Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mortal Kombat 11 komt op 23 april uit voor consoles en pc

Mortal Kombat 11 komt in 2019 op 23 april uit voor pc, Xbox One, PS4 en de Switch. Het spel werd aangekondigd tijdens The Game Awards in Los Angeles. NetherRealm Studios organiseert op 17 januari een evenement, waar het meer gaat vertellen over de gameplay.

In de aankondigingstrailer laat NetherRealm weten dat degenen die vanaf 7 december een pre-order plaatsen, toegang tot de bètatest en het personage Shao Kahn krijgen als bonus. Of de gesloten bèta beschikbaar blijft tot de officiële verschijningsdatum, is nog niet bekend. Het is wel bekend dat spelers naar voorkeur personages kunnen aanpassen en tweaken. Deze optie om de personages naar eigen smaak aan te passen lijkt op het Gear-systeem uit de Injustice-spellen, die ook ontwikkeld zijn door NetherRealm Studios.

De laatste iteratie uit de populaire franchise was Mortal Kombat X. Deze verscheen op 7 april voor iOS en een week later voor de PlayStation 4 en Xbox One. In mei kwam de Android-versie uit. Tussen de release van MKX en MK11, op 11 mei 2017, kwam Injustice 2 uit. Deze game hanteert dezelfde gameplay als de recentere Mortal Kombat-spellen, maar bevat voor het grootste deel personages van Detective Comics, zoals Superman en Batman. De uitzonderingen zijn Raiden, Subzero, Hellboy en de Ninja Turtles. Deze zijn verkrijgbaar als dlc.

Door Loïs Franx

Stagiair nieuwsredactie

07-12-2018 • 10:10

112 Linkedin Google+

Reacties (112)

Wijzig sortering
Nadat ze support dropten na 6 maanden op PC en ons achterlieten met broken netcode... ze bekijken het maar dit keer. Voelde me nog nooit zo hard **** als klant.

Voor degenen die het niet weten of het zijn vergeten:
https://www.google.com/ur...Vaw1NGrO_6y2ynppgbtoLR4Fu
Hebben ze dit later tijdens de release van de Mortal Combat XL DLC niet opgelost?
EDIT: Ik kan dit bijvoorbeeld erover vinden.

[Reactie gewijzigd door MaestroMaus op 7 december 2018 10:52]

Ja anderhalf jaar later kwamen ze opeens zo van "sorry jongens" we gaan toch maar wel supporten........ -__-. Echt nooit nooit meer.

@PlowKing Tweet is van toen hij nog leefde, zoals mijn post zegt... 6 maanden na release support gedropped en ons achter gelaten met een kapot spel alsware.
Zou CrossPlay dit probleem niet kunnen oplossen? Ik zie alleen maar wins.

- betere support
- groter potentieel publiek
- tegen iedereen kunnen spelen vanaf jou xbone/ps4/pc/(switch?)

En voor de ontwikkelaar lijkt mij dit ook fijner.
Nee, heeft niks te maken met het feit dat ze gewoon "stopten" met ontwikkelen, gewoon HELEMAAL... en ze releasten een broken spel met memory leaks en crashes met bizar slechte netcode.

#NeverForget
Nee zij stopten niet met de ontwikkeling, de studio die de pc versie had gemaakt, RAVEN had een instabiel gedrocht afgeleverd waardoor NRS heeft besloten de stekker eruit te trekken. Hierna hebben ze door Rocksteady de XL versie laten ontwikkelen welke uitstekend werkt.
Nee crossplay gaan ze niet doen ivm concurrentie. Eerst wilde MS het niet met de 360 (marktleider) nu Sony niet met de PS4 (marktleider).

De console die aangeschaft wordt, is mede bepaald door “peer pressure”. Als 5 van je vriendjes een PS4 hebben dan koop jij die ook want anders kan je niet met/tegen ze spelen.
True, maar verder heeft zijn account posts van 8h geleden. Maar ik heb mij laten vertellen dat dat zijn vrouw is.
Wees niet bang, ze hebben het dit keer zelf verneukt door muziek dat er totaal niet bij past.

Alleen maar om de jeugd aan te kunnen spreken...
Want de trailer muziek is indicatief voor de hele soundtrack?
Zou kunnen, waarom niet?

Je probeert toch als game developer alles goed te doen? Als je bij de trailer al steken laat vallen belooft dat niet veel goeds voor de game ook al word de soundtrack uiteindelijk goed.
Maar.... TB is dood, wie post er dan op zijn twitter?

edit: ik weet dat deze post uit 2016 is, ik doelde meer op de recente activiteit, maar dat schijnt zijn vrouw te zijn.

