×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Logitech introduceert draadloze MX Ergo-trackball

Door , 110 reacties

Logitech heeft de MX Ergo uitgebracht voor een adviesprijs 109 euro. Het ontwerp lijkt op dat van de MX Master-muis, maar het is een draadloze trackball die met de duim bediend moet worden. De MX Ergo kan in een hoek gekanteld worden voor betere ergonomie.

Volgens Logitech zorgt de verstelbare hoek voor een betere polshouding. Het gebruik van de trackball zou de belasting op spieren verminderen. Net als de nieuwste MX-muizen van Logitech ondersteunt de MX Ergo de Flow-software, die het mogelijk maakt om de invoerapparaten op meerdere systemen tegelijk te gebruiken.

Naast de trackball zit een knop waarmee een modus voor hoge precisie kan worden ingeschakeld. Volgens Logitech biedt de trackball een nauwkeurigheid van 380dpi. Er zijn in totaal acht knoppen te vinden op de MX Ergo. De trackball is draadloos te koppelen met Logitechs eigen Unifying-ontvanger, die werkt op 2,4GHz of via bluetooth. De 500mAh-accu zou goed moeten zijn voor vier maanden gebruik en is op te laden met een micro-usb-kabel.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

06-09-2017 • 14:20

110 Linkedin Google+

Reacties (110)

Wijzig sortering
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een trackball, zonder draad?

Het apparaat staat stil, dus het is niet echt dat je "drag" heb van de kabel....
Net als de nieuwste MX-muizen van Logitech ondersteunt de MX Ergo de Flow-software, die het mogelijk maakt om de invoerapparaten op meerdere systemen tegelijk te gebruiken.
Als je deze muis op meerdere systemen tegelijk wilt gebruiken is het handig dat je er even mee kunt rondlopen zonder kabels te hoeven ompluggen.
Behalve dat je hem dan met elk van die systemen elke keer moet pairen. Doe mij dan maar een kabeltje. ;)
Bij de MX master zit er aan de onderkant een knopje waarbij je tussen 3 apparaten kan wisselen. Voor de eerste keer moet je hem natuurlijk pairen, maar daarna is dit dus mogelijk met 1 druk op de knop.
Ik gebruik mijn trackball overal, dat betekent:

- Thuis op het bureau
- Op mijn laptop in de bus
- Thuis op de armleuning van mijn bank/bureaustoel
- In bed op mijn TV

Draadloos is ideaal zeg maar. Als je een muis wil hebben die op nog meer oppervlakken werkt dan een Darkfield sensor, moet je een trackball hebben :p
Ik ben al 16 jaar tevreden gebruiker van Logitech's trackballs, en in het begin was ik niet blij met het verdwijnen van die draad, precies om de reden die jij aanhaalt. Maar, nu ik voor op werk met mijn laptop van de ene meeting naar de andere hobbel is het ideaal dat ik m ff in mijn achterzak kan proppen, zonder dat ik gelijk een staart krijg. Ook trek ik regelmatig mijn antenne eruit om hem bij een collega in de laptop te steken als ik daar wat wil laten zien, want die muizen raak ik echt niet meer aan. Dan is het ontbreken van die draad wel praktisch, want die moet je ook meenemen anders. Tot slot gebruik ik hem erg vaak op de bank, waar mijn gamepc met monitor aan een ergotron-arm staat opgesteld, en dan is het fijn dat er geen draad over de bank slingert. Kortom, ik ben tevreden met het ontbreken van de draad, en op een batterij gaat hij met 5 tot 12 uur gebruik per dag rustig een half jaar mee, meestal langer.
Er is nog steeds een grote groep mensen die deze trackball geweldig vinden en nog dit soort, muizen gebruiken. Zie hier de oude Marble Trackballs: https://www.terapeak.com/...-mouse-ps-2/281105512449/
Die had ik heel lang geleden, Logitech Track man Marble. Meest cooler trackball ooit gemaakt. Was in de tijd dat muizen nog met een bal werken ipv met de sensor van nu. Kwam altijd vuil in en dan ging je onbewust meer kracht zetten, en daar kreeg ik klachten van. Dus vandaar dat ik deze trackball had. Inmiddels al weer jaren terug bij de muis, maar als ze ooit nog eens die Marble opnieuw uitbrengen wel ik 'm hebben. Tweedehands trekt me minder, de switches en wellicht andere onderdelen zijn kwetsbaar.
Ik heb die ooit jaaaaaren geleden gekocht en altijd thuis gebruikt (die lichte, brede met dat rode balletje, niet die donkere smalle) en omdat hij het nog steeds doet, nu op werk. Zo kwetsbaar is hij niet, heb hem al regelmatig open gemaakt om schoon te maken.
Ook fijn dat iedereen ervan afblijft, want ik heb zo'n "rare muis" ;)

