Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bang & Olufsen presenteert tv met oledpaneel van LG en geļntegreerde soundbar

Door , 161 reacties, submitter: AnonymousWP

Bang & Olufsen presenteert twee oledtv's in de BeoVision Eclipse-serie. Er komt een 55"-variant en een 65"-model. Beide maken gebruik van een oledpaneel van LG en hebben een geļntegreerde soundbar.

De nieuwe televisies zijn het resultaat van de vorig jaar aangekondigde samenwerking tussen Bang & Olufsen en LG Electronics. B&O neemt het ontwerp van de tv's en de geluidsinstallatie voor zijn rekening, de oledpanelen zijn afkomstig van LG. Het betreft 4k-panelen met ondersteuning voor hdr-weergave, waaronder ook de Dolby Vision-standaard. De tv draait op webOS 3.5 van LG.

Het audiosysteem in de BeoVision Eclipse-tv's bestaat uit een driekanaals SoundCenter met een vermogen van 450 watt. De soundbar kan ook los van het beeld gebruikt worden voor internetradio en muziekstreamingdiensten. Daarnaast is het mogelijk om de soundbar te combineren met externe luidsprekers, de soundbar wordt dan gebruikt voor het middenkanaal.

Voor het ontwerp van de tv's heeft Bang & Olufsen glas, aluminium en stof gebruikt. De tv's hebben verder een gemotoriseerde vloerstand, waarmee ze te verplaatsen zijn. Het is mogelijk om het uiterlijk aan te passen door voor de voorkant van de soundbar te kiezen uit aluminium of gekleurde stof.

Bang & Olufsen levert zijn eigen BeoRemote One mee. De afstandbediening biedt volgens de fabrikant veel instelopties. De tv's zijn vanaf september beschikbaar. Het 55"-model kost 9120 euro en de 65"-uitvoering kost 12.820 euro. De fabrikant levert beide modellen met een muurbeugel.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

30-08-2017 • 13:07

161 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (161)

Wijzig sortering
Geweldig om nieuws te lezen over B&O. Enkele jaren terug tijdens mijn studie kreeg ik de kans om te werken bij B&O tijdens een Intensive Program. Binnen de 3 weken op R&D waar we werkte aan een nieuwe concepten en het bouwen van prototypes, kregen we uitgebreid inzicht in de Bang & Olufsen keuken.

Simpel kun je stellen dat meeste TV's (of producten met schermen) monitoren bevatten geproduceerd door LG. Er zijn immers maar weinig producenten. Bij enkele prototypes (die afhankelijk van de stap in het proces al dicht tegen het eindproduct aan kunnen zitten) werden wel eens Samsung schermen gebruikt. B&O heeft soms leuke oplossingen bedacht tegen kleurverloop zoals een implimentatie waarbij slimme software / sensor de kleur pixel voor pixel gecontroleerd en gecorrigeerd.

Voor de kenners onder ons; In Struer werkt een groot gedeelte van de inwoners voor B&O. Een leuk (klein) plaatsje in Denemarken. Als je bij mensen thuis komt zie je regelmatig B&O test-producten of pre-release producten staan. De plaatselijk trots is groot! :)
Grappig dat je wel weet wat panelen zijn (vermoed ik dan toch) maar het voor het gemak monitoren noemt. Jip&Janneketaal moet in mijn ogen alsnog niet misleidend zijn.

Normaalgesproken, en bij deze OLED TV's ook neem ik aan, is die versimpeling fout omdat een monitor net als een TV een zelfstandig apparaat is terwijl een paneel een onderdeel is dat los onbruikbaar is.

Waarom noem ik het grappig? Omdat B&O in de begintijd van plasma, wel degelijk complete monitoren van Panasonic inkocht en in minstens 1 model TV schroefde samen met op een beeldbuismodel gebaseerde signaalverwerking (opzich was dat laatste zeker niet vreemd, Philips deed dat ook in zijn eerste generaties plasma).
De LG OLED65W7V heb je voor ¤6200, Doe je er nog een Bowers & Wilkins Panorma 2 soundbar bij voor ¤700 en je hebt waarschijnlijk hetzelfde voor ¤5000 minder.
Dat is niet hetzelfde.
Design, exlusiviteit, luxe, gemak... blijft een lastig concept voor sommige (specificatie)tweakers.

[Reactie gewijzigd door KraKa op 30 augustus 2017 13:54]

Niet hetzelfde nee, het is zelfs beter.
"Design, exlusiviteit, luxe, gemak... "
Geen lastig concept, ik zie 't hier alleen niet. Design kun je over twisten. Exclusiviteit vind ik voor onzekere mensen die denken dat ze dan bijzonder zijn, het oogt niet luxer dan LG en wat er makkelijker aan is dan elke andere TV / Audio combinatie van welk willekeurig A merk die ook met elkaar communiceren ontgaat me nog.

Daartegenover lever je in op flexibiliteit en betaal je flink meer. Zelf een soundbar kiezen of welke andere audio optie dan ook is toch veel exclusiever? Bovendien geeft het meer vrijheid en upgrademogelijkheden. Ik zie 't concept niet zo inderdaad. Althans, ik zie 't wel, alleen ik vind dit een slecht voorbeeld.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 30 augustus 2017 15:09]

Je bent vergeten dat Bang & Olufsen bij iedere tv wel een paar dingen verneukt, waardoor de gebruikerservaring niet echt geweldig is.
Daartegenover lever je in op flexibiliteit en betaal je flink meer.
Lees: Apple concept! En hoeveel lopen daar niet mee rond?
Zoals gezegd, ik snap het concept wel, maar ik vind het bij deze wel heel weinig meerwaarde hebben en vooral ook een aantal nadelen.
Sonos is ook zo'n voorbeeld, maar die hebben imo als pakket ook meer te bieden, zowel in concept, hardware als software. Het beperkt je niet, het geeft juist meer mogelijkheden. En toch nog steeds plug 'n play. Maar het zal vast aan mij liggen. Tijd zal 't leren of hier (nog) vraag naar is. Zo lekker gaat 't niet met B&O ... zal vast een reden hebben.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 30 augustus 2017 18:12]

Apple concept? ik zie niemand met een Apple lopen van 10.000 euro
Ze hebben er een paar duizend van verkocht, wereldwijd... En vergeet niet: het duurste model ging voor 18.000 euro. Wil je nog meer uitgeven? 22.000 euro voor een iPhone 7?
Ja en die is niet door Apple ontwikkeld, bovendien moet je knettergek zijn om zo met geld te smijten.
Design is anders puntje
Exclusiviteit is breed begrip, maak het zo duur en niet in massa dan is het exclusief maar is het dan beter ?
luxe, wat is luxe en hoe bepaal je dat, of bedoel je exclusief en veel kunnen /willen betalen.
gemak, werkt het zo veel beter dan goedkopere tv en eenvoudiger ?

