaad, gebruik verschilt per persoon. Maar voor mij vind ik het heel belangrijk dat het doosje niet te groot is en ze er makkelijk in/uit kunnen. Juist bij de Sony vond ik dat erg tegenvallen, die moet je er op een bepaalde manier in drukken anders laden ze niet. De Xiaomi's klikken er via een magneet meteen goed in.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 20:21]

Ik luister wel muziek maar ik vind de geluidskwaliteit goed genoeg. Ik had de WF-1000X vooral gekocht voor de ANC maar die bleek erg tegen te vallen (schijnt beter te zijn op de nieuwe WF-1000MH3 maar ik ga niet nog een keer zoveel geld uitgeven :)
Ja dat heb ik toen ook gelezen. Eerste getwijfeld tussen Sony en Sennheiser en toen was er ineens die Jaybird. Die werd het ook. Voor sporten ideaal, want
Als ik echt naar muziek luister voor de kwaliteit dan heb ik liever een over-ear.
Precies dit. En ik verwacht mijn huidige Sony wel een keer te vervangen door de Mark 4 koptelefoon zodra die er is. Als deze ook weer goed uitpakt.
De Xiaomi's klikken er via een magneet meteen goed in.
Ja dat is echt goud. Hebben de Jaybirds ook. Nieuwere Sony's vast ook wel gok ik.
Maar met die 1000X was je er denk ik net te vroeg bij. Geluid was al goed, maar functionaliteit kon duidelijk beter.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.