Deze nieuwe is volgens mij een goede vervangingskandidaat...
Nou, die Marble bestuurde je met met wijs- en middelvinger op de bal, deze werkt met je duim, toch anders (en in mijn optiek minder, maar het zal een kwestie van wennen zijn).
Zie hieronder ergens een andere reactie van me (met plaatje). Ik heb een marble trackman die met duim bestuurd wordt..
Esthetische waarde, geen kabels over je bureau?
Opgeruimd bureau zonder snoeren?
Ik gebruik iedere dag een trackball met een laptop. Ik sleep heel erg makkelijk de trackball mee zonder dat er een kabel in de weg ligt.
Ik koppel ook vaak mijn laptop met HDMI aan de televisie, hiermee is een trackball helemaal ideaal.

Nog een groot voordeel aan een trackball, je hebt bijzonder weinig ruimte nodig , dus precies de breedte van de trackball tussen been en bankleuning.
Je kunt hem als 'afstandsbediening' gebruiken. Je hebt geen plat oppervlak nodig om hem te gebruiken. Draadloos zorgt ervoor dat makkelijk kunt verplaatsen of zelfs meters weg kan zitten. En voor zover ik weet, levert Logitech alleen maar draadloze trackballs.
Dan kun je de trackball makkelijk daar neer leggen waar je deze wil hebben.
Als ik veel muis/scoll bewegingen moet maken en weinig toesenbor gebruik dan leg ik de trackball voor het toetsenbord zodat mijn arm ontspannen voor de borst langs op tafel ligt. Bij meer typewerk verhuis deze weer naar de zijkant van het toetsenbord.
I kan je vertellen dat ding staat niet stil, heb als student 17 jaar terug bijgeklust mensen vroegen om nieuwe voetjes voor die dingen omdat ze versleten waren vanwege het verslepen.

Zelf indertijd ook een Trackball gebruiken en af en toe verplaatste ik hem omdat ik moe werd van het werken in een bepaalde positie.
Nooit nieuwe voetjes nodig gehad, maar dat die dingen nooit verplaatst worden is een misverstand.
Waarschijnlijk omdat de andere mx muizen ook draadloos zijn.
Draden zijn in sommige use-cases gewoon onpraktisch.
handig met een nuc welke sowieso al weinig aansluitingen heeft. Zelf heb ik nog de voorloper, die gebruik ik vooral in mn vakanties als ik in mn luie stoel een adventure zit te spelen.
Een draad is gewoon beter. Heb zelf een bedrade en draadloze versie. Die bedrade versie is betrouwbaarder en je hebt ook nooit het geklooi met lege batterijen of storing. Geef mij maar een kabel, even ompluggen als je eens een keer aan een andere PC wilt werken is voor mij nooit een probleem gebleken maar omdat ik meerdere PC's tegelijk draai heb ik wel meerdere trackballs tegelijk nodig.
De draadloze variant heb ik er al 3 van versleten, die zijn duurder en veel minder duurzaam maar helaas is de bedrade versie niet meer te vinden dus ik moet wel.
http://www.logitech.com/n...-wireless-trackball-mouse

Per direct te krijgen op de site van Logitech zelf
Waarom zou je iemand aanraden om over te stappen naar een trackball, ook al heb je geen last van je pols of iets anders. Wat vind jij de overtuigende factor om over te stappen van een gewone muis naar een trackball.

