Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bungie stelt gratis versie Destiny 2 en Shadowkeep-uitbreiding twee weken uit

Destiny 2: New Light, de komende free-to-playversie van de game, is uitgesteld tot 1 oktober. Eerder zei ontwikkelaar Bungie de gratis versie op 17 september uit te brengen. Ook de betaalde standalone-dlc Shadowkeep is uitgesteld.

Bungie schrijft op zijn website dat naarmate de verschijningsdatum dichterbij komt, gebleken is dat er wat meer tijd nodig is. Wat er nog aangepast zal worden in de twee weken, is niet duidelijk. Bungie meldt ook dat het nu het onafhankelijk is, dergelijke beslissingen zelf kan nemen. Begin dit jaar stopte Bungie de samenwerking met Activision. Het bedrijf gaat sindsdien zelfstandig verder en heeft de rechten op Destiny in eigen handen kunnen houden.

In juni tijdens de E3 kondigde Bungie aan dat er een gratis versie van Destiny 2 komt. Die versie krijgt de titel New Light en bevat ook de Curse of Osiris- en Warmind-uitbreidingen die al voor de game verschenen. Tegelijkertijd komt er ook een nieuwe uitbreiding getiteld Shadowkeep. Spelers moeten daar wel voor betalen, maar het is niet nodig om eerdere uitbreidingen aan te schaffen. Shadowkeep speelt zich af op de maan.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

02-08-2019 • 07:57

62 Linkedin Google+

Submitter: Enes.K

Reacties (62)

Wijzig sortering
Nog even een belangrijke weblink voor mensen die dit spel in de Blizzard Launcher hebben gekocht en willen porten naar Steam, inclusief alle DLC, karakters, items etc.
https://www.bungie.net/7/en/PCMove
is deze uitstel niet omdat stadia met destiny 2 ook rond die periode gereleased wordt?


ik zie het november komt stadia dus zal er misschien weinig mee te maken hebben...

[Reactie gewijzigd door killzonex op 2 augustus 2019 08:17]

Zal meer te maken hebben dat ze tegen zaken aanlopen en het eerst echt helemaal goed getest willen hebben en de boel echt af is.
Ze hebben al genoeg Betas gereleased en de community is er eigenlijk wel klaar mee.

Vrees dat het te laat is voor D2 en dat dit soort releases zullen zorgen voor een spike van 2 a 3 weken om daarna weer helemaal terug te vallen.

Al met al is D2 een grote teleurstelling voor velen en vele gamers zijn inmiddels wat anders gaan doen.
ik denk dat velen zich mispakken als ze destiny een teleurstelling noemen :/
Destiny 2 heeft toch heel wat spelers, maar de casuals zijn vertrokken, wat ik enkel maar kan toejuichen.
ik speel al destiny sinds de beta van deeltje 1, en de game is alleen maar verbeterd.
tuurlijk zijn er wat hickups geweest, en bungie is gekend om zijn 2 steps forward, 1 step back stijl, maar uiteindelijk is de huidige iteratie van destiny (voor mij) toch een top product.

ik zie er veel spreken van the division 2, maar dat vond ik dan pure kakkerij :p
2 weken gespeeld, maar geen enkel incentive om dat nog op te starten.

des gout et des couleurs

ontopic : ik kan dit enkel maar toejuichen, meer tijd om wat internal testing te doen, en voor mij meer tijd om een nieuwe pc te kopen en over te schakelen van ps4 :)

[Reactie gewijzigd door kowlier op 2 augustus 2019 11:27]

Ook hardcore players lopen steeds meer weg bij het spel. De DLC's Osiris en Warmind, Gambit, Reckoning etc waren regelrechte teleurstellingen voor velen, bugs blijven een terugkerend verhaal, crucible raakt steeds verder uit balans (nog los van bugs als onzichtbare tegenstanders), het constante nerfen van van alles en nog wat, en het steeds gedwongen terug moeten naar allerlei oude activiteiten voor nieuwe quests begint enorm tegen te staan. Ik zit ongeveer op 2500 uur in Destiny en sommigen waar ik mee spel zitten zelfs over de 5000, en ik en mijn vrienden hebben besloten om Shadowkeep niet te kopen en over te stappen naar Borderlands 3 omdat we er gewoon zat van zijn.

