Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Google Assistant komt naar op Android-tv's van Sony met 4k-resolutie - update

Sony heeft bekendgemaakt dat de digitale stemassistent van Google vanaf nu beschikbaar is op een aantal televisies van de Japanse fabrikant die draaien op het besturingssysteem Android TV. De stemassistent komt alleen in de VS naar 4k-toestellen met hdr-ondersteuning.

Google Assistant wordt onderdeel van alle in 2017 uitgebrachte Sony-televisies met een 4k-resolutie en die hdr ondersteunen. De digitale stemassistent wordt ook toegevoegd aan enkele hdr-televisies met 4k-resolutie die in 2016 op de markt kwamen.

De digitale stemassistent van Google werkt door de microfoonknop op de afstandsbediening van de televisie te gebruiken, waarna met stemcommando's kan worden gewerkt. Gebruikers kunnen hiermee bijvoorbeeld content afspelen op hun tv, films of series van streamingdiensten starten, muziek afspelen, hun tv bedienen, en informatie zoals weerberichten en file-informatie oproepen.

Google Assistant maakt het via de Sony-tv's ook mogelijk om eventuele smarthomeapparaten te bedienen met stemcommando's. Volgens Sony werkt de stemassistent van Google met meer dan 1000 smarthomeapparaten van meer dan 150 populaire merken.

In augustus bleek dat TP Vision zijn Philips-tv's met Android TV in de herfst gaat voorzien van een update naar Android Nougat. Voor de tv-lijn van 2017 betekent de update de introductie van Google Assistant. Begin oktober begon het bedrijf met het doorvoeren van de updates voor Android 7.0 Nougat.

Update, 13:49 uur: Sony heeft laten weten dat de toevoeging van Google Assistant voor Android TV-toestellen vooralsnog alleen geldt voor de Verenigde Staten. Het is nog niet duidelijk wanneer dit ook wordt uitgerold in Europa.

Door

Nieuwsredacteur

79 Linkedin Google+

Reacties (79)

Wijzig sortering
En weer een paar jaar later stoppen de ondersteuning en updates... Allemaal leuk en aardig die Smart TV's, maar bij mijn Samsung van slechts een paar jaar oud wordt de software niet meer onderhouden en verdwijnen er apps. In feite zien we met Android op dit soort apparaten hetzelfde als we op mobiele telefoons zien...

Zeker met dure 4K TV's zou ik liever voor een "domme" TV gaan en daar dan een "slimme" (en veel goedkopere) mediaspeler aan hangen. De mediaspeler kun je veel goedkoper vervangen als de software te oud wordt. Op die manier kun je zelf veel eenvoudiger de smart features scheiden van je dure beeldbuis. Natuurlijk kun je een Smart TV ook als domme TV gebruiken, maar dan betaal je feitelijk voor features die je niet gebruikt.

[Reactie gewijzigd door Morrar op 8 november 2017 10:35]

Mijn Sony-televisie uit 2015 wordt nog geŁpdatet naar Nougat, dat vind ik best netjes. Bovendien kunnen apps gewoon worden geŁpdatet via de Play Store, dus ik zie het probleem niet zo. Je kan ook aan je slimme televisie een mediaspeler hangen. Een goede domme televisie gaat er echt niet komen, want dat verkoopt niet.

Klant: Zit er op deze televisie ook Netflix?
Verkoper: Nee mevrouw daarvoor moet u nog een mediaspeler kopen.
Klant: Laat dan maar zitten.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 8 november 2017 10:50]