Bv. ik ben nu een gewone web developer, dus 'k weet totaal niet of een trackball dan interessant is.
Waarom zou je iemand aanraden om over te stappen naar een trackball, ook al heb je geen last van je pols of iets anders. Wat vind jij de overtuigende factor om over te stappen van een gewone muis naar een trackball.
Juist om te voorkomen dat je last krijgt van je pols of je hand. Vroeg of laat krijg je er last van.
Ik kan echt beamen dat de positie van je hand met een trackball een stuk beter is.
Ik gebruik meestal een trackball, behalve bij gaming.
Net als SPee heb ook ik last van mijn duim gekregen hierdoor, dus zeggen dat het een stuk beter is.. alleen beter misschien rsi in je duim, dan in je hele pols/arm. Ik wissel het tegenwoordig af.
Ik gebruik al jaren een oude logitech Marble Trackman en heb echt nog nooit last gehad van m'n duim.
Met gewone muizen krijg ik wel problemen met m'n hand/pols.

Ik denk dat het erg persoonlijk is. Hoe gebruik je je muis, hoe lang, hoe groot zijn je handen, etc., etc.
Het zal dus voor de één fijn werken, de ander heeft liever een "schuifmuis".
Dat was bij mij ook pas na jaren gebruik hoor. Ik neem aan dat je niet de marble trackman bedoeld, want dat is degene waarbij de bal vooraan zit en met je vingers moet bewegen.
Heb zelf eerst nog de vierkante Trackman gehad, daarna enkele Trackman Marble Wheels (welke ik nog steeds het beste vond ivm de grootte) en nu de M570 (maar die is een stuk kleiner dan de TMW waardoor die iets minder fijn in mijn hand ligt).
Ik bedoel deze:
http://vayzo.com/images/s...ackman-marble-mouse__.jpg

Ik gebruik hem nog steeds op m'n werk.
Ja, dat was de perfecte, niet te klein, niet te groot, en je kunt je vingers daar beter laten rusten dan op de M570. Ben jaloers als bij jou nog wel steeds de knoppen goed werkten, want die gingen bij mij na enkele jaren telkens kapot (ondanks dat ik ze soms maakte)..
Ik ben ook bang dat dat ding een keer de geest gaat geven, maar tot nu toe doet alles het nog... (*knocks on wood*)

Ik heb hem al sinds de jaren '90, geloof ik _/-\o_
Hee, die gebruik ik ook (nog steeds). Werkt nog als een trein :D

En uiteraard ben ik het er mee eens dat het allemaal persoonlijk is. Misschien is afwisseling inderdaad het beste.
Ik heb een tijd een trackball gebruikt, maar kreeg hierdoor last van mijn duim.
Dus ik ben er niet mee eens dat het beter is.
Bij mij ongeveer hetzelfde: gamen met muis, rest touch(pads) of Wacom tablet.
Gebruik zelf al jaren alleen maar een trackball na RSI klachten. Die klachten verdwenen snel dus het is dan zeker een aanrader. Ter voorkoming is het slim om een trackball (met de duim bediend) te gebruiken, je krijgt dan geen klachten als je langdurig moet "muizen".

Verder merk ik dat op flexplekken bij ons op de zaak een muis niet (goed) werkt:
te weinig ruimte naast de laptop om de muis te bewegen
tafelblad waar een optische muis niet goed op werkt (onzuiver)

Grappig is dan om te zien dat sommigen de muis op z'n zij leggen en hem dus als trackball gebruiken of in de hand houden en de bal met de vingers/duim bewegen.
De anderen zitten te stoeien met de touchpad, ook al zo'n onding. Daarom dus een echte trackball aanbevolen ;)
Bij mij geen problemen met de de duim.
'k Heb mijn M570, zo'n 3 jaar in gebruik op het werk omwille van RSI in de pols. 'k Heb hier sneller 'correct' mee leren werken dan met een gewone muis (Ik stam nog uit het pre-PC tijdperk). Beperking van de M570 vond ik dat de hoek nog te vlak was.
Ik zie jammer genoeg dat deze ook niet ver genoeg kan. Schuif je muis eens aan de kant en leg je arm neer alsof je je muis vastpakt en draai traag met je pols van plat op de tafel tot loodrecht op de tafel. De hoek waar ik het minste spanning voel in mijn pols is eerder 60°, daar zit deze met 20° toch wel ver vanaf. Voor mij is deze dus de hoge aankoopprijs niet waard, dan blijf ik voorlopig wel bij mijn M570.

