Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft stelt release Anno 1800 uit tot 16 april

Ubisoft laat weten dat het strategiespel Anno 1800 op 16 april uitkomt. Daarmee wordt de release van de game opnieuw uitgesteld. Het spel had eind 2018 al in de winkels moeten liggen, maar dat werd in de zomer van vorig jaar uitgesteld tot 26 februari 2019.

De uitgever laat in een verklaring weten dat het nieuwe uitstel tot 16 april extra tijd oplevert voor het ontwikkelteam om Anno 1800 verder te verbeteren op basis van de bevindingen van spelers en de komende bèta's. Waarom die extra tijd precies nodig is, meldt de uitgever niet. Ontwikkelaar Blue Byte opende in december vorig jaar inschrijvingen voor een gesloten bèta, die op 31 januari begint en enkele dagen duurt.

Anno 1800 werd in augustus 2017 aangekondigd tijdens de Gamescom-beurs in het Duitse Keulen. Een jaar daarna werd bekend dat de game werd uitgesteld tot 26 februari, zonder dat daarvoor een reden werd gegeven.

Het nieuwste strategiespel in de Anno-reeks speelt zich af in de negentiende eeuw, in het Victoriaanse tijdperk. In het spel speelt de industrialisatie een grote rol, waarbij stoommachines niet ontbreken. Spelers kunnen steden en metropolen bouwen, en expedities op touw zetten, bijvoorbeeld naar Zuid-Amerika.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

24-01-2019 • 18:00

74 Linkedin Google+

Reacties (74)

Wijzig sortering
Beter te laat zonder fouten, dan te vroeg met fouten :)
Zeker mee eens, maar aan de andere kant; heel veel games tegenwoordig hebben last van vertragingen. Komt dit doordat er veel fouten in zitten en last minute nog dingen aangepast / opgelost moeten gaan worden, of komt dit gewoon omdat het management in eerste instantie een datum prikt, die uiteindelijk gewoon niet realistisch genoeg is om een goed product af te kunnen leveren?

Zomaar even een greep uit nieuwsberichten van Tweakers;En zo zullen er nog wel meer berichten zijn. Al deze berichten zijn uit 2018. Er lijkt dus een soort trend te zijn, vraag mij af of dat een goed iets is of niet; enerzijds wel, want dan is er meer tijd om een en ander te verfijnen en bugs te fixen en dergelijken, aan de andere kant is het wellicht slecht vanuit management, omdat die graag de aandeelhouders tevreden houdt en de druk opvoert bij de medewerkers om zoveel als mogelijk binnen het gegeven timeframe een game af te leveren.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 januari 2019 11:47]

Games hebben al sinds jaar en dag vertragingen, dit is niets nieuws. Ik weet nog goed dat ik vroeger de Power Unlimited las en die had (geloof ik) standaard een lijst met release date wijzigingen. Kan ook een ander blaadje geweest zijn - hoe dan ook. Het is altijd een ding geweest.

Tegenwoordig zie je dankzij nieuwe werkwijzen juist dat releases beter op tijd zijn, en dat er na de release nog doorgewerkt wordt. Continuous delivery...
Het is zeker iets van alle tijden, maar dat is ook niet wat ik wil pretenderen. Ik wil enkel aangeven dat het anno 2018/2019 veel vaker is dan bijvoorbeeld een 10 jaar geleden.
Er komen ook véél meer games uit :)
Tja, er zijn dan ook méér studio's en ontwikkelaars en alsnog is het er, dus in verhouding zou dat niet veel mogen uitmaken. Je zou verwachten dat een studio als EA, die nota bene 2 keer in de opsomming voorkomt, met alle ontwikkelaars die zij hebben e.d, intussen toch wel beter kunnen plannen op zijn minst.
Er is óók meer beweging op de markt. En dan vooral aan de software kant. Nieuwe API's, Windows 10 content updates, enzovoort. We zijn allemaal lekker agile elkaar het leven zuur aan het maken :)
Ik zou er alleen niet van uit gaan dat alle ontwikkelaars / uitgevers om dezelfde reden uitstellen.
Er worden altijd strakke deadlines gesteld, dat ervaar ik in elk geval wel in mijn werk, en die zijn ook meer dan eens niet realistisch. Op hoog niveau wordt er wat besloten maar op het laagste niveau zit vaak nog een boel werk dat niet af is en de planning in de war kan gooien. Alleen al de gekozen workarounds bijvoorbeeld.

