Hori introduceert officieel gelicentieerde muis en 'toetsenbord' voor Xbox One

Gameaccesoiremaker Hori gaat een officieel gelicentieerde combo van een muis en een toetsenbord met een Xbox One-controllerjoystick op de markt brengen. Het lijkt er wel op dat het apparaat controllerinput emuleert en dat het niet gaat om native implementatie van de hardware.

Dat het niet gaat om native ondersteuning van de hardware blijkt uit het feit dat Hori stelt dat alle Xbox One-games ondersteund worden door de Tactical Assault Commander Pro One, maar dat Xbox-topman Mike Ybarra ook gezegd heeft dat muisondersteuning, waar het Xbox-team dus niet op tegen is, per game geïmplementeerd moet worden. Desalniettemin is het goed mogelijk dat, met de juiste updates voor het Xbox One-os en de spellen, deze muis van Hori native ondersteund kan worden. Voorlopig zal het apparaat de muisinvoer moeten vertalen naar de corresponderende joystickinvoer, wat nooit een helemaal perfect resultaat oplevert.

Bij een bètaversie van de Xbox One-software is er al een eerste versie van native ondersteuning voor de muis. In Minecraft kunnen gebruikers met deze software hun usb-muis al gebruiken.

De set van Hori bestaat uit twee delen. Enerzijds is er de de muis, die een 3200 dpi-sensor heeft en in totaal zeven knoppen. Deze muis kan ook vervangen worden door een eigen muis. Het 'toetsenbord' wijkt echter veel meer af van wat men misschien verwacht van een dergelijk apparaat. Het bordje is zo breed als een enkele hand en heeft 20 toetsen, die de triggers, bumpers, knoppen maar ook de linkerstick nabootsen. De switches zijn mechanisch en door Hori zelf ontwikkeld. Ze hebben een blauwe kleur, wat wellicht betekent dat het bedrijf het gevoel van Cherry MX Blues nabootst. Daarnaast is er een schakelaar waarmee spelers over kunnen stappen naar analoge invoer voor de linkerstick. Dan maken ze gebruik van het stickje aan de rechterzijde van het toetsenbord.

De set heeft ook toggles waarmee de gevoeligheid van de stickinvoer snel geregeld kan worden. Zo kan de muis dus snel overgaan naar zeer gevoelige of ongevoelige invoer en kan het bewegen met het toetsenbord overstappen van rennen naar lopen. Ook heeft de Tactical Assault Commander Pro One een app waarin toetsen geprogrammeerd en gevoeligheden aangepast kunnen worden en profielen in opgeslagen worden. Onduidelijk is op welke platformen de app verschijnt.

De Hori Tactical Assault Commander Pro One verschijnt deze maand nog in de VS en heeft een prijskaartje van 149,99 dollar. Over een release in Europa is op dit moment nog niets bekend. Hori-producten worden hier doorgaans wel gewoon uitgebracht. Een versie voor de PlayStation 4 is er ook en deze is ook officieel gelicentieerd.

Over dergelijke hardware wordt veel gediscussieerd. Volgens tegenstanders van de apparaten leveren ze een oneerlijk voordeel op voor mensen die bereid zijn om het geld en de moeite in een dergelijke opstelling te steken. Met name in online fps-games, waar snelheid, accuratesse en reactietijd belangrijke factoren zijn, zou dit als oneerlijk kunnen worden beschouwd. De regisseur van Overwatch is er bijvoorbeeld op tegen, bij de PS4 en Xbox One-versies van de game.

HORI Tactical Assault Commander Pro OneHORI Tactical Assault Commander Pro OneHORI Tactical Assault Commander Pro OneHORI Tactical Assault Commander Pro One

Door Mark Hendrikman

Redacteur

21-10-2017 • 11:16

132

Reacties (132)

132
128
52
3
0
54
Wijzig sortering
"Over dergelijke hardware wordt veel gediscussieerd. Volgens tegenstanders van de apparaten leveren ze een oneerlijk voordeel op voor mensen die bereid zijn om het geld en de moeite in een dergelijke opstelling te steken. Met name in online fps-games, waar snelheid, accuratesse en reactietijd belangrijke factoren zijn, zou dit als oneerlijk kunnen worden beschouwd."

Enerzijds zit hier wat in aangezien die set nogal prijzig is en met muis mikken makkelijker is dan met controller. Maar als ik me niet vergis kun je bij veel FPS games als je met controller speelt toch aim assist aanzetten? (ben zelf niet van de FPS games, maar ik meen me te herinneren dat ik bij menigeen FPS game aim assist in de settings heb zien staan voor als je met controller speelt).
Bij Aim Assist is het primaire verschil dat je er geen controle over hebt. Het maakt handelen vanuit muscle memory zeer lastig en vereist vrijwel altijd visuele feedback op je controller input om correcties te geven. Ook is Aim Assist vaak gericht op het raken van het lichaam ipv het hoofd.
Mensen die met een muis op een PS4 of Xbox spelen kunnen zelf ook gewoon de Aim Assist aanlaten op console, omdat de meeste soortgelijke producten zich voordoen als een controller. Iemand met een controller met aim assist heeft vaak een (vrij) licht nadeel tegenover iemand met een muis omdat de reflexen veel sneller zijn met een muis. Met een muis met aim assist wordt het voordeel gewoon erg goed, een goede speler is dan bijna niet te stoppen (uit ervaring..).
Aha, dan is het aardig unfair als iemand die met muis speelt op een PS4 of Xbox, gewoon Aim Assist aan kan zetten t.o.v. van iemand die met een controller speelt
Ja precies, zulke mensen domineren dan ook praktisch iedere lobby. Vind het persoonlijk heel erg triest als mensen dat in online multiplayer games doen.
Is het triest of is het het gewoon handig? Ik snap niet wat er triest aan is als een gebruiker gebruik wil maken van een feature die de fabrikanten en ook de software ontwikkelaars hebben ingebouwd. Dat is een bewuste keuze geweest van beide partijen en de gebruiker heeft de keuze om dat te gebruiken of niet.