Bij RSI raden ze aan om verschillende soorten 'muizen' te gebruiken. Daarom heb ik later nog een Trackman Marble en Wacom Intuos pen & touch small bijgekocht. De bedoeling was om de week om te wisselen. Maar beiden hebben een gebrekkige oplossing om te scrollen. Het duurt ook langer om ze comfortabel en precies te leren gebruiken. Bij sommige taken grijp ik daarom toch terug maar de M570. Rond scrollen op schema's of in Eclipse werkt echt voor geen meter met de andere 2. Dan leg ik meestal de M570 er gewoon naast : voor mail, surfen en dergelijke gebruik ik dan de Marble of tablet en de M570 voor die applicaties waar het scrollen slecht of niet werkt.

'k Heb behoorlijk wat pijn gehad in mijn pols. 'k Moest mijn werk om het half uur onderbreken. Met die combinatie van aanwijsmiddelen is het voor mijn volledig opgelost. 'k Hoop dat op zijn minst 1 iemand hier iets aan heeft...
Ik heb nog een oude bedrade Logitech Trackman Wheel. De ergonomie/hoek van deze is voor mij prettiger dan de M570 en ik ben snel van mijn pijnklachten af gekomen. Alleen jammer dat deze versie Trackball volgens mij niet meer te krijgen is dus ik ben er wel zuinig op.
Ook de Wacom pen combinatie gekocht maar dat vond ik maar een onding in het gebruik, ik kon er niet aan wennen en de "schrijf"beweging van de pols bleef pijnlijk.

Vergeet ook niet om de stoel(leuning) en tafelhoogte goed in te stellen om de spanning van de arm/pols te halen, dat was bij mij eerst nodig en toen pas heb ik de meest natuurlijke hoek voor de hand/trackball aangenomen.
Dit soort trackballen zijn niet ergonomisch, omdat het de volledige duim te veel belast.

De Marble (met draadje) is een stuk beter, omdat dat niet een enkele vinger belast.

Zelf ben ik een fanatiek gebruiker van de pointing stick in het midden van het toetsenbord. Je hoeft daarmee je handen niet meer van de standaard toetsenbordhouding af te halen, en je kan links en rechtshandig (wijsvingerig?) gebruik afwisselen, en het combineert goed als scrollfunctie m.b.v. de middelste muisknop.
Ik krijg juist van de pointing stick last van mijn pols. Wellicht zet ik te veel druk oid.
De meeste pointing sticks zijn niet gevoelig genoeg afgesteld. Ook heeft het inschakelen van "Enhanced pointer precision" (zoals het in Windows wordt genoemd) bij pointing sticks juist veel voordeel.

Al moet je schakelen tussen verschillende muizen dan kan je eens kijken naar iets als EitherMouse.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 6 september 2017 14:36]

ahh, een keyboard clitoris dus :) die ken ik van van mn IBM tijd. Super handig op die Thinkpads.
IBM/Lenovo heeft ook USB toetsenborden uitgebracht met dezelfde notebooktoetsenborden erin.
Het is zo jammer dat 'vinger' trackballs als de Marble nauwelijks gemaakt worden. Het schijnt een patentkwestie te zijn. Duim trackballs zijn gewoon niet hetzelfde. Ik zit er zelf nog over te denken om een ELECOM M-HT1DRBK aan te schaffen, dat is de enige waardige vervanger voor mijn oude Macally vinger trackball.
Misschien is de Kensington Expert Mouse het proberen waard? Ik heb er zelf eentje gekocht nadat ik de microswitches in mijn Logitech trackball voor de zoveelste keer moest vervangen. Okay, het is een gigantisch ding met een verre van modieus design en het scroll wieltje zou beter kunnen, maar de trackball bevalt zeer goed; het werkt erg precies, voelt goed en het is een erg robuust apparaat.

