×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Samsung brengt Galaxy Note 8 half september uit voor 999 euro

Door , 188 reacties

Samsung heeft de Galaxy Note 8 aangekondigd. Het toestel met S Pen verschijnt op 15 september met een adviesprijs van 999 euro. De smartphone heeft een 6,3"-oledscherm en gebruikt net als de S8-modellen de Exynos 8895-soc.

Ten opzichte van de Galaxy S8 en S8+ heeft de Note 8 meer werkgeheugen: 6GB lpddr4. Daarnaast heeft het toestel een dubbele camera aan de achterkant. De primaire camera heeft dezelfde specificaties als die van de Galaxy S8-modellen en omvat een twaalfmegapixelsensor met een f/1.7-lens. De tweede camera heeft een telelens met een diafragma van f/2.4. Ook deze heeft een twaalfmegapixelsensor. Beide camera's beschikken over optische beeldstabilisatie.

Het 6,3"-oledscherm heeft net als het scherm van de S8+ een resolutie van 2940x1440 pixels. Standaard is de telefoon ingesteld op een lagere resolutie van 2220x1080 pixels. Gebruikers moeten handmatig de hogere resolutie instellen om alle pixels te benutten. Samsung levert het toestel met Android 7.1.1 met daarover zijn eigen schil. Het toestel bevat de Bixby-assistent, waarvan sinds deze week ook Bixby Voice actief is.

In de Note 8 zit een accu met een capaciteit van 3300mAh. Dat is een lagere capaciteit dan in de S8+, die een 3500mAh-accu heeft. Misschien heeft dat te maken met de ruimte in de behuizing die nodig is om de meegeleverde S Pen op te bergen. Samsung benadrukt dat de accu uitvoerig is getest. Het toestel ondersteunt draadloos laden en het opladen via de usb-c-aansluiting gaat met ondersteuning voor QuickCharge 2.0.

In eerste instantie is het toestel te koop in het zwart en in goudkleur. De adviesprijs is 999 euro en wie het toestel bestelt voor de verschijningsdatum van 15 september, krijgt een DeX bij zijn bestelling. Dat is het dock van Samsung waarmee de Note 8 op een groot scherm kan worden aangesloten.

Samsung presenteert de smartphone op het moment van schrijven tijdens zijn Unpacked-evenement in New York. Dat evenement is via onderstaande livestream te bekijken. Tweakers kreeg voor de officiële presentatie van het toestel de kans om de Galaxy Note 8 kort uit te proberen en publiceerde aan de hand daarvan een preview.

Specificaties Galaxy Note 8 Galaxy Note 7 Galaxy S8+
Soc Exynos 8895 Exynos 8890 Exynos 8895
Ram 6GB lpddr4 4GB lpddr4 4GB lpddr4
Opslag 64GB ufs 2.0 64GB ufs 2.0 64GB ufs 2.0
Scherm 6,3" 5,7" 6,2"
Schermresolutie 2960x1440 pixels 2560x1440 pixels 2960x1440 pixels
Relatieve schermgrootte 82,9% 79% 83,3%
Primaire camera 12Mp, f/1.7, OIS 12Mp, f/1.7 12Mp, f/1.7
Tweede camera 12Mp-telelens, f/2.4, OIS - -
Frontcamera 8Mp, f/1.7 5Mp, f/1.7 8Mp, f/1.7
Accu 3300mAh 3500mAh 3500mAh
Afmetingen 162,5x74,8x8,6mm 153,5x73,9x7,9mm 159,5x73,4x8,1mm
Gewicht 195g 169g 173g
Prijs € 999,- nvt € 696,-

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

23-08-2017 • 17:00

188 Linkedin Google+

Reacties (188)

Wijzig sortering
Ik had persoonlijk verwacht dat Samsung zou kiezen voor de zuinigere LPDDR4X variant in plaats van LPDDR4, vooral omdat ze support voor dit type hebben aangekondigd bij de introductie van het Exynos 8895 platform. Ook had ik verwacht dat ze op z'n minst Quick Charge 3.0 gebruikt hadden, of zelfs Quick Charge 4.0.

Wat ik zo zie is de Note 8 voor 999 euro behoorlijk teleurstellend IMO.
Ik had wel verwacht dat de Note met UFS SD cards kon worden uitgebreid.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Universal_Flash_Storage
Best wel indd. Het is een S8+ met een ietsje pietsje groter scherm (dat mag haast geen naam hebben), een tweede camera (edit: 2gb meer RAM) en een stylus. Maar daar leg je wel 150 euro extra voor neer... Terwijl je nog een kleinere accu krijgt ook.

De geheugenkeuze begrijp ik ook niet. Wat betreft Quick Charge, zal dat te maken hebben met Qualcomm licenties wellicht?

[Reactie gewijzigd door Richh op 23 augustus 2017 18:13]

Ik denk het niet zozeer. Samsung maakt gewoon gebruik van een verouderde snellaad techniek. In mijn ogen zal dit te maken hebben met het feit dat ze geen fratsen willen die ook maar enige invloed kunnen hebben op de batterij na het Note 7 debacle.

Once again, behoorlijk teleurstellend. De Xiaomi Mi6 en de Oneplus 5 leveren voor de helft (of minder, bij de Mi6) dezelfde prestaties.
De 8 heeft een groter batterij en quickcharge 3.0. Toch wel teleurstellend allemaal. Wie koopt het nu?
De Note 8 heeft ook 2GB extra werkgeheugen tegenover de S8+.

Voor dit bedrag had 256GB opslag standaard moeten zijn.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 23 augustus 2017 17:55]

Ik ben het er mee eens dat ze nogal wat geld vragen voor deze telefoon, maar ik snap de vele afkeurende comments als "wie koopt dit nou" of "wat is nou de meerwaarde" niet helemaal.

Het inderdaad een 0,1inch grotere S8+. Maar mét dubbele camera, stylus en de daarbijbehorende software. Sommige mensen is dat die 100 euro extra wel waard (S8+ was 900 euro bij introductie).

Fijn dat er eindelijk een android-toestel is met ongeëvenaarde camera's en portrait mode. Het mag dan wel niets nieuws zijn, het was voor mij -als android gebruiker- wel die ene jaloersmakende functie van de iPhone. Door de goede camera in m'n S8 neem ik eigenlijk nooit meer een compactcamera mee, al mis ik de bokeh bij het maken van een close-up shot soms wel. Daar heb ik de eerste 50 euro extra graag voor over.

En die stylus, die is me de tweede 50 euro ook wel waard. Je mist hem zeker niet als je hem nooit hebt gebruikt, maar sinds ik in het bezit ben van een Surface besef ik pas hoe handig zo'n ding is. Het is veel nauwkeuriger, knippen, plakken, selecteren, etc gaat stukken sneller (extra buttons) en hoewel het 2017 is, zijn er nog steeds websites die het lef hebben om hoover-functies te gebruiken in hun navigatie.

En hoe vaak ik wel niet naar een 'papiertje' aan het zoeken ben om even wat op te schrijven. Een notitie, en herinnering, een tekeningetje om iets uit te leggen aan een vriend/collega of snel even de score bijhouden bij een potje toepen. De Note is letterlijk een post-it zoals in real-life. Pennetje eruit en schrijven maar. Geen knopjes, geen codes, geen toetsenbord, niets. Gewoon penpunt op het scherm en tekenen maar. Heerlijk!

