Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Blizzard had StarCraft-shooter in ontwikkeling

Blizzard had twee jaar lang een first person shooter in zijn StarCraft-franchise in ontwikkeling, maar heeft deze geschrapt om zich op Diablo en Overwatch te richten. Dat claimen bronnen van Kotaku.

Kotaku schrijft dat Blizzard onder de projectnaam Ares aan de StarCraft-shooter werkte en dat het volgens een van de bronnen om een 'soort Battlefield in het StarCraft-universum' ging. De bedoeling was onder andere dat de speler in de huid van een Terran kroop om Zerg neer te schieten. Ook waren er plannen om de mogelijkheid te bieden als Zerg te spelen.

De beslissing om het spel te schrappen zou enkele weken geleden genomen zijn. De bronnen spreken er enerzijds van dat de ontwikkeling traag verliep en melden anderzijds dat het 'er goed uitzag'. Niet bekend is in welk stadium van ontwikkeling Project Ares was ten tijde van het schrappen.

Blizzard heeft de ontwikkelaars voor de StarCraft-shooter op met name de ontwikkeling van Diablo 4 en Overwatch 2 gezet, claimen de anonieme bronnen verder. De verwachting is, als het gerucht klopt, dat Blizzard deze beide games tijdens zijn BlizzCon-conferentie later dit jaar gaat aankondigen.

Logo Starcraft GhostDe ontwikkelaar werkte al eerder aan een StarCraft-shooter: StarCraft: Ghost. Deze draaide om de covert ops-Terran Ghost Nova. Blizzard kondigde deze titel in 2002 aan maar liet in 2006 weten dat het spel geschrapt was.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

07-06-2019 • 11:01

84 Linkedin Google+

Reacties (84)

Wijzig sortering
Toch jammer die focus op Overwatch 2 en Diablo, Gimme Warcraft 4! 8-)
Overwatch 2 begrijp ik, Overwatch draait ongelofelijk goed met die Overwatch League erbij. Gaan miljoenen in om. Als ze dan ook een PVE crowd kunnen bereiken door een PVE gedeelte te lanceren is dit alleen maar slim.

Diablo heeft ook dringend een nieuwe game voor PC nodig, Diablo III is nooit geweest wat mensen hadden gehoopt. En met afgelopen Blizzcon en die mobile versie van Diablo die daar is aangekondigd en alle backlash daarbij horende begrijp ik dat ze nu weer positief naam willen maken in de Diablo wereld, vergeet niet dat deze best groot was in de tijd van Diablo en Diablo II.

Maar inderdaad Warcraft 4 lijkt me ook leuk, alhoewel ze nu met die Warcraft III Reforged komen wat ik ook niet verkeerd vind! :)
Diablo heeft ook dringend een nieuwe game voor PC nodig, Diablo III is nooit geweest wat mensen hadden gehoopt.
Spreek voor jezelf. Het is meer dan wat ik gehoopt had. De eerste versie met AH was het niet helemaal maar daarna is het flink vooruit gegaan.
Zijn reactie klinkt me toch niet erg vreemd in de oren en is er 1 die ik heel erg vaak hoor. Zelf heb ik Diablo 3 veel minder gespeeld dan Diablo 2. Vooral een beetje uit teleurstelling eigenlijk.

Wanneer ik mensen spreek die Diablo 3 nog wel regelmatig spelen, geef ik vaak aan dat ik dat niet doe omdat ik Diablo 2 veel beter vind en daarom teleurgesteld ben in deel 3. De reactie is vaak iets in de lijn van: Ja, dat vind ik ook, maar deel 3 speelt na de wijzigingen sinds release toch wel leuk en is een fijne ervaring. Vrijwel allemaal delen ze echter de mening dat deel 2 gewoon beter is.