[Reactie gewijzigd door PlowKing op 7 december 2018 11:03]

TB wilde dat zijn vrouw na zijn dood verder ging met zijn werk en onder zijn naam.
Post is uit 2016, toen was hij nog niet dood.
Daarnaast, de huidige posts worden waarschijnlijk gemaakt door zijn vrouw Genna.
Thanks, dit weet ik inmiddels, zal ff me post editten.
Stap gewoon lekker over op een console. Dan ben je van al dat gezeik af.

Pc gaming blijft commercieel gezien achter op consoles. Voor veel ontwikkelaars dus minder interessant. Pc gamers hebben hun eigen markt verpest door jaren illegaal te downloaden. Focus van main stream ontwikkelaars is volkomen verschoven. Enkel de zon gaat voor niets op.
De trailer is ontzettend vet, maar die muziek? Was toch veel indrukwekkender geweest als er rock of metal onder zat..

Ik wacht de reviews wel even af. Voelde me erg ge***** bij het vorige deel.
Ja die muziek past niet echt.
Heb al een alternatief in elkaar geflanst:
https://youtu.be/BCaFAHu0x1c
Ik dacht precies hetzelfde. Vraag me af wat daar is misgelopen 8)7
Zeer hoge kwaliteit trailer naar mijn mening, alleen vind ik de muziek niet zo geweldig passen (deadpool stijl?).
Ik ben benieuwd. :)
De kwaliteit van de trailer is hoog qua graphics, maar ten eerste geen gameplay beelden, ten tweede lijkt het wel gewoon gore om de gore. Nu weet ik dat MK altijd wel een hoog gore gehalte heeft gehad, maar dit gaat richting grotesque/shocking en als je dat combineert met de muziek keuze probeer je nu een bepaald type jonge jongen aan te trekken.

@gengar Laten we eerlijk wezen, gore is altijd populair geweest, het is echter niet altijd 'acceptabel' geweest om dat te adverteren, de film 'serie' Faces of Death is al heel oud bv. Nu ben ik geen heilig boontje en kan ik behoorlijk wat shocking gore visualiseren, maar meestal met een doel. Dit lijkt wel een sequence te zijn van alle shocking gore aan elkaar geregen, ipv. dat het een vloeiend gevecht lijkt. En dat is mijn grootste mankement er aan...

En je word niet oud, je bent oud! ;-)

@BarôZZa Fatalities kan ik appreciëren als finishing moves, het einde van een gevecht, dit is een onhandig aan elkaar geknoopte serie finishing moves zonder veel normale combat.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 7 december 2018 15:31]

Ik had echt -exact- hetzelfde gevoel. Ben grote fan van de remake sinds MK9, echt kapotgespeeld, alle tower challenges etc. Maar van deze trailer gingen mijn tenen toch wel krullen of hoe zeg je dat dan. Het lijkt wel alsof tegenwoordig alles in een platte saus moet gegoten worden om relevant te zijn. De beangstigende vraag die je je hierbij kan stellen is, is die een foute inschatting van de uitgevers OF is dit nu eenmaal de manier waarop je de nieuwe generatie gamers aanspreekt? Ik hoop echt het eerste maar eerlijk gezegd, als je eens kijkt wat voor troep er tegenwoordig gemaakt wordt die mega populair is dan vrees ik dat de originele internet generatie wel eens te maken zou kunnen krijgen met het "ik word oud" effect.
De opzet van de trailer wijkt niet af van andere Mortal Kombat trailers; veel gore en rap muziek. Zie bijvoorbeeld de MKX trailer uit 2015: https://www.youtube.com/watch?v=jSi2LDkyKmI

Niks nieuws dus, ik vrees dat je oud begint te worden ;)
@HugoSmits / @Cergorach - Misschien was ik niet helemaal duidelijk, ik heb helemaal niets tegen veel gore + rap muziek. Ik vond vooral de gore een beetje inspiratieloos als je het vergelijkt met trailers van vorige games + vooral de slome inspiratieloze mummble rap nummerkeuze vond ik enorm slap en totaal niet passen bij de beelden. Ook de slordige "you gon'be nèst" vond ik nutteloos en plat. Met "platte saus" bedoel ik dus de slechte uitwerking van de trailer zelf, niet het gebruik van gore of rap muziek of de combinatie daarvan.

