Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Twitch Prime-abonnees krijgen maandelijks gratis games

Twitch gaat abonnees van zijn Prime-dienst elke maand een collectie games aanbieden waarvoor de betalende leden niet extra hoeven te betalen. Voor de komende twee maanden komen zo tien games gratis beschikbaar.

De Free Games with Prime-dienst begint op donderdag 15 maart met de games Superhot, Oxenfree, Shadow Tactics, strategie-rpg Candlekeep: Tomb of Annihilation en de beat ’em up Mr. Shifty. Shadow Tactics en Candlekeep: Tomb of Annihilation zijn onderdeel van Twitch' Indie Amplifier-programma om indiegames te promoten en ook de overige zes games van dat programma moeten in de komende maanden gratis beschikbaar komen voor abonnees.

In april volgen de games Tales from the Borderlands, SteamWorld Dig 2, Kingsway, Tokyo 42 en Dubwars. Waarschijnlijk moeten de games geïnstalleerd en gestart worden via de Twitch-app. Steeds meer gamediensten gaan ertoe over om gratis games te verstrekken via hun platform, om klanten en gebruikers te binden.

Twitch Prime is een variant van Amazons Prime-dienst en in de Benelux is de dienst af te nemen voor 5,99 euro per maand. Abonnees kunnen Prime-reclames uitschakelen, chat badges gebruiken en in aanmerking komen voor virtuele loot.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

14-03-2018 • 11:34

82 Linkedin Google+

Submitter: Chillko

Reacties (82)

Wijzig sortering
Twitch Prime is een variant van Amazons Prime-dienst en in de Benelux is de dienst af te nemen voor 5,99 euro per maand.

Dit is enigszins misleidend. Als je een Amazon Prime-subscription hebt, dan zit daar automatisch ook Twitch Prime bij.
Ook een klein detail waar ik later pas achter kwam. Met het goedkope Twitch Prime abonnement, kun je wel gebruik maken van Amazon Prime Video (de Netflix van Amazon).
Je krijgt ook gratis credits om audio boeken te kopen op audible.
Sinds wanneer? In de UK krijg je geen gratis Audible credits. Maar je hebt wel Prime Reading
Ook nog eens? Dat wist ik helemaal niet. Ik heb al vanaf november gratis prime. om de zoveel tijd gaat er weer wat fout en dan krijg ik er weer 2 of 3 maanden gratis. Gratis prime video,(meestal) snelle gratis verzending op Amazon.de, Twitch prime en dus audio boeken en games. Beste abbo ooit :D

Edit : Kan niks vinden behalve Audible streams. Linkje misschien?

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 14 maart 2018 13:25]

Gratis? Door twitch abbo?
Of ?
Nee eerste maand was (is?) gratis bij Amazon.de en door vertragingen met verzending steeds ter compensatie weer een maandje of 2 gratis.
de? dus het maakt niet of een abbo van duitsland hebt?
kun je dan alles doen met een duits acc?
Misschien eventjes verdiepen in hoe Amazon opereert in NL etc...

Amazon aankopen voor Nederland verlopen via de Duitse site, het abbonement is gewoon Nederlands. Prime geeft je onder andere gratis snelle verzending.
Ja ik nam het alleen voor de Prime verzending, maar Twitch Prime, fotopslag en Amazon prime video zijn mooie bonussen;)
En dat alleen maat voor 6 euro per maand

Dus dan kan ik met deze abbo oneindig films kijken en ebooks lezen?

Klinkt erg mooi!

Maar welke films/series bieden ze?
Je kan geen Twitch prime direct aanschaffen. Dit kan alleen via een Prime Video subscription of een amazon.de prime subscription in Nederland.
Ja ik had de Amazon.de prime subscription (eerste paar maanden maar 3,99). En daar krijg je dus ook Prime Video bij, naast Twitch Prime.

