×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bethesda brengt Fallout 4: GOTY-uitvoering met alle dlc op 26 september uit

Door , 65 reacties

Bethesda kondigt een Game of the Year-uitvoering van Fallout 4 aan. De heruitgave van de game uit november 2015 bevat alle eerder uitgebrachte dlc en komt op 26 september beschikbaar voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Bethesda heeft nog geen prijs bekendgemaakt van de GOTY-editie. Zoals gebruikelijk bij GOTY-bundels is alle dlc inbegrepen. Het gaat om zes uitbreidingen, waaronder de twee grote verhaaluitbreidingen Nuka-World en Far Harbour. Al deze inhoud was eerder al los beschikbaar en via een season pass.

De GOTY-versie is daarnaast voorzien van alle uitgebrachte updates en verbeteringen, zoals de Survival Mode en ondersteuning voor mods. In de VS gaat Bethesda Fallout 4 G.O.T.Y Pip-Boy collector editions uitbrengen voor 100 dollar. Deze versie is alleen in Amerika te koop bij fysieke winkels. Van de originele game bracht Bethesda bij de release in november 2015 ook gelimiteerde versies met een fysieke Pip-Boy uit.

De oorspronkelijke Fallout 4-uitgave met Pip-Boy-replica

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

10-08-2017 • 15:58

65 Linkedin Google+

Reacties (65)

Wijzig sortering
Ik vind die "game of the year" zo'n misleidende term.
GOTY betekende vroeger dat een spel echt enorm veel awards had gewonnen bij veel "gerennomeerde" bladen, sites en conventies/beurzen.

Ik heb ergens nog een GOTY liggen van Half Life, Unreal Tournament '99 en The Witcher en op die verpakking staan massa's awards.
Tegenwoordig is GOTY vrij nietszeggend en kan je het beter zien als "complete edition". Af en toe heb je nog uitgevers die voor een originele naam gaan, zoals Darksiders met "Warmastered" en "Deathinitive".

Voor de langzame gamers (zoals ik) zijn deze uitgaves trouwens wel fijn, want je krijgt dan alle DLC, bugs die gepatcht zijn en een lagere prijs.

[Reactie gewijzigd door Vrijdag op 10 augustus 2017 18:42]

De titel GOTY wordt al misbruikt sinds het is ontstaan.
Als ik zo kijk, ondanks dat ik ze niet allemaal even leuk vond. Ben ik het met de meeste GOTY's van de jaren 90 echt wel eens.

Goldeneye, Legend of Zelda, UT, Sims, Super Mario 64, Soul Calibur, Final Fantasy, Dragon Quest, Super Smash, Tony Hawk, Tomb Raider, Tekken, Myst, Oddworld, Total Annihilation, Everquest, Street Fighter.

Handje vol titels per jaar, verdienen het allemaal ook eigenlijk wel.

Nu, het meeste klopt opzich nog wel. Maar het zijn er zo...zoooooo veel. Zijn er maar weinig die meerdere keren winnen en als ze dat wel doen, ja joh, er zijn 10x zo veel GOTY uitreikingen, de oude wonnen allemaal wel een handje vol keren de GOTY titel.
Ik ook, ik zat me af te vragen, sinds wanneer heeft Fo4 een Goty award gekregen dan? Dus ik ging even googlen en kwam deze wiki tegen: https://en.wikipedia.org/...f_Game_of_the_Year_awards , het is niet zoals een oscar ofzo waar het door 1 partij bepaald wordt, maar er zijn echt knetterveel instanties die dat doen. Tweakers kan ook zijn eigen goty-awards uit gaan geven.

