Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 105 reacties

AndroidPolice heeft op basis van bronnen een render gemaakt die het ontwerp toont van de nieuwe Nexus-smartphones. Zowel het kleine als het grote model krijgt een metalen behuizing, enkel het formaat van de smartphones zou verschillen.

De render die AndroidPolice heeft gepubliceerd is geen uitgelekte afbeelding, maar een eigen creatie. De website zegt van een 'zeer betrouwbare bron' informatie over het uiterlijk van de smartphones gekregen te hebben. Mogelijk heeft de website een foto gezien van de Nexus'en, maar kan deze niet gepubliceerd worden om de bron te beschermen.

Op de render is één smartphone te zien, van de voor- en achterzijde. Volgens AndroidPolice is het ontwerp van de Nexus Marlin met 5,5"-scherm en het kleinere 5"-model Sailfish op de schermgrootte na gelijk. Daarmee zou Google voor eenzelfde strategie kiezen als Apple bijvoorbeeld doet met de iPhone 6s en 6s Plus. Ook wat specificaties betreft zit er vermoedelijk weinig verschil tussen de twee nieuwe Nexus-smartphones.

"Voor zover wij weten hebben de smartphones een aluminium behuizing", zegt AndroidPolice. De website zegt daar vrijwel zeker van te zijn, omdat het duurste model aangeprezen zal worden in aluminiumkleur met een witte voorkant. De render toont een zwarte versie met grijze achterkant. Verder zegt AndroidPolice dat er mogelijk een variant komt met een witte voorkant en glanzende, blauwe achterkant.

Het is niet bekend hoe dik de toestellen worden, maar de camera zou niet uitsteken uit de behuizing. Aan de achterkant is net als bij de Nexus 6P het bovenste deel gemaakt van glanzend plastic of glas.

HTC Nexus Marlin Sailfish

Volgens de website zijn er nog enkele onzekerheden over het ontwerp. De 'G' op de achterkant wordt mogelijk weggelaten op het uiteindelijke ontwerp en het is nog onduidelijk of er een HTC-logo op de toestellen geplaatst wordt. AndroidPolice denkt dat dit niet het geval zal zijn. Precieze afmetingen heeft de website niet en 'sommige randen en krommingen' zouden nog iets af kunnen wijken.

Waarschijnlijk is HTC de maker van beide Nexus-smartphones. In eerdere jaren liet Google de grote en kleine Nexus door verschillende fabrikanten maken. Zo is de 6P gemaakt door Huawei en is LG verantwoordelijk voor de 5X. De verwachting is dat Google de nieuwe Nexus-smartphones voor eind september aankondigt, als ook Android 7.0 Nougat wordt uitgebracht.

AndroidPolice heeft een goede track record wat dergelijke geruchten en renders betreft. De website maakte eerder een render van de Nexus 6, voordat de smarpthone was aangekondigd. Die bleek later vrijwel exact overeen te komen met het echte ontwerp.

Model Nexus 'Marlin' Nexus 'Sailfish'
Fabrikant HTC HTC
Processor Qualcomm-quadcore Quadcore, 2.0GHz
Geheugen 4GB 4GB
Opslag 32GB/128GB 32GB / ?
Scherm 5,5"-amoled, 2560x1440 pixels 5"-amoled, 1920x1080 pixels
Usb Usb-c Usb-c
Accu 3450mAh 2770mAh
Speakers Naar beneden gericht Naar beneden gericht
Bluetooth Bluetooth 4.2 Bluetooth 4.2
Vingerafdrukscanner Achterkant Achterkant
Camera's 12Mp achterkant / 8Mp voor 12Mp achterkant / 8Mp voor

Vermoedelijke specificaties van de nieuwe Nexus-smartphones

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (105)

Beetje jammer dat de telefoons weer een minder groot scherm krijgen. Dit was volgens mij al het geval bij de 6p maar bij deze telefoons gaat het formaat tegenover de Nexus 6 wel erg ver terug.