Had daar zelf helemaal niet bij nagedacht, dus was een leuke meevaller.
Maar krijg je ook Prime Reading?
Ebooks (Engels en Nederlands)?
Dit is ook terug op de "mehhhh" twitch launcher veronderstel ik zoals superhot :( hadden ze nu gewoon steam codes gegeven
Steam codes zijn leuk (ik heb mega library daaro). Maar ik ga er vanuit dat de games alleen gratis zijn zolang je twitch prime blijft houden.
Gelukkig komt twitch prime met amazon prime en die kun je voor maar een paar euro als Nederlander krijgen bij Amazon.de. EN dan krijg je er ook nog eens unlimited prime photos, prime video en gratis shipping bij. Lijkt me goede trade-off voor twitch applicatie
Volgens de bronvermelding:

het lijkt volgens mij dus zo dat als je lid wordt via hun launcher weleenswaar die games toch kunt opstarten als je ermee stopt, maar ik durf dat niet te bevestigen natuurlijk want ik heb geen lidmaatschap.

"That’s five games, all available for FREE and yours to keep starting on March 15th!

Here’s the full Free Games with Prime lineup for March:

· Superhot

· Shadow Tactics

· Tales from Candlekeep

· Oxenfree

· Mr. Shifty

And be sure to come back in April because our next Free Games with Prime collection will be available:

· Tales from the Borderlands

· SteamWorld Dig 2

· Kingsway

· Tokyo 42

· Dubwars

That’s 10 games in the next two months, all for FREE and yours to keep forever."

[Reactie gewijzigd door logix147 op 14 maart 2018 12:03]

"Gratis games,verzending, opslag etc." het is natuurlijk niet zo dat je er per maand voor betaald.

Anyway, het lijkt er op dat het gaat werken zo als de Humble Bundle Monthly's, de content die je unlocked mag je ook houden als je je Prime opzegt. Link En op de twitch site staat ook:
"That’s 10 games in the next two months, all for FREE and yours to keep forever."

De Humble Bundle Monthly bekijk ik altijd en als het interessant is voor mij neem ik een abonnement voor 1 maand, dit lijkt bij Twitch Prime ook mogelijk te zijn. Ik kijk er alleen tegenop om nog een gamelauncher te moeten gebruiken. Ik zou persoonlijk het liefst alles in Steam hebben.
Als je de games lokaal installeert kan je ze natuurlijk in principe daarna gewoon in Steam toevoegen.
Klopt, maar dat betekend niet dat de bijhorende launcher verwijderd kan worden.
Installeren, updates, het opstarten en het bijbehorende inloggen gaan dan vaak alsnog via de originele launcher.
Deze launchers gebruik ik dan ook zelden en meestal moeten deze zelf dan ook nog updaten als je dan een spel start.

Ik weet dat er voor sommige launchers/spellen workarounds zijn, maar ik heb het toch liever "native" in Steam. (GOG vind ik trouwens ook prima.)

[Reactie gewijzigd door AfroBob op 14 maart 2018 13:46]

Dat heb getest met Devil May Cry (die 'gratis' was). Helaas lukte het niet om ze handmatig aan steam toe te wijzen. Het lijkt verplicht om via de Twitch launcher de games te starten.
Ik heb het een tijdje gebruikt maar ik vind ¤72,- voor een jaar Prime niet echt opwegen tegen de voordelen. Prime Video vind ik erg matig, Photos gebruik ik niet, bestellingen boven een bepaald bedrag zijn sowieso al gratis en verzenden met Prime geeft niet altijd een snelheidswinst.
Als je per maand betaalt voor Prime is het 5.99 EUR/maand, als je per jaar betaalt is het 49.99 EUR/jaar.
De voornaamste reden dat ik Amazon prime heb is voor de Ad free Twitch.tv. Dat is voor mij reden genoeg om het aan te schaffen. Ad blockers werken op Twitch niet meer omdat ads in de HLS stream zelf geïnjecteerd worden, iets wat YouTube ook wil overwegen.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 14 maart 2018 12:52]

Zijn gewoon chrome plugins die de player vervangen (met een betere player) waardoor je ook geen ads hebt.

https://chrome.google.com...oehhhddaoolmakpocnenplmhf
Amazon Video is echt bagger (oude films en niet eens allemaal ondertiteld) en de enige reden waarom je het uberhaubt moet overwegen is Top Gear. Mits je daar van houd.

Ik haal me voordeel bij de Twitch Prime; geen reclame, 1 subscriber token en nu gratis games.

