Verkoop van GeForce GTX 1070-kaarten gaat van start

Vrijdag is de verkoop van de GeForce GTX 1070 van start gegaan en hebben meerdere partners van Nvidia hun uitvoeringen van deze kaart onthuld. De prijs van de Founders Edition bedraagt 499 euro en de startprijs van de overige versies is 419 euro.

Nvidia presenteerde de GTX 1080 en 1070 op 7 mei en na de GTX 1080 is nu ook de GTX 1070 beschikbaar gekomen. De kaart is met zijn lagere prijs dan de GTX 1080 voor een grotere doelgroep aantrekkelijk en zorgt voor een flinke prestatiewinst ten opzichte van bijvoorbeeld de GTX 970, tegen een lager verbruik.

De GTX 1070 beschikt over 8GB gddr5 en bij de gpu zijn 1920 shaders geactiveerd, waar de GTX 1080 er 2560 heeft. De kaart heeft standaard een vierfasige stroomvoorziening en de tdp bedraagt 150W. De maximale boostsnelheid is 1683MHz en het gddr5-geheugen is op 2GHz geklokt, maar fabrikanten voorzien hun eigen varianten vaak van hogere kloksnelheden.

Die fabrikanten kondigden in de afgelopen weken al versies van de kaart aan en vrijdag volgen er meer, waarbij ze meestal voor vergelijkbare uitvoeringen als de GTX 1080-lijn kiezen. Onder andere Asus, MSI, Gainward, Gigabyte, Inno3D, Palit en EVGA hebben vrijdag de nieuwe kaarten aangekondigd. Niet bekend is hoe het met de beschikbaarheid staat.

Nvidia GeForce GTX 1070

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

10-06-2016 • 15:56

196

Reacties (196)

196
189
149
5
0
18
Wijzig sortering
Eerst dacht iedereen dat NV een gekke move deed met de FE versie en pricing, maar uiteindelijk is het samen met de AIB's allemaal winstmaximalisering. In ieder geval de eerste weken/maanden.

NV: "Wij releasen een matige FE qua bang/buck, kost je maar €70/100 meer, maar dan ben je een echte fan!"

Consument: :/ "wij uhm ... wachten wel even"

AIB: "Hmm ... die FE kaarten zijn redelijk prijsstabiel ... en onze kaarten zijn beter ... waarom zouden we daar niet meer geld voor vragen? Door de FE wordt dat vraag/aanbod pad naar meer marge neergelegd!"

Consument: "Maar we kregen bij jullie toch goede deals met mooie voorgehouden wortel van zelfs betere kaarten? :( "

AIB: *silence* ($_$-face)
NV: "tja, wij bepalen AIB pricing niet, geen comment, koop nu je leuke FE kaart!'

Consument: :'(

Well played. Wedden dat het maanden duurt voor je er eentje koopt voor €419, of €430 zoals tweakers eerder schreef.
Anoniem: 14038 @Cassius10 juni 2016 16:56
Over een maand zullen ze vast wel overal op voorraad beginnen te komen en dan zijn de prijzen ook wel wat normaler dan ze nu door de nieuwigheid zijn. Als je dan nog de prijs niet aanstaat moet je kijken of je dan tegen die tijd iets 2e hands op de kop kan tikken.
En eind juni introduceert AMD zijn RX 480 kaarten en zullen veel prijsbewuste consumenten daarvoor kiezen
Idd
btw1 ding snap ik niet

De GTX 1080 is sneller dan de GTX 980 in sli
De RX 480 in Crossfire is sneller dan de GTX 1080

AMD heeft never nooit gezegd, dat ze de RX 480 tegenover de GTX 970 positioneren.
Toch maakt de media ervan dat deze tegeover de GTX 970 gezet gaat worden.

De RX 480, wordt volgens AMD tegenover een kaart van 500 dollar geplaatst.
Daarmee wordt de RX 480 naar mijn aanziens geplaatst tegenover de GTX 980
en in Crossfire zelfs tegenover de GTX 1080.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 451893 op 25 juli 2024 09:39]

Volgens mij was de GTX 1080 alleen sneller dan een GTX 980 in SLI bij VR.
Dat laatste is wel een belangrijk punt. ;)

Verder zal AMD een kaart van 200$ niet tegen een kaart van 400$ zetten.
De RX 480 staat dus eigenlijk tov van de GTX 1060 die nog niet uit is, maar qua prestatie wordt verwacht dat de GTX 1060 ongeveer hetzelfde zal zijn als de GTX 970. Vandaar dat door sommigen de RX 480 tov de GTX 970 gezet wordt.
Anoniem: 451893 @Robbedem11 juni 2016 17:58
Owww misschien dat ik daar dus overheen heb gelezen.
Maar toch als ik die vergelijking met de Sli opstellingen bekijk, vind ik het nogal wat vreemd.

AMD zegt dus, dat de RX 480 sneller is dan een 980.
Anders kon de RX 480 in Crossfire nooit sneller dan de GTX 1080 zijn.

Tenzij natuurlijk de GTX 980 en 970 in SLI - voor normale games allebei sneller zijn dan de GTX 1080

Ik begin te vermoeden, dat er iets niet klopt aan de marketing van Nvidia.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 451893 op 25 juli 2024 09:39]

Niets verkeerd hoor. Het is alleen verwarrend gebracht door de media.
Een GTX 1080 is sneller dan GTX 980 SLI bij VR (omdat door slimme software, het beeld nu maar één keer gerenderd wordt en dan aangepast per oog ipv twee keer een beeld te renderen)
Bij gewone games is een enkele GTX 1080 rond de 30% sneller dan een GTX 980 (hangt natuurlijk van de game af)
GTX 980 SLI zal in de meeste gevallen dus sneller zijn bij gewone games dan een enkele GTX 1080.
Anoniem: 451893 @Robbedem12 juni 2016 10:30
Niets verkeerd hoor. Het is alleen verwarrend gebracht door de media.
Een GTX 1080 is sneller dan GTX 980 SLI bij VR (omdat door slimme software, het beeld nu maar één keer gerenderd wordt en dan aangepast per oog ipv twee keer een beeld te renderen)
Bij gewone games is een enkele GTX 1080 rond de 30% sneller dan een GTX 980 (hangt natuurlijk van de game af)
GTX 980 SLI zal in de meeste gevallen dus sneller zijn bij gewone games dan een enkele GTX 1080.
30% sneller, pfew al die poespas om een 30% dat valt dan vies tegen voor die prijzen. Want qua prijs ratio ga je er maar 5 of 10% op vooruit, sinds de kaarten 20% duurder zijn geworden dan hun voorgangers.
De kaarten zijn nog maar pas nieuw. Over enkele weken zal de prijs wel al een beetje gedaald zijn. Als AMD hun kaarten ook uitbrengt, zal de prijs vermoedelijk nog meer dalen. ;)
de 1080 is 30% sneller dan een 980ti maar een zeer grote ~43% sneller dan een gewone 980 de prijzen zijn in nederland op dit moment nog over de top maar als je gewoon wacht tot rond oktober zullen de prijzen waarschijnlijk rond de officieel aangegevn prijzen liggen de amd RX 480 is inderdaad in crossfire sneller dan een single 1080 maar hier moet wel bij gezegd worden (wat niemand doet) is dat de meeste games geen goede sli/crossfire ondersteuning hebben en dus zal dit in praktijk niet echt waar zijn en zal je met een single 1080 beter af zijn of gewoon net als mij gaan voor de 1070 omdat die veel betaalbaarder is :P
Lees nu wat je schrijft :
De RX 480 in SLI is sneller dan de GTX 1080?????
AMD heeft Crossfire en geen SLI, SLI is van Nvidia.
Maar idd 2 RX480's In Crossfire configuratie gaat idd één goedkopere oplossing worden dan GTX 1080 daar ben ik het met je over eens.
Denk ook idd dat Nvidia hier de boot mis heeft geslagen kwa prijzen van hun kaarten ,maar daar in tegen zijn die na mijn mening al jaren te hoog ;)
De verwachting is ongeveer 100 watt per kaart. Stroomvreters is wat overdreven...
Als de gtx1080 130 watt is, scheelt dat dus onder load 70 watt. Bij 24/7 load is dat ongever 140 euro per jaar.