Je kan het ook stellen als: het is zonde dat jij/anderen er geen gebruik van maken als het toch mogelijk is.
De meeste devs hebben helemaal geen support ingebouwd voor deze devices. Ze bootsen een controller na waardoor de PS4/game denkt dat er een controller is aangesloten, hierdoor kunnen devs ook niks ertegen doen. Daarnaast is er sprake van een extra voordeel omdat deze mensen aim assist op hun muis erbij hebben wat zwaar oneerlijk is.

Het idee achter de consoles is/was dat er een gelijk en eerlijk speelveld is. Dit gaat nu verdwijnen, zo lijkt het.
Klopt. Er zal een ongelijkheid ontstaan en dat is niet bevorderlijk voor de gameplay.

Langs de andere kant zijn daalt de pc-verkoop elk jaar een beetje en kan een pc-setup meer pc-gamers overhalen om toch naat een console te gaan. Eens je een muis gewoon bent is de stap naar een loggere controller niet iets om naar uit te kijken maar een game-pc is dan weer vrij duur. Xbox aast op een breder publiek, meer gamers en meer inkomsten en dit is een mogelijke oplossing. Al ben ik het volkomen eens dat het niet goed is voor de gameplay in zijn geheel.
Het idee achter de console is dat er winst wordt gemaakt.

Ja je hebt gelijk dat het voor gamers van alle klassen de bedoeling is dat het een makkelijk platform is waar je ff snel een spelletje op kan spelen en dan is het niet leuk als er mensen zijn die er zoveel geld tegenaan gooien dat het niet meer feasable is om te winnen.

Aan de andere kant heb je natuurlijk ook de consolebouwers die het kennelijk goed vinden dat dit soort accesoires worden gemaakt en verkocht. Dus klaarblijkelijk vinden ze het eerlijke speelveld minder belangrijk dan wij, de mensen die er daadwerkelijk mee moeten dealen.
Wat een hoop mensen vergeten is dat je niet een letterlijke KBM ervaring krijgt. Dat zijn devices die de KBM input naar controllers movements vetalen. Met een muis kan je normaal gesproken snelle twitch bewegingen maken, maar een controller is nog steeds afhankelijk van een maximum / minimum ROT, dus je kan bij lange na niet dezelfde bewegingen maken als op een PC.
Daarnaast is de aim assist gemaakt voor controllers, met een muis zit dit vaker in de weg dan dat het helpt (variabele cursor snelheden zijn rete irritant).

Een goede speler kan er zeker wel een voordeel uithalen, met name omdat je meer tegelijk kan doen en bepaalde manoeuvres uithalen die moeilijk of onmogelijk zijn op een controller. Sommige Scuff controllers bieden vergelijkbaar voordeel.

Maar dit betekend niet dat iedere noob ineens een pro kan zijn. Je moet nog steeds goed in het spel zijn, en het vereist toch wel een andere skill om met de nadelen van zo'n kbm-converter overweg te gaan. Zolang andere vormen van custom controllers ook ok zijn, vind ik niet dat KBM-converters een oneerlijk voordeel geven. Het is echt niet het zelfde als een PC tegen een Xbox te laten spelen.

Deze converters bestaan trouwens al zo lang als dat er first person shooters voor consoles zijn (zelfs voor de n64 om goldeneye mee te spelen), echt iets nieuws is het niet. Ze worden wel steeds beter, maar ze blijven tegen de limitaties van controllers aan zitten.

Dat spelers die deze dingen gebruiken de lobbies domineren (wat hierboven aangehaald wordt) valt ook reuze mee. Ik durf je te wedden dat die spelers ook zonder kbm nog steeds de lobby domineren. Dat is een bepaald soort volk, de "pro" spelers die er ook echt goed in zijn en er graag zo'n apparaat bij gebruiken voor net dat extra beetje voordeel. Het is niet dat ze zo goed zijn dankzij het apparaat (al zullen ze bepaalde dingen kunnen uithalen wat gewoon (bijna) niet gaat met een controller).

Zover ik begrepen heb, is Microsoft bezig voor officiele KBM support (dat betekend dus dat het geen ge-emuleerde controller meer is), dat zou wel een duidelijk oneerlijk voordeel kunnen geven, maar dit valt weer wel te handhaven via de hardware. Je zou kbm spelers in andere lobbies kunnen stoppen (en het lijkt mij dat ze ook zoiets zullen doen, als kbm support voor fps games er ooit gaat komen).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 25 juli 2024 07:55]

Ik snap je punt, maar is het dan ook triest als mensen een 1080ti hebben en een 144hz monitor en daarmee voordeel hebben?

