Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bungie geeft toe dat valsspelen in Destiny 2 aanzienlijk is toegenomen

Bungie heeft beloofd dat het valsspelen in Destiny 2 harder gaat aanpakken, waarmee het tegemoet komt aan klachten van spelers. Volgens de ontwikkelaar is het aantal valsspelers sinds januari met 50 procent toegenomen.

Op zijn website legt Bungie uit welke stappen het gaat nemen. Het bedrijf legt uit dat het aantal valsspelers sinds het uitbrengen van Trials aanzienlijk is toegenomen en dat dit voor veel frustratie bij spelers zorgt. Om valsspelen tegen te gaan wordt er samengewerkt met Valve om ddos-aanvallen tegen te gaan, en daarnaast zijn er in de afgelopen tijd aanzienlijk meer bans uitgedeeld.

Daarnaast heeft Bungie op zijn website een lijst gezet van de meest voorkomende cheats, waaronder oneindige munitie, wallhacks en aimbots. In de komende tijd worden er meer mensen aangesteld om dergelijke valsspelers aan te pakken. Er zijn ook nog maatregelen waar Bungie vooralsnog niet publiekelijk over wil uitweiden.

Ook wordt er gesproken over Trials, een pvp-modus die enige tijd geleden is toegevoegd. Bungie is van plan verbeteringen toe te voegen, onder meer door de speelmodus aantrekkelijker te maken voor spelers die minder goed zijn in de game.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

25-04-2020 • 12:26

96 Linkedin

Reacties (96)

Wijzig sortering
Naast dat de cheaters het spel plezier verpesten, is Trials ook 1 grote sh*tshow vanaf dat het is gestart.
Waar Bungie het grootst aankondigde dit seizoen, "we've been holding off to not give you something half baked and the best pvp experience ever bla bla bla"
Ze hebben een pvp mode bezorgd die de community nog verder heeft verdeeld en het is inderdaad niet halfbaked maar rauw, waar enkel de top elite (en cheaters) een kans maken en de casual spelers geen schijn van kans maken.

Hoe het mechanisme werkt.
- Je verdient trials tokens, deze kan je inwisselen bij 3 wins voor loot.
- Al speel je 10 matches en een hele zooi tokens verzameld , je hebt er niks aan als je niet 3 wins maakt. Na 1 week reset het en ben je het kwijt. Totaal niet rewarding dus voor de minder goeie casual pvp speler.
- Als je 7 wins maakt achter elkaar (je kan 1x card reset doen per speler) dan ga je flawless. Wat krijg je...een armor die toont dat je flawless bent gegaan, dat is dus puur visueel en de top spelers zijn niet geinteressseerd in een nieuwe armor plate, je kan ervanuitgaan dat ze de perfecte al lang en breed hebben gefarmed. (Bungie is nu in beraad om te kijken om een uniek PVP slot te maken voor een upgrade perk zoiets als "Get better gun handling when you are the last man standing")
- Wat doen alle top spelers dus, bij 3 wins expres hun card resetten omdat je dan tenminste in de pool van de random roll guns terecht komt (die nog best leuk zijn en enkel in trials droppen), waardoor je een gun met de perfecte stats kan door blijven farmen.
- Dit resulteert dus dat alle casual spelers een grote kans hebben telkens tegen de pvp goden al dan niet cheaters terecht komen, je kan je voorstellen hoe demotiverend dit werkt en afschrikt om die mode nooit meer aan te raken.
- Ik kan uit ervaring spreken want ik kwam direct tegen spelers die de "Unbroken" seal triumph hebben, die dus in 3 verschillende seizoenen de max glory rank hebben bereikt.
- Hoe in hemelsnaam word ik hiertegen gematched bij mijn 1e games al????? Terwijl ik zelf Fabled II rank heb pas 1 seizoen en dit seizoen ook Fabled II dat is 6 ranks lager dan de max glory.
- Daarbij als je op de Fireteam search website kijkt van Bungie, zie je allemaal aanbieders die je naar flawless carryen tegen betaling, ongetwijfeld cheaters dus.

Bungie heeft dus zelf gefaliciteerd in een pvp mode om zo hard mogelijk de casual spelers weg te pushen, waardoor je enkel nog de top 1% overhoud + de cheaters die je ook nog eens beloont.

Gelukkig heeft Bungie geluisterd en ingezien hoe inherent broken trials is in de core en het reward systeem, ze gaan gelukkig al deze bovenstaande punten aanpakken.
Denk dat het er ook mee te maken heeft dat alle bekende streamers en pvp spelers zelf ook klaagde hierover en ze te doen hebben met de casual spelers want je houd geen spel over als je geen casual base hebt en deze nog verder wegduwd.

Wat ook meespeelt is dat natuurlijk iedereen vrolijk kan meekijken als een streamer opeens tegen een cheater staat (wat Bungie ook wel gezien moet hebben), het zijn ook geen onopvallende cheats zoals de bekende wallhacks en auto-aim.
Dit is gewoon in your face cheats, infinite respawnen bij doodgaan, achter je verschijnen uit het niets, no clip, vliegen door de map, infinite ammo en geen reload dus eindeloos rockets achter elkaar spammen en nog een hele zooi aan andere cheats.

De 1e paar dagen was het enigzins onopvallend, dus auto-aim met wallhack enkel. Maar het werd steeds brutaler want ze merkten dat Bungie er niks aan deed gezien ze geen gebruik maken van Steams VAC systeem (want dit waren spelers die al eerdere steam bans hebben gehad). Tja en als Bungie er niks aan doet zetten we toch alle cheats wagenweid open, echt droevig bedoening bij elkaar, en gelukkig wordt het geheel op de schop genomen.

Ik wil Trials echt wel weer een kans geven als de verbeteringen zijn doorgevoerd, maar dan moet het mechanisme wel eerlijk genoeg werken waar ook de wat mindere PVP goden ook een schijn van kans maken, in ieder geval voor de rewards of 3 wins.

Toevoeging hieraan nog, als je wil weten hoe de cheaters het zien:
https://www.youtube.com/watch?v=wVo5mXh2M7E

[Reactie gewijzigd door Turismo op 25 april 2020 19:12]

In de kern van het probleem dat je beschrijft niet gewoon dat de matchmaking niet op skill matched? Toen ik vorig jaar nog destiny 2 speelde had ik altijd heel snel een match. De game leek niet echt zijn best te doen om gelijkwaardige matches aan te beiden. Die cheater en pvp gods die jij beschrijft zou je als minder succesvolle speler überhaupt niet tegen moeten komen.
Helemaal met je eens, ik zou ze inderdaad niet moeten tegenkomen en toch is het zo.
De matchmaking in survival is dan ook stukken beter, ik weet niet wat Bungie voor algoritme toepast dat ik tegen zoveel hogere ranks terecht kom.

Ik wist het niet eens maar ik google even snel "Trials of Osiris matchmaking"
1e antwoord: Trials of Osiris does not feature any matchmaking.

