Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft stelt release Anno 1800 uit tot 26 februari 2019

Ubisoft brengt het strategiespel Anno 1800 op 26 februari 2019 uit. Daarmee is sprake van een aantal maanden uitstel. De uitgever had het bij de aankondiging over een release die eind 2018 moest plaatsvinden.

Ubisoft brengt van het nieuwe deel in de Anno-serie op 26 februari naast de reguliere versie ook de Digital Deluxe Edition en de Pioneers Edition uit voor de pc. De Deluxe-versie bevat het basisspel, de dlc 'The Anarchist' en extra's zoals een boek en een soundtrack. De Pioneers-editie bevat daarnaast onder andere drie lithografieën en een verzamelbox.

De aankondiging van Anno 1800 vond een jaar geleden plaats tijdens de Gamescom in Keulen. Een reden waarom de introductie is uitgesteld van de winter van 2018 naar 26 februari 2019 is niet gegeven. Het spel speelt zich af in de negentiende eeuw in het Victoriaanse tijdperk.

Spelers moeten metropolen bouwen en expedities uitsturen naar andere regio's in de wereld, zoals Zuid-Amerika. In het spel speelt de opkomst van de grote industrie, met stoommachines, een grote rol. Naast een campagne is er een aanpasbare sandbox-modus en een multiplayergame.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

21-08-2018 • 09:49

82 Linkedin Google+

Reacties (82)

Wijzig sortering
Vreemd dat er wordt gesteld dat het spel een aantal maanden later uitkomt. De enige releasedatum die ik ooit heb gezien is winter 2018. Voor velen staat dit blijkbaar gelijk aan december 2018, want januari en februari 2018 zou niet realistisch zijn als releasedatum.

Probleem met het winterseizoen is dat deze, in tegenstelling tot de andere seizoenen, altijd in twee kalenderjaren valt. Voor mij valt februari 2019 nog steeds binnen het tijdsbestek 'winter 2018' en is er dus geen sprake van vertraging of uitstel.
Ik denk zelfs dat de aangekondigde datum "next winter" was, Tweakers heeft dit aangepast aan winter 2018
Realistisch gezien verwacht je natuurlijk met 'winter 2018' dat het in december komt omdat je dan kerst hebt.. en kerst is de heilige graal wat betreft game/console releases omdat dát is wanneer je volume kunt verschuiven.

Ben benieuwd of het wat word.. vond anno 2070 wel okay maar dat kon me ook al niet meer dezelfde vibe/plezier geven als dat ik vroegah had met 1604 of 1503.
EDIT:
Leuke reacties in mijn inbox op eens!
Let op: Venice nodig voor de patch en de patch zelf heeft een README. DOEN!
--
https://gamefaqs.gamespot...discovery-venice/75291827

"A summary of the major changes made by the Anno 1404: Venice Unofficial Patch:

Over 21,000 lines of text reviewed to fix over 1,000 grammar issues, spelling mistakes, and typos.
Over 3,300 tooltips reviewed with hundreds of fixes and improvements to ensure accuracy and clarity.
Over 1,100 quest story texts present only in the German version have been translated and fully restored.
Localized over 300 words used in over 1,300 places to ensure 100% proper spellings for both the American
and European English versions.
Added production chain ratios text to all relevant building tooltips; this is insanely helpful!
Added quest names to all dialogs offering quests so now you don’t have to accept to see the name.
Over 50 quest logic errors fixed – some cosmetic, some quest-breaking, and one game-crashing.
Fixed mismatched quest text and quest objectives for many extensive quests.
Fixed a few achievement bugs to finally allow all 316 achievements to be completed; five were impossible to
complete for most players.
Changed achievement descriptions to actually match the requirements for a handful of achievements that
had misleading descriptions.
Restored funny and witty achievement sentences for all achievement tooltips that were mistakenly removed.
Removed quest timer that adds 18 minutes to all quest queues effectively making it so you almost never get
quests from some NPCs but lots from others.
All terminology standardized to remove ambiguity; a few terms renamed such as “Loan” is now “Grant”.
Renamed a few key buildings and goods to make more sense. For instance, “Animal Hides” don't come from
Pigs, “Pigskins” do; the “Mill” should be called “Flour Mill”; “Eyeglasses” not “Glasses”, “Wheat Farm” not
“Crop Farm”; and so on.
Countless other fixes and improvements – the major changes documented in the 30+ page change list."

