Unibet krijgt boete van half miljoen euro wegens aanbieden online gokdiensten

De Kansspelautoriteit heeft het bedrijf achter Unibet een boete van 470.000 euro opgelegd voor het aanbieden van online gokdiensten aan Nederlandse consumenten. Klanten konden met iDEAL betalen en er was een Nederlandstalige chat voor klantenservice.

Volgens de Kansspelautoriteit werd met de gokdiensten op unibet.eu in ieder geval tussen augustus en december 2018 specifiek op Nederlandse consumenten gemikt. Dat bleek uit de betaalmogelijkheid via iDEAL, de Nederlandse chatservice en de voorwaarden. In die voorwaarden was een lijst opgenomen met landen waarvan inwoners van deelname waren uitgesloten, maar Nederland stond daar niet bij.

Het bedrijf dat de boete krijgt, is Trannel International Limited, de uitbater van Unibet, die gevestigd is op Malta. Het aanbieden van gokdiensten is in Nederland niet toegestaan zonder vergunning en het is momenteel niet mogelijk om een dergelijke vergunning te verkrijgen. Daarin komt verandering omdat begin dit jaar de Wet kansspelen op afstand is aangenomen.

Volgens de Kansspelautoriteit wordt het waarschijnlijk met ingang van 1 januari 2021 mogelijk om legaal online te gokken in Nederland. Dat kan dan bij aanbieders die een vergunning van de autoriteit hebben verkregen.

Eerder deze maand werd er een boete van 350.000 euro opgelegd aan ElectraWorks Limited; het in Gibraltar gevestigde bedrijf achter goksite bwin.com. Ook die site richtte zich op Nederlandse klanten door betaling via iDeal mogelijk te maken.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-08-2019 • 11:36

112

Reacties (112)

112
110
42
3
0
55
Wijzig sortering
Dit kon al veel langer bij Unibet, ik heb een aantal jaar geleden (2014 tot 2016) aardig wat gebruik gemaakt van Unibet en toen al kon ik gewoon met iDeal betalen. Verder geen idee of er een Nederlandse chat aanwezig was destijds. Maar die iDeal betalingen zijn dus niet enkel iets van eind 2018. Ik vraag me dan ook af waar die informatie vandaan komt.
Dat is de periode waarin de Kansspelautoriteit dat heeft geconstateerd.
Jullie hebben inderdaad gelijk, ik heb de tekst verkeerd begrepen.
Toch wel apart dat het al jaren mogelijk was maar pas in de laatste helft van 2018 is onderzocht en geconstateerd. Je zou toch verwachten dat de Kansspelautoriteit wel wat scherper toezicht houdt, of zie ik dat dan verkeerd?
Jullie hebben inderdaad gelijk, ik heb de tekst verkeerd begrepen.
Toch wel apart dat het al jaren mogelijk was maar pas in de laatste helft van 2018 is onderzocht en geconstateerd. Je zou toch verwachten dat de Kansspelautoriteit wel wat scherper toezicht houdt, of zie ik dat dan verkeerd?
Dat heeft te maken met het openstellen van de Online Kansspel markt in Nederland. Als ik mij het overheids document goed kan herinneren kan een Online aanbieder zich sinds Juli dit jaar zich inschrijven als belangstellende. Er zijn echter voorwaarden aan verbonden waar de aanbieder zich sinds vorig jaar al aan zou hebben moeten houden wil deze zich vanaf 2020 op de Nederlandse markt begeven. Overtreden zij deze voorwaarden dan wordt de inschrijving voor een periode van twee jaar ''bevroren''. En kan men zich dus pas in 2023 wwer aanmelden mits aan de voorwaarden werd voldaan.

https://kansspelautoritei...len/concept-beleidsregel/

https://kansspelautoritei...9/juli/vergunning-online/

https://kansspelautoritei.../juni/rene-jansen-online/

[Reactie gewijzigd door prinsvlad op 23 juli 2024 11:40]