En ja het spel is geweldig gemaakt, de graphics zijn geweldig en er is veel in het voordeel van Destiny te zeggen, maar men grijpt steeds meer terug op kunstmatige vertragingen als timelocking en steeds belachelijker queststeps om mensen maar bezig te houden. We zijn nu 2 jaar verder en nog steeds moet ik veelal hetzelfde als in het begin doen als adventures, strikes, heroic events en dat zijn allemaal activities waar een te verwaarlozen beloning tegenover staat.
2500 uur en je bent het nu al zat? En dat in de tijd dat 20-50 uur voor een AAA-titel geen uitzondering is.

Serieus zeg, wat een onzinnig geklaag allemaal. De game is nog vol actief, 2 jaar na release. Er is enorm veel te doen met een goede varatie. Dat is gewoon erg goed en geldt niet voor het merendeel van de games die op de markt komen.

Dit soort geklaag zou gepast zijn als dit artikel over Anthem ging.
Geklaag ? Onzinnig ?

Kijk eens naar de drop in players en zelfs na een nieuwe DLC of update zie je na een paar weken de boel hard dalen.
Niet vergelijkbaar met de hoogtij dagen van D1 vlak voor de release van D2.

Denk dat die cijfers FEITEN zijn en dus objectief een beeld geven wat de meeste gamers vinden.
In dit licht is jouw recatie dus vrij onzinnig. Als jij nog wel veel plezier beleefd dan is dat prima en ik wens je ook nog veel game plezier maar probeer niet hier de Sjaak uit te hangen en commentaar als geklaag te bestempelen en het onzinnig te noemen omdat het niet strookt met jouw beleving.
20 uur per week is minder dan 2500 uur (exact zit ik nu op 2608) dus wat je nu eigenlijk zeggen?

En onzinnig geklaag.. Duidelijk dat jij geen idee hebt hoe vreselijk repetitief het spel geworden is, waarbij nieuwe content of snel verveeld of gewoon niet leuk is (reckoning bijvoorbeeld is gewoon een flop)
Wat ik zeg is dat er zat spellen voor €50 op de markt komen waar je maximaal 50 uur totaal mee zoet bent. Dat jij en en vrienden het spel nu, na 2 jaar ruim 20 uur per week, week na week, pas zat zijn geeft gewoon aan hoe ongelofelijk goed het spel (geworden) is. Of heb je die uren puur en alleen besteed aan die "regelrechte teleurstellingen" omdat er de afgelopen 2 jaar alleen maar spellen op de markt waren die nog grotere teleurstellingen waren?

Ook in andere posts weer de verklaring dat iedereen er mee stopt etc., etc. terwijl het spel vorige maand weer over de 1 miljoen dagelijkse spelers gegaan is (bij een geschatte 6 miljoen maandelijkse spelers). Er is gewoon, 2 jaar na launch, een prima player base en er komt na die 2 jaar nog steeds regelmatig nieuwe content.

Is het repetitief? Sure...zoals elke looter dat is. Maar bij deze heb je veel meer mogelijke activities om uit te kiezen dat wat je normaal ziet. Je kunt je hoop vestigen op Borderlands 3, sure...maar denk je echt daar de komend 2 jaar 20-25 uur per week in te steken? Heb je dat ook gedaan met Borderlands (2)? Ik in ieder geval niet...zeker vermakelijke games, maar absoluut niet de diversiteit van Destiny 2. The Division 2 heb ik niet gespeeld (trekt me niet) maar daar zie je op reddit / youtube de berichten over een flink krimpende player base al in mei verschijnen. Anthem hoeven we het denk ik niet eens over te hebben.