Als je 'goed' wilt zijn en dit is legaal te koop dan mag het. Als jij dat ook wilt koop je het ook. Het is geen cheat of glitch abuse.
Yep.

Je krijgt waar je voor betaald... vind jij het ook triest dat iemand die een dikke ferrari van 2 ton heeft gekocht jou in je 3e hands fiat punto er snoeihard uittrekt wanneer het stoplicht op groen springt?..
Of dat iemand die 3x zoveel voor z'n vliegticket heeft betaald in een comfortabelere ruimere stoel zit dan jij?

Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Op een openbare weg voor een stoplicht staan is geen wedstrijd. Ook op reis gaan is geen wedstrijd. Waarom denk je dat er in de racerij verschillende klasses zijn en dat ze niet de puntos tegen de DTM auto's laten rijden?

Online gamen op een platform wat primair wordt verkocht met controllers. Als iemand dan een toetsenbord en muis aansluit, wat niet officieel ondersteund wordt en dus ook geen rekening mee wordt gehouden in het spel, is valsspelen en daarmee verpest je het voor de rest. Dat verschil is gewoon te groot. Een 1080ti met 144hz zal alleen een klein beetje voordeel geven op het top niveau, niet in een gemiddelde lobby.

Ik hoop dat wanneer de Xbox One toetsenbord en muis combinaties toelaat dat ze dan hier onderscheid in maken in de lobbies.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 25 juli 2024 07:55]

Of een basketballer of voetballer duurdere schoenen draagt als jou, die zo specifiek voor zijn voet gemaakt zijn waardoor hij een klein voordeel ervaart??
Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Ik kan me herinneren dat de Nederlandse schaatsers ineens klapschaatsen gingen gebruiken waardoor ze een voordeel hadden en sneller waren. Of in de F1 een geblazen defuser, waardoor Mercedes kampioen werd.
Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Maar je gamed(?) om die wereld te ontsnappen (/in een andere wereld te stappen).
Dat is niet echt een goed argument, dat ik jou in verweggistan legaal mag otnhoofden maakt het toch ook niet goed of wenselijk? legaal is niet hetzelfde als wenselijk of ethisch, de wet/regels zijn geen eindpunt maar een middel tot een eindpunt.

[Reactie gewijzigd door t link op 25 juli 2024 07:55]

beetje een repost van wat ik hierboven heb gezegd, maar ik post het eventjes opnieuw. De basis waarmee je speelt/bestuurt (of dit nu een KBM setje of controller is) blijft hetzelfde, of je nu een 60 of 144 hz monitor hebt, er is een voordeel, maar dat is vrij verwaarloosbaar tot je echt op hogere niveaus komt.

Een KBM setje op een console verandert echter compleet de manier van richten en besturen van je character wat een extreem voordeel kan opleveren en niet te vergelijken is.
Ik weet vrij zeker dat je op een tournooi waar je geld kan winnen met een FPS je deze controller niet mag gebruiken.
Een originele controller mag en vaak ook een door een erkend merk gemodificeerde originele controller mag, als er alleen maar flippers aan de achterkant aan toegevoegd zijn. Zelf gemodificeerde controllers mogen niet en andere third party controllers ook niet.
Dus je zit een beetje de speelervaring van anderen online te verpesten omdat je onverslaanbaar bent en ondertussen kan je er niks mee, want je kan niet in de prijzen vallen bij een tournooi ofzo ermee.
Je hebt natuurlijk een punt maar iedereen weet toch wel dat een console met een controller gespeeld dient te worden, het voordeel is zo immens groot met muis en toetsenbord, als een beetje gamer dat gebruikt kan ik je verzekeren dat ie iedereen neermaait zonder enkele problemen.
Aan de andere kant heb je de racinggame makers, die je graag een stuurtje willen verkopen. Welke ook een voordeel oplevert.
En toch staat bij Forza 6 toch menig controller in de top regionen van de world-wide rankings. Volgens mij is de nummer 1 zelfs controller-gebruiker, dus in race games is het voordeel wat minder prominent dan met shooters. Eens te meer omdat in vergelijking met de Impulse Triggers van de Xbox One, een race stuur over het algemeen maar bar weinig feedback geeft. Ik kan zodoende ook sneller de baan rond met een controller, dan met een stuur.
Meestal niet. Mijn buddy deed bijv. Mario Kart en Gran Turismo time trials en zette daarbij records neer, maar helaas moest daarvoor toch het stuurtje aan de kant. De controller gaf toch meer. . Eh.. controle :+

Ik zeg niet dat het bij alle games zo is, maar bij GT, F1, Dirt, Need for Speed was dit zo. Wat wel jammer is op zich.

[Reactie gewijzigd door OddesE op 25 juli 2024 07:55]

Je kan hetzelfde argument maken naar third party controllers e.d. oneerlijke voorsprong als iemand een elite controller heeft. Als je dan toch zo gaat doen verbied dan gewoon alle niet stock controllers.
Dit is niet waar, Een Scuf controller en/of Elite controller hebben extra peddels die je kan mappen aan andere knoppen, bijvoorbeeld om te springen of te liggen. Verder zijn ze in de basis hetzelfde en ik kan uit ervaring zeggen dat een Scuf controller meer comfort oplevert dan dat het je daadwerkelijk een betere speler maakt, de basis (het richten met je sticks) blijft hetzelfde.

