LG levert minder tv's en smartphones

LG heeft in het zomerkwartaal minder tv's en smartphones geleverd. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt bij de bespreking van zijn kwartaalcijfers. De daling in vraag naar tv's komt mede door het WK voetbal voor mannen dat in juni begon.

Door het WK voetbal hebben meer mensen die hun tv later hadden vervangen eerder een nieuwe televisie aangeschaft, claimt LG. Daardoor daalde de vraag de afgelopen maanden, ten opzichte van de lente en ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook een minder goed draaiende economie in Zuid-Amerika was een oorzaak van de dalende leveringen.

LG hoopt dat het dit najaar beter zal gaan, mede omdat het veel verwacht van de markt voor dure tv's in westerse landen, waar het economisch goed gaat. LG is sterk op het gebied van high-end tv's met zijn oled-tv's en oledschermen voor andere fabrikanten.

Op gebied van smartphones blijft het aantal geleverde exemplaren dalen. LG geeft geen exacte getallen meer op. De financiële resultaten vallen mee, omdat LG meer midrange-smartphones levert dan voorheen en omdat de winstmarge per toestel hoger is. Zo brengt het binnenkort in de Benelux de G7 Fit uit.

LG blijft het moeilijk hebben in de markt voor high-end smartphones. Daar heeft het eerder dit jaar de G7 ThinQ uitgebracht in de Benelux. LG verwacht in de komende maanden hogere verkopen van high-end modellen, door het uitbrengen van de V40 ThinQ; die komt voorlopig echter niet in de Benelux uit.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

25-10-2018 • 14:18

82 Linkedin

Reacties (82)

82
81
46
2
0
28
Wijzig sortering
Tja Ik ben bij tv's een enorm fan van de LG panelen en instellingen al vind ik het nieuwe os slechter als dat wat tot 2014 gebruikt werd. Ik ben geen fan van die enorm lelijke dikke balk vol met apps die ik nooit zal gebruiken en gewoon meer als een derde van het scherm in beslag neemt.
Ook de keuze om geen gewone remote maar mee te leveren vind ik een enorm domme keuze. Maar het ergste vind ik nog dat ze 3D uit de tv's gehaald hebben want dat was gewoon de enige vorm van 3D die ik kan bekijken.
3D begint net op gang te komen en ze hebben het er alweer uit gesloopt.

Zal mijn volgende tv een LG worden? Waarschijnlijk wel want samsung vind ik echt ruk panelen en sony,philips en andere merken vind ik maar niks dus blijft er niet veel over.

Qua telefoons heb ik gister definitief vaarwel gezegd. heb sinds 2012 lg telefoons maar er is iets wat keer op keer op keer terugkomt als software fout in hun roms. Bij unpluggen na de 2de keer opladen begint er een drain en die is alleen te verhelpen door een snelle reboot en dan is het weer prima tot je op laad....
De 4x hd de g2 de g4 de g4 hebben dit kwaaltje allemaal en ik ben er gewoon klaar mee geen enkel ander apparaat heeft dit.
De hardware is verder prima maar de LG roms zijn een drama.

Waarom ze minder telefoons verkopen kan ik inkomen. LG is traag met releases en er zijn gewoon zat betere opties in elk prijs segment. Maar waarom ze minder tv's verkopen is me echt een raadsel. geld dit ook voor andere merken of kopen mensen gewoon blindelings een samsung net als ze dat bij telefoons doen?
Nee, 3D komt helemaal niet op gang.
Sterker nog: In de VS worden al een tijd geen 3D discs meer verkocht. Of in ieder geval bijna niet meer. Men is daar aangewezen op import.
Andere merken hebben 3D al laten vallen.
De strijd zal in de (high-end) tv wereld nu gaan om de hoogste (piek)helderheid, vanwege HDR.
En daar gaat OLED het helaas nog moeilijk mee krijgen...

[Reactie gewijzigd door Nyarlathotep op 25 oktober 2018 14:53]

tja nutteloze specs met nummertjes over een feature die echt wat toevoegt. Welkom in de consumentenmarkt in 2018...
Mijn nietszeggende nummertje is lekker hoger dan die van jou. Niet dat het er wat toe doet want mijn tv heeft in de 4 jaar dat ik hem heb nog niet eens op 40% van de totale brightness gedraaid.
Slecht voor je ogen je nachtrust je stroomrekening en het ziet er nog onnatuurlijk uit ook.
Mijn tv is op papier 150 watt maar in werkelijkheid gebruikt hij maar 39 watt zo ver heb ik hem terug staan en als mensen langs komen hebben ze nog nooit zon rustig natuurlijk beeld gezien.
Op mijn telefoon en tablet doe ik hetzelfde.

