Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Nintendo overweegt compactere Switch uit te brengen

Nintendo heeft volgens geruchten plannen om een kleinere versie van de Switch-console uit te brengen. De geplande console moet goedkoper worden en krijg minder functies om duidelijk te maken dat het apparaat meer op mobiel gebruik gericht is, volgens de berichten.

De compactere Switch zou nog dit jaar moeten verschijnen. Niet bekend is welke eigenschappen de Switch heeft naast de claim dat deze kleiner is. Het gerucht is afkomstig van de Japanse krant Nikkei. Gematsu bericht over het in het Japans gepubliceerde gerucht. De plannen voor een kleinere en goedkopere Switch houden volgens Nikkei verband met de naar beneden gestelde verwachting van de Switch-leveringen door Nintendo.

Het Japanse gamebedrijf maakte donderdag bekend dat het vanaf april vorig jaar tot en met april dit jaar geen twintig maar zeventien miljoen Switch-consoles verwacht te leveren. Dat aantal staat momenteel op 14,49 miljoen stuks. Nintendo liet eerder deze maand nog weten dat het geen 'opvolger' van de Switch in de maak heeft en ook niet 'gefixeerd' is op het uitbrengen van nieuwe consoles.

Volgens Nikkei wil Nintendo verder zijn betaalde Nintendo Switch Online-dienst uitbreiden. Dit jaar moet een duurdere dienst verschijnen, maar niet bekend is wat de details van het aanbod zijn. Switch Online verscheen vorig jaar september en biedt de mogelijkheid gamesaves online op te slaan en klassieke NES-games te spelen.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

31-01-2019 • 21:17

99 Linkedin Google+

Reacties (99)

Wijzig sortering
Moeten die joycons nog kleiner worden? Zijn nu al krampachtig om lang vast te houden.

We gaan het wel meemaken of er een Switch Mini uitkomt. De Mini lijn hebben ze wel vaker gebruikt.
Helemaal mee eens. ook nog eens super prijzig. Zelf heb ik 4 controllers op Wish besteld, Xbox One layout en formaat, maar dan voor de switch. Tientje per stuk (en als je er meer nam.nog goedkoper) en dit zijn nu onze favoriete controllers.
Heb je misschien een link naar de controller waar je zo tevreden over bent? Thx!
Denk dat hij deze bedoeld
zijn alleen 28 euro voor 2 controllers
https://www.wish.com/sear...04865e6ff6?&source=search

Aliexpress ook te vinden als je zoekt op switch wireless controller
bv:
https://nl.aliexpress.com...d-Grote/32918713073.html?
Dat klopt Dragon, dat zijn ze inderdaad. Die werken prima. Fijner zelfs dan de standaard joycons. (In games waar je een controller gebruikt. Ik ben zelf niet zo van de Nintendo wii motion achtige games). Die sensoren zitten er wel in.

De prijs ligt nu idd iets hoger dan tijdens de feestdagen / Black Friday.

Heel leuk om mn dochter nu regelmatig met 3 neefjes, nichtjes of vriendjes los te zien gaan op Mario Kart etc. Dat samen spelen op 1 console is op de andere consoles toch het ondergeschoven kindje. Terwijl dat met de huidige grote TVs, in 4 player splitscreen, per persoon nog een grotere TV oplevert dan wij voorheen hadden toen we nog in ons eentje speelden.

En er zijn op de Switch vele leuke multiplayer games te krijgen.

[Reactie gewijzigd door 4Lph4Num3r1c op 3 februari 2019 11:07]

Zonder het aanpassen van het scherm formaat en de joycons is het met de huidige technieken vrij "gemakkelijk" een kleinere variant maken.

Ben ook benieuwd! Ook wel een beetje hoe t gaat met de nvidia soc. Dat is volgens mij wel een beetje de reden waarom het apparaat zo dik is (hitte afvoer)
Precies dat dus... Ik denk dat de grootste uitdaging is om de hitte er uit te krijgen. De huidige Switch kan al zoveel hitte genereren dat het lijm smelt, waardoor het beeldscherm lichtjes los kan raken.

