Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vermoedelijk officiële renders tonen OnePlus 7 Pro met gebogen schermranden

De vermoedelijke marketingrenders van de OnePlus 7 Pro zijn online verschenen. De afbeeldingen laten zien dat het oledscherm de volledige voorkant beslaat en aan de zijkanten is afgerond. Op de achterkant zitten drie camera's.

Telecomjournalist Roland Quandt van WinFuture heeft de afbeeldingen online gezet. Hij publiceert geregeld officiële renders vlak voor de introductie van nieuwe toestellen. Eerder verschenen er al renders van het toestel gemaakt op basis van cad-bestanden; die komen grotendeels overeen. De nieuwe renders komen ook overeen met foto's van het toestel die eerder uitlekten.

Op de officiële renders is te zien dat het toestel een oledscherm heeft dat aan de zijkanten is afgerond, een eigenschap die vooral bekend is van Samsung Galaxy-smartphones. Afbeeldingen van de zijkant lijken aan te tonen dat de Alert-slider weer aanwezig is op de OnePlus 7 Pro. Dat is een schuifknop waarmee de telefoon op trillen of op stil kan worden gezet.

Aan de achterkant zitten drie camera's. De primaire camera zou een 48-megapixelsensor bevatten met optische en elektronische beeldstabilisatie, en gebruikmaken van een lens met een diafragma van f/1.6. De tweede camera is naar verluidt een groothoekcamera met een beeldhoek van 117 graden en de derde camera is een telelens die 3x 'optische zoom' biedt ten opzichte van de primaire camera. De twee extra camera's hebben beide een 16-megapixelsensor volgens WinFuture.

Eerder werd al duidelijk dat de OnePlus 7 Pro een 90Hz-oledscherm krijgt met een resolutie van 3120x1440 pixels. De frontcamera is weggewerkt in de behuizing en schuift uit bij gebruik. Het toestel gaat vermoedelijk vanaf 700 euro kosten. Er komt ook een reguliere OnePlus 7, die vermoedelijk veel op de huidige OnePlus 6T lijkt. OnePlus kondigt zijn nieuwe toestellen op 14 mei aan.

OnePlus 7-serie volgens geruchten OnePlus 7 OnePlus 7 Pro OnePlus 7 Pro 5G
Scherm 100,5cm², 6,4"-oled, 2340x1080px, 60Hz 108cm², 6,64"-oled, 3120x1440px, 90Hz 108cm², 6,64"-oled, 3120x1440px, 90Hz
Locatie frontcamera Inkeping in scherm Pop-upcamera Pop-upcamera
Camera's achterkant Primair: 48Mp, f/1.7
Bokeh: 5MP
Primair: 48Mp, f/1.6
Groothoek: 16Mp, f/2.2
Tele: 16Mp, f/2.4
Primair: 48Mp, f/1.6
Groothoek: 16Mp, f/2.2
Tele: 16Mp, f/2.4
Soc Snapdragon 855 Snapdragon 855 Snapdragon 855
Geheugen en opslag 6/8GB
128/256GB
6/8/12GB
128/256GB
?
5g Nee Nee Ja
Prijs Vanaf ongeveer 550 euro Vanaf ongeveer 700 euro ?

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

03-05-2019 • 11:08

96 Linkedin Google+

Reacties (96)

Wijzig sortering
@Xtuv De OnePlus 7 mist wat specificaties die al door betrouwbare bronnen vrijgegeven zijn. Zo is de secundaire camera dezelfde als die nu in de 6 en 6T zitten; een voor bokeh-effect. Zie ook hier: https://forums.oneplus.co...er.1025494/#post-20202806

Kleine nitpick: de camera klapt niet uit :p. Hij schuift uit.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 3 mei 2019 11:17]

Tnx, bijgewerkt :)
Ziet er wel strak uit, alleen geen fan als er een pop-up camera in het toestel zit.
Voor de Pro komt die er sowieso. Is al meerdere keren door betrouwbare bronnen bevestigt. Zelfs op de teasers van OnePlus is deze te zien: https://pbs.twimg.com/media/D5VSM4BXsAEF4Iw.jpg

Je kan bovenin de camera zien.
Ik vind het juist jammer dat niet elke telefoon een popup front camera heeft. Heb vorig jaar 3x de front camera gebruikt.
totdat de pop-up camera waterdicht toestellen niet in de weg staat, hou ik het liever bij de normal FFC
Ik zwem niet zo vaak met Mn telefooon, dus vind waterdicht geen factor om een telefoon te kopen. Ja, er is altijd een kans dat ik hem laat vallen in het water. Dat is enkel in mijn 30 levensjaren nog nooit gebeurd, dus dat risico neem ik.
Cool, dat risico wil ik nou niet nemen.