Maar je gamed niet 24/7. 6 uur per dag is al heel veel... En dan heb je het over 35 euro per jaar. En zelfs dat ga je normaal niet redden. 6 uur per dag, elke dag, is heel erg veel.

Dus als Crossfire en SLI goed gaan schalen onder DX12 zou een dubbele rx480 goedkoper en sneller zijn. Zelfs als je stroomkosten meerekent.

Nvidia rekent nu gewoon een premium omdat het kan. Zelf altijd nvidia gehad, maar de halve monopolie slaat ze wat naar de bol. Vote with your wallet for the future. Ik ga voor bang for buck en concurrentie dus voor AMD. Als meer mensen dat zouden doen kan AMD weer een geduchte concurrent van Nvidia worden. Dat is beter voor de ontwikkeling/open source techniek en prijs.
Voor zover ik weet is de gtx 1080 180 watt dus als de RX 480 100 watt is dan scheelt het 20 watt tussen de 1080 en de RX 480 in crossfire
Joh, voortaan eerst even wat gegevens checken. De RX 480 zou een TPD van 150 Watt hebben(Tomshardware). De TPD van de GTX 1080 had je trouwens wel goed (Gamespot). In een worst case scenario zou een RX 480 tandem dus 300W kunnen trekken, tegenover een GTX 1080 180 Watt. Tests met games kunnen dit nog wel nuanceren. Mogelijk worden de kaarten niet voortdurend op 100% gestrest, en dan kan het energiegebruik nog navenant gaan meevallen.
Heb er nog eentje liggen. Ruilen voor een rx 480?
Het lijkt er nu op dat alleen de founders edition uit is kan iemand me helpen of dat echt zo is?
Ah correct ! Maar ik bestel deze keer lekker uit de UK hoor. Gekke Azerty vraagt voor de 1080 die ik wil over de 1000Euro voor een pre-order (Zal zelf door deze grote gierigheid NOOIT iets bij Azerty kopen,) en in de UK betaal ik maar 830 ofso (Na omrekenen van pond naar euros.)
En sinds ik voor SLI wou gaan betaal ik liever 30 euro ongeveer aan shipping dan 340 Euro aan meerprijs bij Azerty.

Maar zoals ik eerder zij op een review van de 1080 : Preorderen is niet gezond voor de prijs van een product, En zeer zeker niet in Nederland. Het zal me niks verbazen als andere winkels nu het prijsvoorbeeld van Azerty aannemen.

Het zou ook eens leuk zijn om eens te weten wat ze eigenlijk echt betalen voor 1 gpu te fabriceren.
Want heb het idee dat dit soort bedrijven extreeme winst draaien.
Pak als voorbeeld CPU's : Als Amd cpus kan verkopen van ongeveer de zelfde groote (Specs etc doet er even niet zoveel toe.) voor bijv 150 euro. Hoe komt het dan dat Intel het dubbele vraagt? Het is niet zo dat er voor 150 meer aan materiaalen gebruikt worden geloof ik.
En natuurlijk betaal je ook wat voor de performance maar dat neemt niet weg dat er nog steeds enorm veel winst gedraaid word hierop.
Anoniem: 461219 @R503B14 juni 2016 11:33
Bij welke UK webshop koop jij hem?
Ben benieuwd wat de Asus Strix GTX 1070 moet gaan kosten. De 1080 versie was ook wel aardig aan de prijs, maar heeft dan ook de hoogste base clock en boost clock dacht ik zo. Benieuwd of dat met de 1070 ook zo gaat zijn.

Mijn GTX 780ti is al verkocht, dus van mij mogen ze snel beschikbaar en leverbaar komen in de pricewatch.
Jij hebt nog weinig reviews gelezen van de GTX 1080 Strix zie ik, van de drie GTX 1080's met custom koeler was de Strix duidelijk de minste bij ComputerBase.

http://www.computerbase.d...tx-1080-g1-gaming-bilder/
http://www.computerbase.d...geforce-gtx-1080-x3-test/
http://www.computerbase.d...e-gtx-1080-strix-oc-test/

De Asus is zo slecht doordat maar drie van de vijf heatpipes contact maken met de GPU. Ook kun je uit de reviews halen dat hogere boostclock niet betekent betere prestaties. Hogere power target betekent meer prestaties. Inno3D is overigens de beste van de drie.
De Asus is zo slecht doordat maar drie van de vijf heatpipes contact maken met de GPU.
Alweer? Dat geintje hadden ze eerder toch ook al geflikt bij de 280X ofzo? Houd me ten goede, kan ook 290 zijn geweest. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen nog zo merkvast van Asus zijn tegenwoordig. Zelfs de mobo's zijn niet zonder problemen.

Vergeleken met een Gigabyte of MSI is er toch wel een steeds groter kwaliteitsverschil te merken, met name tov MSI. En de grap is ook nog dat MSI níet een enorme 'brand-tax' toevoegt zoals Asus.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2024 09:39]

Het is idd niet de eerste keer dat ze dit hebben gedaan.
http://rog.asus.com/17922...ng-asus-strix-gtx-980-ti/
Maar zijn idd nog meer langer geleden, ze leren er niet echt van. Daarnaast een heat plate aan de heat pipes gesoldeerd werkt ook nog eens beter dan heat pipes direct op de GPU. Bij CPU's zie je ook dat de aller duurste koelers een heat plate hebben met daarop de heat pipes vastgezet, de goedkopere koelers hebben vaak heat pipes direct op de CPU of GPU in dit geval. De reden dat een heat plate beter werkt is doordat die precies vlak zijn, iets wat bij heat pipes niet altijd het geval is. En daarnaast krijg je dus niet dingen zoals dit waarbij de heat pipes de GPU niet raken.