Ik weet alleen dat het connection-based en card-based matchmaking is.

Als de pool van de pvp gods zowiezo in de 3 tot 5 wins blijven roteren en nooit hun 7 wins met opzet afmaken (gezien je dan rng wapens krijgt waar de meeste op azen, ze zijn echt niet geinteresseerd in een armor plate die er cosmetisch leuk uitziet en ze daarbij allang hebben). Niet gek dat ik dan tegenover allemaal sweats sta.

En ik ben hier niet de enige in met deze ervaring, iedereen klaagt hierover.

[Reactie gewijzigd door Turismo op 25 april 2020 23:39]

De Trials matchmaking van Bungie is puur gebasseerd op je huidige Trials Win Card, iemand die voor zijn laatste match speelt (7e win) komt vaak tegen iemand die een gelijk aantal wins heeft.

Hierdoor kan het zijn dat je op de 1e match van je kaart zo maar tegen een zeer sterk team komt omdat hun ook net aan de kaart begonnen zijn, dat is totale willekeur maar de kans op een sterk team is hoger naarmate er meer wins worden behaald.
De matchmaking in Survival is "Skill-Based" maar ook dit valt vaak tegen, tot op heden ieder seizoen 5500 behaald, en zelfs als een groep van 3x 5500 kom je tegen mensen die net 1 of 2 potjes in de playlist hebben gespeeld die je compleet omver walst.

Daarnaast is de game op PC voor een PVP speler momenteel behoorlijk kapot als je het mij vraagt.

Afgelopen weken meerdere malen trials gespeeld, van de 50 potjes die wij hebben gespeeld op vrijdag avond waren er 21 tegen hackers, sommige verbergen niets en vliegen lekker door het level heen om daarna in 1 seconde 1000 raketten op je af te vuren. Andere zijn accounts die als goden elk schot perfect in het hoofd mikken, ga je op hun profiel kijken dan konden ze de afgelopen jaren nog geen hoofd raken maar in het weekend zijn ze opeens de beste spelers die er zijn geworden.

De keuze om de game Free2Play te maken is een bijzonder slechte keuze geweest naar mijn mening, een hacker wordt verbannen, maakt even een nieuwe account aan en kan met 5 minuten weer rustig verder waar hij was.
Ja het is een trieste bedoening bij elkaar en het heeft de lol er snel afgehaald, zolang de cheaters ongestrafd blijven en het bedje gespreid blijft omdat het spel hier nou eenmaal geen weerstand tegen bied.

Bungie heeft dit zelf in de hand gespeeld wat geresulteerd is in de totale chaos die het nu is geworden, het lijkt er gelukkig wel op dat ze het nu serieus aanpakken voordat het hele pvp gedeelte doodbloed en verziekt is.

De hele mode van Trials spreekt mij wel aan en wil het zeker nog een kans geven als de mitigaties en verbeteringen zijn doorgevoerd, maar op dit moment is het gewoon zinloos. De tijd zal het leren.
Deels dezelfde problemen die trials had in deel 1. Toen was het alleen een lag switch wat gebruikt werd omdat het alleen een console game was.

Probleem in de kern moet opgelost worden. Dat is namelijk de p2p verbinding. Doordat je dit systeem hebt kan je al die onzin doen. P2p is prima voor het pve gedeelte in het spel. PvP moet gewoon dedicated servers krijgen.
En dat, helaas, gaat never nooit gebeuren, want dat zou Bungie veel te veel geld en tijdsinvestering kosten.
Trials is wat mij betreft, en volgens mij ook voor Bungie, wat raids zijn. Endgame.
En dat is niet voor iedereen.
Raid zijn echter zeer toegangelijk voor ook de casual base zeker gezien er altijd pve spelers zijn die de sherpa rol op zich nemen.
Hier en daar wat grinden van goede gear is dan wel de vereiste, het is inderdaad dan ook endgame dus wat moeite erin steken mag dan ook wel. Maar compleet mogelijk en uitnodigend voor de casual spelers.
En uit die casual base vloeien weer nieuwe sherpa's uit voort, die weer de volgende batch aan nieuwe spelers wil helpen met raids. Een totaal gezonde community dus.
Ik heb het zelf ook gedaan en nog steeds dat ik nieuwe spelers help met moeilijkere missies of raids, terwijl ik er zelf niks uit krijg, maar dit zorgt wel voor dat de community elkaar waardeerd en helpt als je dat kan.

Er vloeit bij mij af en toe ook een lichte irritatie als je vraagt weke loadout ze gaan gebruiken en ze komen aan met "I've got Hard light, best gun ever" totaal geen pve gun, en 0,0 boss dps. Maar in plaats van mij eraan te gaan ergeren, ga ik even snel de Whisper quest in voor de Whisper of the Worm zodat ze in ieder geval een groot deel van de raids kunnen gaan spelen (Helpt natuurlijk dat die quest nu broken en zwaar underleveled is :P sinds dit seizoen).

En c'mon ik ben echt geen slechte pvp speler, maar ook geen pvp god.
Het kan niet zo zijn dat ik in vrijwel alle Trials matches tegen "Unbroken" seal spelers wordt gematched met vol Flawless armor, ik maak geen schijn van kans daartegen, klopt toch helemaal niks van..

De staat van Trials is dat verre van niet en ook Bungie heeft dit nu eindelijk ook ingezien (mischien al vanaf de 1e week, maar heb liever dat Bungie er meer tijd in steekt om het te fixen ipv wat mini fixjes hier en daar) en dat was mijn punt(en), en dan kan je het simpelweg in 1 woord wel Endgame noemen, blijft niet uit dat het hele mechanisme broken is in de core.

[Reactie gewijzigd door Turismo op 25 april 2020 14:52]

Raids kunnen door iedereen gedaan worden zolang je maar een team van 6 weet te vormen. Het is mechanic heavy, maar deze zijn te leren.

Trials is wat lastiger puur te leren. Spelers met weinig afiniteit voor PVP die toch de loot willen collecten komen er gewoon niet in vooruit.
Nja het spel wordt over 1 kam geschoren.
Ik moet volgens mij op de xbox one x nog de eerste Destiny 2 cheater tegenkomen.

Ja sommige wapens werken beter dan de ander in PVP maar daarmee is het ook wel gezegd.

Toen ik met een groep nog actief Destiny2 speelde, toen was het bijna uitsluitend Trials, wat hebben wij daar genoten.

Ik kan mij indenken dat het op de PC anders is, maar dat lees ik over vrijwel alle online pc games. Niet dat het goed is, mja...
Nog nooit ge dossed dan? Fijn voor je, maar je hebt dan waarschijnlijk of geluk gehad, of speelt niet op het niveau waar je dat soort lui regelmatig tegenkomt.
Ik vraag mij af hoe je in godsnaam ge dossed kan worden? Lezen die gasten je ip adres dan uur? Wat gebeurt er dan?

