Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bijna helft mobiele KPN-klanten combineert abo met vast internet en tv

Bijna de helft van de klanten met een mobiel abonnement van KPN combineert dat met een vast abonnement bij dezelfde provider. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van KPN. Het lijkt er niet op dat de provider meer klanten heeft gekregen door de combinatie van abonnementen.

KPNHet aantal klanten van KPN-merken dat mobiel en vast combineert in een abonnement, ligt nu op 48 procent en bij klanten die bij het merk KPN zitten, is dat 62 procent, zegt de provider in een toelichting op de kwartaalcijfers. Een jaar geleden had 40 procent van de mobiele klanten van KPN-merken een vast abonnement erbij. De provider biedt klanten korting als ze beide abonnementen combineren.

Het dataverbruik van KPN-klanten is ook stevig toegenomen, van 1,5GB per maand een jaar geleden naar 2,2GB nu. In de tussentijd is het bedrag dat klanten gemiddeld kwijt zijn aan een abonnement, gedaald van 26 naar 25 euro per maand, zo zegt de provider.

In totaal hebben nu 3,6 miljoen huishoudens diensten van KPN thuis, een daling van anderhalf procent ten opzichte van een jaar geleden. De helft daarvan heeft een pakket met internet, tv en telefonie. Klanten zijn gemiddeld meer kwijt aan een abonnement, van 41 euro een jaar geleden naar 43 euro nu.

De omzet van KPN daalde met 5,6 procent tot 1,62 miljard euro. De brutowinst of ebitda daalde met 3,9 procent naar 636 miljoen euro. De provider wijt de daling aan het afschaffen van de roamingkosten. Omdat meer Nederlanders met vakantie gaan naar andere Europese landen dan er Europeanen op KPN's netwerk komen roamen, betaalt het bedrijf waarschijnlijk veel meer voor dataverbruik in het buitenland dan het binnenkrijgt voor toeristen die roamen op KPN's netwerk.

Door

Redacteur mobile

91 Linkedin Google+

Reacties (91)

Wijzig sortering
Dat is ook logisch vind ik, je krijgt sowieso 2x zo veel data, dus je kan of meer gaan mobile internetten of een kleinere bundel nemen, en zo maakt KPN (en VodafoneZiggo ook) de hogere prijs iets meer aantrekkelijk.
Toch zou 50GB LTE en 100Mbps thuis mij 80¤ kosten bij KPN, bij T-Mobile is het nu 62¤ met unlimited data.

Natuurlijk heeft KPN haar voordelen, die 50GB data kun je ook in de EU gebruiken, en buitenlandse bundels zijn veel aantrekkelijker, voor 40¤ of zo heb je 500MB/SMS/Minuten terwijl bij T-Mobile/Tele2 betaal je soms 10¤ voor 10MB.

Maar ik reis niet veel in de EU om de extra maandelijks bedrag te compensere en in het buitenland een lokale simkaart kopen os altijd goedkoop, zo had ik in Maleisië voor 10¤ 2GB data met “app-onz” dus apps zoals Twitter, Facebook en whatsapp gingen niet vanuit mijn bundel, en s nachts had ik video streaming gratis ook. Niet dat ik het gebruikt heb, had alleen Google maps en grab a car nodig. Maar toch.
T-mobile is helemaal niet goedkoper.
Alleen goedkoper als je de vergelijking niet gelijk trekt, dan zijn ze inderdaad goedkoper ja


Tmobile:
500 mbit upgrade
2 TV decoders
2 keer opnemen
Inclusief monteur
eerste 6 maanden
¤57,50
Daarna per maand:
¤77,50
Eenmalige kosten
¤30,00

KPN:
500 mbit upgrade
2 TV decoders
2 keer opnemen
1 telefoon
inclusief installatie monteur
Eerste 6 maanden ¤ 52,50
Daarna per maand ¤ 72,50
Gaat hier over het combineren van mobiel en vast, in mijn geval is T-mobile veel goedkoper.
Dan ben ik erg benieuwd naar de prijs vergelijking. Totaal prijzen zonder de specs te sturen kan iedereen ;-)
Mobiel sim-only 50 GB 35,50 p/m 1 jaar contract + Internet 100M/10 Mbo’s 44¤ p/m totaal 79,50¤


Mobiel onbeperkt in NL 32¤ p/m internet 100/10 Mbps 29,50 p/m kom ik op 61,50¤.... het zelfde berekening als in mijn eerste reactie.


Alleen volgens mij is er een fout bij KPN en T-mobile, vdsl bij mij icm een 100Mbps down heeft een up van 30Mbps (haalbaar) en niet 10Mbps.
waarom wordt tv en vaste telefonie niet meegenomen met jou berekening?
Toch zou 50GB LTE en 100Mbps thuis mij 80¤ kosten bij KPN, bij T-Mobile is het nu 62¤ met unlimited data
Ik heb altijd over mijn eigen situatie gehad, TV heb ik niet nodig, laat staan IPTV met een brak decoder, zou ik dan echt twee keer over na denken, naar Ziggo gaan en gebruik maken van CI+ module.

