Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dice geeft Battlefield V Battle Royale-gamemodus en toont nieuwe trailer

De aankomende shooter Battlefield V krijgt een Battle Royale-gamemodus. Dat kondigde gamestudio Dice aan bij de E3-presentatie van Electronic Arts. Ze beloven dat de modus wel een typische Battlefield-stijl zal hebben en een nieuwe draai geeft aan het genre.

Meer details over de modus zijn niet gegeven. Verder herhaalt Dice dat het spel geen Premium Pass zal hebben. In vorige Battlefield-games was de Premium Pass een season pass, met nog enkele extra's als voorrang bij wachtrijen voor een server. Spelers hebben in het verleden geklaagd dat de Premium Pass, maar ook de losse, betaalde dlc-pakketten ervoor zorgen dat de multiplayergemeenschap gefragmenteerd raakt, wat het vinden van bevolkte servers kan bemoeilijken.

In plaats daarvan moet de ontwikkeling van BFV-content gefinancierd worden door microtransacties. Spelers kunnen in deze aankomende game namelijk niet alleen hun uitrusting naar eigen smaak aanpassen, maar ook het uiterlijk van hun personage, onder andere met facepaint.

Verder krijgen spelers de mogelijkheid om door ramen heen te duiken. Gebouwen moeten in vergelijking met Battlefield 1 ook op ingewikkeldere manieren met de grond gelijk gemaakt kunnen worden, wat ook gevolgen voor de gameplay zou moeten hebben. Zo wordt verstoppen voor tanks lastiger omdat een dergelijk voertuig makkelijker door een huis heen kan rijden. Ook zullen in deze game voorheen stationaire verdedigingswerken als antitankgeschut te verplaatsen zijn.

Battlefield V komt op 19 oktober uit voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

Update, zondag: zoals meerdere lezers aangeven, hebben YouTubers door EA gesponsorde gameplayvideo's geplaatst die veel van de game onthullen op het gebied van gamemodes en gameplaymechanismen. Hoeveel van deze gesponsorde video's op YouTube staan is niet duidelijk, maar in ieder geval JackFrags, Flakfire en Westie hebben video's geplaatst. Tot slot heeft Nvidia gameplay zonder commentaar geüpload.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

09-06-2018 • 20:32

87 Linkedin Google+

Reacties (87)

Wijzig sortering
Hier wat meer uitleg en gameplay.

Voertuigen. https://youtu.be/DNnIJBw4480

Gameplay. https://youtu.be/ntHoiPAOVe0

[Reactie gewijzigd door Markotje op 9 juni 2018 22:10]

Inmiddels staat er veel meer gameplay op YouTube. Houdt het goed in de gaten. Hier een link naar
31 minuten gameplay van de PC-versie, gespeeld op een 1080 Ti:

https://www.youtube.com/watch?v=9Tp6ZIPuJz8

En hier is een playlist, met echt heeeel veel gameplay:

https://www.youtube.com/p...uEfnACjLQUTkB7oMP0GKlqwwJ

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 9 juni 2018 23:20]

Ziet erg goed uit, die fortification option lijkt mij ook handig. Wat ook duidelijk een verbetering is, is limited ammunition. Supply points, dit speelt toch weer heel anders dan BF4 of BF1.

Zag het eerst niet zo zitten maar nu ik dit allemaal heb gezien... :) :9

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 10 juni 2018 10:06]

Hele vette trailer (véél beter dan de eerste trailer) maar ik heb net de gameplayvideo van JackFrags Westie gezien en hoewel de gameplay er vet uit ziet voelt het totaal niet als WW2-game aan. Ik vind Battlefield heel vet maar mijn hart gaat er vooralsnog niet sneller van kloppen.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 9 juni 2018 22:17]