Reckoning is niet erg geslaagd, true, en de armor grind voor Gambit Prime armor is het ook niet waard (behalve dan als je completionist bent...wat ik redelijk ben). Managerie is duidelijk beter. Maar laten we wel wezen, de core concept van loot-shooter is 'shoot stuff, get loot'. Strikes, PEs, Gambit, Managerie, Crucible, in essentie allemaal hetzelfde. Genoeg om uit te kiezen, pak lekker die activities die je wel leuk vind. En als je het allemaal niet meer leuk vind, prima toch na 2 jaar? Tijd voor het volgende spel.
Maar ik heb Destiny op zichzelf ook nooit een slecht spel genoemd, ik vind het zelfs een goed spel. Maar de DLC's zijn ronduit teleurstellend ontvangen. En Quests veel meer tijd laten kosten door oude meuk in steeds grotere aantallen er verplicht deel vanuit te laten maken en timelocking is vooral van de laatste maanden.

En die 1 miljoen spelers, dat is normaal bij een seizoenstart. Dat zwakt ook heel snel weer af. Probleem is dat ze de playerbase niet vast weten te houden omdat de nieuwe content en de nieuwe grinds / timelocking als teleurstellend worden ervaren.

En ja ik heb ruim over 1.000 uur in Borderlands 2, en had ik geen kind gekregen zou dat er veel meer zijn.

Realiteit is dat veel mensen nog steeds Destiny spelen omdat zij vinden dat er geen goed alternatief voor handen is. Veel spelers juichten toen Anthem kwam, om dankzij de ramp die het was maar weer terug te gaan naar Destiny, als B3 zijn zaken wel goed op orde heeft (wat ik wel verwacht) dan zal dat Destiny een hoop spelers kosten.
Aantal uur dat je in een spel kan steken is echt geen graadmeter voor kwaliteit, of dat het zijn geld waard is.

Mijn moeder speelt al sinds win95 dagelijks een potje solitaire, dat is inmiddels ook duizenden uren. Dus die game moet dat duizenden euro's waard zijn ofzo? Onzin natuurlijk.

Destiny1 had ik na 2 dagen na release "uitgespeeld", dat is dus triest weinig voor een AAA game.
Dat ik vervolgens die zelfde content keer op keer heb zitten grinden maakt dit niet beter ofzo.
Destiny2 had praktisch dezelfde magere launch. De klachten zijn dus zeker wel gegrond.

Sure, ik heb mij genoeg vermaakt met de game (na heel lang braaf en loyaal te wachten op de volgende dlc, die stuk voor stuk altijd tegenvallen omdat je er binnen paar uur alweer doorheen bent). Maar het aantal uur dat ik er in heb zitten zegt echt 0,0 over de kwaliteit of kwantiteit. De grootste reden dat ik het bleef spelen is dat ik in Bungie's leugens geloofde, het 10jaar plan, het budget, het zou allemaal beter worden. Eindelijk hebben ze een beetje fatsoenlijke content, flikkeren ze het weg om overnieuw te beginnen met d2. Ja doei, ik trap er niet nog een keer in.

Dus Destiny, leuk concept, vette graphics, goede gunplay, tof verhaal (al moest je er echt naar graven in d1), maar uitvoering/realisatie/content? Slecht, ronduit slecht, zo veel gemiste kansen, het is gewoon zonde.
Als ik geweten had dat de game altijd zo magertjes zou blijven, had ik er lang niet zo veel ingestoken. Heb er wel van geleerd om de marketing praatjes van de ontwikkelaars te geloven (had meer verwacht van Bungie).
Ik vind vooral het gear systeem erop gericht om alles makkelijk maar grindy te maken. Toen ik voor het eerst in de buurt kwam van de nightfall moeilijkheid hebben we met zijn 3e (gear score veel te laag) zeker 2 uur over zo'n strike gedaan. Dat was met iets van 500 vd 540. Dat was echt een uitdaging. Maar de beloning was zoals altijd, gear van een paar levels hoger dan je gemiddelde gear score. Het is dus niet zo dat je met 'skills' grind kunt overstappen.Er is dus geen risk/reward. Daar komt bij dat op het moment dat je dan wel die gear score hebt alles heel erg makkelijk wordt. Alleen de raids blijven lastig maar dat vereist een heal team en is niet even is dat je 1 of 2 uurtjes gaat doen zonder planning vooraf.

