Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rockstar Social Club-code verwijst mogelijk naar pc-versie Red Dead Redemption 2

Code van Rockstars Social Club-website bevat de tekst RDR2_PC_Accomplishments. Dat lijkt te verwijzen naar een pc-versie van de game. Accomplishments zijn het equivalent van Xbox Achievements en PlayStation Throphies.

Rockstar gebruikt de term Accomplishments bij zijn Social Club-netwerk als spelers bepaalde doelen in games behalen. De broncode met de verwijzing naar RDR2_PC werd opgemerkt door een gameleveldesigner op Twitter. De verwijzing staat online en is te zien in code die op een website staat die bij Rockstars Social Club hoort. Naast RDR2_PC staan er ook verwijzingen naar RDR2_PS4 en RDR2_XBOX.

Red Dead Redemption 2 verscheen eind vorig jaar voor de Xbox One en de PlayStation 4. Rockstar heeft zelf nooit iets gezegd over een eventuele pc-versie. Het eerste deel is nooit voor de pc verschenen. GTA V kwam echter wel naar de pc, nadat de game eerst ruim een jaar exclusief was voor consoles.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

04-07-2019 • 19:34

95 Linkedin Google+

Reacties (95)

Wijzig sortering
Yes wordt eens tijd!

Financieel snijdt Rockstar zichzelf ook heel erg in de vingers door het niet voor PC uit te brengen. PC-gamers zijn er nog steeds heel veel en dat zijn allemaal inkomsten voor hun.

Overigens vind ik wel dat het, zoals bij GTA V, niet verplicht mag worden een nieuwe versie te kopen als je al een console-versie hebt. Game is game, ongeacht apparaat, vind ik.

[Reactie gewijzigd door Knightwolf op 4 juli 2019 19:44]

Ik ben totaal niet blij dat we op pc achtergesteld worden, echter kan ik dit wel deels begrijpen; pc is populairste platform (maar ook voor crack/hack).

Door de game eerst op console uit te brengen, heb je die inkomsten sowieso al binnen. En later misschien nog een keer omdat men m dan voor pc koopt, of niet en gekraakt aan de haal gaat met de game.

Overigens was kwaliteit van de gta5 pc release best goed; vele (console) bugs opgelost.

Wacht liever een jar, zolang die maar (goed) komt
Ik ben totaal niet blij dat we op pc achtergesteld worden, echter kan ik dit wel deels begrijpen; pc is populairste platform
Dit vind ik nog al een statement en ik ben benieuwd of dit wel klopt.

Zover ik weet doen multiplatform games op de Consoles een veelvoud van de sales tov de Pc versie.
Zover ik weet doen multiplatform games op de Consoles een veelvoud van de sales tov de Pc versie.
Dit vind ik nog al een statement en ik ben benieuwd of dit wel klopt.
Haha grappig, i see what you did there ;)

Maar goed het is beter te onderbouwen met sales in ieder geval.
Dat bedoel ik ook; sales op console hoger, want minder piraat versie,

De levensduur op pc is dan wel weer hoger. De console gamer switches al snel van game naar game, waardoor minder spelers in Mp te vinden zijn.
ik heb hem op Xbox, zou hem graag op pc hebben, omdat ik dan "gratis" online kan spelen. Ik haat het feit dat ik MOET een abonnement nemen op live of de ps4 tegenhanger om online te kunnen spelen terwijl ik het spel fysiek gekocht heb.
Grappig om te zien dat Noorwegen, Zweden en Finland helemaal niet zoveel gamen. Ik vraag me af hoe dit komt, zullen ze meer in de mooie natuurgebieden lopen? :P

Van de andere derdewereldlanden kan ik 't begrijpen. Btw, Zweden en Finland waren vroeger ook derdewereldlanden. :9
Minder inwoners, dus ook minder omzet. Die kaart zegt niks over hoeveel procent van de bevolking gamet.
Mooiere vrouwen, dus die hebben andere/leukere dingen te doen! ;-)
Volgens mij loop je wat achter met je info (of ik loop achter) maar de pc markt verdient net zo veel als alle consoles bij elkaar op geteld, alleen Mobile gaming verdient meer

https://www.dsogaming.com...l-console-sales-combined/
Eens, al zijn er volgens mij genoeg mensen (waaronder ik) die legaliteit, en schone installaties verkiezen boven besmette computers en trucjes waarvan we vaak niet weten wat ze met je PC doen.
Prima, legaliteit, t.o.v. piraterij. De rest zegt eerder dat je je er nooit in verdiept hebt en er eigenlijk niets van weet. Dat hoeft uiteraard ook niet.