Finally a BIG thank you to Brumbek for the hard work and time he put to make the patch, I can't imagine going back to play Anno 1404 Venice without it."

[Reactie gewijzigd door Peran op 21 augustus 2018 14:21]

So you are telling me...

:P

_/-\o_

(en waar kan ik hem het beste aanschaffen?)
Peran gaat naar g2play.net
Dank voor de informatie! Ik heb Anno 1404 al een hele tijd geleden gekocht, ga het zeker niet zonder deze patch spelen!
Je hebt Venice nodig voor de patch :)
Heb ik ook!
https://i.imgur.com/VcaniyW.png
Het krijgt ook wel echt goede recensies.
Ik ga het wel proberen, maar er staat DoD (Dawn of Discovery) bij, dit is toch de Wii versie?
Nee, in de VS had het de naam Dawn of Discovery gekregen.
Oei, krijg spontaan zin om hem weer te spelen....tx hiervoor. Vanvond maar even installeren :P
Ik snap goed dat ze steeds een nieuwe eeuw gebruiken. Maar eigenlijk willen de meeste Anno spelers gewoon de eeuwen van de oude Anno games terug.

Wat nog mooier zou zijn is dat je in dezelfde game door kan groeien naar een andere eeuw.

Vooral Anno 1400 en 1500 vond ik erg prettig om te spelen.
1800 ziet er ook heel leuk uit :) Veel beter dan die futuristische meuk na 1404. De gehele stijl van de game beviel me al niet echt met 2070, ondanks dat het wel een leuke game was.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 21 augustus 2018 10:46]

2070 wel gekocht maar nooit gespeeld. Wat een depressief spel. Geen leuke sfeer.
Vind ik ook :) Maar er zitten wel een paar mooie dingen in de game. Het milieuvervuiling concept vind ik een leuke toevoeging; de variatie in de 3 facties vind ik ook leuk en de end-game is een stuk "langer" dan die van voorgaande series. De game is ook betrouwbaarder in multiplayer (minder desyncs/crashes dan 1404)

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 21 augustus 2018 14:58]

Ja las ik idd. Echt meerdere malen geprobeerd te spelen maar stopte na 10 minuten. Wat een trieste bedoeling.
Snap ik :) Als je het ooit nog een kans in multiplayer wil geven -> PM.
Bij Civilisation pakt het futuristische ook niet goed uit.
ja min of meer. Zolang het totaal van het jaartal maar op 9 uitkomt ;) 1602, 1503, 1701, 1404, 2070 en 2205
Ja want dat is het altijd deelbaar door 3 ;)
Tot nu toe inderdaad telkens een andere eeuw, maar ze kunnen ook makkelijk een remake maken natuurlijk door een Anno 1603 te maken als remake van Anno 1602.

Persoonlijk heb ik alleen Anno 1602 gespeeld :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Anno_(series)
Dit zal niet gebeuren, de Anno reeks eindigt altijd een totaaltelling van 9. 1 + 6 + 0 + 2 = 9, Anno 1611, 1620 zouden bijvoorbeeld wel kunnen
Dat kunnen ze natuurlijk ook gewoon loslaten.
Een anno in de 20ste eeuw zou anders nooit kunnen.
Voor het spelplezier maakt het niet uit als de naam een keer niet optelt tot 9
Er zit ook altijd minstens één getal 0 in het jaartal dus ik verwacht geen Anno 1611 los van het feit dat dit veel te dicht zou zitten op 1602.

Ben erg benieuwd naar deze game na het spelen van alle vorige edities :)
ik kijk er erg naar uit. Het ruimte avontuur viel tegen en de laatste echte goede anno was 1404, die speel ik nog steeds graag maar helaas is het geheugenprobleem in die game nooit opgelost waardoor de lange games vaak crashen zelfs met de workarounds.