Voor de doorsnee gebruiker ongetwijfeld allemaal niet nodig. Maar vergeet niet dat de Note is ontstaan in de Niche; groot scherm en S-pen voor productiviteit. Dat grote scherm is allang geen Niche meer, maar qua productiviteit is de Note nog steeds ongeëvenaard. Dus ja, wie koopt dat nou..? Ik ;)

[Reactie gewijzigd door pimsaint op 24 augustus 2017 08:01]

Ik had de note 4; inderdaad een businesstopper waar je alles mee doet. Toch vielen de snelheid en kwaliteit tegen, ik had af en toe behoorlijke vastlopers. Toen de note 7 faalde ben ik overgegaan naar de huawei mate 9 en die is echt saai: hij doet het altijd. Ik zou de note 8 een half jaar willen testen aleer ik hem kocht. Nogmaals, de mate 9 verveelt omdat hij het altijd doet. Het enige, wat hij minder dan de note 4 kan is draadloos betalen via je mobiel(RABO WALLET)
Ik schrok me rot toen ik de prijs las. Dit zijn geen normale prijzen meer, zelfs niet voor Samsung |:(
Vraag en aanbod. Zolang de gek er de prijs wil voor betalen....
Eigenlijk is er anno 2017 geen geldige reden meer om zo'n dure telefoon te kopen. Ook niet voor wie veel multitaskt.
Wie zoiets koopt wil gewoon a) het duurste model ongeacht of het zijn prijs verantwoordt en b) lekker lopen pronken met zijn tijdelijk nieuw model.

Voor pakweg 300-400¤ heb je tegenwoordig al een heel goed en duurzaam model. Alleen in synthetische benchmarks merk je het verschil.

[Reactie gewijzigd door Jurgen.D op 23 augustus 2017 18:24]

Dit dus, ik ben er sinds een paar jaar ook achter dat een telefoon van ¤400+ voor pakweg 90% van de mensen onzin is.

Het lijkt alsof de hardwarematige vooruitgang sneller gaat dan nodig is voor het gros van de gebruikers. Pak bijvoorbeeld een snapdragon 625 of een andere uut de 6 serie. Werkt prima. Alles draait vlot. En de 14nm chips zijn bovendien erg zuinig.
En die Snapdragon 625 komt niet in de buurt van de ¤400. Ik heb sinds een paar dagen een Xiaomi Redmi Note 4 met snapdragon 625 + 3GB RAM dat ding vliegt tot nu toe door alles wat ik er mee doe. De camera is "slecht" maar ik neem eigenlijk alleen "nuttige foto's" van dingen zoals dingen die ik moet onthouden/tekst en daarmee heeft hij geen enkel probleem. Voor ¤159 mag ik zeker niet klagen en ben ik goedkoper uit dan een Note 8 zelfs al koop ik elk jaar een nieuw toestel ipv de Note 8 een 2-5 jaar te houden.
Mag jij 3x raden welk toestel ik een maand geleden aangeschaft heb :)
Sommige mensen zijn bereid veel betalen voor bepaalde logo's op hun toestel.
Ik denk (weet wel zeker) dat het een stuk genuanceerder is om een toestel aan te schaffen. Ik wil best wel een lijst geven waarom er voor een high-end toestel gekozen kan worden en niet voor een high-end.
Ik ben in blijde verwachting.
Disclaimer: Ik heb geen Android en misschien is het ook wel subjectief in wat je kiest.
Excuses voor de spelfouten en onleesbaarheid. Zelf zullen er vast nog meer redenen zijn om een high-end te kiezen.

Waarom ik een high-end zou kiezen is:
-Omdat er meestal betere ondersteuning voor updates. (Ik zeg meestal niet altijd.)
-Als je bijvoorbeeld de Note 8 en de LG stylus 2 naast elkaar zet, dan zou ik voor de Note 8 gaan.
 -Omdat de camera beter is zowel in kwaliteit als in de dubbele camera’s.
-Omdat de Note 8 toch wat voor meer RAM heeft dan de LG Stylus 2. Voor apps die veel RAM gebruiken is dit wel handig. Denk aan emulator en je wilt daarnaast nog eens opzoeken over hoe je het beste die Pokemon kan vangen (Alleen in de nacht of toch alleen maar op vrijdagavond?)
-De pen van Note 8 is waterdicht en die van de LG stylus 2 niet?
-Sommige low-end en mid-end missen een aantal sensors: zoals barometers en Gyroscope. Zoals de Motorola X Play.

-Low-ends hebben meestal geen UFS geheugen.
-Sommige low en mid -end missen 802.11 AC. En die hebben dus alleen 802.11 a, b, g en n.
-Vooral als je veel games op je telefoon speelt, is een krachtige telefoon wel handig.

-Wat de meeste vergeten dat toegankelijkheid per telefoon verschilt. Iemand die problemen heeft met motoriek, visie of wat dan ook. Heeft meestal niet het volledige menu van een high-end. Zoals de Galaxy S7, S8, en Note 8.
 Voorbeelden:

https://www.youtube.com/watch?v=Kkhphkrpf_Y

https://www.youtube.com/watch?v=rPgH_Abgi-U
-Als je alleen tussen de Note 8 en de One Plus 5 kon kiezen.
Dan heeft de OnePlus 5 geen S-Pen en dus ook niet de handige apps heeft om notities te kunnen maken op het scherm, terwijl het scherm uit is.

-De Note 8 heeft een iets groter scherm.
-De skin die Samsung gebruikt bij de Note 8 zijn voor mensen belangrijk.
-De camera is neem ik aan bij de Note 8 beter. (Mag jezelf invullen of je het beter vindt of niet.)

-Je zou de Note 8 kunnen kiezen vanwege het design
-Je zou een High-end kunnen nemen omdat je AR en VR wil gebruiken.
Dat het meer snufjes in die dure modellen zit zal ik niet betwisten.
Maar het gaat over het feit of je het nodig hebt.
Een mid range telefoon draait ook alle games zonder problemen.
Wil je high end, tuurlijk geen probleem. 500-600¤ zal je een heel mooi toestel geven.
Maar de vraag ging er over wat een 1000¤ kostend toestel als meerwaarde kan bieden aan functionaliteit.
Daar blijft me een groot vraagteken. Allenlei snufjes, ok. Maar wat ben je er mee als je er niets van merkt in de praktijk?
Niets, maar dan is het ook niet voor jou bedoeld. ;)
Wat moet ik met 400PK onder m’n reet als ik altijd 100 rij en heel rustig optrek? Niets, maar dat wil niet zeggen dat mn buurman die heel veel lange afstanden in Duitsland aflegt het ook nutteloos vindt om veel vermogen te hebben.

