'OnePlus gaat 6T in oktober uitbrengen'

Volgens nieuwe geruchten komt de opvolger van de OnePlus 6 in oktober uit. Ook zou de provider T-Mobile het aankomende toestel, de 6T, aan Amerikaanse klanten leveren. Het zou de eerste grote Amerikaanse provider zijn die een toestel van OnePlus aanbiedt.

De informatie is afkomstig van CNet, dat zich baseert op mensen die bekend zijn met de plannen van OnePlus. Het toestel dat door T-Mobile wordt verkocht, zou voor het netwerk van de provider zijn geoptimaliseerd door ondersteuning voor de 600MHz-band. OnePlus had al eerder aan de site te kennen gegeven dat het in onderhandeling wilde treden met Amerikaanse providers, dat meldde CNet in januari. De toestellen van de Chinese fabrikant werken in de VS alleen op het netwerk van T-Mobile en AT&T.

CNet schrijft verder dat de telefoon in oktober moet uitkomen voor een voorlopige prijs van 550 dollar, omgerekend ongeveer 580 euro inclusief btw. De plannen zouden echter nog niet volledig in kannen en kruiken zijn. Zo zegt een van de bronnen tegen de site dat er nog 'technische goedkeuring' moet worden afgegeven. Zonder die goedkeuring zou de release vertraging op kunnen lopen. Een analist legt aan de site uit dat een overeenkomst met een provider een voorwaarde is voor hoge verkoopcijfers in de VS.

OnePlus zou ondanks de deal nog steeds een internationale versie van de 6T verkopen in de VS. In Europa heeft het bedrijf in het verleden al overeenkomsten met bepaalde providers gesloten, zoals het Finse Elisa en het Britse O2.

De OnePlus 6

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

17-08-2018 • 17:53

125 Linkedin

Reacties (125)

Wijzig sortering
Is al bekend wat de verschillen worden tussen de OP6 en de OP6T?
Niet helemaal, maar ik weet 99,9% zeker dat de 6T hetzelfde display krijgt als de OPPO R17, aangezien zij de stock delen en Pete Lau (CEO OnePlus) ex medewerker is bij OPPO en dus voorrang krijgt met hardware: nieuws: Oppo R17 krijgt vingerafdrukscanner achter scherm en kleine inkeping

Plus nog wat andere wijzigingen waarschijnlijk, die nog niet zijn uitgelekt ;).

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 17 augustus 2018 18:00]

Als de vingerafdrukscanner idd op de voorkant in/achter het scherm zit, dan zou dat wel eens de opvolger van mijn inmiddels 2 jaar oude OP3 kunnen worden. Ben benieuwd.
Ook ik heb een OP3, maar om nu bijna 600 te gaan betalen voor een vingerafdrukscanner onder het scherm?
Qua hardware is het nog echt niet nodig om een OnePlus 3 of 3T te gaan vervangen door de 6 of 6T. De processor, het geheugen, scherm en camera zijn nog steeds beter dan de meeste telefoons die nu op de markt komen.
Nouja, je zou ook voor een goedkopere optie kunnen gaat zoals Oneplus 5(T). Worden waarschijnlijk met 6T ook weer iets goedkoper. Of een andere smartphone of nog langer wachten als je wilt/kan. ;)
Oneplus verkoopt altijd maar een model en tot nog toe lanceren ze wanneer de oude voorraad op is.
Dit is incorrect, mijn 5T gekocht toen de 6 al weken gereleased was. Via hun eigen site.
Tot de oude voorraad op is dus. Niks incorrect aan.
Dus ze hebben twee modellen te gelijk verkocht, dus incorrect.
Momenteel verkopen ze nog steeds de 5t.
"lanceren ze wanneer de oude voorraad op is", dus toch incorrect? 🤔
Via de website van OnePlus?
Maar dan zit de vingerafdrukscanner weer aan de achterkant... Precies de reden voor mij om te wachten op de 6T of 7.
Wat is er mis met gewoon de nieuwste versie willen?
zo'n instelling sloopt deze planeet langzaam.. lekker consumeren omdat je het wilt en kan..
Dat is een beetje kort door de bocht. Als je je oude apparaten doorverkoopt/geeft of naar een recycling-centrum brengt dan loopt dat allemaal wel los.
Als je zo redeneert zou je dus nooit een nieuw(ste) model van iets kunnen kopen terwijl die nieuw(ste) modellen vaak milieuvriendelijker zijn dan de voorgangers. Denk bijvoorbeeld aan hoeveel zuiniger wasmachines, drogers enzovoorts zijn geworden over de jaren. Als iedereen daadwerkelijk wacht totdat hun apparaat de geest geeft en niet meer (binnen redelijkheid) te repareren is, dan zou ons gezamenlijke energieverbruik aanzienlijk hoger liggen dan dat het nu is.