Nee B&O is gewoon een merk dat zichzelf met design probeert te verkopen. Ze hebben geen unieke speciale specs voor deze tv dus het blijft gewoon meer betalen voor een design. Daarbij vroeger waren ze echt anders vernieuwend. De tijd heeft echter niet stilgestaan en genoeg merken die ondertussen een mooi design maken maar ja niet het merk B&o er op hebben staan.

Ach het is net als een polo shirt zonder merkje of met een merkje. Kwaliteit vergelijkbaar, prijs merkje 3x duurder
B&O kan met hun linksysteem ook een heel audio/videosysteem door het hele huis opzetten en ik verwacht dat de geluidskwaliteit van de B&O beter is. Ook op elektronisch niveau is B&O beter, daar waar originele merken bezuinigen op de keuze en zelfs met het weglaten van componenten zorgt B&O juist voor optimale kwaliteit door niet te bezuinigen. (memphis heeft ooit reparaties gedaan bij een B&O dealer en heeft ook zelf B&O apparatuur)
edit er zijn ook 2.5" full range speakers aan de uiteindes van de soundbar, midden is 1xtweeter en 3xmidrange

[Reactie gewijzigd door KDL op 30 augustus 2017 21:28]

Het feit dat ze alleen het midden laten zien wil niet zeggen dat er alleen drivers het midden zitten...

In het artikel staat dat het om een 3 kanaals geluidssysteem gaat, waarschijnlijk zitten er aan de linkerkant en rechterkant ook nog drivers. Daarnaast, als je het geld hebt voor een dergelijke TV dan laat je het daar vaak niet bij en neem je meteen een surround systeem van B&O erbij en dient de TV alleen nog maar als center speaker.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 30 augustus 2017 21:25]

En die remote... 2weg communicatie... prachtig!
Ik ken wel mensen die dit soort meuk kopen. Ze hebben er de ballen verstand van, maar hun rijke vriendjes hebben het ook, dus dan moeten zij het ook hebben! Verder hele aardige mensen, maar dit soort bedrijven draaien echt alleen op het feit dat sommige mensen menen te moeten opscheppen tegenover anderen.
Design: ze hebben een kale streep aluminium geperforeerd en onder een OLED paneel gehangen.

Ik zie hier echt letterlijk niets dat het speciaal maakt. Je krijgt 'gewoon' WebOS net als bij elke andere LG TV en ja ook daar zal gewoon doodleuk reclame op verschijnen. Luxe: ja er staat een logootje op van een te duur merk. Gemak: dat is niet anders dan bij elke andere TV + soundbar. De voet, OK, die is anders. Tegelijkertijd vind ik het er niet uitzien, een TV op zo'n dun paaltje.

Dus ja het is inderdaad lastig dit concept te begrijpen en niet te zien als onzinnig voor deze prijs. Sterker nog, die soundbar leidt gigantisch af met deze kleurstelling tov de TV. Zeker met 'absolute blacks' op het paneel...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 augustus 2017 14:20]

Inderdaad. Ik heb er maar 2 woorden voor: Ontzettend lelijk.
Die speaker die aan de zijkant van het scherm uit steekt is misschien wel het ergste.

En waarvoor is nou die grote rand die nog eens onder die speaker zit?

[Reactie gewijzigd door The Anarchist op 30 augustus 2017 20:17]

Of het design voor jou persoonlijk geslaagd is, lijkt me niet relevant voor de discussie.

Ik denk dat B&O zijn bestaansrecht inmiddels bewezen heeft.
Dat dit eerder bij een Gooische rangerover bestuurder in de woonkamer staat dan bij de gemiddelde tweaker lijkt me evident. Misschien loont het om de levensbatbaarheid van een product te beoordelen buiten je eigen wensenlijstje.
Ja het heeft inderdaad bestaansrecht in die groep. Of iemand het design mooi vindt lijkt me juist 95% van de discussie. Je gaat geen B&O prijzen betalen voor iets wat je niet mooi vindt. Functioneel is er namelijk niets bijzonders aan.

Persoonlijk vind ik het ook niet mooi. Doe mij maar een scherm met zo min mogelijk rand en verder helemaal niets. Maar gelukkig verschillen smaken en zullen er vast mensen zijn die het geweldig vinden.
Voor 1000 euro kunnen ze geen goed design maken? dan is er denk ik wat mis met de markt.
Dit is ook niet bedoeld voor de gemiddelde consument die hard moet sparen voor die 9 of 12 duizend euro, maar voor de rijke heren waar dit een leuk nieuw speeltje voor is. Uiteraard krijg je voor die 5k meer wel een bewegende voet en (mooiere) geintegreerde soundbar, niet dat dat het waard maakt. Smaken verschillen, zou het zelf ook niet kopen, maar dat geldt al helemaal voro de Panorama 2 voor mij.

--
Edit:
Even verder vergeleken, deze tv komt met 450W aan speakers, de Panorama 2 heeft 175W aan boord. Zal dus ook kwa geluid duidelijk te horen zijn.

[Reactie gewijzigd door DerDee op 30 augustus 2017 13:45]

Even verder vergeleken, deze tv komt met 450W aan speakers, de Panorama 2 heeft 175W aan boord. Zal dus ook kwa geluid duidelijk te horen zijn.
Een beetje audiokenner zal je gelijk vertellen dat het aantal Watts nog steeds vrij weinig verteld over de geluidskwaliteit. Dat is namelijk het eerste getal dat door de marketing opgepimpt word, terwijl er veel meer factoren zijn die de kwaliteit van het geluid bepalen. Er bestaand 500Watt speakers die als bagger klinken en 100Watt speakers die de sterren van de hemel afspelen. De geselecteerde componenten, de kwaliteit van die componenten en het kastontwerp zullen meer effect hebben op het geluid.

Ik denk dat je bijvoorbeeld met een stel redelijke zuilspeakers een stuk verder komt omdat deze veel beter in de ruimte te plaatsen zijn. Daarbij kan je tegen de meerkosten van deze B&O set al een mooie set speakers kopen waar je u tegen zegt. B&O is vooral een hoop marketing (en over het aparte design, wat vooral opvalt; en niet noodzakelijkerwijs ook stijlvol is) en je betaald vooral voor het merk.

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 30 augustus 2017 16:57]

Klopt, vermogen zegt weinig, maar we hebben het hier over een vergelijking van high-end producten binnen een merk. Dus dan gaat het om relatief verschil, bij beide is zelfde marketing laag eroverheen gegaan om zaken mooi op te poetsen. Dus waar normaal het appels en peren is als je het over vermogen hebt, zegt hier de vermogen vergelijking wel degelijk iets.

