Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Abonnement voor toegang tot alle nieuwe pc-games van EA is maandag beschikbaar

EA biedt vanaf maandag zijn Origin Access Premier-abonnement aan. Voor vijftien euro per maand krijgen abonnees volledige toegang tot alle nieuwe games van de uitgever. Ook krijgen ze toegang tot de games van het gewone Origin Access-abonnement.

De huidige abonnementsvorm, die vier euro per maand kost, verandert van naam en heet voortaan Origin Access Basic. Het gaat alleen om een naamswijziging, de inhoud van het abonnement blijft hetzelfde. De nieuwe Premier-variant is duurder, maar laat leden alle nieuwe EA-games spelen, zonder beperking. Bij de Basic-variant kunnen nieuwe games een bepaalde tijd geprobeerd worden en zijn alleen oude games onbeperkt te spelen.

EA kondigde het Premier-abonnement tijdens de E3 al aan, maar zei toen niet wanneer het beschikbaar zou zijn. De uitgever heeft bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt dat het nieuwe abonnement vanaf 30 juli is af te sluiten. Gamers die al een Origin Access-abonnement hebben, kunnen upgraden naar de duurdere optie. Het abonnement is ook voor een jaar af te sluiten en kost dan honderd euro.

In het afgelopen kwartaal behaalde EA een omzet van 1,14 miljard dollar. Dat is minder dan de 1,45 miljard dollar die EA in hetzelfde kwartaal een jaar geleden haalde. De daling komt waarschijnlijk door het feit dat de uitgever in het afgelopen kwartaal alleen indiegame Unravel Two heeft uitgebracht.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

27-07-2018 • 09:12

184 Linkedin Google+

Reacties (184)

Wijzig sortering
Net even aan EA gevraagd, en de games zijn inclusief de laatste DLC's.

Edit:
info: Your approximate wait time is 0 minute.
info: Thank you for contacting us. Saumya will help you soon.
Saumya: Thank you for contacting EA HELP, my name is Saumya, may I start with your first name please?
you: Hi, my first name is ****
Saumya: Hello ****
Saumya: Nice to meet you.Hope you are doing good.
Saumya: Just to ensure that I have understood the issue correctly, you have contacted us because you have some query with premier Origin access,could you please explain more about it?
you: Yeah, I was wondering something about the premier Orgin access, because you will be able to get full access to the games, but do you also get access to the DLC's of the games?
Saumya: Thank you for stating the question
Saumya: ****,I would like to inform you that if you purchase Premier origin Access then you should get the access of the DLC's too since you will be able to play the latest version of the game
Saumya: You can read more about it on this link-https://help.ea.com/en-in/help/origin/origin-access/introducing-premier-origin-access/.However,I would request you to keep and eye on our official page and twitter page for latest updates
you: Thank you so much for your answer!
info: Your chat transcript will be sent to ****@hotmail.com at the end of your chat session.
Saumya: So you have contacted us to get the info for Premier Origin access and we have helped you with that. Thank you so much . You have been great throughout this case. Is there anything else I can assist you with today? I would be glad to help.
Saumya: You are most welcome.Further, thanks for being so understanding. You've been one of the most understanding player I've ever come across. To be very honest, only the person like you make the world a great place to live in.
Saumya: ****,do you need any further help?I would be happy to help
you: No thank you, you have helped me really good and I wish you a very nice day!
Saumya: My pleasure speaking with you, ****. For any queries with EA games, please check our knowledge base help.ea.com and Answers.ea.com. Thank you for contacting EA Help.
Saumya: Wish you the same
Saumya: ****, I would request you to click on the "END Chat” button to conclude this chat session successfully. Have a nice day and take care :)

[Reactie gewijzigd door evers97 op 27 juli 2018 14:14]

Mijn god wat een politiek correcte antwoorden en wat een hoop gebral er omheen. :+
You are most welcome.Further, thanks for being so understanding. You've been one of the most understanding player I've ever come across. To be very honest, only the person like you make the world a great place to live in.
:z
Lijkt wel een bot.
dat was ook mijn eerste idee en de "persoonlijke" ervaring van de andere kant bevestigd alleen maar dit donkerbruine vermoeden.
Nope, wrs gewoon een Indiër in een call center die z'n uiterste best doet om geen slechte reviews te krijgen
Lijkt me gewoon een geintje van de helpdesk medewerker.
Vooral dat brak engels geeft mij stuiptrekkingen :+
Maar het antwoord is dus... "you should be able to"
Dus geen ja of nee..
Zou ik geen genoegen mee genomen hebben in zo'n chat.. hier zeg je eigenlijk vrij weinig mee.
ja hoe durft een klantenservice sociaal te zijn! :+ meen je dit nu echt? Iemand krijgt netjes antwoord van EA, en zelfs dat probeer af te branden? Laat me raden.. omdat het EA is?
Nee, dit heeft niets met EA te maken. Maar dit zijn toch tekst berichten waar je totaal niet op zit te wachten tijdens zo'n gesprek?

Dit wordt gewoon opgedragen door bovenaf. Die bepalen een aantal vriendelijke zinnen die je mag gebruiken als helpdesk medewerker (staat allemaal in een script wat ze voor zich hebben).

Geef mij maar gewoon een helpdesk medewerker die zegt:
- Waarmee kan ik u van dienst zijn?
- Is er nog iets anders waarmee ik u kan helpen?
- Fijne dag verder en mocht u nog vragen hebben helpen wij u graag.

Zo simpel kan het zijn en dan ben je net zo vriendelijk en behulpzaam.
dat vind jij, echter ik heb zelf vaak genoeg tevredenheids onderzoeken gedaan (voor KPN, andere zakelijke provider en bij IT service desks). De opmerkingen zoals EA maakt leveren betere resultaten op dan alleen maar simpel en behulpzaam.
Wat voor betere resultaten? Dat klanten meer tevreden zijn over de klantenservice?
En hoe is dat onderzocht? Wat voor vragen worden daarbij gesteld aan de klant?

Ik zal wel een nuchtere Hollander zijn, zoals @BramT ook aangeeft, maar het kan er bij mij niet in dat er mensen gevoelig zijn voor dat soort zinnen en met een lekkerder gevoel een telefoongesprek of chatsessie beëindigen.
Ook al delen alle Hollanders jouw nuchtere mening. Dat representeert nog steeds minder dan 1% van de EA player base.
Als jij een Japanse klant ontmoet en hij maakt een buiging, word jij daar ook ziek van?
Jij bent idd die nuchtere Hollander die het niks vind, itt de rest vd wereld.
een cultureel respectvolle groet vs een slijm spoor achter laten is toch wel net wat anders :P
Jij noemt buiging cultureel. Geslijm is ook cultureer, Amerikaans cultuur.
Dat Japanse gebruik verdient wel enige nuance. In Japan zal iemand in een klant-verkoper interactie niet buigen naar de winkelmedewerker, of hem prettig weekend wensen. Of zoiets raars doen als "bedankt" zeggen als de bakker je een brood overhandigd zoals ik in Nederland veel mensen zie doen.