Echte cijfers van piraterij zijn moeilijk te achterhalen, ik kan me voorstellen dat het best veel is.

Wat argumenten van de duivel zijn dat het bij illegale games meestal alleen over het offline deel gaat waar ook minder winst te halen valt en in veel gevallen om een koop die ook zonder illegaal alternatief toch al niet had plaatsgevonden. De illegale speler kan dan mogelijk wel bijdragen aan de populariteit.

Een spel kan op de pc meestal ook sneller "uit elkaar getrokken" worden. Verwijzingen in de bestanden naar toekomstige updates bijvoorbeeld. Sowieso is het slim voor uitgevers om onder het mom van piraterij de pc release uit te stellen. Zoals eerder aangeven, veel dubbel geld en ruim de tijd om het spel te porten.
Overigens vind ik wel dat het, zoals bij GTA V, niet verplicht mag worden een nieuwe versie te kopen als je al een console-versie hebt. Game is game, ongeacht apparaat, vind ik.
Voor goede ports gaat die redenering niet op imo.
Een goede port met extra modding mogelijkheden vind ik inderdaad een aparte kost waard.
Aan de andere kant worden PC spellen wel weer sneller gekraakt waardoor een hoop mensen het spel ook niet kopen.
Door eerst inkomsten te vergaren dmv console verkoop houden ze de "schade" beperkter.

Al zouden diegenen die een gekraakte versie gebruiken het spel verder toch waarschijnlijk niet kopen.
En alleen al het gebruiken van DRM zodat het niet gekraakt wordt wordt ook niet als iets positiefs gezien binnen de community.

The Witcher had geen DRM en is ook wel illegaal te krijgen maar dat spel verkoopt dan weer hartstikke goed omdat ze niet moeilijk doen over piraterij en dat wordt door de community gewaardeerd.
Met Cyberpunk 2077 net zo, moet nog uitkomen maar binnen de community hoopt men er half op dat er überhaupt nooit een illegale versie van komt omdat iedereen van mening is dat CD Project Red een tof bedrijf is.
Als het spel komt dan is het ook klaar, komt er niet nog later een DLC waar je ook nog eens dik voor moet betalen, ook dat wordt gewaardeerd.

Zelf download ik ook veel spellen maar The Witcher heb ik gewoon legal en Cyberpunk 2077 ga ik ook zeker kopen, precies het soort spel dat ik leuk vindt, ik hou ook meer van Sci-fi dan Fantasy.
Juist niet, ze snijden zichzelf niet in de vingers door dit de doen. Ze doen hier iets soortgelijks als wat ze bij GTA V deden. Bij GTA V werd de game eerst released op de zevende generatie consoles, vervolgens een jaar later op achtste generatie consoles. Veel mensen die het spel hadden gekocht voor de PS3/Xbox360 kochten het weer voor de PS4/XboxOne. En nogmaals een jaar later werd de PC versie released. Enorm veel mensen hebben het spel 2 of 3 keer gekocht, dit is echt geniaal van Rockstar/Take-Two.

Voor RDR zullen ze waarschijnlijk hetzelfde doen, eerst releasen op console en een jaar later op PC. Veel mensen zullen van de console naar de PC migreren en het spel twee keer kopen.

[Reactie gewijzigd door Omega op 4 juli 2019 20:18]

Ik denk dat als ze zichzelf in de vinger zouden snijden, ze dat wel gevoeld zouden hebben?
PC is gewoon relatief gezien (tov consoles) niet interessant. Zeker als je piracy erbij optelt.

En wat denk je, dat het geen hit wordt op de PC? Leuke kaptiaalinjectie na een jaartje zou ik zeggen.
;)
PC is gewoon relatief gezien (tov consoles) niet interessant. Zeker als je piracy erbij optelt.