Een KBM setje verandert echter compleet de manier van richten en besturen van je character.
En dat je handen minder snel verkrampen is geen voordeel? dat je langer kan trainen is geen voordeel?
Het is gewoon een trieste ontwikkeling wat die hele idee van relaxt op de bank gamen wegneemt. voor mij was een FPS spelen op de console wel een mooie uitkomst aangezien de pc versies vaak vol zitten met cheaters. Als er dan dit soort oneerlijk voordeel bij komt kijken dan hou ik het hele genre gewoon voor gezien. Ik ga in ieder geval niet op een console spelen zoals ik op de pc speel.
mooie sneaky methode om iedereen langzaam over te laten gaan naar PC, zeker met direct x 12
dan is het na een tijdje doei sony playstation... mij maakt het niet zoveel uit welk merk of wat dan ook, het ik maar een product.. ;p maar ik zie dat nog wel gebeuren zo, zit je alsnog met tobo en muis op console..
Het is gewoon triest. Consoles zijn juist leuk omdat iedereen gelijke hardware heeft. Nu dat niet meer zo is valt echt het enige voordeel van consoles weg
Triest?

Consoles kunnen nu eindelijk beschikken over een fatsoenlijke manier van input! Nu wordt dat argument van nooit meer hoeven upgraden en betere low level acces pas interessant. Want hiervoor was je gewoon gehandicapt door die manier van input met een controller.
Op de PS2 en PS3 kan je ook een muis en keyboard aansluiten.
Onzin.

Consoles zijn leuk omdat ze mensen met beperkte kennis van hardware de kans bieden om de laatste spelletjes te spelen. Nu krijg je extra keuze in controllers. En voor de bankhangers zijn er vast console only lobby's.
"En voor de bankhangers zijn er vast console only lobby's."

Nee, dit is helaas niet waar. Omdat dit soort setjes een controller emuleert kan de game geen verschil zien. Het is op dit moment dus bijna onmogelijk om daar aparte lobby's voor te maken. De enige mogeljkheid die ik zie is dat spelers het zelf moeten aangeven, de nadelen van dat systeem zijn denk ik wel duidelijk.

Mocht dit in de toekomst veranderen ben ik het helemaal met je eens.
Nouja, je kunt het ook anders zien, ik kan voor geen meter spelen met een controller, maar dankzij een vergelijkbare muis/joystick combinatie kan ik wel fps spelletjes spelen op mn ps3. Het enige wat die doet is de beweging omzetten naar de dualshock joystick, dus verder is er geen voordeel want dezelfde inputstream wordt gebruikt.

Anderzijds kun je op de pc dan stellen dat iemand met veel betere hardware dus oneerlijk bezig is omdat die de game met meer fps en detail (of grotere fov waardoor dus meer te zien) kan spelen, ook zeer oneerlijk in online gaming.
Voor mij is het de enige mogelijkheid om on console een FPS te spelen. Ik vind controllers lekker voor bijna elke spel vorm maar ik haat het gewoon om met mijn duimen te richten, wie heeft dat ooit verzonnen? En dus kan ik met dit soort hardware wel gewoon op console spelen zonder door een vervelende leer curve te gaan om dat richten met je duimen te leren.
Niet echt, aim assist raakt het lichaam en niet het hoofd, want dat is een mooie plek om te raken als je met de muis speelt, headshots zijn makkelijk te doen met de muis.
Anoniem: 159816 @Klaasy9921 oktober 2017 12:29
Met aim assist ben je nog steeds veel trager en minder accuraat. Overigens is deze muis niet echt een voordeel omdat hij als joystick behandelt wordt en je dus niet pixel precies bent. Pas als het native ondersteund wordt in het OS en in de game ga je dat zien.

Onderstaand is letterlijk onmogelijk met een controller.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3ui0hz6sm0
Deze is zeker wl een voordeel omdat je veel meer controle hebt, ookal heb je net geen raw input. Zal altijd meer controle geven dan een controller.
Anoniem: 159816 @Xfade21 oktober 2017 13:40
Het zal wel iets van een voordeel geven, maar niet zo groot als jij denkt. Het is niet eens "net geen raw input", het is letterlijk controller input waardoor je hoogstens sneller kan draaien.
Ik heb ook altijd gedacht dat muis en toetsenbord een wereld van verschil is met controller. Maar laatst kwam een maatje bij mij gamen die echt alleen met een controller overweg kon. Hij stond erop dat hij Overwatch met een controller op mijn PC wou spelen. Uiteraard verwachte ik meteen dat het helemaal niets zou gaan worden. Maar hij deed het echt zo verkeerd nog niet. Daarna heeft hij ook MW3 met controller op mijn PC gespeeld (een game waar hij zelf bekend mee was), en hij was heer en meester in de game. Dit is natuurlijk anekdotisch, maar het heeft mijn beeld van de verhoudingen tussen controller en Muis/toetsenboard wel drastisch veranderd.