Alhoewel dat zeker een aannemelijke verklaring lijkt te zijn. Lijkt het dan alsof er al die jaren ervoor nooit controles zijn geweest. Terwijl enkel de Toto een vergunning heeft sinds 2017.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0039056/2017-01-03
Tja typisch Nederlands zou ik zeggen, wel wetten maken, maar vervolgens geen actief beleid ter naleving.
Ik geloof niet dat dit echt een serieus plan is.. Nederland vind de onwerkbare situatie die ze gecreeerd heeft prima en buit haar monopoly ondertussen wel uit met loterijen voor mensen dommer dan een stoeptegel.
Er hebben zich zo'n 150 belangstellenden ingeschreven op een vergunning. De wet is al door de Eerste Kamer, die vergunningen komen er echt wel over zo'n anderhalf jaar.
Volgens mij mogen geïnteresseerde pas vanaf 1 juli 2020 een licentie aanvragen, om per 1 januari 2021 de markt te betreden.
Ik schreef ook als ''belangstellende''.......

Fijne dag
Welke informatie? Er staat nergens dat dit pas vanaf eind 2018 mogelijk was.

Er is onderzoek verricht over/gedurende een bepaalde periode en het artikel geeft aan dat in elk geval gedurende die periode dit mogelijk was, dat zegt helemaal niets over andere perioden.
En heb je wat gewonnen? Enige tips?
Vanwege het willekeurige karakter heb je de hoogste winstverwachting bij zo min mogelijk spelen; anders ga je steeds dichter bij het gemiddelde zitten, wat negatief voor de speler uitpakt.
Maatje van me heeft serieus 80.000 euro gewonnen op unibet

Het is net zoals de gokkast in de kroeg
100 euro in 30 eruit

Het blijft gokken :)
Dit kon al veel langer bij Unibet, ik heb een aantal jaar geleden (2014 tot 2016) aardig wat gebruik gemaakt van Unibet en toen al kon ik gewoon met iDeal betalen. Verder geen idee of er een Nederlandse chat aanwezig was destijds. Maar die iDeal betalingen zijn dus niet enkel iets van eind 2018. Ik vraag me dan ook af waar die informatie vandaan komt.
na het zien van een documentaire op de BBC over o.a. Unibet wil je gewoon niet gokken via deze club. Daar worden accounts gesloten, of wordt uitbetalen dicht gezet bij spelers die te veel winnen bijvoorbeeld om niet te hoeven uitbetalen. Ze zeggen gewoon, iemand die 3 keer of meer in zeer korte tijd wint pleegt bedrog en dat is een reden om account te sluiten. Er is dan ook een hele levendige handel in nieuwe accounts voor professionele gokkers.

Unibet en alles daar omheen wil je gewoon niet in Nederland hebben.
Ik betwijfel of dit überhaupt gebeurt (slechte reclame is dodelijk namelijk) maar mocht dit in Nederland gebeuren, dan kun je gewoon klagen bij de Kansspelautoriteit.
Ik betwijfel of dit überhaupt gebeurt (slechte reclame is dodelijk namelijk) maar mocht dit in Nederland gebeuren, dan kun je gewoon klagen bij de Kansspelautoriteit.
In Engeland zijn mensen die dat ook gedaan hebben, maar het issue is dat ze daar gewoon om heen werken omdat het wettelijk niet verplicht is om mensen toegang te geven.
De Gaming Authority in Engeland werkt toch net ietsje anders dan de Kansspelautoriteit in Nederland. Gokbedrijven zijn behoorlijk beducht voor de KSA, je vergunning ben je zo kwijt bij vals spel.
De Gaming Authority in Engeland werkt toch net ietsje anders dan de Kansspelautoriteit in Nederland. Gokbedrijven zijn behoorlijk beducht voor de KSA, je vergunning ben je zo kwijt bij vals spel.
Ik was behoorlijk onder de indruk van wat ik allemaal zag hoe het in Engeland gaat, hoe mensen zwaar financieel in de problemen komen door het gokken en de producten die ze aanbieden. Een mooi voorbeeld was dat ze soort van "combined bets" aanbieden waarbij je de uitslag van wedstijd 1 verbind aan een winst/verlies van wedstrijd b. Waarbij de kans op winnen naar nihil ging terwijl beide bets los geadverteerd werden op hogere kans percentages. En de mensen stinken er met open ogen in. En dat de ceo haarzelf even 250 miljoen pond uitkeerde als bonus over 2018, meer dan er aan prijzen was uitgekeerd!!!
Combined bets heb je in Nederland ook bij toto en daar draaien ze praktisch gezien ook op. (en bij elke andere 'legale' aanbieder op deze aardbol heb je multibets). Het is in Engeland wel een groter maatschappelijk probleem ja. (gokken over het algemeen)