En wat denk je, dat het geen hit wordt op de PC? Leuke kaptiaalinjectie na een jaartje zou ik zeggen.
;)
Je spreekt jezelf hier ongelofelijk hard tegen.
Niet interessant maar wel een gigantische kapitaalinjectie? Lol wat denk je nou zelf! De PC-games ZIJN interessant voor Rockstar!
Ik zeg bewust 'leuke' en geen gigantische.
Ik zeg bewust 'relatief' omdat PC in verhouding bij langena niet zoveel verkoopt als de console.

Lezen is ook een vak.
Financieel snijdt Rockstar zichzelf ook heel erg in de vingers door het niet voor PC uit te brengen. PC-gamers zijn er nog steeds heel veel en dat zijn allemaal inkomsten voor hun.
Mijn theorie is eigenlijk het tegendeel. Doordat ze eerst op console lanceren zijn er heel veel mensen die zowel een console als een PC hebben, hem eerst op console kopen om niets te hoeven missen. Zodra de game na een lange periode (lees 1 jaar of meer) dan toch eindelijk op PC uitkomt heb je in diezelfde groep mensen een hele hoop die hem misschien nog wel een keer kopen, oftewel “double dippen”.

Ik denk dat dit gigantisch slim is, aangezien verkopen op consoles een zekerheidje zijn, gezien illegale kopieën op console tegenwoordig niet zo mainstream meer zijn, zeker niet in vergelijking met hoe mainstream het nog is om op pc illegaal te spelen.

Als je op alle platforms tegelijk lanceert heb je dus in theorie minder verkopen dan deze manier. De wijze waarop Rockstar hype creëert (met name door NIETS te vertellen over dit soort dingen) is gewoon briljant.

Daarbij ben ik wel heel blij dat ik hem eindelijk op PC kan spelen, en ga als Xbox eigenaar in dit geval óók de pc versie kopen.

Edit; daarbij denk ik dat rockstar veel dubbele verkopen heeft vanwege hun online elementen. Dat is voor veel gamers nu toch een reden om voor een game te betalen.

[Reactie gewijzigd door Craimasjien op 4 juli 2019 20:01]

[...]

Mijn theorie is eigenlijk het tegendeel. Doordat ze eerst op console lanceren zijn er heel veel mensen die zowel een console als een PC hebben, hem eerst op console kopen om niets te hoeven missen. Zodra de game na een lange periode (lees 1 jaar of meer) dan toch eindelijk op PC uitkomt heb je in diezelfde groep mensen een hele hoop die hem misschien nog wel een keer kopen, oftewel “double dippen”.

Daarbij ben ik wel heel blij dat ik hem eindelijk op PC kan spelen, en ga als Xbox eigenaar in dit geval óók de pc versie kopen.
Misschien ben ik raar, maar dat zou ik dus nevernooit doen! 2x voor dezelfde game betalen 8)7

Ik heb geen console, en die gaat er ook nooit komen. Ik ga dus ook geen console kopen om een game te kunnen spelen. Als een game niet op PC uit komt, dan maar niet. Their loss, not mine!

En wbt piraterij. Vice City en San Andreas heb ik nog illegaal gespeeld, maar de moeite die je moet doen om er aan te komen begin ik beu te worden. Daarbij respecteer ik het vele werk dat ze er in steken tegenwoordig ook een stuk meer dan vroeger. En kopen doe ik dus toch wel, ook als die gelijktijdig met de consoleversie uit kwam.
Huh, dat is toch al jaren zo?
Ik snap je punt, maar waarom haal je specifiek gta5 aan.
Overigens vind ik wel dat het, zoals bij GTA V, niet verplicht mag worden een nieuwe versie te kopen als je al een console-versie hebt. Game is game, ongeacht apparaat, vind ik.
Als we een kwaliteitsboost zoals bij GTA5 voor terug krijgen kan ik het Rockstar niet kwalijk nemen als ze ons er opnieuw voor laten dokken.

[Reactie gewijzigd door stimpyMGS op 4 juli 2019 20:42]

Nou nou wat snijden ze zich in de vingers. Net als natuurlijk met alle GTA games die op PC zijn uitgebracht.

