Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Renders van HTC U11+ met 6"-scherm met 18:9-verhouding verschijnen online

Door , 84 reacties

Er zijn renders online verschenen die de komende HTC U11+ zouden tonen. De renders laten een telefoon zien die veel gemeen heeft met de U11. De U11+ zou echter langwerpiger zijn en bovendien een vingerafdrukscanner aan de achterkant hebben.

Als de renders, afkomstig van @OnLeaks en Couponraja, kloppen, houdt HTC vast aan het glazen ontwerp van de U11. Er is bovendien aan de achterkant een enkele camera zichtbaar, terwijl veel fabrikanten kiezen voor een set-up met twee camera's voor high-end modellen. Het toestel heeft volgens OnLeaks een 6"-scherm met een resolutie van 2880x1440 pixels. Daarmee komen de karakteristieken overeen met die van de displays van de LG V30 en Google Pixel 2 XL, die allebei een oledpaneel hebben. Over de kwaliteit van dat paneel bestaan twijfels.

De U11+ zou afmetingen hebben van 158,2x74,6x9,1mm. Daarmee bestaat ongeveer 79 procent van de voorkant uit scherm. Dat zou tot gevolg hebben dat de telefoon met enige afstand de HTC-smartphone met de dunste bezels tot nu toe is. De fabrikant staat bekend om het in stand laten van grote bezels, terwijl andere fabrikanten dat in de afgelopen tijd niet deden.

De Taiwanese smartphonemaker heeft er weer voor gekozen om de 3,5mm-aansluiting weg te laten. Aan de onderkant is een usb-c-poort te vinden. De vingerafdrukscanner zit aan de achterkant, terwijl HTC die tot nu toe aan de voorkant plaatste op toestellen onder eigen merk. HTC houdt begin november een evenement. Het gerucht gaat dat de smartphonemaker op dat moment deze telefoon zal presenteren.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

19-10-2017 • 14:07

84 Linkedin Google+

Reacties (84)

Wijzig sortering
Op veel gebieden een telefoon die ik wil maar op een paar punten maken ze kansloze beslissingen. Wat ik bijvoorbeeld belachelijk/kansloosvindzijn dit volgende puten:

- Geen 3.5inch jack voor headphones
- Geen vingerafdrukscanner aan de voorkant (zoals het hoort gezien dat de meest logische plek is)
- Ook nog steeds geen frontfacing dual stereo boomsoundspeakers, wat gewoon makkelijk kan.

En fuck die kleine bezels, HTC heeft altijd bewezen dat je design-wise een supertoffe telefoon kan maken. Ik stelhoge eisen aan een telefoon en dat betekentgoed geluid. Dit alles boven die kleine of zelfs afwezigheid van bezels. Waarom luisteren ze gewoon niet naar de consument? Hoe vaak moet ik het nog zeggen? En ik weet dat er heel veel het met mij eens zijn. Dat maakt ze ook juist uniek, mensen willen geen 13 in een dozijn telefoon en dat is het nu juist wel. Waarom dezelfde fouten als Apple/Samsung maken? Terwijl je alles in je hebt om betere telefoons te maken voor ook nog een keer een lagere prijs? Dat hebben ze altijd al bewezen, keer op keer. More 4 less noem ik dat. En zout op met je glas, ik wil metaal zoalshet altijd was, veel beter materiaal ook en nog een veelmooier EN ook niet geheel onbelangrijk, veelminder gevoelig voor vingerafdrukken (minder zichtbaar). Geeft het ook een "duurdere" feeling...

Neen dikke tegenvaller nog steeds. Jammer en eeuwig zonde!

[Reactie gewijzigd door Nokian95dude op 19 oktober 2017 17:49]

Je zou eventueel ook voor de htc 10 kunnen gaan:
- headphone jack + goede amp
- vingerafdrukscanner aan de voorkant
- metaal
- maar helaas geen dual front facing speakers

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Alles waarom ik vroeger een HTC wilde kopen (heb zelf een m7 en een 10) is nu zo goed als weg. Ik hoop daarom ook dat google ze de juiste richting in stuurt. Als ze nu eens een remastered m7/m8 of een 10 met stereospeakers zouden uitbrengen voor zo'n ¤500/600.- zouden ze een goudmijntje in handen hebben.

