Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: foto's tonen 5g-variant OnePlus 7 met gebogen scherm

Er zijn foto's opgedoken van een toestel dat OnePlus 7 Pro zou gaan heten en dat een 5g-telefoon zou zijn. Het gaat om een smartphone met gebogen oledscherm, een techniek die OnePlus tot nu toe op geen enkele telefoon toepaste.

Een Chinese techsite publiceerde de foto's van de 'OnePlus 7 Pro', die alleen de voor- en zijkant van de telefoon laten zien. Het screenshot laat een plaatje zien van de About-pagina in het Instellingen-menu, waaruit zou blijken dat de telefoon een 6,67"-oledscherm zou hebben, groter dan het 6,4"-scherm van de huidige OnePlus 6T. Beeldverhouding en resolutie zijn onbekend.

Het typenummer op het screenshot, GM1915, was eerder te zien in een keuring van Bluetooth SIG. Het typenummer behoort inderdaad toe aan een onaangekondigde OnePlus-smartphone, volgens die keuring. Ook het build-nummer komt exact overeen.

Volgens de About-pagina heeft de telefoon een Snapdragon 855-soc, een werkgeheugen ter grootte van 8GB en een opslag van 256GB. De camera's hebben resoluties van 48, 16 en 8 megapixels, maar verdere details daarover staan er niet. Veel smartphonemakers zijn dit jaar gaan werken met 48-megapixelcamera's, waaronder Huawei, Honor en Xiaomi.

OnePlus heeft al eerder gezegd dat het dit jaar naast een reguliere telefoon ook een 5g-model wil gaan uitbrengen. Het is nog onbekend wanneer de telefoon gaat uitkomen, of hij ook in de Benelux verkrijgbaar zal zijn en wat hij gaat kosten. De fabrikant heeft nog niet gereageerd op het gerucht.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

10-04-2019 • 17:53

34 Linkedin Google+

Reacties (34)

Wijzig sortering
@arnoudwokke Niets persoonlijks, maar ik vind wel, ondanks dat ik een OnePlus-fan ben, dat er wat meer onderzoek naar de bron gedaan mag worden. Ik heb dit nieuwtje zelf niet gepubliceerd op de OnePlus Discord omdat de rating wat betreft betrouwbaarheid zo laag is. Sterker nog: Slashleaks heeft één van die sources (de poster waarschijnlijk) uitgesloten. Nu mag niemand meer dus die source vermelden.

Ishan Agarwal, een jongen van 16 die een opvallend goede reputatie heeft, heeft er een paar uitspraken over gedaan (op het moment van typen mee aan het chatten, dus misschien dat ik wat informatie kan lospeuteren):PS: Weibo is een socialnetwork-site. Geen techsite :p.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 10 april 2019 18:41]

Niets persoonlijks, maar ik vind wel, ondanks dat ik een OnePlus-fan ben, dat er wat meer onderzoek naar de bron gedaan mag worden.
Waarom is dit 'ondanks dat je OnePlus-fan' bent? Anyway, ik heb mijn normale bronchecking op dit bericht losgelaten en ik heb reden genoeg gezien om het te posten.
Sterker nog: Slashleaks heeft één van die sources (de poster waarschijnlijk) uitgesloten. Nu mag niemand meer dus die source vermelden.
Slashleaks zie ik niet als betrouwbare bron en ik heb geen idee wat een uitsluiting daar betekent. Trouwens, niet de originele bron van deze foto's, maar iDroidBG is daar uitgesloten, lijkt het. Die hebben misschien deze plaatjes gejat en zijn daarom geband?
Ishan Agarwal, een jongen van 16 die een opvallend goede reputatie heeft, heeft er een paar uitspraken over gedaan
... die er allemaal op wijzen dat deze afbeeldingen kloppen.
PS: Weibo is een socialnetwork-site. Geen techsite :p.
Weet ik, ik ben zelf al jaren lid van Weibo. De post is van een techsite die voornamelijk op Weibo publiceert. Ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden, ik wilde duidelijk maken dat het geen persoonlijk account van iemand is :)

[Reactie gewijzigd door arnoudwokke op 10 april 2019 19:03]

Waarom is dit 'ondanks dat je OnePlus-fan' bent? Anyway, ik heb mijn normale bronchecking op dit bericht losgelaten en ik heb reden genoeg gezien om het te posten.
Omdat sommigen denken dat ik geen kritiek kan hebben op OnePlus-gerelateerde onderwerpen/artikelen :P.