Vaste telefoon, toen ik nog thuis woonde, 2008 hadden we al geen vaste telefonie, wel een alles in één van Ziggo want je kon toen niet de hoogste snelheid met Internet Z3 krijgen, moest dan een combi pakket zijn, maar nooit een telefoon aan de modem aangesloten.
hoe kan je nou een oordeel vellen over iptv als je er zelf niet gebruik van maakt?

de decoders van konijn erg rap en draaien prima
Omdat ik familie en vrienden heb met interactieve decoders van Ziggo, KPN en Tele2... En mijn 10 jaar oude digitale kabel decoder van Samsung die ik toen bij Ziggo gebruikte is veel sneller dat wat alle 3 providers nu leveren, de van KPN is niet zo slecht als die van Tele2 bijvoorbeeld, maar blijft in mijn ogen langzaam en veel problemen geven, in vergelijking met een ouderwetse kabel decoder of een TV met CI+ module.
hoe weet je zo zeker dat het de decoders is die problemen geeft?
De langzaamheid kan moeilijk door de TV komen, en de problemen van slechte beeld of helemaal geen beeld liggen of aan de decoder of aan de back end bij de provider, wat nog erger is...

Collega van mij zit op het zelfde wijk centrale as ik, beide halen 97Mbps down.

Toch heb ik in een jaar nooit de Expedia box moeten rebooten, en hij (met een alles in een) moet zijn TV kastje uit de stopcontact halen minstens een keer per week en regelmatig de modem rebooten.

Lijn is door KPN getest, is hier prima, apparatuur vervangen, kabels vervangen, monteur gewest, niks raars gevonden.

En toch naast dat het traag is, moet hij zijn nog steeds de decoder blijven rebooten.

En ik heb bij meerdere vrienden dat proberen om op te lossen, met nieuwe kabels, afstand tussen de irsa en modem verkochten, en ik kom niet uit, providers ook niet, waar de standaard antwoord is hal de stekker uit de stopcontact voor 10 seconden en kijk als het opgelost is.

Heb je op een gegeven moment geen glazen bol meer nodig om te zien dat het een probleem is, is het de decoder? De infrastructuur? Een combinatie van beide? Alle opties zijn mogelijk, maar kan niet genegeerd worden dat het systeem ver van perfect is, en dat mensen die nu maar één CI+ decoder gebruiken (waar mogelijk) niks ervaren.

Van glasvezel kan ik niks over zeggen als het beter of slechter is, maar IPTV via DSL en interactieve TV van Ziggo zal ik nooit nemen.
Goed verhaal..
Er zijn genoeg mensen die ook problemen hebben met ziggo in combinatie met CI+.
Waar je het nu over hebt is gebaseerd op je persoonlijke ervaring.
Hoe weet jij zo zeker dat je op dezelfde DSLAM zit? heb je wholesale toegang?

[Reactie gewijzigd door White_Collar op 29 oktober 2017 22:09]

Met 5 euro combi korting zit je mobiel ook goed bij KPN. Ik heb zelf een abo met 10 GB (20GB) en 3x budget van 8,50 . iK deel elke maand data met de overige drie nummers en gebruik zelf maar 2-3 GB. Dus de rest van de data deel ik met de vrouw en de kids. Ik ben mobiel 51 euro kwijt voor vier nummers.
Zo zijn er wel meer voor- & nadelen te bedenken. Zo heb je als KPN klant 24/7 toegang tot de gratis klantenservice, heb je gratis toegang tot KPN Hotspots.

T-Mobile maar ook Tele2 zijn beide prijsvechters en hierom dan dus ook niet echt te vergelijken met KPN, hoewel... als je vaste en mobiele diensten van deze 3 partijen naast elkaar legt, je veelal bij KPN goedkoper uit bent "indien je geen Unlimited Data nodig hebt".
Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je nodig heb.

Voor mij is snelle internet thuis en zo veel mogelijk mobiele data, even de Alles-in-1 vergeleken, bij T-Mobile + 5GB data is dat 63¤ p/m en bij KPN met 2GB is dat nog steeds 72¤.

Ik heb in de laatste jaar alleen maar een keer de klantenservice (van Tele2) moeten bellen, ook zijn veel van de hotspots van KPN in openbare plekken is tegenwoordig gratis, en de idee dat KPN (en Ziggo) klanten ook een hotspot punt woorden, maar op de manier dat WiFi werkt op meeste klanten, ik vind dat niet echt bruikbaar... Wanneer je mobiel automatisch kan inloggen op de hotspot en seamless roaming heeft tussen WiFi en mobiele data, dan zou ik het een goede idee vinden, maar nu of sta je bij iemands voordeur om gebruik te maken van de hotspot of kun je beter WiFi uitschakelen en gebruik maken van je mobiele data.
Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je nodig heb.

Voor mij is snelle internet thuis en zo veel mogelijk mobiele data, even de Alles-in-1 vergeleken, bij T-Mobile + 5GB data is dat 63¤ p/m en bij KPN met 2GB is dat nog steeds 72¤.
Waar haal je die prijs vandaan? Ik heb KPN Compleet (Alles-in-1) voor het hele gezin. Ik betaal voor 4 personen, incl. verdubbeling van belminuten en data, na aftrek van 4x ¤ 5,- korting nog ¤ 44,- per maand. Hierbij heb ik in totaal 4 Gb aan data en 1200 belminuten (= 4x sim-only) te verdelen..
Ik hal dat van KPN.nl vandaan.

Dat is de huidige prijs van AIO + een simonly met 1GB bundel die verdubbeld wordt door te combineren.