-- Edit
Aangepast naar vermogen

[Reactie gewijzigd door DerDee op 30 augustus 2017 16:05]

Zet een stel Klipschorns neer en een 2x5W versterker is al vrij veel voor de meeste woonkamers.
Maar als je appels met appels gaat vergelijken helpt vermogen wel.
Voor een goede representatie van de lage tonen heb je een groter vermogen nodig. Een grote driver vraagt nou eenmaal meer om een snelle uitslag mogelijk te maken.
Ik vraag me echt af wat je aan 450W hebt. Die 175W zal je al zelden gebruiken en die 55" of 65" ga je ook niet gebruiken in een hal waar je wel 450W nodig hebt. Daarvoor is het scherm weer te klein.
Vermogen (binnen een merk) zegt vaak wel meer als alleen maximale volumes. Speakers met hoger vermogen hebben vaak op lage volumes mooier en rijker geluid als hun lichtere broertjes in mijn ervaring. Daarbij komt natuurlijk ook nog eens dat er veel meer speakers in kunnen zitten voor verschillende tonen. Verwacht zelf dat je het verschil tussen de soundbar en deze TV eenvoudig moet kunnen horen.

-- Edit
Aangepast naar vermogen

[Reactie gewijzigd door DerDee op 30 augustus 2017 16:06]

Ligt helemaal aan het design. Heb eens een demo gehad van 7 W luidsprekers uit het high end segment. Die demo rekende meteen af met "meer is beter". Hogere vermogens in ruimtes als een woonkamer is vooral verkooppraat.
Je mag zeker niet op de regel varen meer vermogen is beter, maar een uitzondering ontkracht het algemene beeld ook niet. Als ik met een 4 megapixel camera hele mooie platen kan schieten, wil dat niet zeggen dat 15 megapixel gelijk verkooppraat is. Het kan een doel dienen en in meeste gevallen krijg je uit 15 megapixel camera een betere foto. Dat is wat ik ook probeer te zeggen bij vermogen binnen audio.
Had graag bij de demo bijgeweest, mijn ervaring is dat binnen een merk het meestal opgaat, al is het maar omdat de marketing bij betere producten een hoger vermogen wil laten zien.
Dat vergelijk gaat niet op. Megapixels geven een kwaliteitsindicatie (mits de techniek er omheen ook kwalitatief op peil is). Bij gelijke techniek geeft een 12 Mp foto een beter resultaat dan een 1.3 Mp foto
Vermogens van een luidspreker geven helemaal geen kwaliteitsindicatie. Bij gelijke techniek geeft een 400 W luidspreker geen beter geluid dan een 100 W luidspreker.
De vermogens bij luidsprekers hebben veel meer te maken met het doel waarvoor je een luidspreker inzet.
De vergelijking was juist op basis van verschillende technieken, een speaker is practisch nooit gelijk aan een ander als het gaat om bouw. Zo ook in het camera voorbeeld kiest een fabrikant alleen om minder megapixel te pakken als het op andere manier terein kan winnen en nog even goede/betere fotos kan shieten als concurrent met hogere megapixel. Dus een camera op megapixel beoordelen is, in mijn ogen, gelijk aan het beoordelen van een speaker op basis van vermogen.
Bij gelijke technieken en materialen is megapixel een kwalieitsindicatie en bij speakers is het vermogen een indicatie van hoe hard hij kan, niets zeggend over de kwaliteit.
Maargoed, ik denk dat we op zo'n beetje zelfde punt zitten met verschillende ervaringen. Vermogen zegt weinig tot niets, een speaker uitkiezen op specificaties is uberhaupt een slecht idee het gaat om het gehoor en dat is smaak, dus ook niet (goed) door andere te beoordelen behalve jezelf.
Mijn persoonlijke ervaring is dat speakers met een hoger vermogen binnen een merk en zeker segment wel iets zegt, al is het maar omdat de marketing afdeling van het merk het product hoger wil positioneren. Maar ook dit zie ik graag ontkracht worden. Evenals speakers (voor tv/film doeleinden) die op 7watt een mooi beeld kunnen vormen, want voor lage tonen lijkt me dit niet haalbaar, maar sta zeker open voor demo om ook dit te ontkrachten.
Nee, het vergelijk slaat nergens op. Ik denk dat je je eens moet verdiepen in wat vermogens bij een luidspreker nu precies betekenen. Vermogens bij een luidspreker zijn op geen enkele manier een kwaliteitsmaat. Megapixels zijn dat wel.

[Reactie gewijzigd door bytemaster460 op 31 augustus 2017 08:49]

Als ik jouw lijn aanhoud zegt Megapixel ook niets over de kwaliteit van een camera, sensor grote en gebruikte techniek zijn net zo/van groter belang als de megapixel :). Bekijk de HTC M8 met een 4megapixel camera, echt niet te vergelijken met de budget telefoons uit die tijd met 4megapixel maar kon zich wel meten met de 15megapixel camera telefoons uit die tijd.

-- Edit:
Ik zal mij verder verdiepen in vermogen voor een speaker en mijn ervaringen niet meer benoemen. Als je dat ook over megapixel doet ;)

[Reactie gewijzigd door DerDee op 31 augustus 2017 13:20]

Nomgaals: bij gelijke achterliggende techniek leveren meer megapixels een kwalitatief betere foto op. Bij gelijke techniek en meer vermogen levert het geen beter geluid op. Dit komt omdat megapixels wél een kwaliteitsindicator zijn en vermogens van een luidspreker niet.
Ik weet heel goed hoe megapixels in een camera werken en ik weet heel goed hoe vermogens bij een luidspreker werken.
Nogmaals, de vergelijking ging juist over verschillende technieken, zowel camera's als speakers worden nooit identiek hetzelfde gebouwd met als enige verschil het megapixel of vermogen.
Met verschillende technieken is vermogen nog veel minder een kwaliteitsindicator voor luidsprekers... Zoals gezegd, ik denk niet dat je weet wat het vermogen van een luidspreker nu precies zegt.
Helemaal mee eens. Vermogen zegt op zich niets. Zie ook bijvoorbeeld stofzuigers die van de EU tegenwoordig niet meer van die extreme wattages mogen hebben. Vroeger had een stofzuiger 2000 Watt en nu 800, die nieuwe doet het zeker zo goed.
Quote van Samsung op de vraag toen de regels duidelijk werken over stofzuigers: "We doen ons best, maar kunnen met zekerheid zeggen dat een 800W stofzuiger minder goed zal zuigen als een 2000W. Het verschil zal niet extreem zijn, maar je moet over hoogpolige tapijten e.d. vaker heen."
"wattage" mijn ogen doen weer pijn, gewoon vermogen gebruiken.
Aangepast, je hebt helemaal gelijk. Uit spreektaal nog in mijn hoofd maar hardstikke fout.
Alleen heb je het hier niet over iets als een W7 :9~ , maar eerder over een E7. Dan heb je zo'n 12.820 - 3.250 (zat 1,5 maand terug op 3333, zal nu met de cashback nog wel wat strakker kunnen) = 9570 euro over voor audio.