[Reactie gewijzigd door Vyrvs op 19 oktober 2017 19:08]

agreed de HTC one M7 is nog steeds een prachtig design imho:
https://cf1.s3.souqcdn.co...em_XL_7767748_6705451.jpg

maak het zwarte deel gewoon helemaal scherm, en nieuwe chip erin, en verkopen die hap.
Z'n tijd ver vooruit qua design. Ik heb hem dit jaar omgeruild voor een G6 en dat deed best een beetje pijn, mede ook door de goede speakers.
Helmaal mee eens.. heb nog 2 werkende liggen, helaas te traag geworden voor het hedendaagse inderdaad.
Kennelijk vinden 90% van de mensen dat niet anders kochten ze wel een HTC, dus zoveel doen Apple en Samsung niet verkeerd. :)

Design is gewoon belangrijk dus grote bezels is not done. Plus dat men features verwijderd maakt dat het niet verkoopt.

Een U11 met een Oled scherm, kleine bezels, dual speaker, 3.5mm jack, goede accuduur, goede specs en een normale prijs maakt dat het toestel te verkopen is.
Ik weet dat ik tijdens mijn vakantie inderdaad voordelen had aan die 3.5mm jack.
Om naar de radio te luisteren moet je namelijk de oortje inpluggen want die doen dan ook dienst als antenne. Enfin zonder die in te steken kreeg ik ook de melding dat het zonder oortjes niet ging. Hoe lossen ze dat op zonder 3.5mm jack?
-Geen 3.5mm jack voor headphones
Dat wordt gewoon de toekomst, so deal with it.

-Geen vingerafdrukscanner aan de voorkant
Genoeg mensen die het wel fijn vinden aan de achterkant, daarmee kan juist de telefoon weer kleiner met toch een groot scherm (tenzij natuurlijk de scanner onder het scherm kan, maar dat is duurder).

-en fuck die kleine bezels:
Nee, fuck juist grote bezels, als ik ergens een hekel aan heb is het juist grote bezels, en zeker bij 6" is de telefoon zelf als heel groot, dus met grote bezels zou die nog veel groter zijn.. Nee dankje.. (nou vind ik sowieso 6" veel te groot voor een telefoon).
Dus ze luisteren wel degelijk naar de consument, alleen wat jij wilt, willen een hoop anderen weer niet (en andersom). Hee, als het aan mij lag, dan MOETEN ze een telefoon maken vergelijkbaar met de originele Nexus 5, maar dan iets meer afgeronde randen, en natuurlijk de interne specs een stuk beter en wel ook nog van al die extra's, en dan dus met usb-c en GEEN! 3.5mm jack (nooit gebruikt en is alleen maar een extra ingang voor water).
Dus misschien zijn er veel mensen met jou eens, maar minstens net zoveel mensen zijn het NIET met jou eens. En wat jij fouten noemt, noemt iemand anders dus pluspunten.
En ik wil juist geen metaal, ik wil juist alles rubberized hebben, ligt veel beter/rustiger in je hand.

Juist zoals jij graag je telefoon beschrijft zou voor mij juist een dikke tegenvaller zijn.
Apple kan wel prima zonder 3,5mm jack (en er komen er steeds meer van de "Android-kant"), maar van HTC is het een belachelijke/kansloze beslissing?
Gebruik dat zelf nooit. Bluetooth headset en bluetooth speakers.

En heb zelf een jaar met veel plezier de Nexus 6P gebruikt, mét fingerprint aan de achterkant. Hoppa, unlocked bij het pakken uit je broekzak. Ligt ie op tafel? Dan gewoon even snel je code (bijv.).
Bij mijn huidige Xiaomi Mi5s moet ik m'n hand verplaatsen om met m'n duim bij de sensor aan de voorkant te kunnen.

En het ontbreken van dual front facing speakers is ook niet standaard in de meeste toestellen. Dus als HTC t niet doet, is t bij 90%+ van de toestellen een grove fout. Is dat zo?

Ofwel: kansloos? Nee niet per se, het is maar net wat je gewend bent.

Jij houdt van goede front facing speakers, mij boeit het niet (gehad met de N6P), want ik heb een chille Bluetooth speaker. En met mij vast meerdere.
HTC gaat, logischerwijs, liever mee met datgene dat werkt in de markt. Ze hebben al op t randje van faillissement gestaan. Wil niet zeggen dat je niet moet innoveren, maar da's een lastige keuze.
HTC kan kiezen om meer op Sony te lijken qua uiterlijk, maar de markt wordt beheerst door Apple en Samsung. Als je als telefoon er anders uit ziet dan de meesten op de markt, is dat een grote gok. Simpel.