Deze game ziet er echt heel mooi uit en een kleine vertraging is prima als het eind product maar goed is
Dit is te fixen! Anno is standaard gecompileerd als 32 bit executable, hierbij mag de game vanwege legacy redenen maximaal 2GB gebruiken. Dit kan je verhogen naar 4GB door n flag aan de executable binary toe te voegen. Zie hier:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=577231025
Welk probleem? Ik speel het nog steeds regelmatig (vaak de 8+uur gehaald) maar nooit een crash oid gehad.

[Reactie gewijzigd door Mutatie op 21 augustus 2018 10:19]

Het is afhankelijk van je hardware, mijn speculatie is dat het aan het geheugen van je grafische kaart ligt. Een laptop met een moderne IGP trekt het spel bijvoorbeeld prima, maar in een mum van tijd gaat het spel waarschuwen voor een memory leak en na een tijdje crasht het gewoon. Met mijn mid-range GPU gebeurt dit eens in de paar uur, en na een reboot kun je weer even vooruit.

[Reactie gewijzigd door bwerg op 21 augustus 2018 10:37]

Dit kan ik bevestigen.
Begonnen met een HD5850, van tijd tot gedoe (naar mijn herinnering). Nu RX480, geen problemen.
RAM upgrade getest maar geen effect, van 4GB naar 32GB.
8 uur hah :) 1 sessie is bij mij al 8 uur.

De endgame wordt geplaagd door random crashes en desyncs (multiplayer). Hoe meer je hebt gebouwd, hoe erger dit wordt.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 21 augustus 2018 15:00]

Heb altijd wel wel zin gehad in Anno, maar heb het nooit gekocht.
Is het een diepgaand spel? Hoop het wel. Heb er wel is paar keren over opgezocht.
Maar wat nou eigenlijk het doel is van Anno snap ik niet :P
Is het managen van vluchten en expedities? en stad bouwen neem ik aan
Anno snoept uit 3 genres:

- City building / simulation
- Transport tycoon achtige games
- RTS

Het doel is stad bouwen en aan de redelijk complexe voorzieningen van de inwoners voldoen. Hogere inwoner-klasses hebben complexere wensen, en de complexere wensen eisen complexere "flow" aan goederen. Dit alles wordt gecombineerd met RTS elementen, waarbij je elkaars boten en eilanden kan aanvallen.

Leuke manier om bijv. te winnen is iemand's hoofd-eiland volledig blokkeren: Alle in- en uitgaande boten afschieten. Vroeg of laat zit het eiland zonder resources en zie je letterlijk de inwoners door de straten protesten en langzamerhand de boel in de fik steken uit frustratie omdat ze bijv. geen (luxe) eten hebben of andere levensmiddelen missen.

Het maakt het zo een hele trage RTS; een game kan zo wel 40 uur duren en kan je spelen tot 3 spelers. Uiteraard kan je de game opslaan en later verder spelen, ook in multiplayer.

Overigens hoef je niet te vechten, je kan ook gewoon je stad bouwen en gigantische monumenten maken, wedstrijdje doen wie de meeste inwoners heeft
Bedankt, top reaktie! Helaas kan ik je niet uppen, omdat het reaktie is op mijn bericht.
Je verdiend het wel :)
Anno 1404 en 2070 wat mij betreft de betere recente games uit de serie. 1404 is leuker, 2070 is iets moderner/stabieler. 1404 is wat mij betreft zeker de huidige ~€10 waard op gog.com. Wel de gold versie halen, anders mis je cruciale features zoals multiplayer.
Wel balen, kijk er zeker naar uit. Hopelijk idd net zo goed als 1404...
Hoop echt dat dit spel net zo goed word, speel nog steeds 1404 venice. Latere edities van Anno waren niet geweldig te noemen

[Reactie gewijzigd door 790835 op 21 augustus 2018 11:52]

Inderdaad, alles wat erna kwam was minder. Weinig variatie en te simpele gameplay, ook geen keuze meer over de plaatsing van gebouwen.
Dit ziet er toch wel uit als terugkeren naar de ''oldschool'' Anno :)
Hmm? Ik heb zowel 1404 als 2070 grijsgespeeld en kan me absoluut niet vinden in "weinig variatie, simpele gameplay en geen keuze in plaatsing van gebouwen". De gameplay is vrijwel hetzelfde, waar het in 2070 qua combat zelfs vele malen prettiger is (direct bestuurbare units in plaats van immobiele kampen). Complexiteit van de production chains is ook veel dieper geworden in 2070.
Ik was zelf ook huiverig van tevoren wat betreft de futuristische stijl, maar ik ben er tijdens het spelen als een blok voor gevallen. Wellicht doel je op 2205, daar kan ik helaas niet over meepraten.