Kortom zulke hoge brightness moet je niet eens willen. Zelfs in de volle zon is het niet nodig.
In dit geval is het totaal niet nietszeggend.
HDR heeft wel degelijk toegevoegde waarde.
Ik raad je aan om je echt eens in te lezen...
Waarom ga je er vanuit dat ik me in moet lezen ik weet wat HDR doet maar het heeft voor mij gewoon geen toegevoegde waarde.
Ten eerste is 99% van de content geen HDR en ten tweede is 99% van de hdr content kunstmatig bijgewerkt en krijg je er effecten van die gewoon lelijk zijn ipv natuurlijk.
Mensen lijken te houden van over the top brightness over the top kleur saturatie over the top gamma over the top scherpte.
Het is gewoon niet realistisch. Als ik een natuur docu zie wil ik het zien zoals het er daar uit zag en niet zoals alle filters het eruit laten zien.

https://i.ytimg.com/vi/7Pwmus5b_24/maxresdefault.jpg

Dat soort HDR erger ik me kapot aan het is niet realistisch. als ik naar de lucht kijk is het NOOIT zo donker.

Je moet geen detais en effecten gaan renderen die er normaal gesproken ook niet zijn. Dat is hopelijk toch niet waarvoor we tv kijken.


https://veldkampproduktie...g4d9bc893q1z2cfg5zdma.jpg

Dit is het type hdr wat een tekortkoming aan de camera laat zien. de camera was duidelijk niet in staat om bet grote gat tussen licht en donker te overbruggen. hier heb je echter geen HDR tv voor nodig maar een betere camera die daar wel toe in staat is. en dan nog als ik die foto door mijn foto bewerkings- tools haal is de HDR niet correct omdat er betaalde data verloren is gegaan door te agressieve tuning en er dus details wegvallen (in het wit bijvoorbeeld). En is het contrast te hoog waardoor zwart onrealistisch zwart word. Het menselijke oog ziet zwart bijna nooit als pikzwart omdat er overal lek licht is wat een gloed over dat wat zwart is achterlaat.

http://unisci24.com/data_images/wlls/23/248711-hdr.jpg

en deze dan. laten we de meest rechter even negeren want dat ziet er helemaal niet uit.
de middleste heeft onrealistische kleuren het water oogt in de linker meer zoals wij dat zouden zien het haze effect van de linker foto is verdwenen ondanks dat dat iets is wat wij ook zouden zien.
Helaas is het iets dat mensen mooi zijn gaan vinden maar niet iets dat ook maar enigszins realistisch is.

Kijk maar eens 24 kitchen de paprika's gloeien daar alsof ze uranium water gekregen hebben.
Je moet het maar mooi vinden ik erger me er kapot aan.

Dat hdr in de kern potentie heeft ben ik het wel engizins mee eens maar alleen als er hdr neutraal word opgenomen en er geen filters meer overheen gaan en tv's geen filters meer toepassen maar alleen 1 op 1 doorgeven. Iets wat gewoonweg niet het geval is.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 25 oktober 2018 20:41]

Grappig... wat jij over HDR roept vind ik van 3D :)
Nauwelijks content, onrealistisch (waarom zie ik wel in 3D maar kan ik niet focussen op iets anders dan de camera doet), vage effecten (lianen vlak voor je ogen die ophouden aan de rand van het beeldscherm) enz...
Er is zat 3D content alleen is lang niet alle 3d content native 3d opgenomen maar het voegt wel een effect toe.
En ja het focussen in films is soms behoorlijk irritant zeker met het groter worden van tv's ziecik danvook meer in het volledig scherp beeld en je ogen natuurlijk hun ding laten doen. Als alles scherp zou zijn zou de ervaring nog beter zijn. Alleen hebben we dan waarschijnlijk 8k nodig voor extra details. Zeker in de bios zou 16k dan geen luxe zijn.
https://i.ytimg.com/vi/7Pwmus5b_24/maxresdefault.jpg

Dat soort HDR erger ik me kapot aan het is niet realistisch. als ik naar de lucht kijk is het NOOIT zo donker.
Weet je wel zeker dat het rechter plaatje de HDR is ???

