Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Google Assistent komt volgende week naar Chromebooks in Nederland

Google voegt bij de release van ChromeOS 77 volgende week de Google Assistent met ondersteuning voor de Nederlandse taal toe aan Chromebooks. Dat blijkt uit code in de software. België volgt later dit jaar waarschijnlijk, in ieder geval in het Frans.

Nederland behoort bij de vijftien landen waar de Google Assistent volgende week actief wordt in ChromeOS, blijkt uit een lijst die 9to5Google vond in de code van ChromeOS. Andere landen op de lijst zijn bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland. België staat niet op de lijst maar uit een recente commit valt wel op te maken dat de Assistent in de Franse taal op korte termijn actief wordt. 9to5Google schat dat dit bij ChromeOS 79 het geval zal zijn, die in december verschijnt.

Chromebook-gebruikers die inloggen met hun G-Suite-account kunnen de Google Assistent hoe dan ook nog niet gebruiken. Google werkt nog aan beheer voor de Assistent voor enterpriseklanten. Overigens zit de Google Assistent al sinds ChromeOS 72 in het besturingssysteem, maar sindsdien was er alleen ondersteuning voor de persoonlijke assistent op ChromeOS-apparaten van Google zelf, zoals de Pixel Slate.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

13-09-2019 • 08:31

47 Linkedin Google+

Reacties (47)

Wijzig sortering
Ik had het niet verwacht, maar ChromeOS heeft nu echt tractie. Wel knap van Google dat ze wat lange adam hadden en vooral scholen nu inzien dat heel veel werk gewoon via de browser kan. Zo ook voor 95% van de normale gebruiker. Enkel de prosumer, zoals Microsoft deze noemt, heeft nog een volwaardige laptop nodig.

Werk aan de winkel voor Microsoft want ze zijn echt grip aan het verliezen. Ik durf zelfs te beweren dat Windows op lange termijn verdwijnt en dat ze alleen focussen op Cloud. Consumenten producten heeft MS nu al bijna niet meer, behalve Xbox. We gaan het zien.
Niet alleen de browser, chrome os draait ook android apps en dat kan zeker wat toevoegen. Ik heb afgelopen zomer een chromebook bij mijn ouders gezet. E-mail, foto's, browsen, meer doen die niet. Ow ja, en Skype en laat die app nou ook prima werken bij ChromeOS. Voorlopig komt daar geen Windows meer binnen, scheelt mij zoveel uitleg en gezeik 🙂
Aangezien de banken hier de overschrijving en uittreksel terminals weghalen gaan mijn ouders verplicht zijn om een internet abonnement aan te schaffen en een computer. Dat gaat dus ook een Chromebook worden vermoed ik. Wat ik me wel afvraag is of er niet te veel visuele updates gaan komen met een release cycle van 6 weken. Die assistant kan misschien wel helpen om dingen te vinden. Ik wacht wel nog op de nieuwe gen waar vingerafdruk scanners meer standaard gaan worden.

Op de school van mijn dochter, hebben ze 2 chromebooks in de klas. Ze is 10 jaaar. Geen idee wanneer dat normaal begint, is misschien zelfs wat laat.
Op onze basisschool heeft iedere leerling vanaf groep 5 een eigen chromebook. En ca 10 per groep voor 3e en 4e groepen.
Ik zou niet zeggen dat ChromeOS nu zo enorm populair aan het worden is. Ja je kunt veel met de browser en de apps, maar je mist nog steeds bepaalde zaken die beter/uitgebreider werken met een normale desktop/laptop. Of je kunt niet op een bedrijfsnetwerk/schoolnetwerk bijvoorbeeld.

Verder zit je nog met het feit dat Google niet even netjes met je gegevens omgaat en er ook nog eens aardig wat van opslaat, waardoor het al aardig wat mensen afschrikt om nooit zo'n device te halen. Bij Google is het ook onderdeel van hun verdienmodel, daar Apple en Microsoft minder baat hebben om die gegevens door te verkopen, die zitten meer in het verkopen van extra services.
Het ligt er maar net aan welke sector je zit.. en welke zaken mis je precies?
Ik werk de hele dag in de browser en mis echt helemaal niets..

