Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 121 reacties
Submitter: WickedWizard

Electronic Arts kondigt EA Access aan, een abonnementsservice voor Xbox One-games. Spelers krijgen toegang tot The Vault, een verzameling EA-games die gedurende het abonnement speelbaar zijn. Leden krijgen bovendien korting op de aanschaf van de games.

EA vraagt 5 dollar per maand of 30 dollar per jaar voor EA Access. Er loopt al een bètatest van de service en EA denkt dat het de dienst 'binnenkort' officieel van start kan gaan. Wie een abonnement neemt op EA Access krijgt toegang tot The Vault, een verzameling Xbox One-games die met het abonnement speelbaar zijn zonder dat de abonnementhouder ze gekocht hoeft te hebben. Tijdens de bèta hebben spelers toegang tot FIFA 14, Madden NFL 25, Peggle 2 en Battlefield 4.

Leden krijgen bovendien eerder toegang tot demo's en bèta's van nog te verschijnen EA-games. De eerste trials die beschikbaar komen zijn Madden NFL 15, NHL 15, FIFA 15, NBA LIVE 15 en Dragon Age: Inquisition. Leden krijgen bovendien korting op de aanschaf van de digitale versie van de Xbox One-games van EA. Ook op andere digitale producten krijgen leden korting, zoals Battlefield 4 Premium, of, zoals bij FIFA Ultimate Team, punten. Of EA plannen heeft om de dienst ook op andere platformen beschikbaar te stellen, is niet bekend.

EA Access

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (121)

Abonnementsservices komen me het strot uit. Het is abonnement op een abonnement op een abonnement.

Heb je al eens over de piramide nagedacht?
- Je koopt een toestel om mee te gamen
- Om er optimaal mee te kunnen werken heb je een abonnement nodig op het internet (maandelijkse kost)
- Om er optimaal mee te kunnen werken heb je een abonnement nodig bij de fabrikant van het toestel (Xbox live, PSN plus)
- Ah, en nu zijn er uitgevers die hun eigen abonnementsservices zullen uitgeven op die platformen. Dus nog eens maandelijks betalen.

Trouwens, EA en services... Het zou niet de eerste keer zijn dat ze iets opstellen en jaar later terug opdoeken.

Voor mij is een abonnementsservice op een console nog altijd een brug te ver. Vandaar geen Xbox One of PS4 hier. Ik doe het voorlopig wel met mijn PC en PS3.

Maar ik weet ook wel dat ik uiteindelijk zal moeten aanpassen. Of meegaan met de tijd heet dat dan. Meegaan waarbij mijn portefeuille getroffen wordt ja.
Op zich heb ik niets tegen abonnementsservices. Je kan zelf kiezen om het af te nemen of niet. EA probeert bij deze weer wat nieuws en dat recht hebben ze. Ik zal er zelf nooit gebruik van maken maar dat is weer een ander verhaal.

Zo gebruik ik Netflix en dat vind ik het geld wel waard. Voor online gamen ben ik minder geneigd geld te betalen. Op mijn PC en Wii U kan het gelukkig allemaal nog 'gratis'. Gratis tussen haakjes omdat ik er namelijk voor betaal in de aanschafprijs van de game.
Je koopt een TV. Maar ook een abonnement op de kabel. En als je er optimaal gebruik van wilt maken ook een abbonement op digitale/interactieve tv. En als je er nog optimaler gebruik van wilt maken ook nog een abbonement op Netflix/HBO/Canal+/Whatever.

Hoe is dat anders dan de consoles?
xbox live of psn plus is niet nodig voor optimaal spelen. Als je alleen single player speelt kun je gewoon geen gold abo nemen.

Aan de console + internet (voor updates) heb je genoeg voor optimaal spelen.
Wil je mulitiplayer of op zijn tijd eens een gratis game, dan neem je er een gold abo bij.

Voor je PC heb je overigens net zo'n piramide...
Je koopt een game om te spelen.
voor optimaal spelen heb je volgens jou een internet abonnement nodig.
voor optimaal spelen heb je ook altijd de laatste hardware nodig. Minimaal 1 upgrade van 100-200 euro per jaar (gemiddeld)
Hmm?

En de computer dan, ik had hem gekocht om op te 'werken' en 'plezier' te maken.

