Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus kondigt OnePlus 7-productserie aan op 14 mei

OnePlus gaat op 14 mei de OnePlus 7-'serie' onthullen. Die bestaat vermoedelijk uit de OnePlus 7 en een Pro-variant, die regelmatig in geruchten is genoemd. Het evenement kan bijgewoond worden, maar er is ook een videostream op internet.

Pete Lau van OnePlus maakt het nieuws bekend op het OnePlus-forum. Verder laat hij niets concreets los over de toestellen. Eerder teasete Pete Lau dat de toestellen een nadruk zouden hebben op een soepele gebruikservaring. De onthulling gaat tegelijkertijd plaatsvinden op vier locaties: Londen, New York, Peking en Bangalore.

Android Central kwam vorige week met het gerucht dat de zogenaamde OnePlus 7 Pro een scherm heeft met een resolutie van 1440 bij 3120 pixels en een maximale verversingssnelheid van 90Hz. Volgens geruchten krijgt de OnePlus 7 geen ondersteuning voor 5g. Van de Pro zou een variant met en een zonder 5g-ondersteuning komen.

OnePlus 7 teaser

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

23-04-2019 • 17:00

79 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (79)

Wijzig sortering
Voor degene die het interessant vinden: hier een opsomming van alle leaks die ik heb gepind in het topic.

[OnePlus 7] Speculaties & Geruchten
Oef, ben benieuwd! Nu een OP6T in bezit die erg fijn is (op de camera na). Al mag het van mij wel wat compacter.
Ik dacht dat met de Gcam mod de camera aanzienlijk beter moest worden.

Mijn LG V30 is in elk geval stukken beter nu.
Is inderdaad een hele vooruitgang! Maar nog niet op het niveau Galaxy S10, Pixel, etc.
S10 is zeker mooi alleen die software...Pixel heeft weer mindere hardware.

Geef mij een S10 met een Pixel Rom, volledig supported dan.
Welke software?
Die van de launcher?
Ik heb deze nu vast en er is niets mis mee.

Het is geen touchwiz meer.
Ik heb 2 LG toestellen achter elkaar gehad en ben blij met de ervaring met One UI
Software kan je wat aan doen na release, hardware niet...
Zou je eens een linkje kunnen sturen van de mod? Ben wel benieuwd :).
De camera in combinatie met de google camera app maken prima foto's. Het grootste nadeel voor mij is dat de providers hier oneplus niet ondersteunen en je dus niet kan bellen en internetten tegelijk.
Je kan niet bellen en internetten tegelijk? Bij KPN en Vodafone wel, heb ze beide in mijn 6T.
Ik heb vodafone maar die ondersteund dat niet. Gebruikt hij daar bij jou niet beide sims voor?
Heb het net nogmaals getest en het werkt gewoon. Kan bellen en tegelijkertijd internetten op zowel KPN als Vodafone netwerk. Heb bij het testen de andere SIM uitgeschakeld.

[Reactie gewijzigd door Randleman op 23 april 2019 18:27]

Je hebt gelijk. Had gelezen dat het niet kon maar nu ik mijn vodafone apn had verwijderd en opnieuw heb ingesteld doet hij het wel :9 yay, nu nog blijer met mijn toestel.
Waarschijnlijk bedoelt hij VoLTE? Dat wordt nog niet ondersteund door iig KPN. Tot nu toe lijken die alleen VoLTE vrij te geven voor toestellen die zij zelf verkopen en anders niet.
Hoe kan ik testen of ik VoLTE gebruik?
Kijken of je telefoon 4G blijft weergeven als je belt.
Je hebt gelijk. Geen enkele provider ondersteund VoLTE voor Oneplus. Maar bellen en internetten kan wel gewoon tegelijk via 4G/3G.

[Reactie gewijzigd door Randleman op 24 april 2019 08:55]

Je telefoon schakelt terug naar H+ of 3G en uiteindelijk valt je dataverbinding weg. Soms na 2 minuten, soms na 5 uur. En ja, ik zit soms zo lang aan de telefoon en heb dan ook nog een daadwerkelijk gesprek O-)
Waarom zou je dataverbinding wegvallen?
Geen idee, dat gebeurt gewoon.
Tja, dat is een ander probleem. Bellen en internetten kan gelukkig wel gewoon tegelijk.
T-Mobile hier, Oneplus 6.
Tijdens bellen kan ik gewoon internetten/whatsappen/foto's doorsturen..
Ik gebruik met tevredenheid OpenCamera op mijn OP3. Het vergt wel wat handleidinglezen, maar de foto's die ik er mee maak zijn merkbaar beter.
Gebruik nu zelf GCam. Zal OpenCamera eens proberen, bedankt voor de tip.
is dat een camera app?
vind wel de gcam tool app maar die is niet om mee te fotograferen
prima tip, open camera, wat een verschil met de standaard app!
razend veel instellingen inderdaad!
maar wat me wel opvalt: op moment van nemen foto is beeld perfect belicht maar als de foto genomen is toont hij hem enkele tinten donkerder in opgeslagen vorm;
kan je wel weer corrigeren maar lijkt me niet de bedoeling!
ik gebruik ook op3