TV (een decoder), internet (100Mbps vdsl) en telefonie 55¤ p/m na de actie periode.

+

Simonly 2GB / 400 belminuten 22,50 - 5 = 17,50 p/m

Misschien heb je een oudere goedkoper abonnement of net een nieuwe die nog in de 6 maanden korting periode zit.
Voor een 2 jarig contract betaal je 15 euro per maand, bij een 1 jarig contract betaal je 17,50. (mits je combineert natuurlijk)

[Reactie gewijzigd door atnt op 26 oktober 2017 18:42]

Inderdaad, maar bij T-Mobile wordt ook goedkoper met 2 jaar maar ik heb liever geen lange vaste contract.
Het is inderdaad volledig afhankelijk van wat je nodig hebt. In mijn geval is T-Mobile weer een stuk duurder daar er dan nog het plus pakket (a ¤ 15,00) bij komt een 2e TV ontvanger met opname/pauze etc. bij komt (a ¤ 15,00).

Qua WiFi ben ik aardig te spreken over KPN Hotspots en KPN Fon. Mede door deze combinatie bespaart het mij op dit moment toch al gauw een tientje per maand daar ik anders een duurder abonnement had moeten nemen.
Bij Ziggo logt die automatisch in op de hotspots functies, dus dit is wel makkelijk vind ik.
Lijkt mij toch dat dit bij kpn ook zo is, tenminste als je 1 keer gesteld heb ?.
je veelal bij KPN goedkoper uit bent "indien je geen Unlimited Data nodig hebt".
Dat is gelul.

KPN Hotspots krijg je ook als je op welke manier dan ook een abonnement bij KPN of een dochter afneemt. Als je Ziggo afneemt, heb je Ziggo hotspots. Ze werken beide prima.

Bij KPN kost 2 GB met korting 15 EUR/maand. Terwijl een Vodafone abonnement met 700 MB iets van 11 EUR kost. Nou kun je zeggen: je krijgt er extras voor, en je kunt zeggen: 1,3 GB voor 4 EUR is nice, maar iemand die geen van beide zal gaan gebruiken en niet eens in de buurt van de 700 MB komt gooit gewoon 4 EUR/maand weg. Om nog maar te zwijgen over de 25 EUR aansluitkosten heb je het dan in het eerste jaar over 73 EUR extra kosten en de daaropvolgende jaren 48 EUR. Dat kun je dan net zo goed aan stichting AAP geven.
Ik zeg ook "veelal" over het algemeen zijn mensen die voor KPN Compleet kiezen juist ook de mensen die of Fox Sport Eredivisie of het Plus Pakket willen te samen met de verdubbeling van data. Zou je dat niet gewild hebben en voor goedkoper gaan zou je terecht zijn gekomen bij een Alles-in-1 van bijv. Telfort en een mobiel abonnement van een Youfone, Simpel, HollandsNieuwe of Simyo.

Zodra je echter Fox Sports of het Plus Pakket er als nog bij gaat nemen, kom je uiteindelijk wel degelijk boven het bedrag van KPN uit en komt KPN uiteindelijk als de goedkoopste uit de bus

Tenminste, als ik uit ga van mijn berekeningen van een maand terug.

Nu kun jij de vergelijking maken in dataverbruik maar juist op gebied van mobiele telefonie is het voor de gemiddelde consument vaak moeilijk om in te schatten hoe hoog hun verbruik is. Hoe vaak hebben consumenten er in het verleden niet naast gezeten dat ze het te laag hadden ingeschat, en vervolgens een flinke afrekening kregen of nadien alsnog een extra bundel konden bestellen?

Dat je de KPN Hotspots kunt gebruiken i.c.m. Telfort of XS4ALL was mij overigens niet bekend, en volgens mij hoort dit in principe ook niet te kunnen daar het niet voor niets "KPN Hotspot" heet. Hoewel Telfort en XS4ALL klanten daarentegen als het goed is weer geen toegang hebben tot KPN Fon.
Hoe vaak hebben consumenten er in het verleden niet naast gezeten dat ze het te laag hadden ingeschat, en vervolgens een flinke afrekening kregen of nadien alsnog een extra bundel konden bestellen?
De feature om de verbinding te knijpen als je over de limiet heen zit zit al sinds jaar en dag in de Vodafone app hoor. Dan wordt je netjes teruggezet naar 2G. Prima om een e-mailtje of WhatsAppje binnen te krijgen. Bovendien heb je in de EU inmiddels ook dit probleem niet meer.
Dat je de KPN Hotspots kunt gebruiken i.c.m. Telfort of XS4ALL was mij overigens niet bekend, en volgens mij hoort dit in principe ook niet te kunnen daar het niet voor niets "KPN Hotspot" heet. Hoewel Telfort en XS4ALL klanten daarentegen als het goed is weer geen toegang hebben tot KPN Fon.
Werkte voor mij als Xs4all klant sinds, ik weet niet precies, 2007 oid al, en dat hoort wel te kunnen. Het heette toen nog Fon, en was eigenlijk hoofdzakelijk bedoeld voor bellen via andermans WiFi (zgn. Fonera). Da's helemaal niet iets wat KPN innoveert joh, die willen zo lang mogelijk bellen uitmelken. Volgens mij was Xs4all er zelfs eerder mee dan KPN. Het zijn dochters van KPN, maar bijv het "TV van Xs4all" maakt gewoon gebruik van de interface en CDN van KPN, en ook mobiel internet van Xs4all (peperduur overigens) maakt ook gebruik van het netwerk van KPN.