Dus onderaan de streep denk ik dat beide, in vrijwel alle gevallen een rol spelen. Strakke deadlines en een basis die altijd in beweging is of kan zijn. En je hebt tegenwoordig simpelweg niet alles meer onder controle, of niet tijdig.

Maar denk ook eens aan andere externe invloeden. GDPR? Mega impact voor elke publisher die iets voor consumenten met data wil doen. Daar moet je in je complete keten rekening mee houden. En dat komt doodleuk door je planning heen fietsen... met een deadline waaraan geldboetes kunnen hangen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 24 januari 2019 20:27]

Is in alle branches zo, die tesla model 3 is pas een jaar of 4 uitgesteld :X
Beetje flauw, maar mooie woordspeling tov dit artikel: "Anno 2018/2019...."
Ik denk dat het marketingverhaal complexer is.
"Vroegah" kon je wellicht makkelijk je promotieplan trekken als de game (misschien ook later dan in eerste instantie gepland) in de afrondende fase was.
Nu heb je te maken met teasers, demo's, beurs presentaties en vast veel meer dingen via de socials die eerder bekendheid moeten genereren.
Verder denk ik dat hoe meer teams en mensen aan een project meewerken het simpelweg steeds onvoorspelbaarder wordt.
Ik zie het toch anders:

Een erg goed doordachte strategie om Tweakers en andere media gratis reclame voor je nieuwe game te laten maken.

Gewoon de release datum in eerste instantie een aantal maanden te vroeg inplannen en dan vlak voor die datum je game uitstelling.

Het is niets meer dan gratis marketing.
M.i. is dit een positieve ontwikkeling.
De originele release date was eind 2018 (zie feestdagen). Er zouden genoeg uitgevers zijn die het spel per se tijdens de feestdagen willen uitgeven vanwege de extra inkomsten. Het feit dat het spel nu al voor de tweede keer is uitgesteld geeft mij het gevoel dat ze het spel niet af genoeg vinden.

De vorige release dat was 26 februari, 22 dagen nadat de bèta zou zijn afgelopen en dat zou hun de tijd geven om wat bugs die tijdens de bèta naar boven zijn gekomen, weg te poetsen. Tijdens de bèta is er blijkbaar toch wat feedback gekomen over het spel (ik heb het zelf niet gespeeld) en ze zijn van mening dat ze meer tijd nodig hebben om aan de wensen van de (bèta) spelers te voldoen.
Hier zouden meerdere studio's een voorbeeld aan kunnen nemen.
Of het uitstel het gewenste resultaat heeft opgeleverd weten we uiteraard pas in april (of later).
M.i. is dit een positieve ontwikkeling.
De originele release date was eind 2018 (zie feestdagen). Er zouden genoeg uitgevers zijn die het spel per se tijdens de feestdagen willen uitgeven vanwege de extra inkomsten. Het feit dat het spel nu al voor de tweede keer is uitgesteld geeft mij het gevoel dat ze het spel niet af genoeg vinden.
Dat snap ik, maar is ook totaal niet wat ik aanstip. De reden waarom het 'niet af genoeg is', kan immers wel verschillen; tijd te krap geplant (wellicht door hogerop?) of dat er gewoon zoveel "problemen" ermee zijn.