Ik heb veel destiny 1 gespeeld op de ps4. Daar kwam de lag switch techniek wel vaak voor op gegeven moment. Dat de tegenstander stil staat en dan ineens val je dood neer omdat ze achter je staan.
Als je een apparaat hebt waarmee je al het verkeer kan analyseren, zoals de netduma switch, dan zie je binnen 3 tellen met welke ip adressen er wordt gemcommuniceerd.
Ik heb een netduma gehad maar vondt het een onding.
Anyway, de ip adressen van de teammates weet je al, die van de bungie (matchmaking)-servers zijn bekend, en wat over blijft zijn de tegenstanders.
Het kost als ik me niet vergis ongeveer 20 cent om een van die ip adressen in een remote dos service in te voeren en ploep, weg is ie.
Nog nooit gehad, zoals ik al zei. Ben in destiny 1 wel vaak slachtoffer geweest van die lagswitch.
Heel verhaal, maar denk even na;

Het is gewoon by design zo; Van de hele community is er maar 10%? (Of vul een ander laag percentage in) die online aankopen doet. Van die 10% is 80% (Of vul een ander hoog percentage in) een ‘elite speler’ om jou woorden te gebruiken.

Natuurlijk is het hele platform daarop ingesteld, bungie wilt gewoon geld verdienen...
Ik snap je punt niet, Trials is 0,0 paid content.

Free to play spelers kunnen het na wat levelen al direct spelen, hier zo eigenlijk ook direct 1 van de flaws in. Stel een cheater word op zijn account gebanned, dan maakt die weer gewoon een nieuwe aan om weer vrolijk verder door te cheaten.

Dit wil Bungie al gaan scherp stellen en heeft de community al gevraagd wat ze ervan zouden vinden dat enkel spelers met bijv. minstens 100 speeluren toegang krijgen tot Trials.

Bungie 1e main of concern is om eerst een zo grote playerbase te vergaren, vandaar de directe verandering naar F2P vorig jaar. Want je kan niet monetizen zonder spelers, als je al direct begint met directe harde monetizatie en paywalls schrikt je base af en haakt af en hou je enkel nog de sweats over de 10% dus, beter heb je de andere 90% er ook bij. Dit deel begrijp ik gelukkig maar al te goed ik heb een tijd in de game monetizatie gewerkt.

Direct geld verdienen is elk bedrijf zijn doel, maar het doel heiligt niet de middelen. Kijk naar EA met hun Star Wars Battlefront 2 en lootboxes hoeveel backlash ze daarvoor hebben gekregen, een playerbase die je niet zomaar terugverdient om van te kunnen profiteren.

Het verhaal is niet enkel mijn mening maar Bungie maakt dezelfde statement nu, gezien de hele community nu al weken klaagt en Bungie nogtands een response heeft gegeven tot aan vandaag. In Bungie hun woorden als je hun artikel leest.

"Trials has always had a problem of being approachable for players who aren’t highly skilled PvP gods. We believe that players should be encouraged to make an attempt every week, regardless of skill. You should feel some value in dipping your toe in each week to see if you can get a little further than last week, to push yourself to improve and get better. While every single player won’t make it to the Lighthouse, you should feel like you can get meaningful rewards by pushing yourself and still get some rewards for spending time in the activity."

[Reactie gewijzigd door Turismo op 25 april 2020 15:37]

Wellicht kan iemand uitleggen waarom het niet mogelijk is om een spel zo te programeren dat cheaten niet mogelijk is? Detecteren kan dus wel, maar voorkomen niet? Komt info over hoeveel minutie van de cliënt computer bijvoorbeeld?
Neem bijvoorbeeld een aim-bot. Dit is (in de kern) een stuk software dat tussen de muisbewegingen van de speler en het spel inzit om zo de speler te helpen richten. Het spel ziet in principe geen verschil tussen een speler die zijn cross-hair heel nauwkeurig op het hoofd van een vijand zet, of als een aim-bot hetzelfde doet.

Als spelmaker kun je vervolgens slimmere software inzetten:
  • onmenselijk gedrag detecteren (zelfs de beste spelers zijn niet perfect)
  • het spel geheugen beter beveiligen zodat de aimbot niet meer kan achterhalen waar de vijanden zijn waarop de speler with richten
  • detecteren of de speler extra processen op zijn pc heeft draaien (de aimbot)
als cheat-maker kun je dat weer proberen te omzeilen:
  • een imperfectie inbouwen, zolang je maar een (statistisch) voordeel houd
  • de beveiliging van het spel kraken of omzeilen
  • jouw programma proberen te verstoppen voor het spel
zo wordt het een kat-en-muisspel tussen spel- en cheatmaker waarbij steeds heftigere technieken nodig zijn om de ander de loef af te steken. Dit is niet fundamenteel op te lossen omdat je altijd ergens gebruikersinput nodig hebt (die gemanipuleerd kan zijn) en output wilt tonen (de gebruiker wil immers het spel kunnen spelen)

[Reactie gewijzigd door Elfjes op 25 april 2020 13:34]

Ik heb er verder geen verstand van, maar het klinkt mij in de oren dat een streamingsdienst dan de ideale oplossing is. Lijkt me dat je dan 90% van de cheats kan tackelen.

Of mis ik iets in het denkproces? Eventueel zorg je ervoor dat het afhankelijk is van je eigen hardware (bijv. Xbox controller of een "Xbox muis").
Met een streaming dienst is het juist makkelijk voor aimbots. Je hebt de feed al, dus je hoeft niet eens het beeld zelf te capturen. Zolang een spel het toestaat om mij het te laten streamen naar buiten is het voor mij mogelijk om "als rood in het midden dan klik" (triggerbot) of "als rood op het scherm dan beweeg midden naar rood en klik wanneer rood in het midden" (aimbot). Die functionaliteit is uit te zetten in Windows maar wordt duidelijk niet gebruikt want welke uitgever zou nu willen dat men hun spel niet op YouTube of iets dergelijks kan zetten.

Een goede manier van anti-cheat is.. het hele apparaat in eigen handen nemen en de gebruikers alle rechten van het apparaat te ontzeggen. Bijvoorbeeld Valorant anti-cheat waarbij je de sleutels van je computer aan Riot geeft, of een Xbox of iPad waarbij MS of Apple de sleutels van het apparaat hebben.
Aimbot werkt over het algemeen niet met het capturen van het beeld hoor, maar door speler locaties op te zoeken in het geheugen (zo kan je ze zelfs door muren heen zien en dergelijke). Wat jij omschrijft is een vorm van OCR, veel ingewikkelder, zeker aangezien spelers verschillende gear en skins kunnen dragen (en je nog onderscheid moet maken van je teamgenoten). Zou zelfs false positives kunnen krijgen op standbeelden of reflecties. Hoe ga je een triggerbot op "rood" maken? Je moet die spelers wel eerst rood painten, wat niet gaat als je alleen de stream hebt (moet je eerst gaan OCR-en om ze uberhaupt te herkennen).

Dus als je alleen de stream hebt, en geen toegang tot het apparaat waar het vandaan komt, is dit juist VEEL lastiger.