En tja, het liefst nog gratis ook!
Overigens vind ik wel dat het, zoals bij GTA V, niet verplicht mag worden een nieuwe versie te kopen als je al een console-versie hebt. Game is game, ongeacht apparaat, vind ik.
Helaas zal dit zeker niet het geval zijn. Bij GTA V heb ik voor PS3 en PS4 de game aangeschaft. Als ik het voor pc zou willen hebben moet ik ook het volledige bedrag betalen. Zou wel een mooi initiatief zijn om alle games voortaan uit te geven voor een bepaalde console + de pc versie er dan gratis bij, of andersom.
Waarom wordt het eerst exclusief gemaakt voor consoles? Is daar een speciale reden voor?
Geld verdienen. Consumenten uitmelken
Je word gemint maar je hebt wel gelijk
Double dipping. Veel pc gamers hebben ook een console. Dus dat soort mensen die RDR2 graag willen spelen kopen hem dan eerst op console. Dan als RDR2 op PC uitkomt dan zullen er een heleboel mensen zijn die hem weer kopen. GTA V heeft bewezen dat die tactiek werkt.
Door de "warez" markt. Als mensen het op PC gratis downloaden en spelen hebben ze minder neiging ook nog eens voor de consoleversie te betalen.
Dat is onzin, meeste piraterij van PC games gebeurt in arme landen en meeste piraterij is van console games/emulatie omdat Nintendo/Sega etc hun roms nooit verkopen op het internet of het rippen niet lukt/kan.. (gemiste kans voor winst)

Altijd piraterij de schuld geven is te makkelijk, helemaal als je naar de gemiddelde prijs van een half decent game PC kijkt (900+ pleuro)
En als mensen het al downloaden die wel geld hebben is het vaak omdat er geen demo is, en willen kijken of het iets is voordat ze er 49 of 59+ pleuro in dumpen.. (Meeste mensen kopen daarna het spel vaak direct toch wel, als het ze aanspreekt)
(typo edit)

[Reactie gewijzigd door stewie op 4 juli 2019 23:24]

Tja, sommige mensen begrijpen het wel aangezien GOG nog steeds bestaat. (en CD projekt het nog steeds goed doet.)
PC heerst veel meer piraterij, en is krachtiger.

Dus eerst op de consoles uitbrengen en daarna 'HD' versie voor de PC zodat een groep hem zelfs 2x koopt levert een hoop meer op de lange termijn
Piraterij is al lang geen probleem meer, lage game prijzen op de lange termijn wel vs consoles.

Vaak brengen ze de games uit op de PC als er totaal geen geld meer in de console verkopen zitten, en de PC hardware krachtig genoeg is om weinig te hoeven optimaliseren. (directe ports die ook vaak het beste werken met controllers)
En meeste piraterij op de PC tegenwoordig zit hem juist in console emulatie :+

[Reactie gewijzigd door stewie op 4 juli 2019 20:36]

Omdat Rockstar geen respect heeft voor het Platform wat hun groot heeft gemaakt, en steeds consument onvriendelijker wordt.
hetzelfde als wat je bij GTAV zag; mensen die hem graag op PC hadden gespeeld, maar toch maar de console versie kopen omdat die eerder uit is. als de game dan eindelijk op de PC uit komt, kopen ze hem daar ook voor omdat dat de betere versie is.

bij GTAV was het zelfs zo erg dat mensen de game drie keer kochten, PS3, daarna PS4 en daarna PC.
Well fuck. Net een xbox en de game geregeld omdat ik het niet meer zag gebeuren... Dit is natuurlijk nog geen echte bevestiging, het kan best zijn dat de verwijzing in de code bestaat omdat een dev compleet wilde zijn of anderzijds ijverig.
Dit zag iedereen toch al aankomen?
Nee. Zoals in het artikel vermeld staat is Red dead deel 1 is ook nooit op PC uitgekomen dus de twijfel is wel degelijk terecht.
is Red dead deel 1 is ook nooit op PC uitgekomen
Vergeet niet dat de originele RDR uit 2010 stamt, het game PC/console landschap was toen heel anders dan nu. Je ziet nu ook steeds meer Japanse uitgevers PC ports uitbrengen, daar kan Rockstar moeilijk op achterblijven. Daarnaast is de tooling voor multiplatform nu ook veel verspreider en makkelijker uit te voeren. De vraag is natuurlijk altijd of het goede ports zullen zijn...
Er is een 4k remake van RD1 voor de huidige generatie consoles. Daar had dan ook best een PC versie bij kunnen komen. Er is immers tussen een xbox one en een PC steeds minder verschil.
Eh, nee? Er is een Xbox One X patch voor de 360 versie maar dat is heel wat anders (en op een PS4 kun je ook geen RDR1 spelen, behalve streamend via PS Now).