De familiaire bejegeningen tussen winkelpersoneel en klanten in Nederland gaat veel te ver. Het heeft alleen maar negatieve kanten. Het geeft mensen ten onrechte de indruk dat winkelpersoneel dezelfde status heeft als mensen waarmee je socialiseert. Dat is natuurlijk niet het geval. Je bent klant en je doet er goed aan om relaties met leveranciers zakelijk te houden zodat het ook makkelijker is om te klagen/reclameren en je niet bezwaart te voelen om service te verlangen.

Het zal niemand verbazen dat het serviceniveau in Japan veel hoger ligt als in Nederland.
Ik zie dat ik het verkeerd heb verwoordt. Het gaat om de medewerker die de buiging maakt, niet de klant. En die in vergelijking met de uitspraken van de EA-medewerker.
Daarnaast is het heel normaal dat de klant ook buigt. Een buiging is hetzelfde als handen schudden. Dus het is helemaal niet raar dat de klant ook buigt. Maar als medewerker buig je dieper.

[Reactie gewijzigd door Dabbel op 28 juli 2018 02:05]

NPS Scores zijn richtinggevend voor een bedrijf. Te hoge nos, dan lever je teveel kwaliteit en kunnen de kosten omlaag, te lage nps, dan moet je meer inzetten op kwaliteit.

Netto promotor scores zeggen iets over een brand. Hey is geen wiskunde maar statistiek en beinvloeding van beleving van klanten met het oog op een betere kosten baten analyse voor het bedrijf

Het heeft ook weinig met echt goede service leveren te maken maar eerder met kosten en baten, de efficiëntie e.d. Meer. Het staat zelfs los van puur goede service leveren, het zegt meer over hoe het of goedkoper of anders kan.
En ja elke grote multinational stelt je die vraag...
In hoeverre is het waarschijnlijk dat u ons gaat aanbevelen. (0 - 10) of iets dergelijks.
Alles onder de 8 is negatief. 0 wordt vak weggecijferd.
En 4-6 wordt vaak wel bekeken als wat kan hier beter.
1-10 waarvan 8 + 9 de "promotors" zijn. De klanten die jou zouden aanbevelen. 7 + 8 zijn de passives. Zijn tevreden maar risico dat ze bij een beter aanbod over te halen zijn om weg te gaan. 6 en lager zijn de detractors. Voor hen doe je het niet goed. Promotors minus detractors geeft je de NPS score ;)
Komt bij mij gewoon nep over helemaal als ze me dan niet kunnen helpen maar allemaal mooie onzin zinnen tegen me gaan spuien
Bij jou wel, bij veel anderen niet :) Dat is het leuke aan dat soort onderzoeken
Het komt heel Amerikaans over inderdaad. Als nuchtere Hollander prik je daar natuurlijk doorheen, maar ik heb het in (zakelijk) contact met Amerikanen vaker gehad, dat het heel oppervlakkig, maar bijna ongemakkelijk slijmerige gesprekken werden. "You're the only company that has fully understood that...", terwijl je gewoon weet dat het volgende bedrijf precies hetzelfde ingestudeerde riedeltje te horen krijgt :+
In New York ook enkele keren mee gemaakt. Dat overdreven vriendelijke gedoe (let op het woord overdreven!).
Ze doen veel te veel hun best om aardig gevonden te worden.

Zo werkt er ook een, van oorsprong Pakistaans of Indisch, verkoper in een camera zaak hier. Vriendelijke kerel, helpt je enorm goed en weet overal antwoord op. Maar zo vaak dat hij 'Ja meneer, ow jazeker meneer, maar natuurlijk meneer' zegt..... haha het is gewoon irritant op den duur :P
Yep. Wij nuchtere hollanders zijn daar een beetje de uitzondering in.

In Japan zie je dit ook heel erg, maar dan met een grappige twist:
Ze zullen namelijk dezelfde soort teksten gebruiken maar veelal leggen ze de klemtonen op zo'n manier dat het (bij mij iig) als héél erg ongeïnteresseerd over komt. Ze praten daar heel erg vlak en zonder intonatie en dan op het einde van het laatste woord laten ze dat langzaam uitdoven alsof dat laatste beetje puf dat ze nog hadden op is.
Ik kan er zo geen goed voorbeeld van vinden op youtube maar het verbaasde mij wel enorm toen ik daar was.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 27 juli 2018 19:05]

Dankjewel Corset voor dit informatieve antwoord! Je bent een van de meest begripvolle tweakers die ik ooit ben tegengekomen! Mensen zoals jij maken deze wereld een fantastische plaats om in te wonen! Heb je nog zo'n goede reactie voor ons? De reactiemodule staat voor je open!
/s

Iemand die zo'n reactie een goede, vriendelijke en oprechte reactie vindt, tja, daarvoor is geen hoop meer, ben ik bang ;-)

[Reactie gewijzigd door vrow op 28 juli 2018 00:36]

Als ik dit uit de reactie van corset mag opmaken dan lijkt dit gewoon zo te werken. Dat een Nederlandse tweakers gemeenschap met, wat ik vermoed, vooral een beta bias, zich hierin niet comfortabel voelt doet daar niet veel aan af. Het zou mij ook niet veel verbazen als die tweakers niet echt zijn vertegenwoordigd in de onderzoeken waaraan wordt gerefereerd, omdat ze niet zo tot de doelgroep behoren en sowieso maar een klein deel van de Nederlanders vertegenwoordigen.

Ik kan mij ook wel voorstellen dat het best comfortabel is om in een opvatting te worden gesteund. Zolang we allemaal maar blijven herhalen dat dergelijke beleefdheidsformules "bij ons niet werken" wordt het toch gewoon waarheid?

Ongemakkelijk is dan wel dat die onderzoeken een tegendeel lijken te suggereren. En dat terwijl we als mensen er prat op gaan dat we rationele wezens zijn, we hebben immers een rationele buitenschil in onze hersenen die ons op juist dit vlak uniek maakt. Dat we ook ook nog "kleine" hersenen hebben die even hard meebesturen en minder met ratio te maken hebben vergeten we vaak voor het gemak maar.

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo verbaasd dat mensen zo makkelijk manipuleerbaar blijken te zijn. En dat ook rationeel denkende beta's zijn te manipuleren bewijst deze tweakers site wel. Manipuleren klinkt trouwens negatief. Is wellevendheid of het geven van een complimentje manipulatie? Zelf geef ik bewust veel complimentjes in het dagelijks bestaan. Gewoon omdat het mensen vertrouwen kan geven en vleugeltjes geeft. Omdat ik hier wat bewuster mee om ga zie ik hoe ongewoon dit complimenteren bij Nederlanders onderling eigenlijk is. Misschien zijn we gewoon nog steeds enorme calvinisten hoe hard we ook scheeuwen dat we rationele atheïsten zijn.
Ik geloof pas in de uitslag van zo'n onderzoek naar de psyche van de mens tot ik weet hoe de test gedaan is. In dat wereldje wordt veel teveel onderzoek gedaan op niet-wetenschappelijke wijze, zodat er vooral uit komt wat de aanvrager en betaler van het onderzoek wil zien of wat men vooraf eigenlijk al verwacht / denkt te weten. Hoe vaak spreken dergelijke onderzoeken elkaar niet tegen?
Als je op de tevredenheidsonderzoeken van corset duidt dan is daar denk ik geen heel wetenschappelijke basis voor, afgezien misschien van de representatieve aantallen die de onderzoeken altijd trachten te benaderen. Wie wordt benaderd, en de nauwkeurigheid van de vragen is een ander verhaal verwacht ik. Ondanks dat zijn die resultaten nog steeds opmerkelijk (en reden voor verder onderzoek?).