Overigens is Asus als merk weinig mis mee, hun GTX 970 Strix was bijvoorbeeld één van de beste zo niet de beste GTX 970, iets beter nog dan de MSI Gaming versie qua geluid.

Maar idd je moet nooit merk vast zijn, want er is geen enkel merk dat alleen maar de beste producten levert en één merk dat alleen maar slechte producten levert. Je moet het allemaal per product bekijken. Bij het ene product is heeft merk x de betere en bij de andere merk y weer. Daarom ook altijd goede, met de nadruk op goede, reviews lezen. Bij de GTX 980 Ti was bijvoorbeeld de Palit Jetstream de meest interessante, wel een drie slots koeler, maar was niks duurder als de Asus Strix, MSI Gaming, Gigabyte G1 Gaming en had toch een veel betere koeler, vergelijkbaar met de veel duurdere MSI Lightning qua geluid.

Wat betreft prijzen van de grote/bekende drie Asus, Gigabyte en MSI, die passen zich altijd netjes aan elkaar aan, zit echt weinig verschil altijd in.
Off-topic: Met Asus als merk is wel degelijk iets mis. Ik heb zelf hun waardeloze klantenservice/garantiebeleid mogen ervaren. Een beeldscherm met een clustering van een aantal pixels viel niet onder de garantieregeling,terwijl dit volgens de voorwaarde wel zo zou moeten zijn. Daarnaast heb ik een DOA mobo moeten omruilen. Het onderzoek zou ca. 4-6 weken in beslag nemen. Uiteindelijk werd dit probleem wel erkend, maar 4-6 weken is m.i. wel erg lang...
Daarnaast ken ik nog een tweetal verhalen m.b.t. defecte laptops uit mijn directe omgeving die nooit zijn opgelost...
Nee, met Asus ben ik klaar...
Bij de buren staan nu de custom kaarten van de fabrikanten, De evga ftw editie heeft mijn voorkeur. alleen maar goeie berichten over hun service en rma.

En ook een betere stroomvoorziening dan de Asus kaart.
Asus en klantenservice mag je niet in een zin gebruiken toch? Jezus wat een paupers als het aankomt op doa afhanding en maar niet te spreken over hun garantie procedure.
Mijn laptop is een van die spookverhalen. Je stuurt hem op voor repair ivm brakke dvd drive 5mnd na aankoop. Nieuwe drive werkte wel, jammer dat ze het scherm, mobo en gpu in het reparatie proces om zeep geholpen hadden.
Voor mij echt nooit Asus meer.

[Reactie gewijzigd door Genosha op 25 juli 2024 09:39]

Bij MSI hebben ze me daarintegen na 3 jaar (!!) als uitzondering een nieuw moederbord aangeboden toen het mijne overleden was puur omdat een vergelijkbaar bord nergens meer te krijgen was.
<3
Verreweg? Geen aanval hoor, gewoon benieuwd naar je mening, wat is volgens jou de reden dat Asus 'verreweg' betere moederborden maakt dan Gigabyte of MSI? Kun je dat verreweg toelichten? Heeft Asus betere features of performance of spelen er voor jou andere dingen dat jij dit vindt?

Ontopic: de prijzen in de Benelux eerst maar weer eens afwachten. Voor de 1080 werd het ook al zo rooskleurig gebracht en zitten zowel de FE als de AIB kaarten nog steeds tussen de 750-800euro (heel wat anders dan de $599 * 1.21 en nog een beetje).
Features en design. Niet alleen design hoe het eruit ziet, maar ook functioneel en qua warmteontwikkeling. Heb met MSI en Gigabyte de afgelopen 20 jaar genoeg ellende gezien, met Asus vrijwel nooit. Ja ok, soms een bord wat kapot gaat (1 in die periode, een duur scsi bord, dat was wel balen, 1 maand buiten de garantie :), maar dat kan altijd. En de software/driver ondersteuning was en is ook altijd veel beter. In mijn ervaring dan.
Dat had ik ook met Sapphire als merk. Altijd topspul maar op een gegeven moment sloegen zij de plank mis door de kwaliteit naar beneden bij te stellen en de prijs omhoog. Asus ken ik als goed merk maar het verschilt echt per product. Asus maakt zowel goede als belabberde dingen, de software wil nog weleens rammelen. Kan je nog zo'n mooi stukje hardware hebben maar als de drivers ruk zijn en blijven dan zullen de prestaties ook nooit 100% zijn. :)

Een consument zou nooit merkvast moeten zijn omdat er altijd zaken veranderen.

Daarom heb ik zo'n haat/liefde verhouding met mijn Creative ZxR. Geweldige kaart maar voor die grote bak met geld wat deze kostte zit er niet eens een midi-table in(!!!).

Als ik met midi (dus geen apparaten maar geluid) aan de gang wil dan moet ik een tweede geluidskaart als slave inzetten. Een stokoude audigy 1 gebruik ik daarvoor.

En dan de drivers..... Creative is typisch een bedrijf waar je ver weg van moet blijven alleen zit er soms een product tussen wat wel goed is (maar niet onder Linux).
Ik heb Ondertussen 3 gigabyte moederborden hier en dat louter om de kwaliteit en service. Qua performance merk je 0 verschil met concurrerende borden en met het design is helemaal niks mis.
Gigabyte service is werkelijk exellent (over de jaren heen enkele defecten gehad en telkens snel en netjes afgehandeld. Vaak kreeg ik in de winkel al een nieuwe mee omdat de winkelier erop vertrouwde dat hij een nieuwe toegestuurd ging krijgen. Met asus is dat wel wat anders. Zo stuurde ik een defect moederbord op, binnen garantie, kreeg ik een doa terug, werd dat opgestuurd en kreeg ik uiteindelijk een nieuw (dit heeft in totaal een zestal weken gediurd). Na twee maanden was dit MB defect, twee weken buiten de garantieperiode van mijn origineel moederbord en ik kreeg doodleuk de melding dat het nieuwe moederbord dus ook niet meer onder garantie was. Ik ben gelijk van computerboer en merk veranderd.
Dank voor je toelichting (Y) Er is een hoop veranderd in 20 jaar ;)
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 SEA HAWK X 8GB

Zelfde kaart te preorderen voor ~= 830 Eu in de UK,
Zo ga je snel zien welke webstores extreem gierig zijn en welke niet.
De versie van Inno3d heeft ook nog eens een extra 6 pins connector voor overclocken. Daarmee is de kaart ook meteen de beste optie idd.

@tweakers
De linkjes naar Inno3d en Palit zijn omgedraaid.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 25 juli 2024 09:39]

De extra 6 pin zegt niks.. Jay2cent heeft een msi 1080 getest tegen een reference 1080, msi heeft ook extra 6 pin..die klokte niet beter over helaas..zijn meerdere factoren betrokken
Sorry maar nee ik heb deze reviews inderdaad nog niet gelezen. Kaart is nog niet echt goed beschikbaar en ik wacht gewoon even de rest van de reviews af.