Maar wat voor opmerking is dat over de CEO? Lijkt mij gewoon goed bedrijfsresultaat voor een bookmaker als er een grote zak geld bij het bedrijf blijft hangen. Het zijn geen prijzen die worden uitgekeerd, het is geen maatschappelijke loterij. Het zijn keiharde weddenschappen. Iemand wint een iemand verliest.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23 juli 2024 11:40]

Als de marges dusdanig zijn dat er alleen al aan CEO bonus zoveel geld aan de strijkstok blijft hangen dat het meer is dan de totale uitkering dan heb je het niet meer over wedden maar gewoon over geen diensten leveren. Maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk.
Lijkt me zelf ook zeer sterk, dan ben je namelijk helderziend als bookmaker met zulke marges zeker in een competatieve markt als het VK. (back to the future, ha) Maar ik reageerde op de claim dat de CEO veel geld pakt en daar is gewoon niks mis mee. Het is niet de Goededoelen staats loterij oid.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23 juli 2024 11:40]

Unibet heeft geen vergunning blijkens dit artikel, dus dreigen dat ze die kwijtraken lijkt me vrij tandeloos.
Inderdaad, mensen in nederand gokken al jaren bij unibet, alsof het de gewoonste zaak is, ik wist daardoor niet eens dat het nog verboden was.
En pas daar alsjeblieft mee op! Ik heb al eens een topic gemaakt betreft deze betaalproviders:

Vraag: Doen Unibet en partners aan phising?

Ook dit topic gaat over de rare login paginas van Unibet / partners:

Is 'trustly' te vertrouwen als betaalmiddel?

Wat je namelijk doet is inloggen met je bankaccount, op een website die niet van je bank is. Dat is vragen om ellende.

edit: whoops, dit was geen algemene reactie, maar een reactie op het bericht van @Mr Ronman : Mr Ronman in 'nieuws: Unibet krijgt boete van half miljoen euro wegens aanbie...

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 23 juli 2024 11:40]

Pas op voor stemmingmakerij. Trusty is gewoon een betaalprovider die o.a. Is goedgekeurd door iDeal, die zullen dat niet bij onbetrouwbare partijen doen:
https://www.ideal.nl/actu...eerd-als-cpsp-voor-ideal/

En ze zijn in Zweden gevestigd dus vallen gewoon onder alle ons bekende regelgeving.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 23 juli 2024 11:40]

Heb je de fotos gezien in het topic wat ik als eerste linkte? Je logt in met je bank inloggegevens, op een website waar je bank niks mee vandoen heeft. Dat is wat mij betreft een absolute no-go. Zou jij daar je gegevens op invullen?

We hadden niet voor niks de reclame: Hang op, Klik weg, Bel uw bank. :)
En klik weg is zeker van toepassing, want je logt op een compleet andere website dan die van je bank in. Zeer onwenselijk.
Ik begrijp je bezorgdheid, maar Trustly is partner van iDeal, iDeal is van Currence en Currence is opgericht door ING, Rabo, ABN en de andere Nederlandse banken.
Dat neemt de bezorgdheid echt niet weg en zou het ook niet weg moeten nemen hehe. Je logingegevens voor bankieren weggeven aan een random toko die dan alles kan inzien, wijzigen, etc als ze willen. Mega no-no, nooit met Trustly in zee gaan.
Hmm oke. Dus eigenlijk overtreedt Unibet nog steeds de regels, met een soort van omweg. Want ze bieden dus zelf geen Ideal meer aan, maar nu doet Trustly dat dus voor Unibet.
De reden daarvoor is in ander posts hierboven al aangegeven. Unibet, Betsson en nog wat andere grote aanbieders zitten nu in het vergunningentraject. Om mee te mogen doen moesten ze het gebruik door Nederlanders ontmoedigen en hebben ze allemaal iDeal even uitgezet. Trustly is een internationale iDeal en die kunnen ze niet voor Nederland alleen uitzetten.

