Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 62 reacties

HTC heeft zijn eerste eigen game aangekondigd voor zijn vr-headset Vive. Het gaat om een shooter met de naam Front Defense, die de Taiwanese hardwaremaker volgende week toont op hardwarebeurs Computex, die plaatsvindt in Taiwan.

HTC heeft weinig details en geen gameplaybeelden vrijgegeven van Front Defense. Het gaat volgens de fabrikant om een shooter die plaatsvindt in een oorlogssituatie. Daarbij moeten spelers aan de slag met klassieke wapens, waaronder geweren en anti-tank raketten.

Het is voor het eerst dat HTC een game ontwikkelt. Tot nu toe maakte de fabrikant louter hardware in de vorm van smartphones, tablets en de Vive. Het maakt ook software, waaronder vooral apps en diensten voor zijn eigen telefoons. Het maakte ooit wel een eigen spelletje voor Windows Mobile en later Android. Teeter is een spel waarbij een balletje langs obstakels naar een gaatje geleid moet worden en was vooral bedoeld om de mogelijkheden van de toen nieuwe kantelsensor in telefoons te laten zien.

De Taiwanese hardwaremaker kondigde ook een fonds aan van honderd miljoen euro, waarmee het wil investeren in ontwikkelaars die tools en apps willen maken voor de Vive onder de naam Vive X. HTC bracht de Vive dit voorjaar uit. De fabrikant levert de vr-headset met twee controllers. Gebruikers lopen in een vooraf afgebakende virtuele ruimte en twee opgehangen kastjes tracken constant de positie van de gebruiker in de kamer. Op die manier kunnen kopers van de Vive in beperkte mate rondlopen in de virtuele wereld.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (62)

HTC is zijn eigen graf aan het graven.

Smartphone verkoop is gekelderd in de afgelopen tijd, en ipv dat HTC zich focused op het redden van de core business, worden er resources gestoken in het ontwikkelen van een game op een platform waar nog niet eens een markt voor bestaat.

ik heb grote twijfels of ze 2017 gaan redden. ;( ;(


Added 16:58:
Erg jammer, maar onderstaande discussie is helaas doodgegooid door iemand die alleen maar de eerst zin van een reactie leest...

[Reactie gewijzigd door niels95 op 27 mei 2016 16:58]

Als je vijftien duizend exemplaren weet te verkopen van een product 'waar geen markt voor is' in tien minuten, dan doe je het best goed.

De schatting is dat 60.000 +/- het toestel al in bezit hebben, dat is best wat voor een product wat ¤900 kost wat je niet kan subsideren met een data-/mobielabonnement. De kortzichtigheid van: "Gooi meer geld naar je core-business' is juist de reden waarom veel mensen geen CEO worden. HTC pompt al jaren meer geld in telefoons, maar HTC is, gewoonweg, overtroffen door Apple en Samsung, zij het door betere hardware of een meer indrukwekkende reclamecampaigne.
Als ze dát proberen te overtreffen gaat het juist hun kop kosten. Dus wat ga je doen? Je bekijkt een andere productgroep. Waarom zou HTC niet mogen uitbreiden?

De HTC Vive is véél beter ontvangen dan de laatste paar high-end telefoons die ze hebben uitgebracht. Voor sommige is de Vive zelfs het keigrote Oculus voorbijgefietst. Dat is niet je eigen graf graven dat is doorbreken in een hele nieuwe markt die nog maar twee maanden bestaat. Om dan nu al een uitspraak te doen is wat voorbarig. HTC zou zomaar een bizar grote speler kunnen worden binnen VR en het feit dat ze het risico nemen om zelf in-house kleine studios te betalen voor projecten bewijst dat HTC weet dat het ook naar andere producten moet kijken en VR héél serieus neemt.

Als je daarnaast ziet dat bijna elk gerespecteerd en bekend bedrijf in Silicon Valley zich nu wil bemoeien met VR. Dan bewijst dat, op zijn minst, dat HTC het vooruitzicht heeft gehad en hierdoor als één van de eerste de VR markt betreed, net als Oculus. Dat is goud waard, want ze kunnen beide nu al data verzamelen en plannen maken voor de toekomst.