Het lijkt me niet heel raar om te verwachten dat je hoopt dat een game beter is/wordt dan zijn voorganger? Natuurlijk blijft het een mening, maar als het een mening is die veel mensen delen moet je hem zeker niet ridiculiseren.
Het lijkt me niet heel raar om te verwachten dat je hoopt dat een game beter is/wordt dan zijn voorganger? Natuurlijk blijft het een mening, maar als het een mening is die veel mensen delen moet je hem zeker niet ridiculiseren.
Ik ridiculiseer niets. Ik zeg alleen dat hij zijn mening niet als feit moet presenteren - ik heb namelijk een andere mening. Diablo 3 was gelijk al prima en werd nog beter door het schrappen van de AH. Ik vind het een veel betere game dan Diablo 2, al heb ik die ook met veel plezier gespeeld. En ik ken genoeg mensen die het met mij eens zijn - mensen met wie ik deze game wel eens speel. Inmiddels een stuk minder want hij is al vrij oud.

Het staat vast dat er mensen zijn die Diablo 2 beter vinden dan Diablo 3. Het staat ook vast dat er mensen zijn die Diablo 3 beter vinden dan Diablo 2. Daarom kun je dus niet stellen dat
Diablo III is nooit geweest wat mensen hadden gehoopt.
tenzij je wilt beweren dat ik (en mijn medestanders) geen mens ben.
Hear hear, ik wordt ook helemaal lijp elke keer als mensen wéér over Diablo 2 beginnen zodra Diablo III ter sprake komt. Ik ben ook pas ingestapt met Diablo III en ik vond het gewoon een goeie game met sfeer en muziek en mooie graphics. Ik heb nooit gezegd dat het (veel) beter is dan Diablo 2 en of die beter is dan III weet ik ook niet want ik heb 2 nooit gespeeld en dat zal er mischien ook wel nooit van komen. Ondertussen hoor je niemand over Diablo 1, die telt kennelijk niet mee.

Maar echt, hou eens op over Diablo 2, we weten het nou wel |:(
No offense, maar we hebben het hier over meningen van Diablo 2 vs 3. Hier mogen we het volgens mij gewoon over hebben. Als je niets hebt toe te voegen aangezien je deel 2 nooit hebt gespeeld hoef je toch ook niet aan mensen te vragen om het hier niet meer over te hebben? Als je deel 2 wel had gespeeld deelde je de mening misschien zelfs wel....

Diablo 1 was overigens absoluut een geweldige game, zeker voor zijn tijd. D2 heeft de tand des tijds echter veel beter doorstaan en was een gigantische verbetering volgens velen. Dan heb je deel 1 op het verhaal na dus inderdaad niet meer nodig.
Nee, er is geen gezonde discussie als dat is wat je bedoelt, de D2 fanboys klagen echt steen en been over D3, dat is niet meer een "meningsverschilletje". Kijk maar naar UniQue1992 met z'n "Diablo III is nooit geweest wat mensen hadden gehoopt." Precies dat soort comments. Als ik in de afgelopen jaren nou regelmatig iemand tegenkwam die wél positief was over D3 dan had ik m'n reactie helemaal niet gepost.

Maar ik kom dus zelden of nooit iemand tegen die positief is over D3. En nu het er toch over ging kon ik dat eindelijk eens kwijt. (tuurlijk zijn er ook wel positieve reacties maar altijd weer dat D2 volk wat dan boven komt drijven) Oh en bespaar me die je-moet-het-zelf-gespeeld-hebben argument, dat is voor mij echt een dooddoener. Wie weet speel ik D2 ooit wel eens, ik zei niet dat ik het nooit zou doen maar ik twijfel niet dat het mijn mening ook maar een klein beetje zal veranderen en ik het ineens met de klagers eens ben.

Oh maar bedankt voor de uitleg over het verschil tussen D1 en 2.

[Reactie gewijzigd door Armselig op 8 juni 2019 23:56]

tenzij je wilt beweren dat ik (en mijn medestanders) geen mens ben.
Mensen hebben die mening toch ook en het lijkt ook de consensus te zijn dat dit de meerderheid is (al heb ik hier geen definitief bewijs van kunnen vinden).
Als je zegt dat mensen iets vinden sluit je hier niet mee uit dat er ook mensen zijn met een andere mening. Het wordt dus helemaal niet als feit gepresenteerd.