In het geval van elektronica is het op zich gewoon goed dat er mensen zijn die het nieuwste willen, en andere mensen die die nog goed functionerende apparaten willen overnemen. Als 'iedereen' bij elk nieuw model acuut z'n elektronica vervangt heb je allicht een punt, maar in de praktijk zal dat niet snel gebeuren.
sorry maar dat klopt niet

de grootste milieubelasting komt van het maken niet van het gebruik.

In het geval van telefoons helemaal niet, immers een 3000mah batterij is precies dat of hij nu in een oud of nieuw toestel zit

voor het milieu is het beter als je hem zelf zo veel mogelijk opgebruikt, doorverkoop helpt een beetje maar aangezien je er zelf een nieuwe koopt lang niet zoveel.

het is trouwens 1 van de grootste misinformaties die bv in de automarkt gebruikt wordt om hybride autos te verkopen. Deze zijn zeer milieuvervuilend om te maken, en al rij je er 10 jaar mee rond dan nog
Nou als je je "oude" telefoon dan in de prullenbak gooit dan wel, maar ik geef of verkoop mijn telefoon aan andere... Mijn Xperia Z die ik in 2013 had gekocht en voor 7 maanden gebruikt wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt door de dochter van de vrouw die af en toe komt schoonmaken, heb de accu vervangen heb nougat rom op gezet (ik vond Oreo zelf niet fijn draaien) en voor wat ze nodig heeft werkt de telefoon nog prima.
De planeet is er over 100 miljoen jaar ook nog hoor, tenzij er een kosmische ramp gebeurt. En ik heb geen kinderen én ben atheïst dus ik mag alles opmaken }>
"Some people just want to watch the world burn, master Wayne" :D
iets om trots op te zijn 8)7
Zeg ik dat daar iets mis mee is dan?
Moeten? Nee. Willen? Ja. Heb nog nooit zo lang met een telefoon gedaan als de OP3. Ben er ook nog steeds tevreden over. Maar rond de kerst wil ik gewoon wat anders. Krijgt m'n pa deze OP3.
Haha :) dat is de omgekeerde wereld. Ouders geven hun afdankertjes normaal gesproken toch aan hun kinderen?
Dat geldt denk ik voor alles... Behalve smartphones :P
Die tijd is allang voorbij hoor, ouders lopen met low budget rommel rond en kinderen geven hun telefoon door.
Nou ik weet niet in welk hol jij leeft, maar als ik zo is om me heen kijk zie ik genoeg ouders met new spul rond lopen. Zolang ze het kunnen betalen willen ze ook de nieuwste iPhone of Samsung.
Ah ja jouw situatie is een afspiegeling van de totale samenleving :')

Het is een feit dat ouderen langer doen met een telefoon en minder snel weer een nieuwe kopen dan 20-jarigen die ieder jaar perséé de nieuwste iphone/samsung etc moeten hebben.

Dat moet jij zelfs toch nog snappen??
Dat bedoel ik dus jouw of mijn situatie is niet de afspiegeling van de samenleving. En ja jongeren willen graag elk jaar een nieuwe telefoon. Maar de meeste kunnen het niet betalen. Sommige oudere willen ook elk jaar een nieuwe sommige kunnen het betalen andere weer niet. Oudere maken misschien ook verstandige keuzes want niet alleen hun mobiel moet worden vernieuwd.
Maar zeggen dat oudere het met de afdankertjes van hun zoon rondlopen is ronduit onzin.
Al zijn er best wel uitzonderingen te vinden.
Mijn pa is 70.. Die vindt 't allemaal prima, zo lang hij kan appen met z'n kleinkinderen, foto's kan maken en een beetje Googlen en Youtuben is hij tevreden. Die hoeft geen nieuwe Samsung of Aaifoon.
Ik ben van de 3 naar de 6 gegaan. Ik ben zelf iemand die de hardware ook echt gebruikt. Waar ik bij de 3 wat performance problemen had, heb ik deze bij de 6 niet meer. Om te zeggen dat de de Snapdragon 845 niet nuttig is ten opzichte van de 820 ligt toch echt aan de gebruiker. Verder is er nog de kwestie van updates.
Het grote nadeel blijf ik de kleine accu vinden, waarschijnlijk zit daar geen verandering voor in met de 6T.