Ik zeg niet dat HTC hier een goudmijn heeft gevonden, want VR kan nog alle kanten op, maar in mijn mening is dit wel dé markt op dit moment waar je een vinger in de pap wil hebben.

[Reactie gewijzigd door SacreBleu op 27 mei 2016 15:13]

Ik heb een Vive in huis en ik moet je gelijk geven. Iedereen om me heen wil het uitproberen en iedereen is even enthousiast. Ik zie een grote toekomst in VR.
Holo(AR) wordt misschien groter maar dient een ander doel. Met VR zit je echt in een andere wereld, en dat voelt/speelt erg fijn. Dat HTC hier snel is ingedoken ben ik persoonlijk erg blij mee en denk dat dit juist HTC wel eens kan redden als bedrijf.
Het spijt me heel erg, maar ik ga niet in je VR droom mee,
alleen al het verschil in volumes maakt dat het niet genoeg is om te compenseren voor slechte telefoon verkoop cijfers. de markten zijn totaal verschillend. als ze met hun vive 10% van het jaarlijkse htc smartphone volume halen vind ik het knap.

als de smartphone verkopen niet aantrekken, is er geen HTC meer, VR of geen VR.
of is @sacrebleu ervan overtuigd dat HTC met alleen VR genoeg is om de aandeelhouders tevreden te stellen? ik denk het niet.....
Het gaat er niet zo zeer om of VR gaat slagen met/zonder/door HTC maar dat je best mag stilstaan dat HTC een risico neemt op een gloednieuwe markt waar andere bedrijven ook in mee willen draaien. Er zijn voorheen al schattingen gedaan dat VR op telefoons het meest populair zullen worden. En dat kan zonder meer, iedereen heeft tegenwoordig wel een telefoon.

HTC heeft nergens gezegd dat het smartphones geheel laat vallen. Misschien gaan ze die tak verkopen of misschien willen ze VR, net als Samsung, op hun telefoons krijgen. Dáármee zouden ze, zomaar, koploper kunnen worden. Het is daarom ook niet zozeer een 'droom' maar een mogelijke markt. En HTC probeert die markt als eerste te pakken, in plaats dat ze méér geld in gaan zetten op een markt die ze al vanaf 2012 niet meer meester zijn.

En of aandeelhouders tevreden zijn? Jazeker! In het quarterly report kun je lezen dat ze héél enthusiast zijn. Daarnaast blijkt dat er veel vragen zijn geweest over VR, allemaal op een positieve toon. Dus het lijkt erop dat ook de aandeelhouders blij zijn dat er een andere sprong is gemaakt.

Het feit dat HTC nu één van de koplopers is op het gebied van VR betekent niet dat ze niet meer werken aan telefoons. Ze zullen, waarschijnlijk, wat projecten schrappen of herzien. Maar HTC heeft nergens neergezet geen telefoons meer te willen ontwikkelen.

Sterker nog HTC heeft een nieuw "bedrijf" gemaakt wat gaat werken aan VR. Lijkt mij een duidelijk genoeg signaal dat smartphones nog steeds hun core-business is, maar dat ze VR wel heel serieus nemen. Daar zie ik, inderdaad, een toekomst in.

[Reactie gewijzigd door SacreBleu op 27 mei 2016 16:25]

Inderdaad. HTC heeft zelfs plannen voor een telefoon die aan de Google Daydream vereisten voldoet. En het zal me niets verbasen als ze zelf ook een mobiele VR headset zoals de GearVR uit gaan brengen. Ze hebben een zeer goede naam in de VR wereld, als ik later een telefoon ga kopen en een mobiele VR headset wil nemen dan is HTC toch wel 1 van de eerste namen die ik vertrouw. Dat is het grote voordeel vroegtijdig succesvol een nieuwe markt te betreden.
je reageert niet op de inhoud van mn statement. maar lult er volledig omheen.
Als ik me net vergis was dit je statement:
HTC is zijn eigen graf aan het graven.
En je inhoud bestond louter over het feit dat je het raar vond dat HTC (na dit al jaren te hebben gedaan) niet méér geld gaat uitgeven om een markt te penetreren waar ze al sinds 2012 niet meer goed doorheen komen. Hoezo niet gereageerd op inhoud?