[Reactie gewijzigd door |sWORDs| op 30 augustus 2017 13:52]

Het werkelijke verschil kan iets kleiner zijn. Als ik er concreet een gooi naar moet doen met uit de hoge hoed getrokken cijfers (gebaseerd ook op relatief kleine series, in massaproductie vanaf 10000 stuks ofzo kunnen een paar van die meerprijzen nog wel flink lager).

6200 basistelevisie
1500 soundbar
500 integratie
500 kleinsignaalbord
500 levensduur
500 eerstekeus paneel
500 kast
500 design
is samen 10800 euro

Betaal je uiteindelijk een 2000 euro voor de naam. Is alsnog veel, maar je kan het ervoor over hebben.
In essentie denk ik ook dat je beter bent op sommige vlakken met een meer mainstream TV, en dat komt van een B&O fan en vroegere B&O gebruiker. Maar jouw vergelijk gaat niet helemaal op. Je zou kunnen starten van een LG G7, er een B&W panorama 2 aan plakken. Maar dan moet je er ook nog een chromecast en Apple TV aan toevoegen (Google Cast en Airplay). Vervolgens ook een Surround decoder (7.1 DD THD en DTS HD MA), en draadloze WISA aansturing voor een full surround set. En die Panorama is een soundbard, maar als center is dan weer niet heel erg geschikt. Dan nog een afstandsbediening die 2weg communicatie toelaat (iets als een NEEO). En een Multiroom/Multizone client zoals een Sonos Connect. Of je laat de integratie en multiroom aan control 4. De prijzen stijgen wel snel zo!

In the end heb je wel goedkoper uit, maar het blijft een dertien in een dozijn TV met een stapel kastjes bij, om nog maar te zwijgen over de complexiteit van het geheel.

[Reactie gewijzigd door road rebel op 31 augustus 2017 09:37]

Dat is nog eens wat 450watt aan speakers. 55 inch ¤9.120,- dat is nog eens wat voor een LG-paneel. Hier betaal je dus voor de naam van het merk
dat doe je bij B&O altijd :)
En de integratie.. De televisie kan je makkelijk koppelen aan andere B&O producten.. zelfs met hun producten van 10 jaar geleden....

EDIT: voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=Xw29tGAW3v0

[Reactie gewijzigd door Pikkemans op 30 augustus 2017 14:26]

Sinds wanneer is het koppelen van audio apparatuur een probleem dan? Heb je wel eens een box of soundbar aangesloten en het werkte gewoon niet? Aan wat voor een integratie moet ik denken dan?
B&O producten gaan iets verder qua integratie. Het is niet alleen audio/video wat je aan elkaar kunt koppelen.

Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=Xw29tGAW3v0
Aankoppelen is natuurlijk wat anders dan integreren he? B&O loopt hier absoluut voor op elke andere firma. Bijvoorbeeld het geluid van de TV naar een andere kamer routen, of de CD speler vanuit elke kamer kunnen besturen, of dat het geluid zachter wordt als de B&O telefoon gaat.

Het is inderdaad allemaal kostbaar maar er zijn veel mensen die niets anders willen. En er zijn mensen genoeg die geld genoeg hebben.
Ok, zullen vast mensen zijn die dat wel interessant vinden en het geld er voor over hebben. Voor mij klinkt dat als features die ik werkelijk nooit zal gebruiken.
Een box of soundbar aansluiten op een moderne TV kan inderdaad al veel gepruts geven. Op zijn minst moet je vaak handmatig een delay instellen, maar met wat pech zijn de aansluitingen niet passend of blijft het klooien met losse afstandsbedieningen. Dat lost B&O standaard op, en meer.
En dan vooral de integratie met de beocenters etc. Alles met 1 afstandbediening, multiroom etc. Gewoon eraan knopen en het werkt. Ik zweer erbij iig.
Grapjas, komt niet in de buurt...
In jouw geval zal er zeker meerwaarde zijn. Dan snap ik de keuze ook goed. Veel mensen kopen zoiets simpelweg om de naam en dan begrijp ik de keuze dus niet. Niet omdat ze een slecht product kopen, maar zoiets zie ik als een Ferrari kopen en alleen in de eerste versnelling rijden.
Welke integratie bedoel je?

Edit: ik lees het al in andere posts. Het is in je post niet duidelijk wat je bedoelde met integratie. En koppelen.
De televisie kan je makkelijk koppelen aan andere B&O producten.. zelfs met hun producten van 10 jaar geleden....
Kan ik ook 'makkelijk' met de meeste nieuwe TV's. Composite video/S-video/RGB via SCART... Dat werkt ook allemaal al +25 jaar. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 30 augustus 2017 13:41]

"55 inch ¤9.120,- dat is nog eens wat voor een LG-paneel."
Je beschrijft het alsof OLED panelen van LG slecht zijn, maar toch echt het beste wat de televisie markt te bieden heeft, nu en waarschijnlijk de komende jaren. Gezien het beste waar Samsung mee kan komen is een misleidende naam voor een verouderde techniek.
Zegt niks over de kwaliteit hoor, maar meer over de prijs waarvoor diezelfde panelen normaal gesproken weggaan. Als je die twee met elkaar vergelijkt is dit gewoon een behoorlijk duur speeltje.
Je haalt zoals veel mensen, panelen en toestellen doorelkaar. Waarschijnlijk betaalt B&O wel iets meer voor het paneel dan andere afnemers omdat ze het recht kopen om de beste paar procent van de productielijn te trekken (dat deden ze in het beeldbuistijdperk ook al), maar jij en ik weten niet wat zo'n paneel precies kost. Zelfs de onderdelenleverancier waar je (voor reparatie) zo'n paneel kunt bestellen rekent heel andere prijzen dan tussen fabrikanten. Alleen de prijzen van de complete toestellen zijn algemeen bekend. Dat een toestel van B&O duurder is dan een toestel van LG is daraom opzich duidelijk, maar welk stukje je extra betaalt voor een geselecteerd paneel, wat je betaalt voor de fysieke meerwaarde van de overige onderdelen (kast, electronica) en wat je betaalt voor de naam, is niet echt te achterhalen zonder uitgebreide analyse waarvoor je op zijn minst het toestel uitelkaar moet halen en inside-kennis van het hele traject van televisiefabricage moet hebben.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 31 augustus 2017 03:28]