Van de andere kant zijn wij tweakers behoorlijk atypische Nederlanders. Van die internationaal als horkerig bekend staande Nederlanders zijn wij dan nog een bijzonder groepje. Ik snap van de andere kant de reactie in dit topic ook best wel, die teksten zijn zo risicomijdend dat het dus blijkbaar afleidt en irriteert (ons!), net als de muzak in een supermarkt. Om deze teksten goed te beoordelen moeten we misschien naast onze schoenen gaan staan om er neutraal naar te kunnen kijken. Mogelijk dat een onzeker iemand het als een warme douche ervaart.
Even twee dingen rechtzetten: ik werk niet in de IT, dus ik zie mezelf ook niet als doorsnee Tweaker. Ik vermoed dat je doelt op de (wat cliché misschien) zwart-wit denken, directe en botte manier waarop een IT'er z'n gesprekken voert? Die Amerikanen waar ik het in mijn oorspronkelijke reactie over had, sprak ik samen met een collega die ongeveer het tegenovergestelde is van een IT'er. Ik vermoed dat hij nog altijd geen smartphone heeft :P Kortom: ik was zeker niet de enige die zich aan die overdreven hoffelijke toon stoorde.

Verder: ik betwist niet dat deze manier van aanspreken in het buitenland succes zal hebben, maar als je als helpdesk Nederlanders werkelijk zo gaat helpen, zal je dat vast wat commentaar opleveren. En eigenlijk heb ik zo'n over the top toon nog nooit gehoord van een helpdeskmedewerker :)
Nederlanders zijn vrij kort en direct, en zitten hier inderdaad niet op te wachten (gemiddeld genomen dan). In andere culturen wordt dit al snel veel meer gewaardeerd.
En dan komt het er ook nog eens bij dat ik IT'er ben. Die willen al helemaal snel to-the-point :P ;)
Mijn baas heeft daar ook een handje van. Met zo veel mogelijk omwegen naar het doel praten.
Ik dan altijd extreem overdreven: Uhh *Baas... Wat wil je nu!? Zeg het! Ik heb meer te doen. Jij betaald he! Zeg het!?

Grappig op zijn tijd, zeker de reacties van nieuw personeel, maar vaak is het frustrerend.

[Reactie gewijzigd door Core2016 op 27 juli 2018 16:26]

Het is heel erg Amerikaans en "brits", zulke uitspraken.
Niet Brits! Daar zijn ze űberbeleefd, maar niet slijmerig zoals commerciële Amerikanen.
Ja hier wel ja maar de helpdesk medewerkers zijn over het algemeen allemaal op die manier bezig daar aan die andere kant van het water.

Thank you for calling blahblah.com als ingesproken bericht en als het mooi gaat ook nog door de medewerker en ook nog eens als afsluiter.
Nee, omdat je dit soort geslijm tegenwoordig bij bijna elke klant contact hebt.
In de hoop, dat je ze goed beoordeeld.
Kom op man. Jij doet net of elke Nederlandse of Belgische helpdeskmedewerker perfect Engels spreekt...

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Deralte op 29 juli 2018 15:59]

Het is dan ook niet onze moedertaal. Voor een land waar als hoofdtaal Engels word gesproken, is het af en toe vrij slecht te verstaan/begrijpen. Ik heb minder moeite een Ier/schot of ander extreem engels dialect te verstaan.
In India is de hoofdtaal dus NIET Engels...
Euh, hindi is de hoofdtaal...
Da's toch overduidelijk een chatbot :-)
:') dat zeggen ze tegen iedereen, ook tegen hen die gedoe hebben met EA.
Ik gok dat deze medewerker van EA gevestigd is in India, daar hebben ze vaak een hele aparte manier van communiceren. Soms (naar onze maatstaven) bot en onbeschoft, soms ook weer overdreven vriendelijk. Zoals hier.
En hoe voelde dat nou dat gesprek met de nieuwe chat bot van EA? :P
Te oordelen naar de kleine foutjes in het Engels was dit daadwerkelijk een persoon, geen bot. Bij een bot zouden de (naar Nederlandse maatstaven, overdreven) vriendelijke nietszeggende tussenvoegsels voorgeprogrammeerd (en dus grammaticaal foutloos) zijn. Tenzij iemand onderzoek heeft gedaan en vastgesteld dat mensen er een hekel aan hebben om door een bot geholpen te worden, dan zijn de foutjes ook onderdeel van de klanttevredenheid... Met andere woorden, tenzij je echt opzettelijk gaat lopen "Turing-testen" is niet te zeggen of je met een bot praat.
Als ik in een chat zit vraag ik als eerste zin regelmatig wel eens of ik met een echt persoon praat of met een bot. Geen idee of ze dat ook programmeren als een antwoord :-)
Of ze dat bij EA doen weet ik niet, maar Google doet dat bijvoorbeeld wel. Zat laatste te kijken naar een video van iemand die behoorlijk gefrustreerd was dat willekeurige video's van hem van "monotise" afgegooid werden en hoeveel moeite het kostte om uit te vinden wat er aan de hand was. In meerdere emails (niet hetzelfde als chat, ik weet het, maar wel vergelijkbaar) beweerde Google botweg dat ie met een mens zat te praten. Totdat ie uiteindelijk opzettelijk een of andere rare opmerking erin zette. Zelfs toen probeerden ze het nog (een opmerking in de trant van "nice pun" in reactie op zijn "Turing test"), maar toen was het toch echt wel duidelijk dat het een bot was.
Als je dan toch je naam weghaalt Arie, haal het dan overal weg (My pleasure speaking with you, Arie) en ook uit je profiel. Wilde je dit pb-en, maar dat heb je niet aan staan.

On topic dit lijkt me wel wat voor een periode waar je meer tijd hebt om te gamen. Jammer dat het dan alleen EA games zijn.
En jammer dat t zo duur is. Buiten het feit dat EA met alles duur is. Een xbox game pass kost de helft en je hebt toegang tot zo veel meer games. Ok je kunt niet de nieuwste releases spelen, maar toch.

Overigens blijf ik van mening dat EA enorme afzetters zijn (¤150 euro voor simcity destijds betaald, en na 6 maanden gecancelled??? Of ieder jaar ¤60 vragen voor Fifa waar echt niet zoveel development in gezeten heeft, maar eerder wat waardes gewijzigd in de database en het als DLC zou kunnen zien?)

