Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 69 reacties

Microsoft blijft de Office-apps voor Android ondersteunen zodat die ook op Chromebooks blijven werken. Eerder deze weken bleken de apps niet meer compatibel. Wel wordt de uitgebreidere functionaliteit van de Office-suite alleen gratis bij 10,1"-Chromebooks en kleiner.

Microsoft laat 925Google weten samen te werken met Google aan de brede beschikbaarheid van Office voor Android-apps op alle Chrome OS-apparaten die toegang tot de Play Store krijgen. Word, Excel en Powerpoint voor Android waren al te installeren op het handjevol Chromebooks met geïntegreerde Play Store, maar eerder deze week stopte de compatibiliteit plotsklaps. De vrees bestond dat Microsoft niet wilde dat de suite te gebruiken zou zijn op Chromebooks.

Die vrees blijkt ongegrond, maar wel benadrukt Microsoft zijn beleid dat de Office-apps voor iOS, Android en Windows 10 Mobile alleen op apparaten met 10,1"-schermen en kleiner volledig te gebruiken zijn zonder te betalen. Om documenten aan te maken, te wijzigingen en te printen op apparaten met grotere schermen is een Office 365-abonnement vereist. Dit zal dus ook voor Chromebooks met Play Store-toegang gelden.

Er is op moment van schrijven slechts een Chrome OS-apparaat met 10,1"-scherm in de Pricewatch: de Asus Chromebook Flip. Dit was ook een van de eerste die over Chrome OS met Play Store beschikte.

Play Store op Chrome OS

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (69)

Ze hanteren dezelfde grens voor Windows apparaten, dus hier is best wat voor te zeggen. Het zou natuurlijk vreemd zijn als ze hun eigen ecosysteem zouden benadelen t.o.v. anderen.
Zou niet de eerste keer zijn :+ Is al een paar keer voor gekomen dat Android/iOS een nieuwere/betere app hebben dan Windows Phone/10 Mobile 8)7
als er geen app is op WP, is ie automatisch beter :+
En voor iOS. Op de 12" iPad Pro moet je een abonnement op Office 365 hebben om de volledige functionaliteit te kunnen gebruiken. Dus inderdaad is daar wel de lijn getrokken voor alle systemen.
Dit is natuurlijk het gevolg van het wegvagen van de grenzen tussen mobieltjes en desktops: Op ten duur kan je desktop software op je mobieltje draaien en mobiele apps op je desktop. Als je dan een gratis variant op mobiel hebt en een betaalde variant op je desktop, moet je toch ergens een grens gaan stellen.

Microsoft heeft dus gekozen voor een grens op schermgrootte: 10.1". Dit "probleem" zal in de toekomst nog wel vaker terugkomen met de steeds kleinere desktop-class PCs en steeds krachtigere & flexibelere kleine mobiele apparaten.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 11 november 2016 14:19]

Hoe werkt dit met telefoon-als-desktop oplossingen? Kun je dan alleen office gebruiken op in je hand?
Nee, zogauw je een groot scherm aan sluit wordt er gevraagd om je office365 account.
als je die invoert kun je gewoon werken.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 11 november 2016 14:53]

en hoe gaat dit werken? is er een magische manier om de grootte van een scherm te detecteren? de resolutie is makkelijk te detecteren maar hoe weet je hoe groot het scherm zelf is?
Kwestie van detecteren of er een 2de scherm/extern scherm wordt aangesloten. Zo lastig is dat niet?
Dit vroeg ik me ook af, bij intergrated systemen zoals tablets of laptops is het nog wel mogelijk, maar voor desktops zullen er sowieso makkelijke workarounds komen.
Ik denk dat het mogelijk door bij de betaalde 'desktop' variant een andere UI optie mee te leveren. Want een smartphone/tablet interface is natuurlijk verschrikkelijk op een 24" of groter scherm.
DPI is toch ook bekend in het OS en opvraagbaar door applicaties? Met DPI en resolutie samen kun je schermgrootte berekenen.
Misschien door het device-id uit te lezen. Alle Chromebooks hebben Office365 nodig, op een klein lijstje uitzonderingen met klein scherm na.
En als je het scherm, cast? Of is dat totaal onwerkbaar?
Dat hangt er vanaf, mijn toestel zonder continuum werkt dan gewoon verder, maar je gsm scherm is dan gewoon opgeblazen. Met continuum of grotere scherm groottes past de GUI zich ook aan naar een handiger formaat om te bewerken, en dan is Office 365 nodig.
Beiden getest met Miracast overigens. Hoe het met Chromecast zit weet ik niet.
Wat dan als je de DPI aanpast in Android als je met miracast verbonden bent? Root only natuurlijk.
Ik heb geen Android device waarbij ik dat kan :) de testen waren met een Lumia 830 (zonder continuum) en een Lumia 950 (met continuum).
Ik neem aan dat ze wel een andere detectiemethode hebben dan DPI.
Het gaat dus niet om de grote van het apparaat wat je gebruikt. Maar eigenlijk de grote van het scherm waarop je de app gebruikt. Volgens Microsoft is Office onder de 10,1" voor het bekijken van documenten en kleine tweaks aanbrengen. Waarbij grotere schermen geschikt zijn om daadwerkelijk documenten te maken.