Zal er vast wel een partij tussen zitten die de game een goty-award heeft gegeven (BAFTA, D.I.C.E. Awards en MMGN blijkbaar) ... zegt dus inderdaad helemaal niks.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 10 augustus 2017 16:15]

Hoezo? Fallout heeft meerdere GOTY awards gewonnen. Opmerkelijk is wel dat ze er erg laat mee zijn gezien dat in 2015 was.
Nog even 1x de 'platte' Fallout4 cashen, voordat ze over een paar maanden de VR versie weer voor de volle mep gaan verkopen.
Ja 'vroeger' betekende dat iig nog iets. Nu is het een mismaakte marketing term geworden |:(
"Vroeger" was alles beter.
Eens, Ik heb ook het gevoel dat voor veel mensen Fallout 4 aardig tegenviel. ( inclusief mijzelf)
Zie het nut niet echt van deze GOTY. Fallout 4 schommelt al een hele tijd rond 15-20 euro. De Season Pass kost ongeveer 30 euro.

De versie met Pip-Boy heeft wel een heel aantrekkelijke prijs.
Ik dacht juist dat de Season Pass nog steeds buitenproportioneel hoog stond buiten aanbiedingen om? Voor de consoles is de prijs in ieder geval nog vijftig euro... En dat terwijl maar één van de DLC echt de moeite waard is (heb ik me laten vertellen).
De 2 grote dlc's, Far Harbour en Nuka World zijn het allebei wel waard hoor. Zit genoeg content in om hun prijs te rechtvaardigen. De andere DLC's zijn 'wel aardig'. Of je er wat aan hebt ligt grotendeels aan hoe leuk je het settlement building vind want ze zijn met name daar op toegespitst (ondanks dat het een vreselijk glitchy systeem is), met uizondering wellicht van Automatron. Die voegt nog een aardige quest toe en voegt een nieuwe functionaliteit toe dat niet volledig op settlements gericht is (zelf robots bouwen).

Dit is juist een game waar ik van zou aanraden alleen de maingame te kopen en spelen. En afhankelijk van wat je tof vind aan de game, besluiten welke DLC's te nemen.
Automatron maakt wat mij betreft settlements bouwen weer wat draaglijker omdat je settlers kunt vervangen door robots zoveel je wil :P
Lang leve compleet geautomatiseerde settlements :D
Klopt, zit alleen een stink irritante bug in waardoor je robots plots naakte protectrons worden en default naam krijgen. Nogal lullig als je een heel leger aan vol geupgrade sentry bots hebt gebouwd en zo alle settlements aan elkaar hebt geknoopt. (Lijkt alleen bij provisioners te gebeure)

En ook jammer dat robots het dialoog missen om als vendor te kunnen functioneren. Verder erg handig om te gebruiken als scavengers, defense of farming (of zelfs minutemen artillerie).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 11 augustus 2017 00:26]

Op Steam is het ook nog gewoon 50 euro voor de DLC. Ik had gehoopt dat de prijs misschien tijdens de sale normaal zou zijn maar ook nog niet echt. Hopelijk gaat dit (release goty) gepaard met een leuke prijsdaling. Misschien dat het met de moeite waard is met de volgende sale...

[Reactie gewijzigd door klaw op 10 augustus 2017 19:20]

Ik had vorig jaar de season pass gekocht (25 euro) op het moment dat ik de geruchten over Fallout 4 VR hoorde. Altijd er vanuit gegaan dat dat een DLC zou worden. Maand daarna werd season pass 50 euro dus dat leek de geruchten te bevestigen.

Wat een deceptie dat Fallout 4 VR nu als een aparte game (mijn huidige DLC's niet eens toepasbaar) voor 60 euro te koop staat..

Deze GOTY word ik dan ook niet echt enthousiast van.

[Reactie gewijzigd door Shaflic op 11 augustus 2017 07:53]

Op steam is F4 nog 30euro en de season pass 50euro.
Als deze GOTY edition rond de 50euro kost op steam is het dus al een betere koop.
Bovendien zal de prijs van de GOTY ook wel blijven dalen.
17,95 voor Season pass als je ff googled :p
Het heeft wel nut:
Christmas/holiday season sales 2017.

Er zullen heel veel doosjes Fallout 4 GOTY voor de consoles over de toonbank gaan als cadeau.