Ik denk dan ook echt dat deze groepen mensen samen laten spelen helemaal niet zulke drastische verschillen in skill zal brengen als iedereen in de PC wereld denkt.
Ik denk dan ook echt dat deze groepen mensen samen laten spelen helemaal niet zulke drastische verschillen in skill zal brengen als iedereen in de PC wereld denkt.
http://www.pcgamer.com/mo...-in-overwatch-on-console/

Je hebt altijd die ene persoon die prima mee kan komen met tobo en muis met een controler maar bij de gemiddelde persoon zal dat gewoon niet het geval zijn

zo zijn er meerdere testen geweest om te zien hoe dit zou werken en kwam altijd te zwaar uit in het voordeel van tobo en muis gebruikers
Dat denk ik ook niet, en al was dat zo dan hou je toch gewoon ook gescheide lobby's, kan iedereen toch nog samenspellen cross platform als ze dat willen. voor ieder wat.
Gescheiden lobbys werkt alleen als het geforceerd word. Laat dat nou een probleem zijn met dit soort apparaten.
Ik heb met mensen R6 Siege gespeeld die controllers gebruiken op PC. Werkt opzich prima maar het heeft een aantal nadelen. Geen flickshots naar iemand die je verrast, minder makkelijk om een ruimte te 'clearen' etc. Ik kan met mijn muis in 1 beweging een 180 doen. dat lukt je met een controller gewoon niet.
Ach ik zie het als een nieuwe nagel aan de doodskist van de consoles, want er vervaagt wederom een belangrijke grens en beperking van de console waarmee die gelijkwaardiger wordt aan een PC. Desondanks blijft een console zijn nadelen behouden, zoals de beperkende hardware en gesloten ecosystemen met een beperkt aanbod aan games en slechte backwards compatibility + hogere aanschafprijs van games. De PC wordt op deze manier onbewust een steeds interessanter platform, simpelweg vanwege de keuzevrijheid. De couch-gaming en 'lekker simpel' argumenten van de console zijn nu snel aan het verdwijnen. Als er straks nog meer gedaan gaat worden met crossplatform is het al helemaal niet meer vol te houden dat je bepaalde games met controller speelt. En 'moeilijk' is PC gaming ook allang niet meer, alles wordt voorgekauwd.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2024 07:55]

Daar heb je een goed punt. Tenzij je zoals ik van Nintendo games houdt die niet voor pc zijn, maar dat is maar een klein deel in West-Europa en Amerika.
Dit is geen nagel aan de doodskist van consoles, dit soort controllers is niets nieuws en had je ook al bij de ps3/xbox 360.
Klopt, maar op andere punten waren die consoles een stuk exclusiever: hele andere games, veel minder ports, geen cross platform support, en ook geen same-gen hardware upgrades.

Het gaat om het totaalplaatje en met name de overweging 'wat biedt de console mij dat een PC niet heeft'. Waar kom je dan op uit... Een kleine handvol exclusives.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2024 07:55]

Aim assist is niks waard, 10 jaar terug speelde ik via Windows live the shooter game Shadowrun op de PC. Ik speelde voornamelijk tegen mensen op een xbox, en had een zwaar voordeel.

Ook al was de precieze aim van de game niet goed, met een paar goede skills keuze was ik vele malen beter dan de alle andere xbox spelers die in de match was.
De aim assist in gta online daarentegen is behoorlijk dodelijk, ik vlieg en race met een controller maar in gevechten ga ik over op de muis en met de lock-on op bewegende targets kan je echt niet concurreren als je in een full aim-assist sessie zit. Je kan ook in free aim sessies spelen maar mijn vrienden spelen allemaal met een controller dus ik neem het maar voor lief om in pvp het kneusje te zijn waar ik in Q3A uiterst competitief was.
Waarom koop je dan ook een console om met muis em toetsenbord te spelen? Blijf dan op je pc gamen, en alle xbox games kan je erop spelen dus geen xbox nodig.

Console is voor mij lekker relax op de bank ligge/zitte met controller.
Wellicht voor mensen die wel het geld hebben om een console + zo'n muis en toetsenbord van Hori te kopen, maar niet het geld hebben om een gamepc te bouwen/kopen! Desalniettemin blijft het inderdaad een beetje vreemd!
Sommige mensen geven ook gewoon de voorkeur aan het gemak en de gemodereerde omgeving van een console. Of hun vrienden spelen op console en ze willen met hun online gamen. Er zijn in ieder geval zeker meer redenen om voor een console te kiezen dan alleen dat je een game pc niet zou kunnen betalen. Zo zie je in het Xbox topic mensen ook wel eens discussiëren over welke TV van duizenden euro's ze zouden kopen, en die dan eigenlijk alleen voor de Xbox willen (en de One X die er straks aan komt).
Klopt, daar heb je zeker gelijk in. Ik noemde slechts één van de redenen waarom mensen een console + muis en toetsenbord van Hori zouden kunnen prefereren i.p.v. een gamepc ;)
Snap niet zo goed waarom die dan niet gewoon een monitor kopen ipv een tv als je hem dan toch alleen daarvoor koopt ;)
Toon mij eens een 65" UHD HDR oled monitor...
Hm opzig heb je daar best een punt haha, dacht dat we al oled monitors hadden maar schijnbaar niet 8)7 wordt wel eens tijd eigenlijk, zo snel slijt oled nou ook weer niet.
Een game pc is goedkoper dan een console vandaag de dag hoor.
Een game pc is goedkoper dan een console vandaag de dag hoor.
Je kunt op V&A voor €150 à €200 een Xbox one kopen. Voor dat geld bouw je geen game pc waarop je dezelfde games kunt spelen als op een Xbox one ;)
We praten nog steeds over nieuwprijzen. Of kijk je ook alleen naar 2e hands prijsen als je een nieuwe telefoon wilt? Beetje slap excuus denk je ook niet... En dan nog kosten xbox spellen erg veel. Op de pc heb je tenminste nog concurrentie qua prijzen