Zo vinden mensen het ook waardeloos dat Blizzard Diablo Immortal heeft gepresenteerd en hier focus op hebben gelegd. Dit is een prima statement en hier sluit je ook helemaal niet mee uit dat er ook vast mensen zullen zijn die het wel leuk vinden.
Dit dus. Geweldig spel en de console "port" zo mogelijk nog beter. Na loot 2.0 in ieder geval.

[Reactie gewijzigd door Belsameth op 7 juni 2019 13:58]

Overwatch draait ongelofelijk goed met die Overwatch League erbij. Gaan miljoenen in om.
Ja, omdat ze de teams een poot uitdraaien. Tussen de $30m en $50m, afhankelijk van hoe groot de stad is die je vertegenwoordigd, en alleen maar om één (!) seizoen mee te mogen spelen. Compleet van de pot gerukte bedragen, zeker als je ziet hoe weinig het winnende team aan het eind van het toernooi mee krijgt. Een Ponzi praktijk van de hoogste plank.

Blizzard moet eens met wat nieuws komen, en niet, zoals Activision dat graag heeft, proberen bestaande franchises tot aan het faillissement uit te melken. Een shooter in het StarCraft universum had nu juist nieuwe spelers aan kunnen trekken, maar nee, laten we lekker verder investeren in spellen waar de spelers zo onderhand genoeg van hebben, door de slechte balancing en de focus op het kijken, in plaat van spelen.
I second this motion!!!! :Y) _/-\o_
Vind het ronduit jammer dat ze dit project niet verder uitwerken maar in plaats daarvan gewoon maar weer een vervolg op bestaande games. Ach ja, dat soort zaken brengt vast meer geld in het laatje. Een FPS in het starcraft universum lijkt mij erg gaaf en het universum leent zich er ook erg goed voor.
+1Anoniem: 923789
7 juni 2019 11:33
Ergens vind ik het wel zonde dat het geschrapt is, maar is het RTS element niet de grootste kracht achter StarCraft ??

Op één of andere manier denk ik toch aan de 'concurrent' Command & Conquer. Als RTS games staan ze vandaag de dag nog als een huis, terwijl Renegade toch wel wat een stuk minder was als FPS in de C&C universe en ik ben bang dat een StarCraft FPS toch ook dat weggetje gaat bewandelen . . .
Command & Conquer had (bijna) geen lore-basis om FPS spellen en verhaallijnen op te baseren. Dan is het logisch dat je niet veel lineariteit krijgt (zoals te zien in Renegade). Starcraft daarentegen heeft een stuk meer lore als basis waarmee je behoorlijk ver kan komen in het opzetten van werelden. Er zijn voldoende boeken/strips/graphic novels om werelden buiten RTS te creëren.

Ik zou er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in hebben in vergelijking met C&C.
Inderdaad, beetje als verfilmingen. Een verfilming / serie over starcraft zou ook best potentieel hebben. Als je hetzelfde voorstelt voor C&C, tsja, verhaal in de game is eigenlijk alleen om de setting te verklaren, en waarom er oorlog is. Echt spannend is het verhaal niet (en de introductie van de Scrin aliens bracht niet veel verbetering). Verhaal van Renegade (inclusief de hoofdpersonage) was daarom ook maar zo generiek als ik weet niet wat. Gaf op zich niet zo heel erg (imo) ik vond het een erg tof spel (ondanks de engine zo baggerslecht was). Maar in principe hadden ze er net zo goed willekeurige andere titel op kunnen plakken. Er blinkt niet echt iets uit waardoor je een echt C&C gevoel krijgt, behalve natuurlijk de gebouwtjes en voertuigen. Maar dat voelt dan meer alsof iemand de ene franchise in een andere game heeft gemod.