Maar inderdaad mogen ze eigenlijk geen Nederlanders bedienen. Ze doen het toch willens en wetens want om te kunnen spelen (uitbetalen) moet je je paspoort geven, woonadres en bankrekening bevestigen.
Ik lees nergens waar iDeal ze allemaal concreet op heeft gekeurd.
Als ze alleen naar de aspecten van het afhandelen van iDeal traffic hebben gekeken, of wellicht hun algehele security plan, wat ik vermoed, hoeft iDeal er helemaal geen weet van te hebben wat ze allemaal nog meer doen om betalen mogelijk te maken.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 11:40]

Het is ook geen 100procent garantie en ik zou mijn eigen hand er ook niet voor in het vuur steken omdat ik het gewoon niet zeker weet.

Ik wil alleen maar zeggen, dat met mijn onderbouwing dat iDeal en dus de Nederlandse banken met ze in zee zijn, ze niet direct als onbetrouwbaar gekwalificeerd kunnen worden.
Ik wil alleen maar zeggen, dat met mijn onderbouwing dat iDeal en dus de Nederlandse banken met ze in zee zijn, ze niet direct als onbetrouwbaar gekwalificeerd kunnen worden.
Het is niet zozeer de betrouwbaarheid an-zich die hier ter discussie staat volgens mij.
Bedrijf kan natuurlijk prima betrouwbaar zijn en er alsnog ernstig discutabele werkwijzen op nahouden.
Het afvangen van login data voor de banken van de klant is zo'n dingetje. Daar moet je gewoon echt niet aan willen meedoen.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 11:40]

Ik weet niet of je even doorgeklikt hebt, maar ze vangen gewoon je logindata af voor je bank.
Het mag allemaal een officieel karakter hebben, maar ik vind dat dus echt niet kunnen. Als non Tweaker snap je echt de implicaties niet hiervan en sowieso lijkt het me onwenselijk bank logins op "alternatieve pagina's" te normaliseren. Zo word de barrière voor scammers wel heel dun.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 11:40]

Wat je namelijk doet is inloggen met je bankaccount, op een website die niet van je bank is.
Absurd dat er geen keuringsinstanties van welke order dan ook zijn die dit terugfluiten.
Dat vind ik dus ook!

edit: ik heb wel bij alle betrokken instanties melding gedaan, dus bij Klarna, Trustly, de ING zelf ( mijn bank ) en ook bij Unibet. Van geen van alle iets gehoord... :X

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 23 juli 2024 11:40]

Hoe groot is de kans dat Unibet deze boete gaat betalen? Wanneer een bedrijf echt niets in Nederland doet zou je het kunnen negeren. Al zou Nederland het dan altijd Europees kunnen aanvechten. Maar komt dit vaker voor?
Best wel groot. Dit heeft ze zo ontzettend veel opgebracht. En als ze deze boete niet betalen, dan hoeven ze de aanvraag voor een vergunning niet eens meer te doen in 2021. En dat willen ze uiteraard wel.
Die vergunning kunnen ze al niet meer krijgen, lees de voorwaarden er maar eens op na.
Op welke voorwaarde gaat het mis dan? Ik was niet van plan een heel document te gaan lezen nu.
Zie onder andere de homepage van de KSA onder "Hoe kom ik erachter of ik in aanmerking kom voor een Koa-vergunning?":
"Door na te gaan of u aan alle eisen voldoet. U moet in ieder geval op het moment van de aanvraag al meer dan twee jaar uw eventuele aanbod niet op de Nederlandse markt hebben gericht."
Ik vind het persoonlijk maar een beetje een rare regel, maar die hebben ze inderdaad overtreden.
Het is ook niet de bedoeling dat sites als unibet een vergunning krijgen lijkt het.
Aangezien ze dit tot/met december 2018 hebben geconstateerd, kunnen ze dus in 2021 gewoon een aanvraag indienen als de boete betaald is.
Aangezien er geld mee verdient gaat worden voor de nl staat, zal dit er zonder problemen door komen.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 23 juli 2024 11:40]

