EA komt met Origin Access Premier-abonnement met alle EA-spellen op pc

EA heeft een nieuwe variant van Origin Access aangekondigd waarmee alle nieuwe spellen van de uitgever op de pc te spelen zijn. Sommige van deze games kunnen zelfs al voor de datum van uitgave gespeeld worden. Het abonnement is vanaf deze zomer beschikbaar.

Het nieuwe platform werd aangekondigd tijdens de presentatie van EA op de E3-gamebeurs. Origin Access Premier bevat alle onderdelen van het bestaande Origin Access, maar voegt daar de mogelijkheid om nieuwe games te spelen aan toe, waaronder Battlefield V, Anthem en Madden NFL 19. Die laatste game keert voor het eerst in tien jaar terug naar de pc.

Origin Access kwam aanvankelijk in 2016 uit en biedt een vergelijkbare services als EA Access op de Xbox One. In de Benelux kost de service 3,99 euro per maand en biedt toegang tot onder andere een verzameling EA-spellen, die momenteel 95 titels bevat. De nieuwste games waren hiermee echter niet te spelen. Wel werd er eerder geëxperimenteerd met het vroegtijdig beschikbaar stellen van demo's van nieuwe games. Origin Access gaat 14,99 euro per maand kosten, of 99,99 euro per jaar.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

09-06-2018 • 21:53

114

Reacties (114)

114
111
32
1
0
63
Wijzig sortering
99,99 Euro per jaar is niet veel, en een goed alternatief t.o.v. de games los aanschaffen, mits je niet veel DLC wilt spelen. Bij veel games zul je de DLC immers los moeten aanschaffen, waar je wel 10% korting op krijgt. Maar dit kan van game tot game verschillen. Sommige games zullen misschien de "Deluxe edition" zijn, waarbij je een gedeelte van de DLC erbij krijgt.

Ben je een gamer die altijd alle DLC wilt hebben, dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk. Dan moet je dus 99,99 euro per jaar betalen, en daar bovenop moet je alle ontbrekende DLC los aanschaffen, waar je wel 10% korting op krijgt. Dan kunnen de totale kosten ineens fors hoger uitpakken.
Of je wacht gewoon eventjes. Na een tijdje komt de DLC ook naar origin access :)
Koop meestal toch maar 2 games, Tomb Raider en Battlefield v waarschijnlijk. Dat ander spul interesseert mij toch niet zo. Battlefront 2 hebben ze toch al verknald.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 23 juli 2024 00:02]

Heb je de game wel gespeeld? Een pareltje qua content en kwaliteit. Speelt ook lekker. Als BFV ook maar een heel klein beetje op SWBF2 lijkt qua compleetheid en kwaliteit... is het de beste BF ooit! ;)
Moet ik hem nu kopen voor 20 euro?
Is nu in de aanbieding....wilde hem niet kopen vanwege de lootboxes!!! MUST RESIST...damn mindtricks... ;) :P

Heb de beta wel gespeeld en die ging opzich nog wel. Na de lootboxes nooit meer naar gekeken.
Vond Battlefront 1 wel goed.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 23 juli 2024 00:02]

Er zijn eigenlijk geen lootboxes meer. Alles wat eerder uit boxes kwam, speel je nu gewoon vrij door te spelen.

Het enige waar je geld aan uit kunt geven zijn skins, maar door te spelen speel je deze ook vrij (dus eigenlijk is betalen voor extra content helemaal niet meer nodig).

De game speelt lekker en er zijn eigenlijk geen cheaters te bekennen. In het begin weleens een dag last van gehad, maar EA pakt dit goed op. Vooral de sfeer is heel belangrijk (als je een SW fan bent, kun je genieten van de vele goed uitgewerkte details in de game). :)
Toch aanrader dus?! AAARRGGHHHHH....
Toch maar kopen in de aanbieding dan, vond 1 toch wel goed en heb het lang gespeeld.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 23 juli 2024 00:02]

Zeker een aanrader. Hij gaat je vast niet tegenvallen! (SP is goed, maar MP blijft maanden leuk)

Erg fijn dat alle DLC gewoon gratis is. Men had natuurlijk een ander verdienmodel, maar dat ging (helaas voor EA) niet door. :P
Net gekocht. Thanks! :9 _/-\o_
Ik zie je op de battlefront...

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 23 juli 2024 00:02]

Veel plezier ermee!