[Reactie gewijzigd door flippy op 25 juli 2024 07:55]

In dit geval wel aangezien je al nieuwere Xbox varianten hebt zoals de Xbox One S en de Xbox One X die binnekort uitkomt. Maar leg 30 euro bij de 200 euro en je hebt dit:

https://www.bol.com/nl/p/...97/?suggestionType=browse

Oké dit is dan een aanbieding die normaal gesproken €280-, kost, maar voor die prijs heb je nog steeds geen game pc die voldoende kracht heeft om alle Xbox one games op dezelfde kwaliteit e.d. te spelen.

Qua pc games prijzen heb je gelijk, maar ik vind het knap als jij voor €280 een game pc kunt bouwen waar je de volgende week uitkomende assassins creed origins op kunt spelen :)

En ja ik snap dat xbox one bijv bij launch stukken duurder was, maar jij hebt het over tegenwoordig ofterwijl ook vandaag de dag. Als je en geen game pc hebt en geen console, dan is een console kopen goedkoper tenzij je extreem veel games nieuw wilt kopen, dan heb je op pc natuurlijk meer concurrentie, keys etc. en als je elke keer de nieuwste variant van een console wilt, dan is gamen op een pc ook een stuk goedkoper. :)

[Reactie gewijzigd door Klaasy99 op 25 juli 2024 07:55]

de X gaat 500 euro kosten en de spellen zijn 60+ euro per spel foor AAA titels. voor dat geld kan je een donders mooi gamebakje onder de tv zetten. en upgraden voor een fractie in de toekomst en de spellen zijn veel goedkoper te krijgen dus na een jaar spellen kopen krijg je toch een bijzonder groot prijsverschil.
In dat geval geef ik je 100% gelijk.
Nee, je kunt niet een beetje gamepc kopen die vergelijkbaar is met de consoles. Je onderschat een beetje de optimalisaties die men doet voor games oo de console. En bedenk ook meteen dat de console dus een klein kastje is en niet zo'n 'bakbeest'.
een 1050ti kan al makkelijk de meestre spellen spelen op console-kwaliteit. er zijn letterlijk honderden artikelen op het grote wijde google waar dat word vergeleken en adviezen worden gegeven.
Maar de 1050ti kost al bijna net zoveel als een hele console... Dus dan moet je de rest er allemaal nog bij kopen.
bij de console moet je ook nog eens 60 euro lappen per spel en de kosten voor online spelen. bij de pc kan je de spellen stukken goedkoper halen. dus je kan wel goedkoop uit zijn met het aparaat maar in een paar maanden spellen kopen heb je dat verschil er al uit en word alleen maar groter. en dan nog: je kan na een paar jaar de videokaart upgraden voor weinig, bij de console moet je een hele nieuwe kopen als het al gaat.
en niet vergeten: je hebt een volledige pc staan die je kan gebruiken. een console kan verder niks.
Ik vind het ergens wel een voordeel dat games op consoles duurder zijn, heb een enorme steam catalogus met niet gespeelde games die ik toch kocht omdat ze "goedkoop" waren. Ik koop op m'n console veel bewuster.
Overigens zijn er als je even wacht best leuke aanbiedingen voor console games.
Videokaart upgraden voor weinig? Vind prijzen van 300+ toch niet weinig voor een beetje fatsoenlijke videokaart.. en 60 euro kosten pc games ook als je ze als adviesprijs gaat kopen, ook consolegames kun je voor minder kopen als je fatsoenlijk rondkijkt. Voordeel bij online gaming is dan wel ook weer dat je weet dat ne tegen mensen speelt met exact dezelfde hardware, en niet dat iemand een highend pc heeft en daarmee een behoorlijk voordeel kan hebben.
Dat is mijn idee ook. Wil heel graag nieuwe shooters spelen maar heb geen geld om een nieuw PC te bouwen.
Dit zou een mooi optie zijn.

