Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

T-Mobile kreeg afgelopen kwartaal 71.000 nieuwe mobiele abonnees

Ongeveer 71.000 mensen hebben in de eerste maanden van dit jaar de overstap gemaakt naar een abonnement van T-Mobile of Tele2 in Nederland. Dat zegt T-Mobile bij de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers.

In de laatste drie maanden van 2018 kwamen er 37.000 abonnees bij, in het kwartaal daarvoor ging het om 57.000 nieuwe abonnees. Destijds ging het alleen om nieuwe abonnees voor T-Mobile. Bij de 71.000 abonnees in het eerste kwartaal van dit jaar zijn ook nieuwe Tele2-abonnees inbegrepen.

In totaal kwamen er boekhoudkundig in het eerste kwartaal van dit jaar veel meer abonnees bij, omdat sinds begin januari Tele2 bij T-Mobile hoort. Daardoor komt de samenvoeging van beide bedrijven uit op 5,4 miljoen mobiele abonnees, meldt T-Mobile.

Die abonnees betaalden gemiddeld wel minder. De gemiddelde omzet per abonnee ging omlaag van 20 naar 17 euro. Het is onbekend hoeveel invloed de abonnees van Tele2 hebben op dat bedrag. De abonnementen van Tele2 zijn veelal goedkoper dan die van T-Mobile.

Het aantal vaste klanten van T-Mobile is nu 554.000. Daarbij zitten ook de vaste klanten van Tele2 en dat waren er bij benadering evenveel als die van T-Mobile Thuis. De omzet van T-Mobile Nederland komt uit op 461 miljoen, een stijging van 2,6 procent. De brutowinst of ebitda komt uit op 123 miljoen, een stijging van 26 procent.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

09-05-2019 • 13:28

78 Linkedin Google+

Reacties (78)

Wijzig sortering
Zeker bij T-Mobile thuis zullen er meer klanten komen. oa Ziggo en KPN verhogen hun tarieven en ben je vaak goedkoper uit bij T-Mobile thuis. (dat nog los van evt korting als je al T-Mobile mob hebt)
T-mobile heeft de marketing zo te zien goed op orde. 500/500 glasvezelinternet met normaal tv-pakket inclusief pauzeren en progammagemist-functionaliteit kost bij T-mobile 70,- euro per maand, en bij KPN 65,49. Lijkt me nou niet bepaald een reden om over te stappen. Sterker nog, ik ben onlangs van T-mobile naar KPN overgestapt, en heb naast een goedkoper abonnement ook nog een beter modem, een hogere internetsnelheid, een betere service, en een betere tv-box gekregen dan ik bij T-mobile had.
Het hangt er heel erg vanaf wat je kiest. T-Mobile maakt het TV pakket heel onaantrekkelijk op het moment dat je een tweede TV en opnemen wilt hebben op twee STBs. Dat is direct 15 euro/maand erbij. Bij KPN is dat de standaard optie. Ik heb toevallig een uitgebreide vergelijking gepost gisteren en daar zie je dat in terugkomen. https://medium.com/@rudol...-netherlands-44a516fe457d
Plus KPN heeft cloud DVR, waardoor je op elke decoder en apparaat met iTV app je opnames kan inplannen & terugkijken. Ik heb nog steeds een hekel aan hoe traag iTV is met het schakelen van kanalen t.o.v. analoog, maar cloud DVR werkt eigenlijk best goed. (Al aan de andere kant als alles nog ongecodeerd was, dan had men een veel betere ervaring indien men een eigen LAN DVR op zou zetten).
Tja, Unlimited kost me 29,50€ en 100/30 dsl kost me 28€ bij T-Mobile.

Bij de kleinere abonnementen die meeste mensen nemen zijn andere providers goedkoper dan KPN of Ziggo.