Ik wil hiermee dus ook geen oordeel vellen of het goed of slecht is; voor de game zelf is het uiteindelijk alleen maar goed, begrijp mij niet verkeerd, maar wellicht kan de planning dus voortaan beter wat ruimer inplannen, bijvoorbeeld. ;)

En dat is toch best wel een trend die steeds meer voorkomt, dat is enkel wat ik wil aangeven.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 25 januari 2019 10:39]

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Bedankt voor de opheldering.
Ja dat is natuurlijk altijd een beetje dubbel met dergelijk nieuws: is het spel onwijs buggy en zijn ze het nu speelbaar aan het maken, of is dit een uitstel om het spel helemaal bugvrij te maken
In beide gevallen is dit positief toch?

Als het spel te buggy is dan maken ze het speelbaar door deze bugs te verwijderen. Is het een uitstel om het bug vrij te maken, komt het er alsnog op neer dat ze het spel meer speelbaar maken.

Ik ben al lang blij dat een developer ziet dat er meer tijd nodig is voor hun product, en die tijd ook neemt om er aan te sleutelen.
Nou niet helemaal. In een ideale wereld is een product voor de deadline klaar. Dit geeft nog een periode waarbij het product klaar is voor release, maar de release nog niet daar is. In deze tijd kunnen er nog allerlei verbeteringen toegepast worden.

Een project wat achterloopt zal meestal op het moment dat het releasebaar is gereleased worden. Hierdoor heb je bovenstaande periode van verbeteringen voor release niet.
In een ideale wereld heb je geen uitgever/aandeelhouder die je pushed om je spel op een bepaalde datum klaar te hebben maar is die datum een richtlijn van de makers waarop ze denken de game af te hebben. De uitgever geeft je daar ook de vrijheid in. Mocht er meer tijd nodig zijn voor de game dan verleggen ze die datum.

Dat er weer eens een uitgever een spel uitsteld t.b.v het productieproces is noemenswaardig daar het tegenwoordig bijna alleen nog maar gebeurd om economische redenen. meestal moet de game gewoon op de datum uitkomen en patchen ze daarna wel. Hence de 0-day patches en DLC's die tegenwoordig hoogtij vieren.
Imago is ook geld. Als iemand dat zichtbaar aan het leren is dan is het Ubisoft wel. Die stellen de koers constant bij op alle niveaus, dat zie je ook aan de games zelf. Recente titels zijn van complete shitshow naar prima games gegaan en ze zijn ook voortvarend in hun aanpak met DLC en MTX. Pay to win bestaat (nagenoeg?) niet bij Ubisoft, bijvoorbeeld, wel cosmetische aankopen. Daar waren ze snel mee. En ook de launcher is stevig verbeterd. Dit is duidelijk géén "EA".

Het is óók Ubisoft die begon met het expliciet melden van PC-optimalisaties na het Watch Dogs & AC:Unity fiasco en die dat kort daarna prima onder knie kreeg en recent Assassins' Creed moeheid heeft omgezet in enthousiasme door een pauze en reboot. Nu Far Cry nog... ;)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 24 januari 2019 20:11]

Precies dit ja

Wel weer zin in nieuwe anno
De laatste in toekomst vond ik niet leuk
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, is het vaak zo dat het "te laat met fouten" is.
Wellicht is het ook niet meer haalbaar een complete game uit te brengen.

Je kunt ook zeggen dat we ontzettend complexe games eisen, die moeilijk 100% klaar uit te brengen zijn.

Mark Twain:
"Continuous improvement is better than delayed perfection"

We zien alleen de uitgever vaak al snel de handen eraf trekken, dus "continuous" wil niet echt lukken.

Maar als gamer ben ik best bereid een game te kopen die bugs heeft als de game dan ook 3/4 jaar goed ondersteund/afgemaakt/verbeterd/geupgrade word. Eventuele microtransacties voor cosmetica is dan prima.
Zou het dan Ubisoft zijn, die weer gaat begrijpen wat publishers horen te doen? Goede, complete games uitbrengen ipv de half bakken troep van de afgelopen tijd?