De OP3 voldoet bij mij ook op het gebied van performance ook niet meer helemaal, wil gewoon een 'snappy' ervaring. Maar een langer uithoudingsvermogen zou voor mij een grotere plus zijn.

Hoeveel zuiniger is de OP6? Gaat de accu langer mee?

[Reactie gewijzigd door foxgamer2019 op 18 augustus 2018 10:12]

Oneplus 6 gaat wel een stuk langer mee. Al was de Oneplus 5 echt de King qua accu. De snapdragon 835 en 845 hebben een enorme verbetering gebracht. Genoeg mensen die van 25% per uur en hoger naar rond de 16% zijn gegaan!
Mijn 5T gaat echt meer dan 24uur mee. En dat vind ik bijzonder gezien in mijn iPhone 6s er in minder dan 10 uur doorheen draai.

Wat dat betreft is de accu van de OP5T echt een goede.
Ik weet niet wat voor magician jij bent
Maar mijn telefoon gaat rond 7u van de lader
En is rond 7 a 8 uur 15%
Ik bezit een gave :+

Over welke telefoon heb je het dan?
En helemaal na dit nieuwsbericht: nieuws: OnePlus 3 en 3T krijgen Android P

Ik heb zelf ook een OnePlus 3, maar als die zelfs Android P nog krijgt dan wacht ik zelf nog even met upgraden :)
Joh zelfs mijn OPO kan nog makkelijk mee, zij het met gebruikmaking van Lineage.
Waar praten we over ...
Heb ze allemaal (gehad) (3,3t,5t,6 ) de snelheidsverschillen tussen op3 en op5 zijn al aanzienlijk, maar van 3 naar 6 is echt een wereld van verschil!
Ik verwacht geen vingerscanner in het scherm. Dit omdat huidige in-display FPS'en tamelijk traag zijn en een belangrijk selling-point van OnePlus snelheid is.
same here. Alhoewel ik dan ook weer direct denk.... volgend jaar met de nieuwe Snapdragon 8150. Toestel doet het nog steeds prima en aangezien Android P er ook nog op komt zing ik het nog wel even uit.

Wat een top toestel.
Ik heb nog steeds het vermoeden dat ze "express" een glazen achterkant zonder wireless charging hebben geplakt op de 6, zodat ze die feature kunnen brengen bij de 6t. Heb echter wel ergens gelezen dat ze het voor sneller 4G hadden gedaan.

Ik baseer dit natuurlijk op helemaal niks.
Dat denk ik ook ja. Ook vanwege dat nieuwe 'Warp Charge' wat kan staan voor 'Wireless Adaptive Rapid Charge' :p.
Dan zou het eerder iets zijn als Wireless Adaptive Rapid Protocol Charge. Anders mis je een p. Dan nog, Het lijkt mij redelijk ver gezocht.
Dit hebben "ze" niet per se voor sneller 4G gedaan. Het klopt wel dat glas minder signaal tegenhoudt en dat fabrikanten glas dus vaak prefereren boven metaal. Dit lijkt dus niet een OP dingetje te zijn, maar een punt dat zich binnen de volledige markt afspeelt.
Vraag me af hoe ze dat met andere sensoren gedaan hebben. Speaker zal wel zo een zijn die scherm laat trillen? Of gaatjes rondom de camera? (Edit; ik zie boven de camera bij de oppo langs de rand een dunne uitsparing, zal wel voor de speaker zijn dan)

[Reactie gewijzigd door TJRef op 17 augustus 2018 18:09]

Vraag ik mij ook af. Zal wel met vibraties gebeuren dan. Sensoren zullen wel klein genoeg zijn, gok ik.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 17 augustus 2018 18:13]

Volgens mij heeft de Find X (of die andere met een pop-up camera) een speaker ingebouwd die slechts een kleine inkeping boven het scherm nodig heeft. Ik verwacht, vanwege de geluidskwaliteit, niet dat er gebruik gemaakt wordt van een dergelijk systeem dat via contact geluid werkt.
Ziet er goed uit als dit het gaat worden qua display :)
Waarom kijken ze niet naar de Vivo Nex, dat scherm is veel mooier dan zo'n lelijke notch weer. Ook hopelijk niet het scherm van de Oppo Find X, want die gebogen infinity schermen van Samsug zijn ook lelijk.