Vorig jaar kwam er nog een soort verstopte dungeon, The Shattered Throne, die wat pittiger was met puzzels en bazen met mechanics. Maar dat was er maar één. Bovendien was het ding steeds maar 1 week beschikbaar en matchmaking was er ook niet.

Zouden er minstens 5 dungeons a la The Shattered Throne inzitten én de gear drops gebaseerd worden op de moeilijkheid van de content dan zou destiny2 voor mij een veel betere game worden.
Shattered Throne is inderdaad zo goed ontvangen dat het vreemd is dat men daar niet meer mee gedaan heeft. Menagerie is leuk, maar wel iets heel anders en je bent er in mijn beleving ook veel sneller op uitgekeken.
Nou ben zelf ook een Destiny 1 veteraan maar als ik dan maar liefst 1 jaar achteruit ga na de release van 2 dan denk ik dat we kunnen spreken van een teleurstelling.
Hier en daar wat nieuwe DLC na 2 zeer slechte DLCs mochten niet baten en ik denk dat als je gaat kijken naar de getallen van de gaming community dan zegt dat genoeg.
forsaken en alles erna was toch een serieuze verbetering?
ik ontken niet dat de vanilla d2 en de eerste 2 dc's niet zo denderend waren, maar vanaf de mars dlc was er toch al serieus wat verbetering.

eerlijk gezegd, als je forsaken niet gespeeld hebt in destiny 2, kan je niet echt meer een mening vormen over de game. er is gewoon zoveel verbeterd en veranderd sindsdien.
Forsaken is zeker beter MAAR ik moest wederom betalen ! Die 2 eerdere DLCs waren ruk en ook betaald.
Sinds Forsaken zijn er ook wat aanpassingen geweest en wordt gestoord van al het Generf van gave wapens.
Ook de RNG is niet leuk meer en het grinden is ook zinloos geworden want je krijgt steeds wat je niet nodig hebt.

Mischien ben ik wat negatief maar als we kijken naar de hoeveelheid spelers en de drastische dalingen na Forsaken dan zegt dat toch wel iets. Je ziet na een update weer wat interesse die zelden langer dan 2 weken aanhoud.
Sinds ze de manier van infusen veranderd hebben kan Destiny 2 mij gestolen worden, het is één grote cashgrab grind geworden.
klopt ik was ook destiny gek na alle gedoe , paid dlc gesplitte playerbase was ik er wel klaar mee.
Dit was voor mij precies de motivatie om over te stappen naar The Division 2. Ubi doet het naar mijn mening erg goed: als niet-season pass eigenaar krijg je een week na de mensen met season pass toch toegang tot de content. Er zijn hierdoor nog steeds genoeg mensen online in de weer.
jup division 2 it is

gelukkig beginnen langzaam aan steeds meer ontwikkelaars weer met gratis dlc.

je mag van mij best wat extra's verdienen, alleen niet door de playerbase te splitten.
Jammer dat de raid niet te doen is als casual player...
division 2 bedoel je? matchmaking is er , en het is met 2 man te doen duurt wel 3 uur plus :p
Heb het niet over de Strongholds he hahaha. Maar echt die Raid waar een groep van 8 man 5,5 uur over heeft gedaan om te clearen ;)
Haha, nee strongholds loop je als het goed is zo doorheen, misschien bij het levellen nog niet, maar vanaf WT1 t/m 4 wel als het goed is.

Maar inderdaad, die Raid is wat te gortig. Nu heb ik geen recente pogingen gedaan na de aanpassingen, maar als het "speedrunnen" al 3 uur duurt, ga ik er met willekeurige medespelers niet eens aan beginnen. Daarnaast was het voor mij zonder matchmaking dus sowieso al uitgesloten, dus tja.