We kunnen er vanuit gaan dat bij de GTX 1070 waarschijnlijk dezelfde custom cooler er op zit met het zelfde heatpipes probleem.

Ik baseerde mijn voorkeur op voorgaande videokaarten die ik van Asus heb gehad en eigenlijk altijd wel goed bevallen zijn. Maar daarintegen ben ik niet merkvast en als een betere is zal ik die ook zeker kiezen.
Anoniem: 702616 @-The_Mask-10 juni 2016 18:23
En de versie van MSI? of is die er nog niet haha
Je had je videokaart nog niet moeten verkopen. Ik ga voorlopig mijn 970GTX niet uit mijn kast halen, totdat ik kort van te voren zie dat de prijzen naar een acceptabel niveau zakken. Dat daardoor mijn 970 minder waard wordt, boeit me minder.

Iedereen zou dit al moeten zien aankomen, nauwelijks stock en als er voorraad is mag je de hoofdprijs betalen. Gewoon even geduld hebben ..

[Reactie gewijzigd door Aurora op 25 juli 2024 09:39]

Uiteindelijk maak je er dus geen winst op door te gaan wachten, aangezien de waarde van die 970 ook blijft dalen. :P
De winst die je haalt door te wachten is dat je niet zonder GPU zit voor 3 weken.
Fair enough. Als je echt wat wil doen in die 3 weken, moet je hem gewoon houden. Zo groot zal de waarde drop van je GPU ook niet zijn in 3 weken, dus dat scheelt.
Nee, waarschijnlijk is de waarde drop van je oude kaart zelfs minder dan de waarde drop van de 1070 in een maand.
Anoniem: 328374 @Luca10 juni 2016 18:22
Ik vraag me af wanneer dan wel. Ik zie een min of meer rechte lijn:

pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Op dit moment betaal je nog altijd +- 650 voor een 6GB 980Ti, je moet maar zo'n kaart nu kopen
Jawel hoor, de prijs van de 1070 zal sneller dalen dan die van de 970.

Dus ben je minder geld kwijt als je even wacht.
ik ben bang van niet.

Mijn strix was volgens tweakers vanmorgen €317 waard.na bekend maken van de 1070 is ie €327.oeps?
De winkelprijs van je Strix gaat nu niets meer doen aan de verkoopprijs van je eigen Strix in de 2e hands markt. Daar moet je naar de andere 2e hands kaarten kijken.
Er staan er op dit moment 45 op. Ze gaan van 230 tot 300 euro, waarbij er heel wat 240's gereserveed zijn en dus verkoopbaar lijken aan die prijs. Als de 1e hands Strix nu nog met 10 euro omhoog gaat, dan zal dat niets met deze 2e hands prijzen doen.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 25 juli 2024 09:39]

Dat zal inderdaad niet's met de 2 de hands gaan doen maar ik verwacht nog geen spannende dingen met de 1070 in de aankomende week .maar een nieuwe strix zal vastraks niet veel gaan dalen zolang de 1070 nog boven de 450 blijft..want 330 voor een 970 blijft een goeie prijs
Mhoaw ik kan wel een 3 weken zonder een GPU hoor. Ik speel niet zoveel op PC dat 3 weken niet te overbruggen is. Ik heb ook nog 2 consoles staan. En mijn onboard GPU trekt voorlopig DayZ op PC ook nog wel dus ik vermaak me nog wel even. ;)

Ik kon een goede prijs voor mijn GTX 780ti krijgen, en ik was toch al van plan om rond deze tijd een andere videokaart te halen. En je weet gewoon als je bij de launch een nieuwe videokaart koopt je de volle pond betaald, dus dat neem ik voor lief.
ben ik 100 punten met je eens
Ik denk dat ik die van mij voorlopig ook nog maar van MP afhaal :P

[Reactie gewijzigd door Syntraxx op 25 juli 2024 09:39]

De Asus staat op dit moment op 538 in de PW.
Dat is nog niet perse de uiteindelijke prijs, als meer dan 1 shop hem verkoopt en als die leverbaar is dan pas zullen we weten wat ze er echt voor vragen :)
Als 538 nog niet de uiteindelijke prijs is, hoe kan ik hem dan all bestellen bij winkels zoals als Azerty.
Krijg ik geld terug als ze goedkoper blijken te zijn ?
Ik ben helaas bang dat dit zeker wel de prijs is die het gaat kosten
Als je hem nu bij Azerty besteld voor 538 en hij later daalt en de kaart is nog niet verzonden kunt u simpel weg deze order annuleren en hem daarna direct opnieuw plaatsen voor het nieuwe bedrag. :D Ik heb mijne 15:01 besteld.

[Reactie gewijzigd door yefox op 25 juli 2024 09:39]

Wat en extra werk. Je weet dat ie goedkoper gaat worden. Gewoon even wachten en je hoeft niets te annuleren en opnieuw te bestellen. Geduld is een schone zaak.
Als je het snel wilt hebben betaal je gewoon teveel.
Wat als een andere shop in de pricewatch verschijnt die er 2 tientjes afhaalt dan ;) Nee dan krijg je geen geld terug. Wachten is dan je beloning.
Je hebt gelijk, en hij heeft het ook specifiek over de Strix, en nu staat de normale erin.

Al met al, een vrij nutteloze reactie van mij :)
Al met al, een vrij nutteloze reactie van mij :)
Welnee, anders had ik ook niks te vertellen ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 09:39]

hehe daar staan ze al rond 500 eurotjes
Anoniem: 582487 @Senaxx10 juni 2016 18:57
Azerty 538,99 voor zowel de gigabyte G1 als de asus strix ROG kaart..

on topic: jezus wat een prijs... beeeetje aan de hoge kant als je het mij vraagt.. zelfs MET btw..
dat de shops wat moeten verdienen OK... maar 100 euro winst marge? really?

en ik maar denken dat de producer editions goedkoper zouden worden.

379 dollar/402 euro incl. btw (ik ging uit van 450-470 euro)
maar 539 euro... goedemorgen..
over-priced much? zekerste weten van wel.. eens kijken of we met 3-4 maanden rond de 500 uitkomen of lager (hopelijk)
ik zou naar Evga kijken die hebben goede koeling en buiten dat om een hele goede garantie.
nvidia heeft ook nog boostclock, dus zolang die niet op zn temp of power limit komt zal hij zichzelf overklokken toch? kan je beter voor de koelste kaart gaan imo.
Dat is toch meer poen voor de kaart dan ik had gedacht. Ik ben alsnog heel blij dat ik mijn 980Ti voor een redelijke prijs de deur uit heb kunnen doen. Ben benieuwd wat de gehele line-up van Polaris met de prijzen van Nvidia gaan doen, wat denken jullie?
419 vind ik nog te overzien als je bedenkt dat hij sneller is dan de 980 ti.
Maar waarom zie ik ze in de pricewatch dan vervolgens voor 538 euro?
Hogere prijs door slechte/geen levertijd indicatie, weinig shops (concurrentie). Zakt vanzelf binnenkort.
In vergelijking met de prestaties van de rx480 voor 229 USD vind ik 379 USD voor een 980Ti presterende videokaart niet eens zo super... 'Geweldig'. Vandaar mijn eerste reactie, snap je? :)

edit: ookal moet ik zeggen de rx480 is nog niet uit uiteraard, nog geen schala aan benchmarks *but still.