Verder zit je nog met het feit dat Google niet even netjes met je gegevens omgaat en er ook nog eens aardig wat van opslaat, waardoor het al aardig wat mensen afschrikt om nooit zo'n device te halen.
Dat ligt er dus geheel aan met wat voor account je inlogt. Als je een Gsuite account hebt is de data gewoon van jou en doen ze er niets mee. Zie ook:
https://presis.nl/gsuite/privacy/
Goedkeuring van De Nederlandsche Bank
G Suite is goedgekeurd door De Nederlandsche Bank. Aan de hand van deze goedkeuring zijn bedrijven als PWC, Ahold en Randstad ook overgestapt naar G Suite.

Maar je bedoelt waarschijnlijk de onderwijs wereld? Ook daar is het geen probleem:
https://edu.google.com/in...curity/?modal_active=none

Dus het is simpel: betaal niets dan gebruiken wij jouw informatie voor targeted advertising. Ze gegevens worden niet verkocht. Betaal en we doen niets met jouw gegevens.. Apple heeft optie 1 niet, daar betaal je altijd veel maar is je privacy (redelijk) gewaarborgd.

Maar laten we het even anders bekijken: Denk jij echt dat Microsoft dit niet doet? Denk je dat privacyvoorwaarden van Bing, Hotmail/outlook.com anders zijn? of heb je er nooit echt over nagedacht?
Bing draait inderdaad om het advertentieplatform, maar bij een zoekmachine vind ik dat nog wel wel logisch. Hotmail/outlook draait echt om het verkopen van andere diensten. Je hebt een Microsoftaccount nodig waarmee je op andere diensten kunt inloggen. Onedrive en Office pushen ze naar veel outlook klanten. Ook Windows bevat enkele features waar ze een microsoft account voor eisen om vervolgens deze te gebruiken om mensen wat te laten kopen in de store of wellicht een office licentie aan te laten schaffen. Microsoft pushed momenteel ook meer de bedrijfslicenties dan de consumentenproducten omdat ze weten dat daar meer te verdienen zal zijn. Ook willen ze elk bedrijf in hun netwerk hebben met Azure. Google timmert met hun netwerk wel mee, maar is nog steeds een kleine speler. Al verbleken ze beiden nog met Amazon, maar dat is een andere discussie.

Google pushed zijn Gsuite eigenlijk nergens en ook youtube is pas sinds kort bezig met premium wat ook alweer minder goed gaat dan ze hoopten, gezien de premium-content straks ook met reclame naar de gratis gebruikers komt.
Hotmail/outlook draait echt om het verkopen van andere diensten.
Als je de eerste keer inlogt bij Outlook.com krijg je een enorme, niet te negeren, melding:
we rely on advertising to provide you with free outlook.com email.
Er zit zelfs een dikke reclamebanner en "fake" emails met reclame tussen. Het draait dus wel duidelijk om advertenties...

Je hebt een Microsoftaccount nodig waarmee je op andere diensten kunt inloggen. Onedrive en Office pushen ze naar veel outlook klanten. Ook Windows bevat enkele features waar ze een microsoft account voor eisen om vervolgens deze te gebruiken om mensen wat te laten kopen in de store of wellicht een office licentie aan te laten schaffen.
Dit is letterlijk precies als Google. Je hebt een Google account nodig voor alle diensten, Google drive, Docs en Sheets. Deze drukken ze naar veel Gmail gebruikers. Ook in de Google store heb je een account nodig.. Dit is trouwens letterlijk het business model van ieder bedrijf. Zelfs Firefox gebruikt hetzelfde model.

Microsoft pushed momenteel ook meer de bedrijfslicenties dan de consumentenproducten omdat ze weten dat daar meer te verdienen zal zijn.
Dat is ook weer letterlijk het business model van ieder bedrijf. Iedereen weet dat aan bedrijven meer te verdienen valt.