[Reactie gewijzigd door cezi op 24 april 2019 17:49]

Je moet eens kijken bij de opslag instellingen. Bij mij staat hij zo ingesteld dat hij op de JPG een soort HDR bewerking gaat uitvoeren maar dat hij wel een raw (dng) bestand gaat opslaan waarbij alles meer is zoals op het scherm. Het kan zijn dat dit bij jou ook het geval is.
Compacter gaat niet gebeuren. Het zal eerder iets groter worden.
Ik ben momenteel de Xiaomi Mi 9 SE aan het reviewen en die is ongeveer even groot als de Mi 6 (5,15"scherm) en de Galaxy S9.

Dus je hebt 3 camera's met een prima kwaliteit voor de prijs van €349,-. Wekelijkse software updates (als je de Dev/Weekly build gebruikt), midrange processor die met (zelf gedraaide) benchmarks overeenkomt met de toppers uit 2017 en een SD835 CPU: OP5t, Mi 6, Galaxy S8 en dus een redelijk handzaam formaat die je tegenwoordig niet meer tegenkomt.

Foto's van de camera zijn de komende dagen op mijn Instagram te vinden.
Thanks, klinkt goed
ja ik heb dus een 5T en heb precies hetzelfde....
De pro gaat 999 euro kosten.
En het probleem met oneplus is dat de prijzen niet echt zakken.

[Reactie gewijzigd door lighting_ op 23 april 2019 17:27]

Uhh, nee. De Pro 5G gaat waarschijnlijk die kant op. Er komen namelijk 3 varianten:
  • Reguliere 7
  • 7 Pro
  • 7 Pro 5G
De pro zonder 5G gaat toch die kant op.
Zover ik begrepen heb is de 5G 100 dollar duurder.
Totaal niet waar. De 7 Pro wordt ongeveer 750 dollar en de 5G wordt 200 dollar duurder.
Totaal niet waar

Het enige wat we nu hebben zijn speculaties & geruchten. Of weet jij meer?
Ja, check het OnePlus 7 topic maar. Daar heb ik alle nieuwtjes vastgepind.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 23 april 2019 19:43]

Kijk ik verkeerd of zie ik niks over een prijs? :9
Ikzelf kijk verkeerd. Het waren ruwe schattingen, aangezien al wel duidelijk is dat er hoogstwaarschijnlijk 3 versies uitkomen. Zo uitgerekend:
  • OnePlus-toestellen zijn ongeveer 20 dollar duurder per toestel
  • 5G versie (meest dure versie) wordt 200-250 dollar duurder, dus rond de 850-900 dollar.
dus 200 dollar meer om meer straling?
Ik pas.
Er zijn door niemand prijzen bevestigd. Beetje vreemd dat jij dan met getallen kunt komen.

We zullen moeten afwachten wat de adviesprijzen zijn en vervolgens de prijzen bij de aanbieders.
je kan uitrekenen dat de pro versie geen 600 euro gaat kosten maar richting high end. Is geen rocket science.
Dat kun je niet uitrekenen, maar je kunt er vanuit gaan dat de prijzen hoger zullen zijn.

Maar jij noemt een specifiek bedrag en die kun jij niet waarmaken. Het zijn namelijk de verkopers en het bedrijf die de prijzen bepalen.
Dat betekent dat je nooit wat kunt opschrijven of op de forum kan plaatsen? Check jij altijd op feiten en kom jij met rapporten als jij wat typt?
Hoop dat ze voor een hogere refreshrate scherm gaan!
Dat gaat ook gebeuren: 90Hz op 1440p voor de Pro. 60Hz 1080p voor de reguliere versie.
Ze worden in ieder geval duurder volgens het artikel bij HardwareInfo:

https://nl.hardware.info/...-oneplus-7-duurder-dan-6t

[Reactie gewijzigd door DigitalError op 23 april 2019 17:10]

Technisch gezien is de OnePlus 7 nu al aangekondigd. Dus ze worden niet aangekondigd op 14 mei, ze worden dan gepresenteerd.
Snel zijn ze allemaal wel geweest maar de camera kwam toch altijd voor in de minpunten.

