Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Take-Two neemt Kerbal Space Program over van Squad

Door , 25 reacties

Uitgever Take-Two heeft Kerbal Space Program gekocht van ontwikkelaar Squad. Take-Two wil een nieuwe franchise maken van de game. Het huidige team van ontwikkelaars blijft ondersteuning bieden en brengt nog dit jaar de eerder aangekondigde uitbreiding uit.

Take-Two heeft de rechten op de game gekocht voor de lange termijn en lijkt daarmee te willen aanduiden dat er op termijn nieuwe releases komen van de game. Het is onbekend hoeveel de uitgever aan Squad heeft betaald voor het overnemen van Kerbal Space Program. Take-Two gaat waarschijnlijk als uitgever fungeren voor de game.

Veel ontwikkelaars van de game werkten al niet meer voor Squad. De ontwikkelaars die vooral werkten aan versie 1.1 van Kerbal Space Program hebben de overstap gemaakt naar Valve. De game kwam in 2013 op Steam Early Access en is sinds 2015 officieel verkrijgbaar. Het begon als pc-game, maar is inmiddels ook verkrijgbaar voor PS4 en Xbox One. Bij Kerbal Space Program moeten spelers een ruimtevaartuig bouwen en dit lanceren onder gesimuleerde fysieke omstandigheden, zoals de invloedssfeer van nabijgelegen hemellichamen. De Kerbals zijn daarbij een ras van kleine, groene, humanoïde wezentjes, die leven op de planeet Kerbin, vergelijkbaar met de aarde.

Later dit jaar zal een uitbreiding verschijnen met de naam Kerbal Space Program: Making History Expansion. Daarin zit met Mission Builder een modus om missies te maken en te delen met de community en is History Pack een optie om historische lanceringen te doen in de game.

Arnoud Wokke

Redacteur mobile

Reacties (25)

Wijzig sortering
Ik hoop maar dat KSP DRM-free blijft en dat het spel dezelfde staat blijft behouden. Ik maak in ieder geval gelijk een back-up van 1.2.2 + mods, Just in case.
hey ook op de PS4. Dat is lekker laagdrempelig voor de kids. Ik maak natuurlijk graag kleine ruimtetechni mannen van ze. En ik wil niemand de plas in je broek lol ontnemen van een zorgvuldig geplande gecompliceerde raket die op hilarische wijze uiteen valt wat het spel bijna leuker maakt dan een succesvolle missie.
Officieel wel op de PS4 inderdaad. Het spel is echter niet in de NL store te krijgen. Met een Amerikaans account kan je er wel (al heel lang) aankomen.

Overigens zie ik dat volgens het bericht van @Thom2289 het dan eindelijk toch in Europa uitkomt.

Edit: snellere link naar de uitspraak vanuit hun FB-account

[Reactie gewijzigd door ralph075 op 31 mei 2017 22:23]

KSP is weliswaar zeer positief gewaardeerd op Steam (en ook door mij), maar het heeft een aantal serieuze problemen veroorzaakt doordat het spel in eerste instantie is ontwikkeld door één persoon die geen ervaring had met grote software projecten (Kraken bless him).

Daardoor is de fundatie van KSP gammel en die is nooit compleet herschreven. Delen ervan worden herschreven als dat nodig is voor nieuwe features en oplossen van bugs, maar de veranderingen zijn vaak zo ingrijpend dat veel mods niet meer functioneren en nieuwe bugs worden geïntroduceerd.
Zodoende is het spel twee jaar na release noodzakelijkerwijs nog steeds volop in ontwikkeling en heeft het nog een paar honderd bugs: http://bugs.kerbalspacepr...rojects/prerelease/issues

Squad de KSP ontwikkelaar is onderdeel van Squad de PR company - die helemaal geen ervaring heeft met software ontwikkeling en één vd twee bazen heeft niet eens belangstelling voor video games.