Ook willen ze elk bedrijf in hun netwerk hebben met Azure. Google timmert met hun netwerk wel mee, maar is nog steeds een kleine speler.
Het is maar net welk nieuws je leest en welke sector je zit. Wil je ouderwets IT (IaaS) en koppelingen met MS producten dan ga je naar Azure. Wil je moderne web apps of kubernetes dan ga je naar Google. Ze hebben allemaal hun sterke en zwakke punten. Gartner geeft trouwens aan dat Google druk aan het inhalen is: https://www.zdnet.com/art...structure-magic-quadrant/

Google pushed zijn Gsuite eigenlijk nergens
Het is maar net welk nieuws je leest en welke sector je zit. Scholen, startups en kleine bedrijven zitten vaak al in GSuite maar Google pushed momenteel best agressief in de zorg. Ieder bedrijf dat IT serieus neemt overweegt alle opties..

youtube is pas sinds kort bezig met premium wat ook alweer minder goed gaat dan ze hoopten, gezien de premium-content straks ook met reclame naar de gratis gebruikers komt.
Niemand kan het met zekerheid zeggen. Youtube heeft immers geen cijfers vrijgegeven maar dat er geld in zit is zeker:
YouTube probably generates $16 billion to $25 billion in annual revenue, making the video service big enough to crack the top half of the Fortune 500. But that’s just a guess. Even though financial analysts on Wall Street think YouTube makes about as much money as the Gap, General Mills or Netflix, the video service’s financial results are a secret.

Je doet het voorkomen alsof Google zich enkel op consumenten richt maar niets is minder waar. Je ziet het alleen omdat jouw omgeving hier misschien niet mee werkt.. Of je kijkt niet goed... Ieder bedrijf doet wel iets met Google.
Vraag ieder web of marketing bureau wat ze met Google zakelijk doen: Google Analytics, Google Maps, Google Business, Google Ads? Nieuws en media? Google News. Bouw je apps? Google Admob. Heb je een bedrijf? Google Android Enterprise / MDM , Google Chrome Enterprise, Chromebooks, etc.

[Reactie gewijzigd door dycell op 13 september 2019 15:31]

Zit gewoon met mijn Chromebook op het bedrijfsnetwerk via Citrix. Werkt prima kan ook alle Windows programma's die het bedrijf aanbied gebruiken. En via Linux apps kan ik Firefox gebruiken en zelfs Steam is mogelijk.
Dat het in jouw geval werkt is prima, maar ik kan zo een aantal opdrachten opnoemen bij (grote) bedrijven waar dat onmogelijk is. "it works on my machine" is in deze geen antwoord op mijn gegeven
Is waar maar als ik zeg dat mijn bedrijf wel bij de grote hoort en nu aan het overstappen is van Ipads naar Chromebooks dat er wel iets goed gaan met die Chromebooks.
Ik zou niet zeggen dat ChromeOS nu zo enorm populair aan het worden is. Ja je kunt veel met de browser en de apps, maar je mist nog steeds bepaalde zaken die beter/uitgebreider werken met een normale desktop/laptop. Of je kunt niet op een bedrijfsnetwerk/schoolnetwerk bijvoorbeeld.
Om me heen zie ik Chrome OS steeds vaker voorbij komen. Nog niet in de verhoudingen van een Mac of een Windows natuurlijk, maar hey, de eerste Chromebooks zijn ook nog maar 8 jaar terug op de markt gekomen. Voor de rest zie ik wel een stijgende toename in populariteit. Ik zie ze steeds vaker terugkomen in advertenties en bij de Mediamarkt, maar belangrijker ook, ook onderweg als ik in de trein zit.
Verder zit je nog met het feit dat Google niet even netjes met je gegevens omgaat en er ook nog eens aardig wat van opslaat, waardoor het al aardig wat mensen afschrikt om nooit zo'n device te halen. Bij Google is het ook onderdeel van hun verdienmodel, daar Apple en Microsoft minder baat hebben om die gegevens door te verkopen, die zitten meer in het verkopen van extra services.
Alhoewel er zeker een groep mensen is dat om allerlei valide en minder valide redenen nooit een Google / Apple / Microsoft product zal kopen, en er ook wel een kern van waarheid in je standpunt zit, moet je denk ik ook eerlijk toegeven dat de 90% van de wereldbevolking met een Android toestel hier gewoon niet mee bezig is.
Maar gaan ze dan voor een Chromebook of liever een tablet met toetsenbord. Ik zie dat laatste meer gebeuren eigenlijk en ook wel logisch omdat er meer keus is, betere hardware en meer randzaken.
Als ik een beetje om me heen kijk in de trein, dan zie ik het merendeel van de gebruikers toch achter een Windows/Apple/Chromebook zitten. Heel zelden kom ik iemand tegen die op een tablet met een toetsenbordje zit te werken.
Ik zou een enkele treinverbinding niet echt als graadmeter nemen
Gelukkig ga ik ook nog weleens met het vliegtuig, etc, etc.
"Ik zou niet zeggen dat ChromeOS nu zo enorm populair aan het worden is. "