En de markt veranderd. Bluetooth speakers worden beter en steeds meer gebruikt. Stilstaan bij hetzelfde als vroegah (front facing speakers) kan achteruitgang zijn. Zeker als blijkt dat de markt "nood" heeft aan dunne schermranden.

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 19 oktober 2017 19:19]

De Geekbench en GFXBench benchmarks zijn ook al uitgelekt, inclusief vermoedelijke specificaties:
Score valt wel tegen, maar het kan ook beta software zijn.
Als dit de score is, zit er zeker geen Snapdragon 835 in. Deze scores lijken namelijk op die van de Xiaomi Mi Note 3, waar een Snapdragon 660 in zit maar wel een wat ingrijpendere skin dan HTC. Gezien de kloksnelheid van die 'gelekte' benchmark slechts 60MHz hoger is, lijkt het mij dat het een hoger geclockte 660 is - ook omdat de rest van de informatie aardig overeenkomt met die Geekbench benchmark van de Mi Note 3.

Dus ik verwacht dat er een 660 of soortgelijke soc inzit, wat toch best gek is.

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 19 oktober 2017 18:54]

Hoe kunnen ze het verzinnen om over te stappen naar een FPS aan de achterzijde.
Niemand legt zijn telefoon op tafel met het scherm naar beneden en een FPS aan de achterzijde is vaak het meest bekritiseerde onderdeel van de meeste huidige smartphones.
Hup, aan de voorzijde zoals bij de U11 dat ding, ergonomisch de beste plek met daarnaast capacitieve buttons.
On screen buttons nemen zeker 5 mm verticale screenruimte in dus het scherm is in gebruik effectief kleiner. Onnodig en zeker vaak onhandig.
Dat vind ik altijd zo'n vreemd argument. De on screen buttons nemen op de voorzijde evenveel ruimte in beslag als capacitieve knoppen, met als extra voordeel dat de on screen buttons kunnen verdwijnen, zodat je er op die momenten extra schermruimte voor terugkrijgt.
Juist bij vaste capacitieve knoppen is het scherm kleiner in mijn beleving!

Daarnaast mag jij net als ieder ander je mening hebben, maar ik zweer juist bij de FPS aan de achterzijde, ik heb hem al unlocked als ik hem uit m'n zak heb getrokken en op plekken waar de telefoon op tafel ligt, hoef ik niet te unlocken, omdat met SmartLock op die locaties geen unlock nodig is.
On screen buttons nemen zeker 5 mm verticale screenruimte in dus het scherm is in gebruik effectief kleiner. Onnodig en zeker vaak onhandig.
Die onscreen buttons zijn dan niet altijd zichtbaar he. Zeker tijdens het browsen is het een genot om een groot scherm te hebben zonder knoppen. Dan komt zo'n lang scherm pas echt tot zijn recht. :)
Ik heb ook die onscreen knoppen gehad maar als ik eerlijk ben vind ik het gewoon compleet waardeloos. Geef mij maar capacitieve knoppen. Geen gelul om eerst te swipen om je knoppen tevoorschijn te halen.
Wen er alvast maar aan, die capacitieve knoppen komen niet meer terug en zullen bij steeds meer toestellen verdwijnen. Kijk maar naar de vroegere HTC Legend bijvoorbeeld, die had alleen maar capacitieve knoppen (ook voor menu). Vervolgens kwam de stap dat alleen de homeknop nog capacitief was. Ook dat was een kwestie van gewenning, en nu schreeuwt iedereen moord en brand dat je nu alleen nog maar onscreen knoppen op je toestel hebt, dat is nu eenmaal de weg van innovatie. Deal with it. ;)
Tja, daar heb je wel gelijk in. Dan maar hopen dat er nog toestellen blijven met capacitieve knoppen ! Meer kan ik niet doen :P
Liever touchpad functionaliteit in de FPS zoals bij Motorola, lekker swipen. Of als dan toch capacitieve buttons de keuze geven om ze uit te schakelen.
Als iPhone user vond ik het toch wel bijzonder prettig bij mijn Nexus 5 en 6 (voor ontwikkel doeleinde) dat de FPS achterop zat anders. Je haalt de telefoon uit je broekzak en hij is al unlocked voordat je er naar kijkt. Op de een of andere manier ervaarde ik dat als "sneller" dan de iPhone.

Dus persoonlijk snap ik de kritiek niet op de FPS aan de achterzijde. Vind het een stuk fijner dan de FPS van de iPhone.
Ik snap dat zogenaamde voordeel niet: mijn iPhone unlocked uit mijn broekzak halen lukt evengoed met de sensor vooraan. Blijft over bij rear fps: de nadelen...