Ook abonnementen die meer aantrekkelijk voor jongeren zijn vind je ergens anders goedkoper, dat komt op neer: Veel mobiele data, thuis internet, geen TV en geen vaste telefonie
Let wel dat T-Mobile stelt dat als je het Unlimited abonnement gebruikt als een vervanger voor vast, dat je het risico hebt om afgesloten te worden. Ik kan de pagina niet meer vinden waar T-Mobile dit heeft gesteld, maar hier is een andere quote:
T-Mobile noemt dat overigens “misbruik”:

Als we vermoeden dat je misbruik maakt van de bundel, bijvoorbeeld door gebruik als vaste lijn, dan nemen we contact op.
https://blog.iusmentis.co...kt-is-onbeperkt-t-mobile/

Overigens zal de latency wat lager zijn, en het lijkt mij dat de snelheid wat stabieler is op drukke periodes van de dag (althans toen ik nog VDSL, waren er nooit dips in bandbreedte gedurende 24 uur).

Maar ik geef je geen ongelijk hoor. Ik dacht er ook over om te kijken naar T-Mobile Unlimited als vervanger voor vast, totdat ik hoorde dat op mijn nieuwe woonlocatie glas zal liggen, want glas is gewoon onverslaanbaar in prijs/bandbreedte verhouding, vooral als je niets om TV geeft, en helemaal als je veel upload nodig hebt.
Oh nee, ik heb u unlimited mobiel en nog een VDSL abonnement lopen. Mobiel kost 29,50€ en vast 28€.

Als je een vervangen wilt voor DSL, kun je kijken naar 4g voor thuis van t-mobile. Maar ben je wel gelimiteerd aan 25Mbps up en down.
Nouja, of je geeft gewoon een heel selectief voorbeeld. Probeer het eens met andere internetsnelheden, haal dat pauzeren er eens uit, of ga uit van een combipakket van t-mobile mobiel + vast. Een 'normaal' tv-pakket is een heel rekbaar begrip bovendien.

Het modem van T-Mobile is onlangs aangepast.
Dat het TV-kastje van KPN veel beter is, dat ben ik wel helemaal met je eens. Dat heeft KPN nu echt heel goed voor elkaar als je het mij vraagt...
Ik heb 200/200 en kom tot dezelfde conclusie. +/- €5/mnd goedkoper. Kan opnemen wel uitzetten, maar dat kan bij KPN ook; dus dan is KPN nogsteeds goedkoper. :P

T-Mobile heeft wel Fox eredivisie in het basispakket, dus voor voetbalfans zal het misschien iets aantrekkelijker zijn. Net als dat Ziggo aantrekkelijker kan zijn voor de F1 fan (die het niet erg vindt om geen glasvezel te krijgen ondanks dat t er ligt).
Grootste deel van Nederland ligt geen glas en dan kom je op heel andere snelheden etc uit. Een typische aansluiting is dan zeker geen 500/500 of 200/200, eerder rond de 40/4, als dat al gehaald wordt.

Ik volg de aanbiedingen niet meer van dag tot dag, maar eigenlijk is KPN voor mij nog nooit aantrekkelijk geweest qua prijs / aanbieding als ik ze vergeleek.

TV-pakketten waren altijd kleiner en minder van kwaliteit per euro (vaak geen keuze in de kwaliteit natuurlijk) en glasvezel is hier sowieso geen optie, zelfs niet in een nieuwbouwhuis, tenzij je op een industrieterrein zit of zo. De traumatische ervaring die doorgaat voor klantenservice laat ik dan nog buiten beschouwing.
Ik heb geen pakket maar wil alleen unlimited data voor mijn telefoon. Niet echt veel concurrentie. KPN? Vodafone? Nope.

Ik snap wel dat hun mobiel abbos goed verkopen hoor.
Precies. Heerlijk om je nooit meer bezig te hoeven houden met een datalimiet. Lekker streamen onderweg etc.
T-mobile heeft de marketing zo te zien goed op orde. 500/500 glasvezelinternet met normaal tv-pakket inclusief pauzeren en progammagemist-functionaliteit kost bij T-mobile 70,- euro per maand, en bij KPN 65,49. Lijkt me nou niet bepaald een reden om over te stappen. Sterker nog, ik ben onlangs van T-mobile naar KPN overgestapt, en heb naast een goedkoper abonnement ook nog een beter modem, een hogere internetsnelheid, een betere service, en een betere tv-box gekregen dan ik bij T-mobile had.
Uitzonderingen zijn er altijd. Maar oa Ziggo start/basis wordt €51,- en bij T-Mobile kost het €40,-
(50 up, 50 down) dat is de meest verkochte, en voor de meeste gebruikers voldoende.
(ik predik niet voor T-Mobile, neem het waar. )