Wat jij noemt over het hele apparaat in eigen handen nemen, dat is juist wat een streamingdienst doet. Je huurt ruimte op een remote apparaat, en die geeft je enkel een stream terug. Er vanuitgaand dat alle spelers streamen natuurlijk, dit mixxen met normale gebruikers zal geen nut hebben voor anticheat.

Zelf je apparaat naar internet streamen, zal inderdaad 0 verschil maken, dan kan je nog steeds spul op je machine draaien.
Er zijn echter al wel proof-of-concept aimbots die prima werken met het videobeeld van de speler. Sterker nog, dit zouden nog wel eens de best aimbots ooit kunnen worden.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=TKWX-O4ex6o

De meeste hackers vallen op omdat ze door muren kunnen zien... en heel subtiel kun je dat herkennen in replays. De beste manier om deze 'weggevertjes' te fixen is door een aimbot te schrijven die alleen het beeld en geluid gebruikt die de client kan waarnemen. Hiermee kun je dan niet meer door muren heen kijken, maar andersom kun je nog steeds haarfijn schieten, zonder dat het verdacht wordt.

Edit, zie dit voor een huidig voorbeeld @Bram34

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 25 april 2020 16:49]

Okee, maar hoe zou je dit kunnen tackelen dan?

In de stream omgeving schakel je al heel cheat mogelijkheden uit.

Zo een aimbot op basis van videobeeld, wat heeft de aimbot dan nodig van informatie?
Kan je het beeld dan niet in een container laten draaien en zorgen dat processen van buitenaf alleen een zwart beeld te zien krijgen?

Kan je met een "Xbox muis" het niet hardware matig maken dat je de aimbots buiten spel zet.
(Accelerometer in de muis die snelheid detecteert o.i.d.).

Ik ben gewoon benieuwd waarom dit niet eenvoudig te tackelen is.

Daarnaast denk ik dat het zelf streamen niet meer nodig is. Alles gebeurd namelijk al op de server. Als iemand met jou wil meekijken, kan dat dus direct al op de server. Stel je wil dus je eigen webcam beeld en geluid er bij hebben. Dan wordt dit toegevoegd aan de stream die op de server plaatsvind.
Haha, wow, dat Valorant anti-cheat... eens gegoogled, bi-zar. Als dat de standaard wordt hoop ik toch echt dat iedere tweaker stopt met online (PvP) gaming.
Nee, daar heb je gelijk in.
Dat is stap 2 die @Elfjes noemt, het geheugen beter beveiligen, en niks is veiliger als dat remote is, en niet in je eigen machine. Dan moet je een server gaan hacken om erbij te kunnen, behoorlijke ingreep dus.

Dus qua anti-cheat, heeft streaming zeker wel een groot voordeel, als dat ooit groot genoeg wordt (moet je uiteraard wel alleen tegen ook-streamers spelen, anders schiet het nog niet op).

Het zou dan nog wel mogelijk zijn een soort AI-based aimbot te maken, die met OCR het beeld analyseert en dan spelers probeert te herkennen, wat een stuk lastiger en foutgevoeliger is. Maar in ieder geval, wallhacks en infinite ammo ongein enzo, valt zo goed als uit te roeien.
Daarom zijn bijna ook alle cheaters ook op PC. Daar kan je makkelijk je eigen software op draaien.

Je ziet ze minder snel op ps4/xbo. En ook stadia zal er weinig last van hebben. Maar die hebben weer andere nadelen.
• het spel geheugen beter beveiligen zodat de aimbot niet meer kan achterhalen waar de vijanden zijn waarop de speler with richten
Is dit niet de hele probleem?
Als de spel closed source is waarom is zoiets dan wel leesbaar?
Daarbij als er een locatie gedeeld word dan doe je paar neppe bij en hoeft de cliënt het maar te lezen.
Omdat closed source nog niet betekend dat je niet je geheugen kan uitlezen. Is een kwestie van identificeren waar lokaties zitten, zowel in de game engine zelf, of anders 3d modellen in je videokaart geheugen. Je computer moet weten waar spelers zijn om ze te kunnen renderen, dus dat is per definitie uit te lezen.

Geheugen beveiligen zou een vorm van encryptie of obfuscation moeten zijn, maakt het hooguit moeilijker, die data is hoe dan ook ergens beschikbaar.

Je computer zal zelf ook die neppe moeten negeren, dus ook dat valt te filteren, dus gaat niet op.
betekent gewoon dat er niet geëncrypt word.
als jij data encrypted is en je zet het op mijn pc betekent niet dat ik het kan lezen alleen dat het er is.
het is zoals vroeger met website pw opslaan in plain tekst vs hoe het nu gaat.
Niet echt ... het MOET ergens unencrypted zijn om gerenderd te kunnen worden, desnoods in je videokaart geheugen. Het MOET ook op een gegeven moment ergens unencrypted worden om er mee te kunnen werken, dit alles gebeurd lokaal op je machine, dus dat valt altijd te exploiten.

Vergelijken met plaintext wachtwoorden gaat niet op, omdat bij zoiets de server niet het originele wachtwoord hoeft te weten, je kan encrypted varianten prima met elkaar vergelijken voor authenticatie. En dan nog, je praat hier niet over gegevens op een server, enkel over lokale data in je eigen machine.
Dit klopt wel. maar ik heb me altijd afgevraagd bij de andere cheats. Zoals no clip of eindindig ammo. moeten toch zeer makkelijk te detecteren zijn.

Stel ik schrijf als developer een script. als de player in 3 seconden 3 raketten heeft gevuurd. wat dus niet mogelijk is met reload speed etc. dan trap je die speler de game uit.

Als een speler X aantal seconden of X aantal tijd buiten de map bevind. of buiten de allowed hitbox area.
trap de speler de game uit.

als speler van locatie X naar locatie X gaat in zoveel tijd. hetzelfde. net als een traject controle.
Oneindig ammo, of niet hoeven reloaden is inderdaad triviaal serverside af te vangen, daar mag inderdaad geen excuus voor zijn om dat niet te doen.

Voor no clip geldt dit denk ik ook, al is dat misschien wat lastiger om snel genoeg serverside te valideren. Het idee is dat je niet opstuurt waar je naar toe bent gelopen, maar opstuurt waar je graag naar toe zou willen lopen (ofwel met welke richting en welke snelheid je beweegt). De server berekent dan waar je uitkomt en stuurt dit terug. Ik vind het lastig inschatten of dit qua latency snel genoeg kan. Heb je hiet niet teveel round-trips voor nodig? Mijn gevoel zegt me dat dit wel moet kunnen, maar ik weet het niet zeker.

After-the-fact-valideren of iemand niet te snel van a naar b is gegaan, is zo mogelijk nog lastiger. Dan moet je namelijk voor elke source en destination berekenen wat de snelste manier is (lopen, springen, kruipen, enz.) wat verre van triviaal is.
Aimbots en cliënt hacks waarbij je muren doorzichtig maakt zijn moeilijk te fixen, je kan het scherm opnemen, maar de hacked cliënt kan dit detecteren en zet dan even de cheats uit.