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 19 oktober 2017 16:44]

Welke nadelen? Serieuze vraag uk heb nooit een fps aan de achterkant gehad...
Niet te unlocken zonder hem om te draaien, als hij ergens ligt..
Geen onoverkomelijk probleem, maar wel de reden waarom het een 2nd choice locatie is.
Nou ja het lukt mij nooit om mijn telefoon met FPS aan de voorkant te unlokken zonder hem om te draaien (en ik probeer het regelmatig) dus daar heb ik weinig aan... Maar dat is dus het enige? Het zal persoonlijk zijn maar ik zou op zich een fps aan de achterkant wel eens willen proberen...
[statement]opdonderen met de FPS aan de voorkant! super rare plek! [/statement]

Als ik mijn Nexus 5X op pak, dan raak ik vrijwel automatisch mijn FPS. Mijn Iphone moet ik altijd onmogelijk vastpakken om mijn duim er op te leggen. ik VIND de achterkant echt de perfecte plek om snel een toestel te kunnen unlocken, als ik iets met mijn toestel wil doen heb ik hem toch in de hand.
De enige reden waarom fabrikanten een fps achteraan plaatsen, is plaats winnen vooraan. Ja er valt aan te wennen, maar het is niet de ideale locatie.
Jij vind het niet de perfecte locatie, heel veel mensen wel, ik vind het veel beter aan de achterkant, daar zit je vinger toch al. Dan wel gewoon in het midden en niet zoals Samsung op een onmogelijke plek.
Tiens, mijn duim zit toch al aan de voorkant als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal. Maar als de telefoon op tafel ligt heb jij een probleem. Maw aan de voorkant heeft alleen maar voordelen.
Maw aan de voorkant heeft alleen maar voordelen.
Nadeel, grotere bezels om de fps te kunnen plaatsen, dus nee niet alleen voordelen
Maar als de telefoon op tafel ligt heb jij een probleem
Nou nou het is maar wat je een probleem noemt, me telefoon is alnog binnen enkele seconden unlocked, kan ik me echt niet druk om maken

FPS aan de achterkant vind ik echt prima werken en voor die paar keer dat me telefoon op de tafel ligt, unlock ik hem simpel met een code, of ik ben ergens waar Smart unlock werkt

plus dat het echt veel natuurlijker werkt om de fps aan de achterkant te gebruiken, om de fps aan de voorkant te gebruiken zou ik me telefoon veel lager en anders moeten vast pakken om er lekker bij te komen

[Reactie gewijzigd door Sinester op 20 oktober 2017 18:09]

Dat wat jij zegt was ook altijd mijn gedachten, totdat ik de S8 in bezit kreeg.
Eerste dag even wennen, daarna wilde ik al niet meer zonder. Ik had laatst de iPhone 8 van een collega vast en ik begon automatisch met mijn wijsvinger te zoeken haha. De knop onderaan het scherm voelde ineens zeer onnatuurlijk, je duim moet een vage wending maken (terwijl ik daar tot de S8 wel aan gewend was).

Heb maar eens enkele dagen een smartphone in bezit die de vingerafdrukscanner aan de achterkant heeft en dan vervolgens nogmaals oordelen :)

Ik moet de eerste nog tegenkomen die er niet aan kan wennen en/of het niet prettig vind. Letterlijk iedereen die ik ken is er uiterst positief over en wilt hem niet meer aan de voorkant, helemaal onderaan het beeld hebben.
Het went net zo goed als aan de voorkant, dat is de discussie niet. En iets wat je gewoon bent wil je niet veranderen, dat is normaal. Op dat vlak zijn beide designkeuzes gelijkwaardig. Maar een scanner aan de achterkant is onhandig wanneer het toestel op een tafel ligt: daarom is aan de achterkant een minder goede oplossing. Het is verre van een dealbreaker natuurlijk, maar beweren dat het een betere plek zou zijn is nogal absurd.