[Reactie gewijzigd door Hackus op 9 mei 2019 14:03]

Ik heb nu ook een abbo van t-mobile thuis en omdak ik uitsluitend internet wil betaal ik 40 euro in de maand voor 750mbit (het is eerder 850 in mijn regio).
En omdat ik ook een t-mobile mobiel abbo heb krijg ik korting en meer data op men telefoon.
Dus vrij gunstig voor mensen in mijn situatie
Klopt. Ik ben ook een stuk goedkoper uit bij KPN dan T-Mobile, en dan heb ik betere hardware (modem en tv-kastje), veel betere klantenservice én als bonus een verdubbeling van data op mobiel en €5 korting.

T-Mobile is wel goedkoper op plekken waar ze zelf het glas beheren, maar dat is ook ‘t verschil tussen kleine regio’s VS KPN met veel grote regio’s en de noodzaak om het, vanwege verplichtingen, overal uit te rollen en open te stellen aan derden.
Ben ook net overgestapt van KPN 500/500 naar T-Mobile thuis 750/750 voor €14 minder in de maand en dat is exclusief de korting die we op onze mobiele abonnementen krijgen. Had niet verwacht dat het zo veel zou schelen.
Ik ben vorig jaar verhuisd en heb ffkes een avondje gezeten om de juiste provider te kiesen voor internet en TV, ongeloof hoe de kwaliteit/prijs verhouding is bij T-Mobile vergeleken met de rest.
Wat mij betreft is het grote manco bij T-Mobile thuis dat je niet in de cloud kan opnemen. Dus opnames (max 2 tegelijk, ook nogal een beperking imo) kan je alleen terug kijken op de box waarmee je opgenomen hebt en niet op die andere box of een mobiel device. Onder de streep was T-Mobile voor mij ook iets goedkoper geweest, omdat ik ook mobiel ben met T-Mobile, dus met een 200/200 abbo was ik dan gratis op 500/500 uitgekomen. Maar die enorme beperking met opnemen (we nemen hier regelmatig meer dan 2 programma's tegelijk op) was voor mij de bottleneck. Mocht T-Mobile dat tzt aanpassen, dan hebben ze er aan mij zeer waarschijnlijk een nieuwe klant bij wat 'Thuis' betreft.
Het belang van opnemen neemt natuurlijk wel zienderogen af. Actuele programmas (nieuws/sport) kun je terugkijken, de kwaliteit van series en films uitgezonden op lineaire tv legt het steeds meer af tegen die van streamingplatforms.

Stiekem ook wel benieuwd in welk scenario je 3 of meer programma's tegelijk opneemt??

[Reactie gewijzigd door dikkechaap op 9 mei 2019 20:32]

Mijn vriendin is nogal van de crime series, die lopen vaak gelijk op verschillende zenders. Soms nog een film simultaan opnemen en 2 is al snel 'te weinig'. Je hebt natuurlijk gelijk mbt terugkijken of streaming, maar opnemen heeft als grote voordeel dat je de reclames fijn kan doorspoelen, wat bij terugkijken dan weer niet kan. Het gaat meer om het gemak, ook van het kijken van een opname op een andere TV (en dus andere box).

Een ander voordeel van opnemen in de cloud, is dat ik dat gewoon via mijn smartphone kan instellen, zonder dat de box aan hoeft te staan of ik zelfs maar thuis hoef te zijn.
Zo ook ik, voor ongeveer hetzelfde geld overgestapt van 60/10 ziggo naar 750/750 bij T-mobile thuis.
Nu was tarieven verhoging niet de reden, wel dat ik verhuisd ben naar een locatie waar glas ligt :)
Ik wilde dat wij hier glasvezel hadden. Het is of ziggo (150mbs) of DSL (max 20mbs).

Dus helaas gebonden aan ziggo
Wil je het nu niet meer? :)
Dolgraag. Alleen er ligt geen glasvezel en dit staat helaas niet op de plannen.
Ik wilde dat wij hier glasvezel hadden. Het is of ziggo (150mbs) of DSL (max 20mbs).