[Reactie gewijzigd door Tylosion op 25 juli 2024 09:39]

Welke? Er is alleen vage claim van AMD over wat de RX 480 zou kunnen, en we weten van Nvidia dat ze die mooie prestatiewinsten uit de launch presentatie alleen maar haalden met VR - dat is ook bij de 480 natuurlijk het geval, en is dus vooral marketing.

Maar het is wél zo dat AMD inzet op een lager prijspunt om daar het succes van de GTX 970 te gaan herhalen, wat een van de best verkopende GPU's in jaren is geweest. Helaas heeft iedereen al een GTX 970, dus daar heb ik wel vraagtekens bij.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2024 09:39]

Ik doelde op de (gelekte) benchmarks van VideoCardz, waarbij de 480 of tussen de 980 en Fury komt te liggen (qua prestaties) of tussen de 970 en 390X. Mocht het dus inderdaad de 970 evenaren (of iets erboven) voor 229 USD dan pikt AMD uiteraard die gehele markt in, want wat je zegt dat 'iedereen al een 970 heeft' is niet waar: iedereen die de prijs die er destijds voor gevraagd werd en dat heeft gedaan (!) - heeft al een 970.

Daarom ben ik zo benieuwd wat andere mensen denken over bovenstaande geruchten.

Want wij zijn Nederlanders en willen de laagste prijs betalen voor alles :P *no-offense

edit: typo

[Reactie gewijzigd door Tylosion op 25 juli 2024 09:39]

980TI met OC is nog altijd sneller dan een 1070 met OC, in heel erg veel games. De OC ruimte van Pascal wordt door Nvidia al veel verder benut door GPU Boost 3.0. Je kan wel wat hoger, maar ze klokken allemaal tot 2.05-2.12Ghz op z'n best, terwijl de boost clock al gauw tegen de 1850-1880 mhz aan zit. Daar zit dus niet veel rek in, terwijl de 980ti ten opzichte van de boost clock nog zeker een 10-15% erop kan gooien.

Even een kleine kanttekening - en precies zoals voorspeld overigens.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2024 09:39]

Hartstikke leuk, maar voor de gemiddelde gebruiker is het veel aantrekkelijker om de 1070 aan te schaffen ten opzichte van de 980 ti.

Als ik moet kiezen tussen een 1070 nieuw (die ook nog eens veel zuiniger is), en een 2e hands 980 ti om de prijzen een beetje in de buurt te houden dan weet ik het toch echt wel.
Precies mijn gedachte, plus dat out-of-the-box de GTX 1070 founders edition in vrijwel alle benchmarks de Titan X en de 980Ti overtreft, zelfs OC-modellen.

Voor 1440p gaming biedt de GTX1070 een uitstekende prijs/prestatieverhouding. Ik wacht nog heel even de eerste prijsdalingen af (en de verkoop van mijn 2e huis).
980TI met OC is nog altijd sneller dan een 1070 met OC, in heel erg veel games. De OC ruimte van Pascal wordt door Nvidia al veel verder benut door GPU Boost 3.0. Je kan wel wat hoger, maar ze klokken allemaal tot 2.05-2.12Ghz op z'n best, terwijl de boost clock al gauw tegen de 1850-1880 mhz aan zit. Daar zit dus niet veel rek in, terwijl de 980ti ten opzichte van de boost clock nog zeker een 10-15% erop kan gooien.
Wanneer er overgeklokt wordt, is de performance van de GTX 1070 in alle benchmarks beter.http://www.hardocp.com/article/2016/06/13/geforce_gtx_1070_founders_edition_overclocking_review/4

De voorraden van de GTX 980Ti worden nu gedumpt, dus als je een nieuwe 980Ti zou willen kopen, is dit het moment. Zelf ga ik voor de 1000-serie.
Nu is het wachten op de 1070 met custom/aftermarket coolers, zodat het OC-potentieel beter benut kan worden. De koning is dood, leve de koning! :D
Omdat de AIB's pas later gepland staan dan de Founders Edition. De 10 juni release datum is alleen voor de FE.
Ik vind de prijzen maar absurd hoor. Ik dacht dat AIB goedkoper zouden zijn dan de Founder Editon. Op het moment zijn de AIB juist duurder.

Ligt het misschien aan omdat vandaag de release is? Zoja, kan ik verwachten dat de kaarten wat goedkoper worden in de komende maand?

Zat zelf te hopen rond de €400,- voor AIB's.
Hopelijk zakken de prijzen, ze zijn inderdaad heel duur. Ik hoopte een 1080 OC te score voor 600-650 euro maar dat kan ik echt vergeten. Misschien toch wachten op de AMD RX490?
RX490? Die is nog niet officieel aangekondigd. Dat zal waarschijnlijk pas eind dit jaar of begin 2017 met Vega komen (tegelijk met de 1080 Ti?).
Ik vermoed dat je de RX480 bedoelt. Dat is wel nog een maandje wachten, maar dan krijg je wel veel prestaties voor redelijk weinig geld.
Anoniem: 505316 @TheTinusNL10 juni 2016 16:30
ik denk dat hij serieus de rx490 bedoeld, zijn al wat geruchten over hier en daar.
Vega komt pas later, Q3 dit jaar klopt niet qua gerucht wat de vega betreft. Gaat er op zn vroegst Q4 zijn al denk ik zelf eerder aan eerste helft 2017.
Anoniem: 772017 @TheTinusNL10 juni 2016 16:31
hoe duur werd die nou ook alweer ongv? en hoeveel procent was ie nou beter dan de gtx 970 (waarschijnlijk)
Ik ga al paar generaties kaarten mee qua prijs en prestatie en de beste tip die ik kan geven is :

Wachten op het antwoord van AMD uit het verleden is al gebleken als AMD met een nieuwe kaart kwam de prijzen zwaar naar beneden gingen van Nvidia.
Ik heb op die manier een 780 Lightning gekocht die de week ervoor nog 150/200 euro duurder was.

En al helemaal als AMD hun 480X iets minder dan de 1070 presteert maar voor een prijs rond de 250 euro dan kan de prijzenoorlog weer beginnen :)
Oké ik heb dan wel een 980 Ti lightning zitten maar het is door AMD dat het mij maar 850 euro kost anders zaten we gemakkelijk boven de 1000 euro.
Zat ik ook aan te denken, zeker nu de eerste prestaties van een RX 480 naar buiten komen. Daarnaast is ATI toch verder, zeker met async compute, waar NVidia een lompe Hemmy V8 is, is de AMD meer een verfijnde Ferrari V8 :D is die paar maandjes wachten wel waard :)
Als je het nieuws hebt gevolgd dan had je kunnen lezen dat de FE eerder op de markt komt. De FE is dus vanaf vandaag officieel te koop, de rest eigenlijk nog niet. Daarom zijn de AIB's nu duurder, maar dat zal over een week, 2 of 3 wel anders zijn.
Ja, met een paar weken zullen de prijzen wel omlaag gaan, net als met de 1080, de goedkoopste 1080 kost op dit moment €659,50, heel wat minder dan de €700/800 prijzen waar ze mee begonnen.