Wat je in de rest van je verhaal zegt, is dat ChromeOS bij jou niet populair aan het worden is!

En dat je je gedachtes opschrijft als werkelijkheid.
Op netwerken kun je namelijk wel werken.
Dus onzin wat je zegt, geen enkele ervaring er mee, dat blijkt.

Het tweede gedeelte van je verhaal is, om het plat te zeggen, napapagaaien van wat anderen zeggen.
Als een bedrijfsnetwerk gebaseerd is op Citrix, kan dat prima via een Chromebook gebruikt worden. Op deze manier kom ik ook op ons bedrijfsnetwerk en heb ik Windows 10 via Citrix op mijn Chromebook: werkt prima.
Mooi dat op steeds meer apparaten Google Assistant beschikbaar is. Wat ik overigens zelf wel irritant vind is dat ik vaak in 1 ruimte meerdere devices heb liggen waar de assistent actief op is (vb: Nest home, mobiel en Sonos ). Dus als je wat vraagt beginnen ze allemaal tegelijk vrolijk te blaten. Is dat op een of andere manier te voorkomen?
Als mijn telefoon en mijn Home Mini beide naar mij luisteren geeft mijn telefoon altijd aan 'answering on another device'.
huh? Heb ik bij mij op welk device nog nooit gehoord helaas!
Ik kan het mis hebben maar ik heb google assistent in het Nederlands op mijn Asus Chromebook c302c, sinds stable versie 74.0.etc

Ze praat Engels tegen me sorry reactie aangepast.

[Reactie gewijzigd door Repdasarmas op 13 september 2019 09:56]

Op m'n HP ook, staat alleen uitgeschakeld dus nooit getest.
Is dat ook uit te zetten of te verwijderen? Ik zie hier nogal een privacy issue met al die Chrome books die op scholen gebruikt worden.
Google mag dit dan toch niet zomaar aanzetten?

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 13 september 2019 12:01]

Je stelt na de update zelf in of je wilt dat Google Assistant altijd reageert of niet.
Gebruik het al een tijdje op in de Beta channel.

Het werkt prima alleen hoort hij het hotword niet altijd even goed, maar gewoon op vergrootglas+A werkt ook.
Kwamen die meerdere stemmen voor de assistent al eens beschikbaar in Nederland? Want daar was al wel sprake van een extra menu, begin dit jaar, maar ik heb nog steeds die optie in het menu er niet bij staan...
Ik het heeft nog niet altijd even goed werken Google Assistent in Nederlands, bijv. in de auto kan je via Maps Spotify aansturen en de ene keer kan ik tegen de Google Assistent gewoon zeggen volgende nummer graag, en de andere keer snap hij niet wat ik bedoel. Zal nog wel even duren voordat het soepel werkt. Dus ga het ook maar eens testen op mijn Chromebook.

[Reactie gewijzigd door Roywall.e op 13 september 2019 11:35]

Als Microsoft in een update van Windows een applicatie mee installeert dat by default naar de microfoon luistert en de opnames naar de thuisbasis (er is nog geen opt-in) opstuurt, is de wereld te klein.