[Reactie gewijzigd door jigsaws op 18 augustus 2018 21:42]

Ik vind die gebogen "infinity" schermen juist mooi.
Ik heb de Note 8 eventjes gehad. Bij wit zie je blauwe lijnen aan de zijkanten, dat vind ik erg lelijk.

Bij een plat scherm heb je dit niet.

https://www.androidcentra...plus-screen-zoom-blue.jpg

[Reactie gewijzigd door jigsaws op 18 augustus 2018 21:43]

Precies, de geschiedenis herhaalt zich. De Oppo R15 was in grote lijnen zoals de OP6 is geworden. De Oppo R11S was qua uiterlijk vrijwel gelijk aan de Oneplus 5T. De Oneplus 5 werd 'voorgegaan' door de Oppo R11.

Het scherm is in deze steeds gelijk. Net als de rest van het uiterlijk (de vorm van de vingerafdrukscanner verschilde nog wel eens). Intern (processor ed) valt de Oppo wel steeds in de middenmoot waar de Oneplus zich meer op high end richt.

[Reactie gewijzigd door 13art op 18 augustus 2018 08:39]

Tis dezelfde parent company.
Je zegt:
Pete Lau (CEO OnePlus) ex medewerker is bij OPPO en dus voorrang krijgt met hardware
Ik denk dat een meer voor de hand liggende verklaring is dat dat niet is omdat hij ex-medewerker is bij OPPO maar omdat ze dezelfde parent company hebben.
Zelfde display betekent niet automatisch scanner onder het scherm. De op6 is gebaseerd op de r15 die maart het jaar erop was gepresenteerd (tijd tussen r15 en op6 een jaar, tijd r17 & op6t zou een paar maanden zijn), ik denk dat de op7 pas met een scanner onder het scherm komt (dit ook om de verkoop van de r17 niet negatief te beïnvloeden en als de kosten van de onderdelen lager zijn).
Ook zou een groter scherm,1 inch betekenen dat ze het toestel groter moeten maken en dus weer een compleet nieuw toestel moeten testen en fabriceren = hogere kosten.
Mogelijk is de 6t een versie die voornamelijk gericht is op de VS met andere verbeteringen (zoals hogere usb snelheid) en extra hardware voor face unlock.

Moet zeggen dat face unlock 99% van de tijd gebruik het is net alsof je geen lockscreen hebt. Super veilig is het niet maar ik verwacht dat de dief van mijn toestel:
a>niet weet wie ik ben (geen foto van mij gaat uitprinten)
b> mijn sim pin niet weet en
c> alleen het toestel wil verkopen (wat ook kan door het toestel te resetten). Als hij onder het scherm komt is het wel mooier maar effectief zal je hem niet vaak gebruiken.

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 19 augustus 2018 10:34]

Euhm states kennende een TMobile simloos toestel of TM Simlock?

https://androidworld.nl/nieuws/design-oppo-r17-oneplus-6t/
Kleinere notch, waar ik van weet. Gezien het artikel.

[Reactie gewijzigd door incinerator82 op 17 augustus 2018 18:06]

Waarschijnlijk komen er ook functies zoals: waterdicht (op rating hopelijk), draadloos opladen en een nieuw scherm (met misschien die vingerafdruk scanner er onder)
Ik blijf hopen op een micro sd kaart slot, maar het zel wel niet. Het lijkt er juist op dat fabrikanten steeds dingen weghalen in plaats van toevoegen.

Eerst de micro sd kaart slot, daarna audio jack, what's next?
Imho kan je beter een telefoon met voldoende opslagruimte kopen, voordeel is dat die storage ook een stuk sneller is. Persoonlijk krijg ik mn 64GB niet vol, de tijd dat ik films en muziek op mn telefoon zette is ook wel voorbij nu Netflix en spotify er zijn.

[Reactie gewijzigd door Bartske op 17 augustus 2018 23:18]

Je moet niet vergeten dat niet iedereen dezelfde eisen heeft. Misschien reis ik veel en heb dan geen data connectie beschikbaar maar wil wel mijn series, films en muziek bij me hebben?

Ik zie het voordeel niet van geen micro-sd slot. Als jij het niet gebruikt laat je die slot gewoon leeg en degene die het wel willen gebruiken stoppen daar hun kaartje in. Iedereen blij.