Dat je dan statistieken wil aantonen die er nog niet eens zijn over volume en het feit dat VR niets is vergeleken met wat ze met telefoons doen, is een drogreden. Die mobiele telefoons verkopen ze al meer dan tien jaar. De HTC Vive? Zo'n twee maanden, wat had je verwacht dat er nu al mijloenen Rift, Vive's en Playstation VR's bij mensen thuis zouden liggen?

Het zal jaren duren voordat HTC weer 'gezond' wordt, als dat gaat gebeuren, met of zonder VR. Je kan niet verwachten - ook niet als ze hun core-business hadden gefinanciëerd. Dat het in een paar maanden ineens opgelost is. Zou je niet eerst afwachten wat VR doet en wat HTC voor de rest van plan is - misschien zelfs met Oculus - voordat je het een-en-ander gaat afkraken? HTC heeft voorlopig nog genoeg geld om fouten te maken.
Mijn statement is heel simpel.
"Zonder betere telefoon verkopen, heeft HTC niet de resources zich op VR te storten."
Ze hebben, geschat, nog ruim 1,5 miljard op de bank staan. Ik verwacht dat ze daarmee nog wel uit de voeten kunnen. Je doet net alsof HTC net zo goed faillissement aan kan vragen.

Daarnaast is het veranderen of uitbreiden van je core-business helemaal niet zo raar.

[Reactie gewijzigd door SacreBleu op 27 mei 2016 17:20]

Nou er bestaat ondertussen toch al een redelijke markt voor VR. Maar des te beter dat er nu juist games voor de Vive ontwikkelt worden ipv dat we een Windows mobile situatie krijgen waar er te weinig apps zijn om het platform echt serieus interessant te maken voor de consument. Dus in mijn ogen een prima bijdrage om het platform een klein stukje groter te maken waardoor de consument meer interesse krijgt=grotere markt.
Ben benieuwd of ze dit op steam gaan aanbieden of op hun eigen store.
Eh, de vive is van HTC en Valve, hebben ze een 'eigen' store naast steam dan? :-S

Overigens vraag ik me af hoe succesvol dit kan zijn, het is nou niet bepaald een veld waar HTC ervaring in heeft... Als het Valve is die het ontwikkelt heb ik er heel wat meer vertrouwen in.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 27 mei 2016 07:45]

Half life 3 VR iemand? :9
Als ze die snel zouden uitbrengen en Vive only zouden maken dan zou die hele Vive vs. Rift discussie in elk geval in één keer klaar zijn :)

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 27 mei 2016 09:06]

Dat zal niet snel gebeuren, immers gaat het valve om de verkopen op steam, niet om de verkopen van de Vive (Dat is HTC's beestje).. En Valve zal dus niet zomaar de Rift gebruikers uitsluiten, want dat kost ze verkopen.. Doen ze dit wel, tja, dan is de vive vs rift discussie juist verre VAN klaar..
De grap is dat de discussie nu eigenlijk al klaar is, maar andersom dan jij hem ziet, de Vive word overal bejubeld, en de Rift word steeds meer met de nek aangekeken, ook mensen die helemaal niet roomscale spelen lijken blijer te zijn met een Vive dan met een Rift, omdat (zoals al zo vaak gezegd) de tracking van de Vive van een heel ander niveau is dan die van de Rift, komt nog bij dat de Rift nog geen motion controllers heeft, en de Vive al wel.

En, zeker ook niet te vergeten, precies wat hier word besproken, buitensluiten van de concurrentie, is wat Oculus actief aan het doen is richting HTC/Valve, toen heeft iemand een tooltje gemaakt dat je toch op de Vive Rift games kon spelen waarvan Palmer Lucky (van Oculus) riep dat t best mocht etc, een week later hebben ze het proberen te patchen, maar de tool is ondertussen alweer geupdate :P

Punt is, Oculus is dus nu al heel erg bezig met een eigen platform waar niemand anders gebruik van mag maken, terwijl Valve en HTC hard de andere kant op hollen met een open standaard en naadlose intergratie met het nu al grootste game netwerk ter wereld.