Heb nu al een jaar een Nexus 6 en wil eigenlijk niet meer terug naar een toestel dat niet uit de Nexus range komt met een scherm van rond de 5,9".
Jammer? Juist tegenovergestelde. ~5" vind ik het perfecte formaat
Helemaal mee eens. Ik vind het zelfs vreemd dat mensen verwachten dat iedere nieuwe versie van een toestel alleen maar groter zal worden. Op die manier eindigen we op tablet formaat.
Ik zit met smart te wachten op high-end telefoons met een 5" of zelfs een 4" scherm. Niet iedereen wil zo'n enorm toestel in zijn broekzak hebben.
5,9" doe mij maar een 4,7" scherm met een full hd resolutie, telefoons groter dan 5" zijn gewoon onhandig...
Helemaal mee eens, 4,7 was het meest ideaal naar mijn idee.
Afhankelijk van de bezels... Er zijn toestellen met een 5" display die smaller zijn dan sommige telefoons met een 4,7" display. En juist die breedte bepaalt hoe handig je met één hand over het scherm kan navigeren.

Laten we eens stoppen met 'handigheid' verbinden met de schermgrootte, en in plaats daarvan kijken naar de breedte van smartphones. Een paar smartphones op een rijtje om aan te geven hoe klein de verschillen in breedte soms zijn voor grote schermdiagonaal-verschillen:

Galaxy S7 Edge: 73mm - 5,5"
LG Nexus 5X: 73mm - 5,2"
LG G2 - 71mm - 5,2"
iPhone 6(s): 68mm - 4,7"
Samsung Galaxy A3 2016 - 65mm - 4,7"
Samsung Galaxy S5 Mini - 65mm - 4,5"
Ja, en zo heb ik weer geen moeite met de breedte, maar vooral met de hoogte. Op dergelijke telefoons kan ik de notificatiebalk niet naar beneden trekken als ik hem met één hand vast heb.

Dat heeft ook al meerdere keren geleid tot een mid-air reddingsoperatie.

Wat mij betreft is 5", of laten we het dan telefoons rond de 5" noemen, aangezien ze toch vrijwel allemaal dezelfde 16:10 verhouding en vergelijkbare bezeild hebben, het maximum. De M7 van 4.7" die ik nu heb, vind ik bekoorlijk ideaal qua schermgrootte.

Jammer dat de accu na een jaar of 4 langzaam aan het einde begint te komen..
Windows 10 mobile maar ook IOS kan je het scherm met behulp van home knop halveren. Zo open ik met 1 hand de notificatiebalk.

Was ook hele lange tijd van mening dat ik niet groter dan 5 inch wilde, maar nu ik een grote smartphone heb wil ik echt niet meer terug.

[Reactie gewijzigd door vali op 6 juli 2016 12:52]

Geen idee of het bij andere Androids ook mogelijk is, maar de Huawei i.c.m. de Emui skin kan iets soortgelijks. Vegen over de navigatiebalk verkleint het beeld naar ongeveer 2/3 van de grootte.
Plus, je kunt een extra knop in je navigatiebalk instellen die dezelfde actie doet als handmatig van bovenaf vegen (notificaties/instellingen dus). Heerlijk zo'n knop omdat je inderdaad met één hand vasthouden niet bovenin het scherm kunt komen.
jep ik had eerst ook een m7 echt de perfecte grootte maarja bij mij was ook de accu helemaal op. zit dit nu op een nexus 6p te typen die toch een tikkeltje te groot is.
16 : 9*

Mijn nexus 5 is net iets te groot al ben ik er wel aan gewent geraakt. Hiervoor had ik een galaxy nexus en die was qua grootte perfect, kleine kin waardoor het scherm wat lager in de telefoon lag, hierdoor kon ik de notificatiebalk prima naar beneden krijgen met een hand. Met de nexus 5 gaat het allemaal nog maar net. Een telefoon die groter is dan mijn nexus 5 gaat zowiezo onprettig werken voor mij.

