Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HTC U11+ met doorzichtige achterkant verschijnt in video en op afbeelding

Door , 63 reacties

Een videopreview van de HTC U11+ is vroegtijdig online verschenen. Daarin is te zien dat de smartphone een doorzichtige achterkant heeft. Ook heeft Evan Blass op zijn Twitter-account @evleaks een render van het toestel gepubliceerd.

De Zwitserse publicatie Blick heeft kortstondig een videopreview van de HTC U11+ online gezet op Facebook. Het desbetreffende bericht is verwijderd, maar nadat de video werd opgemerkt door Reddit-gebruikers, hebben anderen deze op plekken als YouTube opnieuw gepubliceerd. In het filmpje is te zien dat de U11+ een verlengd 6"-scherm heeft en dat het toestel net als de U11 over de Edge Sense-functionaliteit beschikt.

Ook toont de video de HTC U11 Life, een kleiner model met een 16:9-scherm en eveneens Edge Sense. Deze telefoon is onderdeel van Googles Android One-programma en draait op een stock-versie van Android. Eerder verschenen er op de Amerikaanse T-Mobile-website al afbeeldingen en specificaties van het toestel met Snapdragon 630-soc. De Zwitserse videopreview noemt een prijs van 849 Zwitserse frank voor de U11+ en 349 frank voor de U11 Life. Omgerekend is dat ongeveer 729 en 299 euro.

Evan Blass heeft woensdagmiddag een render van de HTC U11+ online gezet. Het lijkt te gaan om een officiële persafbeelding. Op de afbeelding is de variant met doorzichtige achterkant te zien. Enkele dagen geleden maakte Blass in een tweet al bekend dat het toestel in de uitvoeringen zwart, zilver en doorzichtig verschijnt.

HTC heeft de U11+ zelf nog niet aangekondigd, maar heeft wel een teaserfilmpje geplaatst voor een aankondiging die op 2 november zal plaatsvinden. In dat filmpje is de doorzichtige achterkant van het toestel ook kortstondig te zien.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

01-11-2017 • 14:07

63 Linkedin Google+

Reacties (63)

Wijzig sortering
En dan komt binnenkort weer het riedeltje dat HTC teruggaat naar gewoon één goede smartphone per jaar. Net als met de One M7. Dan krijg je straks de V12, het jaar daarop de V13 en V13+, en het jaar daarna de zelfrijdende V14c, de opvouwbare V14f, de enorme Mega V14, de fancy Random14 met twee of drie schermen, de Mini V14 wat eigenlijk gewoon een kleine 13+ is, de innovatieve V14OldSkool met een hardware toetsenbord achterop en vast nog wel een zooi varianten met verwarrende namen.

Ik heb de One M7 gehad. Geweldige telefoon, helaas is de batterij overleden. Gewoon een goed, degelijk, stijlvol apparaat. Waarom houdt HTC dat toch altijd maar één, hooguit twee generaties vol, voordat de grote doos met nutteloze gimmicks weer wordt opengetrokken?

Innovatie, of pogingen daartoe, zijn natuurlijk goed en daarnaast is het een kwestie van smaak. Maar ik begrijp werkelijk niet waar HTC mee bezig is. Zonde, een beetje vergane glorie zo.

[Reactie gewijzigd door MartijnGP op 1 november 2017 14:16]

Voor de mensen die denken dat je ook maar een beetje overdrijft...

HTC one M8, M8s, M8 eye, M8 prime, M9, M9+, M9 prime camera, M9+ supreme camera (lol), M9s, HTC 10, 10 evo, 10 lifestyle, desire 10, desire 10 lifestyle, desire 10 compact.

En dan nog de desires met random nummers, desire 326, 326G 520, 526, 626, 626S, 628, 650, 728, 728 ultra, 816, 820, 826 etc. Geen touw aan vast te knopen. Zeker omdat ze op het oog totaal random specs en materiaal keuzes hebben.

Gelukkig hebben ze daar met de U serie wat aan gedaan. Met de U11, U ultra, U11+, U11 Life, U Play en desire U (Que?)... Oh wacht.