Als ik ga snorkelen of in een bootje rond will dobberen of een foto naast de zee/rivier wil nemen, wil ik graag dat mn telefoon t wel overleeft mocht ik hem laten vallen.

Heb liever dat mn telefoon dan werkt dan dat ik naar 3mm minder bezels loop te kijken
Als ik een telefoon in een rivier of zee laat vallen vanuit een boot, dan maak ik me weinig illusies.
Rivier hier is niet zo diep. Vaak genoeg in de zomer in een rubber bootje lekker mee laten voeren met de stroming voor een paar uur.
Met wat drankjes, een waterdichte BT speaker (aangesloten op mijn waterdichte telefoon) kan ik me prima vermaken zo.

Of naast een zwembad of een foto aan het strand dicht bij het water.

Heb daarom veel liever dat t waterdicht is dan milimeter bezels wegwerken
Ah op die fiets. Snap ik.
Ikzelf duik graag, dan heeft dat waterdichte weinig nut.
Ik snap de hele waterdicht heisa niet zo. In de badkamer en in het zwembad gebruik ik mijn telefoon niet, en van enkele regendruppels zal je telefoon ook wel niet sneuvelen...
En ik snap die hele front facing camera heisa niet. Van een beetje bezels zal je ook wel niet sneuvelen.

Leuk dat jij er geen waarde inziet, maar voor mij is het belangrijker dan een paar millimeters aan bezels wegwerken.
Eindconclusie: elk jaar is er weer een andere trend in de smartphone wereld en is er veel commotie om niks (waterdichtheid, bezels, notches, etc.)
Hier hetzelfde verhaal. En ik kan me zo voorstellen dat diegenen die de angst hebben dat zo'n camera "gekaapt" kan worden het ook wel een fijn gevoel geeft dat ie hardwarematig niet zomaar te gebruiken is.
Ben ook niet zo voor bewegende delen bij een telefoon maar ik haat de notch dus ik vind dit wel een aardige oplossing. Ik maak toch amper selfies.
Ik maak veel selfies met mijn dochtertje, dus voor mij zeker wel belangrijk. De notch is vreselijk irritant ook, maar kun je softwarematig uitzetten. Het is uiteraard niet ideaal, maar dat zal wennen. Tevens heb ik nu een OP5T en kan ik daar nog meer dan prima mee uit de voeten.
Och, zolang het voor de front facing camera is. Meeste volwassenen zijn toch niet hele dagen selfies aan het maken.
Maar videobellen is toch vrij gebruikelijk, zou ik zeggen.
je was dan ook geen fan van slider phone's ?
Klopt inderdaad. Kans op schade is groter dan bij een niet slider telefoon. Ook vind ik het irritant, maar dat is een persoonlijk dingetje.
Die is er, volgens de geruchten, in de OnePlus 7 (niet-pro) niet!
Toen de eerste leaks verschenen dat er een popup camera in komt was ik ook geen fan. Maar ik ben daar toch een beetje op teruggekomne. Ik ging er wat meer over nadenken hoevaak ik die selfiecam nou eigenlijk gebruik. Ik gok zo'n 2 a 3x per jaar. Als hij daarmee dus lekker in de behuizing zit en geen ruimte op me scherm inneemt ben ik eigenlijk wel tevreden.

Momenteel heb ik nog de OnePlus 5T en met headphone jack en dat zou voor mij het enige gemis zijn. Het enige wat ik even wil aanzien is die gebogen schermrand, daar ben ik nog niet zo'n fan van.