En in 2019 wordt hij op genomen in een iot bot net om dat er geen securitie patches meer worden uitgebracht maar de tv hangt nog steeds aan het internet |:(
ik weet niet hoe het met andere providers zit, maar bij de set-top-box van kpn en telfort heb je een kanaal voor netflix, en ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die geen smart tv willen
De Horizon Box van Ziggo heeft dat ook, maar alleen 1080p.
ik denk dat voor de fabrikanten 2 lijnen (smart en niet smart) veel duurder is dan gewoon iedereen de smart stuff geven. Ik ben benieuwd wat ze echt op kunnen bezuinigen, nog steeds heb je wel wat dingen nodig zoals een guide en een goeie beeld processor
Idd. Zijn er eigenlijk televisie leveranciers die gewoon een groot (49-55") 4k scherm leveren met mooie kleine rand eromheen en verder geen software? Een soort van veredelde grote monitor dus? Ik hang er toch een kastje van KPN aan (en wat anders indien nodig). Zelfs een tuner hoeft er dus niet in te zitten.
Idd. Zijn er eigenlijk televisie leveranciers die gewoon een groot (49-55") 4k scherm leveren met mooie kleine rand eromheen en verder geen software? Een soort van veredelde grote monitor dus? Ik hang er toch een kastje van KPN aan (en wat anders indien nodig). Zelfs een tuner hoeft er dus niet in te zitten.
product: Humax Pure Vision Display
Staat op mijn wishlist. Zodra mijn huidige TV de geest geeft komt die Humax erin.
Ik heb ook een 4K Sony uit 2015 staan.
Als extra apps draai ik een aantal console emulators (in combi met PS4 controller, heel handig), Netflix en KODI. Daarnaast een draadloze subwoofer van Sony om het geluid meer diepte te geven.
Sony laat zijn zenderlijst als .XML exporteren en weer importeren dus hoef mij ook niet aan de zendervolgorde van de provider te houden. Kan deze bewerken op de PC. Ik heb alleen het standaard TV pakket dus ook geen extra kastje onder de TV.

Eigenlijk is het een beetje tweeledig. Ik wil zo min mogelijk zooi om en aan mijn TV hebben hangen. Dus draai alles op de chipset in de TV. Tot nu toe krijg ik nog netje updates van alles.

Aan de andere kant, ik wordt helemaal gestoord van android TV, ik heb wel 40 apps op mijn home screen staan en zoals boven te zien, ik gebruik er denk ik bij elkaar een stuk of 6. Het liefst zou ik een soort van helemaal uitgeklede W10 omgeving hebben met alleen tiles welke ik zelf kan inrichten als gewenst.
Via waar doe je dat xml importeren / exporteren? Ik heb trouwens nauwelijks iets over op de homescreen. Wat precies weet ik niet meer, maar ben gewoon door alle installaties gaan scrollen en alles wat onnodig klonk op 'uitschakelen' geklikt :)
Maakt de reactietijd op de homescreen ook sneller.
49" of groter weet ik niet, maar LG heeft een 43" scherm: pricewatch: LG 43UD79-B Zwart
gewoon een monitor aanschaffen dan! die zijn een stuk goedkoper dan TV's!
De goedkoopste monitor 55"-4K in de pricewatch kost ruim §1500. Waar zijn die goedkopere monitoren dan?
beetje kort door de bocht en niet waar
ja als je het modelletje neemt van 24inch dat op full hd werkt ben je goedkoper uit inderdaad
maar ga je naar 55 inch en 4k zoals @LoeWn al zegt dan vind je die niet goedkoop terug
dit komt dan voornamelijk omdat de schermen meer beschermt zijn tegen inbranding en de reactie snelheid van een scherm dus dit is
Dit, en ook:
Hardware in tv's is vaak tenenkrommend basic en traag. Koop je een tv van 2000 euro zit er een snapdragon 410 of equivalent in. Ik heb mijn smarttv nog nooit gebruikt. Basic windows pc op de tv in de woonkamer aangesloten. Maakt het ding veelzijdiger als wat iedere smarttv zou kunnen.
Ik heb een windows pc'tje naast de smart-tv, maar (hoewel aanzienlijk veelzijdiger) is de Netflix-app op de tv (web-os) veel beter dan op windows; zowel de eenvoud in bediening als de snelheid. Plex en Kodi doen het beter.

Maar verder heb je helemaal gelijk, natuurlijk.
Helemaal mee eens.