Oculus is de strijd al aan het verliezen, ze zullen vast wel headsets slijten aan een hele schare Facebook gebruikers, maar de meeste gamers gaan toch liever voor de Vive, vandaar dat er nu ook rumoeren zijn over dat de Oculus compatible word met de nieuwe Xbox, want dat zullen ze bijna wel moeten doen om nog tegengewicht te kunnen bieden.

(Ik vind dit trouwens een geniale ontwikkeling, vergeet niet dat Oculus vooral door Valve's inzet groot is geworden (techniek/onderzoek delen etc) en vervolgens geen vrienden heeft gemaakt door naar Facebook over te stappen, en nu blijkt steeds meer dat Palmer gewoon echt de verkeerde keuze heeft gemaakt, hij zal er zeker rijk van zijn geworden, maar heeft ook meteen zn bedrijf verpest voor de feitelijke doelgroep, gamers)
(Ik vind dit trouwens een geniale ontwikkeling, vergeet niet dat Oculus vooral door Valve's inzet groot is geworden (techniek/onderzoek delen etc) en vervolgens geen vrienden heeft gemaakt door naar Facebook over te stappen, en nu blijkt steeds meer dat Palmer gewoon echt de verkeerde keuze heeft gemaakt, hij zal er zeker rijk van zijn geworden, maar heeft ook meteen zn bedrijf verpest voor de feitelijke doelgroep, gamers)
Grappig dat je dit aanhaalt, heel veel mensen weten dit namelijk niet. Volgens vele heeft HTV/Valve het idee nog steeds gestolen van OR. Maar het verhaal is dus een stuk genuanceerder.
Ja dat zal waarschijnlijk ook altijd wel zo blijven, met alle marketing erachter etc zal Oculus gewoon de geschiedenisboeken ingaan als de reden voor de/deze vr industrie, en dat is terecht en ze doen het zeker goed/zullen het vast ook goed blijven doen, maar als je je inderdaad een beetje inleest in het achtergrond verhaal/de boel al een paar jaar volgt zie je wel echt een soort sneer vanuit Valve richting Palmer met de Vive die nu voor alle partijen (Valve/HTC/consument) goed uit lijkt te gaan pakken.

Daar moet wel bij gezegd worden dat een Vive nog wel erg prijzig is en het een beetje wachten is op een goedkoper model (eventueel van een andere partij maar met soortgelijke techniek, die dus gewoon open beschikbaar is) maar de toon is wel al een beetje gezet, Oculus moet goed terugkomen met hun eigen motion controllers en de console ondersteuning waar steeds meer geruchten over zijn (over de Vive/SteamVR trouwens ook) anders zullen ze echt niet tegen SteamVR op kunnen.

Binnenkort komt de E3, dan zal blijken wie uiteindelijk het voortouw gaat nemen, het zou me niets verbazen als we onverwacht wat SteamVR brillen voorgeschoteld krijgen. Als dat gebeurd hoop ik van harte dat Oculus dan klaar is om hun motion controllers te gaan verkopen, anders zullen ze (iig op PC gebied) waarschijnlijk een te grote achterstand op gaan bouwen.
(Ik vind dit trouwens een geniale ontwikkeling, vergeet niet dat Oculus vooral door Valve's inzet groot is geworden (techniek/onderzoek delen etc) en vervolgens geen vrienden heeft gemaakt door naar Facebook over te stappen, en nu blijkt steeds meer dat Palmer gewoon echt de verkeerde keuze heeft gemaakt, hij zal er zeker rijk van zijn geworden, maar heeft ook meteen zn bedrijf verpest voor de feitelijke doelgroep, gamers)
Dat is natuurlijk redelijk onzin, immers waren Palmer en meerdere mensen ook al lang bezig met VR, ook Carmack was al lang bezig met VR, pas later hebben ze ook nog samengewerkt met valve, waarbij BEIDE partijen kennis van elkaar hebben opgedaan, (en de gebruikte displays zijn juist voortgekomen door de samenwerking van Oculus (vooral carmack schijnbaar) en Samsung).. En vergeet niet dat dankzij Oculus die VR weer onder de aandacht heeft gebracht dit nu ook uiteindelijk voordeel heeft gehad voor Valve, die waren nooit van plan om een headset uit te brengen, en feitelijk hebben ze dat ook niet gedaan, dat is HTC..

