HP introduceert ultrawide monitor met beeld van twee verschillende apparaten

HP komt met een gebogen ultrawide scherm met beelddiagonaal van 43,4". Gebruikers kunnen twee apparaten tegelijkertijd op het scherm aansluiten en gebruiken. Het scherm komt in november uit en kost omgerekend zo'n 1120 euro.

Het beeld van de S430c kan worden opgesplitst in twee delen. Zo kunnen twee verschillende apparaten tegelijk gebruikt worden. Bovendien kan tussen de aangesloten apparaten gekopieerd en geplakt worden met een enkel toetsenbord en een muis. Dit werkt op Windows, macOS, Linux en Android. Ondersteuning voor iOS lijkt dus te ontbreken.

HP S430c monitor

Het scherm bevat een va-paneel met resolutie van 3840x1200 pixels en een verversingssnelheid van 60Hz. Dankzij het beelddiagonaal van 43,4" met een aspectratio van 29:9 is het scherm wat grootte betreft gelijk aan twee monitoren van 24".

De monitor bevat een pop-upcamera met infrarood voor gezichtsherkenning met Windows Hello. Het scherm bevat een hdmi 2.0-poort, een displayport 1.2-ingang en twee usb-c-poorten met een stroomvoorziening van 85W. Daarnaast bevat het scherm vier usb-poorten van het type a.

HP S430c monitorHP S430c monitorHP S430c monitorHP S430c monitor

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

18-09-2019 • 11:54

76

Reacties (76)

76
73
48
0
0
18
Wijzig sortering
Is dit zo een unieke functie dan?
Dacht dat meerdere schermen deze functie hebben
Bovendien kan tussen de aangesloten apparaten gekopieerd en geplakt worden met een enkel toetsenbord en een muis. Dit werkt op Windows, macOS, Linux en Android.
Zover ik het weet heeft nog geen enkel scherm deze functie.

Ik gebruik zelf wel regelmatig synergy om mijn desktop(windows) met mijn laptop(manjaro) te laten samenwerken wat ook heel goed werkt.

[Reactie gewijzigd door glennoo op 23 juli 2024 10:44]

Zover ik het weet heeft nog geen enkel scherm deze functie.
Is gewoon software en heeft weinig met het scherm te maken lijkt mij.
Precies. Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo benadrukt wordt want dit kan al jaren, ook in combinatie met andere computers binnen het lokale netwerk, er is gewoon software voor en het heeft eigenlijk niets met het scherm te maken.

Twee of zelfs vier schermen tegelijk laten zien kan ook al sinds jaar en dag op allerlei schermen, vooral bij de grotere monitoren. De laatste jaren zijn er zelfs 40 inch 4K monitoren van ruim onder de € 1000 die dit standaard kunnen.

Maar misschien zijn dit soort mogelijkheden gewoon nauwelijks bekend bij het grote publiek en in dat geval is het mooi dat hier eens aandacht aan gegeven wordt :)
Twee computers tegelijkertijd beeld laten leveren aan een monitor met software? Dat lijkt me extreem ingewikkeld, twee ingangen (zoals hier) lijkt me dan een hardware optie de voorkeur.
Dit gaat over het knippen en plakken..
Ik gebruik hiervoor Barrier, wat een Open Source fork van Synergy 1.x is.
Werkt dat ook goed als je wat grotere files en bijv meerdere tegelijk wilt verplaatsen tussen pc's? (bijv 4 files van elk ~5 mb)
Geen idee. Clipboard kan gedeeld worden, maar ik gebruik het eigenlijk nooit voor files.
Ah okee, bedankt voor het reageren
LG heeft een poos geleden al een scherm uitgebracht die hetzelfde ondersteund.
Ook kan je hierbij je muis en toetsenbord eraan verbinden, waarbij je meerdere computers met dezelfde muis en toetsenbord kan bedienen

https://www.theverge.com/...nch-ips-freesync-43ud79-b

Echter het kopiëren en plakken werkt bij dit scherm niet

[Reactie gewijzigd door eclipce op 23 juli 2024 10:44]

Ik denk of dit een beetje zoals Logitech Flow werkt, maar meer universeel en niet gelimiteerd aan alleen logitech producten die Flow dus ondersteunen, want Flow heeft ook gewoon een clipboard.
Mijn Dell UltraSharp 2408wfp kan het ook al, die hoort bij een serie uit 2009, hoewel ze wel beperkt zijn in welke aansluitingen je kan combineren.