In het linkerplaatje zijn vlak bij de bomen de heuvels lichter van kleur, alsof daar lokaal het contrast is opgehoogd. Ook in de bomen zelf lijkt meer contrast te zitten. Op beide aspecten vind ik het rechter plaatje er duidelijk minder getruct uitzien (en een zo diepblauwe lucht is vooral in de wat zuidelijker landen wel degelijk te zien).
Kijk maar eens 24 kitchen de paprika's gloeien daar alsof ze uranium water gekregen hebben.
Je moet het maar mooi vinden ik erger me er kapot aan.
Ik vraag mij wel af in hoe verre dat de schuld is van de uitzending zelf in plaats van het paneel.
Als je content ergens anders vandaan komt is het volgens mij een stuk minder overdreven.
Dat is 100% de schuld van de uitzending/opname. Ik heb het namelijk niet bij de programma's van jamie oliver op 24 kitchen, die komen dan ook uit jamie zijn eigen studie of van de bbc.
24 kitchen heeft gewoon het hele camera gedeelte niet goed in orde.
Het komt ook op meerdere tv's voor sterker nog ik zie het zelfs op mijn gekalibreerde game monitor als ik online kijk.
Tja Ik ben bij tv's een enorm fan van de LG panelen en instellingen al vind ik het nieuwe os slechter als dat wat tot 2014 gebruikt werd. Ik ben geen fan van die enorm lelijke dikke balk vol met apps die ik nooit zal gebruiken en gewoon meer als een derde van het scherm in beslag neemt.
Ook de keuze om geen gewone remote maar mee te leveren vind ik een enorm domme keuze. Maar het ergste vind ik nog dat ze 3D uit de tv's gehaald hebben want dat was gewoon de enige vorm van 3D die ik kan bekijken.
3D begint net op gang te komen en ze hebben het er alweer uit gesloopt.
Ik ga alleen in op je tv uitspraken want qua telefoon heb je gewoon helemaal gelijk :)
Je vindt het huidige OS een lelijke, dikke balk hebben met apps die meer dan een derde van het scherm in beslag neemt, je hoeft het natuurlijk niet op te roepen als je het niet gebruikt (bijv. de instellingenknop ingedrukt houden en je gaat meteen naar de instellingen) en het Netcast systeem wat ze daarvoor gebruikten nam het hele scherm in beslag ;)

De Magic Remote combineert het muisaanwijzer gedoe met een reguliere A.B. Daar moet je van houden, in een OLED prijsrange hadden ze natuurlijk best een simpele 'klassieke' A.B. er bij mogen doen.

3D is gestopt op alle reguliere merken, dat is niet perse de schuld van LG. Er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die 3D ontzettend en superbelangrijk vinden maar kennelijk vond de grote massa het niet boeiend meer--> weg ermee dan.
Als ze 3D beperkt zouden hebben tot TV's die het werkelijk fatsoenlijk aan de kijker kon laten zien, dan was het misschien niet zo impopulair geworden. Maar het moest en zou op alle TV's beschikbaar komen, en niet iedere TV was daarvoor geschikt, verre van zelfs. Ik ben blij (of laten we zeggen, diverse gezinsleden), dat het op onze 4k Oled nog beschikbaar was, want beter dan dit wordt het nooit meer. Nu onze TV recentelijk nog voorzien is van een in 2018 geproduceerd 3D panel (ze zijn er blijkbaar nog voor sommige modellen), kunnen we weer jaren vooruit nu (hoop ik). Passief Full HD 3D op een 4k Oled is gewoon smullen (voor de liefhebbers dan).
Ik wist niet dat er nog 3D 2018 panelen gemaakt werden, wellicht toch een paar voor dergelijke zaken. Maar all the better voor jou :)
Ik had dat ook niet verwacht, maar het panel was van een productie-datum voorzien en heeft zelfs opties ingebouwd die niet in het oorspronkelijke 2015 panel zaten (zoals logo dimming bij heldere logo's).
De magic remote vind ik zelf helemaal niks de accuduur van die dingen is waardeloos (mijn huidige gewone remote die ik lost moest kopen doet het al 4 jaar op 1 setje batt. Mijn magic remote is elke 2 weken leeg en licht dus ook ergens stoffig te wezen..
Verder vind ik het geen lekker werkende input methode tenzij je wat moet typen. maar dan heb ik gewoon een muis in de usb port
Verder heb ik ook het idee dat het hele smart en menu gebeuren veel beter zou werken als de cpu veel sneller zou zijn.
Het is gewoon trager als het oude systeem wat natuurlijk ook veel simpeler was.
Ik ben gewoon fan van een oude remote met voor iedere veel gebruikte functie een eigen knop. De smart remote heeft gewoon minder knoppen en sommige dingen zal je dus omslachtig via het menu moeten benaderen.

Tja maar in de bios is het overgrote deel gek genoeg wel allemaal 3D. Dus blijkbaar is het wel boeiend.
Zelf heb ik her liever als een nutteloze functie als HDR wat gewoon nooit echt realistisch oogt. Maarja blijkbaar zijn we overgeleverd aan de grillen van de gemiddelde soap kijker.
Je mag je echter afvragen waarom er nog 3D bluerays verkocht worden als geen enkele tv het straks meer ondersteund... (zijn er nu nog 40+)
Voor de bios is het een overlevingsstrategie en wordt het gepushed door filmmaatschappijen/producenten/biosketens om zo het kopiëren/cammen te bemoeilijken. Ik vind het weer irritant dat het zoeken is om een grote film juist in 2D in de bios te kunnen zien, men wordt dus aardig gedwongen om bepaalde films in 3D te bekijken.