Het liefst zie ik een full HD scherm van 4.5" met een batterij van 4000 mAh.

Maar jammer genoeg zijn dat specs die de meeste fabrikanten niet willen doen.
Grappig dat je de M7 noemt, die is juist in de hoogte gigantisch :P namelijk 137mm. De LG G2, met een 5,2" scherm, is slechts 138mm hoog, om maar een voorbeeld te noemen.
Klopt helemaal. Zo is er ook flink verschil tussen mijn l950xl en de iPhone 6s+

Lumia 950xl 5.7": 151.9 x 78.4 x 8.1 mm 165 gram
IPhone 6s+ 5.5" 158 x 77,8 x 7,1 mm 172 gram

Kan bij meerdere grote modellen echt schelen in maten maar ook in gewicht.
Daar heb je ook gelijk in, het is ook net wat je prettig vind! En dan bedoel ik meer hoe groot je bezels zijn aan de onderkant, HTC heeft altijd al vrij grove bezels gehad (ook vanwege de speakers) maar ik vind dat persoonlijk prettig dat het scherm wat hoger lig, vooral met typen

[Reactie gewijzigd door djduijs op 7 juli 2016 08:45]

Correctie, jij vindt een telefoon met een scherm groter dan 5" onhandig. Gezien het aantal toestellen dat jaarlijks verkocht wordt met een scherm groter dan 5" is er zeker markt voor.
Beetje kort door de bocht vind ik. Hoeveel high-end telefoons met een schermdiagonaal kleiner dan 4,7 zijn er?? Voor zover ik weet is er maar eentje en dat is de iPhone SE. Dus jah.. veel keus is er niet.. maar volgens mij weldegelijk een vraag.

Ik denk dat de iPhone SE wel eens DE slimste zet van 2016 gaat zijn van Apple. Jammer dat Google diezelfde weg niet volgt, want anders zou'k graag een Google met stock Android aanschaffen van 4".

[Reactie gewijzigd door imp4ct op 6 juli 2016 11:45]

Sony heeft al enkele generaties de Zx Compact modellen. Top hardware met een kleiner scherm van 4,6".

Het is overigens niet alleen de schermgrootte, maar ook de schermranden zijn van belang. Die zijn steeds kleiner gemaakt, waardoor een 5" toestel niet/nauwelijks groter is dan een 4,5" toestel van een paar jaar eerder.
Ik snap dit dus ook niet. Maak 3 telefoons. 4.5 inch, 5 inch, en 5.5 inch. Zet een 820 met 4gb ram erin, leuk amoled schermpje, camera uit de top 5 van wat nu verkrijgbaar is, zelfde met de vingerafdrukscanner, en bespaar niet op de accucapaciteit. Stock android, gegarandeerde updates, en dat moet toch verkopen? Sowieso dat er niemand naast sony een enigszins kleine high end telefoon maakt met android is bizar naar mijn mening.
Dat klopt ik vind dat, maar ik weet ook dat velen deze mening delen.

Tegenwoordig heb je weinig keus als het gaat om kleine telefoons met een schermgrootte van 4,7", met high-end specs.
Je word gewoon gepushed om grote telefoons te kopen als je ook maar beetje high end specs wilt hebben.
Klopt, maar vergelijk het eens met de andere kant: hoeveel budget- en midrange modellen met een >5'' scherm worden er verkocht? Genoeg, wat betekent dat er dus toch mensen zijn die bewust voor meer dan 5'' kiezen. Dat het vreemd is dat high-end toestellen steeds maar weer groter worden is inderdaad zo, al is een 5,1'' toestel als de Galaxy S7 qua formaat toch ook wel te overzien? Bezels worden steeds smaller, waardoor de Galaxy S7 zelfs smaller en dunner is dan een S3 met een 4,7'' scherm. Wel is hij langer, zo'n 5mm.
Ik vind grote telefoon juist zeer handig zeker als je ze in 2 handen tegelijk gebruikt, is het hebben van een groot formaat veel beter imo. Ik gebruik meestal mijn telefoon in een hand als ik op straat loop, maar achterin in een auto of in een trein/vliegtuig zit ik toch het liefst met 2 handen tegelijk. :)

ontopic: Ik vind het wel een erg uniek design hebben hoor. Ik vind het maar niks. Ik vind de iPhone-achtige designs veel meer in mijn smaak.