PC gebruikers is een ander verhaal...
Ligt er heel erg aan welke pipboy het is, is het dat lompe telefoon hoesje, of is het dat op zichzelf staande apparaat?
De "echte" Pipboy is volgens mij hier überhaupt niet verkrijgbaar voor zover dat nog op gaat met internet en worldwide shipping.
Geduld is een schone zaak. Ben vaak met de muis/controller over de aankoop gegaan van Fallout 4. Toch met moeite kunnen wachten. Zelfs nu nog even wachten totdat hij bij een sale nog iets goedkoper wordt.
Groot gelijk, deze game is niet de volle prijs waard. Begrijp me niet verkeerd, je gaat er een hoop lol aan beleven. Maar het is simpelweg niet de RPG meer die het was. Ze hebben, wss door het succes van Skyrim, behoorlijk wat elementen uit die game overgeheveld. Daarmee het eigen smoelwerk dat Fallout bezitten nog verder om zeep geholpen.

Mooi in de steam sales aanschaffen idd, of op g2a/kinguin achteraf.
F3 was voor mij als F1/2 fan al een enorme deceptie. Een echte turn-based, top-down game omtoveren in (semi-)realtime FPS met roleplay-elementen? Leuk, maar noem het dan niet deel 3.
Nu heb ik zelf destijds F1/2 niet gespeeld, en kan er niet over oordelen. Maar deel 3 was toch echt een volwaardig 'RPG'. Je keuze's hadden een behoorlijke invloed op hoe het verhaal liep, welke gear je krijgt en welke characters je om je heen hebt. Leuke characters ook, facties die echt hun plek hadden in 'the wasteland'.

Dit hebben ze in Fallout 4 om de een of andere reden er volledig uitgehaald. Maar wel random skyrim loot erin gestopt, en wapens modden wat uiteindelijk geen reet toevoegde |:( .
De leukste toevoegingen zijn zelf een vault of dorpje bouwen. Waar ze simpelweg bestaande mods voor 'gebruikt' hebben en er een prijskaartje aangeplakt hebben.
Persoonlijk vond ik Fallout 4 beter dan Fallout 3 en NV vanwege drie redenen:
  • betere combat
  • mooiere wereld om te ontdekken
  • betere mainquest
De eerste twee aspecten zijn ook de dingen die je het meeste doet. Het enige echte grote nadeel was het beperkt aantal side quests. Het RPG element is uitgekleed maar dat vond ik toch al niet zo opvallend in deel 3 en NV. Op www zijn er hele oorlogen hierover gevoerd en met name de NV fans zijn nogal luid.
Mainquest beter? Dan heb je een behoorlijk afwijkende smaak ;) Maar goed, daar valt niet over te twisten.
De enige invloed die je had op het verloop van de main quest, was kiezen tussen 1 van de 3 facties :O

Idd eigenaardig dat NV en Fallout 3 een haast aparte fanbase lijken te hebben. NV fans vinden deel 3 kut, en fans van deel 3 vinden NV kut.
Aangezien NV geschreven is door de makers van deel 1 en 2, kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Ik vind fo4 een geweldig spel, maar de mainquest heeft daar behoorlijk weinig mee te maken. Ik stel dat ook zo lang mogelijk uit omdat het simpelweg niet veel voorstelt. De enige echte invloed die je kan uitoefene is welke factions overblijven. Voor de rest is het einde praktisch hetzelfde (zijn eigenlijk maar 2 echte eindes, voor of tegen institute).

Dus eens dat mainquest niet veel soeps is, FH of NW had ik veel meer mee.

Fo3/nv nooit gespeeld, maar het kost niet veel moeite om een betere mainquest te komen dan die van fo4.
Dat had ik ook met GTA3, wat een heiligschennis vond ik dat ... is toch een behoorlijke franchise geworden.