Ik heb een "dure" intel NUC aangesloten op de TV maar moet bekennen dat de bediening van Netflix en het starten/bedienen van Kodi op de TV vele malen simpeler gaat dan het aansturen van de Windows PC met een toestenboard met muis. (Eenmaal gestart kan ik wel mijn harmony gebruiken).

Ik krijg het niet verkocht aan mijn vrouw om de "lastige" manier te gebruiken. hahaha.
Je had beter dan een "dure" Shield kunnen kopen. Razendsnel, android, alle apps die je nodig hebt. 4k / dolby atmos en dts:x ondersteuning en HDR....

En wat is duur.... mijn Oppo UHD speler kost 849 en die heeft geeneens smartapps erop...

[Reactie gewijzigd door hb1981 op 8 november 2017 11:56]

Netflix en Kodi zijn uiteraard niet de enige reden dat ik het systeem zo heb draaien.

De TV kwam met Android Smart TV. 4k kijk ik niet en heb ook geen Atmos versterker maar begrijp je punt.

Wat ik gebruik:
  • Netflix
  • Kodi
  • Emulator (Retro games)
  • Wat andere games voor de kids (Minecraft voor windows) etc.
  • Hyper-V omgeving met:
  • Linux tbv persoonlijke Spotweb
Genoeg dingen kunnen ook op een Shield. maar zo veelzijdig als een Windows is het ook weer niet.
alleen kun je straks die harmony niet meer gebruiken
Schrok even maar ik heb een Logitech Harmony Ultimate en die gebruikt geen Link maar een HUB.

Lees dat voor de Link gebruikers kosteloos weer een Hub aangeboden wordt.
nieuws: Logitech geeft alle Harmony Link-eigenaren kosteloos een vervangend a...

Dus dat probleem is ook opgelost!
die heb ik ook gelezen inderdaad, je kreeg eerst korting als je buiten de garantieperiode zat, maar dat hebben ze aangepast en nu krijgt elke link eigenaar een hub gratis
Heb je ook Google Assistant op je PC?
Nee maar mijn tv is uit 2015 en zou die niet krijgen. Maar heb wel cortana. Niet dat ik dat gebruik.

Waarom zou ik het willen?
Stembesturing wordt steeds beter en populairder op veel apparaten. Vooral in de auto en in de huiskamer vind ik het erg handig.
Moet zeggen dat ik mijn Hue erg prettig vind werken met Siri. Helaas ben ik overgestapt op mijn tel naar een Android en mis dat nu wel!

Dus ben het met je eens dat het prettig is.
Toch is Android TV voor mij het beste 'smart-systeem' op tv's die ik ooit heb gehad. Voorheen vaak Samsung, wat al ruk werkte als de tv uit de doos kwam. Maar Android TV op mijn Sony werkt heerlijk. Het zit logisch in elkaar, alle populaire apps zijn beschikbaar, en het is stabiel.
Het jammere is wel dat Android TV ook een aantal apps niet heeft, die op Android wel beschikbaar zijn. Zo is bijvoorbeeld de NPO app niet beschikbaar op Android TV.

Verder werkt het op zich prima, al is er nog steeds een soort van 'traagheid' bij het bedienen. Het gaat niet instant.
Dat ligt dan toch echt aan de app-makers. De publieke omroep wil toch maar al graag geld verdienen met hun aanbod. Als ze dat niet lukt via een app op tv, bieden ze hem niet aan.
Dat klopt, rare is wel dat ze casting vanuit de telefoon app wel ondersteunen.
Samsung heeft dan ook de reputatie dat ze bijzonder slecht zijn met updates (zowel op tv als op telefoon gebied).

Ik heb een Sony TV uit 2015 en heb deze week nog een flinke update gekregen. Verder ben ik niet zo'n fan van Android TV. Google apps zijn niet te verwijderen en er zijn regelmatig vastlopers.