Kan ik je uiteraard geen ongelijk in geven. Je betaald hier uiteraard alleen voor B&O, maar van die grootheidswaanzin hebben veel grote audiomerken last moet in mijn optiek, Bose is hier ook zo'n koning in. Ik verwacht dat LG leuk dealtje heeft gesloten dat ze wat leuks ontwerpen voor hun volgende vlaggenship, maar dan wel voor een "betaalbare" prijs.
De meeste B&O winkels hebben ook 2e hands... Scheelt de eerste grote slok op de verder fijne spreekwoordelijke borrel. ;)
Nee, de panelen zijn erg goed maar de prijs is behoorlijk. Ik heb zelf een LG 55EG910V OLED televisie een 55 inch. Maar vindt het bedrag van ¤9.120,- gewoon extreem duur.
En bij de 65 incher zou je dus ook zo'n 6000,- aan een scherm kunnen besteden en dan nog voor meer dan 6000,- aan audio erbij shoppen? Daar kun je een leuke set voor halen zeg!

Maarja,.. wie wil nou niet zon bar....
Maarja,.. wie wil nou niet zon bar....
Ik denk dat dit sarcasme was (moeilijk te zeggen op Internet zonder het expliciet te maken), en ik ga er toch in mee/erop in.

Ik hoef geen sound bar. Heb zelf een oude 5.1 set (Logitech Z-5500) die voor mij meer dan voldoende 'redelijk' geluid maakt. Ook kan die via een HDMI switch met TOSLINK uitgang nog steeds netjes zijn Dolby Digital/DTS streams ontvangen van moderne apparatuur, zolang de apparatuur maar de DD/DTS stream uit een eventueel aangeboden 'HD' stream kan halen (dus DD+ -> DD, DTS HD -> DTS, etc.). Voor gaming heeft de set een analoge 5.1 ingang, bij het ontbreken van een geluidskaart met Dolby Digital Live/DTS Connect.

Het is een middagje werk, maar eenmaal weggewerkt is dat echt de moeite waard. De speakers staan ook niet lelijk naast de TV.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 30 augustus 2017 13:58]

Zelf lang eigenaar geweest van Z-906, de opvolger van de Z-5500, voor bij mijn TV. Ben nog altijd van mening dat dit kwa prijs/kwaliteit een van de beste surroundsets is die je kunt kopen. Met alle benodigde ondersteuningen, en zelfs THX certificering (lastig te verkrijgen). Met als enige nadeel het gebrek aan HDMI input, maar daar is dus ook redelijk goed omheen te werken. Wie weet ga ik nog eens terug.
Met als enige nadeel het gebrek aan HDMI input, maar daar is dus ook redelijk goed omheen te werken.
Klopt. Uit China kan je voor een zacht prijsje een HDMI switch halen met een TOSLINK uitgang. Als je die al in het Westen kan vinden dan kosten ze een veelvoud van wat ze daar kosten.

Ik heb er zelf één met HDMI 2.0/HDCP 2.2 ondersteuning voor die lastige legale content op UHD. ;) Dat is het enige apparaat dat via HDMI is aangesloten op mijn TV, en dat maakt het makkelijk om snel andere apparaten aan te sluiten als dat ooit nodig is. De switch heeft ook ARC ondersteuning, voor als ik ook het geluid van televisie-uitzendingen op de speakers zou willen afspelen. Maar eigenlijk kijk ik geen TV. :+

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2017 06:19]

Ik gebruik zelf net als jouw de Logitech Z-5500 speakers en dit verspreidt laten ophangen in mijn woonkamer in 5.1 opstelling en heb daarbij 2× 20 meter kabels moeten trekken door de woonkamer om het mogelijk te maken.

Gebruik de Z-5500 via Digitale Coax naar de televisie een LG 55EG910V OLED en analoog aangesloten voor de computer.

Ik ben zeer tevreden over de speakers en de kwaliteiten van het geluid en het geluid klinkt goed.
Ugh, de kwaliteit van een Z-5500 is echt verschrikkelijk. Ik durf eigenlijk wel te stellen dat ik dan liever een soundbar van B&O heb. Dan maar geen bonkerige bass met gebrek aan midrange.
Ik gebruik bij mijn televisie de Logitech Z-5500 speakers en deze heb ik laten ophangen in een 5.1 opstelling in de woonkamer door 2× 20 meter kabels te gebruiken. Ik ben best te vreden over de kwaliteit van het geluid dat via de Digitale coax kabel de tv in komt een LG 55EG910V OLED 55 inch.

De Logitech Z-5500 heeft een Totaalpiekvermogen: 1010 watt
Kijk voor de grap eens wat de aansluitwaarde is van dat ding, ik durf wel te wedden dat het niet boven de 250 watt uitkomt.
Ik gok hooguit 150W, bergaf, wind mee. ;)

@van der berg: het daadwerkelijke vermogen bij audio is enorm lastig te bepalen. Ik heb bijvoorbeeld 2 4 kanaals versterkers die 4x200W bij 4Ohm, of 4×100W bij 8Ohm, kunnen leveren, maar een aansluitwaarde van 350W hebben.

Tegelijkertijd weet ik dat de powersupply in die dingen 35.6A maximaal kan verstouwen. En dat levert 1.44x230V×35.6A=11790W op.
Is dat laatste realistisch? Nee, niet echt. Maar het geval wil dat ik 5 van die voedingen heb, en als ik ze met een Klikaan/Klikuit tegelijk aanzet gaat er wel een stop om. Dus ze halen dus wel minimaal 3A per stuk, is 1.44x230x3=1000W bij het aanzetten.
Maar nominaal is het dus 350W maximaal, want daar is het apparaat op goedgekeurd.

[Reactie gewijzigd door Wellus op 30 augustus 2017 17:48]

Ik wilde niet te negatief zijn, maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk.
Niet helemaal on-topic, maar op basis waarvan stel je vast dat zo'n voeding 35,6A kan verstouwen?
Op basis van informatie op het forum van de fabrikant. Het is een redelijk klein merk die zoveel mogelijk onderdelen zelf ontwerpt (*) waardoor er soms, maar helaas lang niet altijd, interessante feitjes boven komen. In dit geval kwam dit uit een verslag van een forumlid na een rondleiding op de fabriek.
De voeding bevat grote condensatoren om minder/niet gevoelig te zijn voor fluctuaties op het lichtnet, ze verkopen ook in de VS en Japan waar dat weleens een probleem is, en die willen natuurlijk zo snel mogelijk gevuld worden.