Wat betreft 1800: Ik ben benieuwd hoe de 'feel' van de speler-eilanden in Anno games hierin terugkomt, gezien de trailers tot nu toe vrij ruige eilanden tonen, die het meeste weghebben van de npc eilanden in 1404.
Duidelijk.. Ik sprak inderdaad over 2205. 2070 heb ik weer niet gespeeld.. Misschien na jouw lovende woorden nog maar eens een kans geven.. haha ;)

Klopt inderdaad, je ziet veel ruige eilanden en weinig eilanden met plaats om te bouwen. Ook benieuwd naar de verhouding van de grondstoffen. Op Youtube staan al wel een aantal gameplay beelden waarop meer te zien is.
Same here. Venice en de unofficial patch 1.01.
Uit wanhoop begonnen aan Stellaris.

The unofficial patch 1.01 kan ik van harte aanraden!
Na even zoeken deze site gevonden
https://patches-scrolls.de/patch/185/7/18810

Edit:
Of zie mijn laatste reactie met een korte opsomming:
Peran in 'nieuws: Ubisoft stelt release Anno 1800 uit tot 26 februari 2019'

[Reactie gewijzigd door Peran op 21 augustus 2018 11:08]

Ja stellaris ook gespeeld, maar dat is hem toch niet.. mis wat in het spel wat voor mij die paar honderd uur gamen zijn.

Die patch zitten een paar uitstekende fixes tussen. Misschien ook maar eens downloaden en patchen :)
Als ze multiplayer maar niet weer overslaan :)
"Naast een campagne is er een aanpasbare sandbox-modus en een multiplayergame."

Ik ga er vanuit dat er een multiplayer is :)
Ja ik las het :) Zegt niets, bij Anno 1404 zeiden ze ook dat er multiplayer zou komen, en bij de release was er geen multiplayer. Daarna werd er beloofd dat het in een patch zou komen, en die kwam nooit. Uiteindelijk kwam er betaalde DLC met daarin multiplayer.

Daarna zou je denken: Multiplayer zat in iedere Anno game; inmiddels vanzelfsprekend toch? Maar nee, de laatste Anno (2205?) heeft gewoon compleet geen multiplayer.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 21 augustus 2018 10:15]

Anno 2205 is wel echt een andere game, veel meer city builder dan de traditionele Anno-formule met eilanden die je koloniseert en waar je veel handelsroutes moet opzetten om alle goederen rond te sturen. Het spel was veel meer gefocust op de campagne, dus niet heel verwonderlijk dat die geen multiplayer had.

Het zou mij hogelijk verbazen als Anno 1800 geen multiplayer krijgt, 1404 had het inderdaad ook niet maar dat spel is volgend jaar 10 jaar oud, ik denk dat ze er tegenwoordig niet meer mee weg komen het aan te kondigen en dan pas later toe te voegen.
Ja kijk maar naar no man's sky, die is er toch echt mee weggekomen lijkt het aan steam reviews te zien.
1800 is nog de 18de eeuw :+
Klopt, de 19e eeuw begon in 1801.
Het ziet er mooi uit en ik zou het graag willen proberen. Hou wel van basebuilding en RTS. De vorige, Anno 2100-nogwat, vond ik niet heel toegankelijk als leek van de serie. Soms snapte ik niet zo goed wat ik nou moest doen en hoe de menu structuur werkte. Hopelijk is dat in een volgende versie beter.

[Reactie gewijzigd door Piet_Piraat7 op 21 augustus 2018 10:06]

Mooi dat ze weer terugkeren naar een historische setting in plaats van een futuristische. Met de oudere Anno games heb ik me altijd goed vermaakt maar de nieuwere werden wat te simpel. Hopelijk is dit deel weer wat uitgebreider.