Dat je er niets van merkt, is dus niet per definitie waar.
Ik geef zelf graag iets meer uit aan een goede telefoon voor:
- (Veel) betere bouwkwaliteit
- (Veel) betere software en updates
- (Veel) betere klantenservice
- (Veel) betere garantie

Als m’n iPhone er bijvoorbeeld opeens mee zou kappen loop ik een willekeurige store binnen en sta ik een paar minuten later (tenzij t heel druk is) buiten met een vervangend exemplaar. Same als ie een defect heeft maar nog wel werkt, ze sturen een nieuwe naar mn huis en ik stuur de oude na alle data overgepompt te hebben terug. De UPS koerier komt die halen wanneer ik wil. Dat soort service is me geld waard, want ik heb voor m’n werk m’n telefoon echt keihard nodig. Daarnaast zijn sommige gadgets op zo’n toestel verrekte handig, dat is mooi meegenomen. Zo vind ik 3DTouch geniaal.
En t helpt dat de snelheid, scherm en accuduur heerlijk is.

Stel ik zou geen voorkeur hebben voor iOS, dan nog is er geen midranger die me hetzelfde kan bieden. Dus geef ik meer uit aan m’n toestel. Redelijk simpel. :) Het is dus niet enkel functionaliteit, maar ook een stukje kwaliteit en service. En dat kost geld.
Ik ken er nochtans genoeg die niet tevreden zijn over hun service bij apple. vooral het feit dat ze hetzelfde toestel niet terug krijgen. Of dat ze een andere beschadiging in de plaats krijgen.
Als je denkt dat de meerprijs voor een apple tegenover een ander merk naar de service en kwaliteit gaat ben je wel heel naïef. Apple maakt monster winsten door extreme winstmarges. De meerprijs gaat heus niet naar service of bouwkwaliteit.

Maar ook wat updates betreft zit je fout.
Dat Apple zeer lang software updates uit stuurt is zeer correct. Dat is dan ook hun sterkste punt wat mij betreft. 5 jaar updates is zeker welkom.
Maar in het Android landschap bestaan er zo'n gevallen niet.
Zelfs de duurste Samsungs houden er na 2 jaar mee op en ben je gebonden aan ofwel oude software of geroote telefoons.

De hoge prijs bij Samsung valt dan weer te verantwoorden door dure overbodige snufjes in de telefoon.
Of het een meerwaarde biedt? Waarschijnlijk wel. Maar of het verantwoord om de prijs 3x duurder te maken dan een andere telefoon? Zeker niet!

Maar het statement blijft: zolang de gek er de prijs voor wil betalen. Vraag en aanbod. :)

Wat bouwkwaliteit betreft:
Tegenwoordig moet alles glas zijn. Mooi ja,vooral wanneer het nieuw is. Maar o zo breekbaar. Zelf geef ik de voorkeur aan kunststof.
Maar over smaken valt er uiteraard niet te discussiëren. :)
“Ik ken er nochtans genoeg die niet tevreden zijn over hun service bij apple. vooral het feit dat ze hetzelfde toestel niet terug krijgen. Of dat ze een andere beschadiging in de plaats krijgen.”

Je zult bij elk merk mensen vinden die ontevreden zijn. ;) Ik persoonlijk heb natuurlijk geen boodschap aan de onvrede van andere klanten zolang ik gewoon netjes de service krijg die ik verwacht. :) Een andere beschadiging lijkt me echter stug, dat wordt hem niet. Dan hebben ze hem niet door Apple zelf laten fixen maar via derde partijen; mensen maken vaak de fout dat resellers gelijk staan aan Apple; dat is niet zo. Die doen helaas ook zaken met toko’s als Dynafix. :X

“Als je denkt dat de meerprijs voor een apple tegenover een ander merk naar de service en kwaliteit gaat ben je wel heel naïef. Apple maakt monster winsten door extreme winstmarges. De meerprijs gaat heus niet naar service of bouwkwaliteit.”

Noem mij een midrange telefoonfabrikant die 24/7/365 support heeft voor alle klanten, en bijvoorbeeld een vervangingsservice waarbij de volgende dag een nieuwe telefoon op je mat ligt? :P En dan bedoel ik niet een community, maar echt privésupport van de specialisten zelf. De service van Apple is gewoon tot in de puntjes verzorgd, en dat is als klant nogal prettig. Maar t kost wel geld, ja.

Apple’s prijzen zijn zeker hoog en absoluut maken ze monsterwinsten. Ik wil niet beweren dat AL het geld van die hogere prijzen naar service en kwaliteit gaat: maar een deel ervan overduidelijk wel.


Ik ben fan van aluminium. Vind glas ook niets. ;)
En wat betreft updates heb je gelijk, dat is bij Android fabrikanten slecht geregeld. Tot mijn verbazing hoorde ik gister op de meeting van vele Tweakers dat Samsung de slechtste fabrikant is wat updates betreft. Dat verbaasde me omdat ik meende te hebben gelezen vorig jaar dat ze juist gingen zorgen dat ze minstens 3 jaar major updates zouden gaan aanbieden, en security patches nog langer. Maar blijkbaar niet...

Goed, misschien dat mijn perceptie dan idd niet geheel opgaat voor de Android-toestellen; maar ik blijf bij m’n punt over de Apple’s. :)
Al moet ik zeggen.... Een keer met OnePlus zaken gedaan, dat liet me wel merken waarom ik liever een telefoon koop bij een Nederlandse BV bij een bedrijf met vestigingen en reparatieopties binnen Nederland. :P To hell dat het dan ¤200 duurder is dan een OP, dat is het absoluut meer dan waard. Nog nooit zulke belabberde garantie gehad op een toestel.
Volgens mij verbloem je de waarheid.
Het is misschien afhankelijk van uw woon locatie. Maar waar ik woon kan je niet zomaar die 24/7 support krijgen waar jij over spreekt. Opsturen en wachten tot je hem(of een andere) terug hebt zoals bij andere merken.
Als je vlot toegang hebt tot een apple store ligt dit waarschijnlijk anders. Maar ook dan is het bijlange niet zo gestreamlined zoals jij het beschrijft.
Uiteraard kan je wel zo'n garanties krijgen buiten apple om.
Menig winkelketen heeft zo'n optie die je kan bij betalen. Denk aan valschade, waterschade of verlengde garantie. Dan gaat het idd meestal wel vlot.

Maar ik heb ook niets tegen apple. Ik heb een ipad en zou er opnieuw een kopen mocht dit nodig zijn.
Maar als smartphone hoef ik geen iphone. Te duur en het OS is me als smartphone niet handig. Gek genoeg vind ik het voor tablet wel prima.
Met Android heb ik het omgekeerde gevoel. :)
En idd. Als je goeie service wil koop je best een toestel van een grote fabrikant die importeurs in Europa heeft. Liefst zelfs in eigen land. Wanneer je rechtstreeks koopt in China of zo moet je uit gaan van GEEN support. Is er die dan toch is het een leuke bonus. Ook voor mij de reden om geen one+ te kopen of andere relatief dure Chinese zaken.
Ik woon in the middle of nowhere en de eerste de beste Apple Store is 1.5 uur rijden. De 24/7 support kan via chat of telefonisch, al is t na 8 uur ‘s avonds enkel in het Engels en enkel voor technische vragen/problemen. Sales is dan gesloten.

