Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Sony heeft meer dan een miljoen exemplaren van de PlayStation VR verkocht

Door , 102 reacties Linkedin Google+

Sony heeft sinds de introductie in oktober 2016 meer dan een miljoen exemplaren van de PlayStation VR-bril verkocht. Dat heeft de directeur van Sony Europa, Jim Ryan, gezegd tijdens een interview. De eerder gemelde tekorten moeten grotendeels zijn weggewerkt.

Volgens Jim Ryan was het voor Sony onzeker of de PlaySation VR een succes zou worden. Dat er nu meer dan een miljoen exemplaren van zijn verkocht, hangt volgens Ryan onder meer samen met de manier waarop Sony de brillen in de markt heeft gezet. Volgens de topman heeft Sony de PlayStation VR beschouwd en neergezet als een platform en niet als een peripheral.

In februari werd duidelijk dat Sony al 915.000 PlayStation VR-brillen had verkocht. De fabrikant meldde toen dat er sprake was van tekorten, met name in Japan. Inmiddels moeten deze tekorten grotendeels zijn weggewerkt. In de herfst moet de verkoop een nieuwe impuls krijgen, als Sony de levering in Zuid-Amerika start.

Uit recent onderzoek van analistenbureau IDC blijkt dat Samsung marktleider is op het gebied van vr-headsets. Samsung leverde in het eerste kwartaal van 2017 489.500 exemplaren van de Gear VR; Sony kwam niet verder dan 429.000 PlayStation VR-brillen. Vive-maker HTC en Facebook-dochter Oculus staan op plek drie en vier. De Vive ging volgens IDC 190.000 keer over de toonbank, bij de Rift was dat 90.000 keer, schat IDC op basis van informatie van retailers. In het eerste kwartaal zijn in totaal meer dan 2 miljoen vr- en ar-brillen verkocht.

De PlayStation VR lijkt een stuk vaker over de toonbank te gaan dan zijn concurrenten Oculus Rift en de HTC Vive, die ook aanzienlijk duurder zijn. Volgens onderzoeksbedrijf SuperData Research zijn er tot eind 2016 243.000 stuks van de Oculus Rift en 420.000 exemplaren van de HTC Vive verkocht.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (102)

Reactiefilter:-1102090+140+26+30Ongemodereerd40
De fabrikant meldde toen dat er sprake was van tekorten, met name in Japan.
Dat verbaast me niks. Toen ik de afgelopen tijd in Japan en Taiwan was, zag je veel openbare VR demo's (PSVR en Vive) en iedereen, van jong tot oud, deed daar enthousiast aan mee.

Een paar weken terug was er een VR demo voor de Mediamarkt in Utrecht en binnen had je de PSVR, maar je zag alleen maar kinderen die het uitprobeerden. En ouders die hun kinderen ermee lieten spelen. De PSVR was al compleet verwoest.

Was wel onder de indruk van de PSVR. Field of view was nog iets groter dan bij de Vive en geen screen door effect. De motion controls waren wel een stuk minder vloeiend en meer jittery dan bij de Vive.

Moet ook zeggen dat de Media Markt imo complimenten verdient voor het promoten van VR. Ik zag er zelfs de Oculus Rift liggen en de PSVR's zijn er in overvloed. Vermoed wel dat het hier nog wel een tijdje duurt voordat het hard gaat lopen. Mensen zijn veel terughoudender als het om nieuwe techniek gaat.
Ik acht de kans groot dat media markt gewoon betaald krijgt voor dit promoten.
Echt lof wil ik ze daar dan ook absoluut niet voor geven. Het is en blijft de media markt en dat is in mijn boekje geen positief iets.
Daarbij als ze dit echt hadden willen promoten had er ook wel apparatuur gestaan van concurrenten van de Playstation vr toy.
Ik zou wel eens een vergelijking zelf willen ervaren tussen rift vive en psvr maar dat kan niet.

En dan het liefst met een neutrale game...
Bijvoorbeeld fallout 4 komt opnieuw uit maar dan volledig vr.. dat lijkt me echt geweldig en alleen hiervoor zou ik al gaan sparen voor zo'n bril. Maar echt proberen kan je nergens. Behalve dan die Playstation bril omdat die enorm gepusht wordt Door Sony.
Overigens is het wel begrijpbaar dat de media markt zo werkt..
Goede pc gaming onderdelen zijn duur en die markt beweegt erg snel. Dat is niet handig voor een dozenschuiver . Daarbij zal het personeel dan over enige kennis moeten beschikken en nu kunnen ze er 16 jarige neerzetten die jou precies weten te vertellen wat er ook op de achterkant van de doos staat .