Grappig wel Hugo dat je mij verwijst naar de trailer van MKX want die ken ik maar al te goed en vind ik 10x beter dan waar ze nu mee afkomen.
Ik vind deze 2015 trailer veel beter en toch echt niet hetzelfde als deze MK11 trailer. Nu ik de 2015 trailer gezien heb ben ik eigenlijk nog meer overtuigd van de daling in kwaliteit.
Toch heeft MK vaak de 18+ sticker op de verpakking...

Stiekem werkt de game industrie net zoals de tabaksindustrie. Verbieden hun waar voor kinderen beneden de 18 jaar, maar promoten het wel op slinkse wijze.

Moet zeggen ik speelde op mijn 12 jarige leeftijd ook volop de eerste MK.
Moet ook gewoon kunnen.
Man man man. Mortal Kombat was juist vroeger controversieel, er is een hele Wikipedia pagina over en was de game die ervoor zorgde dat er leeftijdsadviezen op games kwamen te staan in de VS. Juist de eerste delen draaiden vooral om de gore, want de gameplay was een stuk houteriger dan de Japanse vechtspellen van Capcom en SNK.
De Fatality's hebben nooit een ander doel gehad behalve gore voor de gore.

De link tussen vechtspellen en hiphop is er ook al vanaf het begin (heel veel hiphop artiesten met samples uit vechtspellen), dus dan is de keuze voor 21 Savage niet zo vreemd. Dat is zo'n beetje de rapper van het moment met de meest gewelddadige lyrics ;)

Overigens kan ik 21 Savage als 33-jarige old school hiphop liefhebber juist wel prima waarderen.

[Reactie gewijzigd door BarôZZa op 7 december 2018 14:03]

Eens met al je punten. MK staat bekend om het zijin van een goede fight game met een laagje gore maar deze trailer laat het tegenovergestelde zien; gore met een laagje fight.
Niet zo passend, zeg maar gerust bizar slechte muziek wat er bovenop ook totaal niet bij past.
En hier nog 1. Vette trailer, maar die muziek??? Typische meeloop jeugdmuziek.
Hm. Misschien wordt het tijd om toe te geven dat je niet meer de kern doelgroep bent ;)

Ik vind MK 1 t\m 3 en Trilogy nog steeds het meest "van mij" ...
Hoe...wat...ik ben toch niet...te oud?? :'(
Is jou mening, ik vind het een vette trailer met een goede muziekkeuze. Ach misschien komt het omdat ik pas 24 ben.

EDIT: -1 omdat ik mijn mening geef :+ wat zitten er hier toch een zuurpruimen.

[Reactie gewijzigd door Desiler op 7 december 2018 14:04]

Naja ik ben ook nog maar 28 hoor, het kan ouder :) het klinkt gewoon of die gozer knetter stoned halfbakken een saaie tekst aan het inspreken is, er is een totaal gebrek aan passie en dynamiek.
Mumble rap, erg populair bij de jeugd van nu. Klinkt nergens naar indd :p past ook totaal niet bij deze trailer. Maargoed. Je moet wat als uitgever. Spreekt een hoop jonge mensen toch aan denk ik.
Mumble rap is ook handig als je weinig hulp hebt gehad via logopedie op de basisschool. Je maakt maar wat vreemde geluiden zonder goede articulatie, gooit er diverse effecten en een autotune overheen en tadaa, je staat weer op #1 in de wereldwijde top 40.
Hahaha jezus christus ja, wat een verschrikkelijke soundtrack voor deze trailer 8)7
Gelukkig ben ik niet de enige die het niet vind passen.

Dacht dat ik te oud werd of zo.
Gelukkig ook een Switch versie, aan het logo te zien. Komt deze niet op 23 April?
Ik weet niet zo goed waar jij aan het logo ziet dat er een switch versie komt... ER staat 11, wat bij lange na niet lijkt op het switch logo... Anders hadden ze dat ook wel aangekondigd, denk je ook niet?

I stand corrected.

[Reactie gewijzigd door Qlusivenl op 7 december 2018 10:34]

Er is wel degelijk een Switch logo te zien vanaf min. 2.20
Er staat wel een Switch logo, aan het einde van het filmpje ;) Mortal Kombat 11 komt dus uit voor o.a. De Nintendo Switch.
staat op het eind onder gewoon nintendo switch. Dus jammer dit
Er komt een Switch versie dit is ook bekend gemaakt!
Zag de trailer voor mijn eerste kop koffie, dus had het even over het hoofd gezien :+ . De Switch staat nu ook in de tekst.
Vermoedelijk niet de populairste reactie hier, maar ogh ogh ogh, hoe kan een game nu al gelijk achter staan.