Niet iedereen gaat naar de bios, de meeste mensen hebben wel een tv. En tja, als de massa geen 3D meer wil...
Ik weet niet wat voor model Webos tv je hebt maar ik moet zeggen dat de moderne modellen heel vlot werken (op dit moment).
Heb nog geen web os ik heb momenteel het laatste model zonder webos. Maar vrienden hebben wel webos en tot en met 2017 (webos 3.5) is het gewoon verre van vlot of instant maar dat is ook niet gek als je naar de gebruikte hardware kijkt. Als ze een fatsoenlijke 8 core mediatek chip zouden gebruiken is het al veel sneller. vaak zit er gewoon echt een belabberde chip in tv's en juist nu zijn er meer snelle chips als ooit tevoren. Ik vind het een beetje een gevalletje ziggo horizon. de chip is gewoon veel te traag voor het lekker werken van de software. Instant en snappy is toch niet teveel gevraagd mag ik hopen de tech is er en kost niet veel .
Het zal nog geen 20 euro aan de totaal prijs toevoegen gezien er al telefoons met betere chips zijn voor rond de 100 euro.
De nieuwe versies van de LG OLED televisies, bijvoorbeeld de C8 zijn dusdanig snel dat ik Webos nu echt als een dik pluspunt zie ten opzichte van de concurrentie. Het werkt erg aangenaam.
Dat kan ik onderschrijven, als iemand die net z'n 2012 LG TV (LM960V) weggegooid heeft en vervangen door een C8. De Smart-functionaliteit van de LM960V gebruikte ik al een paar jaar niet meer want te langzaam en de interface was meh, maar die van de C8 is zo ongeveer sneller dan de Apple TV die er ook aan hangt (en de smart-functionaliteit van de eerder tv eigenlijk verving). En de Netflix-apps op de C8 en de AppleTV zijn nagenoeg identiek.
Tja daar heb ik niet mee gespeeld maar die dingen zijn zo duur dat ik die de komende 10 jaar nog niet kan overwegen.

Voor Mijn volgende tv wil ik van 47 inch naar 65 (mooie anti diefstal maatregel :+ ) en dan is de goedkoopste oled nog 2,2x zo veel als dat ik uit wil geven aan een TV en dat is dan nog een model uit 2016 wat ik dus zeker weten al niet zou overwegen ivm future support.
1 jaar oud wil ik over nadenken omdat je soms met geluk net een serie hoger kan kopen voor hetzelfde geld.
Welkom bij zo'n beetje elk merk dat smart tv's maakt, de gebruikte processoren zijn idd belabberd.
Hoewel mijn C8 heel vlot werkt dus het lijkt nu beter te gaan.
Helaas heeft de massa geen 3D op een OLED gezien. Sinds vorig jaar heb ik een 65" OLED met 3D uit 2015 en sindsdien is mijn verzameling 3D blurays ongeveer 5 x zo groot. Films als Guardians of the Galaxy, The Walk, Doctor Strange en vele anderen zijn een echt spektakel in 3D. Ook verschillende games op PS3 en enkele op PS4 is toch een andere ervaring in 3D.

Maar ja, dit is veel te vroeg en veel te veel gepusht geweest. Passief in 4k had de eerste stap moeten zijn voor 3d in de huiskamer. Misschien zorgt Avatar 2 voor een renaissance :)
Heb jij 't niet over de oude LG magic remote, die bij sommige modellen geleverd werd *naast* de gewone remote? Die ging inderdaad snel leeg maar afaik is dat bij de huidige modellen (waar geen klassieke remote meer mee geleverd wordt) niet meer een probleem.
Mijn tv in 2014 had als eerste de magic remote als standaard. Ik kon echter wel nog zelf een losse remote kopen wat ik toen ook gedaan heb voor 2 tientjes.
Bij nieuwe modellen lijkt lg echter niet meer de moeite genomen te hebben een losse remote te maken voor degene die dat willen.
Wat een rare ervaringen heb jij... WebOS 3.5 neemt op mijn scherm in de hoogte 19 vd 68 cm in. (jep, nagemeten) Dat is net iets meer dan een kwart. ;-) En zo snel je magic remote leeg? Met mijn C7 doe ik echt maanden met een setje batterijen en niet maar 2 weken. Vanwege de extra functies zou een flymouse nu eenmaal sneller leeggaan. Jij wilt meer knoppen? Hoe zie je dat voor je? Een knop voor Netflix, Amazon en instellingen hebben we al. Daarnaast kan je van de cijfertoetsen al snelkoppelingen maken voor veel gebruikte apps of instellingen. Als ik een aparte toets wil hebben voor Videoland, Pathé Thuis, audio-settings, beeldcalibratie, HDR-modi, per bron, etc, dan wordt het pas een rommeltje. Ik vind dit - persoonlijk! - echt prima werken zoals het nu is. Een snellere soc mag natuurlijk altijd, maar als ik kijk hoe snel ik door de menu-instellingen, of bijv. Netflix navigeer, dan scheelt er echt helemaal niks aan een vloeiende gebruikservaring. M.i. helemaal prima.
Beetje off topic, maar hoe map je de numerieke toetsen met een app? Laatst zag ik deze optie toen ik op de remote ging zitten en was aangenaam verrast maar ik kan het niet terug vinden...
Ik heb mijn magic remote van de lg tv al sws 2 jaar niet hoeven te wisselen... ik denk dat er iets niet klopt bij jouw remote
Ok kan zijn dat er bij nieuwe modellen een grote verbetering is. misschien staat hij niet meer 100% stand-by of iets dergelijks.
Ik heb altijd vermoed dat het of de motion sensor of de mic was die altijd standby waren.
Ik doe zeker een half jaar tot een jaar met de (oplaadbare) batterijen van mijn magic remote. Suggestie: probeer eens andere batterijen.
In de bios heb je vaak gewoon geen keuze... Het is een beperkte ervaring natuurlijk, maar ik heb de laatste jaren van niemand gehoord dat ze 3D in de bios nou zo boeiend vinden, maar ja als hij alleen in 3D draait (op het moment dat je wil gaan) dan heb je weinig keuze en moet je maar zo'n brilletje op je gezicht zetten.
Zelf heb ik echt maar heel zelden het idee gehad dat de 3D echt goed gedaan was, en zelfs toen vergat ik dat het er was op het moment dat ik gewoon de film ging kijken. Maar het is een goed excuus voor de bioscoop om een hoger tarief te vragen, dus daarom blijft het daar wel.
De magic remote vind ik zelf helemaal niks de accuduur van die dingen is waardeloos (mijn huidige gewone remote die ik lost moest kopen doet het al 4 jaar op 1 setje batt. Mijn magic remote is elke 2 weken leeg en licht dus ook ergens stoffig te wezen..
Vreemd, dan zou ik toch zeggen dat er iets mis is met je magic remote, ik heb mijn LG nu iets meer dan een jaar en de batterijen nog niet hoeven te vervangen.