[Reactie gewijzigd door AvanCade op 14 maart 2018 12:54]

Ze hebben best wat interessante series. Films minder, maar Netflix is daar ook geen ster in.
Wellicht dat Netflix dan beter aansluit op mijn wensen want daar kijk in dagelijks naar terwijl ik Amazon Video zelden tot nooit open... simpelweg omdat ik al een uur bezig ben om iets te vinden wat me leuk lijkt en nog niet gezien heb.
Smaken verschillen nog steeds blijkbaar :-)
Ik vind een beetje ondertiteling soms toch wel handig, als er bijvoorbeeld heel snel gepraat word. Persoonlijk vind Ik de kwaliteit van Amazon dus echt waardeloos, hapert constant, switched steeds naar 480p en het geluid doet soms gewoon raar. En dat ligt niet aan mijn internetconnectie...
Ik ben helemaal niet thuis in Twitch, maar zag het voorbij komen als je Amazon Prime afneemt. Na dit bericht even gezocht of Twitch ook op een Mac werkt en zie nu dat je daar een app voor hebt. Klopt het dus dat je deze gratis spellen ook op een Mac (binnen de app) kunt spelen?
als de games mac ondersteunen dan zpu dit mogelijk moeten zijn ja. maar er zullen vast ook games komen die mac niet ondersteunen
Ah, het is dus niet zo dat de app een soort van omgeving is waar binnen de spellen gestart worden? Als dat wel zo is, dan lijkt me dat alle spellen op Mac werken. Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met Twitch... :) Wellicht maar gewoon proberen en een jaar abo Amazon Prime nemen.
twitch is niet specifiek een app maar een platform voor livestreaming (zoals youtube) daarnaast bieden ze abonnementen aan die gerelateerd staat aan de content van het platform. of terwijl games.

met twitch prime kun je elke maand op 1 streamer "gratis" kan abonneren daar komt nu dus bij dat je "gratis" games krijgt dit zijn gewoon keys die je krijgt en moet invoeren in desbetreffende platform die de game aanbiedt zoals steam. Ook krijg je met twitch prime soms exclusieve content in bepaalde games zoals skins.

dit wordt gedaan in een vorm van een abonnement zodat twitch zekerheid heeft over zijn of haar inkomsten en daar krijg je dus iets extra's voor terug ;)
Thanks voor de uitleg. Dan is het denk ik niet echt iets voor mij. :)
Mag ik vragen waar je vandaan haalt dat dit gewoon Keys zijn die je in desbetreffende platform invoert? Ik kan het nergens echt vinden en het lijkt erop dat dit enkel in de twitch app is. Als het keys zijn word het interessant.
ik ga ervan uit dat ze niet van hun oude systeem afwijken.
https://help.twitch.tv/cu...demption-and-installation

anders werd dat namelijk wel in het nieuwsbericht vertelt, lijkt mij. dus vandaar mijn conclusie.
Dan heb ik flink wat mis gelopen, omdat naar mijn idee alle games in de twitch launcher bleven staan... Ik zal me er maar eens wat dieper in verdiepen dan.
Een goed idee, echter wat voor games in de toekomst?

Komen er ook triple AAA games of is het echt allemaal indie-games?
Waarschijnlijk een mix van, af en toe wat oudere AA+ titels zoals bij de monthly Humbel bundel en PS plus maar niks schokkends.
Verouderd spellen of goedkope indie games.

Ik heb al eerder twitch spellen zien weggeven voordat het maandelijks werd en de spellen die je gratis kreeg zijn oud en hebben nog steeds de prijs van twee jaar geleden of het was een indie game. Meestte mensen hebben alleen twitch prime voor de maandelijkse gratis abonneren op de streamers en twitch exclusieve skins op bepaalde spellen zoals PUBG en Fortnite. Het is geen echtte bron maar goed dit heb ik zelf zo beetje gezien in de tijden dat ik naar de Twitch prime rewards keek.

[Reactie gewijzigd door ErenIT op 14 maart 2018 12:43]

Oxenfree is 19,99 en heeft een very positive review op steam. Twitch Prime is gratis als je Amazon prime neemt , de omschrijving "variant van amazon prime" is wat ongelukkig mi.
Amazon Prime is trouwens 49¤ per jaar.