Dingen zoals infinite ammo of health zijn lachwekkend triviaal om te checken op de server, dus daar is geen excuus voor.
Wat iemand laatst al hier voorstelde, zet alle cheaters bij elkaar, maar hou dat geheim.
Ik neem aan dat de voornaamste reden voor het verwijderen van valsspelers is dat ze het spel plezier verpesten.
Als je niet zou kunnen weten of iemand vals speelt kun je ze nog steeds scheiden op goed en slecht presterende spelers. Zo vergroot je sowieso de kans dat iemand meer speel plezier beleeft doordat hij samen speelt met anderen die vergelijkbaar presteren. Een vals speler zou zo ook gepaard worden met goede spelers en uiteindelijk dus ook met andere valsspelers.
Als je valsspelers wel kan detecteren is het mogelijk goed om ze met elkaar te laten spelen en dan kun je ook de patronen en statistieken genereren om sneller valsspelers te herkennen. Wat ook een soort win-win is omdat je mensen dan niet straft door ze lekker te laten spelen.
Zo vergroot je sowieso de kans dat iemand meer speel plezier beleeft doordat hij samen speelt met anderen die vergelijkbaar presteren.
Speelplezier gaat het Activision niet om. Er moet geld verdiend worden, op spelplezier kan de kachel niet branden.

Sinds Activision een patent heeft op matchmaking manipuleren om spelers ertoe te zetten om microtransacties aan te schaffen, ben ik ermee gestopt. Het gaat al lang niet meer om spelplezier. EA heeft trouwens een vergelijkbaar patent met hetzelfde doel.

Volgens het patent laten ze je helemaal niet spelen met iemand van vergelijkbaar niveau, maar juist iemand die iets beter is doordat hij een item gekocht heeft, in de hoop dat jij dat ook gaat doen.

Edit: Even vergeten dat Bungie niet meer onder Activision valt. Excuses.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op 25 april 2020 14:50]

Uhm Bungie heeft zichzelf uitgekocht uit Activision vorig jaar om weer zelfstandig te kunnen opereren, juist om de praktijken van grote publishers als Activision en EA.
Bron: https://www.theverge.com/...estiny-split-self-publish

Om het daarna ook gelijk free to play te maken (met uitzondering natuurlijk van season passen).

Ze hebben er $164m voor neergelegd, dat doe je als studio niet zomaar als je niet gelooft in het product en de community (bedenk ook dat Bungie verder geen IP's heeft naast Destiny), ze staan uiteraard nog steeds in het rood en is nog een lange weg waar ze hier financieel van gaan profiteren
164 miljoen lijkt mss heel veel, maar dat valt erg mee, dat hebben ze in een jaar terug verdient vermoed ik.
(in 2019 is er 300m omgezet in Destiny 2's MTX.)
https://imgur.com/a/4SRcrjV
Omzet is niet gelijk aan winst, hier gaat nog vanaf belastingen, investeringen, het maken onderhouden en verder ontwikkelen van het spel.

Je zou moeten kijken naar de ebidta waarde van Bungie wat ze dus echt overhouden onder de streep, maar ik ben daar niet ecenoom genoeg voor.
Het gaat ook om bijna het dubbele hè.. 300 miljoen omzet uit alleen mtx, tegen een aankoop van 162 miljoen.
Wellicht dat ze het inderdaad niet in een jaar redden maar dat het anderhalf wordt, meer dan dat zou mij zeer verbazen..

Helaas lijken alle winst cijfers achter paywalls te zitten dus betere gegevens kon ik niet vinden ;)
mocht iemand anders die wel hebben ben ik zeer geïnteresseerd :D
Ze gaan het ongetwijfeld wel redden, gezien het een groot IP is met een grote community base.
Echter ging het mij erom dat het een groot risico is om jezelf uit te kopen in een games markt, dat zegt natuurlijk wel wat over de studio dat ze er zelf ook in geloven voor de komende 10 jaar.

Het ene jaar ben je hot, maar dat kan het volgende jaar zomaar anders zijn omdat er een nieuwe speler is.
(zoals Dota vs League of Legends PUBG vs Fortnite)
Het had zomaar kunnen zijn dat Anthem wel de betere versie van Destiny was, gelukkig voor Bungie was dat het verre van dat. Terwijl EA wel alle middelen voor handen heeft ervoor, een top of the line engine van Frostbite, een leger aan developers en talenten.
Voor zover ik weet is volgens mij de regel dat een overname in 5 jaar terugbetaald moet zijn. Dus ze hebben nog even.
Sinds Activision een patent heeft op matchmaking manipuleren om spelers ertoe te zetten om microtransacties aan te schaffen, ben ik ermee gestopt. Het gaat al lang niet meer om spelplezier. EA heeft trouwens een vergelijkbaar patent met hetzelfde doel.
Dan kan je ook beter niet naar de supermarkt gaan waar alles ingericht is zo veel mogelijk aan je te verkopen. Dat is nou kapitalisme, welkom op aarde :Y)

Ik speel overigens wel games van die 2 bedrijven en ondanks dat hun streven misschien geld verdienen is heb ik er gigantisch veel plezier aan, zo veel dat ik inderdaad zo nu en dan een microtransactie doe.

Nu denk 70 euro aan COD:MW uitgegeven in totaal (inclusief basegame/battlepas), maar wel bijna 300 uur aan plezier gehad, zou bijna zeggen een win:win situatie. Apex (EA) heb ik ook wat kleine bedragen aan uitgegeven, ook meer dan 200 uur gespeeld, kan er echt niet om malen dat ze proberen een paar 10tjes daar voor terug te krijgen. Hoop voor je dat jouw werkgever ook gewoon geld over houdt nadat ie jou betaald, en dat dat ook zijn streven is ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 april 2020 13:35]

