Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Early Access-versie van battle royale-game Fear the Wolves is uitgesteld

De vroegtijdige versie van Fear the Wolves die op 18 juli beschikbaar zou komen, is uitgesteld. Ontwikkelaar Vostok Games noemt nog geen nieuwe datum, maar spreekt over een uitstel van enkele weken. De gesloten bta van de game gaat nog door.

Vostok Games heeft aan de hand van feedback uit de gesloten bta besloten om Fear the Wolves nog niet beschikbaar te stellen. Woensdag komt er wel een grote update uit voor die bta, zegt de ontwikkelaar op Steam. Daarin zouden verbeteringen zijn doorgevoerd aan de hand van de feedback van spelers. Aan de gesloten bta doen tienduizenden spelers mee volgens Vostok Games.

De definitieve release van het spel staat nog altijd op de planning voor de zomer van volgend jaar. Het uitstel van de vroegtijdige versie heeft daar voorlopig nog niets aan veranderd. Het is de bedoeling dat het spel uiteindelijk ook op consoles beschikbaar komt. De game is een spin-off van Stalker, de shooter uit 2007 die zich afspeelt in het radioactief besmette gebied rond de kerncentrale in Tsjernobyl.

Fear the Wolves is een battle royale-game zoals PUBG en Fortnite, waarin honderd spelers het tegen elkaar opnemen. Daarnaast bevat de spelwereld van 25 vierkante kilometer gevaarlijke, gemuteerde wezens, dynamische weersomstandigheden en een dag-en-nachtcyclus. Vostok Games belooft ook een tweede spelmodus, die een originele draai aan het genre zou geven, maar details daarover zijn nog niet bekend.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

18-07-2018 • 10:40

31 Linkedin Google+

Reacties (31)

Wijzig sortering
Early access games die worden uitgesteld. Wat een wereld 8)7
hoezo is dit raar? Als de ontwikkelaars achter bepaalde problemen zijn gekomen bij de beta die dusdanig de speel ervaring zou benvloeden lijkt het me compleet gerechtvaardigd de early acces wat uit te stellen tot het spel in ieder geval te spelen is. Er zijn zat spellen die op steam die enorm veel negatieve reviews hebben gehad omdat hun early acces launch zo slecht verliep met alle gevolgen van dien. (refunds, minder sales vanwege de slechte reviews etc)
Early access is de "traditionele" beta lijkt me. Waar je een end to end speelbaar product aan een breder publiek geeft voor polish, bug fixing en fine tuning.

Maar dat woord heeft elke waarde verloren in een tijd waar beta's het hele spectrum van "net uit Alpha draait amper" tot "betaalde demo voor mensen die hebben ge-pre-ordered" bestrijken.
Ze zouden de early access ook op een scrum-achtige manier kunnen uitrollen , met elke sprint van 2~3 weken een nieuwe oplevering.
Wat maakt de manier van ontwikkelen hier nu in uit? Zoals in t artikel staat komt er komende week wel een update uit dus er is een vorm van projectmatig werken en plannen. De reden dat t niet voor early access uitkomt zal zijn dat de ontwikkelaars vinden dat het door de gemaakte aanpassingen de huidige beta-kwaliteit is ontstegen.
Dat doen ze misschien ook wel, maar dat wil niet zeggen dat de game klaar voor early access is. Sprints kunnen net zo goed niet gehaald worden.
Dat werkt bij Fortnite ook erg goed :D
Ze halen gewoon de deadline niet.
Welcome in IT.
Ik snap de hele hype achter die compleet kansloze battle royale spellen niet. Er komt 1 battle-royale game uit, en ineens zijn er 150000 verschillende, die nog eens bijna allemaal precies hetzelfde zijn ook? Ik vind er persoonlijk geen reet aan, maar dat is natuurlijk ieder voorzich.

[Reactie gewijzigd door Daanoo op 18 juli 2018 11:46]

Sluit ik me bij aan.. ik snap ook niet wat er zo leuk is aan het principe 'Als laatste overblijven'.
Er zit in deze spellen geen enkele progressie, grind of doel waar je naartoe kan werken, ik vond PUBG ook even leuk, daarna werd het repetitief.

Maargoed, dat is mijn mening uiteraard.
PUBG is voor mij een van de weinig games die mijn hartslag letterlijk doet stijgen op sommige momenten _/-\o_

Ik speel het nu bijna een jaar en in dat jaar hadden ze inderdaad veel meer kunnen verbeteren om de spanning en sensatie erin te houden. Maar ik beleef hier nog steeds veel plezier aan. Vooral het stukje tactiek en strategie zijn voor mij een belangrijke factor.

Het gaat er mij dus niet (altijd) om, om als laatste (voornamelijk in teamverband) over te blijven. Maar meer de weg ernaartoe. Die is met de juiste strategie en tactiek elke keer uniek.