Die link verwijst naar een video van Westie en niet van Jackfrags ;-)
Jammer dat iedereen weer moet meelopen i.p.v. met een originele spelmodus te komen.
Niet dat ik zo into die hype van BR ben, maar dit gaat wel de eerste game worden met een fatsoenlijk geoptimaliseerde engine om een dergelijke game mode ook echt eens potentieel tot z'n waarde te brengen.
Dit dus. Ik zou voortaan je reactie kopieren. Dit is dus de reden waarom het geweldig is dat AAA games zoals bf en cod een BR modus moeten krijgen. Fortnite is op dit moment de enige BR game die het redelijk op orde heeft maar de style moet je maar liggen. PUBG is vet maar het voelt verre weg van een AAA game aan.
Battle Royale,

Geniaal. Randomness in het begin en geen enkele ronde hetzelfde dankzij de cirkels.

Wat mij betreft prima, een nieuwe game mode hebben ze al, airborne en ground operations?

[Reactie gewijzigd door LOODLOKET op 9 juni 2018 20:40]

Gelukkig wel! Pubg is een bugfest en Fortnite is mij te kinderachtig. Ik vind Battle Royale als idee echter wel leuk dus ben hyped dat het naar Battlefield V komt.

Battlefield lijkt mij uitermate geschikt voor Battle Royale ook, voertuigen, lekker schieten en relatief grote Maps (zeker in operations).
Als Battle Royale ergens goed aan kan voelen is het wel in Battlefield. De maps hebben ze al, de grote spelersaantallen hebben ze al, voeg daar wat vette jeeps/motoren aan toe, destructie en wat andere typische Battlefield-zaken en je hebt goud in handen.

Kijk, als ze nou Titanfall 3 aan zouden konden met Battle Royale dan zou ik het meer met je eens zijn, maar Battlefield leent zich van alle bestaande games misschien wel het beste voor een BR-modus.
Waarom? Battle Royale is gewoon een zeer toffe spelmodus.
Het idee (gamemode) zelf wel, maar het is nu zo dat elke game zowat een battle royale mode krijgt |:(
Net zoals dat elke multiplayer shooter zoiets heeft als (team) deathmatch of capture the flag? :Y)

[Reactie gewijzigd door MonkeyJohn op 9 juni 2018 22:10]

Je geeft zelf al aan dat het vet is (wat het ook is) dan wil je toch zon vette modus in je favoriete game hebben. Ik ben meer een cod player maar ik weet dat BF meer kans op slagen heeft.
Omdat de gamemode momenteel booming is en mensen er graag voor betalen, zeker als het in hun favoriete franchise komt. Men hoopt ermee dus meer kopietjes te verkopen.
Omdat mensen dat leuk vinden blijkbaar
Waarom? Omdat het dan juist weer allemaal clones van elkaar worden. Het draait blijkbaar alleen maar om ordinaire cashgrabs omdat het genre populair is.
Maar dan is dat toch ook met Team Deathmatch, FFA enz. enz.

Ik begrijp je punt wel, maar momenteel vermaakt iedereen zich enorm met Battle Royale. En uiteraard draait het om geld. Zonder geld was er geen gaming industrie.
I know. En het is misschien wel de meeste logische stap om hier in mee te gaan maar het komt gewoon makkelijk over.
Gelukkig kun je vast ook andere spel modus spelen.
10 jaar geleden was er zonder 20 klonen voor elke game en 800% winst marge ook een game industrie. En toen waren de meeste AAA titles toch een stukje orgineler dan nu. Massa geproduceerde rommel. |:(
Men maakt waar de gamer om vraagt.
Precies. (Veel) mensen spelen het kennelijk graag, anders zouden ze het er niet in plaatsen. En gek hè, EA is een bedrijf, geen filantropische instelling. Dat geneuzel en gemopper over ‘te commercieel’, ‘na apen’ en ‘massa geproduceerde rommel’ , cashgrabs altijd. Als je het niets vindt, speel dan een andere game. Kun je fijn samen spelen net 3 man. Geez.....
Die het is geen filantropische instelling smoes ken ik intussen wel. Betekend niet dat je zonder moraal in je donder gewoon maar alles kan na-apen over de rug ban een ander. Grote bedrijven zoals EA doen er letterlijk alles aan om zo veel mogelijk winst te maken inclusief het manipuleren en uitbuiten van hun eigen personeel en klanten. Alles voor de dikke portemonee van de aandeelhouder en directeur. Het moraal achter deze acties wordt niet naar gekeken. Je kunt ook op een eerlijke manier de kost verdienen, maar helaas kiezen veel mensen tegenwoordig voor de makkelijke weg.
Dus veel mensen vinden een Battle Royale-modus leuk, grote bedrijven implementeren die game-modus en dat is immoreel.