Pre-orderen om toegang te krijgen tot:

- een extra char: Shao Kahn
- Beta access

Dus als je niet aan pre-orderen doet krijg je voor hetzelfde geld minder game. Mensen die graag een review willen afwachten worden gewoon benadeelt. Daarnaast, is het verkopen van een beta gewoon waardeloos. Betas moet je niet verkopen! Je verkoopt gewoon een niet volledige game.

Iedereen kan ik je één advies geven. Blijf zover mogelijk weg bij deze game! Ze hebben nu duidelijk al een minpunt te pakken en dit kan alleen maar erger worden.

[Reactie gewijzigd door grote_oever op 7 december 2018 10:37]

1) Commander Keen avatar
2) 1ste zin een trigger warning

Je bent niet de doelgroep en jij zou zeer waarschijnlijk MK11 toch niet kopen. NetherRealm maakt zich niet druk om jouw opinie. Net zoals het Lamborgini kan roesten dat ik het bezine sleurpers vind.

Ik vind de trailer wel vet, al tijden geen Mortal Kombat gespeeld. Zal wel weer een dure aanschaf zijn, dus ik zal in de bargain bin kijken voor MK-X
EA is anders langzaam aan aardig een andere weg ingeslagen.

Eén van de eerste grote graaiers die is gaan inzien dat acceptatie minder wordt.
Wat versta je onder "niet de doelgroep"? Want wat is de doelgroep na het zien van deze trailer? Of bedoel je met de doelgroep die blindelings een aankoop doet zonder te zien wat hij/zij gaat kopen? Ik ben misschien wel de persoon die groot geworden is met MK1 en MK2. Buttonsmashen op een keyboard en een magazine kopen in de winkel om de "finish him" moves onder de knie te krijgen.

En gelijk dat persoonlijke gedoe "Netherrealm maakt zich niet druk om jouw opinie" en dat je mij kent door de avatar. Dat is het probleem hier niet. Het bedrijf moet winst maken en kennelijk is er een grote groep die hier gevoelig voor is. Je weet totaal niet wat je gaat kopen. Als je toch het voorbeeld van de Lamborgini neemt dan heb jij de auto al gekocht voordat je uberhaupt iets gezien hebt. Je weet niet hoe hij rijd, wat de vorm is.

Je reactie slaat gewoon nergens op en dit is precies de reden waarom deze manier van marketing zo belachelijk is. Ze laten een leuke trailer zien en vervolgens wordt er flink gehyped.

Deels offtopic: toevallig kwam ik deze gisteren nog tegen: https://imgur.com/gallery/oVKhM

[Reactie gewijzigd door grote_oever op 7 december 2018 15:29]

Dat zijn veel aannames die je daar doet.

Je krijgt gegarandeerd beta access. Normaliter kun je je nog steeds ook al pre-order je niet, inschrijven voor de beta. Alleen heb je dan een "kans" om geinvite te worden.

De extra character zal ook gewoon beschikbaar zijn echter kan het zijn dat deze voor een klein bedrag gekocht dient te worden, pre-order je de game krijg je hem cadeau.

Iets met storm in een glas water...
Nee, is niet een storm in een glas water. Dit punt is letterlijk het probleem van de gameindustrie tegenwoordig. Wij weten letterlijk nu twee dingen:

- er is een Cinematic trailer met een releasedatum
- Je kunt extra krijgen door de game te pre-orderen.

Gamers moeten een keer klaar zijn met deze constructie. We hebben nog geeneens gameplay beelden gezien. We hebben recentelijk zoveel voorbeelden waarbij het mis gaat (fallout bv), maar ken leren we er gewoon niet van.

Als gamedistributeur moet je gewoon vanaf dag 1 preorderen open zetten; Bonussen geven; game cinematic trailers eruit pompen en zo lang mogelijk vaag blijven over de game. Want dat gebeurt op dit moment. Er is letterlijk 0 gezegd over de game, behalve dat Scoprion en Raiden in de game zitten omdat ze met elkaar vechten. Mocht je reviews willen afwachten dan heb je op dit moment twee opties:
- of pech, want je kan de bonus char niet spelen
- of je moet extra geld uitgeven om hem alsnog te kopen.