*) Die voeding zit daardoor niet alleen in de versterkers, maar ook in m'n streamer en diskspeler, terwijl die natuurlijk helemaal niets aan die 350W hebben.

[Reactie gewijzigd door Wellus op 31 augustus 2017 07:23]

Vermoedelijk klopt die 35,6A dan wel, maar je berekening die dat naar 12kW omzet is niet evident (na twee keer doorvertellen kan informatie al flink vervormen), dan ga je ervan uit dat die stroom primair loopt en dus bijvoorbeeld de piekstroom is waarmee de PFC-elco kan worden ontladen of misschien de stroom die de PFC-FET aan kan. Heeft ook dan vrijwel zeker niet te maken met wat er uit het stopcontact getrokken kan worden. Het is véél logischer als dat de stroom is die piek uit de secundaire voedingslijnen getrokken kan worden. Dus bij een lagere spanning. Dat is de enige plek waar de versterker er wat aan heeft.
-- origineel antwoord van de engineer --
The 350A's have a two inrush PSU's. Each PSU has an NTC inrush limiter.
When cold the inrush limiter has a resistance of 10R at 25C, so per 350A the
inrush impedance is effectively 5R as the two power supplies are in
parallel. Assume the worst case scenario where the power is switched on at
peak voltage, i.e. 230v x 1.414 = 325v peak. With nominal mains it would
be:

I = V/R = 325v / 5 = 65A

Now allow +10% mains variation, so the peak could be 357.7v.

I = V/R = 357.7v / 5 = 71A.
------ aanvulling van degene van de rondleiding -----

So, you could assume that each 4200 (with it's single Dynamik) could - under worst case conditions in the UK - draw a brief surge of up to 35.5 Amps. Of course, the UK has a funny definition of mains (230V with the limits being -6% to +10%) whereas I suspect the rest of the EU is 230V +/- 6% (you'd have to check that with your local supplier) and assuming that is so, the above numbers would change to the ones shown below:

230 x 1.414 = 325.22 V
325.22 V + 6% = 344.5v.
I = V/R = 344.5v / 10 = 34.45 A (for a single Dynamik PSU, e.g. a single 4200 amplifier)
I = V/R = 344.5v / 5 = 69.8 A (for a single 350A)
Bijna geheel lg dus.. Je betaalt dus een hoop extra voor de naam (gebakken lucht) ik denk dat dit soort exclusieve tv merken een lastige toekomst tegemoet gaat omdat ze zich niet meer echt kunnen onderscheiden. Alleen op design. En dan is het maar de vraag of dit een verbetering is.

[Reactie gewijzigd door pjdijkema op 30 augustus 2017 13:15]

'vroeger' waren B&O tv's ook gewoon Philips TV's maar den 5 keer over de kop. Loewe zat in dezelfde markt, maar is volgens mij niet veel meer van over (failliet geweest?).
Maar vroeger (b & o)hadden ze wel een prachtig design. Die mooie cd spelers die je aan de muur kon hangen staan me nog helder voor de geest. Dit is gewoon een.model dat moet afwijken van de massa om onderscheidend te zijn.
Dat is een stelling die je niet algemeen kunt doen, maar er zit alvast meer bewezen waarheid in dan in de uitspraak dat het hier om een LG TV zou gaan. Er is 1 model geweest dat geheel door Philips gefabriceerd is, dat was de MX1500. Verder gebruikte B&O in een paar verder zelf gefabriceerde modellen ingekochte chassis van Thomson en Philips. Dat begon met een Thomson ICC3 in de MX2000 omdat ze zelf nog geen compact chassis beschikbaar hadden en de Philips-chassis zaten korte tijd in hun cost-down reeks (ME en LE6000) voordat daar weer eigen chassis in kwamen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 31 augustus 2017 14:03]

Op een LG-paneel valt niet veel te verbeteren, maar de audio kan bij haast elke tv een upgrade hebben! Of dat nou per-sé door B&O moet, met bijhorend "premium" prijskaartje...

Maar B&O had in het CRT tijdperk wel de mooiste TV-toestellen! Die tijd is vrees ik voorbij en B&O zoekt naarstig naar bestaansrecht in deze tijd van Samsung massa-consumptie. De kwaliteit is voor de meesten tegenwoordig ondergeschikt aan de prijs. Uit consumenten oogpunt prima natuurlijk, maar de lol voor de liefhebbers gaat er wel af zo.
Volgens jouw logica "bijna geheel LG dus" zou je bijvoorbeeld een Samsung TV kunnen hebben die "bijna geheel AU Optronics dus" is. Grote kans dat je nauwelijks weet wat AU Optronics is maar dat je als je het wel wist die zin nooit zou opschrijven.

De verwarring ontstaat bij veel mensen omdat ze denken dat een paneel een televisie of een monitor is. Het paneel is alleen maar het duurste onderdeel zoals vroeger de beeldbuis maar los kun je er niets mee.

Net zoals het vroeger niet vanzelfsprekend was dat een toestelfabrikant ook al zijn onderdelen zoals beeldbuizen maakte, geldt dat nog steeds voor panelen.

Je moet daar nog de behuizing, de signaalverwerking, de software en vaak ook nog een voeding aan toevoegen. Hoewel je met een slecht paneel geen echt goede TV kunt maken, is de signaalverwerking een zeer belangrijk onderdeel waar toestelfabrikanten zich op onderscheiden. Ook een voeding is cruciaal. Niet zozeer zoals vroeger bij beeldbuistoestellen dat hij stabiel moet reageren op belastingswisselingen om de afbuiging constant te houden, maar meer omdat hij zuinig moet zijn en lang mee moet gaan. Het lang meegaan geldt trouwens ook voor de signaalverwerking; daar geldt voor steeds meer merken dat er na een paar jaar al BGA-chips los gaan zitten of andere soortgelijke mankementen. Je kunt dat voorkomen met een goed printontwerp, een goede koeling en een goede mechanische ondersteuning. Dat zijn allemaal dingen die B&O aardig onder de knie heeft.