pricewatch: Kensington Expert Mouse Optical
Idd je moet een vinger trackball hebben het is jammer dat ze die niet meer hebben draadloos, ik ben gelukkig nog in het bezit van de logitech cordless optical trackman, een zeer goede vingertrackbal.
Ik heb ook de duim varianten gehad en kreeg daarvan wel problemen op den duur, onder me duim kwam een mega bult(spiermassa) te zitten. En nu werk ik al jaren met de vingervariant geen enkel probleem.
Ik hoop dat ze die ook weer eens gaan maken dat zou interessant zijn.
Om die reden heb ik een 3M muis genomen (https://tweakers.net/pricewatch/276089/3m-em500gpl.html)
Enige wat ik hierop eigenlijk mis is een scrollwheel. Dat zou hem perfect maken!
Toch nog steeds ergonomischer dan een normale muis. Tenminste, sinds ik overgestapt ben heb ik amper nog last van pijnen in mijn pols.
Ik heb dit type "muis" ook geprobeerd en na een week an de kant gegooid. Het ding is veel te groot en hoog. Als je nog geen last hebt van je pols dan krijg je dat dan wel.
Ergonomisch zijn de touchpads. Dan kunnen de handen/polsen en schouders in een ontspannen positie blijven.
Trackman Marble FX vroeger was fantastisch bal stak aan 2 kanten uit, je kon dus zowel duim als vingers gebruiken.
pointing stick
Ah, een Lenovo tepeltje bedoel je :)
Het is mij nog niet gelukt om te wennen aan een andere trackball dan deze die 20 jaar terug aan een Toshiba Tecra gekoppeld was: https://cdn6.bigcommerce...._58278.1490274458.jpg?c=2

Met trackballs die met andere vingers dan de duim wordt bediend en met een pointing stick ben ik veel trager dan met een ouderwetse muis.
Weet iemand of deze Logitec trackball het ouderwetse Toshiba gevoel benaderd?
Kunnen andere trackball fans wel net zo snel en nauwkeurig de muis bedienen met een trackball als met een normale muis?
Ugh, vind die pointing sticks juist zeer irritant. en het lukt mij niet om te wennen aan die marble versies (heb er zelf ook 1tje liggen), zeker niet ten opzichte van een trackerbal via de duim.
Al ruim een jaar heb ik de voorganger en wil nooit meer terug naar een normale muis.
Ben daarom ook blij dat ze hierin door ontwikkelen, al was de voorganger ook draadloos.
Ik heb nog een oude Trackman met draadje, maar als deze het echt niet meer doet haal ik direct weer een andere, al dan niet draadloos. Trouwens altijd leuk als mensen voor het eerst ff wat willen laten zien met je trackball en een muis gewend zijn.
Ja, bij die van mij overleed de knoppen (nadat ik ze al een paar keer gerepareerd had), en die was ook niet USB (en de PS2-USB converter werkt toch niet zo soepel). Heb toen de draadloze opvolger maar gekocht, maar deze is helaas wat kleiner.
+1. Ben er jaren geleden op over gestapt toen ik last kreeg van mijn pols. Het kost een kwartiertje, maar als je er dan aan gewend bent, is het heerlijk. Ondertussen al wel 2 muizen versleten doordat de linkerknop steeds minder goed ging werken.
Yep, dat van die linkerknop ken ik, dat heb ik met al mn Logitech muizen (ook bij mn Performance MX muis thuis en op het werk), het lukt ze niet om gewoon fatsoenlijke knoppen te maken.
Jammere van de voorganger is dat deze een stuk kleiner is dan diens voorganger, DIE lag echt perfect, de huidige lijkt wel eerder gemaakt voor kleine handjes..
Oef.... wat een flinke prijs :(

Maar ik gebruik al jaren trackballs van Logitech waarbij je de bal met de duim moet bedienen. En helaas is het zo ongeveer nog de enige 'muis' waar ik op een comfortabele en precieze manier mee om kan gaan.

De rest vind ik gewoon 'ruk'.

Zelf vind ik het ook erg jammer dat Logitech niet meer een gewone betaalbare bedrade trackball maakt, want op een aantal plekken gebruik ik het ding toch 'vast'. Aan de andere kant, voor deze nieuwe trackball zie ik ook wel weer nut voor thuis, als switchen tenminste inderdaad makkelijk kan.....