Ik vind het igg best dat ze de game uitstellen, als dat betekend dat we uiteindelijk een beter product krijgen is het gewoon nodig
Heeft denk ik meer met de ontwikkelaar dan met de uitgever te maken.
De publisher betaald de developers. Dus zonder goedkeuring van de publisher krijg je een delay niet voor elkaar. Daarom deed Blizzard het ook altijd goed, eigen publisher.
Maar dat is ook een kwestie van onderhandelen, er is veel verschil tussen de ontwikkelaars die door Ubisoft gepublished worden.
Het heeft meer met bedrijfscultuur te maken.
Daar gaat het bij Blizzard steeds slechter mee.
Met het success trek je ook het verkeerd soort mensen naar je bedrijf.
Ubisoft is de publisher ofwel uitgever. De studio die de game ontwikkelt / developped heet tegenwoordig Ubisoft BlueByte, voorheen heette dat gewoon BlueByte, voordat ze waren overgenomen door Ubisoft.
Niet echt een relevant onderscheid om te maken in dit geval. Het is gewoon Ubisoft, het bedrijf is al in 2001 door ze overgenomen.
Ik krijg sowieso steeds meer de indruk dat Ubisoft begint te begrijpen wat de consument verwacht van publishers/developers.
Rainbow 6: Siege lijkt het steeds beter te doen sinds de launch (een beetje een afvlakker, maar gaat nog steeds goed), mijn inziens door de manier waarop micro-transacties zijn geïmplementeerd.
AC lijkt een stap in de juiste richting te doen, zeker ten opzichte van Unity en Syndicate.
Community inspraak is een centraal onderdeel van de ontwikkeling van BG&E 2 (zie de space monkey program).
Het blijft wel Ubisoft hè. Goede, complete games uitbrengen is iets waar triple A uitgevers niet meer aan doen.
Zo heeft releases afwachten en om de portemonnee denken me in de afgelopen 4 maanden een dikke 100 euro bespaard. bijv. BFV voor 4 tientjes, Fallout 76 voor 1 tientje en nog een paar titels die in minder dan een maand na release dusdanig in prijs gezakt waren dat ik het haast diefstal vond ze te laten liggen.
Persoonlijk zou ik die games allebei nog niet oppakken als ze een euro waren, gewoon uit principe.

Maar je hebt gelijk, geduldig zijn heeft zijn voordelen.
zelf vind ik dat ze de laatste tijd best goede en niet 'half bakken troep' hebben uitgebracht. kijk naar de niewste AC. dit spel was naar mijn mening zeer goed al vanaf release :)
Laat ik even kritisch wezen, waarom gaan mensen dit spel kopen? Ik vind het er erg indrukwekkend en mooi uitzien, maar Anno 2070 en Anno 2205 zijn niet goed ontvangen. 1404, 1503, 1602 en 1701 zijn allemaal veel beter ontvangen en worden nu nog steeds goed beoordeeld. En ze zijn voor een prikkie te krijgen op Steam/GOG, helemaal tijdens een sale en worden geleverd met alle uitbreidingen/patches.

Daarnaast heb je tegenwoordig een makkelijk bereikbare overvloed van PC games tegen vaak veel aantrekkelijkere prijzen dan de nieuwste Ubisoft (of elke andere grote uitgever) game van het moment.
Omdat deze edite kwa gameplay op het zelfde en in bepaalde gevallen hoger ligt dan anno 1404, dit kan wel eens de beste anno game aller tijden worden
omdat de scifi anno's een beetje te ver van het geschiedenis thema en gameplay afstonden om echt goede anno games te zijn.
en je 2e punt: er zijn niet echt veel anno-like games, banishment is zo'n beetje de enigste
Anno 2070 en 2205 niet goed ontvangen ?
Kun je dit staven met cijfers, of maak je dit enkel op uit forumberichten ?
Heb je de versies voor 1404 al eens geprobeerd op windows 10, ze zien er niet meer uit ...