Lootboxen is er de standaard en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan (sims ¤300+????????)

T verbaast me eigenlijk dat zoveel mensen er nog in trappen. Ik bedoel maar te zeggen dat als mensen een tv kopen bij de mediamarkt en er achter komen dat ze ¤100 teveel betaald hebben dan denken ze wel 2x na voordat ze er weer eentje gaan halen daar (of ze gaan proberen de ¤100 terug te krijgen).
Bij EA doet niemand dat, ken redelijk wat mensen die al jaren steen en been klagen over FiFa (prijs, fut, weinig verandering, crappy gameplay, etc. overigens speel ik zelf geen fifa dus niet mijn ervaring). Voelen zich ieder jaar genaaid, maar toch kopen ze ieder jaar opnieuw fifa. Zelfde geldt voor battlefront, waar de eerste zo slecht was dat je zou zeggen dat de tweede dan geen kans meer maakt toch? Wrong! Bij EA zijn mensen schijnbaar super tolerant. Want ja als deel 1 van een bepaalde film slecht was, is de kans vrijwel 100% dat je voor deel 2 niet naar de bios gaat. Bij EA wel hoor, hoe slechter het eerste deel was, hoe beter het tweede deel zal verkopen (en this is a true story).
Bedankt voor het uitzoeken! Ik zie deze abonnementsvorm zeker als een uitkomst. Er zijn een aantal EA spellen welke ik op release wil spelen: Battlefield en Anthem. Uitgaande van de prijzen die EA op dit moment hanteeld betaal je 59 euro per game en kom je al ruim boven de jaarabonnements prijs. Plus er zijn een hoop spellen welke ik nog wil spelen, zoals unravel, deze kan ik dan allemaal spelen. Afhankelijk van de jaarlijkse releases kan je op deze manier berekenen of je goedkoper uit bent, maar ik zie er absoluut de voordelen van.

[Reactie gewijzigd door Pronix op 27 juli 2018 10:52]

Inderdaad. Dit is wel een mooie ontwikkeling. Er zijn best wel veel games die ik wel graag wil spelen, maar die gewoon te duur zijn om ze bij release te kopen. Dan is dit natuurlijk een geweldige optie, vooral voor games die je na een keer spelen nooit meer aanraakt (dan maakt het ook niet dat je ze niet houdt als je het opzegt).
2de zin al een knoepert van een taalfout, lekker is dat.
Saumya: Nice to meet you.Hope you are doing good.
Dat moet natuurlijk "...doing well." zijn.


OT:
Het verschil tussen de maand en de jaar prijs is wel flink groot zo, zouden ze de maandprijs wat extra hebben opgeschroefd om ontmoedigen dat mensen "even" een enkel maand abonnement nemen om die ene game te spelen ipv. te kopen?

[Reactie gewijzigd door bl0m5t3r op 27 juli 2018 12:52]

Tenzij ze hoopt dat hij bezig is de wereld te verbeteren, dan klopt het wel natuurlijk :+
Het verschil tussen de maand en de jaar prijs is wel flink groot zo, zouden ze de maandprijs wat extra hebben opgeschroefd om ontmoedigen dat mensen "even" een enkel maand abonnement nemen om die ene game te spelen ipv. te kopen?
Dat is denk ik wel het geval. Ze hebben natuurlijk veel liever dat je een jaar abonnement neemt dan dat je enkele maand dit neemt om in korte tijd veel games te spelen en dan weer stop te zetten (en mogelijk een jaar later weer). Maar om eerlijk te zijn heb ik zelf daar niet zo'n probleem mee. 15 euro is natuurlijk nog niet veel als je bekijkt welke games je dan allemaal kan spelen (het wordt natuurlijk een ander verhaal als je het voor langere tijd doet en maar voor een of twee games).
You've been one of the most understanding player I've ever come across. To be very honest, only the person like you make the world a great place to live in.
Zo, die kan je alvast in je zak steken!! Wat een bedankje wel niet losmaakt bij mensen ;)

OT: Bedankt voor het navragen. Het is nu duidelijk dat DLC's inclusief zijn.
Bedankt Arie, is dat in ieder geval duidelijk, en als het zo blijft betreft alle DLC's, dan is er een kans dat ik volgend jaar een abonnement neem :X, mits EA natuurlijk niets verwijdert uit het originele plan dat ze nu op de markt presenteren.

[Reactie gewijzigd door JohnnyBNL op 27 juli 2018 10:28]

Bedankt Arie! :+

[Reactie gewijzigd door frack op 27 juli 2018 11:59]

Je beseft toch dat dit helemaal geen bevestiging is? SHOULD is geen bevestiging, al he
Emaal niet van een bot. Daarbij staat er niets van in de link die ze vermelden, meer nog, er staat zelfs in dat je 10% discount on expansions krijgt... Vallen DLC niet onder expansions?
Dit is geen human klantendienst hoor... is gewoon een bot. Net zoals Amazon.
De meeste helpdesks zijn altijd nog in India en Bangladesh en dit zijn gewoon gescript antwoorden en vragen. Verbaaasd mij niet.
Goed verhaal, lekker kort...
Just a tip, gezien je jouw naam weg geknipt hebt, bijna achteraan de chat staat die nog. ;)
Arie, als je je naam censoreert, dan moet je het wel overal doen he:p
Z'n volledige naam staat ook gewoon in z'n profiel.
Idd. Sommige mensen hebben de search and replace knop nog niet ontdekt in word/wordpad
Toch maar eens een beetje meer met de computer werken dan gamen alleen :-p
Arie, je hebt je naam niet overal weggehaald. :-)
j'hebt een Arie er in laten staan. Saumya: My pleasure speaking with you, Arie.
Volgensmij ben je ergens vergeten je naam weg te halen ;)
nvm

[Reactie gewijzigd door gise op 27 juli 2018 13:36]

Leuk dat je je naam censureert, maar in de 2 na laatste chat staat je naam nog ;)

Never mind, iemand was me al voor

[Reactie gewijzigd door SvenBravo7 op 27 juli 2018 13:41]

En zo gaat het volk akkoord met het Games as a Service businessmodel |:(

Vroeger kocht je een spel en dat was het. Je had alles, meer was er niet. Heel soms kwam er later een extra schijfje uit, met meer missies, meer content etc. Die kon je kopen, maar dat hoefde niet. Die content was duidelijk later ontwikkeld dan de main game.

Nu heeft een ontwikkelaar een spel klaar en gaan de content managers bij EA, Ubisoft of welke grote uitgever dan ook om de tafel zitten om te kijken wat ze uit de main game kunnen strippen. Alleen als je de pre-order bonus deluxe mega ultra editie koopt, die 2x zo duur is als de "basis" versie heb je alle content. Of nog veel erger, koop je de basis versie krijg je alle DLC niet, met de deluxe versie wel, of je moet een season pass kopen en ga zo maar door.