Het liefst zou ik gewoon een domme TV willen met subliem scherm. Daar hang ik dan wel een Chromecast of AppleTV aan.
Google apps zijn niet te verwijderen en er zijn regelmatig vastlopers.
Twee goede redenen voor mij om in elk geval een TV te kopen zonder Android.
nu moet ik wel zeggen dat Samsung snel ophoudt met ondersteuning van hun slimme tv's,
persoonlijk vind ik ook dat de (slimme) tv's van samsung niet echt bijzonder zijn het is vaak een trage interactie scherm het is net als hun telefoon veel bloatware en een skin die erg traag is (nogmaals persoonlijke mening)
ik heb zelf een LG tv en ik maak graag gebruik van zijn slimme functies ook hier zitten nog wel wat nadelen aan, zoals het casten van je mobiel naar de tv toe. dit is nog met het Widi dat wat achter loopt op de andere beschikbare cast methodes.

on toppic: als de functie goed werkt kan dit heel fijn zijn
tijdens auto navigatie heb ik vaak gebruik kunnen maken van de spraak functie van google om dingen snel te vinden.
mits dit goed erin wordt gezet zie ik echt wel mogelijk heden tv aan/uitezetten op commando (blijft toch wel leuk om te doen)
youtube opstarten netflix spotify tuurlijk het zijn op dit moment leuke dingen om stoer te doen bij je vrienden etc het echte kijk wat ik kan doen.
maar ik zie hier zeker toekomst in en het moet ergens beginnen dus ik vind dit een mooie zet en een goed begin.
Ik gebruik sowieso die software van smartTVs niet, vooral bij Samsung vind ik het langzaam en slecht werken.

Android TV vind ik een mooie toevoeging (zelf heb ik liever een nVidia shield wegens de performance), en bij Android kun je (bijna) zeker zijn dat zelfs naar X jaren zonder updates, meeste apps blijven werken.

In de VS had een bedrijf (TCL als ik mij niet vergis) een TV uitgebracht met alleen Cast ondersteuning, je kreeg bij de TV een goedkope tablet er bij om je apps te gebruiken, dat vind ik een veel betere toevoeging dan wat nu op de markt staat kwa software.
Helemaal mee eens. Ik heb een paar jaar geleden een dure 65" 4K TV van Samsung gekocht. Het hele smart deel heb ik nergens voor nodig. Ik kijk TV via de Ziggo box en films vanaf bluray speler of NAS.

De enige app die ik heel af en toe gebruik, is youtube. Maar Samsung heeft alleen een app die in HD werkt en niet in 4K. Als ik 4K filmpjes van youtube wil kijken moet ik volgens Samsung maar een nieuwe TV kopen. Intussen zie ik het aantal apps op de TV langzaam minder worden.
Het is de vraag of zo'n tv substantieel goedkoper wordt zonder het slimme gedeelte. Maar ja ik ben inmiddels ook wel zat dat je tig apparaten aan je tv hebt hangen - ťn de tv zelf - die in zekere mate allemaal hetzelfde proberen te doen of in elk geval een grote overlap in functionaliteit hebben.
Je betaalt nergens voor. Die high end 4K tv's hebben al de benodigde cpu's aan boord omdat deze ook het beeld moeten kunnen verwerken. Android is een gratis os. Dus er zal amper wat van de prijs afgaan.

Ik gebruik overigens gewoon een Nvidia Shield op mijn 65 inch 4K Oled. ook geen budget tv....kan me er ook niet erg druk om maken ook.
Volgens mij komt het in jou geval omdat het een Samsung tv is, zijn prima tv's maar hebben hun eigen OS. Android TV daar in tegen runt gewoon android apps (backwards compatible etc.) dus die zullen niet zomaar verdwijnen.
Maar bij Samsung blijft het OS enigsinds snel. Ik heb zo'n Android TV van Sony en het is af en toe echt schandalig. Het is gewoon niet te begrijpen hoe de tv's uberhaupt uit de test zijn gekomen. Gister drukte ik op hom en letterlijk 5 seconden later gebeurde er pas wat. Als het er dan eenmaal staat dan hoor je me er niet zozeer over maar dan moet de hele zooi nog laden. Het is zelfs zo dat als ik op input druk, het zo lang duurt dat als het input menu eindelijk verschijnt, het direct weer verdwijnt omdat het geen input meer van mij krijgt omdat het zo lang duurt voordat het verschijnt.