Maar het is wel schattig dat KPN medewerkers Xs4all klanten bellen met de vraag of ze over willen stappen ;)
Ik vind dit een vrij achterhaalde redenering. Uiteraard is T-Mobile in de zin van het woord een prijsvechter ivm KPN, de prijzen liggen namelijk inderdaad veel lager.

Echter, na 7 jaar KPN ben ik vorige maand overgestapt. En "het is niet te vergelijken met KPN" zeg je? Waarom is dat niet zo? Niet iedereen heeft 24/7 klantenservice nodig, met goed 4g zijn hotspots ook overbodig aan het raken, verder kan je ook tegenwoordig met T-Mobile een alles in 1 pakket nemen, waarbij je ook van kortingen geniet.

Als klap op de vuurpijl (maar dit kan verschillen per regio!), is er binnenshuis, op verschillende plekken bij mij (werk en sportschool) met T-Mobile wél 4g. Terwijl ik met KPN slechts Edge had. Ook tijdens een weekend in Duitsland op een afgelegen locatie, had een vriend van mij met T-mobile het hele weekend 4g, terwijl ik gedurende het hele weekend met KPN geen site heb kunnen openen (beiden een Galaxy S8). Ondanks dat mijn ervaringen vallen onder de categorie n=1, laten de nieuwste resultaten het voordeel van het 4g netwerk van T-Mobile zien.

Wat ik duidelijk probeer te maken, is dat mensen wel heel snel op basis van prijs iets niet te vergelijken noemen. Wat mij betreft is KPN haar voorsprong allang kwijtgeraakt.

Ik hoor graag waarom beide providers niet te vergelijken zouden zijn.

[Reactie gewijzigd door -Edwin- op 26 oktober 2017 11:31]

Echter, na 7 jaar KPN ben ik vorige maand overgestapt. En "het is niet te vergelijken met KPN" zeg je? Waarom is dat niet zo?
Omdat T-Mobile per definitie al een prijsvechter is en KPN niet. Als KPN de eerder aangehaalde plus punten zou laten vallen, zou de prijs bij KPN eveneens omlaag gaan. Echter heeft KPN zich de afgelopen tientallen jaren bewezen waarbij dit bij T-Mobile dit pas recent is.
Niet iedereen heeft 24/7 klantenservice nodig,
Niet iedereen is vooral de tweaker, de gemiddelde consument denkt daar nog veelal anders over en stelt toch echt dat service en bereikbaarheid van een klantenservice belangrijk is.
met goed 4g zijn hotspots ook overbodig aan het raken
Het gaat bij Hotspots niet om hoe goed de dekking van 4G wel of niet is, maar ook de bundel. Of je nu 20GB verstouwt via 4G of via Hotspots daarin zit al één enorm verschil en dat is de prijs. Maar ook bij eventuele netwerk storingen heb je nog een kans om ergens naar uit te wijken.
verder kan je ook tegenwoordig met T-Mobile een alles in 1 pakket nemen, waarbij je ook van kortingen geniet.
De kortingen van T-Mobile bij de combinatie Alles-in-1 met mobiele telefonie zijn veelal niet om over naar huis te schrijven zoals ook in mijn voorbeeld wordt aangehaald.
Als klap op de vuurpijl (maar dit kan verschillen per regio!), is er binnenshuis, op verschillende plekken bij mij (werk en sportschool) met T-Mobile wél 4g. Terwijl ik met KPN slechts Edge had. Ook tijdens een weekend in Duitsland op een afgelegen locatie, had een vriend van mij met T-mobile het hele weekend 4g, terwijl ik gedurende het hele weekend met KPN geen site heb kunnen openen (beiden een Galaxy S8). Ondanks dat mijn ervaringen vallen onder de categorie n=1, laten de nieuwste resultaten het voordeel van het 4g netwerk van T-Mobile zien.
En dat is weer iets wat afhankelijk is van allerlei factoren. Zo hoor, zie en weet ik dat T-Mobile juist in het stukje Dordrecht waar ik woon, een enorm beroerde dekking heeft waarbij het merendeel van de klanten juist bij Vodafone of KPN zitten (of een MVNO die gebruik maakt van één van die 2 netwerken).
Wat ik duidelijk probeer te maken, is dat mensen wel heel snel op basis van prijs iets niet te vergelijken noemen. Wat mij betreft is KPN haar voorsprong allang kwijtgeraakt.
Een reële vergelijking is op basis van mogelijkheden en prijs naast elkaar leggen. Menig Tweaker zou T-Mobile of Tele2 boven alle andere partijen verkiezen juist en vooral door de 4G dekking en de prijs. Ga je kijken naar de gemiddelde consument dan is deze nog vaak bereid net even een paar euro extra te betalen wetende dat een modem binnen 24 uur vervangen wordt "per koerier of in de winkel om te ruilen" en ondersteuning (klantenservice) 24/7 aanwezig is.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 26 oktober 2017 11:55]

Waarschijnlijk niet zo zeer omdat mobiele KPN klanten het echt nodig hebben of willen, maar puur omdat providers het financieel onaantrekkelijk maken om enkel de diensten af te nemen die je echt wil. Daardoor lijkt het alsof alles-in-één of quad-play abonnementen heel populair zijn, maar je krijgt zo een vertekend beeld.