Het is een goede manier voor Nintendo om de DS markt te laten upgraden. Maar ze moeten dit wel betaalbaar houden voor jongere consumenten.
Precies dat dus... Ik denk dat de grootste uitdaging is om de hitte er uit te krijgen. De huidige Switch kan al zoveel hitte genereren dat het lijm smelt, waardoor het beeldscherm lichtjes los kan raken.
Je snapt dat deze waarschijnlijk geen docked modus krijgt? Mogelijk gaat Nintendo zelfs zo ver dat een koeler niet eens nodig is. Hoe? : door de huidige Tegra 1 op een kleine procedé te bakken. De huidige chip in de Switch is gebakken op 20nm, de Tegra 2 op 16nm. https://en.wikipedia.org/wiki/Tegra#Tegra_X1
Het is een goede manier voor Nintendo om de DS markt te laten upgraden. Maar ze moeten dit wel betaalbaar houden voor jongere consumenten.
Ik denk dat Nintendo er minimaal €100,- af gaat doen. Op zich realiseer want losse Joy-Cons zijn vrij kostbaar om te maken. Daarnaast ook nog wat 10tjes werk aan de dock, de rails, oplaadmechanisme van de Joy-Cons, 3-dubbele accu, 3-dubbele verbindingchip. Zo niet, dan creëert Nintendo wel een kunstmatig prijsverschil..

Zelf zou ik de enkele tientjes meer uitgeven om ook de op de TV te spelen, ook al is deze alleen bedoeld voor de zoon of dochter in huis. Wel zou er dan een grip bij halen zoals de Satisfye. Voor de kleine handjes :*) .

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 1 februari 2019 12:23]

Wow ik had geen idee! Het blijft mij altijd maar verbazen wat mogelijk is.
In het artikel hebben ze het over dit: "De geplande console moet goedkoper worden en functies missen om het apparaat mobieler te maken".
Ik heb eigenlijk het idee daardoor dat de Switch mobile/lite versie helemaal geen Joycons zal bevatten, maar de controls geïntegreerd heeft (zoals bij een reguliere handheld). Evenals geen ondersteuning voor charging in het Dock en aansluit mogelijk op een tv-scherm. Misschien zelfs wel een kleiner scherm, welke wel gewoon 720p resolutie heeft.

Edit: Dit idee: https://tweakers.net/ext/f/Chj3k35PqSDOO9IRtCuTsyyL/full.png

[Reactie gewijzigd door Zeror op 1 februari 2019 19:51]

Ik volg je mening volledig, hoewel ik denk dat de mogelijkheid voor het aansluiten op de tv zal blijven. Ik denk dat dit meer een "mobile-only" versie zal worden waar de joycons vast zitten aan de switch zelf. Het dock zal denk ik ook niet meegeleverd worden, maar wel een mogelijk zijn om te gebruiken. Ik vermoed dat ze door deze besparingen de prijs toch een €100 kunnen laten zakken waardoor dit een meer aantrekkelijke opvolger kan worden voor de 3DS (voor bijvoorbeeld kinderen die enkel mobiel spelen).
Maar de joycons niet meer los kunnen kopellen betekend ook dat er dus een unique selling point verloren gaat en alle games in het vervolg hier rekening mee moeten houden. Het wordt dan feitelijk gewoon een Nintendo DS. Ik denk het persoonlijk niet dat dit gaat gebeuren. Het is een beetje als de Wii uitbrengen met alleen een normale controller. Of de Wii U zonder tablet.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 1 februari 2019 12:26]

Of de 3DS zonder 3D, oh wait...
Behalve losse Joycons wel gewoon connecten met deze compacte Switch.
Verwijderen ze nu functies om 'm mobieler te maken of worden de mobiele functies verwijderd?
Weet niemand natuurlijk precies maar ik gok dat ze gewoon een Switch maken met de controllers eraan bevestigd zodat ze kunnen besparen op de bluetooth-connectiviteit en batterijen en daarbij ook nog eens extra ruimte overhouden in de controllers en dus goedkopere oplossingen kunnen kiezen die in de huidige joy-cons niet werken omdat ze meer ruimte innemen. Misschien ook een kleiner scherm.