In starcraft (single player) volg je bepaalde personages, er wordt echt een verhaal rondom verteld. Daardoor is er ook ontzettend veel achtergrond lore, en kan je het verhaal in principe overal voor gebruiken. Een game in een ander genre, een film, etc. Dan nog steeds erg belangrijk hoe goed dat uitgewerkt wordt natuurlijk want er zijn meer als zat bagger slechte game verfilmingen.

Zo'n verhaal in een ander medium kan dan wat bijdragen aan de lore in het geheel, en kan daarom alleen al interessant zijn (willen weten wat er gaat gebeuren).

Games zoals C&C resetten het verhaal zon beetje bij elke iteratie (zeer zeker de red alerts met hun getijdreis, maar c&c ook ... hoevaak is Kane wel niet doodgegaan, maar toch verschijnt hij weer...), moet ook haast wel aangezien elke game ook 2 of meer mogelijke eindes heeft. Verhaal bouwt amper voort op wat er al was. Zelfs zo erg dat ze bij de uitbreiding van ra3 de complete acteur cast vervangen hebben, echt amper continuïteit.

Daar is blizzard gewoon erg sterk en consistent in, en vind dit nieuws daarom ook best jammer.
2e poging tot een sc in ander medium dat ze annuleren.
Klopt wel, maar helaas zullen we het nooit weten...

De kans is dat het niets werd maar zelf had ik heel graag een shooter gezien in het StarCraft Universe.
Als er één game is waar ik als beginnende gamer maar niet genoeg kon van krijgen was het StarCraft en StarCraft: Brood War...
In deze wereld rondlopen en knallen alleen al would be a dream come true.

Overwatch en Diablo hebben me nooit iets gedaan dus ik vind dit natuurlijk heel spijtig.

[Reactie gewijzigd door YourMom op 7 juni 2019 14:25]

Starcraft is in deze natuurlijk alleen maar de lore. Het is uitstekend mogelijk om een ander genre game te maken die dezelfde lore gebruikt. Dat EA dat verprutste wil natuurlijk niet zeggen dat Blizzard dat ook zou doen.
Ergens vind ik het wel zonde dat het geschrapt is, maar is het RTS element niet de grootste kracht achter StarCraft ??
Dat was het ooit bij Warcraft ook.
Een Starcraft MMO; dat zou pas nice zijn. Maar wellicht concurreert dat teveel met Wow
Van warcraft hebben ze wel een van de populairste MMO's ooit gemaakt, dus zo erg nauw zit het niet met die elementen.
Doet me denken aan Natural Selection, heb deze game zo vaak gespeeld. :*)

Indien dit zo is, ben ik alvast benieuwd!

[Reactie gewijzigd door NoScopie op 7 juni 2019 11:07]

Voor mensen die geintresserd zijn in video belden...dit heb ik gewonden op YouTube:

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=TGoUsd-RHqU

Gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=mZQb8XalFsc

Natural Selection "half-life mod" zelf heb ik nooit gespeeld maar later kwam als zelfstandig game "Natural Selection 2" en daar op ben ik enorm verslaafd geraakt.....nog steeds (+/- 700 uur in game).

Ik zit non-stop op Wooza server :P :P :P

Wel jammer, ik zal best deze willen spellen Starcraft Ghost....wie weet ooit?!?!?! als het ooit in maak komt.

[Reactie gewijzigd door umbrella1982 op 7 juni 2019 13:04]

Dit bericht gaat niet over Starcraft Ghost lijkt mij.

Volgens mij was SC Ghost zo'n beetje rond 2008 in ontwikkeling maar kwam er des tijds voor dat spel een vergelijkbaar bericht als deze. Bij Ghost was er echter al wat informatie vrij gegeven door Blizzard zelf dus het was ook officieel bekend dat er gewerkt werdt aan een shooter.

Helaas hadden ze bij Ghost besloten dat ze het spel niet binnen acceptabele tijd aan de standaarden van Blizzard konden laten voldoen en daarom trokken ze toen de stekker er uit.
SC ghost zou daarnaast meer een single player worden met een storyline rondom het personage Nova.