Misschien doel je er ook op dat men gekozen heeft voor WebOS als software, maar ook daar geldt net zoiets: Google is niet bijna de fabrikant van alle Android TV's. Er zijn relatief weinig OS'sen voor smart-TV's op de markt en om zelf een volwassen OS te bouwen en te onderhouden is niet vanzelfsprekend (kijk naar de slechte reputatie van sommige andere toch redelijk grote merken zoals Philips op softwaregebied). Ook hier weer een verwijzing naar vroeger, Daar was het delen van software juist meer iets voor de wat goedkopere modellen omdat het nog niet extreem lastig was om het te ontwikkelen maar net lastig genoeg om het niet altijd zelf te willen doen als het weinig mocht kosten. Philips leverde hier chipsets voor met ingebakken software, de CTV322 was een bekende en kwam o.a. in Samsung, Profilo-Telra en Recor toestellen voor.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 31 augustus 2017 03:19]

Veel mensen kopen juist een product vanwege de naam, kijk bijvoorbeeld naar iPhones, prima telefoons hoor, maar er zijn veel mensen die puur voor een iPhone kiezen omdat het merknaampje eraan zit, dit fenomeen zie je met heel veel producten gebeuren, net zoals je vroeger een specifieke schooltas moest hebben want dan hoorde je erbij :P Auto's net zo, Ome Jan kocht een BMW/Mercedes want status, niet zo zeer omdat de performance/bouwkwaliteit zoveel beter is als bijvoorbeeld een luxe Volkswagen, maar omdat er zo'n glimmend BMW/Mercedes logo op de voorkant en op de sleutel zit.

Natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maar er zijn zat mensen die alleen voor de merknaam al bereid zijn meer geld neer te leggen. Tuurlijk zit er verschil in kwaliteit, daar betaal je ook voor, maar zeker ook voor de merknaam op het product.
Was loewe ook niet altijd een design naam? Net even gegoogled maar bij coolblue (of iedere andere webshop) kun je al een loewe oled 55 inch kopen voor 3000. Dan is deze tv gewoon belachelijk duur. Weliswaar geen soundbar maar 80 watt lijkt me meer dan voldoende geluid. https://www.tvstore.nl/product/784240/loewe-bild-4-55.html
Dat durf ik niet te zeggen, zo into the design producten ben ik zelf ook niet. Belachelijk duur vind ik de tv in ieder geval, maar dat is weer dat gevalletje status/merknaam/gebakken lucht ;) Bovendien, als je zoveel geld hebt slingeren dan kan je natuurlijk niet genoegen nemen met de 3000 euro versie van een 55 inch tv, wat moet de golfclub wel niet denken? :P
Veel mensen kopen juist een product vanwege de naam, kijk bijvoorbeeld naar iPhones, prima telefoons hoor, maar er zijn veel mensen die puur voor een iPhone kiezen omdat het merknaampje eraan zit, dit fenomeen zie je met heel veel producten gebeuren, net zoals je vroeger een specifieke schooltas moest hebben want dan hoorde je erbij :P Auto's net zo.
Lichtelijk off-topic: Volgens mij kopen mensen een iPhone vanwege de gebruikerservaring, idem met een auto.
Daarom zeg ik ook "veel" en niet "iedereen". ;)

edit: dan bedoel ik uiteraard niet veel mensen op tweakers, misschien was een iPhone niet het beste voorbeeld op een IT site :P

[Reactie gewijzigd door blaatschaaap op 30 augustus 2017 13:49]

Design is nu eenmaal iets wat waarde heeft.
Dat jij er eventueel om niks om geeft, maakt niet dat het daarmee maar onzinnig is.
Tijdens het lezen van de comments bespeur ik een hoop gal en zuur over het design van B&O. Over smaak valt niet te twisten, dus ik zal niet in discussie gaan. Zelf ben ik fan, aleen is het voor mij te duur om te kunnen verantwoorden. Ouders hadden wel veel B&O staan, en ik kan niet anders zeggen dat ze (b&o) toen +/- 15/10 jaar terug hun (design)-tijd ver vooruit waren. Iedereen zat thuis met 5 afstandsbedieningen in een mandje onder de salontafel. B&O integreerde alles. Als je een strak interieur hebt past het er mooi tussen. Of dat financieel te verantwoorden is moet ieder voor zich zelf bepalen.

[Reactie gewijzigd door skaars op 30 augustus 2017 15:09]

idd ik denk 20-30 jaar geleden en misschien 10-15 jaar geleden mooi spul. Maar tegenwoordig er zijn meer merken waar je met 1 ab alles kan bedienen of je koopt voor 100 of 200 euro een hele mooi multifunctionele ab.

qua design waren ze hun tijd idd ver vooruit, mooi strak in de tijd van de oude beeldbuis. Nu met flatscreen moet ik zeggen dat veel massa merken ook gewoon mooie dingen maken.

Qua design zijn de verschillen ook veel kleinere dan vroeger en echt heel lelijk kom je niet snel tegen.

Ze gebruiken gewoon lg scherm dat ook in goedkopere tv's zit dus zie het voordeel daarvan niet. Vooruit leuk geluid maar je en zijn ook andere merken die dat kunnen leveren.

Maar goed er zal nog steeds een markt zijn voor mensen die voor het merk willen betalen, dan heb je natuurlijk b&o in huis..
Dat ze LG displays gebruiken, wil niet zeggen dat dezelfde displays ook in goedkopere TV's te vinden zijn.

Kans is aanwezig dat B&O bij LG een premium betaald voor de beste displays die daar van de lopende band rollen.

Kwaliteit kan ook een rol spelen, de meeste goedkope meuk komt met goedkope onderdelen. Een paar cent meer uitgeven aan je weerstandjes kan al een wereld van verschil geven in de levensduur van zo'n toestel. Hier en daar wat meer strooien met goud. Kleinere foutmarges op de onderdelen...
LG heeft zelf ook tv die ze verkopen maar hun dure tv's zijn nog steeds een paar duizend euro goedkoper. LG zal daar ook de beste kwaliteit in willen zetten.

Maar goed je betaald uiteindelijk gewoon voor de naam en daar betaal je een premium prijs voor.
+/- 15/10 jaar terug? De eerste geļntegreerde afstandsbediening van B&O dateert uit 1985. Zeg maar uit de tijd dat iedereen nog dacht dat een afstandbediening alleen handig was voor de TV. Vanaf 1989 kon je met die afstandbediening ook de lampen dimmen.

Iedereen vergeet dat deze TV ook een geļntegreerde 7.1 module heeft. Bij het gebruik van actieve speakers hoef je dus ook geen versterker meer te kopen. Tevens heeft deze TV geļntegreerde Appleplay en Google Chromecast ingebouwd. Het probleem is alleen dat de ontwikkelingen tegenwoordig ontzettend snel gaan en je jezelf moet afvragen of het handig is om dit allemaal te integreren.

En voor iedereen die de kleur van de speakers niet mooi vind. Je hebt de keuze uit 6 verschillende kleuren voor de speaker cover. Dat is ook wel des B&O's dat je kan kiezen welke kleur je wil i.p.v. het standaard zwart of zilver.

http://www.bang-olufsen.c...visions/beovision-eclipse
http://www.bang-olufsen.c...ViEclipse_A4_EN_FINAL.pdf
Ik zit niet zo goed in m'n modelkennis van B&O, maar was dat de videoterminal? Dan liepen ze toen nog wel een paar jaar achter op o.a. Philips en Grundig. Ze hebben hun voorsprong pas goed gepakt toen je met een enkele AB meer dan alleen je TV en video kon bedienen.
B&O gebruikte reeds een universele remote in 1980 ;) en de AV1 is inderdaad uit 1985.