Voorheen had ik mijn niet smart TV met een chromecast en dat werkte 100x beter.

Kortom het laat me nieuwe apps zoals dit niet eens warm om te proberen. De bediening werkt toch gewoon niet goed. Als ze het OS nou eerst is stabiel krijgen. Gister nog de laatste firmware geiinstalleerd maar het maakt absoluut geen verschil.
Puur naar efficiŽntie blijft het stom... Die TV's bevatten allemaal een (vaak redelijke) processor, geheugen, hebben Wifi, IR, LAN, microfoons, soms bluetooth, een massa aansluitingen voor audio en video... en dan moet je toch nog een apart apparaat + bekabeling voorzien die -eigenlijk- dan hetzelfde doet maar wel onderhouden wordt ťn customizable is.
Idealiter heb je volgens mij:
- je basisbesturingssysteem van je TV -> hier wil je ook niet mee prullen, je TV / HDMI's / basismenu's moeten altijd werken
- een generieke versie van 'Android TV' die op alle TV's hetzelfde werkt, desnoods met een eigen 'Android TV' afstandsbediening-toetsenbord-muis.
Hier heb je ook een 'Play Store' voor waar je naar hartelust apps van kunt installeren, gratis en betalend.
Deze generieke versie moet 5 jaar onderhouden worden van updates en 10 jaar van beveiligingspatches.
Maak dan je TV 50§ duurder, FGS! Nu betaal je er ook voor maar betaal je eigenlijk voor gebakken lucht en een pseudo besturingssysteem die na 2-3 jaar stilletjes gestript wordt

[Reactie gewijzigd door lowlow op 8 november 2017 14:28]

Maar aangezien het 'Android' is, krijg je misschien geen OS updates meer, maar alle apps die uitkomen en die compatible zijn blijven wel komen/werken. WhatsApp bijvoorbeeld werkt vanaf Android 2.3.3. Dan moet je al 6 jaar terug in de tijd om een toestel te vinden die niet op 2.3.3 draait en ook geen update heeft gekregen.

Ikzelf heb een 4k LG TV maar die draait nog op WebOS 2.0 en dan krijg je geen nieuwe Apps meer (zover ik kan zien) en moet ik een TV hebben met WebOS 3.0. Ik had liever een Android TV gehad, dan was er tenminste nog een kansje dat ik een leuk nieuw Appje zou krijgen.

De kosten voor de 'smart' onderdelen zijn niet zo schokkend, uiteindelijk is het niet veel meer dan een SoC. En dan heb je het vaak over een paar tientjes, soms zelfs maar euro's. Voor een fabrikant is het al snel veel duurder om een 2de model te ontwikkelen, te produceren, op voorraad te houden, te distribueren, ... dan om gewoon die paar features cadeau te doen aan de mensen die het niet willen.
Je hebt overigens wel TV's die ze niet hebben, die worden vaak gebruikt in professionele omgevingen en kosten dan ook 2x zoveel als een normale tv. Dan is een smart TV dus goedkoper dan een domme TV/monitor.
Zeker met dure 4K TV's zou ik liever voor een "domme" TV gaan en daar dan een "slimme" (en veel goedkopere) mediaspeler aan hangen.
Precies.

Voor mijn TV gebruik ik letterlijk 1 knop. Aan/Uit.
Alle slimme apparaten via HDMI de versterker in en deze met 1 HDMI naar de TV.
Works like a charm.