Beide opties zijn erg en ik bedoel echt ERG! Is het de eerste optie dan heb jij gewoon een game die minder compleet is dan iemand die preorder heeft gedaan. Is het optie twee dan moet je gewoon extra betalen bovenop de basisgame om dezelfde ervaring te krijgen. Mocht het inderdaad optie 2 zijn dan zijn er genoeg redenen om de game links te laten liggen; want het blijft dan niet met 1 unlockable char.

Er is nog een derde optie waarbij je de char vrij kunt spelen, maar zelfs dat is een bepaalde groep benadelen.

Het is geen storm in een glas water. Game heeft vanaf dag 1 al een verkeerde start gekregen. Persoonlijk denk echt dat wanneer je een goede game hebt dat deze wel automatisch verkoopt en dat je deze tactieken niet nodig hebt. Mijn inziens worden deze tactieken toegepast als ze weten dat game geen topper wordt.
Wil je terug naar de oude situatie dan? waar je voor extra characters gewoon een ‘update’
van de game voor de volle mep moest kopen. Denk aan; Street Fighter Turbo of Ultimate
Mortal Kombat 3.

Nee, dan betaal ik liever 4 euro extra voor een character als DLC.
Wat is er mis met gewoon support leveren? Waarom zouden toevoegingen geld moeten kosten?
Als Microsoft nu eens besluit dat je elke patch Thuesday mag gaan betalen voor updates of toevoegingen zijn wij mooi klaar met z'n allen, niet?

Je kan het accepteren wat je schijnbaar doet, of niet. Er zijn uitgevers die andere manieren hanteren om geld te verdienen welke veel minder agressief zijn. Het is dus niet zo dat het niet kan.
Epic Games is het allerbeste voorbeeld.

Ik ben er ook 1 zo die het niet accepteert omdat het gros het wel accepteert. Ik denk soms dat het met leeftijd te maken heeft (generaties, maar dat is puur speculeren).

Ik weiger pertinent bepaalde games te kopen, omdat bepaalde uitgevers mensen uitknijpen. Ik ben dan wel zo eerlijk om zo'n game dan op een andere manier alsnog op mijn pc te krijgen. Een dikke vinger is dat feitelijk, want ik heb totaal geen moeite met geld uitgeven aan games van Epic Games of Rockstar bijvoorbeeld (of elke andere uitgever die niet op zo'n manier te werk gaat). Ik loop er een hoop door mis, maar een principe om een punt te maken is ook wat waard.

Zolang zij mij niet het gevoel geven dat ik daartoe verplicht ben doe ik het graag.

Deze game loop ik ook met een boog omheen. Kost je uiteindelijk 120 euro ofzo wil je alles hebben.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 7 december 2018 15:14]

Wat is er mis met gewoon support leveren? Waarom zouden toevoegingen geld moeten kosten?
Omdat het maken van toevoegingen de ontwikkelaar geld kost.

Ik snap ook niet zo goed wat je hier agressief aan vind, het is zo toch veel beter dan vroeger?
In de jaren 90 kon je gewoon de gehele game over nieuw kopen, voor de volle mep.

Nu kun je zelf bepalen wat en hoeveel je wil kopen (b.v. alleen een los character).

Grappig dat je Rockstar noemt; Zij vroegen eerst ook gewoon geld voor toevoegingen, totdat ze overgingen op microtransactions. Wat ik persoonlijk veel agressiever vind, omdat dit daadwerkelijk invloed heeft op het spel.
Ik geef je gelijk, afaik gebruikten ze in MK9 extra DLC als fondswerving om MK weer van de grond te krijgen, ze zitten nu echter aan de tweede telg na 9, dus imo gaat deze vlieger niet op.