Maar in het geval van Google/ChromeOS worden critici bestempeld als "onkundig"?

Edit: dit was een reactie bedoeld op @Foggy79

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 13 september 2019 13:30]

Sja. Mee eens. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje verbaasd over de haat die over me uitgezaaid wordt als ik kritiek heb op Google of Android.
Kritiek is niet zozeer het probleem in mijn ogen, maar meer het alleen noemen van nadelen en niet de voordelen.

Eerlijk: ik vind dat een kritische kijk goed is om de rest 'scherp' te houden. Immers zijn het vaak de enkelingen die bepaalde waarheden boven water halen die de rest niet kan/wil zien. En die enkeling word vaak niet serieus genomen, dat is jammer idd.

Maar 'onbruikbare spyware:' is geen kritiek in mijn ogen, gezien het nogal lijkt of

A: Je snapt echt niet wat de voordelen zijn
B: Je bashed op Google met geen nieuwe feiten, behalve dat wat iedereen al jaren weet.

Wellicht voor volgende keer, zou je het op de volgende manier kunnen vertalen:

'De nadelen zoals 'data vergaring' wegen voor mij niet op tegen de voordelen, mits iemand mij wat nieuws kan vertellen?'

Maak je het zelfde punt, maar nodigt meer uit om serieuze reacties terug te krijgen waar jij wellicht ook wat van leert, net als wij van jou. Immers mogen we (vind ik) toch wel aannemen dat mensen op Tweakers weten dat Google data verzameld .. En dat er grotendeels 2 groepen zijn:

1: Google is evil door gratis diensten verdienmodel (data)
2: Google is een informatie bedrijf die 7 miljard mensen gratis informatie levert door het verdienmodel (data)

De kunst is om de voor en nadelen te noemen die we hier misschien nog niet wisten, zodat mensen kunnen her-analyseren.

Just my 2 cents om de community Niet tot nu.nl niveau te laten zakken.

(p.s. ik ben regelmatig een dwaze Apple basher, die ook een aantal keer totaal niet serieus is genomen (vanwege het alleen benoemen van mijn problemen met het bedrijf, terecht dus van community), dus ook zeker geen heilige.. Maar daardoor wou ik ff met je delen, want verderop in je reacties zie ik dat je ook zeker geen digibeet bent :) inderdaad zonde van energie om -1 te sparen als even later in reacties blijkt dat je weldegelijk weet waar je over praat)

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 14 september 2019 02:06]

Sja. Mee eens. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje verbaasd over de haat die over me uitgezaaid wordt als ik kritiek heb op Google of Android.
Je begint met een keur door de bocht opmerking.
Daarna ga je serieus schrijven schrijven.

Vreemd vind ik dat het het maar over de kwaliteit van de assistent hebt.
Je wilt dat ding toch helemaal niet in huis ?
Vreemd vind ik dat het het maar over de kwaliteit van de assistent hebt.
Je wilt dat ding toch helemaal niet in huis ?
Iedereen met een Android telefoon heeft dat ding thuis. Ik dus ook. Het staat standaard op moderne Android telefoons die niet geroot kunnen worden (zoals die van mij).

Wordt standaard meegeleverd en kan er niet af = definitie van bloatware.

Ik heb het geprobeerd. Deed niet wat het moest doen = onbruikbaar.

Overigens is de kwaliteit niet mijn enige probleem, mijn hoofd probleem is dat het spyware is. Blijkbaar wordt dat als flame gezien, maar ook dat is gewoon een feit. Software die alles doorstuurt naar "de thuisbasis" (zonder dat dit technologisch nodig is) om het daar op te slaan = spyware.
Er wordt al sinds jaar en dag met 2 maten gemeten als het op Google en Microsoft aan komt.

Ik herinner me nog goed toen Microsoft met het advertisement ID kwam, heel Tweakers in rep en roer. Heel Chrome en Android gebruikend Tweakers.... Advertisement ID waarbij adverteerders (en MS) hun privacy/ad meuk aan koppelen. Of een Google die dat gewoon onder je @gmail.com profiel hangt.