Aan je reactie te zien had je het al opgezocht.
Je geeft zelf aan dat Unibet gaan vergunning meer zal krijgen, enige uitleg zou dan ook wel gepast zijn.
Niet zo brutaal, ik wil het ook wel weten.
Jij komt hier met de opmerking dat ze de vergunning niet meer kunnen krijgen.. Kom ook even met een onderbouwde bron in plaats van enkel te schreeuwen hier. :+
Hoezo krijgt dit een -1. Ze hebben de voorwaarden in de aanloopfase geschonden.
Het probleem is dat het niet onderbouwd is. Blijkbaar zien jij en veertje dit ergens staan, maar kopieer het dan ook even in je reactie. Dan weet iedereen waar het over gaat.

Het is alsnog geen -1 waard natuurlijk, maar dat komt door zijn reactie erna richting mij denk ik: veertje in 'nieuws: Unibet krijgt boete van half miljoen euro wegens aanbiede...
Maar ze zijn een Europees bedrijf, open markten etc.

De Nederlandse regering kan geen wetten opleggen zonder toestemming van de EU vooral niet aan andere lidstaten.
Maar ze zijn een Europees bedrijf, open markten etc. De Nederlandse regering kan geen wetten opleggen zonder toestemming van de EU vooral niet aan andere lidstaten.
Het is een Maltees bedrijf en Nederland kan wetten opleggen die in Nederland gelden. Dit bedrijf heeft gewoon wetten geschonden in Nederland, dat jij het daar niet mee eens bent maakt niet echt veel uit.
De nederlandse gokwetten zijn er om gebroken te worden.
De staatsgokbedrijven zijn nog veel erger dan welk gokbedrijf dan ook met hun model puur gericht op wat minder slimme mensen.
Valt mee hoor, de Staatsloterij keert bijvoorbeeld meer uit dan andere loterijen, omdat de Staatsloterij niet de verplichting heeft geld aan goede doelen (behalve de schatkist dan hè) te spenderen.
Op papier of in de werkelijkheid?
Er zijn al meerdere malen praktijken/constructies aan het licht gekomen waaruit bleek dat er minder werd uitgekeerd dan voorgesteld.
Verder vind ik het uberhaupt absurd dat de staat zich bezichhoudt met dit soort indirecte belasting voor minder goed nadenkende mensen.
Zo werkt de EU helemaal niet. Er zijn een hoop sectoren waar de EU geen regelgeving heeft en het aan de lidstaten zelf is. Gokken is zo een sector.

[Reactie gewijzigd door TLLRS op 23 juli 2024 11:40]

Gelukkig heeft de EU nog niet zoveel macht en hopelijk krijgen ze dat ook nooit.
Ik ken toevallig 1 van de advocaten die daar mee bezig is voor Unibet. Unibet haalt jaarlijks ongeveer 80m omzet alleen in NL. Als Unibet geen licentie krijgt dan bieden ze de spelen gewoon aan op last van een gigantische boete. Echter wat ik heb begrepen is dat ze lachend 240m vooraf willen betalen maar dan willen ze wel volledige vrijheid in Nederland. Oftewel die licentie komt er hoe dan ook wel.
Volgens het artikel zijn ze in Malta gevestigd dus dat is inderdaad juridisch op Europees niveau aan te vechten.
Maar mogen ze na de boete gewoon doorgaan? Buiten wat ze doen nu wel/niet mag, blijft bijzonder dat het dus ook niet eens mogelijk is in Nederland dit uberhaubt voor elkaar te krijgen.
Ze zijn al een tijdje gestopt met Ideal in ieder geval. Dus het heeft wel een beetje gewerkt.
Of hebben ze alleen de uiterlijke kenmerken weggehaald (NL-betaalmethode en NL-talige klantenservice)?
Meer kunnen ze ook niet doen, een website blijft immers bereikbaar, dat is het mooie aan het "wereld wijde web". :P
Waarom kan ik dan nog steeds niet verschillende Amerikaanse nieuws sites bekijken zonder een VPN? :)