Met een telefoon met Continuum moet je ook Office 365 hebben om de Office apps te mogen gebruiken op het externe scherm. Ik heb nog geluk met mijn 8" tablet met HDMI aansluiting. Ik kan vrij de Office apps gebruiken op een groot scherm. Misschien dat ze dit in de toekomst kunnen detecteren/aanpakken.
Stel dat je een picobeamer in een tablet of telefoon krijgt. Waarbij het schermoppervlak groter kán worden dan 10" ....
Dan blijven de letters op dezelfde schaal (DPI). Mocht dit ook groot gaan worden dan zullen ze vast in de toekomst overstappen naar een ander systeem. Dit is echter nu niet of nauwelijks aan de orde en is dit een prima oplossing.
Ik denk niet dat ze zich daar op dit moment zorgen over zullen maken.
Die grens hebben ze al lang gekozen. Als ik me niet vergis was dit zelfs al bij 8.1 tablets het geval. Zelfs continuum is er aan onderhevig als je op een groot scherm wil werken.
Anders had je een gsm met gratis volledige Office suite in je zak. Nu heb je dat ook, maar kan je het enkel gratis gebruiken als je op je gsm zelf werkt.
Ik weet wel niet of er veel mensen impact van zullen hebben, ik merk rondom mij dat Office 365 toch redelijk wat in gebruik is.
Ik werk als freelancer bij IBM op 't moment, en IBM heeft een overeenkomst met MS voor alle medewerkers office365 te gebruiken. Wordt meer gebruikt dan ik dacht!
Bijna alle hogescholen en universiteiten bieden het voor een klein bedrag of zelfs helemaal gratis aan!

Ik heb zelf (op een of andere magisch reden) twee licenties op dit moment via mijn onderwijsinstelling. Daarbij komt het ook met OneDrive voor bedrijven wat samenwerken met andere ook super simpel maakt!
Inderdaad,

En ik kan ze geen ongelijk geven ook. Zolang het beperkte functionaliteit heeft kun je het gratis weggeven(of heel goedkoop houden) , zo is het voor veelmensen die slechts even iets eenvoudigs moeten doen ook nog goed bereikbaar. Als je echt full versions gratis maakt op android maar niet op windows ben je aan het kannibaliseren.

Ik heb overigens wel de full versions van Office op mijn telefoon maar dat is dan ook een win 10 telefoon. De functionaliteit schijnt nog niet eens veel te schelen maar heeft geloof ik te maken met de grootte van het scherm waar je het op projecteert (heb ik van horen zeggen, moet nog uitzoeken of dat klopt)

Edit, ik kan prima mijn telefoon gebruiken op een groot scherm. maakt niet uit of dit een 42 inch tv is of een beamer.Kan gewoon met miracast/widi en dan een draadloos toetsenbord en muis koppelen aan je telefoon. Ik heb zoals eerder vermeld een office 365 abbo, mogelijk maakt dat uit.