Overigens krijg je bij de wat duurdere OLED's volgens mij gewoon twee verschillende afstandsbedieningen.
Heb zelf een EF950V Oled scherm, ook nog een 3D paneel. Het ziet er inderdaad erg mooi uit, maar zou het zelf niet extreem missen op een nieuw scherm.

3D in de huiskamer heeft het gros van de mensen gewoon geen behoefte aan gehad. Sterker nog: een groot aantal mensen vond het niet fijn kijken. Ik geloof er niet in dat het wel een succes was geweest als het alleen toegepast zou zijn bij goede panelen, want dat had de doelmarkt weer kleiner gemaakt.
Nu er bijna geen tv's meer verkocht worden met 3D weergave zal het aanbod van nieuwe films met 3D weergave ook verder wegzakken. Om die reden alleen al is het gewoon een gedoemde techniek.

Wel mooi dat er kennelijk nog 3D ondersteuning is in 2018 overigens. Vooral voor diegenen onder ons die een leuke verzameling 3d-films hebben opgebouwd.

Overigens verder wel eens met je bevindingen over het OS. Het is ook diep droevig dat ze vrij nieuwe toestellen ook geen fatsoenlijke OS updates meegeven. De EF950V heeft afgezien van kleine updates nooit een goede revisie gekregen, mogelijk ook door de beperkte hardware op dit gebied. Voor een TV die -bij introductie - enkele duizenden euro's heeft gekost mag men wel iets meer verwachten.


edit:moest eigenlijk reactie zijn op computerjunky's post.

[Reactie gewijzigd door morten op 25 oktober 2018 17:02]

Maar het ergste vind ik nog dat ze 3D uit de tv's gehaald hebben want dat was gewoon de enige vorm van 3D die ik kan bekijken.
3D begint net op gang te komen en ze hebben het er alweer uit gesloopt.
Dit is voor mij de reden geweest om een 'gewone' 4K LCD TV van LG te kopen van 20176, waar de 3D-functionaliteit nog wél in zat. Dat, en de prijs. Want de oude Full HD LG TV met 3D die er stond, was in principe nog niet aan vervanging toe, maar ik zag de bui al hangen. Ik heb behoorlijk wat 3D-content op de NAS en op BluRay en die wou ik nog wel gewoon goed kunnen bekijken. Ik vind het sowieso jammer, want met de 4K resolutie was het nu gewoon mogelijk om een FullHD 3D-beeld op je scherm te toveren, in theorie althans. Was wat mij betreft heel welkom geweest. En ja, bij veel films was het gewoon een gimmick, een hype, maar ik vind het 3D-effect bij films als Avatar, Gravity en The Hobbit gewoon heel welkom en een goede aanvulling op de 'reguliere' versies. Neem daarbij het feit dat je af kunt met gewone goedkope 3D-brilletjes (ik had bij mijn 'oude' Bravia uit 2012 nog van die dure actieve 3D-brillen moeten kopen. 400 euro lichter en die dingen konden continu op de lader (ja, wij gebruikten ze nogal veel)) en je hebt gewoon een prachtig concept.