Er zijn weinig evenwaardige alternatieven voor de anno reeks. Ik heb ze (bijna) allemaal geprobeerd,
en voor mij kan er geen enkele tippen aan de anno reeks.
Kijk eens op Steam naar de beoordelingen. En of iets er uitziet of niet, dat ligt er aan wat je verwacht van dat type spel. Ik ben iemand die regelmatig Civ #1 uit de kast trok om een dagje te spelen... Ik heb alle Anno games behalve 2205. Simpel gezegd heb ik een enorme berg games om uit te kiezen en eerlijk gezegd staan er een aantal hoger op de lijst dan Anno 2205 en 1800, tegen de tijd dat ik er een keer aan toekom kan ik de games tegen een prikkie kopen of heb ik ze al gekregen via een (Humble) Bundle. Ik begrijp dat er natuurlijk altijd hardcore fans zijn, dat ben ik ook van een aantal IPs, maar ik vraag dat meer over de algemeenheid.

Waar ik meer op doel is dat er tegenwoordig zo een enorme pool is aan spellen, dat Ubisoft niet bepaald heel hoog in de waardering staat bij de meeste PC gamers, een hoop 'blockbuster' Ubisoft games niet denderend worden beoordeeld (met natuurlijk een aantal uitzonderingen) en dat er wel goed beoordeelde games tegen een prikkie te krijgen zijn. Waarom nu al zo positief zijn over iets waarvan nog geen final release beschikbaar is en er niet een legio betrouwbare reviews van zijn (met voldoende feedback over bugs)? Als je eens per 4 jaar als enige game serie, de Anno games koopt, meer dan fair, we hebben allemaal zo onze zwaktepunten. Maar waarom zou een niet hardcore fan van de Anno serie hier zo blind in willen stappen?

Don't get me wrong, ik zou maar als te graag willen zien dat Anno 1800 net zo een succes bij launch is als dat bv. Siege nu is, maar het verleden heeft laten zien dat dit tot op heden niet het geval is geweest.
Waarom gaan mensen dit spel kopen? Omdat het een spel is in een niche genre waarin op dit moment geen enkele concurrentie is. Ok, behalve remasters van oude Settlers games en de nieuwe Settlers game die later dit jaar uitgebracht wordt door dezelfde studio...

In welk opzicht is Anno 2070 niet goed ontvangen? Het spel verkocht zo goed dat er een uitbreiding en een direct vervolg werden ontwikkeld. De metacritic rating is hoger dan die van Anno 1404. De negatieve Steam gebruikersreviews hebben het vrijwel alleen over hoe slecht UPlay is en niet de game zelf.

Anno 1404 werd ten tijde van uitkomst helemaal niet positief ontvangen door spelers volgens jouw maatstaven. Sterker nog, het werd minstens even negatief ontvangen als Anno 2070. Anno 1404 leed namelijk onder het UbiSoft Starforce DRM virus. Een belabberd 2-activatie-limiet rootkit dat de performance verpestte, driver conflicten veroorzaakte, hele Windows installaties om zeep hielp en in veel situaties niet eens correct kon activeren. Dit werd pas jaren later verholpen. De positieve gebruikersreviews zijn allemaal 'recent'.

Het bestaan van goedkope andere games en voorgangers heeft totaal niet in de weg gestaan van het feit dat Assassin's Creed Odyssey alle verkoopverwachtingen van UbiSoft verpletterde. Waarom zou het dat wel doen bij Anno 1800 in een genre zonder concurrentie en waarvan de meest recente voorganger met een vergelijkbaar scenario (Anno 1404) onderhand 10 jaar oud is en ook zo oud oogt en speelt?