Bij de S8 zit de scanner ook nog eens te dicht bij de camera, maar dat is weer een andere discussie.
Nja ik denk dat je het eerder bij de persoon moet zoeken maar niet in het design.
Indien ik het toestel oppak doe ik dat veelal om 1 reden: een bericht antwoorden/versturen. Ik heb nog nooit in al die jaren een bericht getypt terwijl het toestel plat op tafel ligt (nu ik erover nadenk, ik heb nog nooit mijn toestel bediend terwijl die plat op een tafel ligt)..
Uiteraard doe je dat niet, want het kàn gewoon niet met jouw telefoon _/-\o_
Haha met de S8 kan het niet nee, maar dat toestel heb ik niet al jarenlang.
Je hebt geen fps nodig om je telefoon te unlocken en op tafel te gebruiken. Voor de oudere of toestellen zonder is het een knopje en sliden of zelfs 2 keer kloppen op het scherm. Weliswaar niet veiliger, maar het kan.
maar beweren dat het een betere plek zou zijn is nogal absurd.
Qua ergonomie is het wel degelijk een betere plek, verder is het inderdaad zoals je zegt gewenning.
Persoonlijk zou ik hem niet meer aan de voorkant willen hebben, als ik dat op me huidige telefoon simuleer moet ik me telefoon heel anders en minder fijn vastpakken
Leveranciers zijnde fps pas op de achterkant gaan plaatsen sinds kleine bezels een marketing verplichting werden. Het is niet dat ze ineens inzagen dat ze zich vergist hadden vroeger...
Die scan aan de voorkant slaat nergens op. Heeft totaal geen meerwaarde. Je pakt hem toch op om iets te typen.
En de achterzijde is een perfecte plek daar voor want mee je hem vast pakt ligt je vinger er praktisch al op.
Wat een onzin, ik heb een FPS aan de achterkant en zou nooit kiezen voor een FPS aan de voorkant. Zodra je je toestel beetpakt heb je al praktisch 1 vinger op de scanner. Het kost totaal geen extra moeite.

Aan de voorkant is helemaal niet handig dan moet je echt specifiek je vinger er plaatsen. Ik kan mijn telefoon uit m'n zak halen en unlocken voor ik 'm bij m'n gezichtsveld heb gebracht.
Liever de fps aan de achterzijde zodat je stereo speakers aan de voorkant kunt hebben.......oh wacht.
ZTE axon! Front stereo sound... En naar mijn mening 1 van de beste sounds uit een telefoon.
Ik denk dat dat mijn volgende telefoon gaat worden. Zoveel keus is er niet qua telefoons met front facing stereo speakers.
Ik ben echt een zeikerd wat geluid betreft en heb alle high end toestellen getest op dat gebied maar er is er geen 1 (voor de wijsneuzen.. IPhone en Samsung ook dus) die dit geluid kan evenaren.
De Dolby functie is iets wat overdreven maar de dac is geruisloos en klinkt super fijn.
Wanneer je in gezelschap bent en je legt hem op tafel geloven niet veel mensen dat dat geluid uit de axon7 (in mijn geval) komt. Prima keus. Ben me iPhone allang vergeten.
Nu hopen dat ze ten opzichte van de U11 voor de plus ook nog het volgende doen (Wish List):
  • Bluetooth 5 vs 4.2 (zit note bene al op de chip)
  • Draadloos opladen (heeft 11 niet)
  • IP68 vs 67
  • Android 8.0 (moet nog steeds komen volgens mij)
  • 6GB ram standaard (was ook een 4gb model)
  • Iets grotere batterij (altijd welkom)
  • Betere camera
Kleinere bezel is fijn, maar verder moet er wel wat meer veranderen om meerwaarde te bieden

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 19 oktober 2017 14:56]

HTC is altijd bij de betere leerlingen van de klas wat betreft het uitrollen van de nieuwe Android versies op hun toestellen. Ze hebben het commitment gemaakt enkele jaren geleden om dit voor hun flagships binnen de 90 dagen na release (van Android) te doen. Op zich verwacht iedereen dus de update rond december. Zelfde verhaal als Android 7 op men HTC 10 vorig jaar.
De andere grote spelers zijn ook nog steeds niet bezig met rollout van Android 8 op hun flagships.

Je wil dus een grotere batterij en minder grote bezels? Maar de telefoon mag liefst ook niet groeien? Mijn HTC 10 klinkt alvast niet hol, dus ik betwijfel of er nog veel lege ruimte is in zo'n toestel. Een batterij met meer capaciteit betekent ook meer plaats ervoor nodig. Een groter scherm betekent meer plaats nodig. Helaas kan je de dichtheid van massa nog niet zo manipuleren om dingen die fysiek niet passen wel te laten passen.