Misschien dat het spel onder de vlag van een ervaren sofwarehuis eindelijk eens af komt.
Ik hoop dat hiermee ook base building tot de mogelijkheden gaat behoren zodat we eindelijk de volgende generatie kunnen gaan leren hoe het is om de mensheid de ruimte in te kunnen laten trekken naar de Maan, Mars, asteroide mining en eventueel een van de manen van Jupiter of Saturnus laten koloniseren.
Base building is toch prima mogelijk? Je kan verschillende modules landen op een andere planeet en deze aan elkaar koppelen door middel van de dockingports.
meh, ik vind het allemaal nog vrij primitief, wat waarschijnlijk ook door @cappie bedoeld wordt. Je kunt een basis bouwen maar nog niet echt koloniseren; kerbals moeten nog steeds vanaf kerbin aangevoerd worden bijvoorbeeld, en er is geen manier om offworld launch sites te maken.
Er zijn wel mods die dat toevoegen, met de mod extra planetary launchpads bijvoorbeeld.
Dat klopt. Echter mis ik bij deze mods toch vaak wel de 'polish' die het heeft als het in de basegame zit.
Je moet beslist eens kijken naar deze mod: http://forum.kerbalspacep...-systems-v142-4-mar-2017/
Mooi gepolished en past perfect binnen de stijl van de basegame onderdelen

Compatibel met wat andere mods zodat je kan minen, recycleren, metaal maken en zo nieuwe raketten kan bouwen. Minmus wordt zo snel een uitvalsbasis of tankstations voor lange missies.

Verder heeft het ook ondersteuning voor TAC Life support voor een extra laag realiteit. Zo krijgen je Kerbals honger en moet je eten voorzien, en is zuurstof ook niet oneindig :)

[Reactie gewijzigd door Primuszoon op 31 mei 2017 20:58]

Klopt, het heeft alleen nog relatief weinig nut, buiten wat rudimentaire science farming is het enige nut van base-building het opzetten van brandstof depots, alle onderdelen en kerbals moeten nog steeds van kerbin af komen
Er van uitgaand dat de Kraken je onderweg niet grijpt, ja
KSP is echt een geniaal spel, ik hoop alleen wel dat eventuele opvolgers gemaakt/uitgegeven door Take Two net zo goed zullen zijn. Ook hoop ik dat ze zich positief blijven opstellen ten opzichte van mods want een groot deel van het succes van KSP is aan mods te danken.
Als ze de mods dicht gooien dan is het gelijk een stuk minder leuk. Ik heb in ieder geval weinig zin om alle Δv stats zelf te gaan uitrekenen…
KSP zonder mods vind ik niet eens leuk meer. Mods voegen gewoon zoveel extra diepgang en variatie toe dat je gewoon niet meer zonder wil.
Ik hoop dat ze zich niet verliezen in leuke extra's maar de kern van hun spel blijven verbeteren. Uiteindelijk is KSP in de eerste plaats simulator om raketten mee te bouwen en door de ruimte te vliegen. Alle extra's als wetenschap, geld, missies, upgrades zie ik in de eerste plaats als een trainer. Pas als door de training heen bent begint het echte spel, gewoon lekker in de zandbak spelen zonder kunstmatige grenzen. Ik ben bang dat grote uitgevers vooral een vehicle zien voor DLC en andere commerciele uitbreidingen.
"space exploration was never this easy"

Damnet. Must reach Mun.
Ik hoop dat Take 2 iets aan de visuals in de basegame gaat doen. Als je ziet wat modders daar doen moet het ook mogelijk zijn in de basis heel wat beters neer te zetten
Zou wel leuk zijn, maar ik denk niet dat ze het ooit gaan doen aangezien je een zeer groot gedeelte van de tijd of in de ruimte zit of zo ver uitgezoemd bent dat je de textures toch niet goed kan zien, meestal beide.
Waarschijnlijk komen er nieuwe DLC aan dus fingers crossed. Staat ook in het artikel.
offtopic; Hoop niet dat je straks dan per vlucht een shark cart moet kopen. ;)

[Reactie gewijzigd door Rubixd op 31 mei 2017 17:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*