Nuja, wie weet wordt de OP7 nu de echte combo killer.
Momenteel een Oneplus 5, inmiddels al 4 keer opgestuurd geweest voor problemen. Voor mij geen Oneplus meer.
Ik heb ooit een banaan gekocht die veel te snel bruin werd. Voor mij geen bananen meer!

Klinkt gek, maar zo komt het op mij over.
Dat kan dat dat zo over komt.

Als ik echter continu problemen heb, er al meermalen volledige moederborden zijn vervangen, en het bedrijf dat het toestel geleverd heeft als enige oplossing biedt het toestel nogmaals op te sturen, dan brengt mij dat geen vertrouwen in zowel de reparatie afdeling, als de klantenservice.

Dus als Chiquita bananen te snel bruin worden en ik al 3 maal een nieuwe heb gekregen die hetzelfde probleem vertoont, dan koop ik geen Chiquita bananen meer.
Ik ben wel benieuwd welke problemen je hebt met de Oneplus 5. Care to share?
Touch defect (scherm reageert niet meer op touch input) - 2x voor weg geweest

GPS fix kwijt, na reboot werkt het weer

Bluetooth audio verbinding hapert als je druk uitoefent op het toestel - 2x voor weg geweest

Camera app crash 10 seconden na openen - factory reset losde het niet op, hardware defect

Oh, en via chat beloofd voor afgelopen reparatie dat als hij weer kapot ging hij vervangen zou worden. Daar komen ze nu op terug en heb geen transcript van de chat.

[Reactie gewijzigd door DeV0uReR op 23 april 2019 19:17]

Als ik een banaan zou kopen van 500 euro, en die banaan zou te snel bruin worden, zou ik de volgende keer inderdaad een banaan van een ander merk kopen
Hoor graag van je van welk merk de bananen absoluut nooit bruin worden... Bij niemand niet, he? Anders is het hele originele punt ook meteen zinloos als je snapt waar ik heen wil...
Hij heeft de banaan al 4x teruggestuurd zonder bevredigend resultaat. Dit zijn dingen die je rond dit merk helaas vaker hoort terwijl je bij andere merken al lang een nieuwe zou hebben gehad. Goede service is misschien door de lage prijs ook niet mogelijk.

Ik ben zelf in het verleden een tevreden klant geweest maar dat betekent niet dat alle klachten onterecht zijn.
Ultra tevreden met mijn 5t; beste telefoon die ik ooit heb gehad.

Prijzen moeten echter wel schappelijk blijven, anders stap ik over.
Ik heb een OnePlus 2 liggen en ik moet zeggen dat dit de degelijkste telefoon is die ik ooit gehad heb. Oersterk gebouwd en na jaren nog een probleemloze werking.

Je kunt natuurlijk een keer pech hebben met een exemplaar.
Hun quality control laat mogelijk best te wensen over ja, die ervaring heb ik ook met mijn 5T... Maar kan goed zijn dat wij gewoon pech hebben gehad, want foutjes gebeuren altijd.
Volgens mij wordt de normale 7 niet echt vernieuwend ten opzichte van de 6T. Iets kleiner van formaat zou voor mij wel een uitkomst zijn aangezien ik de 6T toch iets te groot vind!
Inderdaad. Enige verschil zijn de camera's (48MP + 7MP) LED-posities, UFS opslag (3.0 waarschijnlijk), SoC.
Vermoedelijk ook USB 3.1, wat toch vrij belangrijk is voor zaken zoals desktop mode (in android Q)

Alle huidige OnePlus smartphones werken nog op USB 2.0 voor dash charge

[Reactie gewijzigd door graverobber2 op 23 april 2019 17:23]

Vind ik ook een ergernis.
Heb je dan USB-C draait het op 2.0.
De rede daarvoor is omdat de huidige implementatie van Dash charge gebruikt maakt van een aantal data connectoren binnen USB-C om extra stroom door te jagen.

Er was dus wel een vrij goeie rede om het te doen, maar aangezien er zaken zitten aan te komen zoals desktop mode is het beter om te switchen naar de nieuwe standaard.
Yep, dat klopt. USB 3.1 komt er inderdaad ook aan voor beide modellen.
Ik mag toch hopen dat ze nu een stuk betere camera en draadloos laden hebben (waarschijnlijk niet). De Samsung s10e is inmiddels al in dezelfde prijscategorie als de reguliere OnePlus 7
En de Samsung heeft een koptelefoonaansluiting. ;)