De Qualcomm-quadcore(Marlin) is hoogstwaarschijnlijk gewoon een Snapdragon 820, dat kunnen we met 99% zekerheid zeggen. De 821 komt niet voor Q3 2016 uit voor sampling.

Dat is dus weer een telefoon met een geweldige Snapdragon 820 :). Zal de development voor zulke devices goed op gang brengen(Cyanongen, MIUI etc)

(Minder) waarschijnlijk zal de Sailfish een Snapdragon 625 hebben(2.0Ghz octa-core, Cortex A53)

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 6 juli 2016 11:24]

AndroidPolice stelt juist vrij zeker te weten dat beide toestellen dezelfde processor krijgen.
Maar als dat dan 2.0Ghz is, dan is het waarschijnlijk down-geklokt 820? Of een andere Qualcomm processor? Of is deze informatie gewoon niet correct en zullen ze beiden gewoon een standaard Snapdragon 820 krijgen?

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 6 juli 2016 16:12]

Tja, dat is ook voor hen niet duidelijk: At this time, we just aren't certain what that CPU is - be it a revised Snapdragon 820, or the rumored 821 or 823. There's simply not enough for us to go on right now.
Dat is een mening he. Ik vind zelf 5" ook prima qua grootte, maar ik ken genoeg mensen die liever een grotere telefoon hebben.
Voor iedereen kennelijk anders, ik heb hier nog een 4s liggen als reserve toestel, en dat is echt onhandig zo klein indien je het s4 of hoger formaat gewend bent. Valt gewoon niet meer mee te type joh zo klein :D.

Wellicht de Z5 Compact iets voor jou? Snel maar toch klein (en ook weer niet TE klein).
Bij mij valt dat goed mee dat typen. Ik heb nu een 5,7 inch scherm en ik vind het typen op een samsung galaxy young s6310 echt niet moeilijk. Al scheelt het wel 2,4 inch :p
Ik heb juist precies het tegenovergesteld. Blergh wat een grote telefoons. Zag liever het formaat van mijn nexus 5 dan van mijn nexus 5x :(

Vrees dat ik dan toch echt veroordeeld ben tot Apple 5SE voor stock OS en handzaam formaat :( Kan wel janken ;(
Ik mis mijn rode Nexus 5 ook heel erg. De 5X die ik nu heb is gewoon net een tikkeltje te groot om prettig te bedienen met één hand.
Maakt 0,2 inch serieus zoveel verschil voor je?
Design is ook veel minder compact. Elke bezel van de 5x is groter dan van de 5.

Heb het even voor je nagekeken.

Scheelt 9,1 in de hoogte, 3,4 mm in de breedte en 0,7mm in de dikte (dikte boeit me niet zoveel).

De nexus 5 was voor mij eigelijk al te groot maar kon nog net (of net niet). De 5x is gewoon een te lompe phablet voor mij.
Dat had ik ook niet verwacht toen ik van m'n Note 3 (5,7") overstapte op de S7 edge (5,5"). Maar vanaf het eerste moment had ik al spijt. Los van het feit dat ik achteraf ook het Edge-gebeuren helemaal niks vind. Ik ben nu heel blij met m'n Nexus 6P (5,7")
De Sailfish is toch het formaat van je Nexus5. Gewoon een 5 inch scherm.
De jolla C?
Height: 142 mm (5.6 in)[1]
Width: 72 mm (2.8 in)[1]
Thickness: 9.6 mm
Tegenover de Nexus 5
137.9 x 69.2 x 8.6 mm
en de 5x
147 x 72.6 x 7.9 mm
Leuke tussenmaat, maar voor mij nog steeds te groot.
Zelf gebruik ik nog steeds de Nexus 5, wilde eerste overstappen op de 5x maar de specs vond ik te laag. Als deze specs kloppen dan zie ik mezelf wel de sailfish kopen. In mijn ogen een waardige vervanger met ongeveer hetzelfde formaat!
Nee, de codenaam voor de 5" van HTC is Sailfish...