Dat je zelf een Weibo account hebt voor een aantal jaar vind ik een prima reden.
Slashleaks zie ik niet als betrouwbare bron en ik heb geen idee wat een uitsluiting daar betekent. Trouwens, niet de originele bron van deze foto's, maar iDroidBG is daar uitgesloten, lijkt het. Die hebben misschien deze plaatjes gejat en zijn daarom geband?
Ik zie Slashleaks juist als een betrouwbare bron, want elke user heeft een bepaald percentage qua betrouwbaarheid en accuraatheid. De moderatie op die site is ook goed.

Ik vraag mij inderdaad ook af waarom die site gebanned is, aangezien Weibo de echte source is en niet iDroidBG.
... die er allemaal op wijzen dat deze afbeeldingen kloppen.
Ja klopt :P, kwam ik achter toen ik met Ishan aan het praten was.
Wat wil je precies te zeggen, het linkt tegenstrijdig. De bron heeft een slechte reputatie en mag niet meer op Slashleaks gebruikt worden, maar Ishan bevestigt dat het wel klopt? :P
Dat komt omdat ik m'n post meerdere keren heb bewerkt toen ik nog bezig was met onderzoeken.
Die gebogen schermrand is toch wel een bummer. Het ziet er mooi en "premium" uit, maar qua functionaliteit is het toch niet helemaal lekker. Ongewenste aanrakingen, kleurverschuivingen, lastig te beschermen.
Samsung Galaxies, m.i. de meest bekende gebogen schermen, bedienen toch een andere markt dan OnePlus, dus bij de Galaxies kan ik er mee leven. Op een OnePlus telefoon verwacht ik echter een grotere focus op functie in plaats van vorm en daarom zou het jammer zijn als dit waar is. Ik keek erg uit naar de OP7. :|
Het kan goed zijn dat de gewone variant dit niet heeft. Ben het er verder mee eens. Heb om diezelfde reden een S7 genomen en geen S7 edge destijds.
Ik neem door de toevoeging van 5g dat dit een duurdere variant is, want de techniek is nu nog duur wat reflecteert in een flinke prijs premium bij dergelijke toestellen. Ik gok niet dat OnePlus dit als hoofd device op de markt gaat brengen. Dus we kunnen wellicht een dubbele launch gaan zien.

[Reactie gewijzigd door TJRef op 10 april 2019 18:15]

Eens... Ik heb een OP6, en mijn werktoestel is een S7. Die kromme rand vind ik echt helemaal niks. Het voegt niets toe, en alle content heeft gekke randen.
Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik die S7 echt alleen gebruik voor bellen, en incidenteel een mailtje of een website.
Ik hoop dat Oneplus ook gewoon 'reguliere' toestellen uit blijft brengen.

Edit: Ik zie overigens geen frontcamera. Of zou dit een pop-up variant worden?
Of is dit gewoon allemaal fake :+

[Reactie gewijzigd door Nyarlathotep op 10 april 2019 18:26]

afaik is de pop-up camera al enkele malen gehint :)
Ik had de Galaxy S8 voor mijn vader gekocht, en je hebt helemaal gelijk. In het begin was het een beetje eye candy (al is dat wel een beetje een overstatement), maar dat afronden van het scherm is gewoon slecht. Het maakt de aanschaf van elke telefoon die het heeft inherent duurder, scherm reparaties inherent duurder, glazen screen protectors inherent duurder, en case makers kunnen er niet echt een goede case voor maken. Het voegt eigenlijk niets toe. De telefoon is niet makkelijker of prettiger vast te houden. Sterker nog: je hebt zelfs minder grip. Afgeronde randen en hoeken van de behuizing aan de achterkant van de telefoon waren al voldoende voor comfort. Toen ik de S8 in mijn handen had was het een beetje een underwhelming gevoel, en een bevestiging dat mijn eerste instinctieve gevoel gewoon klopte toen Samsung voor het eerst dit design aankondigde, in dat het een gimmick met alleen maar nadelen zou zijn.
Lijkt wel alsof die gebogen randen gezichtsbedrog zijn door lichtinval....
Op de eerste foto lijkt dat inderdaad zo, maar op de tweede foto (met de specs) zie je dat aan de randen een donkere tint zit, wat op een kromming wijst.
Op de eerste foto zie je de donkere tint ook aan het rechterkant.
ook deze keer zal een pop-upcamera aanwezig zijn.. mooie telefoon