En het is ook redelijk bekend (hoewel Rockstar het uiteraard nooit officieel zou bevestigen) dat de codebase van RDR1 gewoon een zooitje was en daardoor bijzonder moeilijk naar PC te porten. Er is weinig reden om aan te nemen dat dat nu weer het geval is of dat er een andere reden zou zijn waarom ze niet gewoon dezelfde strategie als bij GTA V zouden volgen.
>Er is weinig reden om aan te nemen dat dat nu weer het geval is

Oneens. Red dead is nooit officieel naar PC gekomen. GTA is altijd zowel console als PC geweest. GTA 4 is ouder dan Red Dead 1 en is in het release jaar nog naar PC geport. Er is dus wel degelijk reden om aan te nemen dat de franchise mogelijk niet naar PC zal komen.
Ik denk dat je een beetje uit de loop bent geweest als je dacht dat RDR2 niet meer naar PC zou komen.

RDR was enorm veel moeite voor nodig om het naar een werkbare port te brengen voor PC. Die investering zagen ze waarschijnlijk gewoon niet zitten. Er is geen enkele reden te bedenken dat rockstar RDR2 niet naar PC zou brengen gezien het overweldigende succes van GTAV op PC.

Bovendien waren er al eerder verwijzingen gevonden naar een PC versie.
Ik blijf erbij: Red Dead =/= GTA. Red dead als franchise is nooit naar PC gekomen. Er zijn ook hints te vinden dat RDR1 naar pc zou komen, maar dat is nooit egbeurd. Ik ben vooralsnog zonder officiele aankondiging niet overtuigd. Maar ik hoop echter het tegendeel.
RDR1 stamt uit de tijd van GTA IV. Deze begon ook op de console en werd later geport naar de PC. Dit was een regelrechte nachtmerrie. De consoles uit die tijd hadden een architectuur die totaal niet leek op de huidige pc architectuur (zeker de PS3 met cel-processor technologie). Ook bij GTA SA was het in het begin even slikken voor de PC versie, maar dat kwam voornamelijk omdat de PS2, waarvoor hij gemaakt was, gewoon niet de kracht had om het spel optimaal te draaien (render distance was pijnlijk in een harrier, letterlijk).

Verder bleek de code van RDR1 een flinke draak te zijn en om dan die ook nog te moeten porten naar een volledig andere architectuur, terwijl het spel niet zo populair was als GTA V of RDR2..

De huidige generatie consoles zijn allemaal gebouwd op de PC x86 architectuur. Dit maakt porten een heel stuk interessanter voor developers.

OT: Ik zit zeker te wachten op de PC versie! Heb goede dingen gezien bij de console versie, zeker de Singleplayer spreekt mij enorm aan!
De huidige generaties consoles zijn backwards compatibel omdat ze de vorige generaties emuleren.
Dat scheen voornamelijk door technische beperkingen te komen. Het zou mij niet verbazen als deeltje 2 inderdaad wel voor PC komt.
De twijfel is zeker terecht.

Echter, de hardware van de Xbox 360 en PlayStation 3 was destijds compleet anders dan de PC. De Xbox 360 had een IBM processor, de PlayStation 3 een Cell processor. In de tijd van Red Dead Redemption 1 werden dan ook veel minder console games naar de PC gebracht, omdat het porten technisch of economisch onhaalbaar was. En de console ports die er wel kwamen, waren vaak behoorlijk brak.