In andere punten kan ik dan weer niet anders dan je gelijk geven. Maar soms de zaken een beetje in context plaatsen ipv wensen te uiten die op zich gewoon niet logisch/mogelijk zijn mag ook wel is.
Vraag me soms ook niet af of er niet teveel op cijfertjes gekickt wordt ipv functioneel te kijken:
- Men huidige bluetooth (welke versie dan ook) voldoet prima voor alle functionaliteiten waarbij ik deze nodig heb. Welke 5 feature heb jij dan zo levensnoodzakelijk nodig?
- Draadloos opladen gaat zoiezo trager. Kabeltje in de auto en op het nachtkastje, en dan kom je wel de dag door. Voor mij is de snelheid van opladen dan veel crucialer.
- Met een IP68 rating kan je 1,5m onder water voor 30 min ipv 1m voor 30min bij een IP67. Zoiets is voor mij bijzaak. Zolang ik niet aan de electriciteit hang als ik bel in de regen is het al lang goed. Water en electronica zal ik nooit zonder zorgen combineren ongeacht van de IP-rating.
- Een foto die je met u telefoon neemt ziet er meestal ook alleen maar goed uit op je telefoon... Van het moment dat je die zelfs nog maar opent met u pc zie je duidelijk kwaliteitsverschil, ongeacht van je telefoonmerk.
HTC belooft dus binnen 3 maanden een update van Android uit te rollen en dat is blijkbaar snel in de Android-wereld. Ik vind dat je wel erg lang moet wachten op een update voor je 'flagship'.
Qua updates: we gaan het zien. Maar het gaat me niet alleen om updates van Android eigenlijk, al heb je inderdaad gelijk dat HTC er redelijk bij zit.

Qua dikte/batterij mag ie van mij inderdaad wel wat dikker zijn. Ik heb daar geen problemen mee. Maar ik vind de nieuwe telefoons met veel scherm en weinig rand wel mooi eruit zien. En zeker met de resoluties en schermgroottes is een grotere batterij ook wel handig.

Qua bluetooth lijkt het me duidelijk dat 5 toch wel voordelen biedt, zeker als beide kanten van de hardware die je gebruikt, het ondersteund. Meer range, sneller en minder power nodig. Lijkt mij wel prima eigenlijk?
Sowieso heb ik dagelijk via bluetooth een device gekoppeld met mijn telefoon om met mn hoortoestellen te verbinden. Als ik de telefoon lang genoeg heb, is dat misschien een BT5 device, welke dus voor mij erg handig is. Tuurlijk het is afhankelijk van je tweede device, maar als je alvast 1 kant hebt, dan is 1 horde al genomen.

Draadloos laden is langzamer, maar ik heb inmiddels al enkele laders door het huis heen. En daarbij maakt het dan dus niet uit of het een Lightning, USB Mini/Micro of USB C lader betreft. Bij de TV ligt bv een lader. Met mijn S7 kan ik in 1,5 uur mijn toestel opladen met draadloos snelladen (ja dat is er ook). Het scheelt ongeveer 10 minuten met bekabeld snelladen, wat voor mij prima is. Met USB-C/USB3 is het misschien minder nodig, maar ik heb de hardware hier thuis dus al liggen, waarom zou ik het wegdoen.

Hoewel IP68 vs 67 niet veel voorstelt, vind ik dat je zeker met een wishlist gewoon het hoogste mag eisen. Het kan beter, de concurrentie doet het beter, dus waarom niet?

En ook met camera's, de concurrentie kan het beter, dus van HTC verwacht ik dan ook beter.
Net als met het geheugen. Misschien gaan we straks wel virtualisatie gebruiken of meer met desktop. Of dat ik hem Android TV laat streamen. Ik weet het niet, maar bij dit soort dingen kom je er pas achter dat het te weinig is als je het niet hebt. En ik weet niet hoe lang ik met mijn volgende toestel ga doen, dus zit ik liefst zo ver mogelijk bij de top

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 19 oktober 2017 21:16]

Wat moet je met 6 GB ram?
Hoe meer RAM, hoe luier de ontwikkelaars worden. Beetje meer geheugen gebruiken is dan niet erg meer terwijl je op een laptop met 4GB vervolgens meer tegelijk kan :+
Meer apps in geheugen, sneller multitasken en inderdaad minder snel in de knoop vanwege luie ontwikkelaars zoals nelizmastr zegt.