Volgens mij is er ook niemand die betwist dat de spelmakers winst mogen maken...
Wanneer we daar dan als consument ook een gedegen product voor krijgen.
Persoonlijk speel ik een game vanwege het competitieve element... ik wil winnen!
En volgens mij moet het mogelijk zijn om een game te maken waarin dat competitieve element aanwezig is en er toch winst gemaakt wordt.
Wat ik zelf ook ervaar (Ik speel geen Destiny, vooral WoT) is dat spelmakers de neiging hebben om het competitieve element uit te wisselen tegen winst: PayToWin en dat is volgens mij waar hier tegen geageerd wordt.
Wanneer je een spel maakt waarin de betere spelers de beste equiptment kunnen krijgen dan vergroot je daarmee dus de verschillen die er al zijn. En dat zou nog niet zo erg zijn wanneer je spelers alleen laat uitkomen tegen tegenstanders van de eigen 'klasse'... Dan kom je als casual speler met medium equiptment nooit een god-like tegenstander tegen en blijft het ieder potje competitief.
Het feit dat game-makers dit simpele model niet hanteren doet mij vermoeden (ik heb er geen studie naar gedaan) dat ze hebben uitgevonden dat bepaalde spelers meer geneigd zijn om geld uit te geven wanneer je die als 'gods' tekeer laat gaan tegen veel minder bekwame spelers. Die spelers zorgen voor de winst(groei) en de overigen moet je als slachtvee tevreden houden (en/of voor een gestage aanwas van nieuw slachtvee zorgen (free admission).
Die manier van winstmaximalisatie ten koste van spelplezier van de casual speler... dat is waar ik in ieder geval vreselijk van baal.
Het principe wat Gameloft er op na houdt bij games zoals WPO. Daar zijn een aantal spelers in diverse werelden die, geloof het of niet, zo maar 10-20K per maand uit geven. Ze kunnen er niks van, zitten vaak in een clan/guilt/faction. Op het moment dat een wereld kapot is doordat alle casual gamers gestopt zijn, voegen ze werelden samen. Daarom moeten mensen ook geen Gameloft games spelen.
Toch grappig om te zien hoe verschillend mensen de waarde van zoiets zien..
Als ik 70 euro zou uitgeven aan mtx over 300 uur, dan zou ik mezelf voor mijn hoofd slaan :P
Voor dat geld koop je 2 a 3 goede games..

Ik zal niet zeggen dat ik nooit iets koop, maar zeker nooit meer dan 10-15 euro totaal per game, en zelfs dat vind ik eigenlijk al veel. In de meeste games koop ik niks..

Nou moet ik wel toegeven dat ik wss een stuk meer speel dan jij, 300 uur is voor mij hooguit een maand speeltijd.

Ooit zeer verslaafd geweest aan pay-2-win games waarbij ik 100en euros per maand verspilde, sinds ik daar vanaf ben houd ik de hand stevig op de knip ;)
Maar hij zegt dat het een goed game is dus wat is er de verschil met jou?
Daar bij jij zegt"dan zou ik mezelf voor mij hoofd slaan" kan een ander jou gierig noemen, want zeg nou zelf 10 15 is toch niks..
Geen idee wat xenn99 zijn situatie is maar voor ik werkte en nog studeerde was 10-15€ best wel veel geld Dat was mijn weekbudget voor mijn middag eten.

Begin off-topic Rant
Ik vind de huidige verdien modellen, spelmechanisme, en verplicht internet voor single player games maar niets.
ik zou er echt niets mee inzitten moesten de mastodonten van gama studios aka investeringsfirmas (want gama studios kan je dit echt niet meer noemen), volledig de afgrond ingingen.
En dat dan ten van voordele van een pak indie developers. (ijdele hoop vrees ik maar eens mens mag dromen zeker...)

ik wil ook wel dat mijn geld opbrengt maar om die redenen nu de hele matchapij te laten verloederen is erover.

/End off-topic rant
Een supermarkt kost geen €60,- om binnen te komen. Ze hebben geen artikelen exclusief in dozen zitten waarbij je voor €5,- kans hebt dat je dat specifieke artikel te pakken hebt.

Een supermarkt is gewoon een winkel waar je de spullen koopt die je wilt. Misschien strategisch geplaatst en geprijst, maar je kunt voor een redelijk bedrag aan de spullen komen die je wilt. De manipulatie in games tegenwoordig gaat veel verder dan dat.

[Reactie gewijzigd door Rabb op 26 april 2020 12:59]

Destiny is niet meer van Activision, maar wordt inmiddels door Bungie zelf uitgegeven. Daarnaast zijn er in Destiny geen zogeheten pay-to-win wapens of andere items, alleen cosmetische upgrades.
Je zou bijna zeggen dat Activision een bedrijf is met winstoogmerk ;)

Klein detail: Activision heeft sinds vorig jaar niks meer te maken met Destiny.
Waarom word 'winstoogmerk' altijd gebruikt als excuus om goed te praten dat bedrijven een markt verzieken?

Ze zijn gewoon ons geliefde tijdverdrijf aan het vergiftigen. Het is daadwerkelijk mogelijk om games te ontwikkelen en te onderhouden zonder de spelers op iedere manier die ze kunnen bedenken te naaien en uit te wringen.
Of wellicht is het voor hun een antwoord op piraterij.

Als 90% van je omzet gegenereerd kan worden door in-game aankopen mag je het spel prima ergens gratis vandaan trekken. Dan gaan we vervolgens alle mogelijke manier verzinnen om je geld alsnog uit de zak te kloppen.

En je bent nog steeds niks verplicht te spelen, ben je niet eens met een werkwijze speel je het spel gewoon niet.

[Reactie gewijzigd door Flagg op 25 april 2020 17:07]

"je bent nog steeds niks verplicht te spelen"

Dat klopt. Echter is ontspanning en sociale interactie een wezenlijk onderdeel van mens zijn, en een hoop mensen geven hier invulling aan dmv gaming. Vooral nu er zo ontzettend weinig kwalitatief goeie games zijn op bv het vlak van multiplayer shooters, heb je vrij weinig keus dan het spelen van die spellen.

En helaas word daar dan vervolgens weer misbruik van gemaakt door de bedrijven die deze games aanbieden.
Hele lap tekst voor:

Ja maar ik wil spelletje wél spelen. *Stampvoet*

Er zijn trouwens nog nooit zoveel goede spellen geweest als nu, dus wellicht dat je gewoon straalverwend bent en je alles zo wil hebben zoals jij het precies wil. Zeg niet dat het zo is, maar het is een optie natuurlijk.
Nee hoor ik speel die spellen gewoon niet. Maar kaart wel aan dat ik het jammer vind dat de markt naar de klote is.

Op het gebied van met je vrienden multiplayer fps spelen is er, tenzij je van Battle Royal houd, momenteel vrijwel niets beschikbaar. CoD is dood, Battlefield is dood. Alternatief is dan GTA Online, maar dat zit vol met griefers en hackers en word eigenlijk niet meer gespeeld.
In principe is de hele gaming markt versplinterd. En als je dan tijd en energie wilt investeren komen er ineens microtransacties om de hoek kijken.