Dus helaas gebonden aan ziggo
Zelfde hier, zou ook graag de keuze willen hebben voor glasvezel, al haal ik gelukkig wel rond de 60Mbit met DSL, heb zelf nu net ook een T-Mobile internet abonnement genomen, hij heet nog Tele2 maar straks is dat T-Mobile.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 9 mei 2019 18:18]

Ben inderdaad sinds gisteren ook overgestapt. Niet dat het meetelt in deze cijfers maar ben het beleid van Ziggo wel zat.
Ze zullen er nog wel meer krijgen als deze prijsverhogingen blijven komen
Wel erg offtopic, maar die blijven komen, inflatiecorrectie en investeringen in het netwerk.
Ook T-Mobile zal in de toekomst de prijzen corrigeren/verhogen.
Ze hebben het beloofd om dat niet te doen komende 3 jaar
Dat sluit niet uit dat ze het niet in de toekomst zullen doen, volgens mij ging die 3 jaar alleen over de prijs van het onbeperkt abbo van Tele2
Volgens mij gold dat alleen voor de unlimited abbo's en het is muv inflatie correctie
Dat geldt volgens mij enkel voor het unlimited abonnement van Tele2?
Dat weet ik niet precies🤔
Ik vind het totaal niet erg om meer te betalen voor onderhoud en inflatie. Maar ik vind de manier waarop slecht. Eerst "gratis" meer snelheid geven en vervolgens de prijs verhogen. EN eerlijk, ik heb geen 250 Mbit nodig. En Ziggo levert geen 100 Mbit, dus dan zoek ik het bij de concurrent. Scheelt me ook nog eens de helft in prijs.
Zonder deze verhoging had Ziggo ook op 1 juli de prijs verhoogd, dat doen ze al jaren op die datum (overigens KPN doet dat ook).
Hopelijk dat Ziggo het 100mbit abbo echt introduceert. Op moment maak ik gebruik van een oud tijdelijk aanbod, genaamd START XXL. Het irritante is dat je 5 euro extra mag betalen tegenover START. En dat maar 5 euro scheelt met COMPLEET. Dat is jammer. Ik vraag me af welke prijs verhoging het START XXL abbo krijgt.

Daarnaast nog glasvezel voor de hogere upload snelheid, maar ik zelf zie dat ook gecombineerd in een lijn. Ook al is het leuk om een backup te hebben, het is niet heel nuttig. Met de lage upload.
Helemaal logisch inderdaad. Gelukkig zijn er ook steeds meer gebieden zonder glasvezel en Ziggo alleen in het binnengebied waar glasvezelinitiatieven doorgaan. Dat zorgt er in ieder geval voor dat mensen voortaan keuze hebben. Wij gaan waarschijnlijk van 200/20 bij Ziggo voor binnenkort €67 per maand naar 1000/1000 bij Trined voor €61 per maand. Daar ben ik zeer over te spreken. En ik kom dan voortaan in de luxepositie dat ik uit nog zes anderen (inclusief Ziggo) kan kiezen als de provider mij niet zint. Concurrentie is gigantisch belangrijk en als je in een plattelandsgemeente komt, dan begin je je dat heel erg te realiseren.
Of gewoon een stadswijk uit de jaren '70 in de Randstad. DSL is hier met max 20mbit te krijgen, vezelplannen zijn nog nergens te bekennen, dus bijna iedereen zit hier aan Ziggo vast.
Dat geldt dus blijkbaar niet alleen op het platteland. Ik denk dat de privatisering van de telecommunicatie misschien niet zo'n goed idee was. Concurrentie is in ieder geval een groot goed waar de overheid ook op toe moet zien.
Dat is juist de truuk. Eerst wachten tot je klantjes binnen zijn en dan lekker meeverhogen. Hoef je geen professor voor te zijn.
Dat is juist de truuk. Eerst wachten tot je klantjes binnen zijn en dan lekker meeverhogen. Hoef je geen professor voor te zijn.
Rare truc, want het blijft goedkoper ;) Maar goed, ieder kan dat zelf beoordelen in zijn of haar situatie.
Logische dit zijn uiteraard mooie prijzen voor die abbos
Ik zelf ga volgende week ook over na 13 jaar vodafone, abbo via simpel dan wel maar ben die dure bedragen helemaal zat.
Thuis internet zit ik ook binnenkort naar tmobile te gaan, en dan internet only is meer dan genoeg.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 9 mei 2019 14:13]

Al een jaartje alles van T-Mobile

2x unlimited a 35 euro per abonnement
1x 100 om 100 glas voor 35 euro.