[Reactie gewijzigd door Indoubt op 11 november 2016 15:27]

10.1'' zo, zo. Wat als je een monitor aan je apparaat knoopt? werkt het dan ineens niet meer, of moet je dan ineens bijbetalen?
Het antwoord staat een paar berichten eerder in de thread.
Bedankt, zie het nu ook. Die waren er nog niet toen ik mijn commentaar plaatste. MS maakt het zichzelf wel moeilijk met techniek afhankelijke licenties. Lijkt een beetje op Oracle toen die licenties per processor ging verkopen en er ineens multi cores op de markt verschenen.
Via school krijgen wij een volledig office-pakket aangeboden. Geldt dit ook als abonnement? Lijkt me vrij zuur om nog eens apart een abonnement te moeten kopen namelijk
Jep, dat geld als abonnement. Het nadeel is wel dat je je school login moet gebruiken. Maar voor de rest werkt het net hetzelfde.
Ja nja, de download zelf is via mijn school account. Het programma is gewoon te gebruiken zonder inloggen oid
Voor de mobiele apps zal je moeten inloggen via je onderwijsinstelling, zo verloopt de activatie.

Als je onderwijsinstelling een standalone pakket aanbied kan je dus geen gebruik maken van de mobiele apps op groot scherm. Hoewel vrijwel alle studenten van hogescholen en universiteiten Office365 gratis krijgen of voor 2,99 per jaar via http://surfspot.nl :)
Zolang je op school zit mag je wennen aan het gebruik van Office. Als je straks bij een bedrijf werkt of het zelf wilt gebruiken moet je ervoor betalen. Dat is het hele idee erachter om het gratis te geven aan studenten en scholieren.
Hangt er vanaf, de meeste scholen geven het tegenwoordig als Office 365 download, dan is dat ook geldig hiervoor. Geven ze Office 2013 als standalone pakket dan telt dit niet voor mobiele toestellen.
Dit is niet meer dan normaal. Software kost geld. Office is tegenwoordig erg goedkoop te krijgen. Studenten krijgen het meestal gratis van school (of voor 16 euro bij inschrijving). Voor de andere consumenten kun je voor 10 euro per maand (of 100/jaar) met 5 personen Office gebruiken+ cloud opslag.

Goed overigens dat Microsoft hier relatief snel over communiceerd.
Office kost geen drol meer. 126 euro per jaar voor een Business Premium abonnement, waarbij je Office op 5 van je eigen apparaten mag installeren. Het is niet eens meer interessant om een illegale versie te zoeken, vandaar dat de markt van illegale Office dan ook is ingestort. Die hele markt bestaat simpelweg niet meer.

[Reactie gewijzigd door Trommelrem op 11 november 2016 14:49]

Doet mij wel afvragen hoe de gratis alternatieven het doen - bijvoorbeeld OpenOffice of Google Docs. Je hoort er niet zo bar veel over, behalve van mensen die met hun telefoon iWorks of Google Docs voorgeïnstalleerd hadden.
Ik gebruik Google docs nog heel vaak. Het samenwerken op 1 document werkt beter dan met Office vind ik. Ook beeld een Google document geen plaats in op mijn Google drive storage.
Voor linux heb je nog veel meer alternatieven die gewoon werken:
Office 365 is goedkoper dan de gratis alternatieven. Daarom doet Office het zo goed.
Apple heeft iWork suite ook gratis moeten maken, die merken het echt wel.

Google Docs werkt binnen het eigen ecosysteem wel goed maar de Docs formaten zijn closed en alleen online op het Docs platform, dus voor het offline exporteren moet je het toch weer converteren naar Office, OpenOffice, RT of platte tekst/CSV.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 12 november 2016 12:11]

Markt voor illegale software is ingestort om 3 redenen.
1) Beschikbaar komen van kwalitatief toereikende alternatieven zijnde OpenOffice, LibreOffice, Google Docs en nog enkele minder bekende. (Microsoft Works was dat niet)

2) Activation. Enkel een code invullen is niet meer genoeg, deze wordt online geverifieerd.
De softwaremakers beschouwen dus iedere koper als een mogelijke piraat. Misschien terecht, maar niet waar het punt 3 betreft.

3) Vroeger kochten veel mensen een PC met Windows erbij. Na een crash, upgrade, virus of andere reden voor herinstallatie bleek echter de originele CD zoekgeraakt. Zelfs als je een geldige licentiecode had (bv de sticker op de PC) kon je niet installeren omdat je de media niet had. Tegenwoordig zijn de media eenvoudig te downloaden en zelf te branden, de licentiecode zit zelfs in de UEFI ingebouwd. (Als je het al nodig hebt want de zelfreparatie-mogelijkheden zijn ook verbeterd.)