[Reactie gewijzigd door NMe op 31 januari 2019 21:34]

Lijkt me sterk. Dan kun je een hoop motion-afhankelijke games zoals Mario Kart, Arms, Nintendo Labo, Mario Party wel vergeten.

De losse joycons zijn zo'n integraal onderdeel van het concept van de Switch, dat het zelfs in die animatie van het logo verweven zit.
en toch is het geen gek idee als je hem echt kleiner wilt maken... Je haalt 2 accu's eruit, enkele motion sensing sensors die enkel werken met 1 controller, de hele verbinding kan eruit etc.
Daarnaast kan je alle games nog steeds spelen als je een losse set controllers koopt, het klinkt heel gek maar ik heb een switch en een pro-controller en die joycons gaan echt bijna nooit van de controller af. Voor alle games die jij noemt zijn er ook tich games die er niet van afhankelijk zijn, sterker nog Mario Kart hoef je niet eens in die lijst te zetten want deze speelt prima met andere controllers en is helemaal niet motion controls afhankelijk. Je mist een paar titels misschien zonder losse controllers

Dat de joycons onderdeel zijn van het logo heeft ook met het concept te maken, maar als je een variant uitbrengt met andere mogelijkheden (denk ook aan de 2ds) en men accepteert dat voor een price verlaging van laten we zeggen 100,- heb je wel weer een nieuwe markt aangeboord. Er zullen ook mensen zijn die maar al te graag een pocket-sized switch hebben en vervolgens deze weer thuis als 'full switch' gebruiken thuis in een dock + 2 losse joycons :)
fun fact: Die Joycons altijd erin laten. Die zijn zo gemaakt dat als je Switch valt, ze de shock absorberen en je alleen maar een nieuwe losse joycon hoeft te halen :). Zelfs de fan(het meest kwetsbare onderdeel) in de Switch is shock-resistant.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 1 februari 2019 06:52]

Ik zit de switch al een tijdje uit de boom te kijken, er zijn inmiddels wel een aantal titels waar ik veel interesse in heb. Maar een wat meer mobielere variant zou ik nog best wel op willen wachten. Hoeft dan nog niet eens per se goedkoper. Voor onderweg vind ik hem toch net iets te fors (en kwetsbaar). En eenmaal in dock met losse controller maakt al helemaal weinig uit.

Maar een prijsverlaging van 100 zou sowieso instabuy voor mij zijn, ongeacht wat ze er van maken. Ik vind de 330eu+ (+games + accessoires) nog iets te fors om het te "proberen".

Ik zit het eigenlijk meer af te wachten omdat nintendo altijd een tijdje later met een verbeterd model komt (en er waren best wat nare kwaliteitsgeluiden over wegvallende bt-verbindingen enzo op het begin). Ik weet nog goed dat ik als jong ventje hard gespaard had om eindelijk een GBA te kunnen kopen. Paar maanden plezier van gehad, aftermarket backlight gekocht en geïnstalleerd. En iets later komen ze met de SP... grr...
Ook betekend het meestal dat het oude model prijsverlagingen krijgt als er een nieuw model komt.

Hoe dan ook, ben wel blij met dit nieuws, ongeacht wat ze gaan doen. Maar ik hoop ook op een meer mobiele en minder 'switchbaar' model.
Ik snap wat je bedoeld, maar de consoles zelf hebben eigenlijk nooit een refresh gehad in hun normale life-span. De handhelds krijgen naar gevoel bijna ieder 1,5 jaar wel een refresh maar consoles tot heden bv als de opvolger komt en ze in andere landen een markt aan willen boren met een goedkopere versie.

De vraag is dan dus ook: Gaat Nintendo het pad bewandelen van de handheld of consoles met deze hybride of wordt het iets nieuws.
Ze claimde dat het geen vervanging van de DS is, maar een product voor ernaast. Om dat waar te maken, zouden ze dus met een nieuwe DS moeten komen, maar ze zeiden pas totaal niet bezig te zijn met een andere console ....