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 6 juni 2017 13:03]

Waarschijnlijk is het meer van dat sony de vr brillen beschikbaar steld voor demo's aan de mediamarkt. Mediamarkt profiteerd weer doordat demo's van vr brillen mee helpt de winkel aantrekkelijker te maken voor de klant, waar door de klant positief wordt over de media markt en er eventueel nog brillen kunnen worden verkocht. Iedereen profiteerd.
Zo werkt het volgens mij niet. Misschien meer korting als ze er veel afnemen en demo pods als promotie. Maar dan nog moet je als winkel daar ruimte voor willen reserveren.
Zaken als de Oculus Rift heb ik nog nergens anders in Nederland fysiek in de winkels zien liggen, behalve dus bij de Media Markt.

Dat winkels geld willen verdienen is niks nieuws, maar weinig winkels durven totaal nieuwe producten niet in hun assortiment te nemen, laat staan kostbare winkelruimte te reserveren om het te promoten.
Zelfs in gamewinkels zie je vaak geen gamepods meer en VR kom ik er ook nog niet vaak tegen. Dus nee, complimenten voor wanneer ze iets goed doen mag in mijn ogen gewoon, net als dat kritiek ook kan als ze iets verkeerds doen.

Maar op dit moment lijkt de Media Markt in Nederland de enige te zijn die de doorsnee klant kennis laat maken met VR.
Ga maar 's beginnen met Resident Evil 7, Until Dawn: Rush of Blood, Driveclub VR, Headmaster, Keep Talking and Nobody Explodes, Trackmania Turbo etc.

Toegegeven, er zou meer uitgebracht mogen en zelfs moeten worden, maar er zijn reeds toch wel érg fijne spellen verschenen die een unieke ervaring bieden in VR.
Je vergeet;
Farpoint, Star-trek BC, Dirt VR ;-)
En vergeet Eve: Valkyrie niet.
And the list goes on ;-)
En dat doen de genoemde games ook. Die geven ook meer dan een gimmick ervaring. Zoals veel VR ervarings deskundige al heel vaak hebben gezegd: VR is, in tegenstelling tot 3D tv, geen gimmick.
Dat biedt het ook. Misschien niet voor jou, maar voor veel andere wel. Verschillende mensen vinden nou eenmaal verschillende zaken leuk. Jou biedt VR nog niet wat je wil. Mij biedt het een revolutie in gaming (en ik draai al even mee).


De vergelijking met de Wii is natuurlijk hartstikke krom. De feature van de Wii zijn bewegingscontrollers. De move controllers zijn al beter dan de Wiimotes. En ik zou zelfs de Wii geen gimmick willen noemen. Maar goed.
Je toont eigenlijk precies m'n punt aan. Hier is de tendens wat negatiever. Het is nog niet perfect, het is een gimmick, geen killer games. Elders zijn ze een stuk enthousiaster. En imo is er al aardig wat content.

VR is bovendien geen gimmick. Gimmicks zijn zaken die niet echt iets toevoegen. VR maakt een spelwereld veel overtuigender. Youtube staat vol met mensen die doodsangsten uitstaan. Het is een totaal andere ervaring dan met een controllertje voor de tv zitten.
Klopt, het is allemaal één groot complot 8)7 . Een vriendin van me werd al bang van een horror game op Google cardboard. Maar het is allemaal fake en ik word voor de gek gehouden zodat ik geloof dat VR geen gimmick is.

Heb je wel eens wat VR dingen gedaan of ben je gewoon een beetje blind zuur aan het doen? Want ik ben nog niemand tegengekomen die het heeft uitgeprobeerd en de meerwaarde er niet van inzag. Wel dat ze het te duur vonden, maar nooit dat het een nutteloze gimmick was.
De ironie is natuurlijk dat je zelf met aannames kwam ('dat jij in hun overdreven reacties gelooft'), terwijl ik een vraag stelde en oprecht geïnteresseerd was waarom iemand het een gimmick zou vinden na het zelf te hebben ervaren.

