Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Lenovo en Disney onthullen Star Wars-game en ar-smartphonebril

Door , 20 reacties

Lenovo en Disney hebben op de D23-beurs in het Amerikaanse Anaheim een ar-bril getoond, die werkt door er een smartphone in te plaatsen. Een van de games draagt de naam Jedi Challenges, waarvan een korte teaser is getoond.

Volgens Polygon wordt deze game de eerste titel voor de headset, waarvan nog geen verdere details bekend zijn gemaakt. In de game maakt de speler gebruik van een lightsaber als vervanging van een motion controller. De bedrijven hebben nog geen tijdstippen voor een mogelijke release genoemd, op een speciale website is alleen te lezen dat de headset 'binnenkort beschikbaar is via Lenovo en Best Buy'.

Daarnaast zijn op het evenement beelden van andere games getoond. Zo laat een van de titels spelers deelnemen aan een potje Holochess. Andere beelden toonden onder meer veldslagen waarin AT-AT's werden ingezet.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

17-07-2017 • 13:09

20 Linkedin Google+

Reacties (20)

Wijzig sortering
De force (ja die ;)) feedback zal ook erg belangrijk zijn. Je kan natuurlijk niet door een andere lightsaber heen slaan, terwijl niets in de werkelijkheid je tegenhoudt. Daardoor is de positionering in het spel en je daadwerkelijke handen ineens heel anders nadat je tegen een object komt waar je virtueel niet doorheen kan. Op zich niet zo erg, maar de beweging die daar virtueel uit vloeit moet wel realistisch zijn (dus niet dat hij ineens synct naar een volledig andere positie omdat je in het echt bent doorgezwaaid) en ook nog eens het gevoel geven dat je zelf niet constant de positie van je eigen handen hoeft te 'herstellen'.
Als de tracking van de lightsabre goed werkt, dan komt de natte droom van elke starwars fan uit. Jammer dat er geen gameplay getoond wordt, hopen dat het geen Starwars Kinect fiasco word

[Reactie gewijzigd door nlooije1 op 17 juli 2017 13:12]

Ik denk dan dat elke star-wars fan erachter komt waarom al die Jedi "de force" hebben en moeten beschikken over goede reflexen en veel trainen. De gemiddelde starwarsnerdfan zal daar vast niet over beschikken :P :Y)

Moet zeggen dat ik de VR demo van Star Wars best grappig vond (alhoewel die erg kort was).

[Reactie gewijzigd door waah op 17 juli 2017 13:48]

Eindelijk eens een combinatie van een workout en gaming. Niet slecht! Kunnen we eindeljik overgewicht een beetje verhelpen in de gaming community.
Als je ziet hoeveel mensen klagen over "Van VR wordt je moe en kan je geen lange gamingsessies houden" dan ben ik bang dat de gaming-community er niet op zit te wachten.

Maar hell, ik zou liever mijn workout krijgen vechtend tegen Darth Vader, dan vechtend met een paar dumbells voor een spiegel in de sportschool.
Lijkt me anders wel een gaatje in de markt. De VR/AR sportschool ervaring voor de mensen die niet willen/durven naar zo'n sportschool te gaan.
sprekend als iemand die wel een beetje verstand van gezond leven heeft:

helemaal mee eens!
de enige goede workout is de workout die je volhoudt.

leuk, zo'n gym. maar als je dat saai vindt, dan doe je het na een tijdje niet meer.. als dit meer kids/zolderkamernerds aan het bewegen krijgt... des te beter... (liever zonder computerschermen natuurlijk, maar ach... modern times)


los daarvan: leuk concept! ben benieuwd! :)

[Reactie gewijzigd door Rnej op 17 juli 2017 19:38]

Eindelijk eens een combinatie van een workout en gaming.
Wii Fit gemist zeker? Of al die andere work-out games op platforms zoals de Wii, Xbox Kinect en PS Move?
Je gaat zo'n Wii Fit toch niet onder "gaming" zetten?
Leuk voor een paar minuten, daarna is het gewoon saai.
Dat de games jouw aandacht niet vast kunnen houden is jammer, maar het was zeker langer leuk dan een paar minuten.
Dat zijn geen games hé...
Die reflexen zijn het probleem niet, conditie waarschijnlijk wel.
Als dit een beetje goed werkt wordt het een gigantische hit
Absoluut, maar het is zo moeilijk om bijvoorbeeld jedi krachten te geven. Denk een beetje Kyle Katarn in Jedi Outcast bijvoorbeeld, al die tricky levels en de jedi jumps die je moet maken. Force push en zo zal nog wel gaan, maar wanneer je moet springen of zo, dat wordt echt tricky om dat goed over te laten komen in VR.

Desalniettemin, ik kan pogingen tot innovatie alleen maar toejuichen, en al lukt het niet, maakt het op z'n minst een basis voor iets nog beters.
Ik mag hopen dat het springen er niet bij komt anders zullen veel mensen een aparte kamer moeten hebben om te gamen (met zachte muren en ook een gymzaalmat als vloerbedekking ;)). Los daarvan denk ik wel dat het een leuke ervaring is om op deze manier (met de handen) te gamen! Jammer dat het filmpje niet echt een goed idee geeft van de ervaring...
Ik heb eigenlijk niks met VR of AR of iets, maar als dit goed uitgewerkt word ... SOLD!
En nu voor de Vive en Rift, als kloon soldaat. :)
Dan kunnen ze op mijn geld rekenen!

De jedi zijn een stelletje zelf-ingenomen hypocrieten, maar de kloon soldaten hebben Star Wars voor mij gemaakt.
Shut up and take my money!
En weer iedereen op de star wars hype train. Dat ging ook al zo goed met EA's Star wars game.
Hopelijk is het ook op de htc vive te spelen.

Ik hoop ook dat er binnenkort een algemene standaard voor vr uitkomt waardoor alle games op elke vr bril kunnen gespeeld worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*