lekker verwarrend inderdaad :p
Haha daarom is het ook niet de bedoeling dat de media en etc met codenamen aan de slag gaat (hoewel je er ook niet onderuit komt) :P zijn gewoon interne namen waar het publiek niks mee van doen heeft :P En inderdaad zoals bij Sailfish is dat irritant.. Maar zo kan ik nog wel tientallen vreemde codenamen van htc's opnoemen.
Wildfire bijv was volgens mij Buzz
htc one s - ville
htc one mini - htc m4
Een leuke: htc evo 3d - shooteru

0,0 logica, maar goed dat zijn namen die intern gebruikt worden

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 juli 2016 14:01]

Hoewel het een verwarrende (code)naam is, bedoeld basseytje de 5" HTC nexus van in het artikel met 'De Sailfish' en dus niet de Jolla telefoon met Sailfish OS.

die zal vermoedelijk rond de 140mm bij 70mm zitten
Dit is natuurlijk puur subjectief. Ik gebruik momenteel een z3 compact en zou echt niet naar een groter scherm willen. Persoonlijk vindt ik 5" inch de max. De telefoon dient voor mij niet als laptop/tablet vervanger. Liever heb ik dat hij fatsoenlijk in 1 hand ligt en met 1 hand te bedienen valt.
+1, Z3 compact is ook voor mij het ideale formaat. Past precies in mn broekzak, niet te dik, ligt goed in 1 hand dat ik nog net overal met mn duim bij kom. Groter moet het echt niet worden.
Kwestie van smaak. Ik zal nooit een toestel nemen dat groter is dan 5". Vind het een hele goede vooruitgang dat er in ieder geval weer keuze is in tegenstelling tot het gegeven dat er onder de 5,5" niets meer te krijgen zou zijn met goede specs.
Zelf gebruik ik nog een nexus4 (dus echt toe aan een nieuwe nexus, maar de nieuwe nexus 5 vond ik een teleurstelling) en een sony z3 compact. Ik zie juist veel te weinig high-end telefoons met een schermgrootte tot 5 inch.
En de Z5 compact dan? Mijn neef heeft die in gebruik en het is best een leuk telefoontje. Geen uitblinker kijkend naar de huidige line-up, maar wel een uitblinker binnen dat formaat.
Klopt, was inderdaad goede optie. Ik was alleen niet tevreden met de processor en accuduur. Op mijn shortlist staat nu de nieuwe nexus 5 of Z6 compact.
Hm mijn neef is overgestapt van de iPhone 5s (waarbij ik ontiegelijk tevreden was over de lange accuduur van de 5s) en hij zegt dat de z5 compact een wereld van verschil is vergeleken de iPhone 5s op gebied van accuduur / foto's en etc. De z5 compact zou veel langer meegaan?