Een land-ban is relatief eenvoudig te implementeren.
En zoals je aangeeft ook relatief eenvoudig te omzeilen.
Ik ga er toch van uit dat je bij betalingstransacties je gegevens moet opgeven en deze correct moeten zijn. Als je dan opgeeft woonachtig te zijn in Nederland, zou Unibet de toegang moeten weigeren.
Het wettelijk verschil zit hem erin of je je wel of niet op een bepaalde markt richt en er is geen verplichting om buitenlandse klanten actief buiten de deur te houden. De Nederlandse wet kan Nederlanders verbieden om vanuit Nederland in het buitenland te gokken, de Nederlandse wet kan bedrijven regels opleggen als zij zich op de Nederlandse markt begeven zoals Unibet dit deed, maar de Nederlandse wet kan geen beperkingen opleggen aan een buitenlands bedrijf omtrent het accepteren van Nederlanders als klant.
Ze kunnen geen wetten maken inderdaad. Echter als Europees bedrijf lijkt mij een pissing match met een Europese lidstaat niet al te best voor je bedrijfsvoering. Als je overigens zo overduidelijk graag een gok vergunning wilt heeft de Nederlandse staat een stevige stok om je mee te slaan.
Bijna alles is te omzeilen. Mijn punt is (en voor de wet) dat de 'normale' consument niet kan gokken. Een ban op land is daarmee een effectieve oplossing en volstaat voor de wet.
Tuurlijk kan de consument wel gokken, maar dan natuurlijk wel op het overheidsmonopolie Toto / Hollands casino...
Ja, er zullen mensen doorheen komen, maar dat neemt niet weg dat de meeste mensen opgeven als ze niet op de webpagina belanden
Alleen Ideal is gestopt, in Belgie mag het wel, en naar mijn inzien kunnen ze om deze reden ook een NL-talige klantenservice aanbieden. Ik begrijp dan ook niet waarom dit niet zou mogen. (Natuurlijk begrijp ik wel dat ze op de NL markt een focus hebben met een Ideal betaling, maar de NL klantenservice kan ook voor Belgie zijn.)
Tja er zijn ook nederlanders die in het buitenland wonen, maar ja die groep is zo klein dat ze daar geen klanten service voor maken, Er is ook verschil tussen nederlands en belgisch dus ja, je zijn gewoon gericht op de nederlandse markt. Valt nog mee dat dit soort sites nog niet geblokt worden worden bij de providers.
In nederland is het beleid nu een maal dat de burger beschermd moet worden tegen bepaalde dingen.
'Er is verschil tussen Nederlands en Belgisch' is veel te zwak als argument.

Nederlands is in België en officiële taal en meteen ook de grootste van de 3. Vlaams is nog altijd Vlaams-Nederlands en niet specifiek een eigen taal.
Nederlandstalige service is er ook al een tijdje niet meer, al voor 2019. Ik gok (lol) ergens in september/oktober dat ze daar ineens mee zijn gestopt.

Af en toe support nodig gehad om grotere betalingen terug geboekt te zien krijgen. Vind ik ook vrij bijzonder, zal wel met de licentie te maken hebben (aantal keer moeten verifieren bij bedragen boven 10k)

Overigens krijg ik surveys nog steeds wel in het Nederlands.
Alleen met een Vlaamstalige klantenservice. :)
Wat wil je dan doen? Je kan moeilijk verwachten dat een bedrijf gevestigt in Malta in alle landen over de hele wereld legaal blijft. En een blokkade heeft ook geen effect.
Zolang de opbrengsten de boetebedragen blijven overstijgen zullen ze er niet mee stoppen, vrees ik. ;)
uiteraard niet, tot het moment dat UniBet een vergunning heeft verkregen voor online gokdiensten in Nederland.
Als jij een boete betaald hebt voor het rijden door een rood stoplicht, moet je daarna nog steeds stoppen voor rode stoplichten ;)
Dat is prima mogelijk.. Alleen geniet de Nederlandse staat van het monopoly op gokken.
De wil is er gewoon totaal niet.
Niet vergeten te vermelden dat hij de 700k en de auto heeft afgestaan
Waarom mag je niet rondrijden met cash? Politie steelt het geld zonder criminaliteit aan te tonen.
De pluk-ze wet geeft politie de mogelijkheid om geld en zaken van waarde in beslag te kunnen nemen als je geen redelijke verklaring hebt hoe je het hebt kunnen betalen. Ik vind het op zich een prima regeling.
Anoniem: 63072 @418O219 augustus 2019 13:22
Precies, als John de Mol zo rond rijdt kan hij laten zien waar zijn inkomen vandaan komt en justitie is al bekend met de bank die hem 700k cash heeft gegeven, omdat die een ongebruikelijke transactie hebben gemeld.