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1080 HerculeZ Twin X2 8GB
Dan heb je een pre-order. Bij de overige 2 bedrijven is die niet binnen 10dagen leverbaar of is het helemaal niet bekend wanneer je hem krijgt. De eerste kaarten die je echt kunt kopen zijn rond de 800euro.
Denk dat het vraag en aanbod is. Zie je met games op de grijze websites ook altijd. Dagen voor release kan je ze kopen voor 30 euro. Op release 35-40, en dan een paar weken later weer voor 30.
De prijzen van de aftermarket starten 100€ onder de prijs van de FE, door een goedkope koel/stroomoplossing.

Er werde nooit beloofd dat alle aftermarket kaarten goedkoper zouden zijn, en ik zou dit ook niet verwachten dat dit nog het geval gaat zijn voor de preimium aftermarket merken als Asus en MSI.

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 25 juli 2024 09:39]

Anoniem: 582487 @galaxy36610 juni 2016 18:59
mijn principe was dus net zo... (had in voorgaande topics al berekingen gemaakt based on dollar/euro prijs + btw kwam op 402 voor founders editions.. en rond de 470 voor de AIB's (aangezien de shops ook nog wat moeten verdienen) maar 539 euro... goddamn..
De eerste prijzen van de custom GTX1070 zijn boven de 500 euro en vallen in ieder geval al gigantisch tegen aangezien deze goedkoper zouden zijn dat de Founders editions. De verwachting was rond de 400 a 450 euro!

"The GeForce GTX 1070 comes with insane specifications for just $379 US."

Yeah Right! Is toch te hopen dat deze nog een stuk gaan zakken.
Nog helemaal niet leverbaar en maar 1 shop, natuurlijk gaat die prijs nog omlaag :D

Ik denk dat mijn R9 290x vervangen gaat worden zodra de prijs onder de 400/425 euro is...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juli 2024 09:39]

Ik hoop het :) Vorige maand mijn GTX970 verkocht voor een goede prijs omdat ik op de 1070 zit te wachten. Weet je wel hoe moeilijk het is om een maand zonder een videokaart te zitten? hahaha
ik hoop dat je met een goed prijs boven de 300 bedoeld want ik zag net dat de founders edition€499 zijn (alle merken ) en de gaming enz enz duurder dus ik ben bang dat je voor minder dan 500 voorlopig geen 1070 hebt ..misschien nog maar een paar maandjes extra wachten? ;)

[Reactie gewijzigd door Syntraxx op 25 juli 2024 09:39]

De Founders edition is sowieso duurder. Maar ik wacht liever op een custom. De prijs zal vanzelf zakken op een niet al te lang termijn.
Dat is te hopen maar ik verwacht geen spannende dingen ..de custom zal met hooguit 5 tientjes dalen uiteindelijk.ik denk dat ze dit zo lang mogelijk gaan melken.
De 1070 is toch pak em beet 30% sneller dan een 290x?
Mag ik de 290x van je overnemen? :)
Mijn R9 290X'en staan nu al te koop op tweakers.
Tegen die tijd wel hoor, je kan me sowieso een PM sturen, moet nog wel ff mn vriendin overtuigen dat dit nodig is om de energierekening omlaag te krijgen ofso :P
Je mag echter niet vergeten dat de dollar prijzen altijd zonder BTW en invoer taksen worden weergegeven.
dan reken je daar gewoon btw bij... en 379 dollar (voor founders edition)
is gewoon 379:100x21=458 euro (dus geen 539 zoals hij nu bij azerty staat
(want de producent editions zouden goedkoper worden (dacht menig persoon)
Volgens ZDNET zullen dit de uiteindelijke prijzen worden.

Nvidia GeForce GTX 1070 Founders Edition: 499 euro incl. BTW
Nvidia GeForce GTX 1070: 419 euro incl. BTW

Nu wordt er uiteraard geprofiteerd van schaarste, gewoon een maandje wachten.
een 'maandje' maak daar maar een maand of 3-4 van.. aangezien hij nu nog maar bij 3 winkels te krijgen is (megekko/azerty/SiComputers.

terwijl menig 980(ti) gewoon bij 30+ winkels te krijgen is..
ook dan gaan de prijzen naar beneden zodra ze meer als 20 winkels keuze hebben.

afuture/4launch/azerty/cool blue/alternate/paradigit/bol.com/conrad
Ik wacht dan met plezier 3 maanden, ik hoef geen 980ti meer nu ik de benchmarks heb gezien.
nee ok. maar dit was alleen even de referentie naar een dure kaart.. die minder snel is als de huidige kaarten die dezelfde prijs hebben.

gtx 980ti=513 euro (17 shops)
gtx 1070=518 euro (3 shops)

nogmaals.. zodra we 20 shops hebben die deze 1070 gaan verkopen.. gaat de prijs vanzelf richting de 400-450 (zeker als AMD straks hun RX 480 breed verkrijgbaar stelt en deze kaart misschien (don't kill me over it) 10-15% langzamer is als een 1070 (dus net zo snel als een 980ti) voor 250 i.p.v. 475 euro.
Anoniem: 528913 10 juni 2016 16:02
Is dat de prijs met of zonder VAT?
Inclusief.

Voor de prijzen in dollars (MSRP) zie deze GTX 1080 slide en deze GTX 1070 slide.
Oftewel 530 en 335 euro. Inclusief BTW is dat bij ons 641 en 405 euro.

Voor de Founders Edition geldt dus $699 voor de GTX 1080 en $449 voor de GTX 1070, oftewel 620 en 400 euro. Met BTW kom je dan op 750 en 484 euro.

Waar de overige ~15 euro vandaan komt is me niet duidelijk, maar het zal wel conversie marge zijn en dan kom je uit op de genoemde 419 en 499 euro voor de GTX 1070 ;).