Duidelijk, voor jou is het leuk voor een uurtje. Andere mensen vinden het voor een langere tijd leuk en zien de potentie in plaats van het blind af te schieten als een gimmick. Het is ook geen vervanging voor een normale game ervaring. Je kan prima allebei doen. Je hoeft het niet ineens constant te gebruiken voor lange periodes.
Dat van geen of amper SDE was ook mijn ervaring met de PSVR. Na het horen van de negatieve ervaringen van SDE op de huidige sets had ik ook echt bijna hetzelfde verwacht als de SDE van mn DK2, maar tot ik pas een paar weken geleden voor het eerst de PSVR op mn kop zette moest ik zeggen dat ik de SDE verwaarloosbaar vond op dat ding en dat mensen echt aan het overdrijven waren.
Probleem bij de PSVR vind ik dan wel weer dat die alleen met de PS4 werkt, en op dit moment vind ik de PS4 nog niet zo interessant in vergelijking met de xbox one waar je als 'homebrew' developer zelf nog voor kunt ontwikkelen/publiceren zonder daar een SDK voor te moeten kopen.
Hopelijk komen ze nu zelf ook nog met extra applicaties en volledige games voor VR want momenteel schuim ik regelmatig de Store af op zoek naar nieuwe VR content / Demo's maar het aanbod blijft erg matig. Hopelijk zijn ze nu gesterkt door de goeie verkoopcijfers om zelf extra te gaan investeren in extra spullen want het moet gezegd, als alles optimaal werkt en afgesteld is dan is PSVR met momenten echt magisch!
Of betere controllers voor VR, die van HTC Vive zijn top!
beter? motion tracking werkt top en alles met controller is goed uitgevoerd dus wat beter??
Als iets goed is wilt dat niet zeggen dat het niet beter kan. Telefoons zijn vandaag de dag ook goed. Maar toch worden ze ieder jaar beter. Innovatie moet zich voortzetten anders wordt het saai. ;)
Tracking van PSVR komt geeneens in de buurt van de tracking van OR en de Vive. Dus ja, dat kan wel wat beter ja...
Toch is de tracking van de move's voor de PSVR games afdoende.
het prijskaartje van de vr komt bij lange na niet bij de vive of or... vandaar dus..
Nu nog de games. Het begint meer en meer op de eyetoy situatie te lijken. Veel marketing en het is zo geweldig, maar uiteindelijk bagger weinig games, en wat er is is grotendeels zeer lage kwaliteit.
ik heb het niet gespeeld maar Farpoint moet geweldig zijn, een duidelijke goeie stap.
Farpoint is in basis een vrij korte (7~8) generic shooter. In VR, met de aim-controller, is het een onvergetelijke ervaring. Écht next level gaming experience.
Farpoint lijkt me juist nu net zo'n cliche schietspel wat snel verveeld (typisch basic/cliche schiet spelletje waar al 1000den van bestaan) en zo'n aim-controller lost de saaiheid niet op (die dingen had je vroeger ook al).

Ik denk dat we nog wel 10 jaar kunnen wachten voordat VR comfortabel is en de graphics aanvaardbaar zijn.

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 6 juni 2017 21:05]

Er komen steeds meer, en steeds betere games. Het is ook een echter early-adopters markt. Zo kort na de lancering (nét een jaar voor Rift en Vive, en nog maar 8 mnd voor PSVR!) mag je niet veel meer verwachting. Ik ken de line-up van Rift en Vive niet, maar die van de PSVR vind ik zeer de moeite waard met onder andere RE7, Dirt VR, Farpoint, en Start-trek bridge crew. Die vallen echt niet onder de noemer zeer lage kwaliteit.
Welke marketing?

Heb op de release na nooit meer ergens reclame ervoor gezien
klopt. Ze hebben de marketing héél voorzichtig aangepakt. De reden daarvoor vrijwel zeker omdat ze voorzichtig ingestoken hebben met de productiecapaciteit. t/m December waren er in veel landen tekorten (grote markten als Japan, VS, GB). In NL verkoopt de PSVR blijkbaar gewoon slecht. Heel apart. Japan kampt nog steeds met tekorten. De rest lijkt redelijk genormaliseerd.
Sinds Januari is Sony dan ook wat meer marketing aan het doen.
VR is niet de toekomst denk ik.

Eerder een hololens achtig iets.
Gelukkig denk je dat alleen maar want aan interesses te zien in het publiek en bij commerciële bedrijven blijkt het alleen maar te groeien.
Ja dat was met 3d tv's ook waarvan ik bij release al zei dat het nooit wat zou worden. VR gaat (ook) in mijn ogen nooit ver komen. Althans niet in de huidige setting.