[Reactie gewijzigd door einreb73 op 14 maart 2018 11:50]

Fair punt meer dat was de prijs 2 jaar geleden ook al. Ondertussen heeft Oxenfree al in een Humble Bundle gezeten en staat de game regelmatig in de aanbieding.

Niet dat dit een slechte deal is, voor Shadow Tactics heb ik bij het verschijnen ¤35 betaald, en ook al is die ook al iets ouder en regelmatig afgeprijsd, dan nog is ¤7 voor die games (als je ze dan effectief speelt in die maand) een heel goede prijs voor een paar heel goede games.

Alleen heb ik 3 van de 5 games voor de maand maart al. Van de games in april heb ik er nog geen, en die zien er ook best interessant uit.

Edit: Verkeerd gelezen, blijkbaar mag je de games na de maand nog steeds houden. Veronderstel dan wel dat je die moet starten met de Twitch client, en daar heb ik eerlijk gezegd geen boodschap aan, ik heb zo al 4 games clients (Gog Galaxy, Steam, Origin en Uplay), daar hoeft geen 5de bij, ik stream ook nooit games en ik kijk ook niet naar gestreamde games.

[Reactie gewijzigd door MacPoedel op 14 maart 2018 12:37]

Tja 19,99 of minder dan 1,50 euro via g2a.
20 euro voor een normaal exemplaar of 1,50 voor gestolen goederen :)
¤20 is alleen de reguliere prijs, op Steam is Oxenfree dikwijls met 75% korting verkrijgbaar.
Daarnaast is de game gratis weggegeven op GOG.com en heeft deze (volgens mij meerdere keren) in een Humble Bundle gezeten.
Dat er nu LEGIT keys voor onder de ¤2 zijn is zeer goed mogelijk.

Niet dat ik G2A wil verdedigen, maar gelijk roepen dat het om illegaal verkregen keys gaat is wel erg kortzichtig.

[Reactie gewijzigd door AfroBob op 14 maart 2018 12:53]

Goh je kan het gestolen noemen, en mij min voten maar de waarheid is anders.

De werkelijke reden is dat Oxenfree in een humble bundle gezetten heeft en vandaar legaal zo goedkoop te krijgen is via verkoop plaatsen zoals g2a.
Dat er ook een hoeveelheid legale keys tussen zit neemt niet weg dat sites zoals g2a voornamelijk vol staan met gestolen keys en keys uit 'grijze gebieden'.

Met 'grijze gebieden' bedoel ik keys die verkocht zijn in landen waar de inkomens fors lager zijn en de verkoper de prijs dus heeft aangepast om te zorgen dat het product niet alleen voor de allerrijksten te koop is. Dat het niet de bedoeling is dat die keys vervolgens doorverkocht worden in andere landen lijkt me ook geen rocket science.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb dit soort keys ook wel eens aangeschaft, maar laten we alsjeblieft eerlijk tegen elkaar blijven en niet net gaan zitten doen alsof onze neus bloedt.
Eindgebruiker is toch niet verantwoordelijk voor dat. Zij kopen legaal het product.
In sommige gevallen wel dus.

als jij een gloednieuwe mountainbike koopt die in de winkel ¤2k, kost en jij koopt hem van een junk voor ¤10-tje, dan zijn jullie beide strafbaar.


https://www.politie.nl/themas/heling.html
Jij geeft aan dat de eindgebruiker niet verantwoordelijk is, maar dat is hij in sommige gevallen wel.

Jouw menig, voegt aan het wetboek weinig toe (helaas :( )
Als je redelijkerwijs had kunnen verwachten dat hetgeen je koopt illegaal zou kunnen zijn dan ben je strafbaar. In het voorbeeld van een hagelnieuwe mountainbike voor 10 euro lijkt me dat overduidelijk. Als je een gamekey voor een spel van 60 euro voor 10 euro kan kopen is het verschil misschien minder dramatisch maar daardoor niet minder overduidelijk, of wel? Heeft niets te maken met tweedehands.