Ik heb er zelf 80 euro voor betaald (pre-order editie). Geen dag spijt van gehad. Inmiddels bijna 500 uur plezier ermee beleefd! :D

Haha ja zie wel langskomen. Ik speel voornamelijk Galactic Assault en Heroes vs Villians de afgelopen weken. Erg vermakelijk. :)

[Reactie gewijzigd door Retaliator op 23 juli 2024 00:02]

Battlefront 1 ook in de pre-order en Battlefield 1 ook pre-order. dus ook full price. Zijn ze wel waard geweest. Straks BF V en Tomb Raider... 8-) :9 ;)

Vind 20 euro voor Battlefront 2 wel oké
.
Kom ik de wintermaanden wel mee door.

Zoals je ziet kan voor mij dat abbo gedoe niet uit.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 23 juli 2024 00:02]

Jammer dat de meeste ea games niet een van de betere games zijn.
Wie zegt dat je bij deze dienst moet bijbetalen voor de DLC?
Heb jij een concrete bron om te bepalen hoe het met DLC zit in acces premier? Bij de huidige abbonement versie is de regel dat oudere games DLC included is, de laatste toegevoegde niet. Maar ik kan geen concrete info vinden over acces premier buiten dat de Sims 4 alle DLC gaat hebben (wat een extreem goede deal is gezien de Sims belachelijk veel DLC voor de volle pot heeft)

Denk dat ze hier echt wel de DLC gaan toevoegen, wat heb je aan een duur abonnement om de laatste nieuwe games te kunnen spelen als je dan alsnog DLC moet bijkopen?
Overigens die 10% slaagt op alle aankopen, lootboxen, fifakaarten, booster packs, etc.

Alleen te hopen dat ze de betaling opties aanpassen, de huidige acces is een pain in the ass, je kan aankopen doen met PayPal en al wat je wil maar Origin access is credit card only of geld op Origin zetten met cadeaubonnen.

Overigens snap ik hun insteek wel, ook al ben je dan soms goedkoper af, het levert een stabiele vorm van inkomsten wat voor een bedrijf veel beter is. Iedere keer een nieuwe game uitkomt heb je een inkomsten piek maar daarna zakt het ook weer in, dat is echt niet interessant als bedrijf/fiscaal/boekhoudkundig gezien.

[Reactie gewijzigd door sprankel op 23 juli 2024 00:02]

Wat een complete onzin gast, dat Origin Access credit card only is. Bij mij loopt het netjes iedere maand via PayPal, wat absoluut zéér invoudig in te stellen was. Ik heb niet eens een credit card, en ik wist niet eens dat je geld op Origin kon zetten met cadeaubonnen.

En Origin Access Premier zou een duur abonnement zijn? Gast, het kost dus maar 99,99 euro per jaar!!!!! Koop je één AAA-game, nou dat kost al 60 euro. Koop je daar voor 30 euro aan DLC bij, zit je op 90 euro. Voor 9,99 euro meer krijg je dus al een jaarabonnement op Premier. En dat vind jij DUUR???? Dat is dus spotgoedkoop.
Nog enkele rekensommetjes:
- koop 3 games per jaar via Origin, full-price, geen DLC: 3x60 = 180 euro
- koop 3 games per jaar via Origin, full-price + 30 euro aan DLC: 3x60+3x30 = 270 euro

En ja, Premier, kost dus maar 99,99 euro per jaar... Is dat echt zo duur dan??
Origin Access was enkel met credit card te betalen, als je met paypal trachte te betalen kwam paypal eisen om een credit card te koppelen, ook al had je voldoende balance op paypal of was er een SEPA kaart aan gekoppeld.
Het zou kunnen dat het ondertussen aangepast is maar tot over een maand of 6 was dit effectief zo. Overigens als je wat gaat googelen kom je de topics wel tegen dat Access credit card only is, blijkbaar werden ook prépaid credit kaarten geblokkeerd (die heb ik zelf niet getest). Ook kon je niet en met geld dat op Origin stond betalen en de rest bijpassen met Paypal bijvoorbeeld.
Let wel, de rest van Origin kon zonder probleem met paypal betalen al wat ik wou; maar Access niet, credit card graag, support kon niet helpen en ik ben naar de winkel moeten gaan om cadeaubonnen.