Wow.
Waar leidt je uit af dat dit slechts een 'cashgrab' zou zijn?

Ik neem aan dat EA gewoon playtests doet en de gamemode tunet om het zo leuk mogelijk te maken. Het is niet alsof Battlefield enkel een BR gamemode gaat hebben, het is gewoon een toevoeging op de andere gamemodes.

Liever wat nieuws dan dat ze elke release iets aanpassen dan jaren lang met dezelfde formule aan de slag gaan en er elke release opnieuw 60 euro voor vragen.

Het is een populaire gamemode, dus waarom zou je die niet toevoegen?

[Reactie gewijzigd door Laloeka op 9 juni 2018 21:12]

De E3 is net begonnen. Zullen we eens kijken hoeveel Battle Royale games de komende dagen aangekondigd zullen worden?

ja het is een cashgrab als iedereen een graantje wil meepikken.
Dus maar achterblijven een geen nieuwe game modes in je game stoppen? Dat zou pas dom zijn. Het is maar een game mode, ter aanvulling van de bestaande. Zolang het niet de enige game mode is is er helemaal geen probleem.
Jij zou een slechte manager zijn als je je enkel focust op zaken waar minder mee te verdienen valt.
Net zulke "goeie" managers als daar bij EA rond lopen bedoel je? Schei toch uit man!
Het is leuk enzo maar gaat na een tijdje toch ook wel vervelen.
Ik hoop dan ook dat de oude bekende game modes er ook gewoon zullen zijn...
Dat is allang officieel bekend dat de oude bekende game modes er ook in zitten. Ik kan je gerust stellen:

Conquest

Geen spelmodus staat meer symbool voor de Battlefield-serie dan Conquest. In elk Battlefield-spel is wel een versie van deze controlemodus voor maps met 64 spelers verschenen, en ook dit jaar komt hij weer terug met alle Battlefield V-features tot je beschikking.

Strijd om belangrijke locaties op een enorme map waarop jij en je team dichter bij de overwinning komen als je het merendeel van de vlaggen bezet. Bouw verdedigingswerken en vorm je frontlinies met het recentelijk onthulde Fortifications-systeem, versleepbare wapens en squad-versterkingen.

Veteranen van Battlefield herkennen dit keer de klassiekere regelset en aanpak voor de kern van Conquest, inclusief een aantal Conquest Assault-varianten.

Breakthrough

In Breakthrough wordt de map verdeeld in diverse sectors, die aan het begin van de match allemaal in het bezit zijn van het verdedigende team. Als je in het aanvallende team zit, moet je de sectors een voor een veroveren. Dat doe je door alle beschikbare veroveringspunten van de sector te bezetten. Battlefield 1-spelers herkennen Breakthrough van Operations, waarin het de enige spelmodus was.

Elk gevecht in Breakthrough is als aanvaller een waanzinnige strijd om sectors te veroveren, en voor de verdediging on-the-fly planning om de tegenstanders op afstand te houden. Denk eraan dat je in Battlefield V versterkte posities vanaf de verdedigende kant moet overwinnen om terugtrekking af te dwingen. Dit zorgt voor een extra strategische dimensie in beide kampen.

Frontlines

Het kat-en-muisspel van Frontlines kan worden beschreven als een mix van Conquest, Rush en de Obliteration-modus van Battlefield 4.