[Reactie gewijzigd door Droniac op 25 januari 2019 17:41]

Ik vond 2070 en 2205 erg goed.
Mijn probleem is het gebrek aan sfeer wat je bij de 1404 versie hebt.
Dat gaan we bij de 1800 versie waarschijnlijk ook niet hebben.
Het is eigenlijk jammer dat ze iedere keer een volledige nieuwe game willen maken.
Ik heb veel liever een verder verbeterde 1404.
;(
Ik heb hoge verwachtingen van dit spel. Back to basic maar wel met een nieuwer sausje erover hoop ik!
Voor wat het waard is kan ik zeggen dat ik de futuristische edities niet gespeeld heb omdat het me niet kon boeien, maar dat deze Anno 1800 me het afgelopen weekend wel meer dan 12 uur bezig heeft gehouden.

Uiteraard een combinatie van het feit dat je met een tijdslimiet het spel even kon proeven, maar ik heb er wel enorm van genoten en heb ook een handje vol bugs gerapporteerd.

Los van het andere tijdperk t.o.v de andere Anno's is het m.i een combinatie van die delen geworden, met veel onhandigheden eruit gehaald (los van de fraaie graphics). Om maar even 3 dingen te noemen die me nu nog steeds door het hoofd zweven als ik aan Anno denk die nu beter zijn (los van nieuwigheden):

- Je kunt alle gebouwen (zelfs boerderijen incl. velden) verplaatsen om zo je industrie te verhuizen, en bijv. ruimte te maken voor publieke gebouwen tussen de huizen in.
- Minder 'Your people are starving', het lijkt erop dat de needs minder snel afnemen als je even iets niet op voorraad hebt.
- Je maakt nu een traderoute en koppelt daar boten aan, i.p.v een boot met één traderoute. (uiteraard heeft dat concept nog wel de nodige gebreken en missende features)
Ik heb er ook echt van genoten! :D
Ondanks dat we niet weten wat de reden is, is dit een goede move. Grote kans dat er bugs in het spel zaten, of dat ze daarop anticiperen, en dat ze deze willen oplossen voor een release. De eerste dagen zijn namelijk zeer belangrijk met alle online reviews, en negatieve reviews kom je bijna niet vanaf.

Ik zit zelf te wachten op dit spel, en ga natuurlijk geen pre-order doen en ga reviews afwachten. Wanneer er allemaal negatieve reviews zijn omdat er vreemde en game-breaking bugs in zitten ga ik het spel niet kopen, en wellicht duurt het maanden of flinke kortingen voordat ik ga heroverwegen.

En zeker in de tijd met alle early-access flops, EA die kapotte spellen uitbrengt en anderen die vergelijkbare dingen doen, een sterke release kan gigantisch veel sales opleveren.
Wat mij betreft prima dat ze het uitstellen. Te vroeg releasen met een storm van kritiek als gevolg is volgens mij veel erger als uitstellen en vervolgens een game afleveren die wel prima is.
Ik ben al langere tijd fan van de Anno-games, en ik kijk heel erg uit naar ook deze release in de serie. Mij maakt het niet uit als ze het uitstellen, liever een goed werkende en gepolishde game dan dat je drie weken moet wachten voordat alle bugs eruit zijn.
Ben ook fan van de reeks.Had het in vooruitbestelling bij Amazon en heb het geannuleerd.Was toen ook al van mijn rekening.
Heb de beta gespeeld en het leek wel in orde, geen bug gemerkt. Het was wel maar een week.