Zie het zo, zonder fo3/fo4 was fallout gewoon doodgebloed en had je alleen fo1 en fo2 en daarna gewoon niks. Zie het voor je zelf dan als totaal andere games die toevallig de zelfde lore/setting (soortvan) gebruiken.
Daar heb je wel een punt idd. Grand Theft Auto is uitgebloeid tot een van de meest succesvolle (terecht imo) franchises. Verandering kan positief uitpakken. Echter heb ik er bij Fallout mijn twijfels over, gezien de richting die ze hebben gekozen.
Waar de eerste 4 fallout's (inc NV) nog een RPG waren, is het nu een shooter. GTA 3 was simpelweg een 3d versie van het GTA concept. En de serie was al volwassen bij Vice City, als in 100% af niets meer op aan te merken.

Echter even off-topic, omtrent GTA. Leslie Benzies heeft de game gemaakt wat het vandaag is. Maar de broertjes Hauser en hun gigantische ego hebben 'm aan de kant gezet. Ik heb nog weinig vertrouwen in de GTA serie. Jammer want de SP van deel 5 was uitmuntend, helemaal grijs gespeeld.
Het zal wel aan de leeftijd liggen. Ik heb Fallout ook groot zien worden. Het is ook gewoon een nummer vier. Dan is de verrassing er wel een beetje af. Heb alle delen gespeeld. Laat ze maar eens een nieuwe setting bedenken.

Maar zelfs als het een top game was, zou ik het geld er niet direct voor over hebben. De game-industrie stelt me wat te vaak teleur. Koop het full-price; week later in de sale prijs gehalveerd. Koop het spel; week later extra DLC aangekondigd etc. Ik wil gewoon niet het gevoel hebben dat ik wat mis, dat alle bugs eruit zijn en niet teveel betalen. En dus heb ik gemerkt dat ik achteraf het meest blij was met mijn GOTY-aankopen.
Ja, goed idee. Ik had me ook moeten beheersen. Ik heb 'm ongeveer een jaar geleden gekocht in een sale, maar nog niet eens geïnstalleerd. En nu nog steeds eigenlijk niet zoveel behoefte (en tijd) om 'm te gaan spelen. Had beter op zijn minst kunnen wachten op deze onvermijdelijke GOTY versie.
Geduld is een schone zaak.
/r/patientgamers is aan het lekken. :P

Inderdaad. Ik ben blij dat ik op de handen heb gezeten, ondanks dat ik de special editions van Fallout 3 en NV in het bezit heb. Fallout 4 lijkt het in zoveel opzichten 'net niet' om het voor de volle prijs aan te schaffen. Ook wacht ik nog even op Fallout 4 VR, die in oktober uit moet komen. Hopelijk zit daar ook alle DLC bij. Dan is het vanaf dan alleen nog wachten op een goede aanbieding (Holidays sale?).

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 10 augustus 2017 16:37]

Ik vond de maingame al vrij mediocre, hierdoor wordt het dan ook moeilijker om de G.O.T.Y edition aan de bevelen.
De reden hiervoor is vrij simpel, de helft van de dlc is filler content wat een paar simpele mods ook hadden kunnen doen, en de grotere dlc zijn wel beter maar de G.O.T.Y moet dan wel goedkoper zijn dan de maingame + die 2 losse goede bij elkaar.
de prijs van de 2 goede dlc en de main game zijn op steam nu samen 65¤

Source: Steam Overwhelmingly negative ratings op de andere dlc.
Dat ze ook zo schaamteloos de populairste mods tot DLC omgetoverd hebben, wat gaat er toch allemaal mis daar bij Bethesda?
Doet me aan CoD denken, een bedrijf die niet helemaal meer lijkt te weten wat hun klanten nu precies willen. Vervreemd door zeurende aandeelhouders en slecht management of juist een teveel aan management. En dat zie je terug in de verkoopcijfers uiteindelijk. Het duurt wel even, er zijn een hoop optimistische gamers, maar uiteindelijk haken mensen af.