-abbo internet
-abbo office365
-abbo domeinnaam
-abbo LastPass
-abbo OneDrive 100GB
-abbo Xbox Music
-Xbox Video's (geen abbo, gewoon kopen)

en ik vergeet er waarschijnlijk nog een deel?
Indien je het verhaal goed leest, betekend dit dat je veel geld voor oude spellen, en beta verse's gaat betalen. De korting op nieuwe games, is een sigaar uit eigen doos. Het verhaal wordt slim neergezet, zodat je het gevoel krijgt dat het een goede deal betreft. Een ding waar EA in excelleert, dat is marketing.
Zolang je abonnement betaalt krijg je toegang tot oude en nieuwe spellen. Maar mocht je het spel echt willen bezitten dan kan je deze definitief met korting aanschaffen. Als je abbo stopt heb je alsnog je spel om te spelen.

Zo moeilijk is het verhaal niet.
Je krijgt toegang tot een selectie van 1 uitgever. Gedoemd te falen. Want ik hoop toch dat ms ook bezig is zoiets breed uit te rollen voor alle uitgevers. Voor het nieuwste betalen met korting. Oudere games binnen een abo.
Zal me niet verbazen dat het al via een algemeen systeem werkt.
Om te kunnen aanschaffen met 10% korting zal je toch al een een MS downloadcode van de store moeten krijgen. Dus mogelijk is het systeem al zo gebouwd dat als je EA Access hebt dat de XBOX Store al automatisch 10% van de prijs eraf haalt.
Zolang je abonnement betaalt krijg je toegang tot oude en nieuwe spellen. Maar mocht je het spel echt willen bezitten dan kan je deze definitief met korting aanschaffen. Als je abbo stopt heb je alsnog je spel om te spelen.

Zo moeilijk is het verhaal niet.
Ok, oude games en nieuwe demo's. Koop je een nieuw spel met 10% korting, afgezien van het feit dat ze offline al meer dan 10% goedkoper zijn, wordt het spel later waarschijnlijk ook nog eens toegevoegd aan de dienst en betaal je dubbel.
Veel geld... 30 euro per jaar... Dat noem ik niet veel geld voor oude games. PS Now gaat duurder zijn, althans de prijzen die nu de ronde doen, bij EA krijg je voor 30 euro per jaar VEEL games, natuurlijk niet de nieuwste FIFA 15, dat zou ook belachelijk zijn, het is geen non-profit organisatie maar een bedrijf.
Deze dienst is een kloon van ps+, niet van psnow. Er is net zoals bij ps+ een selectie van oudere games die regelmatig wisselt. Ps+ heeft gemiddeld tien games in het aanbod, EA zal een gelijkaardig aantal bieden.
Niet echt... PS+ verandert constant, de Vault van EA gaat meer games bevatten, en niet elke maand wisselen zoals bij PS+ het geval is. Ik vind de vergelijking met PS Now veel passender, aangezien dat ook een subscription service is
Afhankelijk van welke spellen er precies in "The Vault" (stoere naam, slim) komen is dit niet eens een heel verkeerde deal. 30 dollar per jaar is een klein bedrag. Als je op deze manier veel spellen kan proberen en de echt leuke spellen met korting kan aanschaffen is dat alleen maar mooi mee genomen! Maar goed, afhankelijk van de spellen natuurlijk...

edit: taalfout

[Reactie gewijzigd door itsyaboy op 30 juli 2014 09:58]

$30 per jaar boven op je XBL-abonnement (wat ook al minstens $60/jaar regulier tarief is). De korting op nieuwe games is "slechts" 10%, wij Europeanen hebben al een hogere korting als je gewoon je games digitaal koopt in Amerika en dus "maar" $59.99 betaalt i.p.v. E60.

Daarnaast zijn er een aantal kleine letters die men niet zo snel ziet:
- EA describes that early access as a "a limited trial," and not access to the full game.
- Further, according to the fine print, Titanfall is "excluded from all EA Access features," .
- An Xbox Live Gold subscription is required for full use of EA Access.

Ik lees hier tussen de regels dus door, dat als je tijdelijk geen XBL-subscription hebt, dat je ook niet bij de "offline games" kan die je hebt gehuurd/gekocht bij EA.

Eigenlijk heeft EA nu precies gedaan wat Microsoft had bedacht (maar niet doorgevoerd): always on principe om te kunnen gamen.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 30 juli 2014 10:17]

Dan moet je toch wel beter lezen (doe die anti-EA bril af). EA Access geef korting bij het aanschaffen van Xbox spellen via Xbox Live.

Wat je koopt is dan ook van jou. Heeft weinig met always on te maken.

http://majornelson.com/20...ess-exclusively-xbox-one/

PLUS: All EA Access members will save 10% on EA purchases from Xbox Live. From full digital games to downloadable content, you get 10% off with your EA Access membership

Verder The Vault geeft volledig toegang tot oude games.