Het is leuk voor even. En iedereen wil het even proberen. (ik heb de gear VR) Maar na een paar keer is het leuke er vanaf en wordt ik voornamelijk ziek van de bewegende beelden terwijl mijn lichaam niet beweegt.

Begrijp me niet verkeerd. Het is een mooie techniek. Ook hoe direct de gear vr in combi met een s7 reageert op beweging is verbluffend. Maar de mijne ligt alweer een hele tijd in de kast. Zoals ik al zei, leuk voor even...
De vergelijking met 3D tv's zie je ontzettend vaak voorbij komen maar 3D tv en VR zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. De ervaring komt geeneens in de buurt van elkaar.

Niemand was meteen enthousiast met 3D tv. Na 10 seconden kijken wisten de meeste wel dat dit een gimmick was. Daarentegen is 90% van alle VR gebruikers de eerste keer 'blown away'. Iedereen die mijn Vive heeft gebruikt roept meteen: 'Dit word de toekomst!' Een uitspraak die ik bij 3D tv nog nooit heb gehoord.

Maargoed, jou ervaring bestaat dan ook uit de Gear VR. En, niet lullig bedoelt, maar dat is wel de meest magere VR versie die op dit moment aanwezig is.
Google Cardboard is de meest magere versie ;) , GearVR is al een stapje hoger met de aparte trackingsensoren en optimalisatie van Carmack, maar de Vive en Rift zijn de échte VR HMD's met positional tracking.
GearVR |:( 8)7 dat is totaal niet te vergelijken met High-end HTC Vive of de OR. Het is daarom dan ook aangeraden om je medemens bij jou in de buurt geen GearVR meer te laten zien. Zo verpest je hun ervaring alleen maar.
Ik denk dat een combinatie de toekomst zal zijn. Waar je instantly gewoon kan switchen naar de wereld om je heen, om niet de antisociale VR dude te zijn die volledig is afgesloten van de wereld.
Voor zover ik weet is het vrij duur en een ietwat omslachtige procedure is om een ontwikkelaars kit voor PS4 te krijgen. Dus voor veel (voornamelijk indie?) ontwikkelaars is het een risico om een spel te maken.

Daarnaast zou het mij niet verbazen als van deze miljoen verkochtte apparaten het voornamelijk door first party ontwikkelaars ala guerilla games in grote aantallen gekocht is zodat er genoeg apparatuur aanwezig is voor de ontwikkelaars en testers.

Tevens duurt het maken van een game langer dan een paar maanden, zeker bij grotere producties. Ik denk dat er pas vanaf Q3/Q4 2018 enige games aangekondigd gaan worden.
Wacht nu maar 'gewoon' de E3 expo van 2017 af. De E3 expo is al aanstaande 13 t/m 15 juni. Daar komt ongetwijfeld, ook via Tweakers, veel meer content- en ontwikkelingsnieuws voorbij.

Alhoewel games de voorlopers zullen zijn van de Virtual Reality, komen er veel meer zorg en onderwijsgerelateerde toepassingen. Games is uiteindelijk maar bijzaak. Maar de consument moet eerst over het tippingpoint komen. De brug van early adopters naar early majority is meestal erg lastig te maken bij innovaties. Games kunnen daarbij een rol spelen.

VR zal in de toekomst veel vliegtuigreizen overbodig maken, omdat je op afstand met elkaar kunt samenwerken aan één en hetzelfde ontwerp/voorwerp/operatie. Vliegtuigonderhoud en ondersteuning vanuit India aan een locatie in Afrika wordt gemeengoed. Of vanuit de Boeing fabrieken aan een vliegveld in China. VR gaat samenwerken met mensen uit andere landen mogelijk maken, zonder dat ze elkaars taal hoeven te leren, of te kennen.
In de jaren 90 hoorde ik soortgelijke verhalen over VR. Ook toen waren gebruikers op oa beurzen laaiend enthousiast en stond het op het punt van doorbreken.
Net als in de jaren 90 - en waarom juist niet. Toegegeven. Het is niet helemaal sluitend, maar toch.

Toen waren er nog geen bedrijven die er miljarden in pompten. Het bevindt zich nog grotendeels in de B2B wereld vanwege die investeringen en de content die ontwikkeld moet worden. De VRbases en labs schieten in Nederland uit de grond op zoek naar startups en andere ontwikkelaars.