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 3 mei 2019 13:22]

De frontcamera is weggewerkt in de behuizing en klapt uit bij gebruik.
Dus zal wel het geval kunnen zijn.
jammer dat één van de beste oneplus features waarschijnlijk niet aanwezig is: De sandstone-behuizing. Wat een simpele, goedkope maar oh zo waardevolle feature van de oneplus1. Dit was echt onderscheidend. En iedereen was er enthousiast over.... Waarom oneplus, waarom
Misschien maken ze weer een cover met sandstone, doen ze wel vaker. Ik heb een 5T die ook veel te dun/glad is voor mijn grote kolenschoppen, maar ik heb er een sandstone bumper omheen waarmee hij prima grip heeft.
Toch vind ik de Oneplus One beter. Waarom een extra bescherming als het ook met een tactiel goede plastic achterkant kan.

Al die glazen, geborstelde, en andere type achterkanten ...krassen, beschadigingen en gladder dan een stuk zeep onder de douche.
Maar dat is niet 'premium'...

Kunststof is lichter, sterker en laat prima signalen door. Kan ook makkelijk in een klepje gemaakt worden om de batterij of andere internals te wisselen. What is not to like. Maar ja, we zitten weer met glas opgezadeld wat nergens tegen kan en weer een hoesje nodig heeft. Ergo, dat premium glas wordt afgedekt en daarmee defacto nutteloos.
ik wil geen hoesje om mijn telefoon... Met gorillaglas en sandstone back is dat ook helemaal niet nodig... Daarom is het juist een fantastisch feature
En geen eenvoudig vervangbare batterij en geen headphone aansluiting... :?
En de andere feature van OP: Bang for buck is ook al gesneuveld.
Ben ik nou de enige die moe wordt van alsmaar die grotere telefoons. Het is een prachtige telefoon maar 6.4/6.64 inch...KOEKKOEK , we dragen niet allemaal een tuinbroek :+

Hopelijk komt er ooit nog weer zoiets wat mooi tussen de 5.0 / 5.5 inch zit, dan sta ik vooraan _/-\o_
Nee, dit zijn de schermafmetingen. Behuizing blijft vrijwel hetzelfde qua grootte. Alleen het scherm wordt groter. Staat er ook bij hè :p.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 3 mei 2019 11:27]

Maar onze duimen worden niet groter ;)
Ik heb dus een Oneplus 6 gehad en die was mij al te groot en dus ook weer direct verkocht.

Ik heb het verkeerd geformuleerd, de totale grootte van de telefoon gaat nergens meer over in mijn ogen :) Bedieningsgemak neemt af in ieder geval voor mij en zoals Caayn zegt, mijn duim wordt ook niet groter :X
Als ik zo even kijk naar mijn OP3T:
Weight: 158g Dimensions: 152.7 x 74.7 x 7.35mm
Vergeleken met de 'leaks' van de OP7 Pro:
Weight: 210g Dimensions: 162,6 x 75,9 x 8,8 mm

Dan groeit het nog steeds en is het echt niet meer zo leuk in de broekzak van een zomershort.
Er is echt een gebrek aan dikke spec telefoons die het formaat hebben van een iphone XS.

[Reactie gewijzigd door anessie op 9 mei 2019 20:39]

Mwah, als ik mijn 5.3 inch LG G5 op mijn Lenovo van 6.4 inch leg, is mijn Lenovo enkel 1 cm langer. :+
16:9 > 19:9 en geen bezels. Dus zoveel verschil is er niet.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 3 mei 2019 12:50]

Jawel want als je op het 16:9 scherm net bij de notificatie balk kan dan kan je er met een 19:9 scherm net niet bij ;)
Dat word dan de oneplus 7 regulier. De pro trekt me totaal niet.... De front camera die mechanisch werkt en dan nog gebogen scherm.
Snap gebogen scherm sowieso niet, wie heeft hier behoefte aan en wat is de functionaliteit?
Front camera kan ik begrijpen, je moet innoveren en niet iedereen is tevreden met resultaat. Jammer, maar stoor mij niet aan de Notch.
Daarnaast wel teleurgesteld met geheugen van max 8 gb, had graag de 12 GB optie gehad op de reguliere oneplus 7 met 128 of 256 gb opslagcapaciteit.
Zal hopelijk wel een waardige vervanger zijn voor mijn oneplus 5.
Pop up = kwetsbaar en onhandig inderdaad in mijn ogen.