[Reactie gewijzigd door Ludwig005 op 10 april 2019 19:09]

Uitklapcamera??? Hij krijgt met bijna alle zekerheid een pop-up camera, als dat is wat je bedoelt ;).
Ik vind dit zo lelijk, je ziet bij deze schermen een blauwe/groene rand aan de zijkanten als het beeld een lichte kleur heeft. Ook met aanraken voelt het niet lekker. Daarom heb ik al die Samsung telefoons met gebogen scherm geskipt. Gewoon een plat AMOLED scherm.

Op foto 2 zie je het goed, maar op deze foto's nog beter.
https://www.xda-developer...10-new-software-features/
https://www.apparata.nl/n...laxy-s10-zo-goed-is-30381

[Reactie gewijzigd door jigsaws op 10 april 2019 18:20]

Jammer dat OP ook aan die maffe schermen begint.
Het heeft m.i. totaal geen meerwaarde en Samsung heeft het alleen bedacht omdat het kan of zo...
Anyhoo, dit is de 5G versie waar we in de BeNeLux voorlopig ook niks aan hebben dus misschien krijgen wij nog een normaal scherm erin.
De foto's doen mij verdacht veel denken aan de Oppo Find X toestel met daarop een OnePlus ROM geïnstalleerd.
Mijn gedachtengang:

- Oh leuk, een nieuwe OnePlus. Ik heb hoop!
- Rond scherm, onhandig en gevoelig voor breuk als de tel op z'n rand valt. Jammer.
- Geen Jack?
Ok doei.
Ahneee toch weer die gebogen randen. Dan toch maar weer een IPhone 😑
Ik heb nu weer een iPhone, maar ook zonder problemen een Galaxy S8 voor een jaar gebruikt. Ik heb werkelijk nooit last gehad van die gekromde schemrand.
Ik had naast mijn iPhone ook even een S8 op release en daar ging het idd erg goed.

Ik had nu echter ook een weekje een S10 en daar werd ik gek van. Continu aanrakingen op die randen. Als de S10e de specs van een s10+ gehad zou hebben had ik het toestel nog gebruikt denk ik. Nu ben ik terug naar de iPhone. Van mij hoeft het niet meer die randen.
Alsof er geen Android telefoons zonder gebogen randen zijn 8)7
Alsof er geen Android telefoons zonder gebogen randen zijn 8)7
Ehm zijn er wel, maar aangezien ik de oneplus 7 op het oog had baal ik ervan. Na huawei en Samsung gaat nu ook oneplus mee met deze onverklaarbare hype. Zonde..
Gebogen scherm zou ik ook echt een tegenvaller zijn en een no go. Nu zal ik pas bij de 8 mijn op6 vervagen maar geen goed vooruitzicht
Ahneee toch weer die gebogen randen. Dan toch maar weer een IPhone 😑
Ik vind de trend van gebogen schermen ook helemaal niks. Ik plaats graag een glasplaatje op mijn smartphone, maar met zo'n gebogen scherm wordt dat enorm lelijk...
Ik had op mijn S6 gewoon een gebogen glazen beschermplaatje, dus die zal hier ook wel leverbaar voor worden.
Ik had op mijn S6 gewoon een gebogen glazen beschermplaatje, dus die zal hier ook wel leverbaar voor worden.
Het gaat mij er ook niet om dat het beschikbaar is, het gaat mij erom dat ik het geen mooie oplossing vind en het vaak niet lekker aansluit. Of de tempered glass protectors moeten beter ontwikkeld zijn?
Vergeet even niet dat dit over de 'Pro' / 5g versie gaat van de OnePlus 7. Is dus niet de reguliere versie waarvan eerder al leaks van zijn uitgekomen dus mogelijk blijft dit ontwerp enkel bij de Pro / 5g versie en zal de gewone OP 7 zonder gebogen scherm komen. Het zal de toekomst zijn die dit gaat uitwijzen :)
Hoop dat die gebogen rand een optie is want anders wordt het een andere telefoon...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True