Helaas is dat nooit wat geworden.
Blijkbaar kunnen ze het nu weer niet voor elkaar krijgen om een in hun ogen acceptabele shooter te maken binnen het SC universum en cancellen ze een 2e poging tot het maken van een shooter

Ik hoop zelf ook nog altijd een SC shooter te spelen

[Reactie gewijzigd door Roharas op 7 juni 2019 13:42]

Blizzard moeten er ook geen FPS van maken, dat is gewoon niet hun ding, meer RPG, maar dan niet één-op-één met WoW. Meer uit First Person perspectief met meer tactiek, verhaallijn, mogelijkheid tot bouwen van een basis etc. Gewoon meer dan doelloos rondrennen en schieten. :) Daar hebben ze er al één van en dat is Overwatch en feitelijk kunnen ze met Overwatch alle kanten op. Bijvoorbeeld karakters en Velden toevoegen vanuit de andere Blizzard universums.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 7 juni 2019 16:44]

Wel jammer, ik zal best deze willen spellen Starcraft Ghost....wie weet ooit?!?!?! als het ooit in maak komt.
Of misschien lekt het ooit nog wel eens uit, zoals ook met warcraft adventures gebeurde wat al voor 90% klaar was.
Benieuwd voor een game die dus niet uitgebracht gaat worden? ;)
Oeps, verkeerd gelezen :'(
Heb je toevallig ook de mod Natural Selection gespeeld op HL1? Deze was geweldig, waardoor ik gelijk NS2 heb gepreordered. Vooral bij de Marines vind ik de command modus gaaf. Alles van bovenaf zien en zo defenses e.d. kunnen bouwen.
Op HL1 al een mod die zijn tijd ver vooruit was.
Betreft Star Craft zouden ze zo iets ook wel kunnen maken en dan misschien zelf met een nog grotere open wereld of grotere maps. Jammer dat dit project geannuleerd is.
Yes! Had daardoor ook meteen NS2 gepreordered. :)

Ik dacht meteen aan een battlefield achtige game in een star craft jasje + de commander mode langs beide kanten.
Enige jammere aan NS2 is dat de player base niet zo groot is als AAA shooters, terwijl betreft gameplay en uniek karakter er geen soortgelijke game op de markt is. Vandaar dat ik zo zwaar onder de inruk was van Natural Selection 1.
Enige game die op NS lijkt is de oude Quake Mod Gloom (geloof dat die zo heet). Marines tegen soort van vliegende spinnen en andere creepy monsters. Maar die mist wel de Commander modus. Maar goed is ook stukken ouder dan NS1/NS2.
Ik zou het toch nog steeds wel machtig mooi vinden als er een soort RPG achtige game in het Starcraft universum zou komen waarbij je vrij naar en door alle werelden kan lopen.
Een starcraft FPS klinkt inderdaad best gaaf.
Als single player heb je genoeg verhaallijnen waar je iets mee kunt doen.
Multiplayer zou je zelfs meerdere kanten mee op kunnen gaan:
- Battle royale achtig, maar dan in teams, waarbij ieder ras een team is (Zerg, Primal zerg, Terran, Protoss, Xel'naga, Hybrid)
- World of StarCraft :+

Ik vind StarCraft een geweldig spel, maar ik vond het altijd wel moeilijk (zeker StarCraft 1). Je moest zoveel dingen tegelijkertijd uitvoeren, wilde je je basis op tijd klaar en verdedigbaar kunnen hebben. ik werd vaak al vernietigd nog voordat ik iets van een leger kon opbouwen.