Nahjah en dat is dan al op de PC. Had al gezien dat het op de PS4 pro een martelgang was van 5-6 uur 30fps kijken. Nee bedankt.
Haha long live PC GAMING!! :P
dat is op pc al met 3 man gelukt console is niet te doen met 3 ;)
Haha oké, heb spel ondertussen al weggelegd voor een maandje of 2 :P
We hadden die strongholds ondertussen plat gespeeld en 8 man konden we niet regelen voor die raid dus ja...
Ach je kan tidal basin nog 10x op hard doen voor een commendation ... :)
Ook op story mode lijkt raid alleen een heroic mode.. (Xbox)
Maar goed, de 3 nieuwe missies en 2 blauwe zijn een leuke aanvulling
Ik zie dit als een last resort om toch mensen weer terug te trekken en nog wat knaken binnen te harken.
Destiny is in weze terminaal ziek en het is een kwestie van tijd.
klopt ik was ook destiny gek na alle gedoe , paid dlc gesplitte playerbase was ik er wel klaar mee.
En ik maar denken dat gameplay je belangrijkste motivatie is of een spel goed is of niet. Maar kennelijk vinden jij en vele anderen playerbase belangrijker...
aangezien het een game is wat je met een groep moet doen strike raids pvp enz jah dan wel....
Bungie is nu ook los van Activision. Ik denk eerlijk gezegd dat ze daarom ook eerder iets zullen uitstellen om ervoor te zorgen dat er een goed product op wordt geleverd.
Althans, dit hoop ik. Ik hoop ook dat dit eventueel precedent schept voor andere grote studios om zonder (of op zijn minst minder) met grote publishers af te spreken/samen te werken.
(Moet dit wel goed gaan verlopen natuurlijk, maar dat is misschien een beetje optimistisch aan mijn kant haha. Hopen mag altijd natuurlijk :+)

Ze hebben afgelopen week ook Gambit bijvoorbeeld (was in eerst instantie een paid dlc pvp gamemode) beschikbaar gemaakt voor alle spelers.

[Reactie gewijzigd door TheHeavySoldier op 2 augustus 2019 08:53]

In Destiny 1 heb ik heel veel uren gestopt en zat je elke week klaar voor de nightfall en de raids maar Destiny 2 heeft dat gevoel, door de weinige content, helaas niet kunnen vasthouden. Net als mijn vrienden die Destiny 1 wel speelde waren de meeste er na 4/5 weken helemaal klaar ermee. Heel erg jammer want het was heel gaaf. Met een gratis versie gaat Bungie dit niet meer recht lullen. Althans, niet bij mij.
heb je al destiny 2 gespeeld sinds de vanilla launch?
want kwa content is dit totaal niet meer te vergelijken.
Ik heb het niet meer gespeeld sindsdien omdat ik de indruk krijg dat ik elke keer weer het volle pond zou moet lappen. Dat heb ik bij release al gedaan en was daar niet erg tevreden over. Is er meer content gekomen zonder nu gelijk mijn portemonnee te moeten trekken? Uiteraard wel zodra de gratis versie released. Ter zijner tijd zal ik het nog eens proberen.
forsaken + season pass was rond de 50€ dacht ik, maar dat is toch een jaar aan content.
kwa pricing vind ik destiny niet overdreven duur. er zijn veel slechtere games die toch veel minder bieden voor meer geld.
de gratis versie bevat forsaken wel niet meteen dacht ik.
D2 pre order special edition met toeters en bellen, ruim 100 euro !
Was ruk en de 2x DLC die je tegoed had waren ook klote (is vrijwel iedereen het over eens).
Vervolgens komt Forsaken die wel knap is en mogen de trouwe fans de volle pond betalen van maar liefst 40 euro en dat terwijl D2 in de playstore dan een maand lang GRATIS te krijgen is.

Tja, dan kan je je als trouwe fan niet anders dan genaaid voelen, sorry hoor.