Ik denk dat hij dan toch de DS gaat vervangen. Persoonlijk lijkt mij dat de beste route, geeft ook een goed 'excuus' voor de lagere resolutie en total performance (in vergelijking met een full console). En dat past ook perfect bij Nintendo, die zet prachtige games neer met mindere hardware.

Een full console concurreert ook meer direct met de ps4 en xbox, de laatste console viel nogal tegen (wiiu). Dan gaan mensen toch te veel de performance lopen vergelijken, een titel zoals Call of Duty zal inderdaad een stuk minder zijn op een nintendo console.
Maar daarentegen, die games onderweg kunnen spelen (een spel zoals skyrim op ene console spelen op de camping is toch wel een beetje een natte droom hoor ;)) voegt veel meer toe, die mindere graphics/performance neem je dan graag voor lief. En daar bovenop natuurlijk de Nintendo ip's.
Dus betekend ook goedkopere hardware en kan nintendo zich met name te focussen op software (wat ze toch het liefste doen).
Dus mijn voorspelling: Nintendo focussed compleet op mobile (ook gezien de ios/android games waar ze mee bezig zijn), er zal geen full non-mobile console meer komen.
Net zoals ze nooit een 2d versie van de 3DS zouden maken? ;)

Ik zie het wel gebeuren dat het er aan vast zit. Joy Cons kan je dan nog steeds gebruiken, alleen zal je die niet standaard bij je hebben.
Ik haal persoonlijk zelden mijn Joy Cons van de console wanneer ik buiten de deur ben, ik zou het dus niet echt missen.

Als ze vervolgens de dock los doen, en op wat andere dingen de prijs omlaag brengen, dan kan je de Switch voor een stuk minder verkopen. De mensen die wel op de TV willen spelen, kunnen natuurlijk gewoon de normale versie kopen.
De mensen die wel op de TV willen spelen, kunnen natuurlijk gewoon de normale versie kopen.
Of natuurlijk deze hypothetische handheld-variant met losse joy-cons erbij.
Lijkt me sterk. Dan kun je een hoop motion-afhankelijke games zoals Mario Kart, Arms, Nintendo Labo, Mario Party wel vergeten.
Van die games vereisen alleen die laatste twee motion controls. En dat ze niet bijgeleverd worden wil niet zeggen dat joy-cons niet aangesloten kunnen worden. ;)
precies. en ze kunnen voor single player ook gewoon in de handheld ingebouwd worden. Mits de nieuwe variant een beetje compact is (ds3 afmetingen ofzo).
De motion controls zijn in geen enkele switch game een verplichting. Dus dat is dan aan de koper wat hij/zij bij de aankoop belangrijk vind. Ik heb zelf ook nog nooit gebruik gemaakt van de motioncontrols en bij mij staat deze bij iedere game standaard uitgeschakeld.
Ik hoop zelf nog steeds op een upgrade van de huidige switch met een beter en groter scherm, (1080p) betere wifi chip en wellicht een snellere tegra chip.
Een compactere versie heeft mijn interesse dan ook niet.
Toch wel grappig dat een hoop usp's van nintendo's producten al heel snel niet boeiend zijn, maar het apparaat desondanks het goed doet.

Zelfde bij 3ds, ik heb het 3d effect op het begin even geprobeerd, het is wel grappig maar vond het nou niet echt veel toevoegen. Uitgezet en sindsdien eigenlijk nooit meer aangeraakt. Later komen ze dan ook met de 2ds varianten.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn motion controls wel verplicht voor mario party op de switch. Je kan de game alleszins niet in handheld modus spelen (met joycons attached that is) of met de pro controller. Losse joycons zijn vereist.
Ok, prima. Dat wist ik niet want ik heb Mario Party niet. Maar ik kan me dan ook niet voorstellen waarom je Mario Partry met meerdere tegelijk op een handheld zou willen spelen.
Rechtstreeks op de tv aansluiten maakt hem toch ook goedkoper? Wordt hij minder mobiel doordat je geen dock hebt.
Het artikel zegt dat het gerucht juist is dat ze focussen op handheld.
In welk artikel staat dat?
De (vertaalde) bron?
Nintendo will release a smaller version of Switch in 2019 that costs less, but removes features to emphasize portability, according to a Nikkei report.
Ok, thnx. Ik heb dus dit:
en functies missen om het apparaat mobieler te maken
gelezen als dat hij functie om het apparaat mobieler te maken mist 8)7. Dat is dus niet de juiste interpretatie :P.
Dat had @Olaf inderdaad misschien iets minder ambigu kunnen verwoorden. :+
Dubbelzinnig is twee keer zo zinnig :+