Graag hoor ik dan hoe jij geld op Paypal zet en sinds wanneer je Origin Access hebt.

En is dat duur abonnement in vergelijking met hun huidige Access abbonement, als jij letterlijk iedere EA game die uitkomt aan de full price koopt is het goedkoper, dat klopt (ik heb nog nooit meer dan 100 euro per jaar aan EA betaald). Overigens is de 99.99 een jaarprijs, in 1 keer te leggen voor een dienst die niet iedereen het hele jaar door gaat gebruiken. De gewone prijs is 15 euro per maand oftwel 180 euro per jaar, ik vermoed dat die 100 euro dan ook een stunt introductie prijs is. Het is vooral voor de casual gamer of diegene met weinig tijd dat dit soort abonnementen niet zo interessant is.

[Reactie gewijzigd door sprankel op 23 juli 2024 00:02]

Nou, weer een hele nieuwe lading onzin. Ik zet geen geld op Paypal. Het werkt als volgt:
- jaren geleden, toen ik Origin Access nam, gaf ik aan dat ik wou betalen via Paypal
- aan mijn Paypal is alleen een bank account gekoppeld, en geen credit card
- ik heb geen geld op Paypal staan
- iedere maand betaal ik voor Origin Access, via een automatisch bankafschrijving, wat loopt via Paypal.
- daar krijg ik iedere maand van Paypal een net berichtje over
- dit loopt al jaaaaaren zo, dus jouw onzin over een periode van 6 maanden is weer eens grote onzin.

Hier een screenshot van een email, wat het allemaal bewijst:

https://s33.postimg.cc/xi1s6o627/paypal_origina_access.png

Ik ga een poging wagen, om uit te leggen wat er bij jou mis is gegaan:
Aangezien het betalen via Paypal met een automatisch bankoverschrijving werkt, moet je netjes je bank account gekoppeld hebben aan je Paypal. Dat ging volgens mij door een bedrag van 1 cent over te schrijven, is echt zoooo lang geleden dat ik dat gedaan heb. Maar goed, nadat je dat gedaan hebt, kun je fijn via automatische incasso betalen. Je hebt zeer zeker geen credit card nodig. Je hoeft ook geen tegoed op Paypal te zetten. Ik betaal zoooo veel via Paypal, terwijl ik er nog nooit tegoed op heb gezet.

Het is allemaal zo lastig niet hoor, deze zaken regelen via Paypal beschouw ik als zeer eenvoudig. Jammer dat jij er niet uitkwam, maar na bovenstaande uitleg zul je het dan eindelijk wel goed gaan instellen. Succes! :)
Aha, mijn ervaringen zijn enkel onzin, goed dat ik het weet :)

En nee, dat is niet wat er is misgegaan, ik heb net zoals jou een SEPA kaart (een gewone bankkaart binnen de EU dus) gekoppeld aan Paypal dat met een automatische incasso werkt. Bij het koppelen word er tussen de 01 & 99 cent via incasso afgehaald en terug gezet om te controleren dat ze effectief geld van de rekening kunnen halen. (het exacte bedrag moet je nog is opgeven als bijkomende verificatie)

En ja ik betaal daar ook allerhande dingen mee, ik heb daar overigens ook een spotify abonnement op lopen dat iedere maand er automatisch afgaat en ik betaal er al jaren zonder probleem online.
Echter of je het nu gelooft of niet, als ik Origin Access met paypal wilde betalen moest ik een credit kaart koppelen aan paypal. Klikte ik iets anders aan in Origin kon ik dat zonder probleem betalen met paypal zonder een credit kaart te koppelen. Waarom, geen idee. Dan ga je even naar Google en dan merk je dat je niet de enigste bent en dus contacteer je maar EA voor meer uitleg. EA verwees naar Paypal en Paypal verwees naar EA, blijkbaar kan je als verkoper eisen stellen aan de manier waarop jij met Paypal betaald maar EA beweerde van niets te weten. Mogelijks zou een uitleg kunnen zijn dat ik toen nog nooit iets rechtstreeks in Origin gekocht zou hebben, geen idee.
Tjah, het is jaaaren geleden dat ik Origin Access heb genomen. Ik weet natuurlijk niet meer exact hoe het inschrijven ging. Ik weet alleen dat ik nog nooit in mijn leven een credit card heb gehad. En dat het inschrijven voor Origin Access maar enkele minuutjes duurde. Het was een zeer eenvoudige procedure.