Maargoed, we komen er toch nooit uit. Fijn weekend.
ik ben het complete met je eens.

ik speelde een aantal Jaren terug een online game, web based......je hoefde er geen cent aan uit te geven, er was niks wat je niet kon krijgen zonder echt geld te spenderen, alleen duurde het langer als je dat niet deed.

en ik vond dat prima, soms gaf ik er een paar euro aan uit zodat je in een sort van season zat waardoor je sneller dingen kon bouwen / maken, maar nooit iets wat je niet kon zonder dat te doen.

mijn inziens….tegenwoordig spelen die game makers in op het idee dat als er 1 schaap over de dam is, er meer zullen volgen…..mij zal het NOOIT...en ik weet dat men zegt, zeg nooit nooit, maar in dit geval zeg ik echt NOOIT, zal welke game dan ook mij zoveel boeien, dat ik mij gedwongen zal voelen om geld te gaan uitgeven aan een game om maar bij te blijven / beter te zijn dan de gemidelde speller.....ik denk dat social pressure hier een belangrijke rol in spelt.
Uhm, bungie is weg bij Activision ?
Ik vermoed dat de toename van valsspelers ook te maken heeft met de herintrede van de Trials of Osiris. Een gamemode, waarbij je 7 rondes achter elkaar moet winnen om de beste spullen te krijgen. Over het algemeen wordt je gematcht met mensen die ongeveer evenveel rondes ongeslagen zijn. Hoe verder je komt, hoe beter de spelers. Alhoewel het dus in de eerste ronde ook al mogelijk is om de beste spelers tegen te komen, als zij ook in hun eerste ronde zitten.
Als een game eenmaal de naam heeft van dat er veel cheaters zijn dan bloed het dood en koopt er niemand meer in de shop.
Dat zou de indruk geven dat Bungie cheaten willens en wetens faciliteert. Vals spelen ten koste van andere spelers maakt dat mensen afhaken en dat mensen de spellen van die studio links laten liggen. Om dit te voorkomen moet er een duidelijk, krachtig en geloofwaardig signaal komen vanuit de studio. Deel van de problemen niet adresseren doet afbreuk aan het verhaal dat verteld wordt omdat de studio dan benoemd wat hen uitkomt - niet wat er speelt in de community. De geloofwaardigheid van dit signaal is voor mij niet onomstotelijk.
Dat gaat niet werken om een paar redenen.

A: Kan ik dan niet met mijn vrienden ineens spelen? Hoe hou je dit geheim?

B: als je niets zegt en je mij voor cheater aanziet als legit speler(het gebeurt). Dan moet ik ineens tegen alleen maar cheaters terwijl ik niet cheat. En forceer je mij alsnog cheats te gebruiken?
Zoals Mythic Quest op Apple TV+, geniale serie, en daar doen de dit ook.
je moet cheaters eerst ontdekken voordat je ze bij elkaar kunt zetten.
Meer dan 2.500 uur in het spel, en het is een geweldig spel maar ik ben d'r mee opgehouden omdat ze de crucible gewoon niet op een aanvaardbaar niveau weten te krijgen, er zijn gewoon teveel trucjes mogelijk om het voor een ander te verneuken, en als je glory rank voor de zoveelste keer om zeep wordt geholpen omdat je met 2 man of zelfs solo tegen een heel team speelt is de lol er wel af, pure bagger.
Destiny 2 is gebouwd om voor een breed publiek een hobby te kunnen zijn, waarbij je dagelijks / wekelijk / maandelijks in kan loggen en altijd wel iets hebt om te doen / na te streven. Dat lukt wat mij betreft heel aardig, maar het is niet voor iedereen. Als je alleen maar geïnteresseerd bent in PvP, tja, dan zijn er zeker betere games voor jou. Wil je vooral large-group raiding, tja, de 6 man in Destiny is dan wellicht voor jou niet voldoende. Maar als je naar de hele breedte kijkt, heeft Destiny veel te bieden.

Wat betreft de cheating, that was to be expected. Een pinacle PvP mode gaat cheaters trekken, sommige mensen doen alles om te winnen in een competitive setting (in de sport wordt ook doping gebruikt, bij poker wordt er vals gespeeld, etc....human nature) en tja, "winnen van PvE enemies" is nou niet echt e-peen materiaal. Bungie heeft wat inschattingsfouten gemaakt (3 win recycle, paid carries) maar dat zien ze en ze vragen zelfs feedback op de mogelijke oplossingsrichting.
Vind het vreemde gevolgtrekking die je doet.

Het spel is voor mij een samenspel tussen PVP en PVE, dit ook getuige de quests die je beiden laten doen. Maar met bv over de 1.000 strikes en over de 2500 public events, ik heb alle lore, eggs en noem het maar op ben je behalve als het voor een quest nodig is wel klaar met PVE. Blijft over PVP en Gloryranking is gewoon bagger ondanks alles wat ze geprobeerd hebben.

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 25 april 2020 15:35]

Heb je alle Seals al? Alle Triumphs? Zo ja, wordt streamer zou ik zeggen, laatst nog eentje featured die alle Seals heeft, schijnen er wereldwijd niet veel te zijn.

Er zijn ook groepen die sherpa zijn voor allerlei content, ook dat is PvE of PvP als hobby.

Dat jij er na 2500 uur op uitgekeken bent kan natuurlijk, maar het zegt niets over het spel en hoe anderen het beleven.

En ja, er zijn quests die alle content raken. Logisch ook, Bungie wil natuurlijk de spelers alles laten ervaren. En natuurlijk zijn er spelers die PvP nooit leuk gaan vinden en spelers die Gambit nooit leuk gaan vinden, maar er zijn er die door de quests het proberen en leuk vinden...maar quests zijn geen verplichting en naast de quests zat te doen.
Ik zeg dan ook niet hoe anderen het beleven, ik stel dat competitive teveel problemen kent. En die mening wordt breed gedeeld. Ook zeg ik nergens dat het raar of verkeerd is dat quests pve en pvp combineren.

En ja ik ben sherpa geweest, en nee ik heb niet alle Seals en Triumph points omdat ik bij aanvang s4/y2 gestopt ben. Ik snap ook niet echt waarom jij zo de drang voelt het spel naar mij toe te verdedigen, als ik het geen geweldig spel vond had ik er nooit zoveel tijd in gestopt, maar met comp is teveel mis.
Om valsspelen tegen te gaan wordt er samengewerkt met Valve om ddos-aanvallen tegen te gaan, en daarnaast zijn er in de afgelopen tijd aanzienlijk meer bans uitgedeeld.
Wat heeft het één met het ander te maken?

Zeer vreemde opvattingen hier. Wat is er mis met valsspelen in een virtuele omgeving? Hartstikke leerzaam zou ik zeggen. De ultieme praktijkles waar je niemand iets kwaad kunt doen.
Het hele leven is één en al een vals spel. Van DRM tot digitale communicatie en ecryptie aan toe. Alles is wiskunde en vals spelen is imho een leerproces van creativiteit.

Het is maar een spel nu, en geen criminele activiteit. Ik moedig het aan. Hier worden de volgende generaties knappe koppen opgeleid.

Speelt er iemand vals? Probeer het eens beter te doen!

Enkele leerzame kanalen op Youtube:
Ben Eater
Hackersploit
LiveOverflow
Om slechts enkele te noemen..

Dit zijn geen tutorials om simpel scriptjes te gebruiken, maar educatie van echte werk: het uitzoeken, ontdekken, en zelf ontwikkelen van tools. Leer de command line interface. Leer Wireshark. Leer Python. Voordat je het weet programmeer je DNA moleculen en bedenk je een geneesmiddel voor kanker. Kleine stappen, grote sprongen.