De prijs van de game die je koopt, de basis versie that is, is ten opzichte van het oude businessmodel niet verandert. Je koopt dus minder game, voor hetzelfde bedrag. En ja ontwikkeling van games is duurder geworden, teams zijn groter geworden en bla. Echter had je vroeger geen gigantische bedragen overhead nodig om de gigantisch verdienende zakenwereld eromheen te supporten. De ontwikkelaars zelf zijn niet evenredig meer gaan verdienen.

Gamers die niet snappen dat dit soort ontwikkelingen de consument niet ten goede komen moeten zichzelf echt even achter de oren gaan krabben. Na loot boxes, pay to win systemen, DLC, season passes en noem het maar op hebben we nu Games as a Service, en iedereen lijkt het mooi te vinden 8)7
We worden steeds meer een lease generatie: Auto leasen, muziek leasen (Spotify), films leasen (Netflix), zelfs bedden kun je leasen en nu dit. Of dat allemaal zo'n goed idee is, ben ik nog niet helemaal over uit. Ja het is leuk om al deze luxe meteen tot je beschikking te hebben voor een vast bedrag per maand, maar als je inkomen voor welke reden dan ook wegvalt heb je geen auto, bed, muziek, films of games meer....
Dan zeg je het abonnement toch op :) Het is niet zo dat muziek, Netflix en games een eerste levensbehoefte zijn. Als je financieel in de knoop komt moet je dit soort abonnementen niet afsluiten of onderbreken.

[Reactie gewijzigd door Putyah op 27 juli 2018 11:23]

Het gaat meer om de consumptievorm en het feit dat je wel van diensten gebruik kunt maken maar niet van het product zodra je geen abonnement hebt.
Muziek bijvoorbeeld luister ik veel meer in de winter, en in de zomer maar heel af en toe. Aangezien ik geen muziek bezit als ik alleen spotify gebruik zo nu en dan, kan ik ook tussendoor niet even van muziek genieten wanneer het mij uitkomt. Terwijl als ik de CD had gekocht dat geen probleem zou zijn geweest.

je levert netto keuzevrijheid in, ja, dan moet je maar een doorlopend abonnement afsluiten. Dat is zoals je weet eeen vrij kostbare aangelegenheid als je van meerdere diensten gebruik wenst te maken.

Een ander nadeel: ik neus zo nu en dan nog wel in de LP en CD collectie van mijn ouders, Dat zegt iets over hen. Het bevat emotionele waarde die overdraagbaar is. Bovendien zitten er eerste editie beatles LP's tussen die voor verzamelaars interessant zijn. Met persoonsgebonden diensten die je voor een bepaalde tijdsduur afkoopt verlies je dit ook. Hetzelfde geld voor mijn eerste gekochte games, ik heb nog altijd casettes, floppys en cd's van mn eerste games. Het zijn dan niet alleen maar consumptiegoedereren die je na een korte tijd gebruiken naast je neer legt, maar ze worden onderdeel van een verhaal, de herinneringen en emotionele waarde zijn overdraagbaar.
Hmm, ik denk dat ik mn nintendo 8 bit maar weer eens van zolder haal!
je levert netto keuzevrijheid in,
Je krijgt aan de andere kant ook een hoop extra keuze, als je CD's koopt zit je vast aan de inhoud daarvan, bij Spotify krijg je toegang tot veel meer muziek.
Als je een CD koopt zit je vast aan de inhoud ervan wat je niet leuk vind; er zijn maar weinig CDs in mijn bezit waar ik alle nummers goed van vind. Vroegah nam je dat voor lief want je kon nu eenmaal niet anders, tenzij je het met een singeltje kon redden. Bij een dienst als Spotify heb je totale vrijheid in wat je afspeelt en in welke volgorde. Daarnaast vind ik daar materiaal welke ik nooit van mijn leven hier ergens in een platenwinkel had kunnen vinden. Of anders een dienst als de Apple Store waar je specifieke nummers kunt kopen in plaats van hele CDs.

Emotionele waarde is een gevaarlijk iets. Het heeft er voor gezorgd dat ik bepaalde stukken media 2-3-4 keer gekocht heb in mijn leven. Doe mij maar digitaal, dat leeft toch langer. Ik heb games in mijn Steam library al langer in het bezit dan ik ooit een game op fysieke media werkend heb kunnen houden.
Eens, maar als je een aflevering uit de serie 'Een dubbeltje op z'n kant' bekijkt zie je dat dit gezonde verstand helaas bij een grote groep kwetsbare Nederlanders ontbreekt, waardoor ze uiteindelijk toch in de problemen komen....
Ik heb dat programma wel eens gezien, maar inderdaad, sommige mensen lijken gewoon totaal geen gezond verstand te hebben. En maar moeilijk doen dat ze niet op vakantie kunnen en niet de nieuwste iPhone kunnen kopen...
Echt te vergelijken is het natuurlijk ook niet, EA access en gamepass is gewoon simpel rekensommetje, koop je meer dan 2 games in een jaar is dit goedkoper. Gros zal het met FIFA en BF5 er al uit hebben, helemaal als je BF1 met DLC's er bij zou rekenen.

Maar belangrijkste hierachter, je bent het niet verplicht. Je kan het nog steeds los kopen.
Ik hoop wel dat het ook niet verplicht blijft en dat we niet toegaan naar games die louter als 'gaming as a service' vergelijkbaar zijn. Want die games blijven dan uitgesloten voor mij en ieder ander die zijn games wil bezitten, niet huren.
In een markt waar monopolie een grote rol speelt (muziek of videostreaming) zal dat eerder zijn dan in de gamewereld, waar een Sony of MS zoveel mogelijk mensen wil bereiken en daarmee dus beide keuzes zal houden.
Want die games blijven dan uitgesloten voor door mij en ieder ander die zijn games wil bezitten, niet huren.
Nee, jij wordt niet uitgesloten, je kiest er zelf voor er niet aan mee te doen.
Heb nog nooit een game van EA direct bij Origin gekocht. Bij release scheelt dat meestal 15,- en na een maand minstens 30,-.
Als je slim bent dan heb je ook een back-up pot. Dat is wat ik van mij ouders heb meegekregen ;) Als je inkomen wegvalt dan heb je tijd om iets nieuws te doen terwijl je nog geld over hebt voorlopig.
Mensen van tegenwoordig sparen niet meer, het is belangrijker om meer geld uit te geven om zo je status hoog te kunnen houden...
Of ik lees een grafiek niet goed, of we sparen nog doodleuk door :)

https://opendata.cbs.nl/s...NED/line?ts=1532685411456
Touché!
Deze ronde heb je gewonnen... _/-\o_
Ik ga door voor de koelkast! :)
Status is onbelangrijk voor de meesten (in Nederland iig), meer dat de algemene toename in welvaart minimaal is, al helemaal vergeleken bij de booming '90's.
Onder het mom van crisis is een groot deel flex en voor een lager salaris gegaan cq geen salarisverhogingen, terwijl de bedrijven het over het algemeen wel fors beter gedaan hebben.
Tegenwoordig krijg je er per jaar werken nauwelijks een inflatiecorrectie er bij, het jaar werken, ervaring etc wordt niet meegenomen.
Daarom moet je ook alleen luxe producten 'leasen', en geen basisbehoeften zoals een bed. Muziek, games, video vallen wat mij betreft allemaal onder luxe en zijn per maand opzegbaar (in ieder geval na een jaar). Mocht je inkomen wegvallen, dan kun je dat direct opzeggen aangezien je andere dingen aan je hoofd hebt op dat moment. Dan kan entertainment wel even wachten.
Helemaal mee eens. Daarnaast was er ook geen discipline voor nodig om deze luxe producten te kunne gebruiken, dus je hebt er geen respect meer voor. Hierdoor zie je vaak dat mensen met lease producten minder voorzichtig omgaan dan met zelf gekochten spullen.