Maar heb je de Z5 compact zelf gehad of?
Nee, maar uit reviews blijkt wel dat die veel korter meegaat dan de Z3 compact. Dat schijnt vooral te komen door de gebruikte processor. Zie https://tweakers.net/revi...-smartphone-accuduur.html
Ik ben het helemaal met je eens. Heb zelf een Note 4 en ik wil nooit meer een telefoon met een kleiner scherm dan 5,5.
Jammer? vind juist dat het te gek is dat smartphones zulke grote schermen krijgen, ik vind 5" nog net te doen, maar groter moet het niet worden.. Zou het liefst zien dat er een nieuwe nexus 5 komt, qua uiterlijk identiek aan de originele maar dan met geupdate specs (scherm mag blijven zoals het is, tenzij ze verbetering zouden hebben zodat die in de zon wel beter te zien is (nog steeds een groot probleem bij bijna alle smartphones IMHO)..
Nou ik persoonlijk vind 5 inch groot genoeg ;)
Het gigantische formaat van de voorgangers was voor mij juist een van de redenen om hem NIET te kopen. Ik ben blij om te zien dat ze terug naar meer realistische maten gaan.
Jammer??
Voor iedere jou, zijn er 100 andere die kleiner als 6" willen.
Zeker met deze giga bezels
Die bezels zijn toch wel een teleurstelling. Dan maak je gebruik van on-screen knoppen en dan krijg je het nog niet voor elkaar om de screen ratio te verhogen.
Dit verbaast mij ook inderdaad; waarom is dit eigenlijk? Er zal vast een logische verklaring voor zijn. Er zijn geen front-facing speakers, dus dat is het niet.
waarom is dit eigenlijk? Er zal vast een logische verklaring voor zijn.
Because HTC.

Het valt nog mee dat ze niet zo'n lelijke dubbele-bezel hebben, zoals HTC de afgelopen paar jaar bijna overal heeft gebruikt. Samsung, LG, chinese fabrikanten (en de rest) hebben ondertussen al lang aangetoond dat een ratio van >70% screen-to-body geen enkel probleem is, terwijl HTC wat dat betreft steeds achter blijft.

Verder, toch bizar dat er na 2 jaar nog steeds geen telefoon is die ook maar in de buurt van de Sharp Aquos Crystal komt.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 6 juli 2016 12:07]

Damn zo een nice telefoon die sharp :) :)

De specs zijn iets beter dan mijn huidige telefoon :p
Die bezels zijn echt gigantisch. Nu is dit een render van Android Police op basis van informatie die zij hebben, dus zal het er niet precies zo uitzien, maar ik verwacht niet dat de randen zo veel kleiner gaan zijn. Verder ziet de voorkant er gewoon heel saai uit. En eigenlijk ziet de achterkant er ook niet uit met dat grote glimmende vlak. En ik was zo enthousiast over het model van 5″. ;(

Grote kans dat ik hem alsnog koop, want mijn Nexus 4 begint toch wel een beetje brak te worden en zoveel keus is er niet.
Niet alleen dat ik die nieuwe touch knoppen lelijk vind (fel wit, bah) maar als ze weer met een AMOLED scherm komen wordt het een hel qua inbranden.

Voor de rest een interessant design, mix van HTC met een Nexus sausje.
Dat inbranden valt echt wel mee. Sterker nog, mits het een goed paneel is, zul je het niet zien.
Natuurlijk zijn er altijd gevallen te melden, maar die hel van jou zie ik niet terug in mijn s6 scherm, noch in die van mijn vriendin.
En als er iemand het scherm vaak aan heeft, is zij het wel..
Het komt tegenwoordig ook veel mi der vaak voor op Samsung telefoons, vanaf de S5 is er veel verbetering op dat punt bij Samsung.

Maar ik doel echter niet op Samsung, ik doel op andere merken die schermknoppen in combinatie met AMOLED gebruiken, Samsung doet dat niet.

Ik merk dat vooral de Nexus 6 daar last van had, maar ik lees ook vaker en ken ook paar mensen met een Nexus 6P die er last van beginnen te hebben,als die knoppen straks zo fel wit worden als op de tender dan zal inbranden veel meer opvallen als dat eenmaal gebeurd.