Tja, als palmer niet in bed was gedoken met Facebook, dan was waarschijnlijk nu de DK2 met wat kleine aanpassingen de CV1 geweest (en dan hadden ze waarschijnlijk WEL de aangegeven pricerange gehaald)..
En tja, of Palmer de verkeerde keuze heeft gemaakt.. Denk dat Palmer een behoorlijk zakcentje aan de deal heeft overgehouden die hij anders waarschijnlijk nooit had kunnen verdienen..

Voor nu is de roomscale tracking beter ja (met die ene camera), maar voor de rest (achter bureau etc) is de tracking van de Oculus gewoon perfect, ook de tracking van de vive schijnt ook regelmatig fubar te zijn, en dat het allemaal wel eens crasht, dus het is echt niet allemaal rozengeur en maneschijn bij de vive, vooral als je langere sessies wilt doen, zie je toch in bijna alle reviews dat de rift de voorkeur heeft..
Maargoed, zelf zie ik het nog wel een tijdje aan, heb een DK2 en toch nog geen videokaart die geschikt is voor de Rift/Vive, dus misschien begin volgend jaar ofzo dat ik eens ga kijken voor 1 van de 2, en tegen die tijd zie ik wel hoe de staat is van de software van beide headsets, en tegen die tijd is ook de touch uit, en er zullen dan heel wat meer games zijn..
Toevallig heeft Alan Yates (een relevante Valve medewerker) zich hier laatst over uit gelaten, het is ook niet zo dat ik nu wil zeggen dat valve VR heeft bedacht ofzo, helemaal niet, en zoals gezegd moet Oculus ook echt wel de verdiende 'credits' krijgen, maar er is wel een beetje vuil spel gespeeld door Oculus, en op die voet gaan ze nu verder met hun gesloten omgeving.

Hier een leuk artikel (wel beetje clickbait titel maar gelukkig staat de originele quote ook in het artikel/gelinkt en verder redelijk wat achtergrond info)
Ik weet wat Alan Yates heeft gezegd, en het klinkt ook meer als iemand met een grudge, zonder echte onderbouwing (anders dan dat Oculus het prototype te leen had), ook anderen hebben dat al gezegd.
En zoals al vaker is gezegd, alleen de store is 'gesloten' (omdat HTC niet zelf officieel de OculusSDK wil ondersteunen), maar de Rift zelf is helemaal niet gesloten).
Weet dat ze dat niet zullen doen (in elk geval het deel van snel uitbrengen), maar er zijn denk ik maar weinig gamers die nog voor de Rift zouden kiezen als je HL3 alleen met de Vive kon spelen.

Ach waarschijnlijk zijn we allemaal al dood en begraven voor Valve eens aan HL3 gaat werken dus we zullen nooit weten hoe het uitgepakt zou hebben.
niet om de verkopen van de Vive (Dat is HTC's beestje)..
Tuurlijk wel. Elke verkochte Vive is een extra potentieele klant voor Valve. Reken maar dat ze verkoop van de Vive zoveel mogelijk stimuleren.
Maar dat is elke verkochte Rift ook, immers ondersteund valve gewoon de rift met hun Steam platform..
Lijkt er dus op dat juist valve hier degene is die de goudmijn heeft gevonden ipv oculus of HTC :p
Juist, de zogenaamde 3de hond die er met het bot vandoor gaat ;)
Tenzij men die Xbox upgrade Rift-only houdt natuurlijk, dan wordt het probleem alleen maar erger.
Vast niet, dat zou totaal buiten de Microsoft denkwijze vallen. des te meer gewicht ze tegen de PlayStation aan kunnen gooien, de beter.

Aan de andere kant: Facebook :/
Het zou mij niks verbazen als HL3 puur VR zal zijn of dat de plannen er in ieder geval zijn geweest.

HL2 zou zonder de toen nieuwe Source Engine echt een hele andere ervaring zijn geweest. De manier waarop in die game werd omgegaan met animatie en storytelling is nu na een decenium nog steeds speciaal.