Ik ken genoeg mensen die een compleet pakket hebben maar bijvoorbeeld nooit gebruik maken van vaste telefoon en / of TV. Echter zijn die complete pakketten vaak voordeliger dan enkel een los mobiel- en vast internetabonnement.
Klopt helemaal!

Wij hebben ook alles in 1 van KPN, maar heb inderdaad de vaste telefoon niet eens aangesloten.

Wat ik wel ideaal vind bij KPN en ik nog niet heb kunnen vinden bij andere providers is het delen van MB's. Ik heb iedere maand 50gig door de verdubelaar en ik geef iedere maand 5 gig of meer aan mijn vriendin die een abonnement heeft zonder data.

Ik ben destijds overgestapt van ziggo naar kpn omdat we reeds twee mobiele abonnementen hadden van KPN plus het feit dat ik door het inleveren van downloadsnelheid (150/100) bijna 10 euro per maand kon besparen. Plus HBO.

Nu is echter HBO komen te vervallen en is het leuk dat ik FOX sports heb maar geen must. Daarnaast is de extra verdubbelaar naar 50gig voor mij persoonlijk ook overbodig want met 25gig kom ik ook makkelijk uit.

Dus overstappen is een mogelijkheid voor alles in 1, maar ik heb nog geen alternatief gevonden dat goedkoper is op het moment.
Als je geen huistelefoon gebruikt waarom heb je dan alles in 1, je kan dan ook internet + tv nemen.
Je krijgt dan ook gewoon de zelfde voordelen, meer data, extra tv zender wellicht ook bij kpn.

En het scheelt je weer een paar euro maandelijks.
Dat scheelt ¤1 per maand en mogelijk verlies je dan Spotify premium. Dat is waarschijnlijk niet heel aantrekkelijk
Inderdaad. Je bent per saldo zelfs ¤ 1,50 duurder uit als je weer Spotify Premium wilt. En dan ben je vast bellen ook nog kwijt.
Maar vast bellen is voor iemand die alles in 1 heeft en geen huistelefoon niet boeiend, en je ben ook met spotify premium 1,50 goedkoper uit zonder telefonie.
KPn heeft geen alles in 1 optie meer je neemt internet + tv, en bij de opties moet je telefonie extra aanzetten voor 1 euro extra.

Dus ja scheelt je 1 euro bij deze abbo's tenminste die ze nu hebben, ja dat is misschien niet heel veel.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 26 oktober 2017 12:46]

Niet ¤ 1,50 voordeliger uit, maar ¤ 1,50 duurder zelfs.
Nee goedkoper als ik nu na de kpn website ga en kies internet + tv(Aangezien er geen alles in 1 is), moet ik voor 1 euro extra telefonie activeren.
Dus je ben nu niet goedkoper uit met alles in 1, maar duurder ook al is het 1 euro.

En daarbij moet ik bij alle 2 de opties extra betalen voor spotify, deze is niet meer gratis bij nieuwe contracten(Alleen bij de bestaande nog).
Dit is tevens al lang niet meer gratis volgens mij bij nieuwe contracten.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 26 oktober 2017 12:54]

Zou kunnen maar de gratis Spotify die je bij KPN krijgt is niet persé 10 EUR waard als je het anders niet zou afnemen of een Family packet af zou nemen. Een Family pakket kost 15 EUR (maar 5 EUR meer), voor in totaal 6 personen (5 meer). Terwijl 1 extra persoon anders de volle 10 EUR zou betalen (in totaal 20 EUR).
Bedankt voor de tip! Dat moet ik nog even bekijken, maar dat was op het moment van afsluiten nog niet mogelijk :)

Surft naar de KPN website om te kijken naar het verschil in kosten !

Helaas is het dan alsnog duurder per maand. Waarschijnlijk omdat ik voor een lagere prijs de internetverhoging heb dan de huidige 5 euro.

[Reactie gewijzigd door KraveN op 26 oktober 2017 12:16]

Ik ken genoeg mensen die een compleet pakket hebben maar bijvoorbeeld nooit gebruik maken van vaste telefoon en / of TV. Echter zijn die complete pakketten vaak voordeliger dan enkel een los mobiel- en vast internetabonnement.
Eerlijk gezegd vind ik dat tegenvallen, Ik heb nu voor onder de 50 euro vast + mobiel internet, en ongelimiteerd mobiel bellen juist door het bij twee verschillende providers onder te brengen.

Want ja, een vaste telefoon hoef ik sinds de jaren 2000 al niet en televisie kijk ik sinds een jaar 10 eigenlijk ook al niet tot nauwelijks.

Die laatste merk ik dan vooral mee dat ik niet aansluit bij de mainstream markt. Bij de grote jongens is er dan ook nauwelijks op te besparen, maar bij de budgetaanbieders losse abbonementen afnemen werkt prima.
Sinds dit jaar is vaste telefonie uit het pakket gehaald en heb je dus geen 'totaal' pakket meer nodig om gebruik te maken van de korting voor mobiel. :)

Ik vind de verdubbelaars echt ideaal. Zit nu op 50GB data in Europa. Heel fijn, al redelijk vaak gebruik van gemaakt!
Dat heb je ook nooit nodig gehad. Vanaf het begin is het altijd al het combineren van meerdere diensten geweest.

