FIFA 15 Preview

De strijd tegen oude pijnpunten

Nieuwe inzichten

De eerste next-gen FIFA, een jaar nadat EA claimde die eerste next-gen FIFA op de markt te brengen. We zagen hem op de E3 terug, in de vorm van een realistischer ogend grasveld, veel meer sfeer op de tribunes en voetballers die met meer emotie reageerden op wat er om hen heen gebeurde. Daarbij voelde de gameplay een stuk soepeler aan dan voorheen. De gameplay verliep gevoelsmatig ook wat sneller, en de bal was een 'losser' object dan in eerdere FIFA-edities. Allemaal vroege waarnemingen, maar het gaf een idee waar EA Sports met FIFA heen wil.

Op de Gamescom was EA's jaarlijkse voetbalspel uiteraard ook speelbaar. Twee maanden na de E3 is de belangrijkste eis die Tweakers stelt aan een game waarover een nieuwe preview wordt gepubliceerd, dat er nieuwe dingen te melden zijn. Niet meer van hetzelfde, maar antwoorden op vragen die we voor de E3 al hadden, of die op de E3 zijn ontstaan. De speelsessies in Keulen leverden die antwoorden nog niet direct op. Hoewel er in twee maanden tijd best iets veranderd is aan de gameplay en er vooral een aantal bugs weg is gewerkt, haalden we er niet de benodigde informatie om jullie opnieuw een preview voor te schotelen. Een presentatie van FIFA-goeroe David Rutter en een interview met FIFA 15-producer Sebastian Enrique veranderde dat echter totaal.

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3