Ja destijds waren er ook mensen die een gratis upgrade wilden, bv van 3.11 naar 95 of van 95 naar 98 maar dat waren er niet zoveel als de mensen met bovenstaand probleem.
Daarmee komen we aan een mogelijk punt 4: Destijds wilde men graag een update en tegenwoordig willen we graag de oude versie blijven gebruiken, ook al verloopt de ondersteuning.

De oude versies waren een stuk minder betrouwbaar als de huidige, dus als er in de nieuwe versie iets verbeterd was betrof dat vooral stabiliteit en betrouwbaarheid. Ook qua functionaliteit zijn de huidige versies (office 2016, Windows 10) niet beter als de voorgaande (in tegendeel soms). De GUI is aangepast, er is ondersteuning voor modernere hardware, Excel kan meer rijen en kolommen aan en heeft nog meer formules, maar daarvoor hoeft de gemiddelde koper geen nieuwere versie, die koopt vooral vanwege compatibiliteit en uitbreiding van zijn computerarsenaal. Vandaar ook dat Microsoft voor Office af wilt van de eenmalige verkoop en overstapt op een abonnement, en ook Adobe en vele anderen hebben dat gedaan.
72 euro per jaar voor 5 licenties.
Office 365 is duurder bij eigen website dan bij winkels.
Microsoft laat 925Google weten samen te werken met Google aan de brede beschikbaarheid van Office voor Android-apps op alle Chrome OS-apparaten die toegang tot de Play Store krijgen
En daar ging de kans van Google op Google docs aan de man te krijgen. Ze geven met deze samenwerking toch wel toe dat hun poging om een serieuze concurrent van Office365 te worden niet haalbaar is.

Zo hebben ze Quick office in 2012 overgenomen (die was toen der tijd erg populair), in 2013 trokken ze de stekker eruit en vandaar de dag is Microsoft nog steeds heer en meester. Zoals het er nu eruit ziet zal dat ook snel niet veranderen.
Uiteindelijk is het nooit goed... Was het laatst volgens sommigen nog kwade opzet van Google dat de Microsoft Office Apps for Android niet meer beschikbaar waren op Chromebooks, maar nu ze de apps in samenwerking met Microsoft weer publiceren is het ook weer niet goed. Tja, zo kan ik ook wel wat roepen.
Het lijkt er wel degelijk op dat ze met behulp van Office 365 Chromebooks aan de man proberen te krijgen. Bedoel, als ze zo goed samenwerken met Microsoft waarom doet Google dit dan ook niet voor de Windows 10 (mobile) markt?

Nee, in mijn ogen werkt Google alleen met bedrijven samen als het hun goed uit komt en verder zal het hun een worst zijn. Niet alleen benadelen ze zichzelf hiermee, maar ook de gebruikers.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 november 2016 15:39]

Voor Windows 10 heb je gewoon alle Google apps, via Chrome (als app) of via elke browser op het internet. Voor Windows 10 Mobile ontwikkelen ze inderdaad niks, maar daar is ook geen reden voor, want het marktaandeel is verwaarloosbaar.
Als jij Google search onder alle apps verstaat dan moet ik je inderdaad gelijk gegeven. Om over de Xbox (dat behoorlijk wat gebruikers heeft) maar over te zwijgen.
want het marktaandeel is verwaarloosbaar.
Het marktaandeel of het aantal verkochte smartphones van dit jaar? Daar zit namelijk flink verschil in. Het marktaandeel van Chromebook is amper toegenomen en zelfs in 2015 werd er in een kwartaal meer Lumia's door Microsoft dan het aantal Chromebooks geheel 2015. Dus als Google naar marktaandeel kijkt, waarom supporten ze hun Chromebooks dan überhaupt?