Hij heeft eigenlijk twee 'sets' aansluitingen de PC-aansluitingen (VGA, 2x DVI, DisplayPort en HDMI) en de Video-aansluitingen (Component, S-Video en Composiet).
Voor zowel PIP (Picture-In-Picture) als PBP (Picture-By-Picture) mag je een aansluiting uit elke set gebruiken, dus DVI met VGA kan niet, maar DVI met S-Video wel.

Ik heb het echter nog nooit gebruikt, want ik heb geen apparaten die een van de video-aansluitingen gebruiken.
Ben nog geen enkel scherm tegen gekomen dat tegelijk twee apparaten laat zien met één toetsenbord en één muis. Met daarbij nog ondersteuning voor kopiëren/plakken
Je zou het wel werkend kunnen krijgen met Logitech Flow.
Ik dacht dat het met die flow twee aparte toestellen waren die je bediende met één muis en/of toetsenbord. Dus minimum één scherm per toestel.

Dat vind ik nog één van de mooiere zaken van deze oplossing. Die minimum twee schermen worden nu samengevoegd op één breed scherm.

Kan er niet aan doen. Vind het wel mooi gedaan
Die minimum twee schermen worden nu samengevoegd op één breed scherm.
Dat is ook het enige "bijzondere" wat deze monitor extra doet, de rest is gewoon software.
En heel bijzonder is het niet, de ultra-wide LG die ik nu voor mn neus heb staan kan het ook.
Dergelijke apparaten zijn er dan ook niet, ook bij deze monitor zal dat met behulp van software gedaan worden.

Features HP Device Bridge18, a new technology that allows users to seamlessly and simultaneously control two PCs. Users can view, copy, and paste
18 Compatible with Windows, MacOS, Linux®, and Android™ devices.


Feit dat specifieke OS'en genoemd worden geeft aan dat het om een software-oplossing gaat.

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 23 juli 2024 10:44]

Ik zou bijna zeggen "tuurlijk dat het met software wordt gedaan". Ik zou niet direct weten hoe het anders moet geregeld worden.
Ik vind het vooral mooi dat twee apparaten op één scherm worden getoond.
Volgens mij is dit dezelfde functionaliteit als met de nieuwe MX master van Logitech. Het is niet uniek, maar wel handig.
Inderdaad. Ik heb zo'n muis van Logitech en ik heb 3 computers (met drie schermen dan weliswaar, maar dat maakt voor dit verhaal niet uit) die ik bedien met 1 muis en 1 toetsenbord. Werkt als een zonnetje.
Het lijkt ook dat de PIP functie kan detecteren wanneer je met je muis op een ander PIP veld valt, waardoor de muis dan eigenlijk werkt op de andere pc (seamless)
Dat vermoed ik allesinds, en dat zou ook nieuw zijn
Het lijkt ook dat de PIP functie kan detecteren wanneer je met je muis op een ander PIP veld valt[b]
Niks PIP, gewoon de software. Windows kan ook gewoon detecteren dat je tegen de schermrand zit...
Sterker nog. Ik kan het met 4 verschillende signalen met mijn monitor
Netjes, ik denk dat veel mensen dit zullen gebruiken, geen bezel meer tussen de twee beeldschermen, gewoon 1 groot paneel met 2 24 inch gedeeltes, merk zelf aan mijn ultrawide dat als ik 2 dingen verdeel bijvoorbeeld: Firefox en een spelletje dat ze beiden net te klein zijn voor comfortabel gebruik.
Als je gaat gamen op de helft lijkt het voor mij persoonlijk irritant dat de andere helft van het scherm direct tegen je 'speelveld' aanzit.
Aangezien het 2 verschillende beeldschermen zijn bij deze monitor zal je dat probleem volgens mij niet zo erg ervaren. Ik denk dat het ook vooral een kwestie is van wennen.
Ik werk zelf al een tijdje met een dell u4919dw (32:9), kan prima 2 á 3 vensters naast elkaar gebruiken.
Met 2 computers aangesloten op deze monitor kan je zelf prima coop games doen, split screen games zijn helemaal geweldig met 2x 16:9.
Was zelf eerst aan het denken om die te halen maar helaas past hij niet op mijn bureau. Zou wel helemaal geweldig zijn.
Firefox en een spelletje dat ze beiden net te klein zijn voor comfortabel gebruik.
Wat is er te klein aan dan? 24" 1920 x 1200 is vrij standaard.
Of probeer je te zeggen dat je liever 2x 27" 2560 x 1440 hebt?
Maar 3840x1600 is weer native voor 4k ultra wide films. Dus dan mis je 400 lijnen.