Dit is wat er in Origin staat:
Welke betalingsmethodes kan ik gebruiken om een Origin Access-abonnement te kopen?
We accepteren momenteel creditcards en Paypal.

Misschien dat het aan je instellingen in Paypal ligt? Loop eens alle instellingen na.

Het zou ook helpen als je met een screenshot zou komen van dat scherm waarin je per se een credit card moest koppelen aan Paypal. In zo'n gevallen is er namelijk vrijwel altijd een simpel knopje in beeld waarop je kunt klikken, en dan heb je de credit card niet nodig. Stel je voor, linkonder of rechtsonder zou bijvoorbeeld in kleine cursieve letters staan "skip this step" of "deze stap overslaan" en vervolgens heb je de credit card niet meer nodig. ;) Ik kan het me gewoon niet exact herinneren hoe het zat, maar het was wel bijzonder eenvoudig om zonder credit card Origin Access te nemen.
Ik denk dat dit je vraag aangaande de DLC deels beantwoord:

https://s33.postimg.cc/et5g0z2v3/binnenkort.png

Dit is een screenshot van m'n Origin client. Bij Battlefield V krijg je dus de Deluxe Edition. Bij Anthem krijg je de Legion of Dawn Edition. Er zit dus in ieder geval bij een gedeelte van de titels een gedeelte van de DLC bijgeleverd. Maar het zal uiteraard per titel verschillen. Gewoon even de details afwachten dus.
Origin access is voor mij persoonlijk een geweldig systeem. Voor 4 euro per maand krijg ik toegang tot zo veel games die ik toch binnen een maand beu ben gespeeld. Kan ik bijvoorbeeld binnen een paar maanden gewoon nog eens access aanschaffen om het spel opnieuw te spelen. Heel leuk om games uit te testen ook. Kan je bijvoorbeeld Battlefield 1 uittesten en spelen, vind je het spel toch fijn wacht je gewoon tot er een grote korting komt en schaf je het spel volledig aan. Zo heb ik Battlefield 1 met Premium gekocht voor 15 euro.

Ben wel benieuwd hoe duur deze service gaat worden. Leuke manier om Battlefield V uit te testen in de eerste weken wil je geen 60 euro neerleggen voor een spel die misschien niet leuk is.

[Reactie gewijzigd door Big Lizard op 23 juli 2024 00:02]

Eens, fantastisch systeem voor 25 euro per jaar.

De vault is prima, maar de 10 hour full game trials die je kreeg van alle recente tripple a games waren zeer zeer welkom. Ik ben bang dat dit aanbod nu uit de reguliere ea access gaat verdwijnen.
Mwa, dat hoeft op zich niet... Het is voor EA natuurlijk ook mooie reclame hè. Maar EA zal zelf ongetwijfeld cijfers hebben van hoeveel mensen de game kopen na hem geprobeerd te hebben via access. Als dat positief uitpakt dan blijft de service wel.
Ging wat fout op mobiel. Sorry!

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 00:02]

Staat gewoon in de tekst wat het gaat kosten; €99,- per jaar of €14,99 per maand.
Stond er niet toen ik mijn reactie plaatste 8)7
Zullen ze morgen EA Access Premier aankondigen tijdens de Microsoft keynote?
Lijkt me heel sterk, hadden ze dan wel meteen gedaan.
Waarom? EA Access is een Xbox-only dienst. Dus het is best mogelijk dat ze dit morgen aankondigen. Net als de BF V content die ze speciaal bewaren tot morgenavond.
EA en origine acces zijn zo goed als het zelfde. Ik zou het in ieder geval niet verwachten.
EA access werd ook door MS aangekondigd, kan best dat premier dat ook zo zal zijn.
Het nieuws artikel zegt niks over het streamen van games. Wat mogelijk gaat zijn met deze dienst
Wat ik elders lees wordt dat een aparte service, niet deze...
Lijkt me ideaal voor games die je na 1 of 2 maand toch niet meer speelt, maar wel gespeeld wil hebben.
Wacht je even tot de nieuwe games released zijn en neem je een maandje of 2 het abonnement.
Speel je ondertussen 2+ nieuwe games uit.
Alleen is het op jaarbasis betalen wel een HEEL stukgoedkoper dan per maand, bijna de helft.
Ja, zo slim zijn ze wel :)
Direct proberen een jaar abo te verkopen.
Inderdaad. Ik maak al gebruik van Origin Access hiervoor. Een paar maandjes dat abbonnement, alle games spelen die ik wil spelen en dan het abbonnement weer stopzetten tot er weer een aantal leuke games zijn. Ik vind dit best wel een goede deal en hoop dat er meer zijn die dit soort dingen gaan doen (ook voor bijvoorbeeld Ubisoft games zou ik het wel gebruiken).
De koning van de pre orders, een abonnement.
ik dacht altijd dat je met Origin Access maar enkele uren kon spelen per spel en dat het meer diende als soort demo voor het spel te kopen? of is dit niet meer?
Nee alle vault spellen zijn onbeperkt te spelen.
Daarnaast zijn aardig veel andere spellen te spelen met een 10-uur slot.
Anoniem: 306567 9 juni 2018 21:58
Denk dat dit de toekomst gaat worden, een abonnement waarbij je toegang krijgt tot alle games. Soort van Netflix voor games, klinkt wel een prima service.