Niet dat iedereen daar last van gaat krijgen, ken zat mensen met een S4 met een ingebrand scherm maar ik ken iemand met een S1 die nergens last van heeft, ook mijn PS Vita heeft een OLED en heeft na al die tijd geen inbranding dus de technologie gaat wel vooruit maar het valt meer en meer op dat Google absoluut geen rekening houdt met hoe Android uitziet en het samengaan met AMOLED, zoals gezegd heeft Samsung daar geen tot bijna geen last van tegenwoordig maar onder andere Nexus telefoons met AMOLED worden er wel door getroffen.
ik zou mijn front facing speakers van de nexus 6 niet meer willen missen ...
Echt een nadeel van het inzetten van verschillende fabrikanten die elke keer een eigen ontwerp maken. In plaats van de goede dingen te behouden en de slechte dingen te verbeteren, creëer je nu weer nieuwe variatie op de goede en slechte dingen. Hoe krijg je dan een stijgende lijn? "Maak hem beter dan de vorige"?
Me 2!
Ik snap niet waarom bijv. Samsung nog tot de S4 hun speakers aan de achterkant plaatsen. Je wilt toch geluid bij je filmpje i.p.v. een achterkant van een telefoon om je geluid goed te kunnen horen.

[Reactie gewijzigd door Macchillie op 6 juli 2016 14:14]

Euhm, mijn S6 heeft de speaker echt aan de onderkant zitten. En de S7 heeft dat ook. En de Edge versies van beide modellen ook...
Mijn excuses, ik moet mijzelf rectificeren: ik had de S2, 3 en 4...
Ik wist niet dat de S5 en verder aangepaste speakers hadden.. :Y)
Volgens mij zat tot en met de S5 de speakers aan de achterkant, inmiddels is dat al een paar jaar niet het geval (sinds de s6) en zitten ze naar mijn weten onderaan (zoals de iphone dat heeft). Kan er naast zitten hoor maar goed:P

Daarbij is het denk ik ook een kwestie van smaak en een gevalletje van: men boeit het niet, men koopt het toch. Zelf heb ik nog nooit in mijn leven iemand horen klagen over de plaatsing van de speakers (achterkant) jij bent de eerste in mijn hele leven die er iets over zegt (ik zeg met opzet: zegt aangezien je volgens mij niet klaagt:P)

Zelf speel ik nooit filmpjes of video's af op mijn telefoon, geluid staat standaard uit :P
Precies.

Nexus 6P met dual front speakers is gewoon de bom
Ik zou blij zijn als ze eens van die onscreen knoppen afstapten. Toch zonde van de schermruimte en eronder zit toch al een zwarte balk. Kan je gelijk de vingerafdrukscanner op de voorkant kwijt.
En ik vind het juist heerlijk, ik vind juist die fysieke knoppen zwaar irritant, voor mij de reden om geen samsung phones of tablets te kopen.. Hoe minder fysieke knoppen hoe beter..
Je hebt nooit een Nexus 5X gebruikt waarbij hij op de achterkant zat maak ik hieruit op. Op de achterkant is echt de beste plaats voor de vingerafdrukscanner. Ik ben inmiddels weer overgestapt naar een iPhone, maar de afdruk scanner achterop was echt veel fijner dan dat ik hem nu voorop heb. Het is even wennen, maar het is echt beter.
Maar waarom is dat dan beter? Als ik mijn telefoon wek dan doe ik dat met de home knop aan de voorkant die meteen de scanner is. Ik heb verder helemaal de vrijheid waar en of ik de telefoon vasthoud. Die vrijheid heb je niet met een scanner achterop en daarom lijkt me dat onhandig.
Omdat je je telefoon met een fingerprintscanner op de achterkant niet hoeft te wekken. Je pakt hem toch al vast (tenzij hij plat op je bureau ligt) en dan zit je vinger al op de scanner. Waardoor hij unlocked is voordat jij hem voor je neus hebt. Oordelen zonder het te ervaren is een beetje willekeur.
Oordelen zonder het te ervaren is een beetje willekeur.
Dat gaat ook wat ver. Iedereen heeft een ander gebruik. Ik leg als ik mijn telefoon op tafel altijd met het scherm naar onderen. In de broekzak te het veel te gevoelige ding in een insteekhoesje. En dan is je vinger op een specifieke plek op de achterkant leggen toch wat onahndig.
Precies dan is het juist handig, ik leg mijn nexus 5X ook altijd met scherm naar onderen neer, als je hem dan oppakt kun je direct je wijsvinger op de vingerscanner leggen en hem direct gebruiken, geen homeknop en dan patroon gedoe.
Ik pak het ding op, draai het om, beweeg de wijvinger naar de home knop en daarmee scnanner en daarna naar het scherm. En als ik het ding uit het hoesje haal dan wil ik helemaal niets met de achterkant van doen hebben. Ik snap niet waarom achterop handig zou, goedkoper te implementerem, jazeker maar handig?
Wrm zou je moeite doen om op die home knop te drukken als je hem al kunt unlocken tijdens het oppakken?