Er zijn een paar goede 38" UW monitoren te koop voor vergelijkbare prijs, die wel die resolutie bieden.
Als je een ultra wide (21:9) wilt moet je natuurlijk geen super wide (32:9) kopen..
nee heb zelf een 21:9, dan is het gewoon net te klein, ze zijn gewoon te vierkant.
LG Schermen hebben ook een PIP en split functie, maar hier ontbreekt natuurlijk een copy-paste functie dat met software op te lossen valt.
Volgens mij biedt LG Dual Controller aan voor deze functionaliteit.
Logitech heeft dit ook al met bv de MX Anywhere 2s. Deze muis kan je via BT gebruiken op 3 pc's en via de software kan je dan knippen en plakken tussen deze PC's. Alleen dan niet Android

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 23 juli 2024 10:44]

De copy/paste en besturen met één muis/keyboard functionaliteit is hier natuurlijk ook gewoon een stukje software, dat op Windows, MacOS, Linux en Android draait.

Hier zijn ook genoeg andere oplossingen voor te krijgen, ik draai thuis inderdaad een LG 34" ultrawide en de copy/paste functionaliteit zat bij de Logitech muis (Logitech Flow volgens mij). Werkt perfect.


edit: Ondanks dat MeMoRy een -1 krijgt, ben ik het volledig met hem eens...

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 23 juli 2024 10:44]

dit is bijna exact die 49 ultrawide van Dell
Ja, behalve dan dat hij iets kleiner is. In ultrawide heb je vooral 21:9 en 32:9 en dit zit daar tussenin met 29:9. Dat vind ik persoonlijk wel interessant, omdat ik 21:9 eigenlijk iets te klein vind en 32:9 weer zo massaal. Jammer genoeg gaat de prijs weer heel erg in de richting van de Dell u4919dw.
Aspect Ratio en daadwerkelijk formaat zijn toch 2 verschillende dingen? Je kan een 55" 16:9 hebben en een 4" 32:9, bij wijze van spreken.
Ja, maar het gaat erom hoe breed de monitor is. En ze zijn bijna allemaal ~110dpi dus daardoor goed vergelijkbaar.
Overigens, om precies te zijn is deze 32:10 (2x 16:10 dus), als de pixels vierkant zijn.
Ik denk dat ze het omrekenen naar 28,8:9 en afronden, zodat het makkelijker vergelijken is (zoals je al merkt :)).

[Reactie gewijzigd door N8w8 op 23 juli 2024 10:44]

De USP van deze monitor zou split sceen functionaliteit moeten zijn... maar ze leveren de monitor met één hdmi en één displayport. 8)7

Raar product. Voor deze prijs zijn veel beter monitoren met vergelijkbare specificaties te koop.

[Reactie gewijzigd door MeMoRy op 23 juli 2024 10:44]

Ik heb nog niet eerder gehoord van een scherm wat copy-paste ondersteund.

Het aantal poorten is hoe dan ook jammer.
Eigenlijk is dat niet eens zo heel bijzonder.
Er zijn al tijden clipboard-alternatieven die dergelijke functionaliteit bevatten.
In enige mate is het mooi om te zien dat deze setup nu, door toepassing van een paar extra slimme virtual-keyboarddrivers, in de monitor is geïntegreerd. Tegelijkertijd zou ik deze setup niet graag willen gebruiken. doe mij dan maar liever 2 aparte (liefst aanraakgevoelige) schermen. Ik had 15jaar geleden al een KVM-switch die door middel van toetscombinaties te bedienen was. Dus daar is niets niets onder de zon.
Ook het argement van dragg-n-drop gaat zeker niet op voor zoiets als dit. Misschien lukt het met een word-documentje maar met een photoshop-document oid zul je zien dat die veel te groot is en dat er dus een 'download-tijd' gaat spelen tussen de 2 machines.