Wel kan ik voor diagnose en vervanging of herstel uiteraard altijd terecht bij vestigingen van oa amac en icenter.
En in mijn ervaring is het echt zo gestreamlined. M’n iPhone 7 ontwikkelde een probleem met de camera. Apple stuurde een nieuwe op via UPS (stonden volgende werkdag aan de deur) en na ontvangst moest ik binnen 14 dagen de oude terugsturen. (UPS komt hem halen in het door jezelf opgegeven tijdvak.) De enige “catch” was dat ik met m’n credit card garant moest staan voor de waarde van de vervangende iPhone. Logisch op zich, want als je de oude iPhone niet terug stuurt hebben ze een probleem en moeten ze moeite gaan doen om hun geld te krijgen.

Ik spreek dus echt puur uit ervaring, niet uit theoretische opties. :)
Maar ik heb zeker ook niet altijd direct positieve ervaringen gehad hoor. M’n MBP 2015 moest drie keer terug voor t zelfde probleem. Echter, toen was t probleem nog niet opgelost. Toen heb ik een gloednieuwe MBP 2016 gekregen (een upgrade dus) van Apple plus ¤150 store credit om “iets leuks te kopen” (muv Beats producten) ter compensatie voor ‘t gelazer.
En dat noem ik service. Natuurlijk had ik graag gezien dat t in één keer opgelost was, maar soms gaat dat niet goed; hoe het bedrijf het dan oplost zegt veel. Ze waren prima gerechtigd om tegen mij te zeggen “jammer joh, stuur maar op en we repareren hem weer”, maar dat deden ze niet. Ze namen verantwoordelijkheid en voila.

Elk bedrijf maakt fouten, maar hoe die fouten worden rechtgezet is wat boeit. En dit zie je dus niet snel op deze wijze gebeuren bij budget telefoons. En dat is helemaal niet zo erg, maar als je voor werk afhankelijk bent dan wil je dit soort service natuurlijk graag hebben. En dat krijg je meestal enkel bij de premium lijnen.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 24 augustus 2017 16:33]

Ik woon in the middle of nowhere en de eerste de beste Apple Store is 1.5 uur rijden.
Ik woon niet in de middle of nowhere (3e havenstad van NL in hoeveelheid overslag, zeker sinds de fusie met de buurhaven, die nu de naam en de eer krijgt) Toch is de dichtsbijzijnde Apple store voor mij in het buitenland en dat is ook 1½uur rijden (exclusief files en parkeerplaats zoeken).
Wel kan ik voor diagnose en vervanging of herstel uiteraard altijd terecht bij vestigingen van oa amac en icenter.
De dichtsbijzijnde verstiging van amac zit op een half uur rijden en met een toltunnel ertussen. Andere premium resellers zitten op 3 kwartier over de grens.

Als bij mij een telefoon defect is ben ik hem minimaal 6 weken kwijt ongeacht de prijs van de telefoon en of het Android, iOS of een ander soort is. Als mijn telefoon defect is, dan koop ik een nieuwe en laat daarna, indien zinvol, de oude repareren. Vandaar dat ik nu rondloop met twee dual-sim toestellen één van 1 jaar oud en één van een ½ jaar oud.
Elk bedrijf maakt fouten, maar hoe die fouten worden rechtgezet is wat boeit.
Klopt. Toch is ook de kritiek op Apple de laatste jaren niet van de lucht geweest. Garantie MOET je bijkopen (Apple Care) en anders mag je blij zijn als je met veel gezeur de wettelijke garantie krijgt.
De geadverteerde prijs is exclusief die Apple Care en dus die moet je erbij optellen.
En dit zie je dus niet snel op deze wijze gebeuren bij budget telefoons. En dat is helemaal niet zo erg, maar als je voor werk afhankelijk bent dan wil je dit soort service natuurlijk graag hebben.
Klopt. Dan kost het niet kunnen gebruiken je meer als wat het apparaat kostte.
En dat krijg je meestal enkel bij de premium lijnen.
Het verbaast me dat Apple dit ook levert, de enige andere merken in deze branche die dat doen zijn HP, Dell en IBM/Lenovo.
...de OnePlus 5 geen S-Pen en dus ook niet de handige apps heeft om notities te kunnen maken op het scherm, terwijl het scherm uit is.
..
Als er iemand rondzweeft die zonder na te denken 500 euro neerlegt voor deze functie dan doe mij graag ook even een bedrag ter hoogte van mijn hypotheek. Ik ben daar dan zeer, zeer blij mee en bied je graag alle pennen aan die ik maar heb, een van die pennen komt zelfs inclusief Windows 10 tablet!
Ja ik ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen een high-end toestel en een high-end.

Anyway, indien de markt zo zou werken, wie zou dan nog een 2017 model auto nemen? Die uit 2014 is toch ook gewoon goed?
Idem voor een fiets, huis, TV en eigenlijk alles wat in de basis zijn ding doet.

Toegegeven, toevallig bij deze Note 8 heb ik ook mijn vraagtekens (hoewel we hem voor een lager bedrag dan de voorgestelde 999 in de winkel zullen zien). Dit doordat Samsung goedkopere toestellen in het assortiment heeft liggen die misschien wel ''beter'' zijn, maar, het is dan alsnog geen Note.

Maar mocht het allemaal zinloos zijn, dan kan je vrijwel elke Nederlander (of een willekeurig ander land) bestempelen als ''gek''. De 1 is een auto fanaat, de ander een fiets, de ander een tv, de ander een krultang fanaat en etc.
Zolang hun de koop juist vinden, dan is het in mijn ogen gewoon goed?

Ik kan een Lamborghini eigenaar ook niet wijsmaken dat hij een foute koop gedaan heeft, omdat mijn Audi ook van A naar B rijdt. Hij is een Lambo liefhebber, net als dat je Galaxy Note liefhebbers hebt :D
Ik denk dan ook dat je het beter/meer zo moet bekijken (voor elk potje een dekseltje).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 23 augustus 2017 18:42]

Hoewel ik je mening wel deel over het niet nodig hoeven zijn van het kopen van zulke dure toestellen houdt je vergelijking geen stand.

Het gaat hier eigenlijk veel meer om de prijsontwikkeling an sich voor precies hetzelfde. Dus je kocht misschien voor 800 euro 5 jaar geleden het nieuwste model Gazelle, (ik noem maar wat) maar dat betaal je voor het nieuwste model nu bijvoorbeeld ook. En dit zie je bij redelijk doorsnee merken qua auto's ook. De Skoda Octavia bijvoorbeeld is al jaren gewoon voor rond de 24.000 te bestellen. Het is dus niet zo dat met de jaren die er bij komen de Octavia nu ineens 30.000 is voor in vergelijking dezelfde auto.

Dit lijkt dus wel een trend te zijn op het gebied van mobiele telefoons. Kocht je in de 4-5 jaar de nieuwste iPhone dan betaalde je 650-700 euro misschien? Dat is nu al opgelopen tot 999 of er boven voor in principe dezelfde "highend versie" van de iPhone. En dit zie je bij Samsung ook, daar waren de duurste modellen voor 5-6jaar terug ook lang zo duur niet als ze nu zijn.