[Reactie gewijzigd door walteij op 7 juni 2019 11:11]

Bij een Starcraft FPS denk ik toch al snel aan teamplay met units met verschillende vaardigheden; dan zou je een spel krijgen dat te dicht tegen Overwatch zou zitten, waarmee ze bij het aantrekken van userbase zichzelf zouden beconcurreren. Dat lijkt me een reden waarom ze het hebben kunnen laten vallen, ondanks dat het als een goede basis klinkt.
aub niet weer een FPS zoals Overwacht of CofD, Battlefield etc, zoals @CyberEye aangeeft meer RPG, met andere woorden meer verhaallijn, tactiek en dat in co-op of single player, prima, maar niet weer doelloos rondrennen en alles wat beweegd neerknallen daar is al meer dan voldoende van... wees eens orgineel en bedenk iets met meer diepgang. Dat zou erg fjn zijn. :)

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 7 juni 2019 15:11]

Precies dit ja.... Gewoon meer Mass Effect achtig.
FPS Starcraft voelt idd aan als water bij een heerlijke wijn uit 1998 ;).

RPG achtige adventure game klinkt toch logischer. Die mogelijk in squads met multiplayer gespeelt kan worden.
Ik vind StarCraft een geweldig spel, maar ik vond het altijd wel moeilijk (zeker StarCraft 1). Je moest zoveel dingen tegelijkertijd uitvoeren, wilde je je basis op tijd klaar en verdedigbaar kunnen hebben. ik werd vaak al vernietigd nog voordat ik iets van een leger kon opbouwen.
Daar moest (moet) je ook op trainen, anders ben je met multiplayer sowieso kansloos. Je moet bepaalde dingen gedachteloos kunnen doen, als je daar over moet gaan nadenken heb je sowieso al verloren.
beetje zoals battlefield / UT3, shooter + vehichles, of zolas savage, 1 commander welke basis bouwd en rest speelt units
Je bedoelt net zoals WoW dat is in het Warcraft universum? Ze hebben dus al zoiets en ik weet niet of 'hetzelfde maar dan in een andere setting' wel zo interessant is.
Meh, een echte single-player RPG is kwalitatief toch wel wat anders dan een mmorpg.
Ik zat zelf meer aan een Mass Effect achtige game te denken. MMORPG's heb ik wel beetje gezien.
Iets als WoW, maar dan in een modern jasje… anders geanimeerd, dan trek je ook een ander publiek aan. In iedergeval meer open wereld, rpg elementen, waar het meer om tactiek en verhaal gaat dan een doelloos neermaaien van alles wat beweegd. Zoals @CyberEye hierboven aangeeft, mogelijk iets dergelijks als Mass Effect, alleen dan nog vrijer.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 7 juni 2019 15:14]

Er is een soort vergelijkbaar iets gemaakt in Starcraft 2 onder Arcade mode, genaamd Starcraft Universe.
Op reddit staat een reactie dit dit aardig beschrijft:
https://www.reddit.com/r/...o_starcraft_universe_mmo/

Ik heb het zelf uiteindelijk alleen tijdens de beta gespeeld, erg gaaf als starcraft fanboy maar voor iemand die niet de feel van de game heeft niet echte interessant.

Hopelijk zetten ze project Ares in de ijskast en pakken ze het laten nog eens op, hoe gaaf zou het zijn als je het gevoel van een marine in de loopgraven tijdens een Zerg invasie kan ervaren!
Sectors of Starcraft als de nieuwe WoW opvolger :)

Ik zeg, doen... kunnen ze die Ghost code weer uit de koelkast trekken en er nog wat van maken, bult classes, talent trees en itemization erbovenop, drie factions ipv twee in WoW en knallen maar. Instabuy :P

[Reactie gewijzigd door Vayra op 7 juni 2019 13:53]