The Vault: A Selection of EA games on Xbox One ready to download and play as part of your EA Access membership. At launch, you’ll have access to FIFA 14, Madden NFL 25, Battlefield 4 and Peggle 2. More games will be added over time.

Nieuwe games kunnen 5 dagen van tevoren gespeeld worden voor 2 uur.

Play First: EA Access members will get to experience trials of new EA games early on Xbox One. Starting 5 days before release, you’ll be able to try the game for at least two hours and then save your progress. Once you purchase the digital or physical copy, you can use your save game and continue the experience.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 30 juli 2014 10:30]

Dan moet je toch wel beter lezen (doe die anti-EA bril af). EA Access geef korting bij het aanschaffen van Xbox spellen via Xbox Live.

PLUS: All EA Access members will save 10% on EA purchases from Xbox Live. From full digital games to downloadable content, you get 10% off with your EA Access membership
10% is niks. Voor mensen die niet van de hoed en de rand weten omtrent het Xbox-platform is 10% natuurlijk wel interessant. Maar voor de mensen die wel weten hoe e.e.a. in elkaar steekt, is 10% te weinig.

Voorbeeld: een game kost in NL bij de grote retailers 60 Euro. Zet je Live-profiel eens op USA en ga daar naar de Marketplace (op je One). Daar kost exact hetzelde spel (maar dan zonder hoesje) $59.99 oftewel nog geen 45 Euro. Direct een besparing van 25% ten opzichte van de Nederlandse prijzen.

Als EA, binnen hun spellen-gamma, dan nog 10% op gooit, heb je in de USA dus een game voor omgerekend 41 Euro terwijl de retailers die 60 Euro vragen; een besparing van bijna 33%.
The Vault: A Selection of EA games on Xbox One ready to download and play as part of your EA Access membership. At launch, you’ll have access to FIFA 14, Madden NFL 25, Battlefield 4 and Peggle 2. More games will be added over time.
Er is een substantieel (en dus leesbaar) verschil tussen EA Access en Early Access. Het maakt me niet uit of ik pro/contra EA ben, maar het lokken van mensen met Early Access tot bepaalde games, houdt dus in dat je zeer waarschijnlijk de alpha/beta eerder krijgt dan de rest (en met rest bedoel ik: public beta).
Play First: EA Access members will get to experience trials of new EA games early on Xbox One. Starting 5 days before release, you’ll be able to try the game for at least two hours and then save your progress. Once you purchase the digital or physical copy, you can use your save game and continue the experience.
En dit gaat dus over aangekondigde games waarvan de release-datum al bekend is voor iedereen ter wereld. Alleen omdat jij Access-member bent (zie vorige paragraaf), kan je de game 5 dagen eerder preloaden en spelen.


Ik denk dat het hele verhaal zich nog uitkristalliseert als EA voor iedereen deze feature gaat brengen maar zoals je zelf aangeeft: we moeten beter lezen en ik hoop dat deze reply mijn eerdere comment verduidelijkt. Ook de volgorde van woorden in de berichten van EA doet ertoe alsmede het hoofdlettergebruik.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 30 juli 2014 10:41]

1. Kunnen we die omrekening alsjeblieft erbuiten laten. Of het nou omgerekend 45 euro is of niet. De prijzen blijven daar 60 dollar en hier 60 euro. Dit is voor zowel EA als andere uitgevers. 10% korting is nog steeds 6 dollar of 6 euro PER SPEL. Verder krijg je volledige toegang tot oudere spellen zoals BF4 welke los 30 euro kost. Scheelt je alweer veel geld.

2. EA Access is de naam van de dienst en Early access is niets anders dan eerder toegang tot VOLLEDIGE spellen. Je save game blijft opgeslagen en gaat mee naar de volledige game wanneer je deze los aanschaft. Heeft dus niets te maken met beta of demo's (waar je sowieso eerder toegang tot hebt). Een trial is een volledig spel eerst uitproberen voordat je het koopt. Spellen hebben een tijdslimiet van 2 uur.

Nee, jij moet vooral beter begrijpend Engels lezen. Het verhaal is heel duidelijk. Je mening over EA vertroebelt je objectieve behandeling van het verhaal.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 30 juli 2014 10:51]

Raar ik koop retail games anders gewoon met 25-30% goedkoper per spel dan ze op de EA access zullen gaan komen. En dan praat je dus over zo'n 20-25 euro korting per spel gewoon wat je hier in europa koopt.