Dat de politie ergens zijn geld aan moet verdienen is ook zo'n leuke dooddoener. Als dat het probleem was dan gok ik dat practisch iedere gemeente wel een of meer plaatsen weet waar ze zo een stevig bedrag bij elkaar kunnen flitsen omdat er structureel door grote hoeveelheden mensen te hard gereden wordt.
Dus als jij een fiets van 2000 euro voor 10 euro koopt van een dakloze bij het station dan vind je dat daar niets mis mee is? Dat je volledig rechtmatig hebt gehandeld? Ook al moet je eerst de prijsstickers van de winkel waarvan hij is gestolen er zelf nog even afkrabben? Ik snap dat je graag dingen goedkoop wil hebben, maar kom op zeg...het feit dat de verkoper een misdaad pleegt wil niet zeggen dat jij niet óók een misdaad hebt begaan.

Over die valse advertenties, waar heb je het dan precies over? Als iemand een je een lege doos verkoopt dan zijn ze wel degelijk strafbaar en doet de politie wel degelijk iets. Als je het puur hebt over het plaatsen van de advertentie zelf, dat lijkt me logisch dat de politie zich daar niet druk om maakt, maar dan kan je prima terecht bij het personeel van het medium waar de advertentie is geplaatst, die nemen dat doorgaans vrij serieus.
seems legit ...
Volgens mij betaal ik 19,99¤ / jaar voor mijn Amazon Premium abo (Spanje) waarbij ik op een gegeven moment gratis Prime kon activeren.
Denk dat je wel gelijk hebt, maar heb je een bron, of is dit jouw verwachting?
Gezien de prijs wel realistisch blijven.
Games die je kunt verwachten zijn games die in playerbase terugnemen en hiermee een boost proberen te generen. Verwacht geen spectaculaire AAA titels! of het zal wat oudere AAA titels zijn, maarja dan zou de uitgever het nodig vinden om de playerbase van die specifieke game te vergroten.

ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat spellen zoals PUBG, CSGO en BF1 nu daarop aanwezig is, gezien de spellen van de 2 eerst genoemde games genoeg playerbase hebben en dit dus simpel weg niet nodig hebben en BF1 loopt al af in playerbase, maar BF1 wordt binnenkort toch weer vernieuwd door een andere titel en dan snijd je jezelf in de vingers om dit zo weg te geven.

wat nog wel leuk zou zijn is dat GTA 5 hierin terecht zou kopen, gezien er dan weer veel meer micro transacties gedaan wordt en dan hebben ze dit jaar mogelijk weer net zoveel inkomsten als vorig jaar.
Voor 49 euro per jaar heb je via Amazon Prime ook Twitch Prime.. Gratis verzending, gratis games en The Grand Tour (en vele andere series en films).. Goede deal!

Ik kan alleen niet zo snel zien (kijk er waarschijnlijk overheen) waar ik de gratis games kan downloaden. Werkt dat via de Twitch desktop software?
Dat werkt inderdaad via de Twitch desktop app :)
Gratis (random) games, alleen als je maandelijks betaald.....
Dit zou ik niet gratis noemen, maar het betalen van een spotprijsje voor een aantal Indie games die eigenlijk al best goedkoop op zichzelf zijn (rond 5 euro - 30 euro) die voor jou bepaald worden welke je krijgt.

Ik heb liever zelf controle over welke games ik aanschaf, om dan 72 euro per jaar voor uit te geven voor 3 uit de 120 games die ik waarschijnlijk zou willen spelen vind ik het niet waard.
En dat ook nog op een aparte launcher i.p.v. op Steam vind ik dan ook weer een afknapper.
Je betaalt officieel niet voor de games maar voor de dienst 'amazon prime membership', het feit dat je er een zooi perks bij krijgt is in theorie pure bonus. Dat wil niet zeggen dat er niemand is die de voordeeltjes belangijker vind dan het lidmaadschap, maar dat is niet het hoofdproduct. De perks van de dienst kunnen ieder moment aangepast worden zonder dat je ergens recht op hebt, je koopt immers de dienst en niet de perks.