Het lijkt mij dat om iets gelijkends wederom te evenaren er echt iets speciaals moeten worden ontwikkeld welk de game niet alleen ondersteund maar ook verrijkt. VR zou dit heel sterk kunnen doen.
Yep, valve heeft heel duidelijk gemaakt dat ze HL3 alleen willen uitbrengen wanneer ze iets bijzonder kunnen presenteren. VR zou daarvoor uitermate geschikt zijn. Zeker gezien ze al jaren aan het experimenteren zijn.
Een AAA game met een gigantische fan base die er alles voor overheeft om HL3 te spelen. En in VR?! Als ik een hond was zat ik nu al te kwijlen.

Maar er zitten natuurlijk wel haken en ogen aan. Je zal het spel totaal om moeten gooien omdat het in VR is. Ik zie een uitdaging voor Valve. En een Mega toffe game voor ons als ze het lukt
Uitdagingen en juist het integreren van dit soort genre definiërende toevoegingen is juist waar Half-Live in mijn ogen voor staat.

Waar Valve ook de sticker "Half-Live" uiteindelijk op gaat plakken wordt sowieso een economisch succes. Wellicht bewaren ze het als fall-back scenario mochten de hoedjes op steam niet meer verkopen.
Ik denk dat ik dan dood lig als er een headcrab naar me toe springt.
Dat heb ik nu al met HL2 op 27 inch. Brrr.
Instant een zombie worden :p ik zie het al voor mij :p
Foei, als doorgewinterde HL3 afwachter heb je toch mee moeten krijgen dat meerdere Valve medewerkers al hebben gezegd dat HL3 geen VR game word :P [klik]
(het laatste rumoer, van een paar dagen geleden, HL3 word een RPG haha [klik])
---
Ontopic: Ben benieuwd, hoewel natuurlijk een totaal ander soort spel, dat Teeter heb ik echt jaren gespeeld, zat goed in elkaar, zou me niets verbazen als die shooter ook een sterke game word, Valve zal zeer zeker ook een beetje helpen hier en daar, wat het alleen maar ten goede zal komen.
Maakt mij niet uit wat ze er mee doen :p zolang er maar iets komt wat cool is :p
Ik vermoed dat HTC vooral de uitgever zal zijn en dat dit door een bestaande studio ontwikkeld wordt. Dan is het een 'eigen' game omdat het onder de HTC-naam uitgegeven wordt.
Ja HTC heeft een eigen vive store. Aangezien alles op steam speelbaar is voor alle HMDs ben ik benieuwd of ze deze wel op steam releasen want dan kan de rift er ook gebruik van maken. Iets wat oculus met zijn eigen games, dat het zelf uitbrengt, niet doet en zelfs met DRM afschermt zodat de games niet werken op de Vive.

[Reactie gewijzigd door Mirved op 27 mei 2016 08:45]

Tja, het spel zal alleen de motion controllers ondersteunen, dus daarmee semi alleen voor de vive..

En Oculus verplicht de OculusSDK voor games die via de OculusStore worden verkocht, en alleen HMD's die 'gecertificeerd' zijn voor het Oculus Platform worden sinds de laatste update (waar veel meer in zat dan alleen dat ene) herkend.. Maar laat op dit moment de Oculus Rift de enige 'gecertificeerde' HMD zijn...
Zelfde als dat je bv de meeste steam spellen niet kunt spelen zonder dat je het steamplatform hebt draaien, en je dus een gehackte steam dll moet gebruiken wil je dat kunnen draaien zonder steam..
Ik heb HTC altijd ervaren als bedrijf dat wanneer ze iets doen, het ook goed willen doen. Ik kijk uit wat ze er van bakken.

Met iets goed doen, heb ik het vooral over hun flagship en nexus producten. Daarnaast is de vive naar wat ik begrepen heb een zeer goede VR headset.
Kan altijd nog aangekondigd worden maar lijkt mij niet
Nee, de Vive is werkelijk van HTC, en maakt gebruik van Steam, Valve was een partner bij de ontwikkeling ervan (net zoals Oculus bv partner was van Samsung bij de GearVR)..
(net zoals Valve bv partner was van Oculus bij de rift).. :+
HTC heeft een keer aangegeven dat het doel is van hun store om games aan te bieden waar steam niet zo populair is. Denk aan delen van Azië maar voornamelijk China.
Het was ook mijn vraag waar de drive van HTC vandaan komt om zelf games te gaan produceren. Bijvoorbeeld kijkend naar vrgamesfor zie ik wel een hoop games, maar voor een groot deel nog met een to be released status, een gedeelte is niet Vive specifiek (zou ik als gamemaker ook niet gokken) en de meeste games zijn voor mij niet bekend, terwijl ik wel redelijk bij hou wat uitkomt.