Ik heb geannuleerd omdat ik vrees dat de collectors editie helemaal duitstalig zal zijn. Op andere Amzon websites kon je die versie niet bestellen.
Ik heb zelf de Anno 1800 beta mogen spelen (mag er niet al te veel over zeggen - NDA) maar het was gewoon speelbaar ja er zaten wel wat bugs in maar niet zo veel dat je het zou moeten uitstellen...
Bijvoorbeeld dat je boot net zo wat door de warenhuis heen vaarde...
Waarom refereert iedereen hier naar de Beta? Het was een Technical Test, zelfs pre-alpha game als ik me niet vergis...
beta ? die komt pas volgende week beschikbaar, enkele maanden geleden was er een alfa test ...
Technical Test dan...
Het zal een verademing zijn, om eens een spel van Ubisoft te kunnen starten zonder uren op fora naar oplossing te moeten zoeken, om het überhaupt draaiende te krijgen. We blijven hopen, tegen beter weten in.
Haha wat een lachwekkende onzin. Ik speel meerdere Ubisoft games per jaar en hoef werkelijk nooit op fora te zoeken om ze draaiende te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Nolimit89 op 23 januari 2019 11:42]

Wat Seth boven jou zegt is helaas gewoon de bittere waarheid, Anno2070 gekocht toen het nieuw was, kon het 2 dagen niet spelen wachten op een support ticket. Ik zat zelf erg te wachten op anno 1800 daarom eergisteren maar weer anno 2070 ge herinstalleerd. Heb het niet kunnen spelen die dag omdat ik het niet aan de praat kreeg, Na een scala van problemen gisteren na denk het wel 2 uur troubleshooten eindelijk aan de praat gekregen.

Andere spellen van uplay ook vaak problemen mee. Uplay is werkelijk waar een waardeloos platform. Ik heb graag 60 euro over voor anno 1800, maar zit er zwaar aan te denken het gewoon te piraten omdat uplay zo'n ontzettend gedrocht is. die 60 euro stuur ik dan bij wijze van spreken wel op naar de developer. Dat is echt het probleem niet.

Maar Uplay is hier de lachwekkende onzin, niet de gebruiker.

p.s:

Heb bijvoorbeeld ook een aantal anno spellen op het Gog platform, dat is installeren en knallen maar. Zouden ze een voorbeeld aan kunnen nemen. Nogmaals, Uplay is een smerig waardeloos platform.

[Reactie gewijzigd door mastersphinx op 24 januari 2019 18:10]

Zoals ik al zei. Ik ben, ik dacht buiten AC Unity om, nog nooit tegen een probleem aangelopen waarbij de game niet normaal speelbaar was. Ik ben benieuwd bij welke games jullie dan problemen hebben gehad want ik heb best een lijst Uplay games.
Begrijp me niet verkeerd want ik zit niet eens te wachten op meerdere platformen want mijn voorkeur gaat uit naar Steam.
Maar om nou te veronderstellen dat zo goed als elke game niet speelbaar is ga ik niet in mee.
Ik heb bij 2070 een addon reboot loop.
Maar deze helaas nog niet kunnen oplossen.

Enige tips zijn welkom :)
Ik had die dus ook, ik heb via een forum toen een offline patcher gedownload, die prompte mij alleen toen om mijn key in te voeren bij het heropstarten. Die key was echter nergens te achterhalen via uplay, gelukkig had ik nog ergens in een stoffig laatje een papiertje met de key kunnen localiseren.

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee of die patch geholpen heeft omdat ik de key dus eerst niet kon vinden, en ondertussen simpelweg anno 2-3 maal opnieuw geinstalleerd heb. (vanaf toen werd elke reinstallatie telkens om de key gevraagd ).

In de settings van uplay heb ik verder nog de "auto-update" functie uitgezet.

En uiteindelijk deed hij het na de 3e re install ofzo.

Helaas kan ik je geen concrete tip geven over wat nu gewerkt heeft, maar dit zijn ongeveer de stappen die ik ondergaan heb.

[Reactie gewijzigd door mastersphinx op 25 januari 2019 11:19]

zelf heb ik geen enkel probleem met uplay, en heb daar zowel anno 2070 als 2205 perfect werkende.
Beide (en uitbreidingen) gekocht op dag van release en nooit geen problemen gehad.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True