En dat hebben we nog toestellen als de One ME, E9, E9+, S9, X10 etc waarvan het volledig onduidelijk is wat ze er precies mee willen. En dit zijn alleen nog maar semi-recente toestellen. Als ik alle oude desires, butterflies en sensations ook nog moet meetellen snap ik het al helemaal niet meer. Consistentie is echt nul. Zelfs Huawei en Samsung doen dit beter, en dat zegt meer over HTC dan die andere twee.

Ik kan me zomaar voorstellen dat mensen denken, f*ck it, hier ga ik niet me best voor doen. HTC, raap jezelf bij elkaar en maak eens een goede overzichtelijke line-up. HTC 12, 12 ultra en 12 compact en hou het daarbij. Zo hebben we ook nog een kans dat HTC werkelijk support kan geven op zijn line-up.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 1 november 2017 14:35]

M9+ supreme camera (lol)
One M9+ Supreme Camera Edition heet-ie :)

Van de One M7 kwamen ook varianten uit hoor: One Mini, One Max, One Remix... Ze zijn gewoon dol op heel veel versies maken, maar ten tijde van de M8 en M9 waren het er idd heel veel :)
Andere producenten als Samsung en Huawei zijn geen haar beter. Maar HTC lijkt hun belofte van begin dit jaar na te komen: nieuws: HTC halveert aantal verschillende modellen in 2017
Samsung heeft nu nog maar drie series. J, A en de S serie. Dus dat is redelijk duidelijk. Was in het verleden wel anders.
Voor zover ik weet hebben ze ook een C serie, Wat het nut daarvan is snap ik ook niet.

De C9 wil ik wel graag hebben,
Evenals de A9. Ookal zijn ze niet voor de Europese markt.

[Reactie gewijzigd door winos op 1 november 2017 22:18]

ik verlang terug naar de tijd van de mda compact 3, toen HTC de toestellen voor t-mobile bouwde. Wat een geweldige telefoon. Net als de compact 1. Ook een super toestel. Ik heb hem liggen doet het nog steeds, alleen het resistive touch heeft een oplawiebes gehad.

Dat waren tijden. Ik kreeg deze toestellen van mijn vader, het waren zijn oude toestellen. Hij heeft ook de M7 gehad die heb ik nog even in gebruik gehad. Super apparaat. Daarna was de liefde voor het merk over doordat hij gewoon niet meer wist wat hij moest kiezen.
Dat ziet er uit als een HTC P3300/HTC Artemis, maar dan een rebrand. Heb m gehad, maar windows mobile was toen echt nog niet helemaal klaar voor de markt vond ik
Was ook m'n eerste smartphone, 'niet helemaal klaar' is wel een beetje een understatement. Maar de TomTom die erop draaide was perfect voor die tijd, weet nog goed dat ik weinig oog voor de weg had in die tijd :D
Klopt het is ook een p3300, windows mobile was verschrikkelijk qua gebruiksvriendelijkheid. Een stylus is geen goed hulpmiddel voor een mobiel os. Die stilussen raak je alleen maar kwijt. Maar qua bouw echt een fenomenaal toestel. Zelden zulke degelijke toestellen gehad.
Wat moeten die designers dan het hele jaar doen als ze maar 1 serie per jaar maken (zoals Apple)? Qualcomm maakt zoveel SoCs, de 800, 600, 400 en 200 series. Daar "moet" je natuurlijk wel iets mee doen. Dus van elke SoC serie maak je een grote, middel en kleine variant.

Bovendien, het grootste deel van de innovatie ligt bij Qualcomm, dus telefoon bouwers zijn steeds aan het wachten op de nieuwe SoCs en maken daar een leuk (volgens hun) kastje omheen.
dat is te begrijpen, maar de fragmentatie in de namen en varianten is zo verschrikkelijk groot. Maak een fatsoenlijke line-up, basis, midden en high segment en plaats in ieder segment 1 of 2 toestellen. Duidelijke benaming, en een yearly update. Bam duidelijkheid.

HTC is met de namen nog erger dan de nieuwe Audi motor benaming. Daar zit nog volgorde in qua nummers maar slaat ook op rekt-sh*t
Naja, dan doe je low, mid en high in 3 verschillende groottes. Je kan ook meer resources aan je top model en software besteden en low-end laten voor wat het is. Een HTC 12 (ultra/compact) voor 699 met 2 jaar software support en 3-4 jaar beveiligingsupdates klinkt voor mij beter dan een M9s+ supreme ultimate dickbutt editie...