Ik denk dat Apple redelijk begonnen is met het ophogen van die prijzen, in ieder geval bedrijfsmatig succesvol om het zo te noemen want het lukt ze behoorlijk. Daar proberen andere fabrikanten nu wel op mee te liften want ze zien dat mensen bereid zijn om het gewoon neer te leggen.

Dit stop je pas als je als markt laat weten door geen nieuwe toestellen te kopen en lekker je 1 jaar oude toestel te blijven gebruiken. Maar aangezien ze steeds wat duurder worden en ze waardevaster blijven, mede doordat de toestellen ook duurder worden, kan je er 2e hands nog redelijk veel voor vangen en hoef je dus relatief weinig bij te leggen voor een heel nieuw toestel weer.

Maar het blijft hoe dan ook redelijk absurd die prijzen!
Aangezien de meeste nieuwe auto's snel waarde verliezen, koop ik inderdaad nooit nieuw. Maar als andere mensen graag nieuwe auto's op de pof kopen moeten ze dat uiteraard zelf weten. Voor telefoons hanteer ik een zelfde soort beleid. Altijd onder de "in 1x zakelijk af kunnen schrijven" grens. 999 euro telefoons zijn na de btw aftrek nog 825,62 euro en die moet in 5 jaar afgeschreven worden. Daar heb ik niet veel aan, want die dingen gaan zelden 5 jaar mee.
Dat kan allemaal wel, maar wat jij zegt is toch precies wat ik bedoel: ieder hun ding, ieder hun keuzen, iedereen moet het zelf weten?
Voor jou is het financieel (belastingtechnisch) niet verstandig, de ander vind het toestel te groot, de ander vind hem te duur, de ander vind hem te zwak qua specs, de ander vind hem geweldig.
Tja ik snap Samsung wel. Dat heet het creëren van verlangen.
Vraag en aanbod.
Ja, maar ook status en showcase product. BMW verkoopt uiteraard veel minder modellen i8 dan de standaard 3 reeks.
Als die note8 ligt te blinken in de winkel trekt dat de aandacht van mensen, net als al die artikels en zelfs nieuwsuitzendingen die eraan gewijd worden. Dat is onbetaalbare reclame.
Vraag en aanbod. Zolang de gek er de prijs wil voor betalen....
Daarom. Maar dan ook niet meer oordelen over de prijs bij recensies.
Achtduizend euro voor een tv, 1000 voor een telefoon, 19.000 voor een monoblock "
Wat de gek er voor wil betalen. Een ander koopt een auto of heeft 6 kinderen.

Geld moet wapperen.
Kan ik best in komen. Maar tegenwoordig is de smartphone een waar status symbool bij velen.
En het stoort me dat velen in financiële problemen komen net door zo'n telefoons te kopen.
Ik zou me daar niets van aan moeten trekken denk je dan. Maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje. :)
Tegenwoordig? Dat is het al jaren, daar is echt niks aan veranderd.
Mijn inziens wel gezien de flagships alsmaar duurder worden, zijn de financiële problemen ook alsmaar groter.
Ik had het over het statussymbool zijn van (duurdere) telefoons, dat dat niks nieuws is ;)

Maar ik ben wel benieuwd waar je op baseert dat in de problemen komen nu vaker gebeurd dan voorheen, is daar een onderzoek naar gedaan met resultaten die dat aantonen? Zelf ken ik namelijk wel mensen met financiële problemen, maar dat komt in geen gevallen door een duur telefoontje te kopen, nu zegt mijn ervaring weinig (net zo weinig als die van jou denk ik), vandaar dat ik me afvraag of we het hier over onderbuikgevoelens hebben of resultaten uit een onderzoek...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 24 augustus 2017 11:03]

Natuurlijk zijn er studies. Ze staan op tijd en stond in de krant. Weliswaar in een algemenere vorm.
Hoe meer en meer mensen kopen op afbetaling voor doodgewone zaken zoals laptop, tv, wasmachine, gsm,...
Smartphones zijn niet het enige probleem. Dat is duidelijk.
Je krijgt tegenwoordig een BKR-check en -registratie bij het afsluiten van een abonnement met telefoon waar je meer dan ¤250 voor moet betalen.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 24 augustus 2017 16:35]

MSRP prijzen?

What is a 'Manufacturer's Suggested Retail Price - MSRP'
The manufacturer’s suggested retail price (MSRP) is the amount of money the producer of a product recommends the product be sold for in retail stores. The MSRP is not necessarily the price retailers use or the price consumers pay; items may be sold for lower prices so a company can reasonably move inventory off shelves, especially in a sluggish economy. The automotive industry is one market where the MSRP is used frequently; the price must, legally, be displayed on a sticker on the car’s windshield or on a spec sheet, and is often used by consumers to arrive at a fair price for the vehicle.


http://www.investopedia.c...ted-retail-price-msrp.asp

[Reactie gewijzigd door Yamikaminari op 23 augustus 2017 18:24]

LIjkt wel een trend tegenwoordig: hoge specs, hoge prijzen, premium producten = hoge marge :). De nieuwe iPhone (vooral de pro) gaat zeker richting deze prijs.
dit is de adviesprijs, lag bij s8+ ook al op 900 euro.
De kans is groot dat de nieuwe iPhone hier volgende maand (ruim) overheen gaat. Voor mij reden om mijn oude iPhone 6 (nog steeds de dunste iPhone ooit, en lichter dan de 6s en 7) nog een aantal jaar in dienst te houden.
Apple komt ook gewoon met een iPhone 7S en 7S Plus welke goedkoper zullen zijn dan de 8 ;)
Zeker weten. Hier ook nog de 6. Doet alles wat je wilt en nieuwe telefoons hebben nog geen nieuwe use cases om die aan te schaffen
Ik vraag me af wat de top toestellen over een paar jaar kosten. Dit gaat echt nergens meer over. 8)7
Ik ben al flink door heen mijn 4 maanden oude Galaxy S8 Plus kost nu nog maar ¤531 tweedehands, waar ik nieuwe ¤899 voor heb betaald op de dag dat de S8 Plus uit is gekomen. Op dit moment kost de S8 Plus als nieuwe prijs ¤709,-

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 23 augustus 2017 20:04]

Je moet ook wel op het goede moment kopen. Dat is OF net na de release het nieuwste model OF net juist het oudere model dat vervangen wordt.
Wil je puur voor waardevast gaan ook na een half jaar tot jaar, dan kan je beter een iPhone gaan gebruiken.
In het algemeen! De prijzen van de iPhone 8 moeten we ook nog zien. Ik vind het allemaal maar overpriced worden...
Ik ben ook heel benieuwd tot hoever de fans gaan om het nieuwste topmodel te kunnen kopen!
Kennelijk, aan de reactie te zien zijn er nog best veel mensen die dit soort bedragen er graag voor uitgeven. Het lijkt er dus op dat er nog wel een paar honderd euro bovenop kan.
Dit is de adviesprijs, die lag bij de S8+ ook op 900 euro, dat is dus iets anders dan de prijs in de winkel.
Ik heb gewoon ¤899,- betaald per stuk voor mij eentje en eentje voor mij vrouw.
Exact. Mijn huidige klantwaarde bij mijn provider, is er no way in hell dat ik die volle prijs hoef te betalen.
Zelfde met de Nexus 6P, daar heb ik voor 520 euro voor betaald over 2 jaar heen. En dat komt niet omdat ik over mijn bundel ga ofzo
Ach, een iPhone 7 met 256GB zit tegen de 1000 euro aan en een 7 Plus met 128GB of 256GB gaat daar ruim overheen. Zo gek zijn die prijzen allemaal niet. Maar he, we zijn Nederlanders, als we ergens over kunnen zeuren doen we dat. Over de batterij kan het niet want daar hebben ze voorzorg maatregelen mee genomen..