Begrijp best dat er tegenstand is om dit soort type hardware te gebruiken, maar aan de andere kant (en dat is al aangekaart), je kan ook Forza 7 rijden met stuur en pedalen. Daar heb je dus ook een groter voordeel dan iemand die met een controller rijdt.
Niet echt een goede vergelijking. Met een stuur ben je echt niet beter dan een controller. Een stuur is meer voor de realisme en ervaring. Wat hierboven iemand al aan gaf de beste spelers in de kampioenschappen gebruiken een controller.
Kan je garanderen dat je met een stuur en pedalen veel beter uit de voeten kan dan met een controller. Dus wel degelijk een goede vergelijking.
Of je moet assist aan hebben als je met controller rijdt
Dat geloof ik best. Voeten en controllers gaan niet goed samen.
Anoniem: 159816 @Klaasy9921 oktober 2017 15:09
Uh jawel, want voor dat geld koop je gewoon een goede videokaart. Dan ga ik er wel even vanuit dat je gewoon een PC in huis hebt. Verder zijn de games op de pc gewoon velen malen goedkoper.
En dan moet die pc dus wel een fatsoenlijke videokaart aan kunnen.
Anoniem: 159816 @SuperDre21 oktober 2017 17:38
Een i3 is al zat...
Leuk, maar moederbord/voeding moet het ook aankunnen, en niet iedereen zet er even een videokaartje in, ja hier op tweakers de meeste wel, maar tweakers is niet de rest van de wereld. En goenoeg mensen die zelfs dat nogvniet eens hebben.
Anoniem: 159816 @SuperDre21 oktober 2017 17:44
Wat je dus eigenlijk wil zeggen is dat console spelers een console kopen omdat ze de kennis niet hebben.
En dat is onjuist?

Ik denk dat daar wel degelijk een hele grote kern van waarheid in schuilt.
Misschien niet, maar het oorspronkelijke argument was geld ;)
Laatst een xbox one x voor mijn zoontje gehaald (233) euro nieuw.
Mijn pc 2100+ euro nieuw.

koop jij voor 233 een dikke pc?
een pc van 2100 kan ook veel meer dan een xbox ooit zal kunnen. maar een 500 euro pc versus een 500 euro console (wat de reguliere nieuwprijs is) is veel meer nek aan nek qua prestaties. echter een pc kan je nog opleuken als je dat wilt later. met een console kan dat niet.
500 is nog steeds geen 233 :)
de xbox one x kost ook geen 233 euro, die is niet eens uit nog en kost minstens 500. de one S in basisvorm met 1 controller en een pietluttige 500gb harde schijf kost ongeveer 250 en is al meer als een jaar oud.

proberen een krom verhaal recht te lullen is mooi, maar laten we dan wel even de juiste dingen vergelijken.
Anoniem: 159816 @Klaasy9921 oktober 2017 15:07
Een game PC is goedkoper dan een console. Waarom? Een videokaart kost 300,- en de rest heb je al. Of heb je geen PC in huis? Daarnaast zijn de games goedkoper.

Voor de mensen die liever relax op de bank gamen is dit accessoire van Hori niet bedoelt.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 159816 op 25 juli 2024 07:55]

Ik ging even uit van een hypothetische situatie dat iemand en geen pc in huis heeft en geen console. Dan is een console goedkoper, anders heb je volledig gelijk :)
Uhh, jij gaat er van uit dat je de rest al hebt. Maar een hoop mensen hebben dat niet, en die moeten dus een compleet nieuwe pc kopen. Het is ook nogal appels met peren vergelijken.
Anoniem: 159816 @SuperDre21 oktober 2017 17:39
Dan nog is een PC goedkoper. Wanneer je de besparing qua games uitrekent komt je gemakkelijk op een paar honderd euro per jaar uit.
Maar zo denken mensen niet. Je hebt een keuze wat is dan op het moment van aanschaf het goedkoopste. En de mainstream aaa games zijn niet goedkoper op de pc dat valt best wel tegen. Niet kijkende naar grijze key sites. Vergeet niet dat pc games tegenwoordig 99% digitaal zijn en je dus niet kan verkopen.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 25 juli 2024 07:55]

Ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel spellen jij per jaar koopt, en met fatsoenlijk rondkijken kun je consolegames ook voor een stuk minder dan de adviesprijs krijgen.
Maar ieder zijn/haar ding. Probleem bij pc vind ik op het moment dat een beetje midrange kaart meer kost tegenwoordig als een complete console.
Bart ® Moderator Spielerij @Amaze8621 oktober 2017 11:45
Voor anderen is een pc weer lekker op de bank zitten. Ik heb ook een controller op mijn pc aangesloten. Ik denk juist dat iedereen de vrijheid moet hebben om te gamen zoals die wil. En dus niet in een hokje gestopt moet worden en zittend/liggend op de bank moet gamen omdat je toevallig een ps4 hebt gekocht.
Anoniem: 972457 21 oktober 2017 11:21
Lijkt me nou niet een geweldige ervaring in de huiskamer op de bank...
Maar je kunt natuurlijk aan de eetkamertafel gaan zitten, of voorovergebogen op je salontafel. Of je Xbox op je andere TV in de huiskamer aansluiten.

Of zie ik dit helemaal verkeer en staan de meeste Xboxen op de slaapkamer aangesloten op de computer monitor?
Als je denkt dat de meeste computermonitors in de slaapkamer staan, denk ik dat je misschien je eigen situatie iets te veel projecteert op de rest van de wereld... :P

Maar er zullen genoeg mensen zijn die een console op een monitor op een bureau hebben aangesloten ja. Zelf heb ik het andersom, ik heb een XBox One-controller aan mijn pc hangen. Sommige games lenen zich beter voor de ene vorm van bediening, sommige games voor de andere. Wat mij betreft alleen maar mooi dat je meer keuze krijgt.

[Reactie gewijzigd door Bart ® op 25 juli 2024 07:55]

Anoniem: 972457 @Bart ®21 oktober 2017 11:42
Ironisch gezien staat mij PC aangesloten in de huiskamer en staat mijn monitor op de salontafel. Ik heb een toetsenbord en muis in de bank, en enkel internetten is eigenlijk al een drama op deze manier. Je tobo ligt altijd in de weg, je muismat neemt de rondingen van de bank aan, en telkens als je gaat zitten zakt alles naar het dieptepunt van jouw gewicht.