Ooit behoorde deze zaken tot de comfortzone van de gemiddelde bezoeker van deze site maar het lijkt erop dat tegenwoordig veel mensen liever hersendood vanaf de bank een controller bedienen.

[Reactie gewijzigd door Mushroomician op 25 april 2020 21:39]

Het maken er van is 1 ding, zelf ook wel gedaan in het verleden. Het verspreiden en massaal gebruiken is wat anders.
Absoluut mee eens.
Sinds de game van de blizzard launcher is afgehaalt zit het vol met cheaters... de meeste cheat devs zijn bang voor Blizzard, ze hadden nooit de game van Blizzard af moeten halen
Mosterd na de maaltijd zoals zo vaak bij Bungie. Al weken zo niet maanden wordt dit geroepen, Bungie's antwoord: "we hebben alles onder controle en we hebben Anti-Cheat systemen". Goh schijnbaar hadden ze het toch niet onder controle en wordt er nu pas ingegrepen omdat een aantal bekende streamers en groot deel van de spelers het spel naast zich neer legt.

Leuk hoor dat ze zich los hebben gemaakt van Activision, maar vanaf het moment dat het zover was is de game nog maar een schim van wat het geweest is. Seizoenen vol met FOMO elementen (die elk seizoen bijna hetzelfde zijn), een battle pass, evenementen die vroeger leuk uitziende gear opleverden hebben die gear nu achter een betaalmuur, 30 euro kostende DLC met content waar je in 2 weken weer klaar mee bent en meer van dat soort onzin. Bungie is nu veel te klein om zo'n game te onderhouden en de verwachtingen waar te maken.
Bestaan er eigenlijk nog PvP games waarin niet gecheat wordt? Ik ben al heel lang geleden gestopt met regelmatig te gamen om deze reden.

Gisteren nog Brawl Stars van mijn telefoon geknikkerd omdat ik met een kracht 1 Brawler tegen een kracht 10 Brawler uitkwam met 50 bekers...
Mobiele PvP games kan je beter achterwegen laten. Hier gaat het juist om zoveel mogelijk geld van iemand af te troggelen en heel het spel uit balans te gooien door ingame aankopen.

PvP games waar niet gecheat word is denk een utopia. Dedicated server zijn al een stuk beter. Het best laat je de server zoveel mogelijk bepalen (speler 1 heeft 10 HP, i.p.v. dat client speler 1 zegt "mijn speler heeft 100 HP).
Op de ps4 sinds dat die uitkwam in november 2013 heb ik nog nooit 1 cheater gezien. Alleem glitchers. PC in multiplayer is gewoon kut.
Het is toch nooit goed. Te veel cheaters = klagen. Een intrusive anti cheat = klagen.
Uiteraard zijn beide klagende partijen precies hetzelfde... :|
Ik heb persoonlijk niets tegen een intrusive anti cheat.

Kijk bijvoorbeeld naar COD Warzone. Daar hebben cheaters op dit moment de overhand.
Daar wordt een hoop over geklaagd.
Dan kijk ik tegelijkertijd naar Valorant, waarbij de developer heeft aangekondigd een Kernel level anti cheat te willen gaan draaien en dan is daar weer een hoop heibel over.

Zoals ik al zei, je doet het als developer nooit goed.

edit: typo.

[Reactie gewijzigd door dannbla op 25 april 2020 15:09]

Er is ook een andere manier om cheaten tot zekere hoogte tegen gaan. Actief zijn in je eigen community.Je eigen spel spelen etc.

Of, dedicated servers terug brengen zodat de community zichzelf een beetje onder controle kan houden.

Cheaten is al zo oud als het gamen zelf. Dit was vroeger in Q3, UT, America's Army en andere games net zo erg als dat het tegenwoordig is in BF, COD, Destiny etc.

Alleen had je vroeger dedicated servers waarbij je admins/mods had die enige ervaring hadden met het cheaten (mensen detecteren het beter dan elke anti-cheat) en zo de spelerbase een beetje schoon hielden.

Maar dat moest weg, want servers in eigen beheer houden brengt meer geld op. Er moest ook gekort worden op actief zijn in je eigen community, want dat kost geld.

Dus veel ontwikkelaars kiezen de goedkope uitweg en vertrouwen volledig op anticheat. De ene partij gaat voor goedkope anti-cheats wat nauwelijks beter is dan een 20 jaar oude punkbuster, terwijl de andere gaat voor goedkope anti-cheats die het hele systeem overnemen alsof ze Sony heetten.

Anticheat is een hulpmiddel, niets meer, niets minder. Geen volledige oplossing tegen cheaten.
Battlefield had genoeg servers waarvan de moderators christen en je werd gebannen als je het ontdekte.

Communities zijn mensen en zoals altijd..er zijn goede en slechte mensen.

Tis een vrij complex probleem helaas
Kijk bijvoorbeeld naar COD Warzone. Daar hebben cheaters op dit moment de overhand.
Dit maak jij er nu van, dat is nergens bewezen en er zijn nergens cijfers geprojecteerd.

Valorant heeft overigens ook al cheaters ondanks die anti cheat.

Ze moeten gewoon games koppelen aan een 2FA inclusief telefoon numemr zodat spelers die cheaten gebanned kunnen worden met hun telefoon nummer.
dat van die cheaters vertellen de devs zelf en wordt veel besproken op het activision forum
.(geen exacte aantallen)
En de maatregelen die ze gaan invoeren worden overal besproken
Er is een groot verschil tussen "we hebben cheaters" en "cheaters hebben de overhand".

4 dagen geleden stond de banhammer counter op 35000 dat binnen een game waar 50 miljoen accounts zijn (nu waarschijnlijk meer want dit is een oud getal). is nou niet zo heel erg spannend.

https://www.windowscentra...ters-fight-other-cheaters
Ja je kunt over woord keuze hebben.,..maar gezien elke er 1 te veel is..begrijp ik de uitspraak.


70000 mensen zijn gebanned. Cheats zijn niet meer zoals vroeger waar 1 persoon 600 kills maakt en dan vertrekt. Ze zijn heel subtiel. Denk dat heel veel mensen het verschil niet merkt of ziet.
Dus 70000 is mogelijk een topje van de ijsberg gezien hoeveel er in andere populaire spellen wordt gecheat.

https://www.gamespot.com/...r-70000-pla/1100-6475972/
https://www.pcgamesn.com/...nds/pubg-cheating-problem
https://variety.com/2019/...0000-cheaters-1203204625/
Dat is super eenvoudig te omzeilen.
Hoeveel telefoon nummers heb jij om een nieuw account op te registreren? Het is niet de enige tools, het 1 is van de dremoels. Creeer genoeg drempels en het is dan de moeite niet meer.
Hoe meer drempels, hoe minder spelers.
Denk dat dat wel meevalt. Volgens mij is 2fa nu met steam bijvoorbeeld al verplicht. Koppel het daar aan.
Dat hele multiplayer is een lachertje. Iedereen heeft andere wapens die sommige niet eens hebben. Dan nog level advantage... Is toch geen klap aan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True