Ik ben blij dat Samsung de fout nog niet gemaakt heeft om sd slot en audio jack te verwijderen
Prima dat er nog fabrikanten zijn die een SD kaart slot maken, maar denk toch dat dat ondertussen voor een behoorlijke niche markt is (vroeger was die markt veel groter). Dus zullen minder fabrikanten geneigd zijn hem er in te stoppen.

Liever een dual sim dan een sim+SD kaart voor mij.
Tenminste Samsung, Nokia, LG, Huawei (onder het Honor merk), Lenovo (onder het Moto merk) en Sony doen het nog steeds. Dus het is niet zo niche als je denkt. Overigens willen veel consumenten het wel, maar willen veel fabrikanten het juist niet. Niet omdat zij die ruimte in de steeds groter wordende telefoon niet kwijt kunnen, maar omdat ze minder zullen verdienen.

Daarnaast zie je van de fabrikanten die een microSD slot aanbieden, dat die slot steeds vaker ook kan worden ingezet voor een tweede SIM. Dus dan is iedereen blij (en nog blijer als je weet hoe je in die twee sloten een dual SIM + microSD tegelijk in kan modden).

Overigens is het argument dat microSD kaartjes trager zijn en daarom moeten worden vermeden flauwekul. Ja ze zijn trager, maar dat maakt niets uit als je ze gebruikt voor multimedia of data van apps (e.g. kaarten van SatNav apps, je camera, WhatsApp meuk, etc), gezien de snelheid van menig kaartje geen bottleneck vormt. In de Galaxy S8 van mijn vader en G5 van mijn moeder zit een microSD in voor multimedia en app data, en dat werkt prima.
En als fabrikanten ooit het hybride TF-UFS slot integreren dat Samsung een aantal jaar terug heeft ontwikkeld, is er al helemaal geen argument meer dat uitbreidbaar geheugen trager is dan vast intern.
Alsnje 128gb heb
Dan is een sd toch overbodig?
Sd geeft alleen maar ellende met android vind ik
Heeft het nut eind 2018 een telefoon te kopen die geen 5G ondersteunt?
@Leoon. Alhoewel ik je reactie snap, zou ik ook wachten op de 7, aangezien deze een 5G modem krijgt van Qualcomm. Pete Lau zei eerder dat de OnePlus modellen in 2019 5G zullen ondersteunen.
Is dit eigenlijk niet een beetje overkill 5G? Tenzij we in de komende jaren ineens 4k gaan streamen bij alles wat we doen hebben we het toch nog niet nodig? (dan nog moeten de abonnementen veel en veel groter worden qua data). 4G is nu qua snelheid en latency prima voor consumenten. Volgens mij is 5G interessanter voor bedrijven.
Helemaal mee eens. 4G kan volgens mij nog verder opgeschroefd worden want de snelheden die providers nu bieden, zoals bij KPN (225 mb/s) zitten ze eerder aan andere limieten dan aan het protocol denk ik.
Maar waarom zou jij zelf dan bijv ook wachten op een OP7(t)? Als goed is heb je net zoals ik de OP3 nog right? Die van mij heeft vandaag weer 4u SoT gehaald met nog 20% over. Ik heb nog steeds niet echt een reden tot upgrade behalve dat ik thuis 750Mbit glasvezel heb en de telefoon nu ~280 haalt down en ~300 up. Waar hebben we 't dan over 8)7
Ik heb ook nog de 3 inderdaad. Ik ga naar de 7T upgraden, want die zou dan in november uit moeten komen en dan krijgt OxygenOS voor de 3 geen beveiligingsupdates meer.

Accuduur is tussen de 4 en 6 uur hier.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 17 augustus 2018 19:15]

Ik denk dat de snelheden die providers op dit moment aanbieden toch wel erg dicht bij de "real-world" prestaties liggen. Dat er in een lab 1gbps behaald kan worden betekend niet dat dit in het echt ook kan. Al ben ik het met je eens dat andere bottlenecks waarschijnlijk ook onderdeel van de beperking uitmaken (zeker op het platteland).
Als je maximaal 2 jaar met een telefoon doet maakt het geen kont uit. Over 2 jaar worden de eerste masten aangepast als ik een gok moet doen.
Hebben we toch niks aan als consument zijnde:

nieuws: Ministerie stelt waarschijnlijk Nederlandse veiling 5g-frequenties uit

Gaat nog wel ff duren dus. ;)
Maar de (een aantal) masten zijn er wel :)
5G gaat nog leuk worden met al die straling hehe
Lmao. Gekkies zijn het wel hé?