[Reactie gewijzigd door Fidelity op 18 juli 2018 12:37]

Ik vind pubg persoonlijk echt een van de minst spannende spellen die er zijn. Heb RNG games sowiezo nooit heel spannend gevonden.
Dus je wil enkel spelen als je iets kunt unlocken en niet voor het plezier?
Zeg ik dat? Ik geef alleen mijn mening volgens mij.
tja, als je het zo kijkt is toch elke multiplayer game niets aan..
Neehoor, in Fortnite heb je het bouw aspect nog, daar zit tenminste nog iets in waarvoor je kunt grinden, ook de rarity in items maakt fortnite in ieder geval het waard om te spelen.
Dat mis ik compleet bij PUBG, elke match is zon beetje hetzelfde, daar komen de bugs en glitches nog niets eens bij kijken.

Nogmaals, dat is mijn mening, je mag het daar best mee oneens zijn hoor.
Tja, dan moet je dat natuurlijk wel leuk vinden. Ik heb wel wat beters te doen dan telkens opnieuw iets te moeten bouwen, ik loop dan weer liever rond en schiet een beetje in CS:GO, ook telkens exact hetzelfde... Zo zie je maar weer ieders zijn eigen ding..
Enige wat ik wel zeker cool vind aan Fortnite is de graphics, die lijkt behoorlijk op die van Battlefield heroes, wat ik vroeger ook erg leuk vond om te spelen.
Het is simpel - in principe dezelfde reden waarom CoD populair is geworden.
uhh, ik zie de vergelijking met CoD niet.
CoD is ook simpel? Zeer lineaire en simplistische gameplay.
Tja, wat is lineaire en simplistisch.....
Net als de zombie hype, ieder spel deed er aan mee (zombie mode)
Tja, genoeg games die team deadmatch, domination, capture the flag, attack & defend hebben in hun spel.
Het is een gamemode die gewoon erg populair is onder gamers en iedereen is vrij om die te gebruiken.

Waarom richten veel bedrijven en fabrikanten bijvoorbeeld op AI? Zelf rijdende auto's? Smart speakers, smartphones met een notch?

Dat is gezonde concurrentie en dat zal altijd blijven, mee gaan waar de vraag naar is. Dat gebeurt ook in de game-industrie.

En tot de dag van vandaag, is er nog steeds geen Battle Royale die volledig uit is en zonder problemen verloopt. Dus van mij mogen genoeg andere het proberen, en de goeie blijven over :)

Dat jij het persoonlijk niet leuk vind, kan ik begrijpen. Het kan soms ook erg eentonig zijn, maar ben helemaal eens met het volgende;
Het gaat er mij dus niet (altijd) om, om als laatste (voornamelijk in teamverband) over te blijven. Maar meer de weg ernaartoe. Die is met de juiste strategie en tactiek elke keer uniek.
Ik voel me beter als ik tactisch en strategisch heb gewerkt en heb verloren, dan dat ik een potje win.

[Reactie gewijzigd door chriistiix op 18 juli 2018 15:14]

Elk potje is weer anders das de charme...
Heb alleen H1Z1 en PUBG gespeeld, en daar was ik vrij snel klaar met de eentonigheid.
Elk potje is exact hetzelfde..
Hoewel ik niet veel heb met de hype rond battle royale ziet dit er wel erg interessant uit. Mijzelf lijkt een enorme levende wereld met een beperkt aantal spelers waar je als soort Lone Wolf sniper doorheen doolt echt geweldig.

Ik kende deze titel nog niet, maar misschien toch eens in de gaten houden.
Sorry, maar deze game is echt te slecht ik heb de closed beta gespeeld, maar dit mag heus nog wel gezien worden als een Alpha game. Ik begrijp dat de game is uitgesteld, want ik zou nog geen 10 euro aan uit willen geven in early access zelfs niet voor development na wat ze hebben geflikt met die andere game? (Survarium project)

[Reactie gewijzigd door AWESOMO 3000 op 18 juli 2018 15:13]

En weer een battle royale game waarvan er al de beste zijn.Game developing is vast gelopen,want ze blijven maar zelfde games ontwikkelen.games kunnen beter zijn,zoals een hack and slash cod versie bijvoorbeeld (zoals god of war acsencion maar dan in cod style).Kunnen ze niet verzinnen...alleen maar afkijken
Ik wacht wel tot er een AAA gamemaker met zo'n game en of modus komt, heb wat filmpjes gezien en is net zo als PUBG, houtenklaas graphics en bewegingen. Graphics minder belangrijk maar je beweegt en richt zo houterig dat mij niet bevalt.
Zag dat COD er ook mee komt maar die sla ik forever over als ze met dezelfde opgepoetste engine blijven werken.
Ik ben heel benieuwd naar deze game.
Ik speel zelf PUBG en fortnite maar deze game heeft verschillende twists:
- je probeert naar 1 plek te komen voor evacuatie, hierdoor krijg je een soort king of the hill strategie.
- Gevaarlijke wildlife waardoor je telkens om je heen aan het kijken.
- Meer focus op melee wapens dan geweren e.d.

Maar je moet altijd even afwachten of dit ook de gewenste speelstijl bevorderd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True