Tijdens de beta krijg je toegang tot volledige spellen dit zal wel gaan verdwijnen als de beta is afgelopen of het gaan oude edities worden.
Als EA wil gaan imponeren moeten ze het daadwerkelijk als het idee uitvoeren als dat jij zou willen ja. Gewoon een abo zodat als Fifa 15 uit is je gewoon Fifa 15 kan spelen en NBA Live 15 en NHL 15 en wanneer de 2016 versies uitkomen je gewoon die kan spelen, maar wil je die gaan spelen zul je gewoon 90% erbij moeten gooien per spel. Aangezien de meeste maar 1 sport spel spelen en misschien 1 andere titel kom ik dus gewoon op 105% (2 spellen + EA Access) uit voor een spel terwijl als ik hem gewoon los koop ik op 70-75%

Ja EA Access zou tof zijn als je 60 Euro p/j zou betalen om alle sports spellen en andere jaarlijkse updates zou krijgen dan had ik het gelijk gekocht. Dit ruikt gewoon weer naar geldklopperij om gewoon nog meer geld te halen uit oude titels.

[Reactie gewijzigd door Hakker op 30 juli 2014 12:14]

Of jij hij heeft gewoon gelijk.
Je kunt je spellen veel goedkoper krijgen via andere wegen zonder eerst ¤30 af te tikken.

Dus de hele deal is niet zo voordelig als hij wordt voorgesteld.
Je krijgt dan wel 10% korting maar de digitale downloads zijn vaak duurder dan de retail prijs. Schiet dus niet op. Daarnaast, 10% korting is in veel gevallen zo'n 6 euro, dus je moet minimaal 5 games per jaar halen wil je het eruit halen. Maar dan nog ben je waarschijnlijk duurder uit dan het spel via amazon e.d. te bestellen.


Leuk voorbeeld, cod gost hardened edition, 100 dollar online, bij amazon kan je hem al krijgen voor 59 dollar. Leuk die 10%. ( ja dit is geen ea spel maar dit zie je bij praktisch alle spellen.)

Tweede voorbeeld, titanfa, via xbox kost hij 60 dollar, via amazon kost hij 40 dollar, ook hier heb je dus niets aan die 10%

Fifa 14, 10 dollar goedkoper
Battlefield 4 32 dollar goedkoper.

Update:

Ik zie op de uk nieuws bericht van ea dat het 4 pond per maand gaat kosten, omgerekend dus 5 euro per maand. Dus dat is meer dan 60 euro per jaar.

Of 20 pond per jaar wanneer je het via xbox live besteld, en dan is het dus 25 euro per jaar.

[Reactie gewijzigd door ronaldmathies op 30 juli 2014 12:35]

Je gaat hier wel helemaal voorbij aan het feit dat dit in de eerste instantie als een soort verhuur-service gepositioneerd wordt. En daar zit natuurlijk als speler evenzeer value in.

Ik kan het vergelijken met PlayStation Plus, waar je met de Instant Game Collection die je gewoon gratis kan spelen zolang je maar een actief abonnement hebt. PS+ biedt ook op hopen games extra kortingen, ook meestal rond de 10%, maar daar neem je PS+ in principe niet voor. Toegegeven, de meesten nemen tegenwoordig overigens PS+ omdat dat op de PS4 noodzakelijk is om online te game.
Digitale downloads zijn net zo duur als retail prijs. De klacht is vaak dat digitale downloads goedkoper horen te zijn. Xbox One games kosten ook via Amazon 60 dollar. Natuurlijk zullen de webshops qua retailprijs goedkoper zijn. Maar het is ook niet bedoeld voor de doelgroep die voor het goedkoopst gaat. Als je alle games digitaal koopt (zoals al velen doen) dan is de korting nog steeds goed meegenomen. Vergeet niet dat dit ook een goedkope manier is om spellen uit te proberen voordat je daadwerkelijk overgaat tot aanschaf. Kan je dus ook geld schelen doordat je geen miskoop kan doen.