Dat is anno 2019 wel anders. De Xbox One en PlayStation 4 gebruiken dezelfde x86 hardware die ook in de PC terug te vinden is. Sinds de Xbox One en PlayStation 4 consoles op de markt gebracht zijn, hebben ontwikkelaars meer console ports dan voorheen uitgebracht. Dat is in elk geval hoopgevend :)
GTA 4 is 2 jaar ouder dan red dead en is wel geport naar PC, nog in dat zelfde jaar. Vandaar dat ik de lijn trok van de franchises en niet aan de limitaties van de consoles.
GTA V heeft op PC miljoenen opgeleverd. Als ze RDR2 niet op PC gaan releasen zou dat wel erg naïef zijn. Kan aan mij liggen maar ik dacht dat iedereen er wel vanuit ging dat hij vroeg of laat op PC gereleased zou worden.
Miljarden zelfs. GTA kan echter veel meer over de top gekke content uitbrengen waarin dit bij red dead tegen het realisme in zou gaan. Red dead online is ook veel minder populair dan GTA online was/is en daardoor lijkt het voor piraterij veel aantrekkelijker om red dead gewoon lekker illegaal te downloaden voor de story mode, iets wat R* natuurlijk niet zal zien zitten.

Ik wou er in ieder geval niet vanuit gaan en had ook geen trek nog veel langer te wachten om het spel te spelen. Als men de strategie van GTA aanhoud moeten we dus nog wachten tot de nieuwe consoles uitgebracht worden voor een re-release op alle platformen. Dat duurt mij te lang.

[Reactie gewijzigd door Dafader op 4 juli 2019 20:37]

Snap ik. Echter, denk ik door de populariteit dat RDR2 het alsnog erg goed zal doen op de PC, ook al zou het puur om SP gaan.

Anyways, enjoy the game! Ik ben er lang mee bezig geweest maar heb elke seconde genoten van het spel.
Ik hoop het ten zeerste. Ik heb minder met GTA dan met Red Dead maar GTA 5 heb ik op alle platformen minstens eens uitgespeeld en dat kwam vooral omdat in de vroege versies de online stock markets niet werkten en ik de achievements voor het bezitten van de golf club etc. niet kon halen.. Daar gaf ik toen nog om, haha!

En thnx! Ik vermaak me prima. Zat te denken om een good guy playthrough te doen en daarna een bad guy. Als er nou even een bevestiging komt doe ik de xbox versie weer weg en bewaar ik de bad guy playthough voor de PC versie.

[Reactie gewijzigd door Dafader op 4 juli 2019 21:58]

Nee, niet wat er met RDR1 is gebeurd want die is nooit naar de pc gekomen. Waarschijnlijk vanwege RAGE waardoor het erg moeilijk zou worden om het naar pc te brengen gezien wat er met GTAIV is gebeurd. Dus ik snap de zorgen van anderen wel. En dan niet te vergeten dat het erg lang kan duren voor het uitkomt op de pc zoals dat gebeurde met GTAV.
Waar doel je op? GTA IV was toch prima speelbaar? Althans die heb ik met veel plezier op PC gespeeld.
Ja maar draaide pas goed op pc 2 jaar naar uitgave en niet op hardware van dat moment.
Het heeft even geduurd voor GTA IV goed draaide, maar dat kwam vooral door de bucketload aan patches. Niet per se de hardware.

Daarnaast had rockstar toegegeven dat de RAGE engine op dat punt ook nog te nieuw voor ze was. In GTA V hadden ze het pas echt onder de knie.
Nope, GTAIV draaide slecht toen het uitkwam. De ATi HD4870 en Core2Quad hadden moeite en dat waren de een van de top-end hardware.
Ik dacht dat dit ook al bekend was eerlijk gezegd? :o
Ik wel... als je kijkt naar het success van GTA op de pc, zou je gek zijn om hem niet naar de PC te brengen. Ik denk dat er ook een menigte op zit te wachten.

[Reactie gewijzigd door Ferio op 5 juli 2019 09:24]

Natuurlijk is het geen bevestiging maar met een beetje logisch nadenken komen de meeste mensen wel tot de conclusie dat het extreem waarschijnlijk is dat Rockstar met RDR2 dezelfde strategie hanteert als bij GTA V. Eerst brengen ze console versie uit en dan (stukken later) de next-gen console en pc-versies.