In Frontlines strijden beide teams om controle over één vlagdoel tegelijk en spelen ze het volgende doel vrij om de frontlinie naar de vijandelijke basis te verplaatsen. Als je de laatste vlag verovert, wordt de vijandelijke basis geopend, en worden de strategische missiedoelen kwetsbaar voor geplaatste explosieven: een nieuwe toevoeging in Frontlines voor Battlefield V.

Domination

Minder is meer in Domination-modus: een must in Battlefield. Maar deze infanteriegerichte verkleinde versie van Conquest heeft net zo veel actie als zijn grote broer. In Domination strijden de twee teams om meerdere missiedoelen in handen te krijgen. Als je minstens de helft van deze vlaggen in bezit hebt, begint het vijandelijke team respawns te verliezen. Bezet meer dan de helft, en het vijandelijke team raakt nog sneller respawns kwijt. Er gaat niets boven deze nabijheidsgevechten om de samenstelling en chemie van je compagnie te testen.

Team Deathmatch

Battlefield gereduceerd tot de gevechtsessentie. Team Deathmatch is een dynamische infanterieoorlog waarin squad-cohesie belangrijker is dan ooit. Maak als infanterieteam de meeste slachtoffers, en de dag is van jou.


Bron: https://www.battlefield.c...ons-and-multiplayer-modes

Daar bovenop komt dus nog Grand Operations, en Royale.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 10 juni 2018 00:44]

Zoek een CTF server.

Of een BF4 OBliration server (JGK Europa, Narf USA)

Met name op die laatste zul je merken dat alle gamemodes behalve CTF en OB saai en traag zijn.

Ze weten gewoon niet wat ze aan het doen zijn. En BF5 lijkt op BF1 en WWII scenario en daardoor zullen velen ook mede door ontbreken van de leuke gamemodes afhaken. Net als bij BF1.
Je kan het op zoveel mooie manieren omschrijven in het Nederlands, moet er serieus bij alles gerefereerd worden aan die ziekte?
Ik vind die -1 en +3 die nu gegeven wordt apart en beide onterecht.
Hij refereert naar 'de kanker van'. Je kunt prima de vergelijking tussen een begrip en de fysieke eigenschappen van een ziekte trekken zonder dat het als scheldend bedoeld wordt. Ongenuanceerd, wellicht. Weinig bijdragend, ook okay, maar niet ongewenst.
Je ziet nu eenmaal dat het BR concept zich als een virus verspreid onder ontwikkelaars. Dat is mooi als daar toffere gameplay uit komt, beetje jammer als het meeliften op de hype is zonder echt iets toe te voegen.
Je kan het op zoveel mooie manieren omschrijven in het Nederlands, moet er serieus bij alles gerefereerd worden aan die ziekte?
Dat is kennelijk modern tegenwoordig. Het is Stoere taal en vreselijke ziektes gebruiken. Totdat hij/zij die ziekte zelf meemaakt ermee schelden en daarna vooraan in de rij staan om te huilen. Gebruik in godsnaam een ander woord. Maar goed, nu zal ik wel weer gemind en uitgescholden gaan worden.
Het zijn vaak domme mensen die met kanker schelden merk ik op
Ze kunnen er wel iets vets van maken met de bf setting. Ik hoop en verwacht ook wel dat ze er een leuke draai aan deze modus geven

[Reactie gewijzigd door nllight op 10 juni 2018 15:22]

Je kan het ook gewoon bij een individueel geval laten, in plaats van een hele groep meteen als dom weg te zetten.
Zoals ik het heb begrepen uit de preview van JackFrags is de battle royale modus (ook?) Onderdeel van de Grand operations met als laatste ronde een soort van sudden death. 1 leven en naar ik verwacht een steeds kleinere map.
Map wordt niet kleiner, enkel de legers worden kleiner.
Of misschien heeft iedereen gewoon door dat BR een betere gamemodus is.