1 mobiel nummer en een vaste internet only aansluiting is ook KPN Compleet. Je mis dan natuurlijk het gratis onderling bellen (want maar 1 telefoonnummer) en het gratis zenderpakket (want geen TV pakket). Maar wel de korting en verdubbeling. :)
Heb je dan weer wel gratis onderling bellen als je 2 mobiele abonnementen hebt?
Ja. Er zit een handige tool op de website van KPN waar je zelf mee kan uitvinden wat je precies krijgt, afhankelijk van wat je afneemt.
Je 'krijgt' ook zaken als dubbele data bij KPN Compleet. Ik reis veel met trein voor werk en dan is dat wel handig, mijn vrouw profiteert er ook van mee. Maar ja, idd gebruiken we vast bellen heel weinig, worden er soms op gebeld maar vrijwel nooit dat we er zelf op bellen. TV kijken doen we vrijwel altijd via ITV app op laptop en zo.
Compleet krijg je ook als je internet only met mobiele telefonie afneemt. Maar dan heb je natuurlijk geen itv online meer.
Jouw statement is dat er KPN klanten zijn die niet gebruik maken van hun alles-in-1 pakket, maar alleen van hun mobiel abonnement omdat dat goedkoper is dan enkel mobiel abonnement? :?

Zoveel korting krijg je nu ook weer niet bij deze "KPN Compleet" campagne :P

Kortingen bij KPN Compleet:

Verdubbelaars belminuten/sms/data
Gratis bellen naar andere nummers binnen de KPN Compleet
Gratis ITV pakket naar keuze (deze ook kunnen switchen wanneer je dat wil)
5 euro korting op mobiel abbo's
GB's van de ene mobiele abbo doorschuiven naar de andere.

[Reactie gewijzigd door Falcon op 26 oktober 2017 09:48]

Nee, hij doelt op dat alles in 1 (internet, tv, vaste telefoon) vaak goedkoper is door actiekortingen dan bijvoorbeeld internet only denk ik :) daardoor zijn er mensen met bijvoorbeeld TV omdat het goedkoper is maar zijn maken daar geen gebruik van.
KPN is ook een vrij dure provider van mobiele telefonie wanneer je niet combineert, het wordt bij hun pas interessant wanneer je gaat combineren. Wat dat betreft had ik verwacht dat een ruime meerderheid van de abonnees wel zou combineren ipv ' bijna de helft'.

[Reactie gewijzigd door MadMarky op 26 oktober 2017 10:02]

Volgens mij komt dat dan ook vooral door oude abonnementen van bijvoorbeeld wat vroeger Hi was.
Of oude losse abonnementen waardoor overgaan naar een alles in een niet perse goedkoper hoeft te zijn.
Zelfde verhaal bij ziggo door een aanbieding.
Internet + TV zat geen korting op en was dus ¤55 per maand + ¤35,- aansluitkosten
Internet + tv + telefonie was eerste 6 maaden ¤25,- en daarna ¤60,- per maand. en zonder aansluitkosten...

Het was dus financieel voordeliger om dat pakket af te nemen, natuurlijk hopen ze dat je daarna netjes bij ze blijft, uiteraard "zeg ik op, maar ga direct in op de volgende aanbieding"

Destijds had ik ook Vodafone, maar door mijn hoge dataverbruik zijn ik en mijn partner overgestapt op T-mobile
Het is ook een manier om langzaam doodgaande technieken als TV en vaste telefonie nog langer uit te melken.
Het is vaak niet eens goedkoper maar als mensen dat maar blijven denken werkt het ook.

Hoe vaak kom ik geen mensen tegen die zeggen dat ze niet verhuizen omdat ze dan hun verdubbelde zoveel gieg kwijt zijn die ze vaak neit eens gebruiken. Die denken dat vn abb naar sim only aangeboden door de klantenservice met tientje minder want geen gsm een topdeal is. Die betalen dan 17-35 euro en voor vast55-70. Waarvan ze telefonie eigenlijk niet eens hoeven. Als je dan in een paar minuten een betere deal googlet dan roepen ze eat over "tja maar dekking en simwissels en geen winkel om boos in te lopen". Zelfs als mijn voorstel gewoon op het KPNnet zit zoals alles naar telfort.
Veel mensen kijken tegenwoordig niet verder dan hun neus lang is. KPN biedt 5 euro korting als je alles van hun afneemt. Wat mensen echter niet zien is dat kpn 10 toto 15 euro duurder is dan de concurrenten. Mensen lijken wel alleen maar het woord "Korting" te zien. maar goed dat blijkt ook wel uit die 100den verschillende irritante spaar acties, pasjes, bonuskaarten en weet ik het allemaal die totaal niets toevoegen.

Ik zou graag mijn hele tv en vaste telefoon abo de deur uit flikkeren. Ik kijk tegenwoordig nooit geen tv meer. je bent het echter verplicht bij een glasvezel internet abo.

[Reactie gewijzigd door sygys op 26 oktober 2017 10:38]

Ik kan bij KPN dan gewoon internet only kiezen met glas op hun website, maar bij telfort weer niet zie ik.
In Nederland hebben we twee landelijke vaste netwerken, namelijk: het KPN netwerk en het Ziggo netwerk. KPN levert haar diensten via haar kopernetwerk (soms glasvezel-), Ziggo levert haar diensten via haar glasvezel + coax netwerk.