[Reactie gewijzigd door Paprika op 25 juli 2024 09:39]

Anoniem: 582487 @Paprika10 juni 2016 19:22
'Waar de overige ~15 euro vandaan komt is me niet duidelijk'

^ winst marge/brood op de plank/winst pakkers/geld verdienen etc.

die 15 euro is voor azerty zelf.. steken ze zo in de broekzak.
dat is het principe zaken doen en verkopen, ongeacht wat je verkoopt, uiteindelijk wil je er wat op kunnen verdienen, omdat je wel van je werk moet kunnen leven.
dat doet azerty (en straks de andere winkels) dus heel slim op deze manier.

waarom denk je dat een levi of aviators broek zo duur is hier? die worden echt niet voor 120 euro in mekaar genaaid in india.. maar alle grappen (vervoer/import/btw/winst marge/tussen handelaren) moet allemaal mee gerekent worden dus ga je gewoon naar de 120 euro terwijl hij 20 euro kost in india
Die europrijs die wordt genoemd is omgerekend vanuit de US$ zonder belasting. Vanuit die europrijs wordt nog BTW gerekend.
Anoniem: 582487 @TheTinusNL10 juni 2016 19:30
waarop baseer jij die uitspraak.. en welke prijs heb je het over?
want de 379 (dollar) wat deze kaart moet kosten.. + btw komt neer op: 458.59 INCL BTW.

en zelfs al zullen de producent editions (op welke rare manier dan ook) duurder zijn als de founders editions.. is dat nogsteeds geen dikke 80 euro (zoals nu dus wel het geval is)
Zie mijn eerdere reactie. Het gaat natuurlijk om de MSRP van de AIB kaarten, die is US$379.

1. Adviesprijs US$ exclusief US belasting omrekenen naar Euro. US$379 -> €336
2. 21% BTW rekenen bij de hoeveelheid Euro's. €336 * 1.21 = €406,56
3. Totaalprijs AIB = €406,56, met marges dus nu 419.

Dat die AIB kaarten duurder zijn komt omdat ze heel slecht leverbaar zijn. Niet heel vreemd aangezien de Founders Edition pas officieel vanaf vandaag leverbaar is, de rest komt officieel later.
Toch even op deze discussie inhaken.

Vergeet niet dat een bank ook graag centjes wil verdienen.
Wisselkoers van Google kun je bij de bank nog een paar cent bij doen voordat je je dollar krijgt.
.oisyn Moderator Devschuur® @TheTinusNL10 juni 2016 16:15
Nee, de europrijs die wordt genoemd is volgens mij gewoon retail adviesprijs, dus inc btw, zoals gebruikelijk is (en verplicht door retailers) bij het vermelden van europrijzen.

.edit: wat verduidelijking toegevoegd :)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 25 juli 2024 09:39]

Dat komt ongeveer op hetzelfde neer.
.oisyn Moderator Devschuur® @TheTinusNL10 juni 2016 17:02
Huh? Even voor de duidelijkheid: jij beweert toch dat de europrijs die daar staat, exclusief BTW is? En ik beweer dat dat inclusief BTW is. Hoe is dat "ongeveer hetzelfde"?
Nee, inclusief.
1. Adviesprijs US$ exclusief US belasting omrekenen naar Euro. US$379 -> €336
2. 21% BTW rekenen bij de hoeveelheid Euro's. €336 * 1.21 = €406,56
3. Totaalprijs AIB = €406,56, met marges dus nu 419.

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 25 juli 2024 09:39]

Dat is wel heel veel meer dan ik had verwacht :/ Even door sparen nog dus...
Wat had je verwacht dan? De 970 was ook gewoon rond de 380 bij release,
bedenk wel dat je hiervoor een kaart krijgt die sneller is dan de 980 ti.

Overigens hingen alle geruchten en indicaties ook rond dit bedrag.
Ik vind de prijzen wel meevallen. Ik snap de reacties niet van de mensen die vinden dat de prijs hoog uitvalt. Ik sluit me bij jou aan. Titan kaarten zijn duurder dan de 1080... en de 1070 is goedkoper dan de 980TI kaart (in verhouding).

Prima prijs om mee te beginnen.
Onzin, MSi GTX 980Ti was kort geleden te krijgen voor 550 euro. Nu de MSi 1070 uit is en start bij een bedrag van 538 euro is dit niet anders dan een grote flop. 10 juni release date, verander dat maar in "10-juni-maar-eigenlijk-wacht-nog-maar-twee-weken-langer-dag".
Dan is de 1070 toch goedkoper? En met een andere chipset sneller dan de 980TI wat nou onzin?
Ja een nieuwe generatie kaart voor 5% meer performance en 12 euro goedkoper. Je hebt gelijk wat worden wij toch door Nvidia weer gematst.
Waar baseer je op die 5% meer performance?
De goedkoopste 980TI kost bij Megekko en die is gemiddeld wel een van de goedkoopste website's € 631,95
1070 kost (founders ed.) € 499,-
De Gainward GeForce GTX 1080 Founders Edition kost € 825,95

Het verschil is met een 1070 = € 132,- euro
en met de 1080 = € 194,- euro verschil

Het is niet heel veel dat klopt, maar dat je beweert dat de performance 5% is dat geloof ik niet. En 12 euro goedkoper dat is dus wederom onzin.

Check de website's eens
Check MSi GTX 980 Ti prijs geschiedenis, twee weken geleden stond ie voor een lange tijd erop voor 550,- euro. En hoezo 5% performance meer geloof je niet? Heb je de benchmarks niet gezien? Bij Division en enkele andere spellen verslaat de GTX 980 Ti de 1070 zelfs.
Ik heb je een prive berichtje gestuurd :)
Wat had ik dan verwacht? Ik had verwacht dat ze goedkoper zouden zijn. Maar u heeft wel gelijk, dus ik sluit me ook bij u aan :)
de 2e hands kaarten zullen ietsjes omhoog schieten denk ik. de gtx 780 ti, gtx 970, gtx 980 :P
Anoniem: 451893 @Farabi10 juni 2016 16:34
Denk eerder dat de mensen liever ee nieuwe rx 480 of 480x zullen aanschaffen.
Mooie zet van AMD, hoop dat ze snel op GPU en CPU gebied terein veroveren, want, de prijzen van Intel en Nvidia zijn gewoon terroristen - prijzen.

Edit :
Een goede prijs voor de 970 is 100 euro en voor de 980 150 euro.
Anders zullen de meesten toch de AMD kaart kopen - met garantie.

Nu ik erover denk, .....
Dit was een meesterlijke zet en goed uitgwerkt plan van AMD, ze vallen niet alleen de midrange kaarten van Nvidia aan, maar ook de 2de hands High end kaarten.
Zo zullen ze idd snel terein terug winnen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 451893 op 25 juli 2024 09:39]

100? De markt denkt daar anders over. Kijk maar naar vraag en aanbod. Ongeveer 240 euro is prima prijs.
Daarom wacht ik op wat AMD gaat doen, liever nieuw dan een 970 tweedehands voor meer dan 100 of een 980 boven de 150.

Zat van de week ook te denken nu mijn bestaande kaart aan vervanging toe is. Maar na het nieuws van ATI dacht ik, ga geen stapel geld uitgeven voor een gebruikte 970/980 als ik een nieuwe kan kopen voor weinig :D

Er zijn zo veel 2e hands 970/980 te koop dat het gewoon wachten is tot ze goedkoper worden.

Over de 7.000 bij eBay alleen al....

En ik zie daar de 2e-hands prijzen al onder de 150 euro gaan voor een 970.