Een afgerond scherm kan functioneel zijn, zelf heb ik enkele maanden een S9 gebruikt (toch terug naar mijn iPhone maar dat is op basis van iOS vs Android, het apparaat zelf is prachtig) en daar had ik de Edge notificaties aan staan. Wanneer mijn telefoon ondersteboven lag (achterkant boven) kon ik toch aan de hand van de gloed op de tafel zien wat er binnenkwam (groen = Whatsapp, blauw = mail, rood = prive mail, geel = Insta, etc.) Dit ga ik wel missen op mijn iPhone. Daarnaast voelt het heerlijk in de hand mits je geen bulky protector er op hebt zitten.
Is zo'n afgerond scherm geen pain in the ass wanneer je een screenprotector gebruikt?
Inderdaad. Ik heb gedurende 6 maanden een s8 gehad en heb geen goede screen protector gevonden. Ofwel kleeft die enkel in het midden, ofwel enkel aan de rand. Bij de eerste soort krijg je al snel vuil onder de randen, bij de tweede touch problemen omdat er een minieme luchtlaag tussen scherm en protector zit. Plastic folie kleeft wel overal maar laat toch snel los aan de randen. Bovendien minder bescherming dan gehard glas.
Ik ben dus ook geen voorstander van gebogen schermen: geen goede screen protectors, protection cases zijn ook niet evident en de reparatie prijs schiet de hoogte in.
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Nokia 8 die een licht gebogen scherm heeft. Veel typen hoesjes drukken de screenprotector aan de zijkant los van het scherm.
Ik heb nu een combinatie van screenprotector en hoesje die redelijk werkt.
Ik heb 2 jaar een s8 en heb pas 1keer me screenprotector hoeven te vervangen i.v.m. vuil eronder. Gewoon plastic folie van samsung. Maatje van me heeft van dat glas erop maar is al 3 keer gebroken. Ik werk als schilder dus me telefoon zit bijna elke dag zwaar onder het stof en valt met regelmaat. Siliconen case + plastic screenprotector en je telefoon kan bijna overal tegen.
Yup, de enige die bij mij goed werkt is er een op basis van UV-silicone lijm. Een Whitestone Dome of een van de welbekende Chinese winkelsite bijvoorbeeld. Super helder en eventuele afwijkingen (hoe klein dan ook) in de curve worden opgevangen door de lijm. Prima spul, enkel heb je wat geduld nodig om ze aan te brengen :).
Dit is onbekend voor mij. Bedankt voor de info!
Geen probleem. Google en Youtube er maar eens naar :).
Werk zelf in zware industrie welke stoffig is dus een goede case protector, nou ja armour is noodzakelijk voor mij (heb nu een spigen). Ondanks dat de Oneplus 5 niet stofdicht of waterdicht is gecertificeerd, heeft deze het wel goed uitgehouden op het werk met alleen een armour en schermfolie. Wij malen tot 5 micrometer deeltjesgrootte op het werk maar geen problemen tot nu toe.
heel die front camera kan mij gestolen worden dus ben wel blij dat hij bij default gewoon weg is. In mijn geval gaat hij ook nooit uitgeklapt worden
ik vind persoonlijk fingerprint unlock veel handiger.
Als ik snel even naar een notificatie / de tijd wil kijken op mijn gsm door de fysieke unlock knop wil ik niet dat de gsm automagisch via een face unlock mijn gehele gsm unlocked.
Waarna dan mijn home screen screen tevooschijn vol app icons en de tijd/notification op een andere plaats, om hem dan toch weer te moeten locken en neer te leggen.

om die exacte reden heb ik face unlock volledig ungeschakeld, nee vingerafdruk unlock werkt voor mij even snel en is meer flexibel(bv unlocken wanneer de gsm plat ligt op de bureau om even een MFA token op te vragen zonder de gsm volledig op te heffen en voor het gezicht te houden)
Face Unlock zonder 3D scan is zo onveilig dat ik dat toch niet ga gebruiken, en voor die sensors die nodig zijn for 3D is er een hele notch nodig (Zie iPhone X(s) en Mate 20 Pro). Dus doe mij maar of een hele grote notch die tenminste extra features geeft, of helemaal niks. Die teardrop notch (of zo'n mechanisch pop-up ding) vind ik maar niks.