Traditioneel bij Destiny loont het NIET om het spel te spelen en dus te kopen bij release. Je moet het kopen als de game op zijn retour is en je dan voor een sale prijs de hele bende kan kopen voor een prikkie.
Tevens zijn er dan vele bugs en issues al uitgehaald.

Bungie (en laat ze maar stoppen EA te blamen) doet NIETS voor hun trouwe fans en daarom zie je die grote drop en gamers die ook gewoon weg blijven en wat anders gaan doen.
Ben het helemaal met je eens.
Dreaming city (forsaken dus) is echt geweldig mooi met zijn ascendant world en zeker geld en tijd waard, echt een omgeving die zeer geweldig is uitgewerkt en shattered throne is 1 van de mooiste dingen die ik ooit gespeeld heb, daarna is bijna alles bagger imho.
Dit punt is juist mijn hele bezwaar tegen de Destiny franchise.

D1 lanceerde ook met belachelijk weinig content, had een ps4+destiny bundel gekocht, 2 dagen later had ik hem "uitgespeeld". Eindigt met een vaag einde waardoor je afvraagt wat nu de bedoeling is, antwoord: dezelfde content eindeloos door grinden, hopend op betere gear en later de raid (eerste keer Vault of Glass was denk ik wel het hoogtepunt van Destiny voor mij).

En dat deed ik dan met liefde, heb de halo games ook helemaal grijs gespeeld, en aangezien ze beloofde dat het spel steeds verder uitgebreid zou worden. Wachten op DLC's dus. De roadmap (inclusief de plannen voor D2) was toen al bekend en ze hebben toen verzekerd dat je je progress altijd mee zal nemen.

Richting het einde van D1 had de game eindelijk fatsoenlijk wat content opgebouwd toen ze hun plannen voor D2 aankondigde. En dus hun eerder gemaakte beloftes verbroken (dat ben je inmiddels wel gewend van bungie met kreten als "if you can see it, you can go there"). Met D2 beginnen ze effectief helemaal overnieuw! Ben toen spontaan gestopt, laatste dlc van D1 niet eens meer aangeraakt. Ik was het echt helemaal beu.

Dus D2 zal inmiddels net als D1 wel weer redelijk wat content hebben, maar het hele business model rond deze games staat mij niet meer aan. Het idee van een Halo game met een WoW achtige openworld, is super dope. En ze waren een aardig eind op weg (ook al is het rpg element extreem versimpeld), het community gevoel met het doen van Raids en dergelijke. Maar content was echt het grootste hekelpunt. En die fout herhalen ze doodleuk met D2.
Als ze nou bleven doorbouwen op D1, of in ieder geval de content/progress er van, dan had ik het nu nog steeds gespeeld, waarschijnlijk. Maar nee, ik trap er echt geen tweede keer in. Bungie heeft het goed verpest voor mij.
Dreaming city / shattered throne was werkelijk brilliant, maar na 2 maand was er geen reden meer behalve questprogress en het elk kwartaal levelen om daar ook nog maar iets van te doen.
ik speel ook niet iedere dag destiny, enkel bij nieuwe expansions. na een week of 6 ebt dat weer weg en switch ik weer wat rond, maar voor de tijd die ik effectief gespeeld heb is destiny toch geen slechte investering geweest.