Zowel thuis als op het werk gebruik ik nu trouwens deze:
pricewatch: Logitech Wireless Trackball M570

Helaas zijn het niet de meest stevige apparaten, want het exemplaar thuis heeft inmiddels een falende microswitch waardoor de linker muisknop het niet meer betrouwbaar doet.
De trackball is makkelijk open te maken. En als je een beetje met een soldeerbout overweg kan is de switch ook zo vervangen. Dit inmiddels bij alle 3 de trackball's die ik heb gedaan.
Zelf ben ik helaas niet handig met een soldeerbout.

Heb, nav een youtube video, al wel de juiste microswitches besteld. En een maat van me heeft ook een poging gedaan het ding te repareren. Is helaas mislukt :'( . Volgende keer beter :)

[Reactie gewijzigd door eymey op 6 september 2017 15:38]

De pricewatch: Logitech TrackMan Marble heeft een draadje, en is nog steeds leverbaar.... ik gebruik hem nu weer op mijn werk, en door middel van AutoHotKey heb ik de "back" toets ingesteld als scrollknop. Ik was op zoek gegaan naar een trackball met scroll functie, maar op deze manier is mijn oude trouwe Trackman Marble toch nog bruikbaar.
De schuine M570 met duimbal vond ik in de praktijk minder fijn en nauwkeurig werken.
Mja, ik vind die Marble, met de bal zo bovenop, dus juist voor geen meter werken :+

Smaken verschillen :D
Voor mij werken ze beiden maar de Marble heeft geen scroll wheel. De halfbakken oplossing die logitech in de plaats voorzien heeft werkt niet in de applicaties die ik het meeste gebruik.
Dat van die microswitch heb ik tot nu toe met alle Logitech muizen/trackerballs gehad, het lukt Logitech na al die Jaren nog steeds niet een fatsoenlijke knop te maken.
De Logitech webshop zit vaak 40-50% boven de straatprijs. 67 euro straatprijs, niet gek lijkt me.

[Reactie gewijzigd door Catch22 op 7 september 2017 10:26]

Als hij die straat prijs krijgt, dan is het nog prima te doen ja ;)
Ik hoop het ja :) Alternate heeft hem nu in de pre-order staan voor die 109 euro.
Ik ben altijd een groot fan van de Logitech Marble trackballs geweest. Maar sinds mijn 100% overstap naar Linux, een jaar of 10 geleden, ben ik er mee moeten stoppen. Voor Windows zat bij de oude trackballs een tooltje dat de assen kon calibreren. Bij gebruik van een trackball is het namelijk zo, dat de lengte van bv je duim een afwijking veroorzaakt in de horizontale (maar dus ook verticale) bewegingen op het scherm
Het tooltje zorgde ervoor dat je horizontale intenties zo geinterpreteerd werden ipv (lichtelijk) diagonaal.
Het tooltje draaide zeg maar de x en y as een bepaald aantal graden.

Ben benieuwd of er met dit device een oplossing voor is verzonnen, of dat ik mijn MX Master muis maar moet blijven gebruiken.
heb al zo'n 20 jaar Logitech trackerballs gehad, maar nog nooit van zo'n tooltje gehoord, laat staan gebruikt. OF zelfs maar het idee gehad van die afwijking.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 6 september 2017 22:08]

Het bestaat nog steeds zie ik:
http://support.logitech.c...roduct=a0qi00000069uebAAA

Trackball orientation settings in Setpoint Settings.
De app eromheen is flink vernieuwd maar de calibratie is identiek.
ahh, nooit geweten, en ik heb al tich jaar een trackerball, haha..
Ik gebruik hem nog steeds!
Deze heb ik ook jaren gehad. Helaas defect geraakt maar wat een heerlijke trackball was dat ;(
Die heb ik ook nog steeds liggen, kon er helaas nooit aan wennen..
Ik heb er nog een liggen, nieuw in doos.
Helaas schijnt ie niet meer te werken op windows 10.... :(
Mooi dat logitech nogsteeds trackballs maakt. Zelf ben ik meer een fan van CST trackballs maar ik heb nooit klachten gehad met logitech trackballs.
Cool.. fijn voor Marble Madness :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*