@Wren Je hebt gelijk, typo. Ik heb een LG 55UH850V. Het enige wat me hieraan tegenvalt is de edge-lit backlight. Maar dat merk je vooral bij een voornamelijk zwarte achtergrond. Voor de rest nooit wat storends ervaren. Destijds voor 750 euro op kunnen pikken bij Coolblue vanwege een beschadigde doos. Terwijl hij elders nog 1300+ moest opbrengen. Heerlijk, dat Coolblue. :)

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 25 oktober 2018 14:53]

Wat is het modelnummer van je 4K LED tv van LG? Want volgens mij hadden ze in 2016 de laatste 3D modellen en was er in 2017 geen 3D meer.
Waarschijnlijk is zijn paneel onder garantie vervangen :)
Bleek een UH850 te zijn, 2016 model :)
Idd 4k was wat we nodig hadden voor passieve 3d. het halveerd de verticale beeldlijnen dus op 1080p was 3d niet echt mooi om naar te kijken maar op 2160p is het gewoon goede kwaliteit. erg jammer maarja wat doen we er aan.
op 1080p was het een flop en 4k had de spron geweest die we nodig hadden maarja...

Ik vind van tijd tott tijd zelfde de 2d naar 3d feature best goed werken en het geeft echt diepte.
Niet zo mooi als met echte 3d content maar dat mag je ook niet verwachten maar het werkt redelijk.

Actieve 3d kan ik gewoon niet kijken daar krijg ik barstende koppijn van.
De updates voor mijn G6 gaan momenteel vrij aardig. Update naar Oreo duurde echter wel heel erg lang.

Battery drain problemen zijn niet meer of minder dan mijn voorgaande telefoons (Samsung, HTC). Maar zeker na een reboot gaat de accu behoorlijk lang mee - ik doe regelmatig 2 dagen bij normaal gebruik (vooral in het OV en 's avonds bij de TV).

Op een probleempje met de telefoon DAC na (soms klink ik voor de andere kant als een robot - headset er in en dan is het weg - ben niet de enige met dit probleem) ben ik er wel tevreden mee.

Maar of mijn volgende telefoon weer LG wordt...
Welke tv heeft een beter besturingssysteem? Hint: geen.
Ik hou van simpel en geen onzinnige grafische meuk dus wat dat betreft alle merken.
Ik denk dat de TV verkoop van LG misschien slechter was, maar dat het een top jaar was voor een OLED panelen. En dat wordt alleen nog maar meer nu alle grote spelers op de markt in de OLED wagen zijn gesprongen.
Geen enkel probleem op mijn G6 en G5.

Beide hebben ook update android 8 gekregen (denk dat beleid sneller en beter loopt nu dan bij samsung)

Moet zeggen alles loopt smooth en met googlecam erop gegooit zeer tevreden ;)
Eens over 3D. Ik hoop dat LG in ieder geval weer één model gaat aanbieden met 3D voor de liefhebbers. Ikzelf film mijn eigen content met een 3D-camcorder (Sony HDR-TD10E). Zeker met passief 3D super!
Zal mijn volgende tv een LG worden? Waarschijnlijk wel want samsung vind ik echt ruk panelen en sony,philips en andere merken vind ik maar niks dus blijft er niet veel over.
En waar denk je dat Sony en 'andere merken' hun panelen vandaan halen :)

Het is de techniek dat achter een scherm zit en niet zozeer wie de schermen produceert ;)

Maar goed, wat is er 'ruk' aan een Sony scherm?
Ongemerkt zitten er in veel televisie's een LG scherm.
Ja helaas is wat de software doet met die panelen echt treurig. Ik vind LG tv's gewoon verreweg het beste neutrale beeld geven. Ik heb echt geen idee wat andere tv boeren met die panelen uitspoken maar het ziet er gewoon niet uit.
Andere tv's zijn of te blouw of hebben hele rare gamma en zwart waarden waardoor je de meest rare effecten krijgt op bijvoorbeeld gezichten of effe vlakken.
Iets waar de lg helemaal geen last van lijkt te hebben.
En al moet je iedere tv tweaken is dat bij de lg toch wel verreweg het makkelijkste.
Samsung is wat mij betreft met lcd panelen verreweg het slechtste merk dat er is. Zelfs toshiba met zijn bagger tv's doet het nog beter. Het is gewoon niet goed af te stellen wat je ook probeert.
Als je kijkt naar OLED schermen hebben de LG tv's juist een van de slechtere paneel aansturing. Kijk alleen al naar snelle beelden, waar LG echt wel steken laat vallen. Dan heeft Panasonic en Sony het beter voor elkaar op dat punt.
Tja daar heb ik nooit naar gekeken omdat deze schermen niet te betalen zijn als je geen geldboom heb.
Maar voor gewone led panelen zijn ze verreweg het beste en dat heeft minder met het paneel te maken dan met de aansturing ervan.
Dat zelfde geld voor de smartphone
Is het werkelijk zo dat door het WK/EK er meer televisies worden verkocht? Ik hoor dat wel vaker geroepen worden, maar ik zie om mij heen niemand echt specifiek in die periode een nieuwe televisie hebben waarbij ook die reden wordt gegeven.