Ikzelf zie dit niet als een positieve zaak in ieder geval.
Je kiest er voor om per maand te leven en dit past daar prima bij. Ik kan dit soort kleine "lease" contracten ook weer makkelijk ontbinden als ik bv werkeloos zou worden. Dit zijn inderdaad extra's die je niet perse nodig hebt. Als je dan toch wat wilt spelen, download je het illegaal en speel je net zo hard verder of kijk je die serie. OF je vraagt iemand anders zijn Netflix/spotify account zolang het nodig is.

Het is maar net wat je wilt. ¤60 euro voor iets betalen wat het jaar erna toch weer in de prullenbak ligt, of ¤15 per maand en spellen blijven spelen en ook een wat nieuws proberen zonder dat je weer 4 mnd geld kwijt bent.

Zelfs mijn private lease auto kan ik opzeggen als ik deze niet meer kan betalen, dus nu geniet ik van de luxe die ik kan betalen en mocht het niet zo zijn, dan ga ik weer back to basic. (eigen ervaring, been there done that)
Het zijn een van die zaken die vooral niet voor jou zijn bedacht he. Dit zorgt gewoon voor een vaste geldstroom. Betreffende de zaken die je noemt heb je gewoon te maken met een kort moment waarin veel verkocht wordt. Bij auto's is dat wat meer uitgemeerd maar daar wordt volgens mij niet zoveel op verdiend. Daar is het voornamelijk onderhoud. (net als met fietsen eigenlijk).

Als EA zeg maar een nieuwe Battlefield uitbrengt dan verkoopt die in de eerste 2 a 3 maanden dik. Daarna kakt het in. Nog een sale her en der om de boel een boost te geven. Een dlctje erbij om nog even wat te verkopen en dan finito. Films precies hetzelfde. Net uit dan draait ie volop in de bios etc. en een paar maanden later is het weer weg. Als alles wordt aangeboden met een abonenmentsdienst dan komt er gewoon een vaste geldstroom op gang. Ongeacht hoe goed die spellen zijn of hoevaak ze gespeeld worden. En uiteindelijk wordt het voor de consument gewoon duurder. (of deze had al een gat in zijn hand). Je ziet het bij Netflix ook. Iedereen wordt gewoon in die abo diensten gekocht door lage prijzen en zodra het gemeengoed is kunnen ze gaan opschroeven.
Vraag me af hoe 't zit als je dat geleasde bed niet betaald, aangezien de deurwaarder zelfs een bed niet in mag nemen.
Dus dat bed heb je altijd wel :P (dat je daardoor torenhoge schulden opbouwt, oke).
Ik heb met Origin Access gemerkt dat ze gewoon de prijs van de spellen opschroeven. Je kon op een gegeven moment Battlefield 3, Battlefield 4 of Battlefield Hardline voor 2,50 euro kopen, 5 euro voor een completere versie. Opeens zijn die spellen sinds de introductie van Origin Access 20 euro geworden. Ik heb hetzelfde bij andere spellen op Origin gezien. Origin Access op zich is een goed idee, maar het feit dat je de spellen niet voor altijd hebt is best kut. Een abo zit ik ook niet op te wachten, ik heb laatst Battlefield 1 Revolution (dus inclusief alle DLC) voor 15 euro aangeschaft, dat is voor mij een stuk logischer (toegegeven dat het een tijd na de release is).

Ik heb laatst ook weer BF3 opnieuw geinstalleerd na het jaren niet meer gespeeld te hebben. Daarvoor speelde ik vooral gratis spellen (America's Army, Fortnite etc.) en om dan weer 4 euro voor een abo te neerleggen voor 1 spel is ook weer zoiets. Het is een goed concept, maar dat ze dan de koopprijzen kunstmatig weer opschroeven zit me een beetje dwars.
Als je koopt en je hebt dan ook geen buffer om vervanging te betalen, dan zit je met die zorgen.
Op Zich is dit een uitkomst voor gamers die veel gamen en een game snel willen uitspelen en dan klaar willen zijn. Tegenwoordig kost een game al gauw 40-60 euro. En dan heb ik het nog niet eens over alle DLC. En nu betaal je 15 euro voor 1 game die je snel wilt uitspelen en dan ben je klaar :)

Zoals meerdere tweakers nu uitgezocht hebben voor DLC mag je extra betalen. En krijg je een miezere 10% korting. Ik denk dat EA nog veel te leren heeft als het gaat om memberships. De reden dat deze zo succesvol zijn is dat alles maar dan ook alles gratis is.

Netflix zegt ook niet nee voor deze ene film moet je betalen en deze is inbegrepen.

Ik verwacht dan ook dat het geen groot succes zal zijn. Wat bereik je hier nu mee? Ze zullen echt USP moeten hebben. Dit is een verlies-verlies situatie in mijn ogen.

[Reactie gewijzigd door stftweaker op 27 juli 2018 09:42]

Ik ben bang dat dlc niet inbegrepen is:

10% discount in the Origin Store on full games, pre-orders, expansions, FIFA points, and more.

Dlc valt volgens mij wel onder de noemer expansions.
Je krijgt met dit abonnement 10% extra korting op je aankopen in de origin store, voor als je bijvoorbeeld een game/DLC permanent zou willen hebben.

Dit staat dus los van of dlcs wel/niet inbegrepen zitten (anders zouden 'full games' ook niet inbegrepen zijn)
https://answers.ea.com/t5...pansion-pack/td-p/5317307

Blijkbaar kan het dus verschillen per game..... typisch ea
Dat gaat over Origin Access, niet over Origin Access Premium. De eerstgenoemde is een abonnementsvorm die nu al wordt aangeboden. De laatste genoemde is een nieuwe abonnementsvorm welke dus maandag live gaat waar alle DLC wel inbegrepen is.
Zit de DLC dan wel inbegrepen? In de beschrijving wordt namelijk alleen gerefereerd naar Games.
Volgens mij krijg je 10% korting op DLC?