Steeds meer varianten van VR experience-rooms ontstaan in de regio's. In Eindhoven, Utrecht en Amsterdam bijvoorbeeld. Laatst nog in een VRroom in Utrecht geweest met een team hulpverleners uit de gehandicaptenzorg. Erg leuke ervaring. En we gaan ermee aan de slag in de gehandicapten sector.

In Eindhoven staat een VR multiplayer ruimte in een oude industrieflat waar startups/studenten en multiplayers tezamen elkaar kunnen helpen ontwikkelen. Laat staan bij de rest van de technische uni's in Nederland.

Dit gaat breder worden en groter worden dan in de jaren 90, denk ik.

[Reactie gewijzigd door XuPrX op 6 juni 2017 14:44]

Cool, ik hoop dat dit een stimulans is voor de studios om meer na te denken over goede toepassingen van de VR headset van Sony. Ik heb er zelf nog geen een gekocht vanwege de minimale content.

Als er een must have uitkomt, dan sta ik zeker open om er alsnog 1 aan te schaffen. Voor nu kijk ik de kat nog even uit de boom.
Farpoint, Dirt Rally en RE7 in VR zijn wat mij betreft echt must-have games :)
Must have games: (altijd een mening natuurlijk)

- Dirt VR
- Farpoint (mét aim controller)
- Star Trek
- Resident Evil.

En dan is er nog een lange lijst met games die gewoon heel erg de moeite waard zijn.
Als er native support voor PSVR op de PC zou komen net zoals dat nu met de DS4 het geval is zou ik het zeker overwegen. Maar het karige aanbod voor de PSVR op de PS4 weerhoud mij er zeker van om er ook 1 te kopen.
Ik ben dan ook benieuwd hoe de brillen van Microsoft (PC en Xbox) het gaan doen van 't najaar.
Juist, dat zou zeker een hoop extra headsets/move controllers extra verkopen. Maar dat was al met de move dus dat ze die niet native ondersteunde op de PC. Ze zeiden indertijd dat ze er wel naar zouden kijken, maar denk niet dat dat ooit nog zal gebeuren.
Maar voor zover ik begrijp kun je de PSVR nu al compleet gebruiken op de PC via 'homebrew' drivers.
"een miljoen exemplaren" dat klinkt als een gigantisch aantal maar is dat het wel? Ik vind het behoorlijk mager eigenlijk ruim 7 maanden na release met een potentiële afzetmarkt van 60 miljoen Playstation 4's
Ja, dat is behoorlijk veel als je nagaat dat de PSVR meer kost dan de PS4 zelf, het een compleet nieuw platform is met nog niet al teveel content, Sony er weinig tot geen reclame voor maakt en het erg lastig is om VR te verkopen omdat je mensen met VR past overtuigt nadat ze het geprobeerd hebben.
Maar dat zijn geen 60.000.000 ps4 pro's.
Maar de Ps4 Pro is dan ook geen verplichting.
Je hebt gelijk, was er echt van overtuigd dat het alleen met de pro werkte.
Voor een 1st gen apparaat? Ik denk het wel.... Hoe vaak is de 1e cd spelers verkocht? Hoe vaak de 1e videorecorder? Of flatscreen tv?

Voor zo'n duur apparaat vind ik de aantallen best hoog. Mensen leggen zomaar een paar honderd euro neer voor een apperaat wat nog niemand kent of ooit gebruikt heeft. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dat als groot risico zien. Maar toch hebben bijna een miljoen mensen die stap genomen.

Valve/HTC heeft, nog voor het uitbrengen van de Vive al aangekondigd dat de eerste VR jaren enkel weggelegd zijn voor een select clubje met een grote portemonnee. Dat VR een paar jaar nodig heeft om echt groot te worden, was te verwachten. Dat geld voor bijna elk product.
En hoeveel gebruiken dat ding nog? Krijg aardig gevoel van PS move/Eye, ding verkocht initieel ook behoorlijk maar door gebrek aan games lagen er zoveel meer gewoon stof te verzamelen dan nog in gebruik.
Dat komt vooral doordat het bij de PS Move/Eye lastig was om daar games voor te maken die echt van toegevoegde waarde waren. Het werd een beetje geforceerd toegepast, met weinig echt vernieuwende ideeën waardoor het snel een gimmick werd.