Uit persoonlijke ervaring komt het meer dat LG de laatste jaren in televisieland niet de beste kwaliteit levert. Hier thuis zijn in de afgelopen 4 maanden 3 televisies met een leeftijd van 3 tot 5 jaar overleden. Bij mij in huis geldt dan ook dat er geen LG TV meer binnen komt...
Ook bij verschillende retailers (VS: Best Buy, Costco en Fry's) gehoord dat de LG OLED TV's en panelen nog veel kinderziektes hebben waarbij niet direct over wordt geklaagd op internet maar waar wel de personen direct de TV terug binnenbrengen ter vervanging (dit gebeurt dan ook wel direct) of gewoon inruilen voor een ander merk. (meerdere dode pixels was het meest voorkomend). Ook lage helderheid (California en zon) komen vaak ter sprake om te gaan voor een high end LCD.

Echter zou een LG model veel vaker worden geretourneerd worden dan vergelijkbare OLED TV's van andere merken maar kan dit zonder de statistieken niet verder onderbouwen dan momentopnames van een random zaterdag in deze winkels.

[Reactie gewijzigd door Elazz op 25 oktober 2018 14:35]

Die lage helderheid is wel zo'n non-argument. Oleds van de laatste 3 jaar gaan helderder dan welke tv van 4 jaar oud dan ook, konden ze daarvoor geen tv kijken in Californië? Alleen de high end LCD's gaan helderder maar daar heb je alleen wat aan bij HDR. Maar zelfs HDR ziet er beter uit op Oled door het veel hogere contrast.
Het gaat erom dat er nu een keuze is om een tv in huis te nemen dat onder de velle zon alsnog een piek helderheid van 1500+ nits kan leveren zonder al te veel moeite. Sommige recente modellen bereiken al 2000 nits. En als je eco settings uit hebt en de juiste instellingen toegepast dan ziet sdr content er goed en helder uit. Een simpele side by side op max brightness maalt toch een verschil en het lijkt me niet dat je een oled tv zo graag op max wilt hebben en met de zon erop. Slijtage gaat sneller, je krijgt uniformiteitsproblemen en soms zelfs die rare donkere vlekken (tijdelijk).

Misschien dat je er niet veel van merkt maar er zijn er genoeg die hier schrik voor hebben en juist om daar niet over te denken dan een high end LCD kopen.

[Reactie gewijzigd door Elazz op 25 oktober 2018 15:56]

Een 2 jaar oude oled zet je niet eens op full brightness, dan wordt je al verblindt. 2000 nits is puur voor hdr en dan ook nog eens voor een mini oppervlak (<5%). Waarom denk je dat helderheid tot 3-4 jaar geleden nooit genoemd werd in een review of in ieder geval niet belangrijk was.

Vrees dat je in de marketingval bent getrapt.
Heb tientallen rtings reviews gelezen alvorens toch niet te kiezen voor een oled tv en ben zeer tevreden natuurlijk. Winkelomstandigheden zijn uiteraard moeilijk te testen maar had de volledige vrijheid om te doen wat ik wou met instellingen. Misschien een oled dan side by side in huis nemen.
LG levert de laatste jaren juist de beste kwaliteit in televisieland.....
Inderdaad. LG maakt alle OLED panelen die in TV's zitten. Niet de meeste; *alle*. En dan hebben ze daarbij het beste smarttv-os (WebOS) en zijn ze erg gefocust op een zo laag mogelijke input lag tegenwoordig.
De panelen is 1 onderdeel van de TV. Hierin onderscheiden ze zich idd door hun patenten op OLED.
Maar om nu te zeggen dat ze de beste (oled)TV's hebben dat vind ik verre van juist.
Zou maar zo kunnen ik had gehoopt een mooi paneeltje te kopen bij de wk sale iets dat ik trouwens iedere keer doe want verder zijn er nooit echt sales voor tv's die ik interresant vind... Maar dat feest ging helaas niet door door dat stelletje overbetaalde prutsers.

Dan heb je wel echt behoorlijke pech want iedereen die ik ken is fan van lg tv's betere beeld kwaliteit en goedkoper en ik heb nog nooit een tv kapot zien gaan op 1 na ergens in 2012 en die werd gewoon vervangen na 3 jaar nog.
En als je het voor elkaar krijgt om 3 tv's om zeep te helpen zou ik me toch af vragen of er geen apparaat is of iets met je stroom netwerk die ze om zeep helpt want dat is echt heel apart.
Ja ik herken het ook niet uit mijn eigen omgeving, echter werk ik voor een electronica keten en het is echt zo
Op dit moment adviseer ik bijna al mijn vrienden/familie LG televisies, want OLED en een goede ondersteuning van Netflix. Ik raad echter iedereen af om een LG smartphone te kopen. Je hebt geen idee of je updates krijgt bij LG (Ik heb me daar bij de LG G4 aan gebrand) verder is het apparaat veelal te duur in vergelijking met concurrenten. Ik adviseer nu vooral Nokia voor de mid-range vrienden en familie.
Opzich qua telefoons vrij logisch. Ze blinken vaak nergens in uit. Geen speciale lange accu, geen beste camera, geen beste scherm, geen "speciale" lange updates etc. Daarnaast zijn toestellen van LG de snelst in prijsdalende toestellen van alle android toestellen. Wat mij als koper huiverig maakt, want mijn 800 euro kostende lg v30, is nu nog maar 400 euro waard.