Het is niet voor niets dat de WW2 van CoD zo gehyped word. Wat wss weer een ramp gaat worden op de PC, maar goed dan hebben ze al heel wat kopietjes verkocht.
Eindelijk :). Ik ben niet meer zo happig met het aanschaffen van games zodra ze uitkomen, dan wacht ik liever een tijd(je) op de GOTY versie. Tegen die tijd zijn er veel mods, veel online tutorials/fora en vooral veel bugs gekilled. En de prijs is dan ook gezakt :P. Daar begon ik mee met Civilization V - toen die uitkwam heb ik de volle mep betaald en zat ik met een spel dat niet goed speelbaar was i.v.m. memory leaks en andere bugs.

Ik snap het verdien model wel - waarom een product in één keer verkopen als je het ook in delen kunt verkopen om zo meer te verdienen? Als je er mee weg komt, prima. Het spel vroeg uit brengen maakt dat je veel input krijgt vanuit de gebruikers om zo het spel door te ontwikkelen. Anyway, GOTY ahoy :9~
Misschien als Skyrim uit is voor de Switch, dat Fallout ook op de Switch kan verschijnen. Ik denk dat Fallout 3 dezelfde engine gebruikt. Leuk om deze spellen mee te kunnen nemen onderweg of in de tuin te spelen.
Vreselijk spel vol met bugs en glitches. Grafisch ziet het er ook gaar uit.

Ik wacht wel op hun nieuwe Elder Scrolls game.
? Vol met bugs & glitches? Zal wel iets met je PC te maken hebben. (ik heb nog nooit problemen gehad met dit spel)
Ja, vol met bugs en glitches, als jij beweerd dat je er geen last van hebt dan heb je het spel serieus niet lang genoeg gespeeld (of je hebt ze niet gemerkt / wist niet dat het anders hoort te werken / etc).

Ik ben zelf een grote fan van de game, heb het echt veel gespeeld, maar er is absoluut echt te veel mis met die game. Zelfs na een lading patches. Je MOET het spel modden om een aantal dingen in het spel aan de praat te krijgen want out-of-the-box werken ze gewoonweg niet.

Daarnaast ook nog dikke performance issues en gamecrashes (ook zonder mods).

Ik vind FO4 geweldig, maar ik zou erg aarzelen om hem aan iemand anders aan te raden. Voor mij is het een haat/liefde relatie.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 10 augustus 2017 16:27]

Je MOET het spel modden om een aantal dingen in het spel aan de praat te krijgen want out-of-the-box werken ze gewoonweg niet.
Zoals? Game niet ge-mod (want gespeeld op de PS4 toen de game uitkwam) en gewoon, zonder issues alle missies kunnen doen en het spel dus zonder problemen uitgespeeld (zelfde geldt voor de DLC toen ze uitkwamen).

[Reactie gewijzigd door JoeyPrr op 10 augustus 2017 16:46]

Op de ps4 nog al liefst? Waar het spel niet boven de 25 fps uitkomt, en zelfs met 10fps voorbij stottert in downtown boston (is nooit gefixed)? Noem je dat zonder problemen?

Voor de duidelijkheid, ik heb zo'n 1000 uur in het spel zitten op de ps4. Vind het een geweldig spel, maar heb ook vaak genoeg zitten vloeken vanwege de niet normaal vele problemen die het spel heeft.

Dus ik geloof echt niet dat je de game serieus gespeeld hebt.

Dingen die niet werken: Lees wat de ufo4 patch allemaal fixed (alsjeblieft: https://afkmods.iguanadon...%20Version%20History.html), ufo4 is een mod voor de pc die een hoop issues aanpakt. Lijst is niet normaal lang, en die zelfde dingen zijn aanwezig op de ps4 maar vanwege beperkte mod support NIET te fixxen.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 10 augustus 2017 16:55]

Ik ken de mod (speel het nu op de PC, 400+ uur), en die fixed voornamelijk dingen die in bepaalde omstandigheden glitchen, maar niet gamebreaking zijn. Maar jij geeft aan dat je de game MOET modden en dat er dingen zijn die simpelweg niet werken (= gamebreaking), en dat is overdreven. Anders hadden legio mensen waaronder jij, de game op de PS4 niet kunnen uitspelen en was er een enorme outrage geweest. Lage FPS? Glitches? Sure, maar nog steeds te doen, acceptabel is een ander verhaal.