Maar het is nu zo'n puinhoop dat ook ik niet meer weet welke telefoon je nou moet hebben. Je kunt desnoods 20 modellen introduceren, zolang je maar een consequente naamgeving hebt. En het kan ook in de voordeel werken. Samsung gebruikt al sinds het begin der tijden Galaxy Sx voor hun flagship, en die heeft dus ook een naam gecreëerd voor zichzelf.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 1 november 2017 19:16]

HTC zou het aantal toestellen in 2017 terugschroeven (nieuws: HTC halveert aantal verschillende modellen in 2017). Volgens mij gaan zij zich daar netjes aan houden. Komen ze (inclusief de One X10) volgens mij uit op 6 toestellen. Hoeveel toestellen heeft Samsung of Huawei al dit jaar uitgebracht? Daar hoor ik niemand over klagen. En hoe is hun update beleid?
Met de orginele one serie hadden ze er 2 of 3. De x en s. Maar daarna zijn ze weer overboard gegaan.
yup, en dat allemaal met zonder software updates, zei de geheel verzuurde voormalig eigenaar van op rij:
Desire Z, Sensation XE, One X+
Wat ik het meest haatte aan die Sensation XE is was die intense traagheid van dat toestel. En dat terwijl bijvoorbeeld de Sony Xperia S prima presteerde met dezelfde hardware en een hoger resolutie scherm. Als in dat was echt een software probleem. Ik voel me bijna schuldig toen ik mijn XE verkocht aan een vriend van me voor een xperia S. Lekker vriend ben je.

HTC heeft zowel imago als meer fundamentele problemen (gehad). Echt heel jammer, want ik was ooit zeer tevreden met hun telefoons.
Volgens mij was dit vooral te wijten aan het feit dat HTC nogal trage opslag had.
Oh ja, die heb ik ook nog gehad. Op papier toen het snelste toestel (Galaxy S2 tijdperk) maar in de praktijk was het niet al te best. Heb m ook 3x op moeten sturen voor garantie (2x achter elkaar, was niet opgelost, toen een nieuwe ontvangen). Die nieuwe heeft het wel nog tijden vol gehouden, maar heb er wel een custom ROM op gezet toen. Daarmee was ie prima te gebruiken trouwens, bijna vloeiend. Het gebrek aan opslagruimte was wel een probleem geworden, veel apps willen niet op een SD-kaart en die 4GB zat zo vol. De gewone Sensation had nog minder opslag geloof ik. Wat is de smartphone toch nog ver vooruit gekomen sinds die tijd.
Dit heb ik mijzelf lang geleden ook afvraagd. Mijn eerste "echte" smartphone was de HTC Desire Z. Toeval want ik wilde gewoon een Android telefoon met toetsenbord en deze was de eerste.

HTC heeft vervolgens zo'n goede indruk op mij gemaakt dat ik na uitstapjes naar een Galaxy en iPhone 4 toch weer bij HTC uitkwam (een One variant). Wederom een super apparaatje met de super Sense schil er overheen.

Toch is het daarna nooit meer beter geworden en zelfs eigenlijk alleen maar slechter terwijl zij zich wel zijn blijven presenteren als super gemaakt high end merk met high en prijzen, maar niet kunnen meten met de "maatstaf" in "Android land", namelijk Samsung.

Echter doen zij dit nu al zoveel jaren dat ik denk dat het nooit beter zal worden. Laatst las ik nieuwe CEO dus ik dacht, goed meteen nieuw beleid!, maar helaas...

Toch hoop ik stiekem dat ze ooit weer omhoog klimmen en weer die goede kwaliteit gaan leveren met acceptabele prijs.

Ik zie namelijk dat HMD dat met Nokia (het is nog pril) wel lijkt te kunnen gaan doen terwijl "Nokia" toch al 100x dood is verklaard.
Ze maken in ieder geval weer indruk dus zeg nooit, nooit (zeg ik nu dus maar tegen mijzelf)!