Omdat alles op 1 adres is, betaal ik 25 euro per unlimited abonnement, en een gratis upgrade naar 200 om 200.

Mooie deal, en zeer tevreden.
Ik heb T-mobile thuis via glas.
Toch laat de kwaliteit soms te wensen over (kan aan mijn eigen infra liggen).
De prestaties en mogelijkheden van de settop zijn echt veel minder dan bij KPN.
(geen series programmeren, wel een IR extender jack maar niet bruikbaar, begin gemist lang niet beschikbaar voor alle zenders, uitzending gemist beperkt aantal programma's).
Ik kijk daarom eig alleen nog maar via tv-anywhere.nl en app. Dan werkt dat gemist wel weer oke
Tv kan mij verder helemaal gestolen worden(En voor uitzending gemist etc heb ik apps op me tv of mobiel), maar ben benieuwd hoe is de kwaliteit van internet ?.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 9 mei 2019 14:20]

Ik heb een 750/750 abo, en krijg altijd meer binnen dan dat. Vrij regelmatig 850/850.
Ping is wel wat hoger dan bij de concurrentie, maar met 10/11 ms weinig te zeuren.
Oke misschien dat ik binnenkort eens tmobile winkel in loop, en nog eens wat laat informeren.
Ik kan het altijd eens een tijdje wellicht proberen, bevalt niet kan altijd weer naar iets anders.
Internet is internet :P

Wat bedoel je met 'kwaliteit van internet'?
Nou, nou... Betere routes (lagere latency), stabieler (minder packetloss of interrupties en constante throughput), modem dat niet om de haverklap herstart, dat soort shit kan allemaal toch wel enorme verschillen maken voor je internetervaring. :P
Latency over glasvezel gaat geen merkbaar verschil leveren, mocht er ook al enige verschil in zitten tussen KPN en T-Mobile. Hetzelfde geldt voor stabiliteit.
Het modem, daar zit een verschil in inderdaad. Maar laten we nou ook niet doen alsof zo'n meegeleverd modem een noemenswaardig verschil gaat geven.
Ja natuurlijk wel. De gebruikte hardware in de wijkkast (en koeling!), de peering overeenkomsten die de provider afsluit (zeker intercontinentaal belangrijk), je omzetpunt - kan allemaal fors verschil maken, vooral voor zaken als gaming, VoIP en het downloaden van veel kleine bestandjes. In algemene zin voor mensen die enkel wat YouTube filmpjes kijken of emaillezen zal het wel meevallen, maar die kiezen ook niet voor een hoog internetabo lijkt me.

Ook het modem. Zat tussen het modem van Ziggo en die van KPN bijvoorbeeld een extreme wereld van verschil in stabiliteit (ook is de WiFi van die van KPN veel beter), kreng van Ziggo rebootte dagelijks. Zo’n modem kan echt wel een verschil maken. :P Ook op glas.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 9 mei 2019 14:48]

T-Mobile heeft afaik geen eigen hardware in wijkkasten zitten. En ik denk dat T-Mobile intercontinentaal ook behoorlijk wat voor elkaar heeft.
En laten we nou ook niet doen alsof de Experia Box de meest configurabele hardware is die is :P dat apparaat heeft ook nadelen. Dat zal het bij T-Mobile vast ook hebben trouwens, maar dan nog.
Dat ligt aan het gebied. Waar ze via KPN Wholesale (of hoe dat tegenwoordig ook heet) gaan is ‘t niet hun eigen apparatuur, in de T-Mobile gebieden (waar ze 750Mbit leveren) wel.