KPN kiest er voor om te investeren in technieken die de snelheid op het huidige kopernetwerk verhogen, ten koste van de aanleg van glasvezel. Naar mijn mening is glasvezel – niet koper – klaar voor de toekomst. Het is kortzichtig van KPN dat ze haar niet hard maakt voor realisatie van een concurrerend glasvezelnetwerk.

Ik vermoed dat deze terughoudende houding KPN nog veel klanten gaat kosten. Opboksen tegen het beste vaste netwerk in NL (Ziggo) en tegen het beste mobiele netwerk in de EU (Vodafone) lijkt me ontzettend lastig met een vast kopernetwerk, sporadisch glasvezelnetwerk en een mobiel netwerk in alleen NL.

KPN heeft een aantal 'klauwen' om klanten vast te houden, die vooralsnog goed werken bij bedrijven en de technisch wat minder onderlegde mensen. Met KPN Compleet had KPN een extra 'klauw' om de klant vast te houden, maar nu VodafoneZiggo soortgelijke voordelen biedt, blijf ik lekker bij VodafoneZiggo.

[Reactie gewijzigd door v-ptr op 26 oktober 2017 11:59]

kpn rolt in stevig tempo fiber uit naar straatkast. terughoudende houding?
absoluut niet. waarom glas naar huis houdens trekken als je over koper met vplus ook gewoon snelheden van boven de 200mbit kan halen?

[Reactie gewijzigd door White_Collar op 26 oktober 2017 23:22]

KPN is gewoonweg duur.
Ik snap nog niet waarom consumenten bij KPN een abo hebben.
Ik betaal nu met compleet voordeel 15 euro per maand voor 5GB internet/200min/onbeperkt sms/en spotify premium. Mocht ik verlengen dan ben ik iets met kwijt maar dan ook heel veel meer data. Onbeperkt heb ik niet echt nodig, kom nu al amper door die 5GB heen. Video’s kijk ik amper op m’n telefoon, alleen wat appen en websites bezoeken.

Duur? Nah. :)

Tegenwoordig doet een sim only van een Tmobile met 5GB ook minimaal 20 euro. Dus het valt wel mee. Tele2 heeft geen dekking hier momenteel, die bonjouren mij dan meteen weer van het netwerk af omdat ik op 3G van Tmobile zit.
Dit is dus precies het soort lock-in wat dit soort abonnementen zo'n succes maakt voor quadplay providers. Mensen lijken hun perceptie van het gehaalde voordeel puur te beperken tot het mobiele abonnement. Wat daarbij vergeten wordt is dat het vaste abonnement dat daarbij gecombineerd dient te worden vaak vele malen duurder is dan de concurrentie.

Zo combineer ik internet & tv bij NLE á 29,99 en 5GB mobiel internet bij T-Mobile voor 15 euro (inclusief vriendenkorting). Totaal 45 euro. Als er al een quadplay pakket bestaat dat een soortgelijke combi biedt voor hetzelfde geld, dan heb ik het in ieder geval nog niet gevonden.
Je vergeet er wel bij te melden dat je abonnement na 6 maanden 39 euro wordt. Ook ben ik erg benieuwd naar je snelheid, aangezien ze melden dat je internet vanaf 20 Mbit krijgt.

Ik betaal nu 53 euro en krijg de snelheid van 100/30, 5 euro korting al mijn mobiele abonnementen (dus ook een goedkoper simonly), verdubbeling van bel- en internet en onderling gratis bellen.

[Reactie gewijzigd door vali op 26 oktober 2017 11:03]

Tegenwoordig hebben ze dat kennelijk veranderd naar 39,99 na 9 maanden inderdaad. Ik was er blijkbaar vroeg bij, toen deden ze dit nog niet.

Mijn aansluiting is 50/5 mbit, het maximaal haalbare op mijn adres. Dit haal ik in de praktijk ook.
Ik zie toch echt 6 maanden staan. Blijkbaar hebben ze bij jou nog geen vdsl2 in je wijk, je zou dan veel hogere down- en upload moeten hebben.

[Reactie gewijzigd door vali op 26 oktober 2017 11:07]

Ik heb een vast abonnement bij NLE: https://www.nle.nl/alles-in-1/
50/5Mbit is VDSL2.

Door afstand of type wijkcentrale kan daar verschil in zitten. Maar wel degelijk VDSL2 dus
Eerste kan inderdaad kloppen, alleen tweede lijkt mij onwaarschijnlijk. Ook al zit hij verder van de centrale, zijn upload snelheid kan hierdoor nooit zo laag zijn.

Bijna het idee dat hij wel sneller kan maar dat het niet wordt aangeboden.
De oude wijkcentrales waar vroeger alles naar toe liep is altijd op 50/10 blijven hangen. Die straatkasten kunnen inderdaad veel harder, 100/30 zie je veel.

Enige verschil is de Vectoring techniek. Straatkastrn gebruiken die techniek, de wijkcentrales niet, vandaar de lagere snelheid. En dan kan 50/5 (vaak 50/10) wel de Max zijn. Dat is bij mij thuis ook zo
Ik ben tevreden over de diensten die KPN levert, service is goed en de geleverde diensten werken goed en er zijn vrijwel nooit problemen mee.

Ik zit dus prima.
Voor 15 euro krijg ik 4 gb 800 minuten bellen en onbeperkt sms.
Data en belminuten zijn 3 maanden geldig en na 10 minuten bel ik gratis.