Er is zelfs een scam gebaseerd op dit principe: je verkoopt iets goedkoops voor zwaar boven de prijs maar belooft er als voordeeltje iets duurs bij wat je voor die prijs niet snel zal vinden, maar wel 'zolang de voorraad strekt'. Vervolgens is je voorraad van het dure ding lekker klein of geef je het dure ding alleen aan vrienden/familie en strijk je lekker de winst op. Veel success met je rechtzaak, want in het koopcontract staat alleen vermeld dat je dat goedkope ding koopt en voor welke prijs. Het is niet voor niets dat je contracten en voorwaarden altijd goed moet lezen. Maar goed, ik ben een beetje afgedwaald ;)
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen zouden abonneren op een twitch streamer, maar ik kan 't mis hebben. Oke, je support de streamer maar dan kan ook d.m.v. een donatie.
Verder vind ik de bijkomstigheden van het abonneren ook minimaal, sowieso vind ik 't naar als streamers er voor kiezen hun chat in sub-only mode te zetten, maar wie ben ik.

Overigens ben ik een fervent stream kijker en kijk ik echt meer twitch dan daadwerkelijke TV.
Je geeft zelf aan dat je veel Twitch kijkt. Veel mensen vinden dat de streamers die zij hierbij bekijken beloond mogen worden. Een subscription is daarom logisch. Ik denk echter dat er ook heel veel jonge kijkers (kinderen) zijn die het gewoon gaaf vinden om hun naam ("Thanks for the subscription") genoemd te horen door hun favoriete streamer. Of dat ze perse willen kunnen commenten aangezien veel grote streamers alleen subs laten praten in de chat.
Als je een subscription neemt op een twitch streamer dan krijg je er wat kleine voordeeltjes voor terug. Alleen de verschillende 'emotes' zijn voor sommige mensen de moeite al waard. Anderen vinden het gewoon leuk om bij het 'virtuele clubje' van de streamer te horen. Doneren voelt dan toch heel anders.

De streamers die hun chat in sub-only mode zetten zijn vaak zo populair dat als ze tijdens hun reguliere show iedereen laten chatten, het niet meer te volgen is door de hoeveelheid berichten, om nog maar te zwijgen van de spammers (zowel menselijke als bots) en de mensen die hun 'five minutes of fame' proberen te krijgen door de streamer uit te dagen o.i.d... Dan werkt het best goed om een drempel op te werpen door mensen eerst te laten subscriben.

Twitch Prime is trouwens iets anders als je abboneren op een twitch streamer. Twitch prime is een perk van het hebben van een amazon prime abbonnement en geeft je naast de andere voordelen de mogelijkheid om 'gratis' dezelfde voordelen te krijgen als een subscriber van één twitch streamer naar keuze. Die streamer krijgt gewoon hetzelfde bedrag, maar het verschil is dus dat je meerdere 'gewone' subs kan hebben maar slechts één 'twitch prime' abbonement.

[Reactie gewijzigd door Cronax op 14 maart 2018 16:04]

snap het verschil niet zo tussen Prime en een gewone abbo bij een streamer, beide unlocked toch die emoticons?
Abbo bij een streamer unlocked de dingen die die streamer heeft/geeft (voorbeeld: custom emotes)
Twitch prime geeft bijvoorbeeld ook ingame items..

[Reactie gewijzigd door sp3c0ps op 14 maart 2018 12:09]

Prime is een stuk goedkoper, er komen ook veel meer extra's bij zoals de gratis games en in-game content.
Je hebt ook nog een extra icoon naast je naam in de chat waaraan mensen kunnen zien dat je een prime subscriber bent.
Na het succes van Amazons prime verbaasd het mij niets dat ook twitch dezelfde richting op gaat,
abonnementjes van gebakken lucht leveren amazon bergen geld op.
(zo'n 9 miljard per jaar als ik dit artikel van business insider mag geloven http://www.businessinside...hat-of-nonmembers-2017-10)

Persoonlijk heb ik nooit goed begrepen dat er mensen zijn die willen betalen voor diensten als amazon prime, maar hierin lijk ik een van de weinigen..

Al met al een bijzonder slimme zet van twitch, door klanten gratis games in een eigen launcher te geven en deze te linken aan het abonnement wordt een situatie gecreeerd waarbij hoe langer je lid bent hoe groter de reden om lid te blijven zodat je toegang tot je games niet verliest, dezelfde tactiek die bijvoorbeeld de consolebouwers Sony en Microsoft ook al enkele jaren gebruiken..

[Reactie gewijzigd door xenn99 op 14 maart 2018 12:34]

Altijd leuk om erbij te hebben.