Moet wel zeggen dat ik de EA presentatie erg vindt tegenvallen, het zijn gewoon de reguliere franchises die ze uitbrengen. Weinig nieuwe dingen, wedden ze alleen nog op de vertrouwde paarden? Als ik dit vergelijk met de games die Sony bijvoorbeeld uitbrengt, dat zijn vooral games die uniek zijn en elke keer weer de grenzen proberen op te zoeken. Dat mis ik wel bij EA, moet ook eerlijk toegeven dat ik de laatste 5 jaar bijna geen EA game meer heb gekocht hierdoor.
Ik denk dat dit nog wel even op zich laat wachten, vooral voor de top-games, 60 euro per spel of 10-15 euro per maand waar de ontwikkelaar slechts een bepaald percentage van krijgt.
Dat is altijd nog beter dan niets verdienen omdat Jan en Alleman de boel gratis van The Pirate Bay plukken.

Ik downloadde vroeger vrij fanatiek muziek en films. Sinds ik Spotify en Netflix heb niet meer. Tegenwoordig zijn veel series kwalitatief beter dan films, dus in de bioscoop zul je mij niet gauw vinden.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 23 juli 2024 00:02]

Dat jij vroeger een dief bent geweest wijst niet dat "Jan en Alleman" dat ook is/was.
Er zijn genoeg mensen die Steam al +10 jaar gebruiken om games te kopen. Of Humble bundle (wat ook niet "nieuw" is ) etc...

Dus het is niet dankzij een EA distributie platform dat er nu pas niet meer illegaal de dief uithangen. Het ligt fundamenteel aan een heleboel factoren o.a: of er een speelbaar demo beschikbaar is.
Meestal afhankelijk van prijs en kwaliteit van de game totdat men tot kopen overgaat. Met andere woorden, is de game het geld wel waard.
Van een demo heb ik het nooit af laten hangen, als de demo het zou hebben gedaan dan had ik de rest (dus het hele spel) ook wel gedownload om die te spelen. Kan je (in een tijd waar glasvezel nog niet aan de orde was en de demo haast net zo groot als het hele spel zelf) net zo goed het hele spel downloaden.

De zogenaamde early acces games zijn ook een goede zet. Als je die koopt ben je zeker van de meest recente updates, een spel als Ark of PUBG zou ik echt niet illegaal willen spelen (als dat al kan), alleen al om het feit dat je elke week wel een (paar) update(s) krijgt.
PC-games ja, die zijn in verhouding tot console games al vaak stukken goedkoper, dus bijna de moeite niet om te gaan prutsen met torrents, cracks en DRM's.

Voor consoles ken ik werkelijk waar niemand meer die hem nog heeft omgebouwd, veel te veel risico's, update problemen, geen online gameplay, ga nog maar even door.
Verschil is wel dat de een maandelijks of jaarlijks terugkeert en de ander eenmalig is. Financieel gezien is het abonnement interessnter voor EA, omdat het abonnement voor een maandelijkse stroom inkomsten zorgt en dat op lange termijn meer oplevert dan 1 game per jaar per consument. Iemand die 2 EA games koopt per jaar is dan goedkoper uit met het jaarabonnement.