[Reactie gewijzigd door Wim-Bart op 25 juli 2024 09:39]

Leuk verhaal, maar je gaat geen enkele 970 kopen voor onder de 200 euro, laat staan 150. Wat je ziet zijn veilingen waar nog een aantal dagen resterend staan op de teller. Zoek je bijv. op direct buy kom je al snel op een vanaf prijs van 230 usd waar nog verzendkosten van circa 30 usd bij komen. Met andere woorden de prijs wijkt niet veel af van de vraagprijs in Nederland (>250).
Ja, maar dat is nu snel voorbij, nu nvidia woekerprijzen hanteert, de ogen worden nu op AMD gericht. Voor die prijs heb je dus een nieuwe kaart met garantie plus fp64, die bij Nvidia ook ontbreekt. Zowel bij de 9 serie als bij de 10 serie.

Ow nee de pg104 gpu heeft 2 cuda cores voor fp64 hahahaha.
200% meer dan bij de 9 serie ;)

Je zou gek zijn als je voor 200 euro of meer een 3.5 gb kaar t met 500 mb langzaam geheugen 2de hands gaat kopen of voor 300 euro of meer een 4GB kaart, die duurder is dan een nieuwe kaart waar ook nog eens fp64 op zit. en 5.5 Tflops levert en minimaal 80 euro goedkoper is..

2 maal 2de hands gtx980 is 700 euro als ik de vraag en aanbod bekijk.
2 maal rx 480 is sneller dan een gtx 1080 en kost 450 of 500 euro.

Nou, dan weet ik het wel hoor.
Vandaar 100 euro max voor de GTX 970 en 150 max voor de GTX 980
Als ik iemand was die zijn kaart nu zou verkopen, dan gooi nu je prijzen omlaag, want je kan ze aan de bakstenen nog niet een s meer kwijt, als Nvidia straks met de prijzen gaat stunten of de GTX 1060 uitkomt.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 451893 op 25 juli 2024 09:39]

Nu bij 4 webshops en de prijs lijkt alleen maar te stijgen :? . Zal inderdaad wel iets_ paar tientjes - gaan zakken maar reken op hoger dan 400 euro. Vergeleken met de gtx 970 klopt dit prijsbeleid als een bus. Ook deze kaart is in het afgelopen jaar op vrijwel hetzelfde prijspeil gebleven. AMD heeft met laatste generatie niet echt het verschil gemaakt en de prijs van nvidia bleef daardoor op een relatief hoog niveau. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Grote massa zie ik niet nu massaal gaan upgraden vooral niet nu de 1070 overkill is bij monitoren HD met 1920 resolutie. En dan gaan de prijzen dus ook niet snel naar beneden. . Een 4k monitor als upgrade met kosten van deze opvolger van de 970 zal voor velen stap te ver zijn.

http://nl.hardware.info/p...rce-gtx-1070-gaming-x-8gb
http://nl.hardware.info/p...eforce-gtx-1070-strix-8gb

Net toevoeging van Alternate; 583 euries Hallo mag het ietsje meer zijn :+

[Reactie gewijzigd door edklavertje op 25 juli 2024 09:39]

1070 en ik denk zelfs 1080 is geen overkill op 1080p. Ik zie mensen altijd dat roepen. Ik heb zelf een 980ti sinds kort en die is volgens veel mensen ook overkill voor 1080p. Ik kan ME:catalyst op max settings draaien op 60 fps maar bij een paar locaties in het spel drops hij naar 55 fps. Nu zou je zeggen wat boeit die 5 fps. Als die kaart echt overkill was dan had ik meer speling gehad en een 100% stabiele fps. En dan heb ik het nog niet gehad over slecht geoptimaliseerde spellen.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 25 juli 2024 09:39]

Ik vind dat dus wel maar ieder zo zijn mening. Komt eigenlijk door de idioot hoge prijs voor deze next gen kaart in het middensegment. High segment is immers de 1080. Zit nu nog met 7970 en vond de 970 al best prijzig. Omdat eind vorig jaar de generatie 1070/1080 werd aangekondigd was het wachten op de release en het zakken van de prijzen van de 970. Maar in plaats daarvan doet men er nog een extra schep qua prijsstelling bovenop. De 970 zakt niet in prijs maar blijft rond de 300 euro zitten. (in tegenstelling tot voorgaande machtwisselingen werd dan meestal de voorraad van de voorganger (970/980 ti) snel gedumpt. Dat gebeurt dus nu niet.. Waar zijn de tijden gebleven dat je in een prima prijs/kwaliteitsverhouding een midden segment graka voor onder de 300 euro kon kopen. Voor de grijze massa die nog een prima pc hebben is de release prijs van de 1070 niet bepaald aantrekkelijk qua upgrade. Een prijsrange van 250-350 euro is de max . Als je er nuchter naar kijkt is het compleet over de top om voor een midden segment pc (best buy mainstream pc) al 500 euries te moeten aftikken voor alleen de graka of je moet echt een fanatiek gamer zijn. Een mainstream game pc (exclusief randapparatuur) is tot nu toe altijd rond de 1000 euro geweest. Hierin komt dus voorlopig geen 1070. In tegenstelling tot de optimisten onder ons denk ik dat de prijzen van deze kaarten binnen enkele weken niet fors zullen zakken. Dus wachten op AMD die komt met een release die vervolgens de groene jongens dwingt om de prijzen te laten dalen ? Volgens de laatste geruchten komt die er niet in het vergelijkbare hogere segment dus de 1070 zal voorlopig dik tegen de 500 euries blijven kosten. Wel zal de 970 gaan dalen als de AMD rx 480 eind juni verschijnt voor ? (geruchten zeggen 225- 275). AMD heeft dan een gelijkwaardige kaart als de gtx 970, die dan waarschijnlijk ook tot dit prijsniveau zal gaan dalen. Het zal dan weer ouwerwets kiezen worden voor het rode of groene kamp. Prestatieverschillen tussen deze twee zijn minimaal. Het hogere segment blijft helaas voor de gamers op resolutie 1920 x 1080 duur.

[Reactie gewijzigd door edklavertje op 25 juli 2024 09:39]

Ik doelde eigenlijk meer op de prestatie van kaarten niet zo zeer de aanschaf. Maar volgens mij las ik je comment niet heel goed over het woord overkill.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 25 juli 2024 09:39]

Weet iemand of Zotac ook een GTX-1070 gaat maken met een dual fan config?
Bedankt!
En anders een andere dual fan voor in een mini itx. die lekker clocked.
Ja: https://www.zotac.com/pro...card/GeForce-GTX-1070/all
Ze staan er nog maar op sinds vandaag, heb ze net toegevoegd aan pricewatch (moeten nog goedgekeurd worden, met wat geluk vandaag nog, maar anders wellicht maandag)

Lekker clocken doen ze allemaal, gewoon zelf instellen. (voor zover Pascal lekker te overklokken valt)
Bedankt Smoking!
Love Zotac :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.