[Reactie gewijzigd door vali op 11 november 2016 21:57]

Omdat aan ChromeOS nog geen einde zit. Er zitten daarachter nog hele grote plannen. Dit kost tijd en wordt niet zo zeer naar buiten gebracht. Pas wanneer er echt fatsoenlijk werk is verzet zal Google hierover naar buiten treden.
Fusie van Android met Chrome OS met daaronder hun eigen nieuwe micro kernel. Dit OS moet praktisch ook alles gaan bestrijken, net zo'n aanpak als Microsoft had. (Hetzelfde praktisch, maar dan goed... hetzelfde verhaaltje als met andere dingen. Hetzelfde maar dan goed aanpakken)
Fusie van Android met Chrome OS met daaronder hun eigen nieuwe micro kernel
Eigen micro kernel? Je bedoelt gewoon Linux ? Het is tevens maar de vraag hoe goed Android bij samenvoeging van ChromeOS zal aanslaan. Op dit moment zal het nog jaren duren voordat zo ver zijn als Microsoft is met Windows 10.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 november 2016 22:04]

Ja, ze zijn bezig om Linux te vervangen omdat het niet zo schaalbaar is. (Ze willen graag dat de kernel nog kleiner gaat, maar ook groot tegelijkertijd. Een kernel voor alles.)

https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Fuchsia

Ze willen deze kernel voor al hun projecten gebruiken, en zelfs ook servers.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 12 november 2016 07:27]

Weer wat geleerd. Zou mooi zijn als ze een oplossing zou bieden voor Android qua security beleid, aangezien die nu dramatisch is. Zal vast nog wel ff duren voordat ze met een nieuwe kernel komen die niet op Linux is gebaseerd.
Ga je nou weer creatief boekhouden?

Wat is knapper: meer telefoons verkopen in een groeimarkt of meer pc's in een krimpmarkt?

Dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat er jaarlijks veel meer telefoons dan pc's verkocht worden.
Ik geef alleen antwoord op het stukje marktaandeel en de ondersteuning daarvan. Heeft niks met creatief boekhouden te maken eerder waarom Google expres het Microsoft platform minder goed ondersteund.

Als iemand aangeeft dat het door marktaandeel komt is het mijns inziens niet het juiste antwoord.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 november 2016 21:49]

Als jij Google search onder alle apps verstaat dan moet ik je inderdaad gelijk gegeven. Om over de Xbox (dat behoorlijk wat gebruikers heeft) maar over te zwijgen
Op Windows 10 kan je toch gewoon een browser gebruiken? Of heb jij dat niet geinstalleerd? Ik kan namelijk via Chrome of Edge prima naar google.com, hangouts.google.com, keep.google.com, drive.google.com etc gaan...


Er worden meer Chrome OS laptops verkocht dan Macbooks in de US.. Lijkt mij overigens sterk dat er meer Lumia's verkocht worden dan Macbooks.

[Reactie gewijzigd door calvinturbo op 11 november 2016 19:59]

Het lijkt er wel degelijk op dat ze met behulp van Office 365 Chromebooks aan de man proberen te krijgen. Bedoel, als ze zo goed samenwerken met Microsoft waarom doet Google dit dan ook niet voor de Windows 10 (mobile) markt?
Het is uiteindelijk Microsoft die Office365 aan de man brengt in Google Play en niet Google zelf. Google zelf zal daar niet echt een rol van betekenis in hebben gehad. Wat ik vermoed is dat het voor Google uitsluitend beperkt zal blijven tot het toevoegen van extra definities waardoor het binnen Google Play mogelijk is om andere prijsstructuren te hanteren voor smartphones / tablets / smartwatches en desktops.

Stellen dat Google met behulp van Office 365 Chromebooks aan de man moet brengen is lariekoek. Het is eerder Microsoft die er een belang bij heeft om in één van de snelst groeiende segmenten in het PC-landschap óók voet aan de grond te krijgen. Het risico is immers te groot voor Microsoft dat die gebruikers bij het ontbreken van de Office apps in de Google Play Store over gaan stappen naar concurrerende pakketten.

Andersom zal Google weinig belang hebben om op dit moment voor Microsoft iets te ontwikkelen. Waarom moet Google apps als YouTube en Google Docs toevoegen aan de Windows Store als deze applicaties gewoon via de browser te gebruiken zijn?
Andersom zal Google weinig belang hebben om op dit moment voor Microsoft iets te ontwikkelen. Waarom moet Google apps als YouTube en Google Docs toevoegen aan de Windows Store als deze applicaties gewoon via de browser te gebruiken zijn?
Als je op zo'n manier redeneert, waarom zouden ze überhaupt nog apps maken voor hun Android platform?
Stellen dat Google met behulp van Office 365 Chromebooks aan de man moet brengen is lariekoek. Het is eerder Microsoft die er een belang bij heeft om in één van de snelst groeiende segmenten in het PC-landschap óók voet aan de grond te krijgen. Het risico is immers te groot voor Microsoft dat die gebruikers bij het ontbreken van de Office apps in de Google Play Store over gaan stappen naar concurrerende pakketten.
Betalende gebruikers die overstappen op een ander Office pakket? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Zeker als je bekijkt hoe goedkoop het tegenwoordig is. Nee, enige die hier voornamelijk baat bij heeft is Google. Het is voor hun een manier om wat meer modellen te kunnen verkopen.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 november 2016 18:56]