Die strategie is ontzettend succesvol gebleken, ze hebben aan heel veel mensen 2 kopieën kunnen verkopen. Er is letterlijk geen enkele reden voor Rockstar om al die miljoenen winst van een pc-versie te laten liggen. Waarom dacht jij dat het niet meer ging gebeuren? Volgens mij wachten ze gewoon het ideale moment af, niemand die de game een pas een paar maanden geleden heeft uitgespeeld heeft nu al zin om de game nog een keer voor pc te kopen.
Red dead =/= GTA. Het gegeven dat RD1 nooit voor PC is uitgekomen geeft in mijn ogen reden om te twijfelen.
omdat ik het niet meer zag gebeuren
GTA V kwam ongeveer anderhalf jaar na de PlayStation 3 / Xbox 360 release op de markt. Het kan dus even duren. Red Dead Redemption 2 is tenslotte nog geen jaar op de markt :)
Red dead is altijd exclusief een console game geweest en nooit officieel op PC uitgebracht. GTA is altijd multi-platform geweest. Dit is mijn voornaamste reden het somber in te zien dat de franchise naar PC komt. ik hoop natuurlijk het tegendeel.
Ik snap de visie van Rockstar in deze niet meer. Met GTA San Andreas en GTA 4 hadden ze nog een punt om uit te stellen. Piraterij was toen immers groot en ze waren afhankelijk van fysieke sales.

Fast forward naar GTA V en ze hebben miljarden naar binnen geharkt door het spel te verkopen maar naast het spel hebben ze ook veel verdient aan alle microtransacties. Dat ze met GTA V huiverig waren en destijds microtransacties nog niet heel sterk vertegenwoordigd waren snap ik. Maar na alle successen, lees, de meest succesvolle product ooit zou je toch knotsgek zijn om de PC niet mee te nemen?

Waarom, maar waarom moet een PC versie uitblijven aangezien ze met de PC markt alle inkomsten missen aan alle toeters en bellen naast het spel zelf?

[Reactie gewijzigd door dindr op 4 juli 2019 19:55]

Ik gok dat het te maken heeft met exclusiviteitscontracten met een vooraf afgesproken periode tussen Take Two en Microsoft. Het heeft volgens mij niks te maken met piraterij, maar eerder extra verkoop van consoles. Dit is natuurlijk een wilde gok en berust enkel op buikgevoel :+
Waarom, maar waarom moet een PC versie uitblijven aangezien ze met de PC markt alle inkomsten missen aan alle toeters en bellen naast het spel zelf?
Ik gok dat Rockstar Games een fatsoenlijke PC versie wil leveren, in plaats van een veel te snelle (en dus slecht werkende) console port in de markt te zetten.
Deze game op PC. Ultrawide. Reshade. High FPS.

KOMMMM SNEL
Ik hoop het, want dan ga ik hem op de pc WEER uitspelen. Heerlijk spel :9~
Alleen jammer dat je de eerste niet kunt spelen, want om daar nou mijn PS3 voor af te stoffen? (En emulatie werkt nooit goed)
Er is een remake van deel 1 voor huidige generatie. Mij alleen niet bekend of die voor beide consoles beschikbaar is.
Dat is alleen voor de Xbox one (Emulatie) en Red Dead Revolver (PS2 emulatie op PS4)
En die versie werkt niet goed? Of bedoelde je emulatie in het algemeen in je vorige comment?
Je gamet op een PC omdat je niet op een console wilt gamen lijkt mij? En console emulatie op de PC is gewoon knudde voor moderne games..

Ik wil geen xbox kopen op dit moment, ik heb een PS4 maar alleen voor de exclusives en de random bargain bin & used games (Ik ben heel blij dat de PS5 een blu-ray drive krijgt, want gebruikte games.)
De xbox is te vaak te Amerikaans qua games (shooters & halo), ik had een xbox360 en heb er nauwelijks op gespeeld. (Speel zelfs vaker op mijn PC)

[Reactie gewijzigd door stewie op 4 juli 2019 20:58]

Dit artikel van eind vorig jaar verwees ook naar een mogelijke pc-uitgave van Red Dead Redemption 2. Wellicht de moeite waard om nog eens te bekijken.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True