Gedoe om Cortana en het meeluisteren, terwijl iedereen een Android heeft waar die functionaliteit al jaren in zat.

Een Microsoft account, hoe onbeschoft en schadelijk voor de privacy, zeggen de mensen met smartphones waar dat al jaren de norm is.

Telemetry, asociaal dat Microsoft dit bijhoudt om hun dienst verlening te verbeteren en niet gebruiken om een adverteerders profiel van je te maken. En dat kwam dan af van de Chrome en Android gebruikende mensen.

Google biedt alleen diensten aan waarbij gebruikers te indexeren zijn, maar 'do no evil', toch. Chrome die dankzij Tweakers op elke computer geïnstalleerd werd, "Want IE is dikke zuig", waarmee we dus de privacy van vele mensen (vaak in persoonlijke sfeer) te grabbel hebben zitten te gooien. Dikke prima allemaal.

Ondertussen vechten we hier wel keihard voor privacy en is dat een veel voorkomende discussie. Waarbij veel mensen die zogenaamd voor onze privacy opkomen, dit verdomme posten vanuit Chrome, en vaak vanaf een Android.

Ik snap het echt niet meer.
Duidelijk te weinig kennis van zaken om hier het potentieel van in te zien…
Nee dankje.

Wanneer je termen als bloatware en spyware aanhaalt om deze feature te beschrijven, staat je mening al vast.

Prettig weekend :-)
Om dan toch nog een klein beetje discussie op te wekken: Ik weet niet wat jouw laatste ervaring is met Assistent maar ik heb 3 google Homes (over 3 etages) in huis en een haast volledig smart home (stroomstekkers, verlichting, sensoren, alarm, vloerverwarming) en ik kan alles vlekkeloos aanspreken. Sterker nog het werkt zo naar behoren dat de kapjes voor het volledig afdichten/weglaten van wandschakelaars onderweg zijn. Natuurlijk als muziek of een film op standje 11 staat hoort ze me niet maar bij normaal tv of muziek gebruik kan ik prima google dirigeren.

Natuurlijk zal die ervaring voor iedereen anders zijn maar 'muisstil' moeten zijn is al geruime tijd niet meer :-)
Mocht je nou je muziek afspelen via de google home apparaten en je TV bekijken via een chromecast, dan kun je instellen dat die automatisch zachter gaan wanneer je google assistant activeert. Heel handig. Ik kwam er zelf achter toen ik een film wou pauzeren via google home.
Om dan toch nog een klein beetje discussie op te wekken: Ik weet niet wat jouw laatste ervaring is met Assistent maar ik heb 3 google Homes (over 3 etages) in huis en een haast volledig smart home (stroomstekkers, verlichting, sensoren, alarm, vloerverwarming) en ik kan alles vlekkeloos aanspreken. Sterker nog het werkt zo naar behoren dat de kapjes voor het volledig afdichten/weglaten van wandschakelaars onderweg zijn. Natuurlijk als muziek of een film op standje 11 staat hoort ze me niet maar bij normaal tv of muziek gebruik kan ik prima google dirigeren.

Natuurlijk zal die ervaring voor iedereen anders zijn maar 'muisstil' moeten zijn is al geruime tijd niet meer :-)
Mijn ervaring is Google Assistant op Android bij het aansturen van Maps, waarbij ik in het Engels commando's inspreek met Nederlandse straatnamen als bestemming.

Zelfs het verstaan van het Engelse gedeelte faalt (waarschijnlijk te veel motor herrie/trilling in de houder), laat staan het stuk Nederlandse straatnaam. Dat is dus allemaal al te veel gevraagd. En als de radio aan staat... vergeet het dan helemaal maar.

Ohja, en internet moet natuurlijk aan staan. Anders doet hij helemaal niets, maar dat geld ook voor Maps als applicatie (zelfs met offline gedownloade Maps is navigeren nogal beperkt, elke POI werkt niet, alleen straatnamen, OV navigatie werkt niet enz). Hier is technologisch gezien geen enkele reden voor: offline stem herkenning kan prima werken. Sterker nog: dat is veel sneller dan online stem herkenning en is geen nieuwe technologie. De reden dat internet aan moet staan is dus puur, zodat Google mee kan luisteren. Hier heb ik als gebruiker geen baat bij.