Waar ik je niet gelijk in geef is dat je van dit spel moet wegblijven. Koop dit eens in een bundle als steam -50% geeft en je hebt waarschijnlijk weer een zeer fijne singlepalyer/hotseat game :)
Ben even in de war, waren er nou 2 scorpions in de trailer? Of vergis ik me in een karakter?
Jazeker, maar gezien dat stukje met die zandloper... Denk ik dat deze game in verschillende tijdlijnen zal afspelen. Wat vaker is gebeurd in de Story.
Raiden en Liu Kang zijn in diverse tijdlijnen bijvoorbeeld weleens volledig darkside gegaan en waar anti helden ineens de wereld redden, zoals Scorpion en Subzero.
ah ok, ik heb na MK2 niet echt meer gespeeld, wel eens een potje op een latere versie maar that's it...
Ik vind het vaak wel enorm gaaf als Mortal Kombat betreft verhaallijn weer terug gaat naar de gebeurtenissen van MK1/2 maar dan met een twist in het verhaal. Om bijvoorbeeld te voorkomen dat Liu Kang volledig darkside gaat en alle realms (o.a. Earth) overneemt.
Qua verhaal is MK 10 juist een reboot qua verhaal
Zit er een verhaal in MK dan? Nooit geweten
De spellen hebben inmiddels wel een aardige "lore" achter zich, ja. Zelfs als je alle cut scenes uit MK X neemt dan heb je een aardig lange film (is op YouTube te vinden) en er zijn stripboeken, speelfims, etc.
Dan moet je de film kijken.
Al sinds het eerste deel een soort intro filmpje en eind filmpje per karakter. Vergelijkbaar met zoals Streetfighter verhaal heeft. En natuurlijk zoals iemand beneden mij meld zijn er ook films die proberen het verhaal van MK1 t/m 3 na te bootsen.

Ook is rond de tijd van MK9 ook een soort live action miniserie geweest rondom Mortal Kombat.
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Mortal_Kombat:_Legacy

Zeker leuk om te kijken voor de trouwe fan.
1e Scorpion zag er vrij modern uit, 2e was meer een klassiekere versie (leek erop op de MK2 versie)

Edit: even Google gedaan, blokjes motief was MK3. MK2 was zoals ik het altijd zag het gele bankstelstofje.

[Reactie gewijzigd door djcasl op 7 december 2018 12:59]

bankstel stof? nee dat heet gewatteerde stof.
deel 1 was effen stof, deel 2 was gewatteerde stof, ultimate mortal Kombat 3 was blokjes motief, enz.

de reden dat je 2 scorpions ziet, is om de verschillende aanpassingen per personage te benadrukken.
Zou een Shaolin Monks variant wel weer leuk vinden. Lekker simpel lokal co-op de MK Universe door raggen. Of MK Deception :9~

[Reactie gewijzigd door H0lyGra1l op 7 december 2018 10:18]

Dat spel was inderdaad meesterlijk, of de Mario Kart minigame in 1 van de PS2 delen :P
Ahh in Armageddon, was ik helemaal vergeten :9
Bo Rai Cho die zo heerlijk over de baan kon kotsen waardoor je uitgleed haha :+
MKX was een heerlijke reboot van de MK series, maar werd mij teveel juggle-moves. Verwacht weinig anders bij deze versie, zeker wat je bij Injustice2 al zag, hoewel het zeker een MK niveau game is, sla ik hem over.
Herkenbaar. MKX was echt zoooo vet en zoveel uurtjes met vrienden aan verspijkert. Echter het heeft nu wel het niveau "pijn aan mn duimen!" met al die combo's en snelheid van juggles dat ik deze van de zijlijn bewonder....maar zelf toch even oversla. Ik word te oud.. :+
Betreft gameplay vond ik Mortal Kombat 9 de beste reboot. Was betreft besturing iets meer trouw aan MK2/3 met minder extreme juggling combos. Ook de classic skins ben ik erg fan van.
MK X was geen reboot maar het vervolg op de reboot. De echte reboot was MK (oftewel Mortal Kombat 2009).

De serie heeft nooit een succesvolle overstap weten te maken van 2d naar 3d totdat in 2009 de serie dus een reboot kreeg waar het aangekondigde MK XI inmiddels alweer het tweede vervolg op zal gaan worden.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 7 december 2018 11:41]

Vette trailer, maar jezus wat een slechte muziek die totaal niet bij het filmpje past... ?!
Dit is de no talent hip hop scene, zeer populair tegenwoordig.
Een nieuwe Mortal Kombat, wauw! Ben al fan sinds MK1 op de SNES waar voor helaas nooit blood codes waren zoals op de SEGA.
Ik hoop niet dat je met deze game weer de mobile app nodig gaat hebben voor unlocken van bepaalde skins (zoals de classic skins die ik zo graag speel (nostalgie).
Voor mij zeker de pre order waard! Shao Kahn Hammertime!

Moet tevens erbij vermelden dat pre order niet 100% nodig gaat zijn om Shao Kahn te kunnen spelen. Bij MKX zeiden ze over het karakter Goro dat deze alleen via pre order speelbaar zou zijn, om die een 2 weken na release doodleuk als betaalde DLC te te voegen. Beetje misleiding in marketing dus...

[Reactie gewijzigd door Dostar op 7 december 2018 10:28]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.