Vraag me af wat mensen allemaal aan 'smart' gebruiken op hun TV.
IDD mijn idee, zit ook met dit probleem !
Interessevraagje: Zit de microfoon ingebouwd in de afstandsbediening of in de TV zelf?
Het plaatje laat zien dat dat er boven het betreffende knopje een microfoon zit... Het lijkt me ook niet logisch dat deze in de tv zit, als je al wat kijkt op de tv gaat die best rare dingen doen. ;)

Maar het staat inderdaad nergens genoemd.
Kan natuurlijk zijn dat de TV het geluid mute zodra de microfoon aangaat, vandaar de vraag. Is natuurlijk niet handig als je op 5+ meter een TV wilt neerzetten en de mic ingebouwd in de TV is. :)
Lijkt me nog niet zo'n probleem, dat kan gewoon afgevangen worden, gebeurt immers in een telefoon ook als je deze op speaker zet of bijvoorbeeld via een carkit verbindt.
Zit in de ab, wel moet je eerst richten op de tv
In de afstandsbediening. Dat is bij de Shield TV tenminste wel zo. Vermoedelijk heeft AB een Bluetooth verbinding o.i.d met de TV die er voor zorgt dat de gesproken tekst bij de TV aan komt.
De microfoon zit in de AB. Kan ik bij deze bevestigen. Werkt overigens erg goed. Zelfs in het Nederlands. Overigens het enige wat echt goed werkt aan de TV.
Soms vraag ik me af wat het nut ervan is op TV. En dan kijk ik naar de plaatjes die ze maken en zie ik dat ze zelf ook geen flauw idee hebben :P
Inderdaad haha had precies dezelfde gedachte.
Exact. Persoonlijk gebruik ik het zelfs op de telefoon amper tot niet, hoewel dat nog het meest geŽigende apparaat is voor dit soort toepassingen. In een TV of ander huishoudelijk apparaat is dit volstrekt zinloos.

Met name omdat kort nadat de TV niet meer verkocht wordt de functionaliteit net als bij smart-tv wel eens van de een op de andere dag verdwenen kan zijn.
Ik heb zelf een Sony 2017 4K HDR tv en hiervan is de spraakherkenning al bizar goed, zelfs met steenkolen Engels uitgesproken titels. Waarschijnlijk omdat de spraakherkenning op de server van Google plaats vindt.

Hierdoor gebruik deze functie regelmatig en met Google Assistent krijg ik mogelijkheden om meteen mijn lampen te dimmen als ik een serie op Netflix ga kijken met de simpele opdracht: "speel Stranger Things". Afstandsbediening is niet eens nodig, kan ook met een app op je telefoon (ook iOS).

Ik zie icm met IFTTT nog veel meer mogelijkheden, zoals het automatisch plaatsen van de gekeken films op mijn IMDB watchlist etc. Dus ja, dit heeft zeker nut :)
Mooi zo, mijn XD93 (premium model uit 2016) heeft nog altijd geen Nougat en zal blijkbaar ook vergeten worden voor die Google Assistant... Na 1~2 jaar al een verouderde televisie dus.

[Reactie gewijzigd door FreVDP op 8 november 2017 16:38]

Nougat komt er wel nog aan, en er zijn geen apps die niet werken op Android TV Marshmallow. Wat mis je precies? Je TV blijft ook gewoon werken als Chromecast, en de Chromecast-receiver krijgt wel gewoon updates via de Play Store, dus je TV is minstens nog steeds even functioneel als een Chromecast.

De updates komen inderdaad laat, maar dat maakt je TV niet minder functioneel.
Als ik een van de duurdere modellen koop, is het toch logisch dat ik snellere en langere support verwacht? Qua functionaliteit mis ik niets, maar toch heb graag de nieuwste firmware als voor premium betaald heb. Als je in een sterrenrestaurant gaat eten, verwacht je toch ook betere service en lekkerder eten dan in de brasserie om de hoek.
liever een 1080p vlotte User Interface dan een trage 4K UI, wij weten allemaal dat smart TVs worden voorzien van underpowered SOCS

Op dit moment vind ik persoonlijk LG WebOS de enige die beetje vlot werkt
De meerderheid van mensen kan het geen reet schelen welk interface hun tv heeft, als het maar snel aan gaat en snel uit gaat en de ingang porten hetzelfde zijn (flot)