Plus we weten niet wat eraan zit te komen, misschien heb je het straks voor VR/AR nodig. Beter wel dan niet (het is tenslotte een wishlist).
Meerwaarde draadloos opladen?
4 GB ram is meer dan genoeg lijkt mij.
Draadloos laden is ideaal als je veel verschillende toestellen in huis hebt. Bij TV in de buurt hebben we een tweetal draadloze laders liggen en dat werkt gewoon prima. Doet ook snelladen wat bij de S7 10 minuten scheelt (1u30 vs 1u40 oid). Nogmaals, ik heb de hardware, dus waarom zou ik het niet gebruiken.
4GB is genoeg en zit in de meeste high-end toestellen. Waarom extra power die je voorlopig de komende jaren niet zal gebruiken. Of zit je met aparte virtualisatie te werken ??
Ik meende dat de camera van de U11 één van de betere is die momenteel geleverd worden.
Volgens mij is dat inmiddels ook alweer achterhaald. De LG V30, Google Pixel en een paar andere nieuwe toestellen claimen dat ze het beter doen.
De HTC 10 en de U11 staan toch echt heel hoog in de rankings. Althans toen de U11 uit kwam. Die heeft lang nummer 1 gestaan. Nu zijn er weer nieuwere toestellen. Dus na een half jaar zeggen dat het achterhaald is, is een beetje zeuren om het zeuren denk ik.

Camera op mijn HTC 10 is dik in orde (helemaal vergeleken met de camera van de m9) een maat van me heeft de U11 en maakt niet veel mooiere foto's. Het blijft een telefoon met software die goed moet werken.

De camera software van HTC werkt in mijn ogen dan ook meer dan prima!
Ik vind de locaties van die antennebanden niet echt mooi.

Er zit er één op de rechterzijde, één bovenop en twee aan de linkerzijde.
Persoonlijk zou ik het mooier vinden als deze symmetrisch waren.

Voor de rest ziet de telefoon er mooi uit, vooral de kleur vind ik wel wat.
Hopelijk komt dit toestel ook in het rood, net als de HTC U11 zelf.
Ze zullen wel moeten ter onderscheiding van al die andere telefoontjes die dat ook al hebben ;)

Kleurtje is wel mooi (blue coral), hoewel ik hem wel te glimmend vind (is natuurlijk een render dus kan mee vallen).
Tja, verschil moet er zijn. Persoonlijk heb ik liever een iets beter signaal dan symmetrisch geplaatste antennebanden ;)
Jammer dat de U11 totaal niet aanslaat. Van wat ik lees is het een van de beste toestellen op dit moment. Na de One M7 en One Max heb ik nu een OP3, maar ik denk dat HTC niets meer uitbrengt op het moment dat ik toe ben aan een nieuw toestel.
Dat is niet voor niks helaas. Enkele weken mijn HTC M8 ingeruild voor een Samsung S8. Was eigenlijk al een jaar aan het wachten op de opvolger van de HTC 10/ HTC U. Helaas is de HTC U11 gewoon te groot en de 3,5mm jack een gemis. De S8 is ook groot maar net was smaller en platter waardoor ik uiteindelijk toch voor de Samsung ben gegaan.

Overigens niet alles is positief aan de S8: de afgeronde schermranden zijn irritant, er worden willekeurig aanrakingen geregistreerd die niet bedoeld waren. De kwaliteit van de speaker is OM TE HUILEN. Erg schel en komt alleen van onderen. Ook is de bixby knop niet uit te schakelen zonder eerst een Samsung account te maken.
Waarom niet de HTC 10 die wel een 3,5mm jack heeft en nagenoeg dezelfde afmeeting heeft als de M8?
Dat heb ik zeker overwogen, 2 punten hebben mij doen besluiten het niet te doen:
- De te lage helderheid, daardoor slecht afleesbaar in zonlicht
- Ik gebruik telefoons doorgaans 2-3 jaar, dit zou betekenen dat ik het laatste jaar vrijwel zeker geen (veiligheids)updates meer ga ontvangen bij HTC.

Erg jammer, mijn hart ligt toch wel een beetje bij HTC.
Slecht afleesbaar in zonlicht.... Is dat nagepapegaai van reviews of zijn dat je eigen ervaringen? Ik heb een HTC10 en was eerst ook aant twijfelen hierover maar er is werkelijk niks mis met de afleesbaarheid in de zon. Ja mijn M8 is helderder (en blauwer qua tint), dat klopt, maar er is echt niks mis met de HTC10 op dit gebied :) Ik gebruik de HTC10 nu het 2e jaar en ik krijg nog steeds updates...
Klinkt alsof 't allemaal wat bangmakerij is geweest ;)