Daarnaast hebben de beschikbare hoesjes een gat in de achterkant voor de scanner, vaak als ik hem uit mijn zak pak dan pak ik hem met duim en wijsvinger waardoor ik mijn wijsvinger al op de scanner druk en hij unlocked is op het moment dat ik hem voor me houdt.
Ik heb een Nexus7, maar ik vind die onscreen knoppen echt helemaal niets. Vandaar dat ik ook nooit een 5X heb beetgepakt en ik ook andere merken links laat liggen die geen fysieke knoppen hebben.

Maar mijn telefoon ligt face-up op het bureau. Dan is het alleen maar onhandig dat ik hem eerst op moeten pakken om snel even te kijken. Voor het mooie zou je 2 scanners moeten hebben.
Je weet dat er apps zijn die de on screen knoppen verbergen?

Mensen maar zeiken over de on screen knoppen, die zijn juist veel beter, je kan ze met roms of apps verbergen en heb je een compactere telefoon erdoor.
Speakers vallen me tegen ( naar beneden gericht) voor de rest top specs, vooral het budgetmodel van de 2 zou een prima concurrent voor de OP3 zijn.
Als de prijs goed is zou het een mooie opvolger zijn van de OnePlus Two!
Kijk, mooi moment. Ik, als iPhone bezitter, zat al te gluren naar een nieuw toestel. Apple wordt me echt te arrogant. Nu eindelijk 32GB op "instapmodellen" maar wat mij betreft te laat: Dit had in 2014 al standaard moeten zijn. Weglaten headphone jack en dan dure, zwaar overpriced, adapters verkopen, precies zoals ze doen met de Macbook 2015, vind ik echt gewoon een premium naaistreek. Ik vind het prima om zo min mogelijk aansluitingen op een apparaat te gooien, maar geef dan ook "gratis" adapters erbij. Bovendien, Apple is te arrogant met hun app-store.

Ik heb nu een tijdje Android development gedaan en twijfel toch of ik de overstap maak omdat ik meer toekomst zie in Android.

Ik geloof dat Android uiteindelijk een uitstekend all-devices OS kan zijn en zal worden; dus ook voor op je desktop en laptop. Ik hoop dan ook dat Android zo direct gaat concurreren tegen Apple Mac OS X en Microsoft Windows

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 6 juli 2016 11:02]

Ik ben benieuwd! :) 3450 mAh is een best grote batterij en dan met stock Android + een snapdragon 820. Yammie. ;-)

De render laat wel behoorlijke dikke bezels zien zeg.. :X

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 6 juli 2016 11:02]

Even afwachten wat de uiteindelijke specs zullen gaan worden, maar het ziet er tot nu toe interessant uit. Ik ben blij dat hier volgens de geruchten ook een 5" variant van zal komen.

Schermformaat was voor mij een van de hoofd redenen om niet voor een Nexus model te gaan maar voor een OnePlus X (met dus midrange hardware). Persoonlijk heb ik liever een telefoon die wat handzamer is en nog normaal in mijn broekzak past zonder compromissen op hardware gebied.

[Reactie gewijzigd door x404 op 6 juli 2016 11:05]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True