Iedereen loopt mee met Quake 3 en Unreal Tournament door multiplayer aan te bieden; hiervoor was de shooter gewoon PvE...
Hetzelfde gebeurde met de team deathmatch modes van vroeger en de door BF geintroduceerde conquest mode. MOBA is ook een game mode die links en rechts uitgemolken is.

Het gebeurd niet al te vaak dat men gamemodes verzint die goed aanslaan. Nu is het BR aan de beurt, tot over een paar jaar weer een nieuwe game mode populair wordt.
Zolang ze andere modes er inhouden is een aanvulling nooit verkeerd. Zolang het maar goed uitgewerkt wordt en niet een standaard 100 man droppen op een map die daar niet voor gebouwd is. En in tegenstelling tot een Fortnite zouden ze al minstens 3 mappen moeten brengen voor de afwisseling. En de juiste royale modes, dus niet een standaard deathmatch maar ook Squad en nog andere mogelijkheden.
Ach wees blij dat er geen zombiemodus in het spel zit. Battle Royale is toch beter dan. ;)
battlefield 5 met zombies ik zie het probleem niet lijkt mij best vet met ww2 wapens tegen zombies in een battle royal matchup :P 2 modussen in 1 zeg maar.
Wuif jij nou gewoon achteloos Nazi Zombies weg?
Zeker, als mensen geen PUBG clone willen, waarom dan wel een COD clone? ;)
Sinds de hype van fortnite en pubg komen steeds meer games met een battle royale, alleen ik vraag me dan af of dit juist een goed ding is. Ik snap dat de game industrie met de tijd mee wilt gaan, maar is dit niet een beetje over de top?
Persoonlijk vind ik het een leuke toevoeging. Oke het volgt de hype, maar dat is niet per se een slecht teken. Singleplayer modus ziet er ook echt bangelijk uit, dus ik denk dat er genoeg variatie is ( tegenover Call of Duty ).
Het is zeker een leuke toevoeging, echter wilde ik mijn standpunt vestigen op de hype.
Ik ben bang dat gamemakers zich te veel gaan verdiepen in batlle royale, inplaats van in andere toevoegingen. Die de game afzonderlijk laat maken van andere games.
Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een AAA battle royale game. Pubg veel gespeeld, maar Mozes.. wat blijft het lelijk..
Dat komt (ik weet het niet zeker),
omdat je de hele map en iedere beweging van elke persoon moet renederen over een paar kilometer. Je kan het vergelijken met gta. Alleen dan 2.5 keer de hoeveelheid spelers en veel meer interactie.
Hierdoor hebben de high end videokaarten nog steeds meer moeite om pubg te runnen dan gta(als ze op de zelfde stats staan).

correct me if I'm wrong.
Ik heb al pubg lookalikes gezien die er beduidend beter uit zien. (Ring of Elysium bv). De assets die er gebruikt zijn, belichting, en ook de best wel houterige manier waarop de personages bewegen zijn ronduit matig.
Daar hebben we tessellation voor uitgevonden.
Ik wacht op een fantasy battle royale game met meerdere classes en die van de grond af als battle royale ontworpen is en niet als een mod van een squad shooter (PUBG) of een snelle rehash van een mislukte zombie shooter (Fortnite).

Clash Royale is misschien het antwoord?
Kippenvel, snap niet dat ze deze trailer/teaser niet als eerste hebben laten zien.
Ben nu wel erg benieuwd naar de MP gameplay, mijn gevoel zegt bfbc2 style.
Snap dat veel mensen een hekel hebben aan een Battle Royale modus, ben er zelf ook niet weg van, maar het is wel een leuke modus om af een toe te spelen.
Hoop meer op grote rush maps ala Bfbc2, maps die echt voor de rush zijn bedoelt.
We zullen het zondag zien, fingers crossed. _/-\o_

*edit* Gameplay ziet er juist heerlijk uit. :*)
(Zie gameplay jackfrags op youtube.)