Geef nou eens een concreet voorbeeld van iets wat letterlijk niet werkt (en dus progressie tegenhoudt) zonder mods.

[Reactie gewijzigd door JoeyPrr op 10 augustus 2017 17:07]

Nee dan lees je verkeerd :) ik zeg dat je de game MOET modden omdat anders een hoop niet werkt.
(Dat = gamebreaking, is je eigen aanname)

Nooit gezegd dat het gamebreaking is (al zit dat er ook genoeg in, crashes en questlines die niet verder gaan).

Concrete voorbeelden waar ik zelf vrijwel iedere playthorugh mee te maken krijg:

Verdwijnende inventories bij settlers, robots die hun complete modset kwijtraken, lvl4 vendors die niet te recruiten zijn, als ze eindelijk wel gerecruit zijn, kunnen ze spontaan weglopen om onte duiken bij een random encounter. Synth infiltrators in settlements, zonder dat er synths zijn. Brahmin die overal en nergens vast komen te zitten in kamers/bovenop gebouwen. Companions die verdwijnen naar de "dev test chamber" (en dus permanent kwijt, dus quest niet af kunnen maken)... zware performance issues (dat het spel duidelijk onspeelbaar maakt) pff kan zo nog wel ff doorgaan..


Wil je klagende mensen zien? Ga maar es op reddit kijken

Edit: oh een gamebreaker die ik meermaals heb gezien, onder bepaalde onstandigheden loopt het saven vast als je een bepaalde molerat in vault88 killed. Kan dan letterlijk niet meer saven
Heb ik 3x gehad (betekend dus terug naar eerdere save, hopen dat het helpt (deed het niet) dus overnieuw beginnen)

Vrijwel al deze issues zitten er sinds vanilla in (of sinds de dlc die de feature heeft geintroduceerd) en zijn nooit gefixed

[Reactie gewijzigd door Zoop op 10 augustus 2017 17:27]

Heb ik zeker een perfecte pc, want ik heb echt nog nooit een crash gehad en ik speelde het sinds het begin.
En ook niet echt performance issues gehad, terwijl mijn PC toch echt antiek is anno 2017 (i5 2400/8GB HD7850/2gb)
Dat zegt niet echt veel. Als je het spel gewoon in 1 ruk uitspeelt, dat zal je vast niet zo veel problemen tegen komen (of je herkent de problemen simpelweg niet, omdat je er niet mee bezig bent).

Speel je het spel iets wat meer, alle sidequests willen halen, alle collectibles, settlements uitwerken etc dan zie je heel snel hoe veel er niet af is/niet werkt/crashed etc.

Zeer zeker settlements is 1 groot glitchfestijn. Als je veel bezig bent met powerlines en switches, heb je binnen no time een gamecrash te pakken.

Zullen genoeg mensen zijn die er door heen wandelen zonder de problemen te herkennen. Maar kijk maar es op reddit, waar de wat meer dedicated spelers zitten. Iedere dag regent het daar klachten over glitches en crashes.

Over performance issues heb ik het met name over consoles. Daar kan je namelijk weinig aan doen als het spel kut draait (bij pc kan je je eigen machine/software nog de schuld geven), maar als die game out of the box niet eens 30fps gemiddeld haalt en zelfs in drukke gebieden (midden van de map) zelfs naar 10fps dipt, vind ik echt niet kunnen

Je hebt gewoon veel geluk gehad

[Reactie gewijzigd door Zoop op 10 augustus 2017 17:48]

Een kennis van mij had de "concussion bug" zoals hij het noemde (Xbone). Spel werd onspeelbaar volgens hem. Hij is iemand die obsessief voor de 100% gaat met alle spellen die hij speelt en na heel veel uurtjes in het spel moest hij hem aan de kant leggen. Ik heb er zelf geen verstand van, ik speel voornamelijk gw2 maar zoals ik het hoor over nieuwe spellen die uitkomen waag ik me er niet zomaar aan om 40 - 60 euro (veel geld voor mij) euro neer te leggen voor een spel waar ik veel/lang plezier wil hebben.
Ik ben er zelf ook zo een, ik heb het alleen nog niet opgegeven :p ik speel het nog steeds. Heb er makkelijk 1000 uur in zitten, dus voor mij is het spel zijn geld meer dan waard.