[Reactie gewijzigd door SpaghettiCake op 3 mei 2019 14:04]

Face Unlock op de OnePlus? Voeg dan gewoon geen unlock toe. Helaas heeft een groot deel van de gebruikers geen weet van de tech die erachter zit, ze showen af en toe met hoe snel het wel niet werkt, maar als je dan zegt hoe onveilig het is zeggen ze, als dat zo was zat het er niet op.
De 'reguliere' OP7 heeft een 48mp maincamera. Is iemand al bekend of dat dezelfde lens is die gebruikt wordt in de Honor View 20 en Mi 9 bijv?
Dank. Helaas, dat betekent dan hoogstwaarschijnlijk ook geen OIS.. Tenminste, bij Honor en Xiaomi wordt het bij de lens gedaan via EIS. Geeft stabiele beelden, maar met name bij pannen levert dat toch nog wel eens gestotter op.

Opvallend, want de Oneplus 6t had volgens mij wél optische stabilisatie.
Ja, maar dat was een andere sensor (de primaire). Geen idee of deze trouwens OIS heeft.
Jammer, ik heb helemaal niets met die gebogen schermranden. Je raakt het steeds onbewust aan en je hebt kleurverschillen/bleeding aan de randen.

Bijv.
https://www.google.com/se...936#imgrc=otN2XUUm4ulyQM:

https://www.google.com/se...DP8#imgrc=bsO6JnWw0RZxQM:

[Reactie gewijzigd door WhySoSerious? op 3 mei 2019 11:33]

Hoezo backlight bleeding? Amoled schermen hebben helemaal geen backlight.... Zeker dat je wel het goede toestel in handen had?
Ja een Note 9 eventjes gehad. Misschien is er een ander term voor, maar ik vond het lelijk.

[Reactie gewijzigd door WhySoSerious? op 3 mei 2019 11:25]

De telefoon die de rating beste smartphone scherm heeft gekregen? _O-
Dat is toch de Xs Max? Althans volgens displaymate
Some of the Galaxy Note9 Display Highlights
These are just a few of the Galaxy Note9 Display Highlights that we will be covering in detail throughout the article:
· Record Very High Absolute Color Accuracy (0.5 JNCD) that is Visually Indistinguishable From Perfect and significantly higher than on the Galaxy Note8.
· Record High Brightness Mode that is up to 27% Brighter and 32% Higher Contrast than the Galaxy Note8 in High Ambient Light.
· Record Peak Luminance that is Independent of the on-screen image content APL.
· Record Color Accuracy and Intensity Scales that are Independent of the on-screen image content APL.
· Record Small Shifts in Brightness and Color with Viewing Angle, including White, which is the most used background color.
· Record Setting Galaxy Note9 matches or sets many new Smartphone Display Performance Records, earning DisplayMate’s highest ever A+ grade.
edit: Ik zie dat de iPhone Xs Max ook de A+ grade gehaald heeft, dus het zijn in ieder geval beide absolute top schermen. Ik was ook mee verbaasd dat WhySoSerious de schermen niet mooi vind, daar ging het mij ook meer om. :)

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 3 mei 2019 11:45]

Ik denk dat hij de verkleuring aan de randen zelf bedoeld en niet zozeer het vlakke gedeelte, ik vond het bij de gs9+ en mijn xz3 ook niet mooi.

Maar goed het vlakke gedeelte is wel prachtig.
was, inmiddels de s10
Ik had persoonlijk toch liever een uitschuifbaar systeem gezien als in de mi mix 3 ipv een pop-up camera.

Voor de rest wel mooi toestel, ben benieuwd naar de camera kwaliteit en de prijs
Ik had een tijdje de Mi Mix 3 en ik merkte dat als ik aan de bovenkant drukte tijdens bijvoorbeeld PUBG dat het scherm een beetje indrukte. Er zit namelijk een kleine opening tussen de onderkant en bovenkant van het toestel in verband met het schuifmechanisme en ik irriteerde me er best aan. Nu weet ik niet of dat ook zo is met een mechanisch systeem zoals bij de OnePlus 7 Pro, maar als de OnePlus 7 Pro dat probleem niet heeft vind ik dat toch beter.
Welke smartphone heb je nu dan, ter vervanging van de Mi Mix 3?
Ik gebruik nu een Galaxy S10+, het is het fijnste toestel dat ik heb gehad tot nu toe. Top scherm en camera!
Ziet er erg gelikt uit! Hoop dat de camera beter is als die van de Iphone XS. Zal hem in de winkel zeker even testen.

[Reactie gewijzigd door Cihan1988 op 3 mei 2019 11:12]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.