[Reactie gewijzigd door Markotje op 9 juni 2018 21:13]

De eerste trailer had 0,0 battlefield sfeer en was gewoon een en al onzin. Hadden ze deze trailer als eerste laten zien dan denk ik dat de eerste response heel veel positiever was geweest. Maargoed dit voelt als mosterd na de maaltijd want alle domme skins, kleding, afwijkende wapens en andere troep die niets met WW2 te maken heeft zullen er gewoon in zitten aangezien dat is waar ze geld aan denken te kunnen verdienen. Jammer maar helaas.
Zelf snap ik de commotie ook niet helemaal, ik hou ook niet van de BR-modus maar heb er geen moeite mee dat ze het toevoegen. Voor diegenen die het wel spelen leuk, voor de mensen die er niet van houden; Dan laat je die gamemodus links liggen.
De video van Jackfrags heb ik ook gezien, ziet er inderdaad wat meer BF:BC2 achtig uit qua speelwijze en destructie. En natuurlijk de sneeuwmap die behoorlijk wat nostalgie oproept. Ook lijkt de gameplay wat meer "hardcore", wat ik persoonlijk alleen maar toe kan juichen.

Weet je toevallig welk tijdstip, Nederlandse tijd, we meer te horen krijgen over het spel?
Ik dacht dat ze zondag pas meer zouden laten zien op de E3,maar zie nu al van alles voorbij komen.

Hier zie ja al wat meer echte gameplay met betetere uitleg,

https://youtu.be/DNnIJBw4480
"Ben nu wel erg benieuwd naar de MP gameplay, mijn gevoel zegt bfbc2 style."

Mijn gevoel zegt ook zo iets, BFBC met BF1 gameplay. Overigens die supply points in de lucht komen rechtstreeks van Battlefront...I.p.v. de v1en v2 had ik liever rocket launchers gezien die je kan oproepen, is wat realistischer. Het lijkt erop dat ze zoveel mogelijk WWII elementen erin willen hebben met een eigen twist.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 10 juni 2018 10:19]

Als er 1 Engine is die mij gaaf lijkt om Battle Royaal games in te spelen zal dat de Frostbite Engine zijn, zal er weer helemaal fantastisch uit zien met een goede performance ipv de unreal engine. :)
Maar voor een BR moet je tijd en geduld hebben. In ieder geval vanuit het PUBG perspectief. Zoals je aan de trailer al kan zien, alleen maar actie en explosies en over gedramatiseerde cut scenes. Dat is het publiek van deze serie, wil direct naar de actie, zodra de actie even stil ligt grijpen ze naar de telefoon om ff WA te checken.

Een BR zoals wij deze nu kennen, is langzaam, met veel grote stukken niets waarin je soms stomweg een paar minuten stil zit. Dat moet ook, anders is het gewoon een PvsE deathmatch met 1 leven per speler.

Maar dat trekt het doorsnee BF publiek niet ben ik bang. Daarom denk ik dat die CoD BR die er aan zit te komen ook niks wordt. Is de map te groot, valt er niks te knallen, explodeerd er een minuut niks, haken ze af.

[Reactie gewijzigd door BenVenNL op 9 juni 2018 21:05]

Mwah, aan de andere kant is daar een trailer natuurlijk ook voor. Actie.
Als je laat zien hoe iemand heel rustig zijn plek op de map kiest en vervolgens richting de cirkel verplaatst is dat niet heel interessant om als teaser weg te geven, hoewel ook dat onderdeel van een Battle Royale game is. De actie ontstaat doordat de speelruimte telkens kleiner wordt.
Wie zag dit niet aankomen?
Een toevoeging van battle royale aan een bestaande franchise, kan op zich geen kwaad.
Zolang de 'classic mode' van de franchise bewaard blijft en goed uitgewerkt is, dan die extra toevoeging van battle royale enkel maar zorgen voor meer uren game plezier voor je ¤50 / game.
Man man man, wat ziet dit er toch heerlijk uit!
Deze trailer ziet er wel even een stuk beter uit dan die andere. Ben erg benieuwd, wachten duurt nog ern tijd.