Als je op zo'n manier redeneert, waarom zouden ze überhaupt nog apps maken voor hun Android platform?
Dat snap ik ook inderdaad niet.
Ik wel, om te voorkomen dat men "gewend" gaat raken aan een andere Office applicaties en erachter komen dat daar ook alles prima kan.
Nu weet men precies hoe Microsoft Office werkt omdat men in hun leven praktisch niks anders hebben gebruikt. Vastgeroest.
Maar heb je ervaring met meerdere Office pakketen stap je heel snel over van verschillende pakketten. En dat is wat Microsoft koste wat het kost probeert te voorkomen. En omdat Android een groot marktaandeel heeft worden ze bijna geforceerd door de eerdere gedachte die ik noemde.

Ik hoop nog altijd dat HTML als markup language de hele "Word" markt zou opsnoepen. Excel is wat lastiger, maar word moet prima kunnen.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 11 november 2016 19:54]

Ik zeg nergens dat Office niet meer de "standaard" is. Maar dat Microsoft er wel alles aan doet om Office als industrie standaard te houden. Is verder prima, concurrenten zorgen er ook voor dat Office verbeterd zal worden.

Ik kan nu ook prima Office 365 op Linux gebruiken. En dat zie ik weer als een dikke plus van Microsoft dat Office 365. Als Microsoft echt alles uit de kast haalt om de online versie zelfs beter te maken als hun Offline office. Dan zijn ze voor mij part geslaagd in iets wat niemand anders gedaan heeft. En daar hebben ze niet eens UWP voor nodig! Gewoon zorgen dat het web vooruit gaat. Ik geloof zeker dat Microsoft de kennis in huis heeft om Google te verslaan in het gebied van WebApps die offline apps evenaren of zelfs overstijgen. Echter moeten ze dat wel even doen.
Nee, in mijn ogen werkt Google alleen met bedrijven samen als het hun goed uit komt en verder zal het hun een worst zijn.
en dat doet Microsoft niet dan?
denk je dat Microsoft uit liefde voor linux kernel patched?
en dat doet Microsoft niet dan?
denk je dat Microsoft uit liefde voor linux kernel patched?
Nee, genoeg materiaal te vinden dat Microsoft dat zeker niet doet. Helemaal niet nu Microsoft vol in de Cloud inzet en het hun niks meer uit maakt wat je draait.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 november 2016 19:22]

Precies dat is wat ze patchen in Linux...dingen die hun goed uitkomen
Niet van wij helpen Linux.
Denk je nou echt dat Microsoft niet meehelpt aan bugfixes maar wel een Linux kernel op Windows 10 laten draaien? Er zijn genoeg bronnen te vinden die jou uitspraak tegen spreekt.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 november 2016 22:27]

Want een serieuze concurrent word je pas als je de concurrentie tegenwerkt? Moest men dat doen zou dat naar mij eerder het signaal zijn dat Docs een waardeloos product is. Laat ze maar op normale manieren concurreren.
In mijn omgeving wordt Google docs erg vaak gebruikt. Google docs heeft lang niet de features van Office. Ik gebruik zelf beiden.
Wat ik niet snap is dat Microsoft gebruikers naar Edge wil hebben, maar helpt wél google om Office op google HUN producten te krijgen :?
Wat is er raar aan, weet je hoeveel zakelijke gebruikers er office gebruiken? Dan kun je niet zeggen nou voor Android doen we niks want dat is onze concurrent dat zou echt schieten in eigen voeten zijn.
Gelukkig zijn er alternatieven al mis je daarbij wel dat handige gebruikerslint.
:)

[Reactie gewijzigd door sjun op 11 november 2016 14:27]