@Steven.w Een iPhone 7 wel met 32GB storage. Ga je naar de 7 Plus, en dat is denk ik de concurrentie van dit toestel gezien de schermgrootte, is de basisprijs goedkoper, maar ieder stapje omhoog duurder.

[Reactie gewijzigd door AntonyterHorst op 23 augustus 2017 19:09]

Een iPhone 7 is beschikbaar vanaf ¤ 769,- tot ¤ 989,- Niet overdrijven

@AntonyterHorst Daar heb je gelijk in.

[Reactie gewijzigd door Steven.w op 23 augustus 2017 19:33]

Ja en dan betaal je dat bedrag (heb zelf nog een Note2 in de kast liggen) en na 2 jaar krijg je geen updates meer, nee voor mij geen dure mobiel meer, heb een Elephone P9000 voor ¤ 150.00 met 7.0 doet het perfekt.
Maar dan mis je de luxe!

Ik heb hier ook de Note 2 in de kost ¤650 betaald op de 1ste dag dat die uit kwam en er was duidelijk verschil met de Galaxy S3
Update policies zijn sterk verbeterd sinds de Galaxy S6, dus geen zorgen maken
ben het volledig met je eens. 1000 euro voor een telefoon die 2 jaar mee gaat. Nee sorry dat gaat mij persoonlijk te ver. Ieder zijn keuze hoor. Maar ik kan dat bedrag wel voor andere leuke Tweakers projecten gebruiken. Telefoon is heel leuk ,en ben nu ook via mijn telefoon op Tweakers. Maar een telefoon van 200 euro kan dat ook prima. Dan hou ik 800 euro over voor een nieuwe videokaart in de pc met een scherm waar ik meer naar kijk in verhouding. Dit jaar is het 1000 euro en als er genoeg verkocht worden is het volgend jaar 1100 euro. Dus ja de consument bepaald de prijs. Hoe harder we in deze prijzen trappen en het kopen hoe harder we uiteindelijk ons zelf naaien en de prijs alleen maar omhoog gaat.

Just my 2 cents.
100¤ of 1000¤ voor een toestel, als ze je van 1m hoog op een hoek laat vallen, is het scherm gebarsten.
Toestellen duur maken, mooie snufjes eraan, maar even breekbaar.
Persoonlijk vknd ik het erg meevallen. Ik ga het toestel dan ook meteen kopen. Mijn S8 gaat in de verkoop en welkom de Note8.
Ik doe met je mee, heb nu een Note 4, die is aan zijn eind... Nu dus op naar een Note 8.... Sla ik maar zo 4 versies over ;-)

Stel je doet 2 jaar met een toestel, dat is het nog geen ¤ 1.40 per dag.... Voor nog geen biertje per dag heb je een mooie Note 8...
Ik doe met je mee, heb nu een Note 4, die is aan zijn eind... Nu dus op naar een Note 8.... Sla ik maar zo 4 versies over ;-)
4? 2 bedoel je?
  • Note 5 (in NL nooit uitgebracht, 'vervangen' door de S6 Edge+ omdat volgens onderzoek men in Europa weinig gebruik zou maken van de S-pen)
  • Note 7 (in NL nooit uitgebracht ivm batterij problemen)
en dan nu de Note 8

De Note 6 zou eigenlijk vervangen worden door de Note 7 om de nummering van de S-serie en Note-serie gelijk te trekken omdat het voor consumenten onlogisch was dat een toestel met een lager nummer beter was (Note 4 tov S5, etc)

[Reactie gewijzigd door Yucko op 23 augustus 2017 18:01]

3 dus. Note 5 is hier niet geweest inderdaad maar daardoor toch juist overgeslagen ;)
hij gaat als het goed is nu het 3e model na de note 4 kopen ... maar overgeslagen heeft hij er dus 2 ;)
Als je een toestel abonnement neemt kun je soms nóg voordeliger uit zijn en krijg je er bovendien maandelijks een hoop belminuten en data bij.
En een hele mooie BKR registratie ;)
De laatste keer dat ik keek was ik nergens goedkoper uit als ik een toestel + abonnement koos ipv los toestel kopen + sim-only. Misschien keek ik verkeerd?
Met jouw reken methode kun je alles goed praten.
Yep,
Heb een Note 5 dual Sim en wil nu deze.
Voor VR is het scherm belangrijk, en zonder pen kan ik al jaren niet meer.

Zou liever 128 of zelfs 256 gb hebben, want ik gebruik hem ook voor mijn drone, met veel films, en VR is ook behoorlijk veeleisend.
Dual sim gebruiken is afzien van de sd kaart.

Huib

P.s. ook Bluetooth 5 wordt spannend
Ik zou je adviseren om een S8+ bijna hetzelfde smartphone dan de Note 8 en heeft maar weinig verschil en je moet het doen met een 3300mAh. Je bespaard nog edns ¤290. Kan je veel meer bier drinken en kan je later en veel sneller een nieuwe smartphone nemen.

Succes verder.
Helemaal gelijk!
Zit hier nog met een stukkie geschiedenis te tikken. (note 3)
Ook op release gekocht voor 750 Eurotjes. Dus moet wel ff doen met de note 8.
Wel jammer dat we hier niet de preorder goodies krijgen. De dex zit ik niet op te wachten😡
Ik ben ook altijd fan van de Note geweest. Had hiervoor een Note 4 en nu een S8+ maar ik kan letterlijk geen enkele reden bedenken om voor de Note 8 te gaan. Imo een overbodig model nu er de plus variant is tenzij je echt een stylus nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door NickyB13 op 23 augustus 2017 19:26]

ja.., wat is je punt? Mag ik mijn eigen mening vormen en mijn zuurverdiende centen op mijn eigen manier besteden?
Tuurlijk mag je dat. Maar kom op een S8 heb je en je koopt de Note 8?? Ik zou zeggen ga zuinig met je zuurverdiende centen om! Laat je niet gek maken door het materialistische systeem! Het geld wat je nu teveel hebt heb je misschien hard nodig in de toekomst!
en wat nou als ik mijn splinternieuwe S8 verkoop voor 500 en ik leg nog 500 bij? Of na twee maanden 300?
Voor een stylus? Je moet het zelf weten, maar in verhouding is dat het toch helemaal niet waard?
Ik ken je niet. Ik bedoelde het alleen maar goed. De voorbeeld die je geeft kan ik ook bedenken. Als jij dat waard vind, prima. Maar je zult je zelf ooit tegen komen wanneer de wind de verkeerde kant op waait. Hoop dat dat nooit gebeurd voor jou zodat je ieder jaar 500 euro extra neer kan tellen voor een pennetje.
Gewoon doen, als je plezier aan hebt dan maakt het niet veel uit wel of niet waard.