Configureerbaar niet, daar erger ik me ook wel eens aan en draai om die reden ook een eigen netwerk incl eigen DNS en DHCP, bridge modus zou goud zijn om van dubbele NAT af te komen. Wel is ie uiterst stabiel. Ging me overigens niet perse om enkel te vergelijken tussen KPN en T-Mobile trouwens he, meer dat “kwaliteit van internet” in algemene zin van flink wat factoren afhankelijk is. :)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 9 mei 2019 15:18]

Vaak storing of niet, haal je wel de snelheid die je hoort te krijgen ?.
Iemand anders hier zij gisteren dat hij de 50mbit niet haalt(Maar 30mbit), daar wel compensatie nu voor krijgt.
Ik ga er van uit dat dat via DSL is....?
Ik heb geen idee ik had het over iemand anders hier :)
De kwaliteit van 'het' internet is niet echt denderend, social media, fake news, Trump, Reddit, Trump, Evil Google... Vroegah was de kwaliteit top natuurlijk, nu is de kwaliteit af en toe om te huilen :+ O-)
Ik krijg de 750/750 soms meer. ping 2ms
Ik ben dinsdag overgestapt van KPN, mede door KPN zelf.
Mocht mijn abbo verlengen, bellen ze mij om 8 uur in de avond. Ik had aangegeven niet na 5 uur gebeld te willen worden, werd ik daarna helemaal niet meer gebeld.
Nu naar T-mobile, internet en tv heb ik al van t-mobile en ben daar zeer tevreden over. Verkoper van T-Mobile zei al dat er belachelijk veel mensen naar T-Mobile overstappen, dat klopt dus:)
Die abonnees betaalden gemiddeld wel minder. De gemiddelde omzet per abonnee ging omlaag van 20 naar 17 euro. Het is onbekend hoeveel invloed de abonnees van Tele2 hebben op dat bedrag.
Nou...als ik een bedrag zou moeten gokken, over de invloed van Tele2 op de gemiddelde omzet, dan zou ik een euro of 3,- noemen O-) .
Dat zit toch iets gedetailleerder in elkaar. Als de abonnees gelijkelijk verdeeld zijn, oké. Maar anders.........
Al zou ik bij KPN per maand veel goedkoper uit zijn dan bij T-Mobile mijn huidige provider dan nog denk ik er met geen haar op mijn hoofd over om over te stappen, ik heb gewoon altijd een heel grote aversie gehad tegen KPN.

Ook al heeft de tv box van T-Mobile minder keuzes dan die bij KPN dat neem ik dan maar voor lief, en maakt toch niet zoveel uit daar ik zelden of nooit iets opneem, en maar heel en af en toe iets terug kijk.

Heb nu ruim 5 jaar Vodafone/T-Mobile over glas en altijd zeer tevreden snelheid zoals het hoort, geen storing behalve bij een algehele storing, gewoon perfect.

Voor 100 mb down en up plus tv en 4 themapakketten betaal ik 55,61€

[Reactie gewijzigd door bemu op 9 mei 2019 15:53]

Ze hebben er 71000 bij, maar hoeveel zijn er weg? Dat mis ik.
Grappig, dit bericht en ik doe net de Huawei modem van T-Mobile online.

Ook mobiel via T-Mobile.
Op de S10+ de snelste speedtests en altijd met drie of vier banden online via 4G.
(KPN doet max drie banden, bug Samsung? Maar wordt maar niet gefixt.)

Heerlijk onbeperkt internet, en er is zelfs een speedtest app van T-Mobile waarmee je zelfs zonder unlimited toch unlimited kunt testen.

Als T-Mobile zo doorgaat gaan mogelijk KPN (mobiel) en Ziggo (vast) ook de deur uit.
Vanaf juli gewoon met de binnen antenne via digitenne beeld + fox sport (5 euro in de maand, via family lid.)
En dat alleen Formule 1 via Ziggo nog, maar daar vinden we ook wel wat op.
Ziggo Go lijkt nu te werken op Windows 10 en stabiel. Mogelijk genoeg.

Alleen 4K kan een keuze veranderen, maar ja. 4K, Glasvezel en Docsis 3.1 FD + vooruitgang in Nederland? Duurt nog wel even. Mogelijk kijk ik dan helemaal geen TV meer. Nu al bijna niet.
Je kan naast Digitenne ook nog een satelliet schotel ophangen en een ontvanger installeren als je tv geen DVB-S2 ondersteunt. Met een dual LNB heb je dan de gratis Engelse en Duitse sat zenders erbij.
Als je coax hebt, werkt ziggo ook zonder abonnement met ziggo sport in HD
Kabel in je tv stoppen dtv zenders scannen en presto


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.