De toegevoegde waarde van VR is veel en veel groter en geldt voor bijna ieder type game.
Ik denk dat met Move meer vernieuwing mogelijk was dan met VR. Ik kocht dus ook gelijk de Move en qua hardware stak het prima in elkaar. De software liet echter te wensen over. En ondanks dat Sony er zo'n 15 miljoen van verkocht kwamen er geen AAA titels. Met zulke lage verkopen van de PS VR zie ik precies hetzelfde gebeuren.
Nogmaals, het is niet echt realistisch om een compleet nieuw platform met een accessoire te vergelijken. Alleen al vanwege de kosten niet. Het is met jouw vergelijking wel weer extra grappig dat de Move juist nieuw leven ingeblazen is dankzij VR.
Omdat jij het een compleet nieuw platform vindt is het dat nog niet. Dit is gewoon de zoveelste add-on. Zoals bijvoorbeeld de Mega-CD, 32X, Kinect, Move, 64DD dat ook waren. En ja, een Mega-CD of 32X waren ook verre van goedkoop te noemen, (veel) duurder dan de console zelf.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 6 juni 2017 15:40]

Prima, dan is je televisie ook een add-on.
Klasse argumentatie. Misschien eens verdiepen in de geschiedenis van gameconsoles? Beargumenteer gerust waarom de PS VR geen add-on zou zijn. De argumenten die je tot nu toe geeft overtuigen niet en gaan net zo goed op voor andere add-ons.
Er zijn ook al ruim 5 mil games verkocht voor de PSVR dat is helemaal niet slecht.
https://www.gamefaqs.com/...87-playstation-4/75424055
Vind ik niet echt relevant, want veel van die games kun je ook gewoon spelen zonder VR.
Ehm..

PSVR owners have purchased 5.25 million VR games to date

De enige VR game die je out of the box ook zonder VR kan spelen is Resident Evil 7.
Dat vul jij zelf in. VR games kunnen net zo goed VR compatible games zijn. Daar zijn er meer dan handjevol van.
Ik heb een PSVR, en ken de VR store zo'n beetje uit mijn hoofd.... Sorry, je zit er gewoon langs.

Je kan álle games met de PSVR headset spelen in cinematic mode, maar die staan níet in de VR store.

De VR games (games die je dus in VR speelt met de headset) staan allemaal in het VR gedeelte van de store, en de énige daarvan die je op je zo op TV kan spelen is RE.
Kleine kanttekening: de spellen die een update hebben gekregen waarna ze ook een VR modus bevatten (Trackmania, Dirt Rally). Staan niet onder VR maar hebben wel een modus om een deel van het spel in VR te spelen. Maar goed, dat zijn natuurlijk geen spellen die als VR gepromoot zijn of worden; het maakt het wel lastiger te zien voor de gewone consument wat nu de mogelijkheden zijn.
Er staat vooralsnog nergens of die 5,25 miljoen titels alleen VR only of games met een VR modus zijn. Zoals ik al zei, dat vul jij in want ik zie het nergens. Als je meer info erover kan laten zien, dan wil ik dat graag.

[Reactie gewijzigd door OTBWY op 6 juni 2017 15:41]

Staat letterlijk in de quote, ik heb het nog even voor je vet gemaakt. Maar ja als je het er niet in WIL lezen.......

EDIT
Ok, je ZOU kunnen lezen VR games, is inclusief games met een VR modus. Echter, er is maar één game, nogmaals, die je zonder aanschaf uit het VR gedeelte van de play store kan spelen in VR, en dat is RE7.
RE7 is iets van 2,5 miljoen keer verkocht, en volgens de uitgever door 10% van de kopers in VR gespeeld. Dus van de 5,25 mag je 0,25 aftrekken. Vooruit, dan gooi ik er nog wat circa's tegen aan, en dan is de conclusie dat er ca. 5 miljoen games verkocht zijn om in VR te spelen op de PSVR.

[Reactie gewijzigd door Tripledad65 op 6 juni 2017 15:55]

de PS VR is dan ook beter betaalbaar dan de concurenten naar mijn mening. en er zijn vermoed ik ook meer console peasants dan pc gamers die verschillende singleplayer VR games spelen denk ik.

althans.. dat is uitgaande van mijn ervaring met online games waar consoles altijd veel meer online spelers hebben in veel games.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*