Verder krijg je volledig toegang tot "oude" spellen. BF4 kost los 30 euro.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd waarin je kan zien dat er weldegelijm prijs verschil is. Een spel wordt als digitale download zelden goedkoper, pas na een zeer lange tijd gaat de prijs naar beneden. Maar dan is hij via amazon ook verder ik prijs gedaald.
Ja, maar je krijgt ook 10% korting op veel in-app purchases zoals in het plaatje te zien. En sinds de EA games steeds meer het free-to-play model gaan volgen en je je dus helemaal scheel betaald voor content die er eigenlijk al in had moeten zitten, kan je het er dus al met 1 game + content uithalen!! :+
tja, als je dan geen van de in 'the vault' aanwezig games speelt, tja dan moet je wel 5 a 6 games per jaar kopen om het er uit te halen, maar daar gaat het niet om..
Afhankelijk van hoe groot 'the vault' gaat worden (want die 4 spellen die er nu in zitten is natuurlijk maar erg weinig), maar stel dat er dadelijk een stuk of 30 in zitten, dan wordt het wel ineens interessant...
Ik ben benieuwd wanneer een game als "oud" bestempeld word. Afhankelijk van hoe snel de nieuwste FIFA titel in deze categorie valt kan dit voor heel veel mensen nog wel eens interessant zijn.
Als je naar snelxboxlivegold.nl ga kan je voor 65,- per 2 jaar gold kopen.
Dus combineren met dit is net zo duur als normaal XBox live.
Persoonlijk ik heb er toch niks mee omdat ik van EA alleen maar Mass Effect en Dragon Age speel.

MS had dit makkelijker gekund als mensen niet zouden janken over de DRM.
Ik dacht, eindelijk geen discs.
En nu zijn die kloten discs nog steeds niet verdwenen.
Nu heb je tenminste de keuze: ofwel koop je een peperdure digitale versie in de stores van MS en Sony, ofwel koop je voor veel minder geld de disc op Amazon en consorten die je eventueel later kan doorverkopen. Deze situatie lijkt me dan ook stukken beter voor de prijsbewuste consument dan wat Microsoft aanvankelijk van plan was.
Ik ga voor de digitale versie.
Ik heb een heel onhandig broertje die de discs schraapt over het laadje of de disc meerdere keren laat vallen.
Of dan verplaatst hij de console wanneer hij staat te draaien, niet handig dus.
Ik heb liever dat ze op mijn externe SSD(240GB) of USB stick(per 1 a 2 game(s) per stick) staan dan op een disc dat veel sneller kapot gaat.
Ik verkies ook digitale versies, maar niet aan de belachelijk hoge prijzen die gevraagd worden in de stores van MS en Sony. Games van een jaar oud kosten er nog steeds even veel dan bij release!

Voor pc koop ik wel alles digitaal, op g2a.com kosten games de helft van wat ze op Xbox Live kosten.
Ik koop meeste games bij release.
Dus die paar euro's maak mij niet heel veel uit.
Als ze ouder zijn en de winkel voor 10 liggen en in de store boven de 20 dan denk ik er goed over na of ik het wel wil.
Hele zeldzame spellen die niet in de store te krijgen zijn koop ik wel op disc.
En ik heb een Amerikaanse XBox 360 en One.
Ik weet niet 123 of elk spel het er op doet.

[Reactie gewijzigd door Bailey-Angel op 31 juli 2014 14:42]

Prima toch? Je hebt nu het oude vertrouwde systeem dat je via de normale weg digitale en disk games kan kopen, waarbij additioneel dit soort diensten naast geplaatst worden. Ik juich het alleen maar toe. Mits er voor de consument keuzevrijheid blijf.

Ik wil niet verplicht vast zitten aan een dienst met haken en ogen, voor games die ik anders nooit zou kopen wil ik namelijk wel een abonnement van +/- 5 dollar per maand overwegen, echter wel met de mogelijkheid om (goedkoop) digitaal en/of disk games te kunnen aanschaffen.
Het blijft EA (ja, EA heeft gewoon een slechte naam).
Ik zie dit als een proef model, over een jaar of 2 hebben ze genoeg gebruikers om alleen nog dit systeem te laten bestaan en kunnen ze met alle recht verplicht maken.

Kijk naar DLC, Early Access, Pre-Orders en Origin. Alles begon als een goed idee, wat uiteindelijk niet zo goed uit pakt en veel controversie over is ontstaan.

Daarnaast ben je goedkoper uit om gewoon te wachten op (online)sales.
Spellen zijn zo makkelijk zo veel goedkoper te krijgen dan de 10% korting die je krijgt. Dus ik persoonlijk snap 't nut niet, tenzij ze van plan zijn dit dus wel verplicht te maken.
Niet iedereen wil wachten tot de nieuwe releases goedkoper worden, er zijn er zoveel die gewoon de volle pond betalen voor hun game.
Het hoge aantal verkopen van een game haalt men in de eerste 2 weken.

Het zou mij helemaal niet verbazen dat dit een success wordt voor EA.
EA zal voor die $5 per maand hun aanbod toch echt flink moeten verhogen. Netflix heeft er voor gezorgd dat veel mensen gewend zijn geraakt aan het all-you-can-eat principe voor x-bedrag in de maand. En zelfs daarbij is een veel gehoorde klacht dat het aanbod van Netflix nog niet ruim genoeg is.

