Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

Remedy Entertainment heeft het handelsmerk Alan Wake's Return vastgelegd. Dat duidt mogelijk op een nieuwe Alan Wake-game, of op de heruitgave van het origineel. De studio legt momenteel de laatste hand aan Quantum Break, dat op 5 april uitkomt.

De merkregistratie is te zien op het forum van NeoGAF en werd opgemerkt door gebruiker ekim. Hij merkt ook op dat Alan aan het einde van de tweede dlc op een boek schrijft met de titel 'Return'. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat Alan Wake's Return daadwerkelijk een nieuwe game is. Ook zou Remedy het domein alanwakereturns.com hebben vastgelegd. Dat zou vorig jaar gebeurd zijn, via dezelfde proxy waarmee Remedy andere domeinnamen heeft vastgelegd.

Onlangs maakte Remedy bekend dat het Alan Wake gaat bundelen met Quantum Break voor de Xbox One en Windows 10. Dat betekent dat de Finse studio een heruitgave van het spel heeft gemaakt, want het origineel verscheen in 2010 voor de Xbox 360 en later ook voor Windows. Mogelijk is de versie die Remedy bundelt met Quantum Break een remake met opgepoetste graphics. Als dat het geval is lijkt het aannemelijk dat deze ook los beschikbaar komt en mogelijk dus onder de naam Alan Wake's Return.

In april 2015 was Remedy al in onderhandeling met Microsoft over het uitbrengen van Alan Wake op de Xbox One en het eventueel maken van een nieuw deel. De studio zou met een vervolg aan de slag willen gaan nadat Quantum Break af zou zijn. Ook zeiden de ontwikkelaars destijds naar een andere uitgever op zoek te gaan als Microsoft geen interesse had. De kans dat er daadwerkelijk een nieuwe Alan Wake-game komt lijkt dan ook aanzienlijk.

Alan Wake - The Writer

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Was een leuke game en ik kan hem zeker aanraden aan wie hem nog niet gespeeld heeft.
Wel heb ik deze op easy gespeeld omdat ik de gevechten niet echt interessant vond en het herhaald doodgaan voor mij alleen maar de vaart uit het spel haalde en frustrerend werkte. Liever wat makkelijker de vijanden omleggen en je lekker op de geweldige creepy sfeer van het spel kunnen focussen :)
Als er inderdaad een nieuwe van komt dan ben ik benieuwd.
de moeilijkheid was juist voor mij de main reason waarom ik het speelde op normaal en hoger.
Doordat je intensief bezig bent met het vermijden van de ''horror'' maar het niet lukt en je zelf eruit moet zien te vechten of vluchten maakt het alleen maar leuker.

De tussenstukjes die je dan meekrijgt maakt de game compleet. Ik hoop inderdaad dus weer op een nieuwe Alan Wake...
En dat is precies waarom het instellen van de moeilijkheidsgraad belangrijk kan zijn. Zolang je je best moet doen en het dan wel lukt kan het goed zijn, maar als je al 10 keer door hetzelfde stukje bos gerend bent en steeds door dezelfde rotspoken omgelegd bent dan houdt de fun voor mij een beetje op. Iemand anders heeft er minder moeite mee en die kan dan de hogere moeilijkheidsgraad wel weer waarderen.
Andere games vind ik het wel weer leuk om ze moeilijker te maken, het hangt er ook vanaf hoe goed je bent in de game. Ook vind ik sommige games eigenlijk gewoon niet leuk genoeg om heel erg hard mijn best op te doen maar wil ik er toch wel een keer doorheen spelen. Zo heb ik Crysis 2 ook op easy uitgespeeld. Dat was wel een keer leuk maar dat was het dan ook wel.
Hoop ook dat dit een nieuwe Alan Wake woord, Alan Wake was een erg goede spel, heb me er zeker mee vermaakt.

En Alan Wake's American Nightmare was ook een erg goede spel, alleen VEELTE kort was hij.
easy geeft mij geen voldoening bij games
dan loop je er zo doorheen en haalt het realisme en de spanning weg
het moet een uitdaging blijven

[Reactie gewijzigd door Birdymaniac op 26 februari 2016 13:13]

Klopt, ik speel ook nooit een spel op Easy, altijd op Normal, spellen spelen op Easy is vind ik ook niks aan.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 27 februari 2016 00:17]

altijd op hard
ik vind het zelfs zonde als het spel niet op hard staat
Het is net wat je onder realisme/spanning verstaat. Als je het als een game(denk Super Mario) ziet soit, maar de laatste jaren zijn er veel games met goed uitgewerkte karakters waar je mee meeleeft en het voelt voor mij raar om die vele malen dood te zien gaan. Dus een instelbare(of aanpassende) moelijkheidsgraad is een must aangezien de ene game voor persoon A te makkelijk is terwijl voor diezelfde persoon game B te moeilijk is. En voor persoon B kan een ander spel te simpel zijn. Spellen die ik leuk vind zijn geen traditionele games met highscores(heeft mij nooit gedreven) en dat soort dingen, maar een beleving. En een moeilijkheidsgraad die niet bij jou past(makkelijk of moeilijk) breekt die ervaring.
Erg genoten van Alan Wake, wat een sfeer. Echt een game waarin het verhaal een belangrijke rol speelt. Hoop wel dat ze dan diezelfde Petri Alanko terugvragen voor de soundtrack.
Was een prima en originele game. Enige minpuntje vond ik dat je karakter ofwel links danwel rechts van het midden gepositioneerd was, wat de gameplay niet bepaald bevorderde met betrekking tot het mikken en de besturing.
Ik zou het wel leuk vinden als er een nieuwe Alan Wake zou komen. Ik vond het een erg leuke en spannende semi-horror game, die niet helemaal vertrouwd op zombies en/of jump-scares. Het was gewoon een goede spannende horror film in de stijl van Stephen King.
Ik ga em weer installeren :)
Laat het maar zo zijn. Geweldige game was dit!
Een vervolg heb ik ook al lange tijd op zitten wachten want de laatste episode liep natuurlijk met een behoorlijke cliffhanger af. American Nightmare heb ik overigens nooit gespeeld daar dit niet echt story-driven leek te zijn.
Dat betekent dat de Finse studio een heruitgave van het spel heeft gemaakt, want het origineel verscheen in 2010 voor de Xbox 360 en later ook voor Windows. Mogelijk is de versie die Remedy bundelt met Quantum Break een remake met opgepoetste graphics. Als dat het geval is lijkt het aannemelijk dat deze ook los beschikbaar komt en mogelijk dus onder de naam Alan Wake's Return.
Wat een raar stukje speculatie. De Xbox One heeft tegenwoordig backward compatibility met de 360, dus het is een stuk waarschijnlijker dat het gewoon de 360 versie is die gebundeld wordt.
Nou ja, het is niet alleen waarschijnlijk, het is gewoon zo.

http://www.xbox.com/nl-NL/games/quantum-break

Anyway, het zal waarschijnlijk gaan om een sequel en wat mij betreft zeer welkom. Hoewel er echt wel een en ander aan te merken was op de game, met name de combat, droop de sfeer van de game af.
Laat maar komen wat mij betreft.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat want ik heb bijvoorbeeld Alan Wake + alle dlc's en American Nightmare ook gekocht op de xbox 360, kan ik dan American Nightmare en de dlc's spelen, als ik Alan Wake in mijn Xbox one doe?
Als het goed is wel, waarschijnlijk nu nog niet omdat Alan Wake nog niet in de BC lijst staat, maar sowieso vanaf april
De game viel mij erg tegen; oh kijk een voorraad munitie en/of health oid: en ja hoor weer wat enemies.
Te voorspelbaar allemaal.
Het spel moest het dan ook vooral van het verhaal hebben, en die vond ik echt goed
Wat mij betreft haalde het niet het niveau van Max Payne, maar ik heb er destijds ook van genieten :)
max payne is een heel andere genre game
als apels en peren

[Reactie gewijzigd door Birdymaniac op 26 februari 2016 13:17]

huh, dat valt wel mee hoor. Ik zou zelfs zeggen dat MP en AW zich in dezelfde game genre bevinden.
Ik haalde MP aan omdat door de zelfde studio is gemaakt.

Edit:
Beschrijvingen van wikipedia:
Max Payne is a third-person shooter action thriller video game developed by Remedy Entertainment ...
Alan Wake is a psychological survival horror video game developed by Remedy Entertainment ...


Beide games gaan over de psychische staat van de hoofdpersoon die je in beide bedient van uit een third person perspectief, waarbij geweren gecombineerd met specials: slow down de belangrijkste attributen zijn.

De 1 wordt action thriller genoemd de ander survival horror door eenzelfde bron, niet echt appels en peren imo.

[Reactie gewijzigd door Tijn89 op 26 februari 2016 14:21]

alan wake is totaal geen shooter
max payne wel

[Reactie gewijzigd door Birdymaniac op 26 februari 2016 15:29]

De gamemechanic in aw: mik met je zaklamp op die 'wezens' en schiet ze kapot != shooter

OK, laat maar..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True