Mensen gaan ook honderden euro's uitgeven voor een camping vakantie terwijl je net zo goed thuis kan zitten.

Ik zou zeggen, ga alvast pre-orderen.

Veel plezier,
Ja hoor, maar dan mogen andere mensen je ook voor gek verklaren. Vrijheden gaan beide kanten op. ;)
adviesprijs...
Voor de preorders...
Na een paar weken gaat die prijs ook kelderen.
Onder de ¤ 800,- ga ik hem kopen ;)
En 2GB meer werkgeheugen.
Wat je echt niet vol gaat krijgen.
Want die 4GB loopt om de haverklap vol?


Niet blind staren op specs en kijken naar de praktijk scheelt een hoop geld.
Iets groter scherm
Stylus
Dubbele camera (groter tele bereik)
Dex erbij
Vroeger was de Note serie echt anders (en beter) dan de S-serie van hetzelfde jaar. Waarom zou je voor de S8+ Stytus Edition veel meer betalen dan een S8+? Hij heeft de pen, maar een kleinere accu, FPS nog steeds op die rotplek en is nog steeds spekglad. Als notititeblokje heb je meer aan een 2:3 scherm ipv 18,5:9. De SoC is nog steeds hetzelfde en 6 GB Ram werd tijd, maar is niet erg noodzakelijk. Voor 999 euro laat men deze gewoon liggen. Ik heb nog nooit zo'n stil Note topic op GoT gezien. Nog geen 70 reacties voor het Samsung vlaggenschip van dit najaar.
Ik heb nog steeds de Note 3.
Hij word zwaar gebruikt maar werkt nog steeds prima en ik gebruik nog steeds de 1e batterij.
De enigste reden waarom ik een nieuwe zou willen is vanwege de camera.
Maar gezien de prijs hou ik m'n Note 3 nog maar ff ;)
Hier ook note 3 alleen die van mij is zwaar aan vervanging toe. Nieuwe usb poort erin gezet (en weer slecht aan t worden). Extra grote batterij 8500mAH anders haal ik de dag niet. Valt soms uit als ik foto's wil maken. Soms laat het bereik het afweten. Maar ondanks dat ongeveer 4 jaar plezier van gehad.
Op release ¤750,- neergeteld. Maar de prijs is wel erg hoog van de note 8. Ik wacht ook nog ff af.
Die van mij heb ik nieuw uit de doos gehaald en gelijk custom ROM erop gezet.
Jij ook of draai je de Samsung skin?
Ik heb ook geen echte interesse meer in de Note-reeks en mijn laatste Note was met de Note 2 ik had hem zelfde dag nog toen hij verscheen maar er was duidelijk verschil met de Galaxy S3.

Heb totaal geen spijt dat ik nu de S8 Plus heb. Je bespaard jezelf nog eens ¤290 op dit moment en heb een grotere accu
Ik zie weinig verschil tussen de note en de s8+ en toch betaal je er paar honderd voor, is dit alleen voor de pen en de dubbele camera?
Ja, en een mindere accu.
Al is zo'n pen van Apple ook 100+ EU ... Geen idee of er nog verschillen zijn, maar zo gezien valt het wel weer mee.
Je kunt ook kiezen voor een Tab S3 natuurlijk. Stuk goedkoper, groter scherm, pen erbij. Zal aan het doel van de gebruiker liggen (hoe mobiel wil je zijn), maar lijkt me een stuk interessanter icm een S7 of S8, dan zoveel uit geven aan deze Note.
Of gewoon wachten tot de prijzen weer zakken. Die releaseprijzen zijn altijd over de top.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 23 augustus 2017 17:34]

Een 3ds achtig plastic pennetje vergelijken met de apple pencil? Zit toch wel een kwaliteitsverschil tusse
Zit er, juist vanwege het pennetje, in de Note misschien een ander scherm? Is de stylus echt een stukje plastic? Ik had nl de gedachte dat het een Wacomnpennetje was a la die bij de Surface Pro. Of is het scherm drukgevoelig? Een ander scherm zou imo wel een prijsverschil kunnen verklaren.
Het is een Wacom pennetje, voor zover ik weet. In ieder geval van die functies. Als je van tekenen houdt is het wel uniek.
Als ik even een (oude) bron aanhaal; http://www.knowyourmobile...d-s-pen-birth-galaxy-note dan is het inderdaad een Wacom stylus waar ze gebruik van maken. Dat betekent dat er in ieder geval een layer in het scherm zit, die herkent waar de stylus wordt neergezet of waar deze boven het scherm hangt als je met de pen dicht bij het scherm bent. En kun je dan wellicht ook een losse Wacom stylus van een groter tablet gebruiken?

Die extra layer die de stylus herkent, kost geld voor het scherm, geld voor drivers die geschreven moeten worden voor de stylus etc. Het scherm van de Note is ook (minimaal) groter dan de S8 Plus als ik de comments goed lees. Het is dus een aparte productielijn die deze schermen maakt, want met dezelfde schermgrootte had ik in de S8 Plus en de Note hetzelfde scherm gestopt en inderdaad de stylus voor een belachelijke meerprijs meegeleverd bij de Note. Met de kans dat mensen met een S8 Plus later alsnog een stylus kopen omdat deze ook met hun telefoon compatibel is.

Maar dat is dus niet zo. Apart scherm. En extra camera met grotere CMOS sensor aan de achterkant. Ik zie wel waar de meerprijs gaat zitten. En de Note moet natuurlijk wel "meer Premium" zijn dan de S8 Plus, want bigger and better.

Op mijn eigen Surface Pro ben ik trouwens groot fan van mijn stylus. Maar op een scherm zo klein als een Note? Ik kan af en toe op een Post-It met een gewone pen al niet eens zo klein schrijven om een beetje boodschap door te geven. Laat staan op een scherm van 2960x1440 op een oppervlakte van 6,3", met een stylus waarvan de tip van de punt al 50 pixels in het vierkant beslaat.

Then again, ik ben geen toekomstige klant voor dit toestel, maar zet wel wat vraagtekens bij de Note icm het nut van de stylus (en de belachelijke meerprijs)

[Reactie gewijzigd door vtsalf op 23 augustus 2017 23:13]

Moet eerlijk zeggen de note 8 pen is niet alleen plastic. Hij voelt erg premium aan. Hoe weet ik dat? Was bij het lunch event van Samsung en tweakers.
Zelfs is het verschil al ¤290! De S8 Plus is nu al te koop voor ¤709;- en er is heel weinig verschil of interesse om de Note 8 te kiezen. Dan zou ik die ¤290 op zak houden en heb je een grotere accu. Die ¤290 apart zetten voor toekomstige smartphone
Waar zit nu precies nog de meerwaarde van de note tov de S8+? Scherm (0,1"), CPU, resolutie, allemaal hetzelfde, alleen het pennetje is er extra bij. Maar was de note niet altijd het 'notitieblok' formaat van de S series, groter en meer 'mini tablet' achtig?