"10% discount in the Origin Store on full games, pre-orders, expansions, FIFA points, and more.
Access to The Vault, a library of games that keeps growing.
"
Dat is als je de games en/of DLC koopt om het permanent toe te voegen aan jouw account. Dat zegt dus niets over DLC en of dat inbegrepen is in de abonnementsvorm. Het ligt natuurlijk sowieso ook aan de game. Zo krijgt Battlefield V immers geen betaalde DLC meer en wil men fragmentatie danwel versplintering van de community zoveel mogelijk voorkomen.

Zo denk ik ook niet dat deze korting bovenop kortingen gaat gelden. Stel Battlefield V is over een jaar voor 50% in de aanbieding, dan krijg je, omdat je dit abonnement hebt, niet direct 60% korting. Zou anders wel helemaal mooi zijn natuurlijk, hahaha!

Ik zit zelf wel te denken om dit te nemen, wanneer Battlefield V of Anthem verschijnt (net welke eerder is). Reden is eigenlijk vrij simpel; op deze manier kan ik de full game eerst (legaal) proberen en spelen met vrienden. Dan kan ik wanneer de game in de aanbieding is en ik (nog steeds) interesse heb in de game(s) ze alsnog kopen. Zeker voor Battlefield V en Anthem vind ik dit abonnement wel het proberen waard. Andere games die ook in deze library gaan komen, kan ik dan immers ook spelen. Voor wat ik begrepen heb, komt er echter ook een jaarabonnement die zo rond de ¤100,- per jaar zou gaan kosten.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 27 juli 2018 10:09]

Dit is bij de huidige origin acces (dat basic wordt). Met de nieuwe origin zou je namelijk geen 10% korting op full games hoeven te hebben, ze zitten immers bij je abbonement.
I stand corrected! Als iemand die de "basic" origin al heeft dacht ik dat dit alleen op mij van toepassing was en had ik meer verwacht voor een duurder abbonement.
10% korting op games is wel nodig. Want je hebt alleen toegang tot EA games.
EA wil met origin een platform als steam maken waar ook andere uitgevers games mogen neerzetten.
Kleine, maar belangrijke nuance; zolang het abonnement loopt. Wil je dus de game permanent in jouw Origin account, zul je de game dus wel moeten kopen. En daar krijg je dan 10% korting op.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 27 juli 2018 10:37]

Dat weet ik niet, maar dit lijkt mij wel. Al zou het wel sneaky zijn om de basis game "gratis" te maken en de addons betaald.... Valt je abbo weg heb je alleen DLC alleen dlc zonder basis game is mayo zonder patat :S
En daarom blijven mensen ook Abonnee.
Kijk maar naar "Playstation Plus" waar je ook de basisgame gratis krijgt. Koop je DLC, dan kan je deze ook gewoon spelen totdat je abonnement af loopt.

Mensen gooien niet al te graag geld weg, en dus blijven ze liever lid omdat ze de game misschien ooit nog wel eens zullen spelen.
Volgens mij is dit bij Playstation Plus aangepast, en mag je de game na het aflopen van je Abbo nog steeds blijven spelen.
Dat is toch echt het eerste dat ik daar van hoor. Naar mijn weten wordt de toegang tot de PS Plus games ontzegd van zodra je abo expired.

Heb je toevallig een bron? Kan het niet meteen vinden...
helaas kan ik je uit ervaring zeggen dat dit niet zo is.
Daar is momenteel geen antwoord op. Sowiezo zal er wel DLC aanwezig zijn puur omdat er in Origin basic (de vroegere abonnement dienst) al een pak DLC aanwezig is, de ongeschreven regel was dat games die net waren toegevoegd, BF1 bijvoorbeeld, geen DLC hadden maar de iets oudere wel alle DLC. Voor premier verwacht ik dat alle DLC erin gaat zitten, al helemaal met in het achterhoofd dat de nieuwe Battlefield geen losse DLC meer krijgt (dit is echter mijn voorgevoel, speculatief)
Enkel voor de Sims zou er bevestigd zijn dat het all DLC included is.

Dat je korting krijgt op aankopen staat er compleet los van, overigens zal DLC zoals lootboxen altijd betalend blijven uiteraard wel met 10% korting
is heel leuk maar ik vindt 15 euro toch wel veel geld per maand, of 100 euro per jaar. dan moet je minstens 3 games van hun goed veel spelen om het geld eruit te halen. en naar mijn smaak maken ze geen 3 games waar ik veel tijd in kan besteden.
15 per maand is peanuts, beetje mmo subscription is 13 per maand voor 1 game.
Helemaal mee eens daarom zo jammer dat deze dienst niet op ps4 is
100 euro per jaar? Dat scheelt toch al bijna de helft tegenover de losse maandprijs. En als je in dollars kan betalen zelfs nog meer ($100 = ¤86 op dit moment). Dat zijn dan al 2 AAA titels. Aan een beetje deluxe edition (met alle DLC) ben je makkelijk 60 euro of meer kwijt per game.

Maar ze moeten dan wel een beetje content maken. Al die sportgames mogen ze houden wat mij betreft.
het is dan nog afwachten of de DLC`s erin zitten. als dat het geval is kan het nog waard zijn.
maar zoniet kan het voor mij niet uit als ik er maar 2 van wil spelen
Nee; je kunt een jaarabonnement afsluiten voor $100 of per maand $14.99 betalen (per jaar is dus een stuk voordeliger).
Alleen al Mass Effect, Dragon Age, C&C, Crysis, SIMS, SimCity, Mirrors Edge, Battefield etc zitten in de basic toegang voor 4 euro per maand.
Uiteraard niet de allernieuwste uitgaven, maar voor 15 euro per maand kan je dus ALLES spelen.
Bij uitkomst direct BF5 of NFS etc. Toch games waar je vele uren in kwijt kan, is het niet veel geld imho.
Als de DLC's er bij zitten, is het helemaal een koopje.
indd het ligt er aan wat je wilt gamen en welke games je speelt.

@Nyarlathotep Een beetje gamer doet dat, maar ik speel ook veel alleen niet veel van EA, en daar zit je toch aan gebonden. ik zal alleen bf5 willen spelen en misschien star wars. dus voor mij zou het duurder zijn dan dat ik de standart edition koop van beide.. alhoewel als Alle DLC erin zitten het wel een leuke deal kan opleveren.
Of een uurtje the Sims 4 spelen. Dan heb je het geld er al dubbel en dwars uit (als je dan ook toegang heb tot alle extra zooi).
Geloof mij dat je daar best snel aan zit.
Ik ben een (zeer) casual gamer en drie games per jaar red ik zelfs al. Een fanatiek gamer kan soms gewoon een game per week,of twee á drie per maand spelen. Dat is 150 euro aan games per maand.
Je hoeft dus inderdaad 'slechts' drie nieuwe games per jaar te spelen om de kosten er al ruim uit te halen.
Ligt er aan wat voor gamer je bent...