Maar goed. Ik ben volgend jaar aan de beurt en wat ik een veel kwalijkere zaak vind is dat htc zijn unique selling points aant uit faseren lijkt te zijn. Front facing stereospeakers, tank-build behuizing ed.... Om die reden vind ik de U11 (en de U11+) niks. Al dat glas stoort me mateloos.
Ik spreek uit eigen ervaring en ik vind het scherm wel heel erg slecht afleesbaar in de zon. Op z'n aller felst gaat het nog, maar lager dan dat is niet werkbaar. Mijn voorgaande toestel (S6 edge) had een veel beter scherm.
Het is waarschijnlijk maar net wat je gewend bent/was...
Misschien een verschil tussen goed en beter, maar slecht kan ik de HTC 10 ook niet noemen. In de zon en ook nog met gepolariseerde zonnebril, nooit problemen gehad met afleesbaarheid.
Het is inderdaad niet uit eigen ervaring, vond de m8 al matig afleesbaar en met de 10 zou dat alleen maar minder worden helaas. Hoop ook dat HTC het toestel lang blijft ondersteunen!
Iedereen koopt een iPhone of Samsung-smartphone, de rest mag vechten om de kruimels.
Ik snap niet waarom je zo veel -1s krijgt, want het lijkt wel de waarheid te zijn.
Het is ook de waarheid, maar dat zal wel tegen het zere been zijn wat fanboys.
Waarom moet elke telefoon in godsnaam tegenwoordig zo'n vingerafdruk aantrekkende spiegel hebben als achterkant?
En waar vervolgens 99% niet eens meer iets van ziet, ding zit in bijna alle gevallen wel weer in een hoesje.
Laat HTC eerst maar eens de bugs oplossen die er al inmiddels een ontzettend lange tijd zitten in de software van de M8. Ik weet het, een oude mobiel, maar als je een update naar marshmallow geeft, moet je er wel voor zorgen dat die update er niet voor zorgt dat je iedere keer dataverlies hebt zodra de mobiel uitvalt.
Is 18:9 niet gewoon 2:1? /sarcasme

Zo dat is uit de weg. Ik vind het een mooi ding, zoals veel HTC telefoons. Maar op een of andere manier is er altijd wel iets mis mee.
Als ik het goed begrijp zeggen ze 18:9 om de vergelijking met 16:9 makkelijker te maken.
HTC one S is naar mijn mening nog steeds 1 van de betere toestellen die HTC ooit heeft gemaakt.(ben groot HTC fan)
Slechtste wil je zeggen. De software was retesnel maar hardware was genoeg mis mee. Ik heb er zelf een gehad.

Ze kunnen het toch, telefoons maken met kleine bezels! Eerste telefoon van HTC die zo is.

[Reactie gewijzigd door Fredi op 19 oktober 2017 20:05]

Heb er 3 gehad en nog nooit problemen mee gehad. Heb nog nooit een telefoon mee gemaakt die zo soepel draait en heb toch al heel wat telefoons meegemaakt afgelopen jaren
Oké het klepje van de antenne wilde na verloop van tijd wel eens los schieten maar buiten dat om.. Niks mis mee

[Reactie gewijzigd door Bench op 19 oktober 2017 20:16]

Soepel draaien ben ik mee akkoord, Sense is licht en snel. Maar ik heb hem twee keer moeten terugsturen. Eerste keer werd de home-knop ongewild getriggerd als ik op Edge zat(was een gekend probleem) en tweede keer de zwarte coating die eraf kwam. Van het derde exemplaar kwam de coating ook af maar heb het dan maar zo gelaten(zilver exemplaar had dat probleem niet). Er is een reden waarom de meesten HTC links laten liggen. ;)

Ze slaagden er ook maar niet in om de bezels te verkleinen maar op deze telefoon wel, dus is het al een verbetering.
Valt me erg tegen dat 18:9 steeds de standaard wordt en nu steeds elke fabrikant het begint te kopiëren. Prima, zal maar mijn Huawei P8Max houden tot het echt niets anders kan.
Waarom valt je dit tegen? Met een 18:9 verhouding ipv de nu gangbare 16:9 verhoudingen kunnen de behuizingen even groot blijven, terwijl de schermen juist groter worden. Lijkt me toch een win-win voor iedereen?
De vraag is of je wel zo'n verhouding wil, die gewoon afwijken is en totaal NIET logisch....
Nu is het afwijkend ja, maar dingen ontwikkelen en veranderen. Is dit niet gewoon een voorschot op de toekomst, iets wat eind volgend jaar normaal is, ook op budget phones? Kijk, je kan je er tegen verzetten maar dit lijkt vooral een goede ontwikkeling
Wat is wel logisch dan? 16:9 was ook ooit een rare ratio.. Hoor je nu ook niemand over.. Sterker nog.. Het word als basis gebruikt bij vergelijkingen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*