Je bent dan beter af met 2x 24inc QHD die samen onvermijdelijk goedkoper zullen zijn dan één zo'n ding.
Hoe is HDMI 2.0 een probleem?
Er zitten 2 usb-c poorten met Alternate mode op (Displayport) inclusief 85W Power Delivery...
Mijn pc's hebben nog geen usb c, laat staan met alternate mode
Hoeft ook niet. Er bestaan verloopjes. En je bent al helemaal klaar voor de toekomst
Mooie oplossing, voor een wat lager budget zou je Logitech Flow hebben en een monitor die meerdere inputs ondersteund.
Leuk als je Super Mario speelt. Dan kun je het hele level op een scherm krijgen :+
Ik vind persoonlijk de resolutie wat aan de lage kant, zeker voor deze grootte.
De 34" ultrawide panelen hebben al 3440*1440 en dat is best een mooie resolutie, maar van dit scherm word ik niet bepaald vrolijk.

Dell heeft er ook eentje in zijn lineup met 38" en een 3840*1600 resolutie, wat dan toch mijn voorkeur heeft. Voor het toetsenbord en muis zijn er wel software oplossingen te bedenken. Dit is voor mij persoonlijk de sweet spot, maar mijn 34" doet het nog perfect.

De 49" Dell vind ik dan weer wat te groot voor mijn gebruik, maar daar heb je tenminste wel de resolutie van 2 2560*1440 schermen.
Op het werk 2x 24FHD, thuis LG 34" 3340x1440 (voorheen 24" een 1920x1200), extra breedte is fijn, maar 1200verticaal is te weinig nu, 1440 of 1600 is beschikbaar en praktischer.
Kijk al uit naar de retina 6k versie hiervan XDR 6016x3384, maar niet de prijs.
Snel wisselen van OSX naar WIN10 zou wel fijn zijn (zonder Parallels), maar voor dit bedrag keek ik nu al bijna 2 jaar terug naar de grotere broer pricewatch: LG 38WK95C Zilver, Zwart De LG software is OK, maar niet op dit niveau, maar denk dat hardware matig het wel mogelijk zou moeten zijn.
Hmm. Ik snap dit product niet.
Lenovo heeft sinds een maand of twee de P44W en de Y44W op de markt.
Dezelfde grootte, praktisch dezelfde prijs, maar dan 144Hz ipv 60Hz en wel een rij aan poorten in tegenstelling tot dit scherm. Tevens heeft het Freesync2 en heeft de P44W een gecalibreerd scherm. Geen idee of deze HP dat ook heeft.

Hier mijn productreview daarvan:
productreview: Lenovo ThinkVision P44w-10 (61D9RAT1EU) Zwart review door mati1983
Op deze HP zitten ook 4 videopoorten net als de Lenovo. Voordeel van de HP is dat het 2 USB-C poorten met power delivery zijn en Alternate mode (Displayport 1.4). Overige poorten zijn DP en HDMI.
Hoezo ook? De P44W en Y44W hebben beide ook 2 USB-C poorten, met power delivery en ook Alternate DP (1x 1.2 en 1x 1.4), plus twee HDMI (2.0) en een DP1.4, in tegenstelling tot dit HP scherm dat DP1.2 heeft.. :).

Wat wel op dit HP scherm zit, maar niet op de Lenovo schermen is de IR webcam, maar die kan mij persoonlijk gestolen worden..
Jep, snap je punt. Wellicht zal de prijs de doorslag kunnen geven. Adviesprijzen gaan altijd flink omlaag bij HP. Vooral bij grotere aantallen op een special bid.
Ja, maar dat geldt bij andere vendoren ook :).
Wanneer je er genoeg koopt, krijg je genoeg korting :)

Denk alleen niet dat de gemiddelde Tweaker hier naar een distri belt met de vraag wat het nou moet kosten wanneer je 20 schermpjes afneemt :)
Nee, maar dat is ook het punt. Dit scherm is een EliteDisplay en alleen gemaakt voor bedrijven...
Dat geldt ook voor de P44W. (ThinkVision)
De Legion Y44W is de consumerversie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.