Uitspreken van straatnamen in het Nederlands als de Android taal op Engels staat? Ook teveel gevraagd (OK, geen Assistant probleem, maar een Maps probleem). Mijn 5 jaar oude Blackberry Passport met Blackberry Maps kon dit perfect in alle talen van de wereld (o.a. in Bali geprobeerd waar de straatnamen in accentloos Bahasa Indonesia uitgesproken werden).

Al met al voor mij weinig indrukwekkend. Zeker, omdat al het bovenstaande op mijn verouderde Blackberry gewoon wel echt perfect werkte. Inclusief stem aansturing in de auto.

Thuis werkt Assistant blijkbaar heel lekker, maar een NSA microfoon in m'n huiskamer gaat me net ff wat te ver persoonlijk. Toegegeven: dat is een ander issue waar ik het eerder niet over had. En of je liever je lampen aan het uit doet met de stem, met een timer of met een schakelaar is ook persoonlijk natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door GeoBeo op 13 september 2019 12:30]

Je eerste reactie gaf toch echt een ander beeld van je mening.

Dat een personal assistant voor jou niks meer dan een melk koe is en 'nutteloos', kunnen we over elk product wel zeggen voor iemand.

Zie je google.nl ook als 'onbruikbare spyware'? Het doet namelijk het zelfde, alleen dan een toetsenbord IPV spraak.

Gewoon beetje jammer dat je iemand op een technologie site vraagt om uit te leggen wat het nut is van zulke diensten door middel van punthoed opmerkingen

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 13 september 2019 09:41]

Je eerste reactie gaf toch echt een ander beeld van je mening.

Dat een personal assistant voor jou niks meer dan een melk koe is en 'nutteloos', kunnen we over elk product wel zeggen voor iemand.
Sommige mensen vinden sommige producten nutteloos. Klopt. Dit is een reactie. Hierin staat een mening. Ben je daar nou echt verbaasd over? Wat is het punt dat je probeert te maken? Mijn mening is verkeerd? Dat is duidelijk. -1 -1 -1 -1 -1.

Google Assistant is te gek! Zo beter?
Zie je google.nl ook als 'onbruikbare spyware'? Het doet namelijk het zelfde, alleen dan een toetsenbord IPV spraak.
Ik zie Google.nl als bruikbare spyware. Bruikbaar is mijn mening, spyware is een feit. Mag ik die mening hebben? Of gewoon weer -1?

Onderdeel van het business model van de meeste Google producten (met uitzondering van G-suite zou je nog kunnen beargumenteren) is spyware. Dat laatste is nogmaals geen mening maar een feit. Of niet dan?
Gewoon beetje jammer dat je iemand op een technologie site vraagt om uit te leggen wat het nut is van zulke diensten door middel van punthoed opmerkingen
Gewoon een beetje jammer dat alleen de juiste mening is toegestaan op een discussie platform en anders -1.

[Reactie gewijzigd door GeoBeo op 13 september 2019 12:15]

"Jammer dat je een discussie gestart bent zonder een discussie te willen voeren. "

Jij bent de discussie gestart.
Op die "leuke" manier. Joepie!
"Jammer dat je een discussie gestart bent zonder een discussie te willen voeren. "

Jij bent de discussie gestart.
Op die "leuke" manier. Joepie!
Nee. Ik heb mijn mening geuit. Toen kwam er iemand die de "discussie" met mij aanging door op mijn mening in te gaan met een post in de trant van "wow, jij bent vet dom, ok doei ik ga nu weekend houden". -1 -1 -1 -1
Je mening van een paar woorden waren echter ook niet een heel sterk begin. Want ook die kwam kortzichtig en toeterend over ;). (Verdere reacties van je hebben meer diepgang en uitleg).

Op die manier vraag je helaas gewoon om net zo een kort en ongeinspireerd antwoord zonder enige vorm van diepgang ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True