Daarnaast heb ik een multimedia toetsenbord met ingebouwd trackpad, en op zich gaat dat al beter, maar een trackpad zorgt ervoor dat ik al niet snel zal gamen in deze opzet.

Op mijn slaapkamer staat een bed en een kast ;)

Ik kan je na een 2 jaar ervaring vertellen dat een tobo en muis in je zithoek nou niet bepaald uitnodigend is om te gamen.
Haha :D. Maar zo zie je maar, iedereen gaat er weer op een andere manier mee om :). Zelf heb ik ook lange tijd een pc aan mijn tv gehad, internet was niets maar gamen ging eigenlijk prima, met de juiste zitstoel. Je moet je muis er fatsoenlijk op kunnen gebruiken. Op de zitting werkt inderdaad niet :P. Maar tegenwoordig heb je er ook zelfs speciale planken voor die je over je schoot heen zet, om enigszins fatsoenlijk met muis en tobo op een bank te kunnen gamen.
Ik heb mijn Game-PC ook gewoon in de woonkamer staan, expres gedaan omdat ik constant anders op me slaapkamer zit, en dat vind ik niet zo lekker, nu zit ik lekker in de woonkamer voor me bureau.

En heb een Mini Media/Console PC onder me TV zitten, die net zo klein is als een Xbox One, met een bluetooth keyboard en een Epsilon Mele F10 Deluxe air mouse en een Steam Controller.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 juli 2024 07:55]

Mijn PC staat in de huiskamer, waarbij een van de twee HDMI uitgangen van mijn AV receiver naar mijn monitor gaat. Ik kan dus voor alles wat weer aan die receiver hangt, waaronder een Xbox One S, kiezen of ik het naar mijn beamer stuur en op de bank hang, of naar mijn monitor en aan mijn bureau game. Dit apparaat zou ik dan (als ik het zou willen hebben) aan het bureau gebruiken.
Als alternatief heb je ook van die mini tafeltjes die je over je schoot kan zetten, daar zou je ook op kunnen gamen.
Valt wel mee hoor, op de bank heb je natuurlijk wel zo'n ding nodig dat je op je schoot kunt leggen, maar de varianten die ik voor de ps3 heb kwamen beide met een harde muismat die goed op je schoot kan liggen.
Lijkt behoorlijk veel op de Belkin Nostromo van vroeger
Bart ® Moderator Spielerij @Breezers21 oktober 2017 11:32
En op de G13 van Logitech. Maar deze implementatie lijkt me toch minder fijn.
"Tactical Assault Commander Pro One"? Mag ik even lachen? Welke tactical assault kan je hiermee als een pro commanden?

Het is alsof ze alle onzinnige militaristische marketingworden waarvan ze denken dat gamers ze vet vinden bij elkaar gegooid hebben.
Ik moet ook altijd wel een beetje gniffelen om hoe disenfranchised die PR mensen soms zijn, soms denk ik dat het vooral binnen hun eigen wereld en management indrukwekkend wordt gevonden maar verder niet echt.
Nu native support voor GTA5 en GoW erin, PC heeft dat ook gewoon. Doe dan ook meteen warframe, fortnite en Division, zeker in PVE/coop zie ik enkel voordelen voor zo'n ding.
Heeft veel weg van de Nostromo Speedpad die ik ooit had. Later volgens mij overgenomen door Belkin en nu onderdeel van Razer. Niet dat dit apparaat ooit echt mainstream is geworden. Vond het zelf ook niet echt prettig werken eerlijk gezegd.
Zelf heb ik em ook, en ik vind het wel een groot voordeel ten opzichte van een normaal toetsenbord. Deze kan ik wat gedraaid neerleggen zodat ik geen last van mn polsen/hand/vingers krijg, mn hand ligt daar echt een stuk rustiger op, en net even wat makkelijker om extra toetsen te bedienen met je duim.

Overigens heeft logitech ook een vergelijkbaar apparaat.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 25 juli 2024 07:55]

Het is echt niet zo'n groot voordeel als veel denken. Het voelt niet aan als bijvoorbeeld mouse aim op de PC. Het laat alleen de analog stick bedienen met een muis. Alleen dan neem je niet die enorme acceleratie algoritmes etc ermee weg. Ik was het gaan gebruiken toen ik na amper een uurtje gamen elke keer flinke kramp in mijn handen van de dual shock controllers kreeg. Had in vrijwel elke COD een KD van 2.5 gemiddeld of hoger. Maar met muis daalde dit zelfs een beetje. Want hoewel het aimen relaxter aanvoelt voor een PC gamer, Is de game echt ingesteld op een analoge stick en kan je die "natuurwetten" niet doorbreken.
Ik vind het opzich een goedde ontwikkeling,nu kunnen platform en andere spellen zoals company of heroes of iets makelijk naar de xbox gebracht worden en dat samen mey crossplay van windows krijg je een goedkopen game machine tov een game pc. Denk dat ze hier veel pc gamers mee over kunnen halen mij iig wel. Zie het als een soort van steam machine

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.