Hou daar toch eens mee op met dergelijke onzin reacties. WoW kost 11 euro per maand, aboneer jij je op een maandblad ben je dat al kwijt voor een stukje boom, waarvan je de informatie vaak gewoon op internet terug kunt vinden. Of neem een paar biertjes minder. Reken de 11 euro eens om in hoeveel jouw het spelen per uur kost, blijft er helemaal niets van over.
Jij snapt het verschil niet tussen Warcraft en Starcraft. Heb je ook maar enig idee wat voor infrastructuur je nodig gaat hebben om dat universum te vullen en levend te houden?
Als jij serieus bent over die 40 euro dan mag jij dat weleens onderbouwen en ik ken beiden zeer zeker wel. feitelijk nog nooit een Blizzard game overgeslagen. Vanaf The Lost Vikings zal ik maar zeggen... Alleen Overwatch heb ik nauwelijks gespeeld, omdat het genre mij absoluut niet ligt.
Wha.... waar héb je het over man :D
Gelukkig maar denk ik dan wanneer ik terug denk aan eerdere RTS naar FPS gameseries "successen" zoals C&C Renegades en Commandos: Strike force
Oef, C&C Renegades was inderdaad geen groot success.
Ik heb het spel nooit fatsoenlijk werkend gekregen. Had een PC die prima aan alle hardware eisen voldeed, maar ik bleef BSOD's krijgen zodra ik als speler in een voertuig kroop.
Ook een keer een complete nieuwe Windows installatie gedaan, waarna ik als eerste C&C: Renegade (en dus ook DirectX) installeerde, maar het resultaat was hetzelfde. Ik heb het spel toen snel voor een prikkie doorverkocht aan iemand anders.

[Reactie gewijzigd door walteij op 7 juni 2019 12:26]

En toch kun je in 't weekend nog met zo'n 70 en soms 80 man in één server samen Renegade spelen.
en je hebt nog een fanmade remake, genaamt renegade X: https://renegade-x.com/
Heb geen van de klachten ervaren die jij nu opnoemt.(En mn maatjes ook niet) Liep als een zonnetje,en online ook.
Eeuwig zonde dit. Deed mij meteen terugdenken aan Starcraft Ghost. Nu voor de 2de keer dit soort genre geschrapt. Zonde van de ontwikkeltijd om er nu weer een punt achter te zetten. De updates van Starcraft 2 zijn het laatste jaar ook minimaal geweest. Ziet er niet goed uit ;(
Ja ik had bij die kop ook wel even een 'what year is this!?' momentje :+
Weet niet of het zonde is.. Overwatch is een "restant/door ontwikkeling " van de gecancelde WoW opvolger Titan. Dus wie weet wat ze met deze gecancelde game gaan doen :)
Blizzard kennende de eerste paar jaar niets met hun "when it's done" mentaliteit. Not to mention hun: "Great new game.. For mobile!"
Opvallende keuze. Er zijn heel veel potentiele spelers die weliswaar erg geinteresseerd zijn in het StarCraft universum, maar helemaal niets met een RTS hebben. Juist die mensen zou je dus vrij makkelijk binnen kunnen halen met een ander genre, zoals een FPS. Daarbij: de gehele setting van StarCraft leent zich uitstekend voor een FPS. Overwatch is leuk en alles (en eerlijk is eerlijk: Diablo is gewoon doodgebloed door een gebrek aan nieuwe content, plus dat hele gedoe met dat mobile gedrocht wat ze nog moeten uitbrengen), maar een goeie story-driven of large-scale FPS in het StarCraft-universum? Sign me up, please! Het is niet zo dat Activision daar geen ervaring mee heeft ofzo.
Ik speel Starcraft 2 al jaren, het laatste seizoen weten te eindigen als ''Master'', wat toch wel een knappe prestatie is, al zeg ik het zelf. Toch blijft het een erg pittig spel. Een Starcraft shooter zou wel erg gaaf zijn!
Toch wel zonde, een toffe shooter met uitgebreide campaign in het starcraft universem zou echt top kunnen zijn. Een campaign met 50/50 missions met een ghost (sneaking en sniper georienteerd) en een spacemarine (Full frontal Zergs schieten) heeft prima potentie. VR ondersteuning en voertuigen zouden het cherry on top maken natuurlijk maar dit is ook al prima.
Gelukkig staat dit al jaren op wikipedia en was dit al lang en breed bekend?
Alleen is dat een heel ander spel wat ook in het artikel staat.
Dat dacht ik eerst ook, maar schijnbaar gaat het om een nieuw/ander spel.