Daarom zit er ook altijd zo'n flut chipset in, want normale mensen kan het geen reet schelen...
En daarom moet Apple een Smart tv uitbrengen, dit om de tv makers beetje waker te maken.
Gaan ze toch niet doen, want het is een markt die met uitsterven is bedreigt (Sony/Phillips/Sharp maken eigenlijk hun TV's al niet meer)

Het is in bezit van 2 grote Chinese fabrikanten, foxconn, TPV, en die beschermen hun markt als een ware legale maffia benden. (Dus als Apple zegt: Kom wij gaan tv's maken, dan zegt foxonn okay betaal jij nu maar 2x zoveel voor je productie)

De AppleTV is een compromis gesloten met foxconn, tja, anders was er al een Apple TV geweest. (en dat laat foxconn pas toe als foxconn verlies dreigt te maken)

[Reactie gewijzigd door stewie op 8 november 2017 13:36]

Maar werkt het ook als de TV ingesteld staat op Nederlands?
Assistant werkt beperkt in het Nederlands, je kunt wel vragen om bijvoorbeeld bepaalde muziek af te spelen maar home automation werkt nog niet.
Ik vraag me nu vooral af hoe het zit als je zo dadelijk Assistant in je tv, in je speaker en in je telefoon hebt en je zegt 'Okay Google'. Gaan dan al die devices af? Gaan ze allemaal door elkaar hun antwoord proberen te schreeuwen?

Ik vind het nu grappig werken op mijn telefoon, al ben ik nog niet helemaal tevreden, maar zodra meerdere apparaten zonder onderlinge check erop gaan reageren lijkt me dat compleet vreselijk. Iemand enig idee hoe ze daarmee omgaan?
Nu, is het zo dat als je een Home en een telefoon heb alleen de Home zal reageren op je request.

Ik neem het aan dat de assistent op TV de voorkeur zal hebben.

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en
Dit probleem hebben mensen ook met hun smartwatch en telefoon samen.
Dan wordt de vraag alleen maar relevanter: Reageren beiden apparaten? (omdat je het als een probleem omschrijft ga ik ervan uit dat dat het geval is - ver irritant). Assistant zou dan eigenlijk altijd een check moeten doen of een ander apparaat de oproep al heeft opgepakt. Lijkt me juist bij smartwatches heel makkelijk omdat alle verbinding (vaak) via de telefoon zelf gaat, toch?
In een huisomgeving met een stabiele (wifi) verbinding moet dat ook wel te doen zijn lijkt me.

Hoe dan ook moet hier ooit een oplossing voor komen toch? Anders wordt iedereen gillend gek ;)
Veel mensen zien daar geen toevoeging aan, maar ik wel, je hoef niet eens alles te gebruiken, niet iedereen heeft een huis vol met smart apparaten. Maar gewoon voor de dagelijkse TV gebruik zal dat veel beter werken dan de spraak herkenning van Tizen bijvoorbeeld.

Alleen moet Google snel een multi-taal functie inbouwen... thuis spreken we Portugees voornamelijk, Nederlands met de kleine, wij kijken content in Spaans en Engels.... dus bedienen van YouTube, Netflix en spotify haat prima als ik content in Engels wil zoeken, werkt totaal niet in andere taal. Best wel jammer.
Afhankelijk van type tv. Bij Philips tv zit de microfoon functionaliteit inde remote - wel of niet ingebouwd. De Philips remote App heeft wel Voice (dus bruikbaar op alle Philips modellen)
Heb een android tv box . Krijg ik de updates dan ook ??
Deze update niet, want deze is alleen voor Sony.
Het ligt aan de fabrikant van jouw Android TV box of je updates krijgt, maar ik verwacht dat je geen updates meer gaat krijgen want waarschijnlijk heb je zo'n goedkope Chinese box :P
Ik heb een Xiaomi USA Mi Box met Android TV erop.

Prima ding maar updaten ho maar

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*