[Reactie gewijzigd door Coffee op 21 augustus 2018 07:34]

ligt eraan hoelang je met de telefoon wilt doen.
ligt eraan wat de vooruitgang/vernieuwing is bij smartphones van 2019-2020.
Zeker, de modems worden nu een beetje aangekondigd, maar apparatuur voor masten is er nog niet echt, en volgens mij zijn de frequenties ook nog niet verkocht.

Duurt vast nog een jaar of twee voor er een beetje bereik is in Nederland
Maar natuurlijk! 5G komt bij lange naar niet in de directe toekomst. 4G is dikke prima voor wat een consument er mee wilt doen. Verder gaan providers als Vodafone en KPN ~2020 hun 3G netwerken sluiten omwille van 4G & voorbereiding naar een 5G netwerk. Daarbij doen gemiddeld de consumenten 2 jaar max met hun mobiel, omdat hij dan niet meer 'nieuw' is willen ze een nieuwe. Nee in mijn ogen is er geen enkele reden om deze over te slaan omdat 5G er aan komt.
Simpel 5G wordt pas in 2020 in Zuid Korea uitgerold niet eens in Europa. Punt 2 ik woon niet in de randstad dus eer ik 5G zal zien zitten we weer 1,5-2 jaar na de start van de uitrol in Nederland. Dus dan praat je over 2022 gunstig gezien maar eerder 2023 of zelfs 2024.
Ik denk dat dat voor veel mensen geen rol speelt. Het gaat nog wel een aantal jaar duren voordat dat landelijk dekkend is. Mensen die zich nu om 5G druk maken, zijn dus mensen die een telefoon kopen voor een lange termijn maar wél op de eerste rij willen zitten als het gaat om de nieuwste verbindingstechnologie én die in een stad wonen waar snel 5G uitgerold zal worden.

Die groep is volgens mij vrij klein.
Nou met 4G meer heb ik meer dan voldoende :)
http://www.speedtest.net/my-result/a/4156255572

4G naar 5G vraag mij af als je dat gaat merk en daarbij KPN, T-Mobile en andere providers moeten ook maar dan aan de 5G gaan....
5g komt niet op de consumenten markt voor 2020 dacht ik
En hoezo wil je dat überhaupt?
225mbit is snel genoeg toch?
Ja 225mbit is voor mij ook snel genoeg maar het gaat juist om de low latency die 5g met zich mee brengt.
Ik heb nog steeds de Oneplus One, net als enkele anderen hier. Hij is een paar keer gevallen en na ruim 3 1/2 jaar wat beaten-up, maar doet het nog prima. Eigenlijk vind ik ~550 - 600 euro te veel voor een toestel en ik denk niet dat ik ooit nog naar een toestel wil zonder "sandstone" achterkant. Door die wat grovere textuur met lekker veel grip valt hij toch veel minder vaak. Hoesjes/stickers vind ik minder ideaal, dus ik hoop dat er weer een vergelijkbaar toestel zoals dat komt.
Enige andere (naast dat hij wat oud wordt) wat me bij de One irriteert is de 4G ontvangst, of meestal het gebrek daaraan. Dat zou op zich een reden zijn om te upgraden.
Ditto. Draait prima met 8.1. Wat mij eigenlijk vanaf dag 1 irriteert is de camera, maar zovaak schiet ik geen foto's. Toestel voelt nog super snel aan en ik ga hem ook nog niet vervangen. Dat gebeurt pas als hij echt naar zijn grootje is. Wonderbaarlijk eigenlijk als je ziet hoeveel issues er met de OPO waren.
Hier nog een OPO gebruiker en heb vaak overwogen er nieuw toestel te kopen. Echter blijft de OPO het gewoon goed doen. Echt geweldig!

Daarnaast ben ik het echt helemaal eens met jouw Sandstone statement. Ligt lekker in de hand en kan tegen een stootje. Alle telefoons tegenwoordig van glas zijn toch een stuk kwetsbaarder.