Waarschijnlijk lopen de inkomsten terug van losse game verkopen, dat men langzaamaan overstapt op games-as-a-service. Volgende stap is games streamen in abonnementsvorm. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 00:02]

Maar met de maandelijkse abonnementen wordt ook verwacht dat de games continu ondersteunt worden, servers continu onderhouden, updates voor 4 jaar oude games. Natuurlijk is het voor de consument veel voordeliger, maar ik denk dat leveranciers/uitgevers er minder aan overhouden en het minder interessant vinden.
Maar met de maandelijkse abonnementen wordt ook verwacht dat de games continu ondersteunt worden, servers continu onderhouden, updates voor 4 jaar oude games.
Waarom zou dit bij het abonnement anders zijn dan als je de game koopt? Ik zie het helemaal niet zo. Tuurlijk moeten de games wel speelbaar zijn en blijven, maar volgens mij is het nergens voor nodig dat ze updates blijven uitvoeren als de game gewoon goed werkt.

Ik zie gewoon niet in waarom het nu in een keer anders zou moeten worden. Als ik een game koop verwacht ik ook dat die gewoon speelbaar is en blijft...
Het wordt pas goedkoop voor de consument als je meer dan 1 game per jaar komt wat door EA is uitgegeven.
Ik ben echt van mening dat die Origin Client echt helemaal nul-komma-nul toevoegt voor mij als gamer. Het doet voor mij niets meer dan een winkel zijn en een download-medium.

Ik snap dat licentiebeheer nodig is voor een club als Electronic Arts, maar in principe heeft 'iedereen' al Steam op z'n systeem staan. Breng lekker je spellen via Steam uit. Scheelt mij weer een extra stuf software (van 330 MB!!!) dat ik nodig heb.
Want bedrijven moeten maar 30 procent winst afstaan aan steam? Ik weet zeker dat games als red dead redemption 2 en andere games betere ports hadden gekregen als pc gamers niet zo moeilijk hier over deden.
En nu moeten ze een hele cloud-infrastructuur in de lucht houden en ondersteuning op de client bieden enzovoorts. Ik zeg niet dat dat in verhouding staat, maar het is nou niet zo dat Valve niks doet voor wat ze er voor vragen.

Ik vind het in elk geval bijzonder storend dat ik meerdere winkel-apps op m'n pc geïnstalleerd moet hebben staan om m'n games te moeten kunnen spelen.
Valve doet natuurlijk veel voor die 30% en voor kleinere developers is dat ideaal. Geen vaste kosten aan infrastructuur, enkel een percentage van de winst. Echter voor een bedrijf als EA is dat veel en veel te duur, ze verkopen honderden miljoenen games per jaar en hebben een omzet van een paar miljard, denk je echt dat ze dan 30% aan Valve willen geven?
Een bedrijf ter grootte van EA:
"Beste Valve. Wij willen ons gehele pakket aanbieden via jullie distributieplatform, en betalen 15% van de opbrengsten in plaats van 30%."

Valve:
"Deal."

Als je zo groot bent kan je eisen stellen. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 00:02]

Ofwel hetzelfde als de steam client of gog's galaxy client..... Het is niet alsof de steamclient zo geweldig is, die vind ik eigenlijk helemaal ruk (heb er meer dan 2000 games op).
De Steam client is toch wel wat beter dan de Origin client. Het is hoe dan ook veel gebruikers vriendelijker. Het is inderdaad wel ver van perfect.
Nee, ben ik het niet mee eens, vind de steamclient VERRE van gebruiksvriendelijk, en de library pagina van de game vind ik echt heel erg slecht, de store page heb je meer aan. Met zo veel games wil je gewoon meteen zien wat de game in je library ook al weer was ipv door moeten klikken op de storepage. Nee op het gebied van presentatie kan valve nog veel leren van hun concurrenten.
Ik zei ook niet dat het heel gebruiksvriendelijk is. Ik zei dat het gebruiksvriendelijker is dan Origin. Er zijn inderdaad veel zaken die beter kunnen en moeten (hoewel ik het niet "slecht" zou noemen. Misschien niet geweldig, maar ook niet slecht).
tja net als een bethesda launcher/account en de uplay launcher/account en battle.net en the rockstar launcher/account
Maarja ik ben bang dat we er nooit meer vanaf komen.