(maar toch maar aangepast)
Dit zie ik best gebeuren. Kleinere Switch, vaste controller, geen aansluiting op TV mogelijk. Het probleem wat je dan alleen zou krijgen is dat er games zijn die per sé motion controls nodig hebben (zoals Mario Party) en dus niet compatibel zijn met de Switch Mini. Dat zou Nintendo weer kunnen ondervangen door dit model digital only te maken; geen gamecards toestaan maar alles via de eShop. Daar wat curatorschap overheen zodat je alleen compatibele games kunt spelen.
De markt op die manier segmenteren zou dom zijn. Ten eerste, dock support krijgt Nintendo praktisch gratis door de USB-C-poort. Zelfs als ze geen dock meeleveren lijkt het me dat zo'n hypothetische Switch Light nog steeds in een dock gezet kan worden. Zelfde met joy-cons: dat er geen meegeleverd worden betekent niet dat je ze niet kan aansluiten. Daarmee hoef je dus ook geen enkele game te blokkeren, want ze zijn dan allemaal compatible.
Jammer, ik had juist graag een soort Switch Pro gezien. Kijk, ik snap prima dat Nintendo niet meegaat in de wapenwedloop om de beste graphics, maar een Switch die 4K en HDR kan ondersteunen en een 1080p scherm in de tablet heeft zou ik toch wel fijn vinden.
4k is dan weer overdreven. Maar een mooi HD OLED scherm in de Switch zelf zou inderdaad prettig zijn
Native 4K-resolutie is overdreven voor de Switch ja, maar 4K output die door de Switch zelf geüpscaled wordt is dan wel weer een goed idee. Anders heb je de Switch die (bijvoorbeeld) 900p content gaat lopen upscalen naar 1080p, en je TV die dát weer gaat upscalen naar 4K. Ziet er niet uit, dat is een stuk mooier als de Switch 't in één keer doet.
Ben ik het niet mee eens. Het scherm is al zo relatief klein, 720p a 237 ppi oogt véél strakker dan 1080p op TV, en dan is hij bij mij aangsloten op een 32 inch tv’tje. De stap naar een 1080p LCD zou een verkeerde zijn, games moeten dan grafisch nog verder worden teruggeschroefd en de eindgebruiker zou amper verschil zin tussen 1080p en 720p.

Ook OLED is verre van ideaal, de piek helderheid is bij dergelijke schermen erg laag tegenover een backlid LCD. De Vita is bijvoorbeeld amper te gebruiken bij daglicht, je ziet echt niks. Tevens verbruikt OLED meer energie dan LCD.

Nu zijn er wel steeds betere OLED schermen met een hogere brightness, maar deze ga je echt niet terugzien in een relatief goedkope console. Nintendo moet het vooral lekker houden bij 720p en LCD. Goedkoper, amper zichtbaar verschil tegenover 1080p, hogere brightness en minder energieverbuik.
Als 4K overdreven is dan is OLED ook overdreven.

Verreweg de meeste mensen zullen echt niet door hebben dat er een OLED scherm in zit, sterker nog mensen zien eerder dat het beeld scherper is met 4K dan dat het "mooier" is met OLED.
Wat ik jammer vind is dat ze juist nog niet zo lang geleden hebben aangekondigd een betere versie uit te brengen van de Switch.

bron: nieuws: Gerucht: Nintendo komt volgend jaar met nieuwe versie van Switch

Maar deze aankondiging nadat ze hebben aangegeven alsnog geen plannen te hebben voor de opvolger van de Switch vind ik niet verrassend.