Vier games voor $5 in de maand is in dat opzicht waanzinnig duur. Dat console gamers gewend zijn geraakt aan ¤60 voor een nieuwe titel doet daar verder weinig aan af. Er zijn zat alternatieven: PC, tweede hands, wachten op aanbiedingen, etc.

Hopelijk stemmen veel mensen met de portemonnee en laten ze EA weten dat als ze abonnementen willen slijten, dat het aanbod dan flink omhoog moet.
Gewend of niet. Elke EA game zal je los voor 60 euro moeten kopen.

Dan is een abbo van 30 euro per jaar peanuts. Verder krijg je 10% korting op elke EA spel. Daarmee heb je zo je 30 euro per jaar terugverdiend.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 30 juli 2014 10:29]

30 euro per jaar voor games die je nooit zou kopen en waarbij je nooit weet welke games EA beschikbaar zal stellen. Je betaalt dus 30 euro voor games waaraan je normaal geen geld zou uitgeven...
Daarom zei ik ook eerder. Als je een persoon bent die EA spellen speelt dan biedt deze dienst alleen voordelen. Speel je nooit EA spellen dan heb je weinig te zoeken bij EA Access.
Natuurlijk hoef je niet elke EA game voor ¤60 te kopen. Er zijn veel webshops die de games al goedkoper hebben voordat ze gereleased zijn.

En als je 5 games per jaar koopt, dan ben je pas break even. Ik ken niet veel mensen die meer dan 5 games per jaar een EA game kopen en hier dus voordeel van hebben (financieel gezien, ze kunnen natuurlijk wel andere games spelen die ze normaal anders nooit zouden kopen).
Dat valt ook nog wel tegen, nieuwe releases zijn de eerste weken ook niet
goedkoper bij webshops of key stores.
De laatste keer dat ik een game voor de volle ¤60,- heb gepreordered is Gears of War 3 geweest. Dat was dus in September 2011, sindsdien heb ik redelijk wat games gepreordered en gekocht en daarvoor nooit meer dan ¤60,- betaald (Special Editions uitgezonderd).
Ik kan jou helaas niet modderen, maar top dat jij mijn neus even op deze kleine letters drukt!

Zo klinkt het inderdaad een stuk minder interessant. :(
$30 per jaar boven op je XBL-abonnement (wat ook al minstens $60/jaar regulier tarief is). De korting op nieuwe games is "slechts" 10%, wij Europeanen hebben al een hogere korting als je gewoon je games digitaal koopt in Amerika en dus "maar" $59.99 betaalt i.p.v. E60.

Daarnaast zijn er een aantal kleine letters die men niet zo snel ziet:
- EA describes that early access as a "a limited trial," and not access to the full game.
- Further, according to the fine print, Titanfall is "excluded from all EA Access features," .
- An Xbox Live Gold subscription is required for full use of EA Access.

Ik lees hier tussen de regels dus door, dat als je tijdelijk geen XBL-subscription hebt, dat je ook niet bij de "offline games" kan die je hebt gehuurd/gekocht bij EA.

Eigenlijk heeft EA nu precies gedaan wat Microsoft had bedacht (maar niet doorgevoerd): always on principe om te kunnen gamen.
Het is nu inderdaad wat minder interessant echter is het nog steeds een interessante aanbieding voor maar 30 dollar per jaar. Uiteraard zullen ze A titels niet gelijk hierin verwerken maar net als op PSN plus zouden deze er na een tijdje in kunnen belanden.

Ik vind het wel jammer dat ze dit zelf weer moeten doen en niet door Microsoft laten doen omdat als dit een trend gaat worden je daarlijk allemaal extra abonnementen gaat krijgen. Van mij hoeft Microsoft er dan niet eens meer tussen te gaan zitten. Zet gewoon een shop op en laat de producenten zelf stunten met de prijzen.
Ik denk dat MS op den duur ondersteuning gaat bieden voor een algemeen systeem. Binnenkort kunnen uitgevers ook al bundels gaan aanbieden. De stap naar een renting systeem is zo gemaakt.
Ik vind 't ook een vreemde gang van zaken. Dat is toch preciés de reden dat XBOX-Live bestaat? Daar kun je toch tegen korting sommige spellen kopen, of gratis (soms kleinere) games krijgen e.d.? Dan zou je met "The Vault" dus een dubbel abonnement hebben.