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 1 november 2017 15:53]

Nokia is dan ook heel doorzichtig nu: nokia 2, 3, etc tot aan de 8 en binnenkort 9.
Specs en prijs lopen op.
Geen fratsen, wel prima bouw, design en updates.

Mijn volgende wordt hoogstwaarschijnlijk ook een hmd nokia...
Staat inmiddels ook 'gewoon' op de Belsimpel website voor 799 euro. De specificaties:
OS: Android 8
Processor: Qualcomm Snapdragon 835
Werkgeheugen: 6GB
Opslag: 128GB (uitbreidbaar tot 2TB)
Scherm 6" LCD (2880x1440)
Back-Camera: 12MP, f/1.7, dubbele flitser
Front-Camera: 8MP
Connectiviteit: Bluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 4 GHz 802.11a/b/g/n/ac,
Sensoren: Vingerafdrukscanner, Kompas, edge sense, G-Sensor, Lichtsensor, Gyroscooop
Behuizing: Glas, stof- en waterdicht (IP-68)
Afmetingen: 158.5 x 74.9 x 8.5 mm
Connectoren: USB-C
Accu: 3930 mAh (QC3.0)
Is inmiddels offline gehaald, maar er is nog Google Cache :)
http://webcache.googleuse...c-u11-plus-dual-sim/zwart
http://webcache.googleuse...ual-sim/translucent-black

[Reactie gewijzigd door kazeykazeman op 1 november 2017 14:31]

Prijs is ¤799, toestel staat ook op Belsimpel.nl met wat meer plaatjes: https://www.belsimpel.nl/...ual-sim/translucent-black


edit: inmiddels offline gehaald door Belsimpel, maar hier nog de Google Cache:
http://webcache.googleuse...c-u11-plus-dual-sim/zwart
http://webcache.googleuse...ual-sim/translucent-black

[Reactie gewijzigd door kazeykazeman op 1 november 2017 14:30]

Oepsie van Belsimpel? Plaatjes zijn verwijderd als ik op jouw linkje klik... :X :?
Inmiddels ook niet meer...
Cool! Een echte geeky JerryRigEverything (YouTube kanaal met teardowns en bendtests) clear-backed HTC die ook waterdicht is! De bezels zien er ook redelijk minimalistisch uit, dus dat lijkt me een top telefoontje! :9
Hahaha dacht ik het zelfde, Zack kan eindelijk een clear glass back toestel hebben zonder de garantie te verbreken.
Ligt het aan mij of zitten alle elementen aan de achterzijde onder het glas? Dus de flitser maar ook de cameralens en de vingerafdrukscanner? Dat laatste heb ik nog niet eerder gezien namelijk en lijkt me wat onhandig om te vinden. Wel mooi glad verder natuurlijk..
Ik vermoed dat dit gewoon een foutje is van diegene die de mock-up heeft ontworpen.
De U11 in mijn handen gehad. Vond het niet bijzonder.
729 euro is ook een hoop centen
72900 centen om precies te zijn.

Wel een middag vrij nemen als je cash wil betalen.
Eens verder kijken dan je neus lang is zoals op eglobalcentral.nl.
Bijvoorbeeld zilver uitvoering 6Gb/128Gb kost daar ¤ 550,-, 4Gb/64Gb blauw ¤ 486,-
Ken diverse mensen die hem daar gekocht hebben zonder problemen dus kopen daar zit wel goed.

[Reactie gewijzigd door snah001 op 1 november 2017 16:16]

Weer zo jammer dat je de wijsneus uit hangt. Je kan het gewoon als tip geven.
Ik hoop dat ze hun repair service verbeteren. Ik kan mijn U11 nergens laten repareren zonder dat het meer dan ¤300 euro kost.
Tja, daarom vindt ik nog steeds een glazen achterzijde niet zo geslaagd. Ben er geen fan van.
Je telefoon gewoon niet slopen is nog veel goedkoper.
Dit is toch wel vet :D !! Echt een tweakers look!
Nu nog een complete-clear achterkant :)

Voorbeeldje met een Note 8 : https://www.youtube.com/watch?v=mjTFAYrSO2M
dit is toch niet doorzichtig?? die kleur (zwart) had er niet in moeten zitten...het had volledig doorzichtig moeten zijn! nu is het eigenlijk net niks!