ik geef je wel gelijk met je comments over de timegating en de rewards voor sommige activities die niet echt in contrast staan met het werk dat erin gaat. crucible wordt zowiezo ook volledig onder handen genomen. maar zelfs zonder de rewards of progress vind ik destiny de aangenaamste game die er is voor mij op dit moment.
Als je niet dagelijks speelt is er ook nog veel meer te behalen in het spel voor je, dat houd het ook leuker. Maar als ik kijk naar strikes dan heb ik nu 246 uur in alleen al de strikes zitten, en dan komen er weer nieuwe quests en triumphs en moet ik er weer 20 doen... Nee, laat maar. Probleem is dat als je dagelijks speelt (wat elke hardcore gamer zo ongeveer doet) je voor zo goed als elke nieuwe story, quest, triumphs etc.. weer terug moet naar dezelfde oude meuk.
ja, dat stak mij ook wel tegen met solstice, die strikes.
er was een reden dat ik geen strikes meer deed.
Precies, voor af en toe casual tussendoor spelen mis je gewoon te veel zaken.
Om een beetje leuk mee te kunnen moet je toch best serieus wat tijd er investeren, maar dat punt streef je zo voorbij waardoor er snel juist weer niks te doen is. Dat komt volgens mij puur door de timed content en caps die er zitten op het behalen van bepaalde resources per dag / week.
Je kan dus niet even lekker doorgrinden (dat dan ook nog eens moet gebeuren in een veel ste kleine pool van content), maar je moet wel iedere dag checken, zo'n beetje.
Het lijkt er net een beetje tussenin te zitten, waardoor het faalt (imo natuurlijk) voor zowel de casual spelers als de dieharders.
De zeer zeldzame diehards die er meer tijd in kunnen steken dan jij en ik samen in ons werk hebben natuurlijk de uitdaging van het behalen van elke triumph. Maar ik heb al meerdere mensen zich zien afbranden op het spel om dit te doen wat een ongelofelijke hoop werk en tijd kost dat. 1 Vriend van mij is er echt bijna en die heeft ook collections compleet en die vreest nu al dat hij daarna nog een uur in Orbit zal hangen zich afvragende wat er nog rest en dan het spel er waarschijnlijk maar afgooit voordat er nieuwe triumphs komen.

En inderdaad het is geen spel voor een paar uur per week, prima te doen als je alleen een beetje wilt rondhoppen en lekker knallen in de crucible, maar wil je de nieuwe meta wapens en mods dan heb je aan een paar uur niets.
Zo was ik ook, rond 4k uur in D1 zitten. Was een echte completionist, wat al irritant was, want er was niet eens genoeg vaultspace om alle exotic wapens raid legendaries te bewaren (dat hebben ze pas veel later "opgelost").
Iedere dinsdag 3x raiden, elk weekend 3x flawless trials of osiris. Soms zelfs meer, heb ook regelmatig extra characters gemaakt, puur om meer te doen te hebben (1 char mss wel 10x verwijderd en opnieuw uitgespeeld).
Rest van de week andere spelers door raids helpen en hier en daar wat timed events (zoals iron banner), maar verder ook veel hangen in orbit (was desalniettemin altijd gezellig op de chat).

Toen ze aankondigde dat ze overnieuw gingen beginnen met D2, ben ik er gelijk mee gekapt. Heb niet eens de laatste DLC van D1 meer aangeraakt.
Yep, hij had 3 maand geleden al ruim over 5K uur erin zitten zal inmiddels wel rond de 6K zitten en het spel is nog geen 2 jaar oud :P

We spelen het alleen nog maar omdat er geen spel is wat de moeite waard is van de overstap (we stappen eigenlijk alleen over op releasedates, en nooit maanden later omdat je dan zo achter loopt) Anthem hebben we een paar dagen geprobeerd maar wat een ramp was dat. Ik verheug mij al op Borderlands 3, en volgens mij gaat dat een flinke hap uit de playerbase van Destiny nemen, zal mij niets verbazen als hun releasedate ook van belang is voor dit uitstellen van Destiny Yr3, ze zouden qua aandacht helemaal ondersneeuwen.
Ik lees altijd overal heel veel negatieve berichten over Destiny en dat Destiny zijn einde nabij is.
Ik denk dat de gestopte samenwerking met Activision persoonlijk goede vruchten zal afwerpen en dat niks meer gerushed word.
Ikzelf speel nog steeds fanatiek Destiny en dat samen met een clan van ongeveer 90 anderen (Nederlanders) die nog elke week meerdere raids runnen.
Ik ga zeker niet zeggen dat Destiny 2 bij release een goeie game was, want qua content want er was echt vrij weinig te doen. Alleen sinds Forsaken vind ik het zelf een goeie game geworden had alleen even tijd nodig blijkbaar :+
Dat was hetzelfde verhaal bij D1, was op het begin ook (te) mager, maar na een paar DLC's begon het ergens op te lijken. Ik was gewoon super pissig dat ze besloten dat allemaal weg te flikkeren en overnieuw te beginnen met D2, en dus dezelfde fout als D1 maakt met veel ste magere content op het begin.
Denk dat Bungie zich een beetje verkeken had hoeveel werk het was om elke 365 dagen verplicht nieuwe content uit te brengen.