Ik heb zo het gevoel dat Nintendo net als Sega alleen software gaat leveren in de toekomst.
bron: https://gamerant.com/nintendo-home-console-future/

[Reactie gewijzigd door GranCanaria op 1 februari 2019 10:02]

Heeft Nintendo aangekondigd een betere versie uit te brengen? Da's nieuws. Ze hebben juist aangegeven géén plannen te hebben voor een opvolger. Dat is dit (gerucht) niet.

Nintendo heeft altijd aangegeven dat de dag dat ze stoppen met eigen hardware, ook de dag is dat ze helemaal uit de gaming industrie stappen. Nintendo wil graag de volledige artistieke controle over de gameplay ervaring hebben, en daar hoort in hun optiek ook de hardware bij. Als 3rd party developer valt dat laatste stuk weg, ik weet niet of ze dat gaan doen.
That being said, ze hebben ook vaak gezegd niets in de mobiele markt te zien, maar daar zitten ze nu ook in...
Het heeft zelfs hier op tweakers gestaan nieuws: Gerucht: Nintendo komt volgend jaar met nieuwe versie van Switch

Hier een recent bericht van Nintendo:

“It has been over 30 years since we started developing consoles. Nintendo’s history goes back even farther than that, and through all the struggles that they faced the only thing that they thought about was what to make next. In the long-term, perhaps our focus as a business could shift away from home consoles – flexibility is just as important as ingenuity.”

bron: https://gamerant.com/nintendo-home-console-future/

[Reactie gewijzigd door GranCanaria op 1 februari 2019 10:04]

Die eerste is een gerucht, niet gebaseerd op enige informatie van Nintendo zélf, dus die valt af.

Wat die tweede betreft, zoals ik al aangaf, onder Yamauchi was dat de stelling - consoles eruit, dan ook de games eruit. Iwata had datzelfde idee, maar Kimishima en Furukawa zijn geen gamers, maar financiële mannen, dus die kunnen een heel andere mening toegedaan zijn.
Waarom valt de eerste af. Dit nieuwsbericht is toch ook een gerucht.

Waarschijnlijk klopt het gerucht en gaan ze nu langzaam komen met de nieuwe versie Switch. Of dat nu een goedkopere of betere is dat gaan we zien.

Ik zie Nintendo wel de overstap maken naar een third party developer. Je ziet dat ze nu steeds meer mobiele games uitbrengen. Ze verdienen genoeg aan de mobiele games.
Met een geupdate/gepatchte Tegra chip :+
De switch word al bijna een half jaar geproduceerd met een gepatchte chip, waar custom software niet op mogelijk is (voor nu).
Ik geloof er niks van. Zoveelste gerucht, wat in mijn ogen gebaseerd is op hoe Nintendo met de DS, 3DS, 2DS, 3DS XL etc omging.

Eerst zien dan geloven. En als het ooit waar blijkt te zijn, zal het niks meer dan een 'educated guess' zijn geweest.
Eerst zien dan geloven? Van die DS hebben ze toch werkelijk elke mogelijke variant wel uitgebracht? De vraag is eerder wanneer het komt dan of het komt
Dat is wat hij zegt. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk aannames aan de hand van wat er met de voorgaande consoles is gebeurd. Dit "nieuws" had je dus vorige maand ook kunnen melden, of volgende maand. Het is waarschijnlijk een goede gok, maar zonder ook maar iets van bevestiging is het ook niet meer dan dat.
Ik geloof er niks van. Zoveelste gerucht, wat in mijn ogen gebaseerd is op hoe Nintendo met de DS, 3DS, 2DS, 3DS XL etc omging.