Zonder een glas half leeg houding te willen aannemen hebben game ontwikkelaars nog best wat kilometers te maken voordat VR in games goed op zijn plek gaat vallen. De aangekondigde games in genoemde bron herken ik ook meer als vingeroefeningen om te verkennen hoe VR in games moet worden gebruikt.

Misschien heeft HTC een "Visie" over hoe VR in games zou moeten worden gebruikt en voelt ze zich uit frustratie met het aanbod geroepen om een showcase game te produceren om het kunstje voor te doen.

Een andere moegelijkheid die ik zie, het is een militaire reality game, is een game in reactie op een vet defensie contract waarin de afname van veel brillen is verdisconteerd. HTC heeft belang bij een dergelijk contract, Valve niet per se.

Allemaal speculatie natuurlijk. Maar door te beredeneren is wel logica in de stap te zien, zij het dat ze uit nood geboren lijkt.
Yup, het heet Viveport en is voornamelijk gericht op de Chinese markt waar Steam geen optie is.
Bij mij is net een van de base stations stuk gegaan :( Heb het contact formulier ingevuld, maar heb een beetje een slecht voorgevoel van dat dit een moeizaam gebeuren gaat worden..
ik vermoed van niet.
Heb altijd htc mobiele telefoons gehad.
Toen bij mijn tyten 2 de scharnieren kapot gingen na 6 maanden gebruik heb ik een mail naar htc gestuurd.
Ze hebben het toen gratis voor me gerepareerd ( moest wel de verzend kosten betalen naar hun toe )
Ook nog een brick gehad op mijn vriend haar htc diamond en ook die werd gratis hersteld door hun.
Ik vermoed dat het wel verholpen word ( zo niet gratis dan voor een schappelijke prijs ) maar tijden zijn verandert dus wie weet
Ik hoop dat je gelijk hebt. Op de steam forums verhalen van mensen met hetzelfde die gewoon geen antwoord krijgen op hun mails etc.
ik zou ze ff bellen.
Veel mensen mailen tegenwoordig en ik zou het niet gek vinden als ze een enorme backlog hebben van emails sins de release van de vive :)
http://www.htc.com/nl/contact/phone/
Of live chat http://www.htc.com/nl/contact/chat/
Dat ze niet snel of niet reageren geeft tenminste aan de er geen auto respond bot bij hun draait :)

[Reactie gewijzigd door dragnar12 op 27 mei 2016 09:42]

Danku,

Ik heb de livechat gesproken en deze gaf mij hetzelfde contact formulier. Ik heb het maar ingevuld met een foto erbij, hopelijk helpen zij snel.
Met de mail heb ikzelf geen succes gehad tot nu toe, mijn ticket werd altijd onmiddellijk (automatisch?) gesloten. Hier is de live chat
Ik kreeg echt binnen een half uur reactie via dit mail formulier https://www.htcvive.com/us/support/contactus/
Aah het echte vive formulier zal wel een flink kleiner volume zien denk ik zo. En een nieuw fris team en dergelijke.
En dit is relevant omdat?
Geen idee. Frustratie van mij :(
Kleine typo in inleiding (den aam ipv de naam)
Daar is de feedback knop boven het artikel voor.
Teeter, een van mijn favoriete spelletjes, had je al op de Windows mobile apparaten :)
Dat was een leuk spelletje inderdaad, werkte heel erg goed. Had het op mijn HTC HD2. Nog steeds een van de beste telefoons die ik ooit gehad heb.
Yup, geïntroduceerd op de HTC diamond. Latere levels hadden ook een reliëf erin wat ongeveer overeen kwam met de achterkant van de diamond :-)
Dat was echter een vrij simpel spelletje, niet echt relevante ervaring als je nu een shooter wil gaan maken denk ik... Maar zoals hierboven ook al gezegd zullen ze inderdaad wel een extern team er voor gebruiken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True