Uit dat statement op hun site blijkt in ieder geval wel de opluchting dat ze nu eindelijk weer voor kwaliteit ipv kwantiteit kunnen gaan.
Wellicht heeft het te maken met de nieuwe generaties van ryzen waar Destiny 2 niet door werkt. Ze wachten op updates van AMD wellicht proberen ze het zelf te fixen?
Die is er toch al? (In beta vorm)

https://community.amd.com...ks-voltages-and-destiny-2

Chipset Driver 1.07.29 also contains a beta workaround that resolves Destiny 2 application launch issues. This will ensure Destiny 2 players can immediately get back into the game.

[Reactie gewijzigd door fentoment op 2 augustus 2019 11:13]

Poh poh, wat een negativiteit allemaal. Bekijk het eens van de andere kant: beter uitstellen dan weer iets op de markt brengen wat niet af is. (lees: vanilla D2).

Ik vermaak mij dagelijk prima 2-3 uurtjes met D2. Ook vind ik het geen probleem om te betalen voor nieuwe content. Zet dit af tegenover de uren ontspanning die je er voor in de plaats krijgt en je bent een stuk minder kwijt dan een keertje naar de bios...
Hm, ik mag aannemen dat Forsaken + Season pass dan goedkoop te krijgen is. (Forsaken is raar genoeg niet te krijgen voor de xbox one en de voledige forsaken waar je dubbel betaald gaat niemand kopen (zelf nog eigenaar van destiny 2 + dlc)...
DESTINY 2: FORSAKEN - ANNUAL PASS is nu toch in de aanbieding in de store voor ergens rond de 15/20 euro? (kan het hier even niet zo snel nakijken) Maar dat geld is het zonder twijfel meer dan waard.)
Dat is de annual pass.... Dat is niet de basis forsaken content.. die is niet beschikbaar
Jouw woorden:

ik mag aannemen dat Forsaken + Season pass dan goedkoop te krijgen is

Aangezien Forsaken al een season is meende ik dat je met + Season pass doelde op de annual pass.

Maar los van alles, er is een aanbieding en het loont de moeite om daar even naar te kijken, en als zelfs 15,- je al te duur is, dan houd ik erover op.

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 2 augustus 2019 15:26]

Is Destiny 2 een beetje te spelen in je eentje? Of is het puur MP? Ik heb in de originele Destiny wat rondgelopen in mijn uppie, goede shooter maar weinig om je te binden als eenling.
Het grootste deel van de content kan je prima als solo speler doen, alleen raids en een paar specifieke quests zal je toch wel een group voor moeten zoeken.
( de rest van de content heeft bijna allemaal matchmaking )
Je kan zelf een mix van doen, met sommige game modes en bijvoorbeeld Raid achtige dingen of PVP multiplayer klik je gewoon op starten en het spel zoekt voor jou spelers die mee doen, hoef je zelf niets voor te doen.
Ben ik de enige die de nieuwe versie ziet als extra geld voor Bungie?
"Vroeger" als Shadowkeep zou uitkomen, zou je shadowkeep EN alles wat daarvoor kwam, als totaal spel kunnen kopen voor zo'n €60.
Het lijkt in het nieuwe systeem zo, dat je een "gratis" versie hebt. Om daarnaast alles te krijgen, betaal je nog is €35 voor shadowkeep, en waarschijnlijk ook €35 voor forsaken, wat uit zou komen op een totaal van €70, om alles te hebben, meer als die €60 dus. Als je daarnaast ook nog de anual pass wilt, zit je als nieuwkomer die het komende jaar het complete spel wilt op ruim €100. Best duur, die "gratis" versie...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True