Eerst zien dan geloven. En als het ooit waar blijkt te zijn, zal het niks meer dan een 'educated guess' zijn geweest.
Op zich heb je wel een punt een natuurlijk, maar vanaf het begin af aan zijn er al geruchten over een Switch gericht op mensen met kleinere handen: https://www.techtastic.nl...ini-komt-in-2018-of-2019/ .
Jammer. Ik had eigenlijk gehoopt op een revisie met juist dezelfde afmetingen, maar een groter (minder bezels) en kwalitatief beter scherm. Met zuinigere processors moet je dan prima dezelfde accuduur kunnen behouden.
Wat niet is, kan nog komen ;) . Ik denk dat ze eerst de focus op de mini leggen om alle huidige 3DS eigenaren te laten upgraden of over te halen naar een reguliere Switch. Daarna kijken ze pas naar een pro variant denk ik.
Een Nintendo Switch die de Nintendo 3DS en 2DS moet gaan vervangen zou ook niet zo'n gek idee zijn. Gewoon ontwikkeld voor één speler op het scherm en nog compacter. De Nintendo Switch games zijn grafisch erg mooi voor een mobiele console. Wat de Nintendo Switch natuurlijk ook al is, maar nog net een tikkie te groot voor permanent mobiel gebruik en draag gemak.
Gameboy Switch! Dat zou echt een instant bij zijn...
De enige reden waarom ik toch graag de Switch zou hebben is voor Smash Ultimate. Ik heb dit zoveel kapot gespeeld op de Gamecube en de Wii dat het nu toch wel briljant zou zijn om dit online en in de huiskamer met vrienden te kunnen spelen. Maar het is gewoon momenteel nog behoorlijk duur. Switch+Ultimate+gamecube adapter zet je gewoon 400 euro terug, terwijl je voor een Xbox bundel met een game op de 280 zit.

Hopelijk wordt deze versie iets betaalbaarder, want al die mobiele functionaliteit geef ik helemaal niks om.

[Reactie gewijzigd door illuvattarr op 1 februari 2019 15:04]

Die Gamecube adapter heb je dan ook niet nodig hè? Dat jij als verstokte purist met alle geweld nog een GC controller wil kunnen gebruiken is leuk, maar die kun je ook niet zonder adapter op je Xbox aansluiten, dus de kosten van die adapter heb je sowieso.

Merk op dat PowerA een soort Wavebird maakt (draadloze GC controller) die je gewoon via BT op de Switch aan kan sluiten. Scheelt je weer een adaptertje.
Snap ik, maar ik heb nog ergens op zolder 4 GameCube controllers liggen. En die lijken me toch veel fijner spelen dan die kleine joycons.
De enige reden waarom ik toch graag de Switch zou hebben is voor Smash Ultimate. Ik heb dit zoveel kapot gespeeld om de gamecube en de wii dat het nu toch wel briljant zou zijn om dit online en in de huiskamer met vrienden te kunnen spelen. Maar het is gewoon momenteel nog behoorlijk duur. Switch+Ultimate+gamecube adapter zet je gewoon 400 euro terug, terwijl je voor een Xbox bundel met een game op de 280 zit.

Hopelijk wordt deze versie iets betaalbaarder, want al die mobiele functionaliteit geef ik helemaal niks om.
Gamecubeadapter kun je ook voor €10,- bestellen via de bekende websites in China :). Voordeel is wel dat je niet nieuwe controllers hoeft te kopen. Desondanks snap ik je punt. Als console an sich is het een vrije dure console t.o.v. van de concurentie. Zet daarbij dat je er ook nog één mindere graphics voor krijgt... Maar goed het hele hybride systeem is ook wat waard. Daar betaal je dan ook voor.
Okee da's al een voordeel. Ik had er nog niet echt goed naar gezocht. Zeker dus omdat ik nog 4 GameCube controllers heb is zo'n adapter wel de investering waard. Maar de console zelf is gewoon zo duur. Van mij mogen ze gewoon een stationaire versie uitbrengen, zonder docking station, zonder LCD scherm, zonder batterij en noem maar op.
Begrijpelijk. Mss komt die er ook wel. Maar dan valt hun hele uniek verkoop argument weg.
Of ze snijden juist een nieuwe markt aan voor mensen zoals ik die geen zin hebben om extra te betalen voor de mobiliteit. Wat dus zou zorgen voor extra opbrengsten.