Vind de game zelf, de setting en alles gewoon hartstikke tof. Maar de bugs verpesten wel een hoop (voor mij niet genoeg om het opzij te leggen, maar zou het een ander niet aanraden).

Het settlememt systeem werkt zo ruk, maar het houd me wel bezig, overal perfect lopende settlements te hebben (fully automated vault met dag nacht cyclus voor verlichting, zonder mods). Ben wel tig keer opnieuw begonnen omdat of de ai het niet snapte, of een dikke glitch, of ik kon n vendor die ik er in wilde hebbe niet recruiten.

Moet zeggen dat ik zelf geen een andere mainstream game ben tegen gekomen met echt ZO veel problemen.

Een collega van mij was aan de game begonnen omdat we er over praatte (ik steek er tenslotte nog steeds veel tijd in), maar waarschuwde hem wel voor de bugs.

Hij was eraan begonnen, had automatron dlc erbij (enige dlc die van begin af aan iets toevoegt, de anderen kan je later pakken) had er lol mee, is een leger aan robots gaan bouwen tot plots n bekende bug opdook die al je robots van upgrades stripped. Hij is er toen mee gestopt, had er zo veel werk ingestoken maar zn progress was allemaal weg.

Tsja... ik ken de bug, is naar, weinig aan te doen op console ...

Oh en ik heb de concussion bug zelf gelukkig nooit gehad, maar heb de klacht regelmatig op reddit voorbij zien komen. Ik geloof dat het inmiddels wel gepatched (een van de weinige dingen) is maar vaak moet je dan een nieuwe playthrough starten, dat soort fixes kunnen vaak een broken save niet fixxen, dus je moet maar opnieuw willen beginnen...

[Reactie gewijzigd door Zoop op 10 augustus 2017 20:16]

Inderdaad, ik heb ook nog nooit echt ergens last van gehad. Waar ik me wel wat op voorbereid had gezien mijn ervaringen met FO3, maar dat viel dus enorm mee.

The GOTY editie komt inderdaad rijkelijk laat, ik verwacht dat de meeste fans het spel en de gewenste DLC allang gekocht hebben. Jammer dat die pipboy versie alleen in de US beschikbaar komt...
Ik heb een PS4 maar ik speel bethesda games alleen op de PC, de slechte ervaring met skyrim op de PS3 was genoeg.
Als Bethesda nou eens komt met nieuws over ES6, that'd be great!
Ze hebben toch aangegeven eerst aan een aantal andere grote projecten te werken. Zodra die wat verder zijn kunnen ze BEGINNEN met de ontwikkeling van ES6. Daar zijn ze nu nog niet mee begonnen. Dus kan er nu ook geen nieuws komen over ES6, want er valt nog niets te vertellen.
Jeej eindelijk een complete met de meeste bugs eruit editie :*)

Helaas worden de games sinds fo3 steeds meer shooter en steeds minder fallout maar ik wil dit verhaal toch ook weer meemaken.
Oh eindelijk de goty! ik heb FO4 al op steam en op XB1 maar nog geen dlc dus kom maar op :D

Naast basic game komt de meeste content van de modding community maar voor sommige mods is ook dlc nodig dus een win en win situatie voor mij als gamer voor een paar tientjes.

Dit is een prachtig voorbeeld hoe studio's en modders en gamers elkaar kunnen helpen dus bedankt Bethesda en hun community! ik koop ook deze goty ;)