EA is al een hele tijd bezig met soms wel erg vreemde keuzes te maken… ik zie dit niet zo snel een succes worden eerlijk gezegd.
Kan je misschien niet valse informatie verspreiden... EA heeft al meermaals bevestigd dat het mogelijk is VOLLEDIGE games te spelen... Ja niet FIFA 15 een dag na release, ze zijn niet dom. Wel een iets oudere versie, maar het is niet dat dit het geld niet waard is. 30 euro per jaar is niets, weet trouwens ook niet wat XBL hier mee te maken heeft. XBL is van Microsoft, EA Access is van EA. Ga je klagen bij Spotify dat als je Spotify premium wilt je al betaalt voor je internet aan Ziggo, Telenet, Belgacom, of zo?
maar als nieuwe xbox one gebruiker kan ik voor 5 dollar 1 maand al hun spelen eens proberen en kijken welke ik zal gaan kopen. en het is het begin van netflix voor games.

we zullen zien hoe het gaat lopen.
Vroeger bestond er zoiets als een demo om spellen te proberen en die was volledig gratis. Door deze service worden demo's nu alweer achter een paywall gezet. Dit lijkt me niet bepaald voordelig voor de gamer.

Verder is deze service vergelijkbaar met ps+ en gwg, maar dan enkel met oudere games van EA. Laten we hopen dat dit niet betekent dat er geen games van EA meer in ps+ of gwg zitten. Als alle grote uitgevers hun eigen subscription gaan opzetten dan blijft er nog maar weinig over voor ps+ en gwg.
tuurlijk waren er vroeger games. maar die zijn er al heel lang niet meer.
en waar haal jij vandaan dat het om demo's gaat? het enige wat ik kon vinden was

EA describes that early access as a "a limited trial," and not access to the full game.

maar ik lees dat als de early acces is een 2 uur demo. maar voor de rest heb je gewoon toegang tot het volledige spel. en tuurlijk is dit gewoon ps+ en GWG. maar ea heeft altijd al net iets meer willen verdienen. daar is en blijft het ea voor.
Hetzelfde als de full game trials van PS+ dus. En je hebt gelijk dat dit de enige vorm van demo is die we nog zullen krijgen voor AAA-titels. Daarom vind ik het jammer dat ze dit achter een paywall steken
Die prijs, is dat relevant voor EA? Totaal niet. Fijn voor de mensen die in de US store weten te kopen. Maar dat is een zeer kleine groep.. misschien 10-15%, de rest is gewoon blij met de 10%.

De andere fouten laat ik buiten beschouwing, deze zijn al door Relief2009 in 'nieuws: EA kondigt abonnementsservice aan voor Xbox One-games' behandeld.
Hoezo is dit geen verkeerde deal. Waarom moet je zoveel abbonementen nemen om van kortingen te genieten terwijl je al betaald voor Xbox live. Straks betaal je 100 euros aan abbos van EA, Activision, Ubisoft enz.
Wat niet in het artikel staat is dat je 10% korting krijgt op alle spellen van EA. Dan heb je je 30 euro per jaar zo terugverdient (als je EA spellen speelt natuurlijk).
10% korting is leuk, maar de spellen op Xbox One's Store zijn duurder dan webwinkels. De korting is vaak niet genoeg om de webwinkels te matchen.

Mocht je alleen digitaal kopen, dan moet je minimaal 300 euro per jaar uitgeven aan EA games. Als dat het geval is, dan is dit het inderdaad waard.
Leuke marketingtruc. Niet intrappen... "The Vault", wat een stoere naam? Who cares. Al noemen ze het "Dickhead Deals", het gaat om de inhoud. En die is niet bijzonder. Voor ¤30 heb je ook een 2e hands A game op MP. Daar willen ze graag vanaf, dat is uiteindelijk het doel...

[Reactie gewijzigd door Videokeizer op 30 juli 2014 10:12]

Jij weet ook al precies wat voor content er bij de launch aangeboden gaat worden.
Elke verkoop van producten die je feitelijk niet nodig hebt is min of meer een marketingtruc....

Het gaat er om dat je met deze dienst voor een relatief laag bedrag toch relatief oudere AAA titels kan spelen. Je krijgt voor die 30 euro namelijk een heel assortiment van oudere AAA games waar je mee kan blijven spelen tot dat jij je abonnement stopzet.

Overigens, ik denk dat de gedachte dat ze hier mee Vraag&Aanbod c.q. MP-achtige denken te kunnen uitsluiten een kortzichtige is.