en het gaat mij niet eens op de 300 mbn maar het feit dat ik iedere keer als een een game wil spelen moet updaten (auto update is verboden op mijn systeem voor velen bekende redenen.
en na iedere update kwakt dan kloteding gewoon weer services aan die helemaal geen bestaansrecht hebben op mijn systeem. en dat voor een paar games die er in staan.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 23 juli 2024 00:02]

Daarbij moet iedereen die een game uitbrengt zijn opbrengst een gedeelte afstaan aan steam.
Behalve dat Steam een service en een bekende naam levert. Bijna alle gamers kennen Steam en er zijn maar héél weinig mensen die van Origin gehoord hebben.
EA verkoopt op deze manier een stuk meer spellen dan als het alleen in de winkel gelegen had.
Dat is het zelfde als je getrouwd bent maar dan moet je meer dan de helft afstaan....
Volgens mij zijn er maar weinig huwelijken waar het precies 50/50 is ;)
er zijn maar héél weinig mensen die van Origin gehoord hebben.
Heb je daar een bron voor? Want dat klinkt dus echt als grote bullshit. Iedereen die EA games speelt of de pc heeft Origin. En dat is nou niet bepaald een kleine groep mensen...
Het gaat er niet om of ik die ruimte al-dan-niet nodig heb. Het gaat er om dat ze 330MB nodig hebben voor een front-end van een webwinkel (lees een veredelde browser) zonder dat het ook maar iets toe voegt voor mijn speelbeleving, anders dan ik weer een stuk software heb dat gevoelsmatig één à twee keer per maand geupdated moet worden.
Grappig dat EA pas met dit soort services komt nadat al enige tijd de kwaliteit van de releases enorm teruggelopen is... ik durf daarom te verwachten dat iemand niet snel de service blijft afnemen zogauw het huidige aanbod zo goed als uitgespeeld is; je kan er namelijk momenteel niet bepaald van uit gaan dat de eerstvolgende toevoeging ook de tussentijdse maandbedragen waard zijn; of gaat EA dat pogen te counteren door nieuwe content van extra timesinks te voorzien?
Als je twee nieuwe titels koopt ben je al goedkoper uit met jaar abbo voor 100 euro.
Alleen kun je dan een jaar spelen. Jaar erop dien je dan hetzelfde te doen, als je dan geen twee games koopt, is het weer wel duurder. ;)
Die games kosten na een jaar toch allang de normale prijs niet meer. Dan koop je ze voor een paar euro en heb je ze alsnog voor “altijd”. Voordeel is dan wel dat je zeker weet of ze de aanschaf prijs überhaupt waard zijn.

[Reactie gewijzigd door nexhil op 23 juli 2024 00:02]

Als de verkopen tegenvallen zijn ze al snel in de aanbieding, zoals Battlefront2.
Nu voor 20 euro...
https://www.ea.com/games/...lefront/battlefront-2/buy
Nu voor 14,99
https://www.battlefield.com/nl-nl/buy/battlefield-1

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 23 juli 2024 00:02]

Of wanneer je niet verlengt omdat er weinig interessants bij de nieuwe releases lijkt te zitten en je vervolgens de andere games die je nog speelde niet kan spelen... die psychologische truc lijkt EA op in te zetten; maar om dat te laten werken is er nou eenmaal ook een sterk aanbod nodig.
Je kunt ze altijd nog kopen. Dus als ze in de aanbieding zijn ben je nog steeds goedkoper uit dan met een abbo...dat is alleen gemakkelijk geld verdienen, net zoals bij Adobe met Photoshop...
Precies, vandaar ook eigenlijk mijn scepsis richting zo'n abbonementsdienst in EA's positie :)
Ach, het is voor hun een vast maandelijks inkomen... ;) :P

Ik speel en koop weinig games dus voor mij kan het sowieso niet uit. Ik zoek wel goedkopere wegen...Steam aanbiedingen, kortingen op Origin e.d. kom je al een heel eind.

Battlefield 1 en Battlefront 2 zijn nu maar 35 euro samen en je hebt geen doorlopend abbo nodig! ;)

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 23 juli 2024 00:02]

Precies, het lijkt er m.i. sterk op dat dit product het meest interessant is voor mensen die anders toch elke ea-game los zouden kopen/pre-orderen en er vooral geen bezwaar op hebben de toegang achteraf te kunnen verliezen.
Voor de die-hard EA gamers inderdaad, niet voor de casual gamer. Ook al koop je 1 game full retail zit je nog onder de 99 euro per jaar. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.