4G werkt hier gelukkig ook prima, maar ik zit fan ook bij T-mobile.
Met een skin (Dbrand bijv) krijg je toch een aardige grip zonder case... De prijzen van de OnePlus gaan wel steeds omhoog.
Hier ook nog een OPO-gebruiker. Telefoon doet het nog prima. Het enige dat na 3.5 jaar wat is afgetakeld is de batterij. Zou graag nog wat verder doen met deze telefoon maar hem zoveel moeten opladen vind ik niet zo prettig. Ik zoek al even naar een vervangbatterij maar tot op heden nog niks kwalitatief gevonden... 550-600 euro voor een nieuwe telefoon vind ik persoonlijk ook wat overdreven aangezien de nieuwste generaties niet echt veel nieuwe functies toevoegen.
Mijn OPO heeft het twee weken terug begeven, nadat ik hem voor de 2345642e keer had laten vallen. De bovenkant van het scherm reageert niet meer op touch. Ondertussen vervangen voor een OP6. Ik was helemaal niet van plan mijn OPO te vervangen (hij deed het met 8.1 immers nog prima) maar ik moet zeggen nu ik een tijdje met de OP6 rondloop, ik toch wel "blij" ben dat ik geforceerd heb moeten overstappen op de OP6. De snelheid, de vingerafdrukscanner, face unlock, de camera, het scherm en de batterijduur maken het leven toch wel weer een stukje aangenamer.

Maar wat een geweldig toestel is de OPO! Met pijn in m'n hart afscheid moeten nemen.
Yep, hier ook een oneplus op AOSP extended sinds er geen support meer is voor het originele OS.
Batterij vervangen na 3 jaar omdat die gewoon heet werd bij gebruik en niet meer de originele capaciteit had.
Wat opvalt is dat de nieuwe android versies ook meer batterij slurpen dan de oude.
Wat ik mis op de oneplus one is:
- vingerafdruk sensor
- stabiele 4G
Voor de rest doet die wat ik van een telefoon verwacht. Hij is nog steeds snel genoeg voor regulier gebruik en de ram en intern geheugen zijn nog steeds voldoende groot voor het actuele softwaregamma.
550 USD is omgerekend 482,05 EUR, koopi :)
Amerikaanse prijzen zijn altijd ex BTW, dus doe nog maal 1,21 en je zit op de 580 euro die het artikel al vermeld. Helaas blijven ze dus elke keer ietsjes duurder worden (wel nog goedkoper dan de iPhones en Samsung Galaxys, maar ook lang niet meer zo goedkoop als de OnePlus One was).
Ligt eraan waar in de VS. Hier in California is de BTW 'slechts' 7.75%, in andere staten zelfs minder :)
Het gaat om 21% btw die we in NL moeten betalen ;)
Wel even corrigeren voor inflatie dan aub.
X21% BTW is dus 583,28 ;)
Sales tax en BTW is niet hetzelfde
Dan toch maar even wachten. ;)
Ben erg benieuwd, maar het gaat als het goed is veel op de OPPO R17 lijken.
Waarom wordt deze door het merendeel als midrange aangemerkt, die telefoon is toch krachtiger dan veel andere telefoons op de markt?

[Reactie gewijzigd door foxgamer2019 op 17 augustus 2018 18:10]

Heeft een midrange soc
Kleinere notch is het wachten zeker waard. Het iets grotere scherm is meegenomen.
Andere extra's boeien mij niet zo.
De uitschuifbare camera staat mij zelfs tegen.
Lekker snel een opvolger, dat is top!
Mijn 3T is ook bijna 2 jaar oud, wacht wel tot 2019 en dan kijk ik wel of ik hem ga kopen.
Minder notch :) iets om over na te denken.
Aan de andere kant, mijn 3T werkt nog steeds als een zonnetje dus misschien nog 1 overslaan.
Ja die Oneplus telefoons blijven het erg lang goed doen, mijn Oneplus one die ik bij de release heb gekocht werkt ook nog steeds prima en dat zonder hoesje en vaak genoeg laten vallen :+

(@jaxel70 je quote de verkeerde ;) )

[Reactie gewijzigd door LuisjeNL op 17 augustus 2018 21:27]

Dat is ex. btw. Incl. Kom je dan op de 580 uit 8)7
Denk dat ik dan toch maar is ga upgraden. Mijn oneplus one is nu toch wel een beetje outdated.
Lopen er nog mensen met de Oneplus One? 😂 Ik heb na de Oneplus One de Oneplus X gehad, vervolgens de OnePlus 3 en nu al een tijdje de Oneplus 5 🤷‍♂️