Het gaat om veel meer, tegenwoordig is informatie geld waard. Bij relatief goedkope huurgames kan je een marketing instrument gebruiken om te kijken wat wel en wat niet loop, voor zover ze dit al niet prima kunnen inschatten. Daarbij heb je ook een relatief constante cashflow, je hebt meer controle of je product en je bind mensen aan je, tevens zorg je d.m.v. een te verwaarlozen korting op nieuwe games voor een aankoopstimulans.....

Nogmaals, het is echt niet het stil leggen van 2e handsverkoop. Dan zouden ze eerder games alleen maar digitaal uit gaan brengen.
Klinkt goed! Mij krijgen ze er zeker bij voor dit soort acties. Geweldig idee van EA. Helaas zal er wel weer gemiep op komen, maar ow well.

Vooral de lijst "Vault" games is toch redelijk recent, dus ook gewoon een goede manier om de wat nieuwere games te kunnen spelen.

Wat ik bedoel met recent, een XBL of PS+ is geweldig, maar het zijn over het algemeen de wat oudere games helaas.

[Reactie gewijzigd door corset op 30 juli 2014 09:59]

EA gaat ook geen gloednieuwe games in die vault steken hoor. Er is dus geen verschil met ps+.
Battlefield 4, Fifa 14 zijn nieuwer dan een Blood Dragon, Dead Space 3, Sly, Arkham city etc :)
Maar minder nieuw dan Resogun, Contrast en andere games die op de dag van de release al gratis bij ps+ zitten. Dat zijn natuurlijk geen AAA-titels, maar qua gameplay zijn ze een verademing tussen al dat mainstream geweld.
Dit is wel een hele goede zet moet ik toegeven. hoop voor ze dat ze nu wat inlopen op ps4
Dit is wel een hele goede zet moet ik toegeven. hoop voor ze dat ze nu wat inlopen op ps4
Inlopen op PS4 waarmee? EA acces is (IMHO) terrecht afgewezen door Sony. Zoals al vaak gemeld is de dienst leuk als je meerdere EA games per jaar koopt (digitaal) om die 30 euro terug te 'verdienen' en een aantal oudere games gratis te kunnen spelen. Echter, het lijkt me nou niet een game changing dienst die gaat beslissen welke console mensen gaan kopen.
Blijft die progressie ook als je het spel hardcopy ergens anders vandaan haalt? Stel je speelt de trial van Fifa deel zoveel maar je wil het niet digitaal kopen maar je kan het voor twee tientjes of minder tweedehands krijgen. Of heb ik daar overheen gelezen?
Hardcopy is niet anders dan een download van disc bij PS4/XboxOne. Dus daar kun je wel vanuit gaan denk ik.
De vraag die ik me hierbij stel is of gebruikers hun aankopen kwijt raken als ze hun abbo niet verlengen.

Neem nu dat ik BF4 premium heb en FIFA Ultimate Team, punten, die zou ik niet graag kwijt spelen als ik even mijn abbo niet verleng.

Ook blijft de vraag hoeveel games hier werkelijk op gaan verschijnen... misschien blijft het eerder een beperkte keuze? Anders lijkt 30 dollar per jaar een prima aankoop.
Staat in de FAQ, je savegames gaan niet verloren, alleen als je die handmatig verwijderd.
Je moet het dan ook zien als een soort van huur dienst.... De games die je voor 5 dollar per maand huurt worden nooit je eigendom, content als savegames e.d. blijven natuurlijk wel beschikbaar na en stoppen en hernieuwd starten dan de abonnement dienst.
Mensen denk even na we hebben het hier over EA. je zal nooit de laatste versie van games kunnen spelen voor die 5 euro per maand.
Fifa 14 en BF4 zijn toch echt wel de laatste games. Anders had EA je alleen toegang tot BF3 gegeven welke niet bestaat voor de XB1 ;)

Vergeet niet dat de XB1 alleen recente games kan spelen. Kortom, je krijgt nooit verouderde spellen ;)

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 30 juli 2014 10:17]

+ denk ik dat weinig mensen verwachten dat ze games kunnen spelen een week na de release voor $30 per jaar.. Ik zie het zelf een beetje als netflix voor games. Leuk bedrag, leuke content, maar gloedjenieuwe films kijk je maar in de bios.
De nieuwe releases komen niet, maar spellen van een half jaar oud verwacht ik wel. Ik denk dat ik het op termijn wel ga doen. Maar fifa14 en BF4 heb ik al. Dragon's Age lijkt me wel leuk, maar er komen in aan het eind van het jaar zoveel leuke games uit, dat ik deze ook prima in mei wil spelen. Hopelijk is het spel dan te verkrijgen via deze actie.