In 2017:
- FIFA 18
- Mass Effect: Andromeda
- Need for Speed Payback
- Star Wars Battlefront II
- En dan wat nieuwe SIMS 4 uitbreidingen

Ik heb Origin Access voor ¤25/jaar, een Mass Effect: Andromeda (maart 2017) is te spelen, maar een Battlefield 1 (oktober 2016) bv. niet. ¤25 is iets meer dan twee bioscoop kaartjes (niet dat ik in de laatste jaren ben geweest) en naast dat je een sloot games kan spelen, krijg je ook korting (jammer genoeg niet op alles). Als je meer dan ¤100/jaar aan EA games uitgeeft en altijd de spellen direct bij release wil spelen, dan is dit wellicht een interessante deal. Zeker omdat je toegang krijgt 5 dagen voor release...
Ik ben benieuwd of dit aan zal slaan, als je de games van EA leuk vind is ¤15 natuurlijk niet heel duur :)
Ik weet het niet zeker maar moet de DLC nog aangeschaft worden? Indien dat het geval is, is heg natuurlijk makkelijk om de prijs kunstmatig hoog te houden waardoor mensen alsnog een full-priced gane krijgen.
In het artikel staat :

"De nieuwe Premier-variant is duurder, maar laat leden alle nieuwe EA-games spelen, zonder beperking"

Houd dit dan in met alle DLC? Anders is ¤15 nog best duur
Ik denk niet dat het aan zal slaan. Dit is vergelijkbaar met Netflix, maar je mag maar de films en series van een enkele filmstudio bekijken.
Het model is goed. De uitwerking niet.
Het is alleen wel één van de grootste en bekende uitgevers in dit geval, als je een fan bent van EA games dan is dit eigenlijk helemaal zo gek nog niet, zeker als je ook alle DLC kunt spelen. Hopen dat ze het verschil dan vervolgens niet gaan opvangen door middel van lootboxes en skins die je alsnog moet kopen, maar we zullen zien.

Ik pas persoonlijk, vind EA games al heel lang de moeite niet meer waard. Zielloze meuk die aan de lopende band uitgepoept wordt.
Ik weet het niet. Ik ben in ieder geval geen markt ervoor. Het enige spel op origin dat mij intereseert is Battlefield 5. (enigzins). De rest is niet interessant voor mij. Ik begrijp wel dat ze dit willen trouwens. Het zorgt gewoon voor een vaste geldstroom terwijl ze games uitpoepen.
Geld ook voor mij :) Het enige spel wat ik nog speel met Origin is Battlefield 4, of CC Generals Zero Hour.

Voor de rest alles met Steam
Als ik nou voor ¤15 even een maand de laatste Sims met alle uitbreidingen zou kunnen spellen dan ben ik wel van de partij. Vind de spellen wel leuk, maar speel dan meestal maar een korte periode voordat ik het weer zat ben. Dan is dit natuurlijk ideaal met hoeveel uitbreidingen er wel niet zijn voor dat spel.
8.34 per maand als je dus per jaar betaaldt. Kan dus goedkoper zijn dan de nieuwe
100 euro per jaar vind ik dan best meevallen, dat is minder dan dat je 2 AAA games van ze koopt, alleen neem ik aan dat de games niet meer speelbaar zijn als je abonnement verloopt dus je zit er wel aardig aan vast als je het gewent bent.
12 X 15 euro is op mijn rekenmachine 180. Oftwel, dit abonnement kost 180 euro per jaar.
12 X 15 euro is op mijn rekenmachine 180. Oftwel, dit abonnement kost 180 euro per jaar.
ik zou het artikel nog een keer goed doorlezen als ik jou was ;)
Als je een spel heel veel speelt, maar het abbonement niet meer wilt, kun je het natuurlijk gewoon kopen. Wellicht zit het al in de aanbiedingsbak in die tijd :)
Okay, dus ze brengen het maandeg al uit voor ¤15 per maand, terwijl er in augustus en september maar 2 games uitkomen: Madden NFL 19 op 2 augustus en Fifa 19 op 20 september.

Battlefield 5 pas in oktober en Anthem in februari 2019. Las ik in een bericht over EA origin Acces Premier. Als je een erge van bent van Madden en Fifa is het leuk, maar in feite betaal je nu ¤11 meer voor 2 games terwijl er al veel games in de vault zitten voor maar ¤4 per maand (heb het zelf).

Persoonlijk vind ik het nog niet waard, maar is mijn mening :) 8)7
Maar je krijgt dan ook toegang tot andere games die nog niet in de vault zitten toch (heb de vault al een tijdje niet meer bekeken, dus misschien zit ik fout)? Voor nieuwe releases is het momenteel inderdaad niet heel interessant, maar er zijn vast ook iets oudere games die nog wel leuk kunnen zijn (afhankelijk van wat je leuk vind natuurlijk).
Ik heb het abonnement van ¤4 en kan alleen spelen wat in de vault zit. Zijn veel games, zelfs ook niet-EA games zoals o.a Cities Skylines en Mad Max. Als ik die dure abonnement ga nemen is dat pas eind dit jaar. Voor ¤11 meer heb ik dan 2 spellen meer die ik toch niet leuk vind XD. Voor mensen die het leuk vinden kan het wel wat zijn.
Maar er zijn ook nog wel een aantal games die nu nog niet in de vault staan en die je wel met dit abonnement kan krijgen. Dus dat zullen wel meer dan 2 games zijn...
Echt? Dat wist ik dan weer niet. Naja weet wel dat er steeds games bij komen. Ik heb ook specifiek over dat duurde abonnement en die 2 games. Meer weet ik ook niet.
Klinkt goed, alleen jammer dat het exclusief voor de PC is.
EA Access is ook beschikbaar voor Xbox One. Zover ik kan zien is deze vergelijkbaar met de basic variant van de PC versie.
https://www.xbox.com/nl-N...x-one/live-apps/ea-access

[Reactie gewijzigd door Cerenas op 27 juli 2018 09:48]

Interessant, misschien toch wel de moeite waard. Thanks!
De nieuwe Premier-variant is duurder, maar laat leden alle nieuwe EA-games spelen, zonder beperking.
Zonder beperking is/zou dan incl. dlc's zijn anders heb je wel een beperking.
Het zal niet voor iedereen aantrekkelijk zijn, zelf koop ik het spel liever aangezien ik toch wel een aantal jaartjes "aan een goed spel blijf hangen".( bv bf1942, vietnam en bf (bc) 2 speel ik nog steeds geregeld met veel plezier)
Maar ik las een paar dagen terug (crysis stopt online) dat er ook gamers zijn die niet zo lang aan een game blijven.
Voor die catogorie lijkt me dit wel een prima uitkomst.
Vraag ik mij alleen af hoe ik me dat moet voorstellen met het aantal games, als ik bv bf5 heb gedowload (onder het ¤15 abbo), is/zou het dan mogelijk zijn om tegelijker tijd (bv) fifa19 ook te dwldn en te spelen?
Of geld het abbo maar voor 1 game at a time :?
Nope, voor alle games. ;)
Nadeel is dat je wel door moet betalen als je ze langer wilt spelen.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True