Hun eerste remotes waren 2-way, pas later zijn ze terug overgestapt naar 1-way Infra-Rood.
Overigens hadden de B&O ook de Philips noviteiten zoals 100Hz.
Ah op die manier, dat type kende ik nog niet. Klopt het trouwens wel dat hun eerste remotes 2-way waren? Dat was toch pas ergens in de jaren '90?
De Beolink 1000 dateert inderdaad van 1985, maar daarvoor hadden ze al een afstandsbediening die TV en Audio kon aansturen (zia beovision 8800)!
Smaak is inderdaad relatief en daar valt weinig van te vinden. Als iemand dit vreselijk mooi vindt en het het geld er aan uit wil geven, dan zal ik hem dat zeker niet aanrekenen.

Helaas hebben B&O fans dan ook nog wel eens de neiging om hun producten ook technisch als superieur in te schatten. Immers, hoewel ze graag betalen voor design, geven ze niet graag toe dat hun producten op alle andere terreinen gewoon (sub)par zijn.

Het is gewoon een LG-TV met een matige soundbar van gemiddelde kwaliteit. Dat weet je al voordat hij voor je neus een keer aanstaat. Voor 1/4 (of minder) van de prijs van het 55 inch model kun je de losse componenten in huis halen met betere kwaliteit en die ook naadloos samen laten werken.
Het is gewoon een LG-TV
Toch is dat dus niet zo. Zo gebruiken Panasonic en Sony ook LG panelen, en vele reviews geven aan dat hun modellen toch ander (superieur) beeld geven dan die van LG.
M.a.w., met een paneel heb je nog geen tv. Er komt nog heel wat signaalsturing en -bewerking aan te pas, voordat er een toonbaar beeld ontstaat op het paneel. Net als bijv met een automotor: geef hem aan een tuner, dan presteert die motor plotseling toch heel anders dan af fabriek.
met een matige soundbar van gemiddelde kwaliteit.
B&O claimt wel "the world's best tv sound" en het komt niet uit een soundbar (soundbar is nl. een los onderdeel) :P

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 30 augustus 2017 16:14]

Los van het design, wat voegt dit nou echt toe? Behalve de prijs?
Persoonlijk vind ik 't design niks bijzonders en stoor ik me mateloos aan die zilveren soundbar. Maakt het beeld alleen maar onrustiger. En verder is 't gewoon zoals een LG TV min of meer, die zijn ook al strak en zwart. Maar inderdaad ... over smaak ...
Ik snap best dat het een doelgroep zal bedienen die geen interesse / ruimte heeft voor een fatsoenlijke soundset en dus op een compacte manier een oplossing zoekt.
Toch denk ik dat je met een LG OLED TV + een Soundbar naar keuze eigenlijk beter uit bent. Je hebt flexibiliteit in welke soundbar, waar / hoe je 'm plaatst en makkelijker vervangbaar.
1 afstandsbediening concept is inmiddels natuurlijk ook al niet meer bijzonder meer en zal wellicht zelfs een bottleneck zijn icm andere apparaten/merken? Een Harmony voldoet ook en zul je veel meer mee kunnen.
Dus, voor mensen die geilen op 't design, of gewoon voor 't gemak van alles in 1, natuurlijk best een optie, maar om nou te zeggen dat je er, zoals vroeger, echt bijzondere innovaties bij krijgt die 't verschil maken? Nee.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 30 augustus 2017 15:02]

Toch denk ik dat je met een LG OLED TV + een Soundbar naar keuze eigenlijk beter uit bent. Je hebt flexibiliteit in welke soundbar, waar / hoe je 'm plaatst en makkelijker vervangbaar.
Laten we voorop stellen, dat jij dat voor jezelf vindt ;)
Sommige mensen willen "alles" in een apparaat en verder geen gedoe. Past ook in het concept van 1 afstandsbediening voor alles.
- "voor mensen die geilen op 't design, of gewoon voor 't gemak van alles in 1, natuurlijk best een optie, "
- "Ik snap best dat het een doelgroep zal bedienen die geen interesse / ruimte heeft voor een fatsoenlijke soundset en dus op een compacte manier een oplossing zoekt."
Dus ja, alleen hoe ik 't zie.

Over je 1 afstandsbediening. 99% van de mensen zullen nog wel een BR-speler, Ziggo box, htpc of weet ik wat voor apparaat erbij zitten. Dus dan kun je "alles" bedienen, behalve nog steeds die apparaten.
Kortom, koop gewoon een harmony, is 1x even instellen dat wel, maar dan werkt ook daadwerlijk alles, plus je hebt dus de flexibiliteit m.b.t. upgraden, looks, prijs en kwaliteit.

Maar ik weet dondersgoed dat het gros voor gemak gaat en 0,0 zin hebben om er ook maar een uurtje eigen tijd in te steken. Hun gemis ;-)

[Reactie gewijzigd door xs4me op 30 augustus 2017 18:14]

Met jouw soundbar heb je nog geen surround set. Met deze TV heb je tevens een Surround decoder die jouw overige speakers draadloos aanstuurt via WISA. ;)
Een harmony is prul vergeleken met "echte" integratie zoals je die kunt ervaren bij B&O, Crestron of Control4. En dat zeg ik als tevreden gebruiker van Harmony sinds de 550!
Dacht bij die gemotoriseerde vloerstandaard even dat je de tv door de woonkamer kon laten rijden aangezien het om verplaatsen zou gaan, maar komt er dus op neer dat je hem elektrisch kan laten draaien zodat je hem helemaal naar links of naar rechts kan zetten om zo vanaf een andere plek er nog recht tegenaan kan kijken.
Was ideaal als die automatisch van je dock (voor stroom, iptv mot maar over de wifi) in de woonkamer naar je dock in de slaapkamer kon rijden :P
Nee joh, B&O wil dan gewoon dat je er 2 koopt 8-)
Zoals de walk-in/walking fridge?
Mijn hemel wat een gedrocht van een apparaat.
Het ziet er wel raar uit met die bar
Ik dacht even wat duur, maar toen kwam daar gelukkig nog een muurbeugel bij.
Dit is toch niet geļntegreerd? Dit is gewoon een soundbar met duct tape op een tv geplakt 8)7
Een erg goede video naar mijn mening. Maar ik moet ook toegeven dat de televisie niet klopt, die soundbar zit gewoon in de weg OCD. 8)7