Edit, apart dat de PW bij de S8+ 6,2" display aangeeft, maar heeft blijkbaar ook een 6,3?

En dat dan nog eens kleine 200 euro meer dan een S8+, zal best nog wel adviesprijs zijn en zal wel uiteindelijk iets lager liggen, maar afaik kwam de S8+ uit voor 899.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 23 augustus 2017 17:09]

Het verschil is nu zelfs ¤290! Tussen een S8 Plus mid black night en de nieuwe Note 8. De verschillen zijn gewoon te weinig om interesse genoeg te zijn om een Note 8 te kiezen
Dat is een hoop geld voor een iets grotere telefoon, een pennetje, 2GB meer geheugen, een tweede camera en een kleinere batterij. Of zie ik iets over het hoofd? Hoeveel mensen zitten hier nu echt op te wachten?

Buiten de prijs ben ik ook niet zo'n fan van de ronde bollende zij- en boven- en onderkanten van telefoons, wat helaas nu weer een trend is. Maar is natuurlijk een kwestie van smaak.

Beetje oftopic, maar Ik ben wel benieuwd (misschien kan Tweakers dit eens exact uitzoeken?), maar volgens mij zijn de telefoons in de afgelopen jaren enorm duurder geworden en niet in verhouding met features/ontwikkelingen. Of wil de consument (of fabrikanten) sneller dan de ontwikkelingen?
2GB RAM ik vraag me af of dat merkbaar is in het dagelijks gebruik.

een iets grotere telefoon? Nee, hij is absoluut niet groter 6.2 inch naar 6.3 inch dit is belagelijk en had eerder 6.4 inch gezien.

Ik zou altijd kiezen voor een model met de grotere accu erin en dat is de S8 Plus. Pennetje is leuk maar daar ga je ook niet actief gebruiken.

Gezien de prijs van ¤999,- zou een S8 Plus voor ¤709,- beter zijn en bespaar je ¤290!

Ik vind het design van de S8 generatie en Note 8 erg mooi met die randen.
Het gaat bij deze telefoon juist om de pen. Mij lijkt het ook niks, dus geen telefoon voor mij. Voor anderen is het niet te missen, dus is het de juiste koop.

Ik wil bijvoorbeeld absoluut niet veel geld uitgeven voor een telefoon >5.7 inch en zonder stereo speakers. Ieder zijn eigen wensen. Geef je niet om de pen, ga voor de s8(+)
Ben ik met je eens, de pen is wel de usp, maar het ontbreken van een stereo speaker in 2017 kan echt niet meer.... :/
Kon naar mijn mening in 2013 al niet meer. Toen had ik de htc one m7, wat een ding. 1080p op 4.7 inch moet ook nog geëvenaard worden door apple bijvoorbeeld. Die m7 was echt zo'n geweldige phone voor 2013.
Niet mee eens over het pennetje. Ik heb een note 3 en gebruik vaak t pennetje.
Maar om nu ¤290, - meer te betalen weet ik nog niet of ik m wel ga kopen.
1000 euro is echt exorbitant veel geld voor een telefoon, al is dit wel de enige keuze die je hebt als je een stylus wilt (op een paar goedkope lg's na). Is wel de USP dan, blij voor de trouwe note gebruikers dat ze er gewoon weer 1 in nederland kunnen kopen.
Kijk eens in een willekeurige bus/tram/metro. Allemaal schermtuurders. Als je die eens zou vragen wat hun belangrijkste bezit is? Ik ben bang dat het "1: telefoon 2: huis: 3: partner/kinderen" is. En voor mensen voor wie de telefoon het belangrijkste bezit is, daarvoor is ¤1000 natuurlijk helemaal niet veel.
Mensen geven ook exorbitante bedragen uit aan autos. Kijk eens hoeveel ze weggooien voor de "meerwaarde" van een Audi of BMW
Dat is anders. Ik kan een kia optima full option zeker kopen voor een stuk minder geld als een audi of bmw met dezelfde opties, en rijdt beiden heel lekker. Je kan echter niet voor minder geld een high end phone met geïntergeerde stylus kopen. Dit is wel echt het unique selling point. Voor de normale s8 zou ik ook zeggen, voor 250 euro heb je een moto g5 plus, die doet hetzelfde, enkel iets minder snel, foto's zijn iets minder.
¤999 totaal niet waard. Dit is een licht geupdate S8+ met S-Pen en dubbele camera (dubbele camera is overigens ook al op meer telefoons te vinden). Vind het ook vreemd dat de Note8 nog steeds is uitgerust met QuickCharge 2.0. Huidige flagship telefoons hebben QuickCharge 3.0 en zelfs 4 is beschikbaar.
Een mooie kans voor de LG V30.

[Reactie gewijzigd door techje op 23 augustus 2017 19:04]

Zou wel eens de laatste Note kunnen wezen, zie de toegevoegde waarde tov de normal Samsung Galaxies niet echt meer. Eigenlijk stom dat ze na het debacle (explosiegevaar) van de vorige Note niet de kans aangegrepen hebben er direct mee te kappen .
Waarom? De Note toestellen zijn op de Note7 na, altijd awesome geweesy!
Toen was er nog duidelijk onderscheid tussen de Note en Galaxy, nu is het een grote galaxy met een pennetje en tweede camera. Het is meer een Galaxy s8+. (Imo vergelijkbaar met het systeem van een iPhone 7 en 7 plus, waarbij alleen de plus een dubbele camera heeft) en dan is de vergroting van het scherm van de Note tov s8 ook nog eens bijna te verwaarlozen.

[Reactie gewijzigd door Joost124 op 23 augustus 2017 17:21]

Wat zou je nog meer willen zien in de Note 8 om de aanschaf te rechtvaardigen?
Een betere accu dan de goedkopere variant en betere hardware? Voor die prijs...
Ben ik helemaal met je eens dat het gewoon de S8+ is met een heel klein beetje verschil met de Note 8.

Toen ik voor de Note 2 ging en hij net 1 dagje te koop was, zag je meteen grote verschil met de Galaxy S3. Nu zijn de verschillen zo klein dat ik geen spijt heb dat ik nu de S8 Plus heb.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 23 augustus 2017 20:44]

Hij is inderdaad niet super speciaal anders dan de S8+. Komen ook maar 2 kleuren uit. Maar hij voelt naar mijn mening veel beter dan een s8+ ( hoeken zijn veel scherper), vind de s8+ te rond. Ook de afgeronde hoeken vallen wel mee. Voor minder dan bij de s8+.
Samsung kennende brengen zij later wel andere kleuren uit, ergens in de kerst alleen tegenwoordig maakt
het niet veel meer uit want voorkant is standaard zwart, alleen achterkant is van ander kleur, LED view case erom heen en dan zie je het niet meer
Ik vind het wel iets dappers hebben, gewoon na een totale mislukking en enorme financiële schade toch gewoon doorgaan.
Daarnaast zou ik het zelf na z'n fiasco ook minimaal nog 1 keer wat knaps neer willen zetten ;)

Als je al afhaakt omdat het een keer tegenzit wat voor imago krijg je dan...
De Note 7 was prima; enkel de accu was slecht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*