Ik zit bij telfort met voordeel bundel omdat ik ook internet heb.
Zelf heb ik nu Telfort 4GB, 300 minuten onbeperkt sms, ook alles 3 maanden geldig en na 10 minuten gratis bellen voor 18,50 (1j abbo).

Combi deal heeft dus wel voordeel vooral kwa bellen zo te zien.

Echter zodra ik kan overstappen wil ik naar vodafone voor een ziggo combi deal, ben dan niet veel goedkoper uit (22¤ voor een 1j abbo) maar wel meer data (6GB), onbeperkt bellen en een extra gratis zender pakket twv 15¤. (Ziggo sport kanalen voor vrije trainingen van de F1 en andere races waar ik geinteresseerd in ben).

[Reactie gewijzigd door Cowamundo op 26 oktober 2017 11:04]

Heb je ook gekeken of je vast niet elders 10 tot 20 tot 30 euro beter kan icm met paar euro meer mobiel elders?
Ik zie namelijk heel vaak dat mensen er zo niet naar kijken.
Vast internet staat niet op mijn naam, betaal daar dus ook niet voor.

Maar dat is geen ramp. KPN voor vast internet werkt prima.
Ik heb dat o.a. vanwege de dekking. En KPN is voor mij juist erg goedkoop, ik heb nog een oud abonnement uit 2010 dat ik nooit verlengd heb maar gewoon laten doorlopen, ik betaal nu 17,72 voor 10GB en 195 minuten/sms. Ik krijg beide bij lange na niet op.
Mwa KPN zou mijn verbinding eigenlijk na 5GB op een lagere snelheid (64kbit/s) terug moeten zetten maar dat gebeurd om 1 of andere reden niet. Zit nu al ruim over de 20GB en snelheid is gewoon als vanouds. Dan valt de prijs die ik betaal toch echt mee .

Dus vooralsnog blijf ik lekker zitten _/-\o_
KPN heeft gewoon heel goede dekking. Zeker als je nog wel eens buiten de steden komt is dat erg prettig.
Ik heb er eens na gekeken. Ik zit nu bij T-Mobile en heb XS4all maar het belangrijkste voordeel wat ik voor mij zie is dat je Fox sports "gratis" zou kunnen krijgen. T-Mobile heeft voor 35 euro p/m een echt onbeperkt abonnement, en dat heeft KPN simpelweg niet. Verder kun je bij T-Mobile tot 5 euro p/m besparen door een groep met willekeurige andere T-Mobile abonnees te maken. En ik zag dat ze dit jaar een half jaar Netflix bij afsluiten van abo in de aanbieding hebben.

Dus ja ik heb het serieus overwogen, maar I'll probably stick to T-Mobile.
Ik heb vooral KPN omdat ze in buitenland meer data aanbieden, dat unlimited van T-mobile is alleen voor nederland (dat hebben ze achteraf veranderd) je krijgt nu 10GB en ik heb met KPN nu 50GB in het buitenland.
Ik zat gelukkig bij de eerste lading en heb in heel de EU 60 dagen echt onbeperkt gebruik bij T-Mobile. :)
Het beeld is wel wat vertekend, als ik kijk naar mijzelf en omgeving zijn er veel mensen die (overigens op aanraden van KPN zelf) het factuuradres laten aanpassen om de voordelen te ontvangen van Compleet. Zo heeft mijn oma vast bellen en internet van KPN en staat mijn mobiel abonnement op haar adres. Kijken ze voor deze cijfers op klantniveau of enkel naar het adres en de aansluitingen daarop?
Alleen naar het adres lijkt me. Zij kunnen niet weten dat jij een abbo op een ander adres hebt totdat er echt iets mis gaat en er bijvoorbeeld een deurwaarder komt
Puur op adres.
Tja, Ik zelf heb KPN Mobiel en Ziggo Z2. Maar mijn mobiele abbo heb ik op het adres van mijn ouders staan en die hebben KPN Telefonie, TV en Internet. Kan ik toch mooi de extra's mee pakken zonder dat ik een traag en duur KPN alles-in-1 abbo hoef af te sluiten voor thuis :)
Ik heb zojuist na bijna 20 jaar KPN opgezegd en ben overgestapt op T-Mobile. Veel meer data voor hetzelfde geld. Bij KPN moest ik steeds vaker data bijkopen. Verlengen was duurder dan huidige abbo.

Of ik moest inderdaad Ziggo eruit doen en alles op KPN. Maar ook dan, duurder dan T-Mobile.

En dus ging ik kijken naar T-Mobile.
Wat natuurlijk voor de aandeelhouders belangrijk is, is dat gebruikers met een quadplay allin abo op een lokale minimum zitten waar zij niet snel vanaf zullen stappen. Wisselen van internet leverancier doen men nog, Ook wisselen van mobiele aanbieder gebeurt redelijk vaak, maar allebei tegelijk doen mensen minder snel en daardoor is de garantie van een lock in iets groter. Dat is natuurlijk gunstig voor de aandeelhouders.

[Reactie gewijzigd door NTwoO op 26 oktober 2017 09:59]

Gewoon T-Mobile of Tele2 nemen als je echt groot verbruiker bent. Je hebt ook nog eens een beter 4G netwerk. Vooral bij T-Mobile

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*