Iemand die zijn hele leven lang contant geld gespaard heeft is een rare snuiter, maar ook die mag het houden. Hij heeft immers altijd netjes zijn belastingaangifte gedaan waarop die 700k vermogen door de jaren heen langzaam is opgebouwd en de vermogensrendement heffing is netjes betaald ... toch?
Ik heb die boete ondertussen voor ze betaald, zo vaak geld verloren daar ' aan hun gegeven ' :X
Watttttt!!! Zonder vergunning?? Geld terug :)
Wel goeie, zou dat niet gewoon mogelijk zijn gezien je een onwetende consument bent haha?! :+
Al jaren niks meer op unibet gezet, maar ik kan zo te zien nog steeds via de rabobank geld storten. Alleen het is geen Ideal meer officieel maar een soort alternatieve overboeking.
Ja via een super raar systeem (Trusly) dat volledige toegang nodig lijkt te hebben tot je internetbankieren, no f-ing way. Beter met debitkaart betalen.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 23 juli 2024 11:40]

Ik ga ook een goksite beginnen... ik noem het dan alleen geen gokken maar "micro-investments met verrassings dividend".

[Reactie gewijzigd door cappie op 23 juli 2024 11:40]

Anoniem: 894165 @cappie19 augustus 2019 13:40
Verassing zelfs? Dat maakt het wel heel spannend!

Ik denk dat je verrassing bedoelt.
Hoezo? Misschien gokt ie wel op hoeveel crematies er die week plaatsvinden. ;)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 23 juli 2024 11:40]

sorry, nederlands is al een tijdje niet meer m'n primaire taal...
Hmmm een bedrijf op het eiland Malta ver weg op de middellandse zee een boete geven van 470.000 euro.
Hoe groot is de kans dat deze ooit betaald gaat worden? Volgens mij bijzonder klein.
Ik vraag me af of het Nederlandse strafrecht van toepassing is bij een bedrijf in Malta.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 23 juli 2024 11:40]

Anoniem: 310408 @LEX6319 augustus 2019 13:17
Ik vraag me af of het Nederlandse strafrecht van toepassing is bij een bedrijf in Malta.
Zodra een bedrijf zich op Nederland richt zeker wel. Omdat Unibet al aanpassingen heeft gedaan is het duidelik dat ze zelf ook weten dat ze onwettelijk bezig waren en heeft een rechtzaak in Malta dus grote kans van slagen.
Malta zit gewoon in de EU
Unibet wil in de toekomst wel actief kunnen adverteren en die licentie behalen, die betalen wel.
Is een lachertje, ze zullen het er niet mee eens zijn maar dat is een 2de
100% is die kans

EU bedrijf
Omzet tegen de miljard
Wil een NL licentie

Waarom die boete niet betalen?
Maar ik kan als buitenlander ook gewoon een Nederlandse rekening aanvragen en iDeal gebruiken?
Dus is het wel terecht dat ze een boete krijgen alleen maar omdat ze een iDeal optie hebben?

[Reactie gewijzigd door Crp op 23 juli 2024 11:40]

niet gewoon, veel banken eisen toch wel dat je tenminste een BSN hebt.
Nouja ongewoon idd, maar het kan volgens mij wel bij sommige banken.
https://www.snsbank.nl/pa...ns-eu-betaalrekening.html

[Reactie gewijzigd door Crp op 23 juli 2024 11:40]

BSN hebben maakt je geen Nederlander, die heb je hier gewoon nodig om te werken, ook als Duitser bijvoorbeeld, dus vraag je die aan.

Maar goed, een bunq rekening met iDeal kan je openen vanuit aardig wat landen. Je moet je wel legitimeren maar je hebt niks 'Nederlands' nodig.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23 juli 2024 11:40]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.