Qua tv's is het misschien te verklaren doordat lg panelen levert aan sony en philips, die hun eigen twist geven, waardoor de keuze aan oled tv's ook veel groter is. Mijn ouders hebben laatst een philips oled tv gekocht, scherm van LG, maar ambilight van philips erbij vonden hun leuk.
Die zin over het WK staat er een beetje krom, maar zoals voor elke tv-boer geldt: Na een groot sportevenement zakt de verkoop in. Dat betekent meestal ook dat er in de periode vóór dat event weer méér verkocht wordt. :)
Hier exact hetzelfde sentiment. Heb een LG aan de muur hangen (nog eentje met 3D) en had mijn oog laten vallen op de V20. De tv bevalt erg goed (heeft wel last van bleeding maar dat wist ik van te voren dus verder geen klacht). De telefoon heb ik na een aantal maanden weer vervangen. Het secondaire venster beviel erg goed maar het feit dat er maar geen updates kwamen, ook geen security-update woog niet op tegen dat ene leuke feature. LG-tv zou ik gerust weer kopen, een mobiel...not so much.
Op een gegeven moment heeft iedereen een 4k tv. Dan verkoopt er ook niks meer lijkt mij.
Dat kun je ook van een smartphone zeggen en waarschijnlijk ook van andere elektronica.
Juist niet, als je ziet hoe snel de ontwikkelingen gaan, met name tv's dan kun je ieder 2-3 jaar wel een nieuwe TV aanschaffen allerlei nieuwe technieken en features zoals hdr+, hdr10, HLG, 4k/premium, dolby vision etc etc en natuurlijk de trage soc's en software (android tv bv) die bij voorbaat al traag werken maken dat jouw 2 jaar oude TV al gauw flink achterloopt op het nieuwe aanbod.
Maar doet dat "achterlopen" zeer dan? Onze huidige TV is uit 2010, wel met een goed paneel maar geen enkele smartfunctie. Dat doet de HTPC eronder toch beter en sneller. Bovendien wordt TV in Nederland nog altijd op 1080i uitgezonden dus daarvoor is upgraden ook nog niet van toepassing. Waarom zou je dan een nieuwe moeten hebben? Dit is nou typisch spul wat je meestal pas vervangt als het stuk is (net zoals een wasmachine of een oven, geen wereldschokkende vernieuwingen meer) of als een van de oudere tv's (slaapkamer oid) stukgaat en je eens een rondje "doorruilt". Energiebesparing is eventueel nog interessant als je een plasma hebt, verder is daar niet veel mee te winnen (die Philips uit 2010 is ook al met LED backlight). 10 jaar of meer met een TV moet best te doen zijn.
Smartphone koop ik ook niet meer. Geen inovatie blijf met mn oude zitten
Ik heb 2 tv's van LG en ben er zeer tevreden over.

Ik heb hier een LG G4 liggen en koop nooit meer een LG.
Reden: update en upgrade beleid. 1 jaar na introductie is hier officieel niet eens een upgrade naar Android 7 uitgebracht. Wel een test in Polen en een officiële upgrade in Korea.

Het is echt een aanfluiting zoals ze hun klanten behandelen. Dus het is hun eigen fout dat ze klanten kwijt zijn geraakt.
Wat betreft de telefoons heeft het mogelijk te maken met het grote aantal bootloop problemen met door LG geproduceerde telefoons, wat tot een class-action heeft geleid:

https://en.wikipedia.org/wiki/LG_smartphone_bootloop_issues

Dat doet het consumenten vertrouwen geen goed :)

[Reactie gewijzigd door Steef op 25 oktober 2018 14:24]

Al denk ik dat de gemiddelde consument dat niet weet, laat staan wat het is. Gros van de mensen koopt gewoon een Samsung " das toch een goed merk"
Ik denk meer onder de norm dat de meeste gebruikers alleen Samsung en Apple kennen als merken voor Smartphones. ;)
Dat kan ik beamen.
Als ik mensen vertel dat mijn telefoon een OnePlus is snappen ze er niks meer van ;)

De wereld houdt gelukkig niet op met een Apple of Samsung.
Daarom doet een relatieve nieuwkomer als.HMD met het merk Nokia het zo goed. En is Huawei zo succesvol het afgelopen jaar.
Zeker. Voor mij ook een reden geweest om te switchen.

Maar ook door hun keuzes na de G2. Alles wat goed aan die telefoon was en hun USP hebben ze er stelselmatig weer uit weten te werken. De G4 was nog wel uniek, maar zoals je al zei, enorm veel bootloop problemen.

Gooi daarbij nog belabberde support en je hebt de ingrediënten om een flink stuk markt te verliezen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee